Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Permis categoria A persoane cu dizabilitati ?

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
naylilu

naylilu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 19.12.2008
Buna tuturor,

Ma intereseaza obtinerea permisului pentru categoria A, in conditiile in care sunt persoana cu handicap al mainii stangi (lipseste din cot). Momentan, sunt la faza la care adun informatii si fac un calcul al costurilor implicate.

Am gasit pe forum un topic mai vechi [https://forum.softpe...i-cu-handicap/] insa ultima postare e de acum 8 ani, eu as dori ceva pareri sau sfaturi mai recente.

A mai incercat cineva, acum (mai) recent ? Stiu ca partea cea mai grea va fi obtinerea fisei medicale. S-a mai fluidizat procesul, sau am sanse sa intampin aceleasi greutati?
Ar mai fi o intrebare, legata de adaptari: va trebui mutat ambreiajul de pe stanga, pe dreapta - m-am lamurit. Dar cum ramane cu semnalizarea? ceva sugestii?

Multumesc !

#2
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,145
  • Înscris: 19.09.2005
eu stiam ca daca sunt montate sisteme care inlocuiesc handicapul, nu-s probleme.
personal as merge pe categora B cu cutie automata.

p.s. practic ar trebui sa cauti o scoala care sa aiba respectivele dispozitive.

Edited by arg, 12 April 2018 - 10:34.


#3
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Nu stiu care sunt normele, dar banuiesc ca starea fizica necesara pentru mers pe doua roti este mult mai importanta decat pentru patru.

#4
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Să mă ierți colegule colega dacă așa e cum zici, dar nu crezi că e cam riscant să te dai cu motorul așa ?
În cazul în care prin absurd ajungi să ai permis (la noi zic în România)

Mergi pe B cum au zis colegii acolo e mai simplu și sunt cazuri și mai grave care au permis și pot conduce.

Uite un tip cam în aceeași situație zice că se poate merge...

Quote

Many people think that because they have a disability, riding on a solo motorcycle is no longer possible. But in reality some of these limitations are lifted by using  the appropriate adaptations or additions to a motorcycle or person. For example you can think of someone who was born without a right hand.
Riding a motorcycle is not possible with a standard bike. Because the throttle and brake are operated with your right hand and you must be able to hold on decently! The solution is actually quite simple: you can adapt the throttle and brake which lets you use them with your left hand. On the right you get a prosthesis which is fitted onto the handlebar which will make you able to steer. The technician adapts the motorcycle and moves the throttle and brake to the left. Now it's only a matter of convincing and demonstrating to the examiner that you can ride as well as any other person!
And there are solutions available for many disabilities. Even with amputations below the knee it is possible to ride a solo motorcycle. A (partially) crippled arm can be supported with an orthese. There are several people riding in a modern sidecar, despite their spinal cord lesion or otherwise uncooperative legs!
In short, a disability does not necessarily mean that you yourself could not enjoy the freedom of motorcycling! Experience shows that many people managed to get their driving license for their motorcycling through the MMvG al thought it seemed  impossible. Practice shows that fortunately riding a motorcycle in many cases is still possible! If you doubt if riding with your specific limitation is possible, please do not hesitate to get in touch with the MMvG.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/f4O42QChgHo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Într-o țară civilizată nu cred că ai avea probleme.
Eu mă întreb în mintea mea ce faci la drumurile noastre dacă iei o groapă sau orice pățanie generată de starea drumurilor / trafic / șoferi proști ?

Mergi pe B.

Văd că ești și doamnă. Cum manevrezi tu motocicleta chiar pe loc ? Cum o așezi pe cric ? Cum o muți ?

Edited by exceswater, 12 April 2018 - 10:46.


#5
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,864
  • Înscris: 06.01.2008
Subscriu.
In situatiile neprevazute de la noi (gropi aparute din senin, pietoni care se arunca in fata ta, bizoni care nu respecta nicio regula de circulatie) si pentru cei care au 2 maini in stare perfecta de functionare e greu uneori sa evite situatiile neprevazute si sa mentina controlul ghidonului.

#6
florin1008

florin1008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 17.11.2013
Semnalizarea e tot pe ghidon. Ma gandesc ca toate modificarile astea ar trebui sa fie facute de un service autorizat rar. Adica trebuie sa le faci legal. Eu iti urez succes dar nu stiu daca vei reusi.

Ca suport moral, e un pilot in campionatul de motociclism viteza la clasa Moto2. Mattia Passini se numeste. El concureaza cu motocicleta modificata pentru a ii permite controlul comenzilor cu o singura mana. Bine, el nu are problema ta. Nu poate folosi o mana dar o are intreaga.

Sfatul meu e sa te orientezi pe mersul pe circuit sau in afara drumurilor publice. Da un telefon la AMCkart, sau la SKATkart, poate chiar si la circuitul de la Adancata si explica problema ta. Intreaba daca iti dau voie sa te dai pe circuit cu o motocicleta modificata pentru nevoile tale. Daca da, cauti ceva gen Suzuki SV650 si o modifici. Daca nu, iti ramane posibilitatea mersului pe camp cu o motocicleta de teren. Iei ceva de genul Yamaha WR250, o modifici si incet, incet, te plimbi. Sau in situatia ta o motocicleta ca Yamaka Tricker e si mai potrivita decat o Yamaha WR 250.

Ce inaltime ai?

Edited by florin1008, 12 April 2018 - 10:54.


#7
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Alooooo colegu frumos tot ce ai spus dar o singură chestie am : cum să mergi cu moto pe câmp cu o mână ?
Adică mergi.
Dar doar câte 4 metri. Hai 10.

#8
florin1008

florin1008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 17.11.2013
Nu. Gasesti o zona cu campie plata si te plimbi. Nu ai nevoie de mai mult de cateva mii de metri patrati. O poiana. Nu faci hard enduro d-ala masochist si nu o iei prin brazda agricola.

Pe masura ce invata poate incerca si chestii mai dificile. Toata smecheria la el e sa invete sa compenseze lipsa bratului. Atat din punct de vedere fizic (ii trebuie forta in celalalt brat), cat si mental. Eu nu zic ca e usor dar daca vrea neaparat, asta e cea mai simpla solutie.

#9
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
1. Este o ea
2. Cum te duci pe câmpia aia ? Cu moto cu o mână ?

Să fim totuși realiști

#10
florin1008

florin1008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 17.11.2013
Poate are familie sau prieteni. Tata/mama/fratele/sora/iubitul/amicul/amica/etc. o duc cu masina cu remorca pana acolo.

Sa zicem ca obtine permisul. Unde modifica motocicleta? Cine face astfel de modificari legal? Daca prin absurd gaseste pe cineva probabil ca aia vor cere multe mii de RON sa modifice motocicleta.

Eu nu zic sa renunte la visul de a merge pe drumurile publice dar gandeasca bine toate detaliile.

Asa, pe drumurile publice poate merge cu scuterul. Mai sunt variante ca Yamaha FJR1300 care are o versiune de cutie automata dar motocicleta aia nu e potrivita pentru un incepator.
http://www.motorcycl...maha_fjr1300ae/

"A version of the 2006 Yamaha FJR1300 (known as the 1300AE) will feature an electric-shift, 5-speed transmission that eliminates the clutch lever entirely. Shifts occur either through the traditional foot-operated gearshift lever or the left bar-mounted paddles. In either event, no manual clutch operation is involved . . . simply shift and go."

https://www.bikeband...se-three-riders

#11
naylilu

naylilu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 19.12.2008

View Postarg, on 12 aprilie 2018 - 10:32, said:

eu stiam ca daca sunt montate sisteme care inlocuiesc handicapul, nu-s probleme.
personal as merge pe categora B cu cutie automata.

p.s. practic ar trebui sa cauti o scoala care sa aiba respectivele dispozitive.

Din ce am cautat eu, nu este. Varianta ar fi pe cont propriu.

View Postdanvlas, on 12 aprilie 2018 - 10:34, said:

Nu stiu care sunt normele, dar banuiesc ca starea fizica necesara pentru mers pe doua roti este mult mai importanta decat pentru patru.

Ai fi surprins sa afli, ca defapt, e invers. Imi vine in minte cazul lui Huidu. Oare daca era pe 2 roti, in loc sa conduca un "cazan", la faza aia, cine ar fi fost facut praf? Inca nu am auzit de niciun motociclist sa omoare pe careva pe trecerea de pietoni.

View Postexceswater, on 12 aprilie 2018 - 10:41, said:

Să mă ierți colegule colega dacă așa e cum zici, dar nu crezi că e cam riscant să te dai cu motorul așa ?
În cazul în care prin absurd ajungi să ai permis (la noi zic în România)

Văd că ești și doamnă. Cum manevrezi tu motocicleta chiar pe loc ? Cum o așezi pe cric ? Cum o muți ?

Intrebari asemanatoare mi s-au pus cand am zis ca o sa iau permisul pentru B. "Dar cum o sa dai cu spatele? nu poti lua mana de pe volan, nu poti intoarce capul". "Dar ce faci cu luminile pe timp de noapte? cum comuti intre faza lunga / scurta?", "Dar cum faci cu semnalizarea in sensul giratoriu?" "Dar cum alimentezi?" si altele. Au trecut vreo 150k km de atunci.

View Postflorin1008, on 12 aprilie 2018 - 10:48, said:

Semnalizarea e tot pe ghidon. Ma gandesc ca toate modificarile astea ar trebui sa fie facute de un service autorizat rar. Adica trebuie sa le faci legal. Eu iti urez succes dar nu stiu daca vei reusi.

Cauti ceva gen Suzuki SV650 si o modifici.
Ce inaltime ai?

Eu am luat in calcul varianta de facut scoala + dat examen pe moto propriu, de-asta am intrebat de modificari. Mutat ambreiaj de pe stanga pe dreapta am vazut ca e posibil, dar eu ma intrebam si de semnalizare. Am proteza pentru mana stanga, deci priza pe ghidon ar fi fixa. Din ce modificari pentru maneta de ambreiaj am vazut, nimeni nu ridica problema butonului de semnalizare - si nu stiu ce implica asta.

Am 1,70 si tot la Suzuki SV650 m-am uitat si eu. Eventual ceva mai "jos", dar nu stiu daca e cazul.

Multumesc de raspunsuri.

#12
ovi_dany

ovi_dany

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 799
  • Înscris: 22.11.2009
@initiator. In primul rand de felicit pentru curajul fantastic. Cel mai bine intreaba pe cineva de la rutiera despre problema ta. In multe situatii pe forum ai sansa sa fi indusa in eroare.

#13
florin1008

florin1008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 17.11.2013
Butonul de semnalizare e ultima ta grija. Daca nu poti muta carcasa aia de plastic cu totul, sunt optiuni de genul asta:
[ https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/crash.net/styles/article/s3/hires/1637673.0008.jpg?itok=hzmbvOVX - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Sunt atat de multe variante cu atat de multe forme diferite incat  sigur gasesti ceva.
[ https://mcn-images.bauersecure.com/PageFiles/599430/1000x750/ktm-factory-dakar-28.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Trebuie sa faci modificarile alea legal. Motocicleta aia va trebui sa treaca de ITP si sa corespunda din punct de vedere tehnic cu specificatiile impuse de RAR. Incearca sa te interesezi ce se poate intampla daca faci un accident cu victime si se cere expertiza tehnica a motocicletei pentru a vedea daca respecta legislatia in vigoare.

#14
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Cred ca mutarea blocului de lumini si-a claxonului e mai simpla decat a ambreiajului. Iar motociclete ce au cutie automata sunt mai multe, inclusiv de 600 - 650 (vazusem, de exemplu, un naked de la Ducati, imi scapa acum modelul exact), mai bine te orientezi la asa ceva.  

Sincer, nu stiu daca obtii "apt medical", dar eu iti urez succes !

#15
waterman

waterman

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,372
  • Înscris: 17.05.2004
Multă baftă.
Și tot respectul pentru perseverență.

La un trike nu te-ai gândit sau nu îți place ?

Cred că se poate inventa ceva să poți semnaliza. Asta e ultima problemă. Dacă muți celelalte comenzi se poate inventa ceva, imaginația e limita.
Poți semnaliza cu niște butoane plasate la genunchi, proiectate special pentru asta.

#16
naylilu

naylilu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 19.12.2008

View Postovi_dany, on 12 aprilie 2018 - 12:04, said:

@initiator. In primul rand de felicit pentru curajul fantastic. Cel mai bine intreaba pe cineva de la rutiera despre problema ta. In multe situatii pe forum ai sansa sa fi indusa in eroare.

Multumesc !

View Postflorin1008, on 12 aprilie 2018 - 12:07, said:

Butonul de semnalizare e ultima ta grija.
Sunt atat de multe variante cu atat de multe forme diferite incat  sigur gasesti ceva.
Trebuie sa faci modificarile alea legal. Motocicleta aia va trebui sa treaca de ITP si sa corespunda din punct de vedere tehnic cu specificatiile impuse de RAR. Incearca sa te interesezi

View PostBarboso, on 12 aprilie 2018 - 12:12, said:

Cred ca mutarea blocului de lumini si-a claxonului e mai simpla decat a ambreiajului. Iar motociclete ce au cutie automata sunt mai multe, inclusiv de 600 - 650 (vazusem, de exemplu, un naked de la Ducati, imi scapa acum modelul exact), mai bine te orientezi la asa ceva.  

Sincer, nu stiu daca obtii "apt medical", dar eu iti urez succes !

Eu am luat ca punct de plecare topicul mai vechi (link in postul initial).
Acolo nu era clar, daca persoana respectiva si-a facut omologare RAR dupa ce a modificat motorul sau nu. Cat despre obtinerea vizelor medicale, se pare ca depinde peste cine / cum dai.

Multumesc pentru raspunsuri.

#17
florin1008

florin1008

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 733
  • Înscris: 17.11.2013
Topicul vechi prezinta scenarii ce implica fentarea legii. Ca exemplul ala cu piciorul pierdut dupa obtinerea permisului. Eu cand a trebuit sa imi reinoiesc permisul a trebuit sa fac si fisa medicala. Aveam pantaloni lungi si m-a pus doctora sa ii ridic pana la genunchi ca sa vada daca am picioarele intregi.

Chestiile astea merg pana nu mai merg. Trebuie sa intelegi ca in cazul mersului cu motocicleta riscul de producere a accidentelor cu victime este mai mare decat in cazul mersului cu autoturismul. Si daca pici singura si te ranesti politia deschide dosar penal. De dosarul asta scapi doar daca procurorul da solutie de neincepere a urmaririi penale.

Daca esti implicata intr-un accident cu o masina, ce faci? Soferul ca sa scape o sa dea vina pe handicapul tau. De asta spun ca trebuie sa faci totul cat mai legal, sa poti demonstra ca esti apta de mers cu motocicleta daca  anumite criterii sunt indeplinite (modificari comenzi si asa mai departe).

#18
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Si eu cred ca un triciclu sau o moto cu atas sint variante mai ok.
Pana mea, si cu doua maini ai probleme din cind in cind cu tinutul atelajului, iar cazutul de pe loc e mai comun decit pare...


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate