Permis categoria A persoane cu dizabilitati ?
#19
Posted 12 April 2018 - 17:13
florin1008, on 12 aprilie 2018 - 12:45, said:
Topicul vechi prezinta scenarii ce implica fentarea legii. Ca exemplul ala cu piciorul pierdut dupa obtinerea permisului. Eu cand a trebuit sa imi reinoiesc permisul a trebuit sa fac si fisa medicala. Aveam pantaloni lungi si m-a pus doctora sa ii ridic pana la genunchi ca sa vada daca am picioarele intregi. Chestiile astea merg pana nu mai merg. Trebuie sa intelegi ca in cazul mersului cu motocicleta riscul de producere a accidentelor cu victime este mai mare decat in cazul mersului cu autoturismul. Si daca pici singura si te ranesti politia deschide dosar penal. De dosarul asta scapi doar daca procurorul da solutie de neincepere a urmaririi penale. Daca esti implicata intr-un accident cu o masina, ce faci? Soferul ca sa scape o sa dea vina pe handicapul tau. De asta spun ca trebuie sa faci totul cat mai legal, sa poti demonstra ca esti apta de mers cu motocicleta daca anumite criterii sunt indeplinite (modificari comenzi si asa mai departe). Nu vreau sa fac nimic ilegal, apreciez sfaturile. Ma interesez cum sta treaba cu omologarea modificarilor la RAR. In cazul in care modificarile nu pot fi omologate, presupun ca ramane varianta transmisiei automate. dan78rom, on 12 aprilie 2018 - 13:18, said:
Si eu cred ca un triciclu sau o moto cu atas sint variante mai ok. Pana mea, si cu doua maini ai probleme din cind in cind cu tinutul atelajului, iar cazutul de pe loc e mai comun decit pare... Nu am exclus varianta asta, dar am plecat de la ideea ca va trebui sa fac scoala + dat examen pe moto propriu. Printre alte probe la examen, se prevede: parcarea motocicletei pe cric/suportul de sprijin. Nu cred ca se face exceptie in cazul unui trike - desi, din cate stiu, trike-ul (triciclu, denumire regasita in Lege) se conduce tot cu A. Probele de la examen trebuie sustinute pe 2 roti. |
#20
Posted 12 April 2018 - 17:20
oug 195
"(2 ) Permisele de conducere dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, dupa cum urmeaza: ..... g ) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor avand o putere de peste 15 kW, cu conditia ca detinatorii permiselor sa aiba varsta de 21 de ani impliniti." Edited by arg, 12 April 2018 - 17:21. |
#21
Posted 12 April 2018 - 17:36
Si uite cum ne salveaza colegul cu legea.
Deci triciclurile sint ok cu B. Iar moto cu atas sint aproape inexistente, daca facem abstractie de ural, care cred ca-s singurii care mai fabrica asa ceva. |
#22
Posted 12 April 2018 - 18:05
@naylilu:
In primul rand, respect pentru curaj si sper sa reusesti in ceea ce ti-ai propus. Sunt curios ce ai gasit despre mutatul manetei de ambreiaj pe partea dreapta? Eu unul vad multe probleme la acest lucru (cum faci sa nu confunzi ambreiajul cu frana?... sau mai rau, ce faci cand ai nevoie sa le operezi pe amandoua simultan? Plus, trebuie tras un trase de cablu destul de lung si care, ideal, trebuie sa aibe joc cat mai putin). Totusi, exista doua solutii: 1) Honda NC700/750X cu DCT. Nu are nevoie de ambreiaj fiind cu cutie automata, e prietenoasa cu incepatorii, vei ajunge cu picioarele la sol la 1.70m si, in afara de blocul de control pentru lumini, totul e pus pe partea dreapta. 700-le vine undeva la ~4000 de euro SH, 750X-ul undeva la 5000 (e model mai nou). 2) Un maxi scooter (gasesti pana pe la 600cc). Astea vin cu CVT. Legat de semnalizare, un comutator cu 3 pozitii, un electronist/electrician capabil si ti-o duplica pe dreapta de nu ai treaba. Pe cei de la RAR nu i-am vazut niciodata sa se uite la postul de conducere, ci doar sa se asigure ca merg luminile si semnalizarile corect. Se poate face in asa fel incat sa poata fi si data jos treaba asta. Problema insa va fi cu scola. Ce la mine e sa te duci la ei si sa vorbesti referitor la examenul medical in primul rand, apoi la cursuri efectiv. Partea de scoala contine iesit in trafic cu motocicleta cu dubla comanda. Si de medical si iesit in trafic nu vad cum scapi. Nu cred insa ca au ceva impotriva daca dai examenul cu motocicleta ta. Alte lucruri, cum ar fi pusul pe cric sau ridicatul motocicletei de pe jos sunt non-probleme (pe cricul central pui motocicleta cu greutatea propriului corp, pe cel latera cu picioarul din sa, iar ridicatul de jos se face cu spatele la motocicleta, folosind picioarele). Din nou, bafta, si sa ne tii la curent. Edited by StefanSC, 12 April 2018 - 18:10. |
#23
Posted 12 April 2018 - 18:49
naylilu, on 12 aprilie 2018 - 17:13, said:
Printre alte probe la examen, se prevede: parcarea motocicletei pe cric/suportul de sprijin. Mai greu pt tine cred c-ar fi la plecare, cand trebuie sa iei motocicleta de pe cric si s-o impingi cativa metri, mergand pe langa ea. Si, poate, la opturi. StefanSC, on 12 aprilie 2018 - 18:05, said:
Sunt curios ce ai gasit despre mutatul manetei de ambreiaj pe partea dreapta? Eu unul vad multe probleme la acest lucru (cum faci sa nu confunzi ambreiajul cu frana?... sau mai rau, ce faci cand ai nevoie sa le operezi pe amandoua simultan? Mai ai si acceleratia pe mansonul ala, adica nu prea poti rasuci mana asa, oricum, ca sa treci de la frana la ambreiaj. |
#24
Posted 12 April 2018 - 21:31
maneta de frâna de față poate rămâne pe ghidon dar puțin mai scurtă iar cea de ambreiaj lângă ea de dimensiuni normale.la schimbat viteze tragi ambreiajul cu 3 degete(fără degetul arătător) iar la frânări bruște tragi de manete simultan cu toate 4 degetele.în rest folosești frăna de picior.cel mai nasol este la schimbatul vitezelor când lași gazul la zero și tragi ambreiajul concomitent și mai trebuie să ții și ghidonul ferm tot cu aceeași mână
|
#25
Posted 12 April 2018 - 22:29
Asa se monteaza cele 2 manete in paralel.
http://otorider.com/...ery/ktm3614.jpg In situatia ei maneta de frana ramane in pozitia originala (pentru ca e cea mai importanta) si maneta de ambreiaj se monteaza la alt unghi ca sa pice putin mai jos. Sau 2 manete in paralel: http://www.motosikle...uono-v4-2-0.png Se gasesc si gata facute dar sunt foarte scumpe: https://www.racedand...dualever-system Mai e si solutia asta: https://i.ytimg.com/...8/hqdefault.jpg Trebuie sa aleaga ce e mai bine pentru ea si pentru dimensiunile mainii ei. Sau poate sa puna ambreiajul la picior si frana spate cu o clapeta: https://www.motorcyc...om-thumb-brake/ Solutii sunt foarte multe. Trebuie aleasa solutia potrivita situatiei in care se afla ea. |
#26
Posted 12 April 2018 - 23:08
Varianta aia cu ambreiajul la degetul mare mi se pare singura OK... nu ma gandisem la ea.
La celelate (alea cu doua manete, ambele "pe fata", de actionat cu celelalte degete) m-am gandit si eu si cu gandul la ele am scris postul precedent. Asa mi se par in teorie, dac-as avea ocazia sa le folosesc, poate m-as razgandi. |
#27
Posted 13 April 2018 - 08:18
Sa conduci o motocicleta cu o mana, nu este mare greutate... dar numai sa o conduci! Daca ai de facut alte manevre, cum ar fi de exemplu franarea, deja se complica treaba. Chiar si sa franezi pe o bicicleta, conducand-o cu o singura mana, apare o problema de echilibru.
Pentru persoanele cu dizabilitati, se recomanda folosirea autoturismelor modificate si omologate. Daca se doreste un vehicul mai mic, atunci ne gandim la tricicluri motorizate sau altele din acest gen. Am vazut candva la o emisiune, un omulet (da, cineva cu nanism), care isi dorea foarte mult sa mearga pe motocicleta. Desi era sanatos si "complet", datorita staturii nu ar fi putut sa o conduca si sa o manevreze in siguranta, in special la opriri (cand se pune piciorul/picioarele pe asfalt). Dificultati ar fi avut chiar si pe un scuter, care este oricum mai mic. Asa ca, a apelat la solutia folosirii unui Spyder. canam-spyder-rts-2010-1.jpg 157.7K 1 downloads Poate va inspira cu ceva. Edited by bonygy, 13 April 2018 - 08:19. |
#28
Posted 13 April 2018 - 08:28
bonygy, on 13 aprilie 2018 - 08:18, said:
.... conducand-o cu o singura mana, apare o problema de echilibru..... sa vezi ce funy a fost cand claxonam pe la 90km/h si a trebuit sa franez, pana nu am oprit nu am putut sa iau mana de pe claxon. |
|
#29
Posted 13 April 2018 - 08:38
E frumos spyder-ul, dar e scump ca naiba. Si el, si piesele. Astia de la bombardier stiu sa ceara bani.
|
#30
Posted 13 April 2018 - 09:48
Da, este scump... si nu trebuie permis categoria A... este suficient B-ul.
Daca se insista, cred ca se gasesc si mai ieftine, SH. Probabil ca astea se pot modifica mai usor pentru persoanele cu probleme. Plus ca stabilitatea pe 3 roti este alta fata de 2. |
#31
Posted 13 April 2018 - 10:00
bonygy, on 13 aprilie 2018 - 08:18, said:
Am vazut candva la o emisiune, un omulet (da, cineva cu nanism), care isi dorea foarte mult sa mearga pe motocicleta. Desi era sanatos si "complet", datorita staturii nu ar fi putut sa o conduca si sa o manevreze in siguranta, in special la opriri (cand se pune piciorul/picioarele pe asfalt). Dificultati ar fi avut chiar si pe un scuter, care este oricum mai mic. Asa ca, a apelat la solutia folosirii unui Spyder. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YId9Pr_RlIo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Se poate. Edited by florin1008, 13 April 2018 - 10:00. |
#32
Posted 13 April 2018 - 10:01
Arunca un ochi si la Piaggio mp3, ar scuti mult problema cricului.
|
#33
Posted 13 April 2018 - 10:03
@ bonygy
pai asta mi se pare si mie cel mai usor: ia carnetul pentru B cu cutie automata (fara nici un fel de modificare) dupa care trece la tricicluri (tot automate). Edited by arg, 13 April 2018 - 10:04. |
|
#34
Posted 13 April 2018 - 10:25
arg, on 13 aprilie 2018 - 08:28, said:
asta apare si la volan, ti volanul cu stanga si pui o frana puternica te duci automat in dreapta. LouisCyphre, on 13 aprilie 2018 - 10:01, said:
Arunca un ochi si la Piaggio mp3, ar scuti mult problema cricului. Sau un quad, daca-i vorba doar de deplasari pe plan local si nu-s interzise in localitate... parca-s interzise prin diverse orase. Se cam pierde din avantajul gabaritului, dar placerea ramane. |
#35
Posted 13 April 2018 - 10:34
am patit o singura data, in primele drumuri dupa ce am luat permisul.
mi-a tras masina dreapta vreo 20cm la frana serioasa si nu intelegeam de ce, am crezut ca are masina ceva probleme. si pe urma faza cu claxonul, unde nu intelegeam de ce nu pot sa iau mana de pe el. Edited by arg, 13 April 2018 - 10:35. |
#36
Posted 13 April 2018 - 10:53
@initiator, sustin recomandarile cu trike-urile date de colegii de mai sus. In primul rand pentru siguranta ta ar fi mai bine. Sunt n motive, mai ales pe plaiurile noastre, pentru care motociclisti apti 100% fizic o dau de gard (gropi, pete de ulei, nisip, cretini la volan, balegi, caini, mai pune tu ce vrei aici). Nu stiu cat citesti forumurile de motociclisti dar eu acolo vad in fiecare luna 2-3 morti si dusi dintre noi. Oameni tineri, cu alti oameni dragi pe langa ei, si cel mai trist, multi dintre ei morti fara sa aiba vreo vina. Parerea mea este ca risti foarte mult. Din motivele astea eu nu mi-am luat motor, nu ca n-as fi vrut. Prefer sa folosesc un trike (rewaco rf1). Pana acum m-a scos fara nici o zgarietura din situatii in care pe 2 roti as fi fost facut praf.
Trike-urile sunt ceva mai sigure, cel putin un spectru destul de larg dintre potentialele riscuri sunt reduse sau eliminate. Ai variante mai multe, Rewaco, boom trikes, piagio mp3, can-am spyder, yamaha tricity si poate or mai fi. Plus ca le conduci cu B-ul daca au peste 15kw motor si kilometrajul tau este peste 21 de ani. Daca vrei sa citesti mai multe, am scris un articol mai detaliat pe un forum de motociclism: http://www.motocicli...spre-trike-uri/ |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users