Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Skoda Octavia 3 FL 1.0 TSI DSG

- - - - -
  • Please log in to reply
227 replies to this topic

#37
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
DSG consuma si mai putin si protejeaza si motorul. Cu un DSG nu ai cum sa mergi subturat sau supraturat.

Eu scot consum cu Octavia 3 - 1,6 tdi DSG7 mai bun decat cu Fiat Grande Punto 1,3 Multijet manual. Si se stie ca motorul 1,3 multijet este o legenda in materie de fiabilitate si consum. E clar ca schimba mai bine/optim DSG-ul decat mine.

#38
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
In teorie automata consuma mai putin, in practica niciodata! Si mie imi plac automatele, dar nu pot spune ca ma deranjeaza o manuala de calitate.
Pentru initiator: felicitari pentru masina. De acord cu tine ca nu ai unde sa folosesti caii aia (258) in Romania. Personal, mi-as face griji pentru DSG, dar aici depinde si de noroc si tipul de traseu preponderent. Daca mergi mult extraurban nu ai de ce sa-ti faci griji, in oras ambreiajele uscate sunt o pacoste.

Edited by edi10000, 31 March 2018 - 17:39.


#39
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 edi10000, on 31 martie 2018 - 17:38, said:

In teorie automata consuma mai putin, in practica niciodata!

In teorie si in practica DSG consuma mai putin decat o manuala. Intotdeauna.

Computerele conduc mai bine decat oamenii. Fact.

Edited by izometric, 31 March 2018 - 18:25.


#40
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007
Asta-i a 6-a mea maşina, dar e prima cu cutie automată.
Nu am forjat-o pe niciuna în primul km după pornirea la rece.
La fel e şi aici. Accelerezi normal, nu brutal, cel putin până se încălzeşte motorul.

La fiecare 60k km DSG7 necesită mentenanţă prin înlocuirea filtrului şi uleiului. Treaba asta costă ~800 lei si e obligatorie.
Eu am schimbat uleiul in cutie şi la manualele avute anterior, aşa că... nimic nou.

Dpdv al confortului pot spune că m-am mutat la vilă, chiar dacă unora le pare mult 2k euro taxă de renunţare la mestecău, iar altora mult pentru că doar cu banii ăştia poţi să-ţi iei o maşină klumea.

Edited by Peter Blood, 31 March 2018 - 21:43.


#41
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Cat timp esti multumit, nu conteaza ce zic altii. Doar sunt bani tai.

#42
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 01.10.2008

 mariovrs, on 31 martie 2018 - 06:48, said:

Care marca...ca nu-i Mercedes..

Cat despre motor, e de ajuns si peste ce-ti trebuie. Am in curte si masina cu 258 de cai..Ei si?  99% din timp merg legal, iar accelerarile le fac normal nu ca la F1.

Nici acu' nu-mi dau seama de ce dracu am in curte un 3.0. Aaa..stiu... de prost si de balcanic ce sunt..  Si ca n-am avut jucarii cand eram mic Posted Image
Ma rog..anul asta o vand ca n-ai ce dracu face cu ea in RO si nici in alte tari,daca nu vrei sa-ti vinzi organele sa platesti radare.

Cu 130 merge o zi intreaga pe autostrada si un Matiz de 10 ani..
Pai daca niciodata nu depasesti nici macar un TIR cu masina incarcata, clar ca nu ai nevoie...aud parerile acestea de ani de zile de la diversi soferi... Dar cand parcurgi des si foarte des drumurile patriei, crede-ma ca sunt bineveniti calutii si cuplul motor de sub capota, ca asa mai ales cu downsizingul, nimeni nu ar trebui sa umble cu motoare mai mari.
In fine... masina este OK ca si reprize cu doua persoane si cutia DSG, iar pentru oras ( cu unele semne de intrebare legat de cutie si fiabilitate) este motorul cu cel mai bun consum posibil + taxe mici , intretinere cu preturi chiar OK. Sa-l poarte cu noroc multi km pe fericitul proprietar .

Edited by andrew1980, 01 April 2018 - 18:19.


#43
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Ce tir nu poti depasi cu o masina cu peste 100 cp.
Nu esti sofer daca nu poti depasi, uitete cate loganuri sunt pe drum cu 65 75 cp si fac o gramada de depasiri.
Defapt tu zici ca ai cai si cuplu si te bagi msi la limita sau cum.
Nu te obliga nimeni sa faci depasire in 100 m poti sa o faci in 200 m si pana la 140-150 km/h nu o sa ai nici o problema cu depasirile cat timp le faci legal fara sa fortezi.

#44
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 858
  • Înscris: 01.10.2008
Am avut si eu Dacia 1310 ( doua la numar ) am avut si Logan Phase 1 din 2004(1.6 mpi 90CP).. am avut si Clio 1.4 16V (97CP) la care daca nu-i scoteai pistoanele de sub capota nu prea se misca(la depasiri). Sigur ca se pot depasi, chiar si cu o masina de 70 sau de ce nu 60 CP... dar din cauza asta am zis, masina incarcata... de cate ori vad masini submotorizate cum fac o depasire la mustata ca stau prea mult intr-o depasire, mult prea mult ( ca probabil nici acei soferi nu sunt cine stie ce, probabil nu sunt - alta poveste lunga) dar stiu foarte bine, cum e sa faci o depasire cu bobul de mazare undeva, ca iti cunosti masina si sti ce stii... sau faci o depasire lejera (chiar si incarcat cu aerul conditionat pornit vara) si efectuezi manevra in cateva clipe, facand astfel mai sigura aceasta... Eu consider acest motor ideal pentru o Fabia/Polo/Ibiza eventual Golf 7 hatch... si la limita pentru O3, cu mentiunea ca daca e sa ne luam ca Octavia 2 la vremea ei se vindea si cu aspirata 1.4 16V de 75 mai tarziu 80CP si 127 Nm cuplu motor si au umblat multe persoane mult si bine cu acele masini, nu mai are rost sa comentez... (Octavia 2 care este la fel de grea ca si O3).
Oricum si daca pare ca as face haz de aceasta motorizare, consider ca aceasta este o inaintare fata de vechiul 1.2 TSi de 105-110 CP si trage categoric mai bine ca arhicunoscutul 1.6MPi 102 CP de pe O1 si O2... Oricum un motor mai puternic conteaza mai mult in conditiile de trafic extraurbane din Romania cu putine autostrazi (acolo conteaza mai putin, orice masina poate merge mult si bine cu 130 km/h dupa ce a atins-o) , si daca ai majoritatea drumurilor in trafic urban, nici eu nu-i vad rostul sa dai banii pe ceva, ce il folosesti din ani in pasti ( vorbesc de acea extraputere data de un motor mai potent). Nu vreau sa fac polemica si ma retrag din discutie. Inca odata drumuri line si multi km fara probleme cu noua masinuta, este una perfecta de familie si bine echipata. Iar O3 cu facelift chiar imi plac Posted Image

Edited by andrew1980, 01 April 2018 - 19:16.


#45
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
In functie de maaina faci si depasiri...
Eu vad ca pe drumurile patriei, cei cu masini puternice fac mai multe depasiri la mustata, unii fac chuar raliuri prin traficul extraurban.
Vezi ca in alte tari stau in coloana o gramada de km pana unul poate depaseste sau nu depaseste nimeni chiar daca limit e de ex 90 si tirul merge cu 80.
La noi tirul merge cu 100-90 pe limita de 90 tu de ce depasesti limita de viteza si cu cat ca sa depasesti.
Ca daca merge cu 80 70 i-l depasesti si cu o Dacia 1300 plina ochi.
Totul se rezuma la respectarea legii, depasirea se face daca esti sigur ca ai spatiu, nu se forteaza.
Cei pe care ii vezi ca se chinuie si se baga la limita pot avea si masina cu 1000cp ca tot asa la limita vor depasii!


#46
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 fotbal5, on 01 aprilie 2018 - 19:57, said:

In functie de maaina faci si depasiri...
Eu vad ca pe drumurile patriei, cei cu masini puternice fac mai multe depasiri la mustata, unii fac chuar raliuri prin traficul extraurban.
Vezi ca in alte tari stau in coloana o gramada de km pana unul poate depaseste sau nu depaseste nimeni chiar daca limit e de ex 90 si tirul merge cu 80.
La noi tirul merge cu 100-90 pe limita de 90 tu de ce depasesti limita de viteza si cu cat ca sa depasesti.
Ca daca merge cu 80 70 i-l depasesti si cu o Dacia 1300 plina ochi.
Totul se rezuma la respectarea legii, depasirea se face daca esti sigur ca ai spatiu, nu se forteaza.
Cei pe care ii vezi ca se chinuie si se baga la limita pot avea si masina cu 1000cp ca tot asa la limita vor depasii!

Ce naiba inseamna i cratima l?

#47
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 01.12.2005

 Peter Blood, on 31 martie 2018 - 21:42, said:

La fiecare 60k km DSG7 necesită mentenanţă prin înlocuirea filtrului şi uleiului. Treaba asta costă ~800 lei si e obligatorie.
Eu am schimbat uleiul in cutie şi la manualele avute anterior, aşa că... nimic nou.

Felicitari, insa esti intr-o mica eroare:
DSG7 nu are ulei si nu se schimba nimic. La DSG6 faci asta. Si, tocmai din cauza ca e pe uscat, DSG7 a avut probleme in trafic intens - s-au tot "imbunatatit" aspecte, insa pana la urma legile fizicii raman valide :) frecusul lung si zilnic omoara ambreiajele uscate..

Si zic asta detinand la randul meu o O3FL, de anul trecut. Iar legat de asta, nu pot sa nu observ cum preturile tot cresc:
- in martie 2017 diferenta DSG/manuala pentru 1.4TSI era de doar 1000 euro.
- am dat 23,5k pe masina insa cu cateva optionale in plus fata de a ta, adica 1.4tsi, dsg, style, amundsen, camera spate, parbriz incalzit...

#48
cris26

cris26

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 568
  • Înscris: 08.03.2015
Felicitari de achizitie!
Ce cuplu are acest 1 litru tsi de merge cu un dsg?

#49
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007

 SwatKat, on 02 aprilie 2018 - 00:39, said:


Felicitari, insa esti intr-o mica eroare:
DSG7 nu are ulei si nu se schimba nimic...
Când umblam prin târg să aflu mai multe detalii, dealerul zicea că ei fac mentenanţă la această cutie, în sensul că la fiecare 60k înlocuiesc uleiul sistemului de acţionare electrohidraulică a ambreiajelor și a treptelor de viteză (rezervor separat) şi înlocuiesc filtrul de ulei.
O să cer o carte de service să mă lămuresc.

@cris26
Cuplu e de 200 Nm.
Nu am condus fostul 1.2 tsi ce avea un cuplu de 175 Nm, aşa că nu pot face o comparaţie între cele două morişti Posted Image

#50
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 01.12.2005
@Peter Blood: Nope, DSG 7 e cutie cu ambreiaje uscate, nu exista ulei. In teorie nu se schimba nimic niciodata. Asa ca util ar fi, daca mergi in trafic intens-coloana, sa nu mergi "la crawl", adica sa lasi ceva spatiu intre tine si masina din fata pana pornesti, astfel incat turatia sa ajunga pe la 1200 rpm ca sa nu patineze ambreiajele inutil de mult. Sunt filme pe net o multuime legate de utilizarea corecta a unei cutii DCT/DSG uscata.

Oricum felicitari pt achizitie si drumuri bune!

#51
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 cris26, on 02 aprilie 2018 - 06:53, said:

Felicitari de achizitie!
Ce cuplu are acest 1 litru tsi de merge cu un dsg?

Mai mic de 250Nm bineinteles. In jos nu exista restrictii. DSG-ul are aceeasi anatomie cu o cutie manuala ceva mai evoluata (dublu ambreiaj), nu e ca si cum ar avea pierderi de putere  (suplimentar fata de o manuala) ca sa nu iti permiti sa o pui pe motoare mici.

Edited by izometric, 02 April 2018 - 09:59.


#52
berila_mz

berila_mz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 08.07.2009

 Peter Blood, on 02 aprilie 2018 - 08:06, said:

Când umblam prin târg să aflu mai multe detalii, dealerul zicea că ei fac mentenanță la această cutie, în sensul că la fiecare 60k înlocuiesc uleiul sistemului de acționare electrohidraulică a ambreiajelor și a treptelor de viteză (rezervor separat) și înlocuiesc filtrul de ulei.
O să cer o carte de service să mă lămuresc.

@cris26
Cuplu e de 200 Nm.
Nu am condus fostul 1.2 tsi ce avea un cuplu de 175 Nm, așa că nu pot face o comparație între cele două moriști Posted Image
Ai dreptate, schimba uleiul in CUTIA DE VITEZE care e cuplata la un ambreiaj uscat (uscat e si ambreiaju clasic de la cutiile manuale), nu exista cutie de viteze fara ulei, dar sunt cativa pe aici care au descoperit care e diferenta dintre DSG uscat si umed si acum dau lectii.

Dupa acesti domni, DSG-ul uscat nu are ulei in cutia de viteze, deci cutia aia nu are frecare, deci nu are nevoie de ulei...
Ambreiajul e o componenta, cutia de viteza e alta componenta.

#53
SwatKat

SwatKat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 01.12.2005
Ce-mi place si mie ca sunt unii care se cred mai mecanici si arunca cu "adevaruri" bazate pe legende populare.
Pentru cutia DSG7 aka DQ200, NU se schima/verifica uleiul (din cutie) si NU exista ambreiaje care stau in ulei (DSG6, spre exemplu - si care logic ca uzeaza uleiul).

La DSG7 uleiul s-a schimbat doar in actiuni de recall la service.

Dar, logic, sa lasam ce zice producatorul, sigur ne minte....

#54
nniki

nniki

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,980
  • Înscris: 15.05.2009

 SwatKat, on 04 aprilie 2018 - 22:05, said:

Ce-mi place si mie ca sunt unii care se cred mai mecanici si arunca cu "adevaruri" bazate pe legende populare.
Pentru cutia DSG7 aka DQ200, NU se schima/verifica uleiul (din cutie) si NU exista ambreiaje care stau in ulei (DSG6, spre exemplu - si care logic ca uzeaza uleiul)...
Confirm, am avut si eu dilema si m-au convins doi mecanici cu manualul in fata.
Eu le-am spus ca nu e problema de bani, daca ii e mai ok masinii sa schimb uleiul in cutie o fac.
Si mi-au zis nu, e lifetime.

 SwatKat, on 02 aprilie 2018 - 08:45, said:

turatia sa ajunga pe la 1200 rpm ca sa nu patineze ambreiajele inutil de mult. Sunt filme pe net o multuime legate de utilizarea corecta a unei cutii DCT/DSG uscata.
Am avut si eu cateva patinari la accelerare, dar nu de pe loc, ci pe la 30-40 la ora. O sa ma uit pe net sa vad daca nu fac vreo manevra gresita.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate