Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Permis categoria A persoane cu dizabilitati ?

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#37
naylilu

naylilu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 19.12.2008

View PostStefanSC, on 12 aprilie 2018 - 18:05, said:

@naylilu:

In primul rand, respect pentru curaj si sper sa reusesti in ceea ce ti-ai propus.

Sunt curios ce ai gasit despre mutatul manetei de ambreiaj pe partea dreapta?
Eu unul vad multe probleme la acest lucru (cum faci sa nu confunzi ambreiajul cu frana?... sau mai rau, ce faci cand ai nevoie sa le operezi pe amandoua simultan? Plus, trebuie tras un trase de cablu destul de lung si care, ideal, trebuie sa aibe joc cat mai putin).

Totusi, exista doua solutii:
1) Honda NC700/750X cu DCT. Nu are nevoie de ambreiaj fiind cu cutie automata, e prietenoasa cu incepatorii, vei ajunge cu picioarele la sol la 1.70m si, in afara de blocul de control pentru lumini, totul e pus pe partea dreapta. 700-le vine undeva la ~4000 de euro SH, 750X-ul undeva la 5000 (e model mai nou).
2) Un maxi scooter (gasesti pana pe la 600cc). Astea vin cu CVT.

Legat de semnalizare, un comutator cu 3 pozitii, un electronist/electrician capabil si ti-o duplica pe dreapta de nu ai treaba. Pe cei de la RAR nu i-am vazut niciodata sa se uite la postul de conducere, ci doar sa se asigure ca merg luminile si semnalizarile corect. Se poate face in asa fel incat sa poata fi si data jos treaba asta.

Problema insa va fi cu scola.
Ce la mine e sa te duci la ei si sa vorbesti referitor la examenul medical in primul rand, apoi la cursuri efectiv. Partea de scoala contine iesit in trafic cu motocicleta cu dubla comanda. Si de medical si iesit in trafic nu vad cum scapi. Posted Image
Nu cred insa ca au ceva impotriva daca dai examenul cu motocicleta ta.

Alte lucruri, cum ar fi pusul pe cric sau ridicatul motocicletei de pe jos sunt non-probleme (pe cricul central pui motocicleta cu greutatea propriului corp, pe cel latera cu picioarul din sa, iar ridicatul de jos se face cu spatele la motocicleta, folosind picioarele).

Din nou, bafta, si sa ne tii la curent.

Exista sisteme combo de manete care pot fi montate pe aceeasi parte a ghidonului, si actioneaza cam ce vrei tu sa actioneze - adica, ori ambreiaj si frana, ori frana fata + frana spate. Sunt foarte convinsa de faptul ca nu e usor sa actionezi totul cu o singura mana.
Ceva "omologat" ar fi https://www.kliktronic.co.uk/ Da, este scump, stiu, dar pe grupurile de "specialitate" se gaseste SH. Mai ieftin, se poate confectiona acelasi sistem, ad-hoc. Ramane intrebarea, cum omologhezi modificarea la RAR (am intrebat deja, nu am primit un raspuns concret. Mi s-a spus ca trebuie omologate doar "modificarile constructive"... mie asta mi se pare modificare constructiva, desi nu e permanenta).

De iesit in trafic nici nu mi-am pus problema sa ies eu Posted Image
Moto va fi "plimbata" pana la locul de "practica"/poligon/examen de catre altcineva.

Cat despre avizul medical - la fel e si pentru cat. B. Ti se specifica niste restrictii. Cautare rapida pe Google, http://www.fisaauto....rma-permis.html daca scrollezi pana la partea cu :

44. Modificari ale motocicletelor (subcod obligatoriu)

Bineinteles ca e posibil sa mi se specifice "numai tricicluri", desi, "modificari" sau "ambreiaj automat" ar fi suficiente. Nu am ajuns pana la punctul de a ma prezenta la vizitele medicale.

View Postflorin1008, on 12 aprilie 2018 - 22:29, said:

Solutii sunt foarte multe. Trebuie aleasa solutia potrivita situatiei in care se afla ea.

Din ce am vazut, se pare ca majoritatea prefera sa moneteze cele doua manete una sub cealalta, si nu de o parte si de alta a ghidonului. Nu stiu sigur care e explicatia.

View PostBarboso, on 12 aprilie 2018 - 23:08, said:

Varianta aia cu ambreiajul la degetul mare mi se pare singura OK... nu ma gandisem la ea.
La celelate (alea cu doua manete, ambele "pe fata", de actionat cu celelalte degete) m-am gandit si eu si cu gandul la ele am scris postul precedent.  Asa mi se par in teorie, dac-as avea ocazia sa le folosesc, poate m-as razgandi.

Cumva, mi se pare mai practic sa ai o maneta de o parte, si una de cealalta. Repet, nu inteleg exact de ce, toate modificarile "frumos" facute pe care le-am vazut, prezinta ambele manete de aceeasi parte, una sub cealalata. Cred ca logica este "cum tragi de ambele manete simulat, cu o mana mai mica?" posibil sa nu iti ajunga "degetele" sa strangi si de ambreiaj si de frana simultan.

Edited by naylilu, 13 April 2018 - 11:02.


#38
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007

View Postflorin1008, on 13 aprilie 2018 - 10:00, said:

Uite aici un exemplu:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YId9Pr_RlIo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Se poate.
Da... dar omuletul acela (sau omuleata) este "complet/completa"...
In cazul initiatoarei, avem o alta problema.

Oricat s-ar modifica o motocicleta sau un scuter... cu comenzile la degetele aceleiasi maini, cu manete, manetute, butoane... sa zicem ca utilizatorul s-ar obisnui pana la urma sa le foloseasca eficient, tot nu ar prezenta siguranta in exploatare. Problema majora ar fi cu controlul directiei. Bicicleta, trotineta, scuterul, motocicleta... etc, sunt vehicule, care in lipsa miscarii (bineinteles... si a unui conducator), nu au cum sa isi mentina pozitia verticala doar pe rotile lor (sa ignoram cricurile din dotare), stabilitatea lor este "dictata" de conducator. Pentru asta, se presupune ca acest conducator sa fie apt din toate punctele de vedere, intrucat pentru a conduce un astfel de vehicul in siguranta, conducatorul trebuie sa aplice cel putin 3 puncte de sprijin pe el (la bicicleta, motocicleta - sezutul (fundul) si cele 2 maini: la trotineta picioarele si cele 2 maini). Deci, oricum am vedea problema, cele 2 maini necesare apar peste tot. O astfel de infirmitate cum spune initiatoarea ca are anuleaza deja acest principiu.
De la 3 roti in sus este alta poveste.
Am mai spus... si o bicicleta de "un magar putere" este greu controlabila cu o mana, mai ales la anumite manevre, de cele mai multe ori, rezultatul unor astfel de incidente este un control de calitate al asfaltului (gust, miros, consistenta).
Cand discutam deja de "cai putere"...

View Postnaylilu, on 12 aprilie 2018 - 11:43, said:

Inca nu am auzit de niciun motociclist sa omoare pe careva pe trecerea de pietoni.

Ai fi surprinsa sa afli ca exista accidente mortale cu biciclisti care au omorat pietoni... si nu de la faptul ca i-ar fi dat cu teasta de asfalt... pur si simplu lovitura, plus tevi (ghidoane, furci) transformate instantaneu in preducele.

Edited by bonygy, 13 April 2018 - 11:34.


#39
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postnaylilu, on 13 aprilie 2018 - 11:00, said:

Din ce am vazut, se pare ca majoritatea prefera sa moneteze cele doua manete una sub cealalta, si nu de o parte si de alta a ghidonului. Nu stiu sigur care e explicatia.

Cumva, mi se pare mai practic sa ai o maneta de o parte, si una de cealalta. Repet, nu inteleg exact de ce, toate modificarile "frumos" facute pe care le-am vazut, prezinta ambele manete de aceeasi parte, una sub cealalata. Cred ca logica este "cum tragi de ambele manete simulat, cu o mana mai mica?" posibil sa nu iti ajunga "degetele" sa strangi si de ambreiaj si de frana simultan.
Cum zicem, teoretic, fara sa fi ajuns sa pun mana pe asa ceva, avandu-le puse una sub alta, pe aceeasi parte, mie mi se pare ca "te-ncurci" in ele, mai ales daca ai nevoie de-o actionare de urgenta (nu cred in bazaconiile cu "daca mergi prudent si regulamentar n-ajungi in situatia asta", pt ca nu esti singur intr-un mediu controlat).  
Adica, vrei s-o actionezi pe cea de sus si-o agati cu degetul si pe cea de jos, sau vrei s-o folosesti pe cea de jos si trebuie sa bagi degetele pe sub cea de sus, eventual mai si lovesti in ea.  Cam acelasi lucru este si cu una scurta si una lunga.  Si, repet, acolo esti si cu "mana in gaz", daca rotesti fara sa vrei, incercand sa "schimbi maneta"...
Solutia cu ele opuse mi se pare mult mai viabila.

#40
naylilu

naylilu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 19.12.2008
Hello,

Nu am mai postat aici, si a trecut.
Procesul ia timp, in special din cauza vremii si mai apoi, din cauza birocratiei: asteptat programari la RAR, examen la sala + examen la traseu programat peste 4 luni (e aglomerat si sunt putini examinatori). Cu toate astea, sezonul asta am apucat sa fac primii km, cu motorul propriu (si permis!) inainte sa dea frigul.

Daca cineva e interesat, vand Kawasaki ER6N, 650cc, model 2006, approx 22k km. Nu imi place in 2 cilindri, intentionez sa trec pe un Hornet din sezonul viitor.
Motocicleta este agreata RAR pentru scoala (categoria A, include duble-comenzi pentru frana de serviciu), ITP valabil pana in iulie 2020, asigurare RCA valabila pentru scoala, cu urmatoarele modificari: maneta ambreiaj (pe cablu) mutata pe partea dreapta, sub maneta de frana fata, bloc comenzi lumini (semnalizari + faruri + claxon) mutat pe partea dreapta, langa mansonul de acceleratie. Crash-pad-uri si evidentele urme de uzura.

Sper sa am rabdare sa treaca iarna cat de repede.

Edited by naylilu, 01 November 2019 - 12:58.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate