Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

omologare 4 locuri in cabina camion

- - - - -
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#1
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007
salutare,

as avea nevoie de cateva opinii avizate legate de urmatoarea situatie: vreau sa cumpar un autosasiu ex. MAN TGX 26.440 cu cabina extinsa pt paturi pe care sa le desfiintez si in acel spatiu sa montez inca 2 scaune pt a omologa o cabina cu 4 locuri. credeti ca este posibil asa ceva ?

PS. scopul final este de a monta o un cub izoterm pe care sa il convertesc in "rulota" si sa obtin in final un motorhome dar fiind 4 membrii in familie am nevoie de 4 locuri omologate.

multumesc anticipat.

#2
johnsmith07

johnsmith07

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 621
  • Înscris: 24.10.2014
firmele de recarosare microbuze transforma din "duba" in "transport persoane" cu tot cu autorizatiile necesare. cred ca de la o astfel de firma ar trebui sa incepi.

#3
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005
In Ro e nevoie de multi nervi tari pentru astfel de transformari,e mai simplu si probabil mai ieftin sa iei gata facut de afara.
Sunt si camioane cu 2 randuri de usi cu mai multe locuri in genul celor de la pompieri,depanaje rutiere,firmelor de removals etc.
Eu as pleca de la un autobuz,nu de la un camion.

#4
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Nu e mult prea costisitor dpdv al taxelor si impozitelor ?

#5
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View PostOPEDI, on 23 august 2018 - 11:52, said:

Romanul a comparat preturile vehiculelor donatoare.
Un camion are pret redus fata de un autobuz.
derapezi de la subiect ca si in topicul recomandat .
operatiunea de care vorbesc nu ar trebui sa aduca nicio modificare structurii cabinei. practic scot cele 2 paturi rabatabile si in spatiul ramas montez inca 2 scaune identice cu cele initiale.

View Postbolo, on 23 august 2018 - 11:38, said:

In Ro e nevoie de multi nervi tari pentru astfel de transformari,e mai simplu si probabil mai ieftin sa iei gata facut de afara.
Sunt si camioane cu 2 randuri de usi cu mai multe locuri in genul celor de la pompieri,depanaje rutiere,firmelor de removals etc.
Eu as pleca de la un autobuz,nu de la un camion.
sunt multe argumente legate de conversie in favoarea camionului in comparatie cu reconditionarea unei autorulote clasice sau conversia unui autobuz/duba...
in afara celui investitional (sunt destul de ieftine in comparatie cu o autorulota) as enumera: lipsa 4 locuri omologate, dimensiune cutie de min 6m (cele ce se monteza pe utilitare <3.5 to au max 4m), posibilitate utilizare mobilier , rezervoare, accesorii.. fara o limita de greutate, arhitectura rectangulara care permite utilizarea/construirea de mobilier obisnuit (nu dedicat - foarte scump), putere suficienta pt deplasare.....
rulotele si autorulotele vechi (in bugetul meu) sunt o loterie si ar trebui reconditionate integral, operatiune care costa foarte mult si dureaza.

din informatiile mele impozitul se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica si in simularea facuta era 800 lei/an. nu am gasit un simulator pt autorulota. RCA, rovigneta ... as cumpara numai pt perioada de utilizare.

Edited by searchman, 23 August 2018 - 12:07.


#6
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005
Nu e chiar cum crezi tu,citeste conditiile de omologare...nu se accepta orice fel de scaune,chiar daca sunt originale din dezmembrari.
Da un telefon la o firma care se ocupa de transformari microbuze si intreaba.
Sa nu uiti sa revii peste cativa ani cand vei avea omologarea obtinuta in Ro si sa ne povestesti si noua procedura !!

In Ro nu sunt avantaje fiscale la motorhome.Nu imoizitul e marea prolema, ai vazut cat costa RCA sau Rovigenata ?Sau autostrazile prin tari?

Sfatul meu,e sa cauti sa inmatriculezi in lata tara UE !
Autobuzele urbane sunt foarte ieftine si nu le cumpara nimeni,am vazut multe transformate in motorhome in schimb camioane doar cele pentru trasee extreme,cu un cantainer in spate unde amanejezi cum vrei.

Unde vrei sa il folosesti? Daca il parchezi pe iarba la prima ploaie nu mai pleci !
Cu un TGX nu poti face turism,e prea mare !

Edited by bolo, 23 August 2018 - 12:17.


#7
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007
pot inlocui cubul cu un container de locuit (gen de santier) si camionul este de transport containere . in pauza de odihna ma culc si mananc in el.

#8
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005
Cati ani ai ?Credeam ca e vorba de un proiect serios !

#9
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View Postbolo, on 23 august 2018 - 12:18, said:

Cati ani ai ?Credeam ca e vorba de un proiect serios !
am ceva ani ....
incerc sa gasesc o varianta alternativa dar realizabila insa se pare ca tot la o rulota obosita voi ajunge.

#10
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Ala e cap tractor, gandit sa transporte 40 tone, nu o rulota. Impozit, rca, rovigneta platesti ca pt un TIR, nu pt utilitara. Nici consumul, consumabilele, nu-s de neglijat. Nici nu te poti plimba pe unde vrei, prin statiuni, locuri de agrement, zone centrale, ai acces interzis.

#11
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View Postrumegus, on 23 august 2018 - 12:26, said:

Ala e cap tractor, gandit sa transporte 40 tone, nu o rulota. Impozit, rca, rovigneta platesti ca pt un TIR, nu pt utilitara. Nici consumul, consumabilele, nu-s de neglijat. Nici nu te poti plimba pe unde vrei, prin statiuni, locuri de agrement, zone centrale, ai acces interzis.
nu este cap tractor ci autosasiu ex. https://autoline.ro/...315424403940200 pe care se monteaza o bena/cub... de obicei de 7.5 to.
nu vreau sa il folosesc sa vizitez centrele istorice ale capitalelor europene ci in majoritatea cazurilor doar in locuri amenajate pt rulote/campere.

daca nu exista conditia celor 4 locuri pe scaune omologate , variantele erau multiple.

Edited by searchman, 23 August 2018 - 12:40.


#12
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Da, si va trebui sa-i pui tahograf ca sa-l poti misca de pe loc, iar ca sa-l conduci va trebui sa-ti  iei atestatul de tir-ist, vizite medicale si psihologice anuale, etc . Eventual si categoriile C+E daca nu le ai.
Ai anual de platit impozit, rovignieta, RCA, etc ca si pentru TIR. Bani cu care-ti platesti un concediu si-ti mai si ramin.

Sigura varianta cit de cit fezabila este o dubita de transport marfa, de pina in 3,5 tone care poate fi condusa doar cu B-ul si nu-ti trebuie atestate, iar mobilierul ce-l bagi in spate sa zici ca-i marfa.
Sau cumperi o rulota si o masina capabila sa o tracteze si atunci totul este legal.
Intradevar, suna frumos sa ai un cap tractor cu platforma sau sa si sa transporti tot timpul un container de tip birou, utilat ca si pentru o locuinta, care nu mai ajunge niciodata la destinatar. Insa ca sa poti face treaba asta, ar trebui sa lucrezi ca si TIR-ist la o firma oarecare, ca sa ai din start toate actele necesare.


Un container de genul asta:
Attached File  Containere-birou_f055_1365975096.jpg   16.28K   3 downloads Attached File  containere-birou-02m.jpg   14.96K   8 downloads

Sau cumperi o utilitara pe care pui un container mai mic, asemanator cu alea de mai sus. O utilitara cu 6 locuri ca asta
Attached File  vand_utilitara_max._aut._7.5_tone_volkswagen_4x4__vw_transporter_t5_4x4_4_motion_camioneta_doka_syncro_25_131cp__2006_18234_1.jpg   242.35K   8 downloads Attached File  vand_utilitara_max._aut._7.5_tone_volkswagen_transporter_1995_2586_4.jpg   237.7K   7 downloads

Edited by florin71_skoda, 23 August 2018 - 12:51.


#13
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017

View Postsearchman, on 23 august 2018 - 12:05, said:

derapezi de la subiect ca si in topicul recomandat .
operatiunea de care vorbesc nu ar trebui sa aduca nicio modificare structurii cabinei. practic scot cele 2 paturi rabatabile si in spatiul ramas montez inca 2 scaune identice cu cele initiale.
Spor atunci.
Baga flexul, monteaza scaune, centuri si ce mai doresti.
Dupa ce te relaxezi in prima iesire te rog fain sa-mi trimiti si mie cateva impresii si recomandari. Poate poate imi adun curajul si fac si eu asta.
Attached File  rov zilnica.JPG   92.71K   46 downloads

Edited by OPEDI, 23 August 2018 - 12:51.


#14
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,010
  • Înscris: 01.11.2005

View Postsearchman, on 23 august 2018 - 12:31, said:


nu este cap tractor ci autosasiu ex. https://autoline.ro/...315424403940200 pe care se monteaza o bena/cub... de obicei de 7.5 to.
nu vreau sa il folosesc sa vizitez centrele istorice ale capitalelor europene ci in majoritatea cazurilor doar in locuri amenajate pt rulote/campere.

daca nu exista conditia celor 4 locuri pe scaune omologate , variantele erau multiple.
Lasa prostiile cu portcontainere !
Te ajut ,ca sa nu ne mai trollezi

https://suchen.mobil..._medium=android


MAN 18.360, 4 Schlafplätze
First Registration: 05/2005
Mileage: 337,900 km
Fuel: Diesel
Power: 265 kW (360 Hp)

Price: €21,800

#15
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,802
  • Înscris: 15.08.2014
Mai documenteaza-te, tahograf, card si atestat iti trebuie doar daca faci transport comercial. Si nici atunci in toate cazurile.
Or, el nu face asa ceva.
@Initiator, cel mai bine intrebi la ARR, iti spun ei ce ai de facut.
Despre costuri, gindeste-te ca in majoritatea tarilor din UE, autostrazile se olatesc la km, in fct de MMA si/sau norma de poluare. Daca mergi numai in Ro,  platesti doar rovinieta, dar nici aia nu i ieftina pt un camion.

#16
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View PostOPEDI, on 23 august 2018 - 12:48, said:

Spor atunci.
Baga flexul, monteaza scaune, centuri si ce mai doresti.
Dupa ce te relaxezi in prima iesire te rog fain sa-mi trimiti si mie cateva impresii si recomandari. Poate poate imi adun curajul si fac si eu asta.
Attachment rov zilnica.JPG
unde sa infig flexul ? si ce te face sa crezi ca ma pricep sa fac asta ? intrebarea se referea la posibilitatea unei omologari (adica o chestie legala) apeland la cunostintele sau experienta celor din zona.

View Postbolo, on 23 august 2018 - 12:50, said:

Lasa prostiile cu portcontainere !
Te ajut ,ca sa nu ne mai trollezi

https://suchen.mobil..._medium=android


MAN 18.360, 4 Schlafplätze
First Registration: 05/2005
Mileage: 337,900 km
Fuel: Diesel
Power: 265 kW (360 Hp)

Price: €21,800
nu vreau sa intru intr-o polemica personala legata de motivele abordarii topicului.
daca as avea un asemenea buget alegeam o rulota noua (si cred ca sunt sute de modele tari la acest pret) ca masina cu carlig am deja.

View Postpetit_christian, on 23 august 2018 - 12:53, said:

Mai documenteaza-te, tahograf, card si atestat iti trebuie doar daca faci transport comercial. Si nici atunci in toate cazurile.
Or, el nu face asa ceva.
@Initiator, cel mai bine intrebi la ARR, iti spun ei ce ai de facut.
Despre costuri, gindeste-te ca in majoritatea tarilor din UE, autostrazile se olatesc la km, in fct de MMA si/sau norma de poluare. Daca mergi numai in Ro,  platesti doar rovinieta, dar nici aia nu i ieftina pt un camion.
autoutilitarele mixte 5-6 locuri si bena au fost prima alegere insa nu reusesc ca ma incadrez cu toate facilitatile pt 4 persoane in cei 4m ai benei.

Edited by searchman, 23 August 2018 - 12:55.


#17
OPEDI

OPEDI

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,729
  • Înscris: 16.11.2017
Se poate omologa, binenteles ca se poate.
Daca ai nevoie de spatiu suplimentar incearca si varianta unei remorci .
Are si avantaje. Lasi remorca si pe cineva la locul faptelor eroice si dai o fuga pana la supermarchet, separi "open-space-ul" si nu mai ai miros de bucatarie in spatiul de dormit, etc.

Edited by OPEDI, 23 August 2018 - 13:03.


#18
searchman

searchman

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 711
  • Înscris: 08.01.2007

View PostOPEDI, on 23 august 2018 - 13:00, said:

Se poate omologa, binenteles ca se poate.
Daca ai nevoie de spatiu suplimentar incearca si varianta unei remorci .
Are si avantaje. Lasi remorca si pe cineva la locul faptelor eroice si dai o fuga pana la supermarchet, separi "open-space-ul" si nu mai ai miros de bucatarie in spatiul de dormit, etc.
iar deviezi de la subiect. dar cred ca ti se cam spune de 2 ori pe aceeasi pagina pe topicurile unde scrii.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate