Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Opel Rerkord P2, Ford Taunus P5 și P7, Mercedes W120/180, 110, 109, FIAT 1800, Peugeot 404.

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Sper că m-am încadrat bine postând la versus.
În fine, mă interesau mai multe informații despre modelele din titlu. Cât de fiabile erau, cât de ușor se găsesc piesele, consum dacă a avut cineva experiențe personale cu ele.
Despre "F.I.A.T." 1800 am găsit ceva pe aici: http://www.fiat.3xfo...800_de_vanzare/
Și articol de pe wikipedia: https://en.wikipedia...t_1800_and_2100

"Peugeot" 404 (a existat și versiunea cu motor Diesel; ca fapt divers credeam că motoarele erau un pic mai mari în general, adică minim 1,7 litri): https://en.wikipedia...iki/Peugeot_404

"Opel" Rekord" P2 era cel "gură de rechin": https://en.wikipedia.../Opel_Rekord_P2

"Ford" Taunus P5 e ăsta: https://en.wikipedia.../Ford_Taunus_P5
Am să pun și ceva broșuri (am în colecție și am să scanez)
și P7 e ăsta (frumoasă mașina): https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_P7
frumoasă versiunea cu facelift: http://www.simoncars.../taunus20m.html
https://upload.wikim...20_MTS_pic4.JPG


"Mercedes" W120/W180 este "Pontonul": https://en.wikipedia...cedes-Benz_W120
W110 este "coadă de rândunică": https://en.wikipedia...cedes-Benz_W110
W112: https://en.wikipedia...cedes-Benz_W112
W108: https://en.wikipedia...cedes-Benz_W108
W112 și W108 erau modele mai de top. W120 și W108 erau modele un pic mai populare - astea erau și în versiunea cu motor diesel (singurele autoturisme Diesel produse în Germania până în 1972).

#2
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Cu unu'din acesta chiar am fost plimbat,anii80,era omul comandant de navă,ce să spun,ozn pt. mine atunci.
Schimbător de viteze la volan,ceasuri rotunde,o grilă de bord cromată,cam atât țin minte.
Era să uit,sistemul de rabatare al scaunelor mă lăsa cu gura căscată.

Attached Files


Edited by ct13mey, 24 March 2018 - 15:31.


#3
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Este o pasiune cam scumpa
Piese gasesti in lumea larga iar daca stii engleza si franceza (nu ar strica niste italiana) este imposibil sa nu gasesti.
Dezavantajul ar fi ca, de cele multe ori, trebuie sa mergi personal (chiar recomandat) sa verifici piesele respective deoarece multi din cei care le pun in vanzare nu prea stiu exact ce sunt si la ce folosesc.
Te poti trezi cu un magar in timp ce tu ai nevoie de un cal.
Aici este alta problema - trebuie sa fii 3 in 1 (mecanic, electrician, tinichigiu) pentru ca doar pasiunea, desi laudabila, nu este suficienta.
Mainile in sine nu sunt greu de reparat dar intretinerea este o bataie de cap destul de mare datorita multiplelor reglaje care trebuiesc efectuate destul de des.
Bineinteles ca daca nu ai un garaj incapator si dotat cu toate cele de trebuinta mai bine nu te apuci de asa ceva.

#4
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Ideea era că poate în 2-3 ani iau în una mai ponosită, o repar mecanic (cred că la un atelier, că nu am graj) şi după aia strâng bani de recondiţionare. Poate să arate mai urât, atât timp cât nu a mâncat-o rugina şi nu put banchetele, dar să fie o.k. d.p.d.v. mecanic (să nu scoată mult fum, să nu aibă probleme cu frânele şi direcţia). Bine, în timp pot să învăţ eu să mai repar, dar cam greu în faţa blocului...
Din păcate mulţumită "creşterii nivelului de trai" şi a puliticienilor (programul "Rabla") au trecut vremurile în care găseai f. ieftin asemenea maşini şi le găseai în număr mai mare (eu le vedeam pe astea de epocă). Le mulţumesc din fundul iadului tuturor.
Cam de ce reglaje ar avea nevoie asemenea maşini?

#5
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012
Vezi si Volvo P1800

#6
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
Nu recomand sa o duci la un atelier mecanic.
In primul rand este foarte greu de crezut ca au piesele necesare si va dura foarte mult pana fac rost de ele - nu mentionez nimic de costuri (vor avea grija sa aduge un adaos corespunzator). De asta am recomandat sa te descurci singur cu piesele.
In al doilea rand, daca nu te pricepi te poti trezi cu niste improvizatii vai mama lor care pot face mai mult rau decat crezi.
Banchetele da - sunt alta problema unde trebuie sa te lovesti de baietii de la tapiterii auto iar o interventie profi face o gaura maricica in buget.
Despre garaj - te rog frumos sa nu-ti bati joc de o astfel de bijuterie tinand-o in fata blocului.

#7
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,727
  • Înscris: 06.07.2005

View Postdjl, on 24 martie 2018 - 16:22, said:

Din păcate mulţumită "creşterii nivelului de trai" şi a puliticienilor (programul "Rabla") au trecut vremurile în care găseai f. ieftin asemenea maşini şi le găseai în număr mai mare (eu le vedeam pe astea de epocă). Le mulţumesc din fundul iadului tuturor.
Sa arda in iad cu totii ca-s mai putine cazane pe strada.

#8
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
"Volvo" P1800 e exotic pe la noi. Pentru celelalte (cam afară de "Ford" Taunus P7 şi unele din modelele de "Mercedes") mai găseşti piese, că au fost în număr mai mare.
Garaj greu la mine în zonă. Erau unele, dar primăria de sector. Pot să întreb la biserică (da, în curte au ceva garaje), deşi alea cred că-s deja ocupate. Oricum, înainte de a-mi lua maşină trebuie să găsesc loc de parcare, că doar nu parchez ca vita pe unde apuc.
De reparat nu pot cred că am să învăţ din prima totul. Plus că nu ştiu dacă a să îmi bag nasul peste tot, că mi se face rău de la mirosul de produse petroliere (dacă e mai intens). Dacă mă duc cu piesele la atelier, ce are, atât timp cât atelierul e o.k. Da, ştiu că recondiţionarea unei maşini nu va fi tocmai ieftină (la una din asta fără 6.000 Euro pe recondiţionat nu scap - 6.000 Euro fără preţul maşinii). Improvizaţii... depinde ce improvizaţii.

@ vinman : una e să nu mai fi circulat cu ele (dar măcar să le fi protejat), alta e că le-au trimis la distrus  :(
Oricum, dacă va fi să-mi iau maşină, o voi folosi doar ocazional, că nu mai suntem acum 20 de ani ca să reenteze maşina în Bucureşti.

Edited by djl, 24 March 2018 - 17:02.


#9
marius87ism

marius87ism

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,801
  • Înscris: 18.11.2012
Ar fi o idee sa te bagi pe asa zisele "future classics" . Un exemplu ce imi vine in minte Renault Avantime.

#10
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Da, sunt maşini care erau foarte avansate pentru vremurile lor şi poate care par avansate şi azi, dar pentru alea îţi trebuie bugete foarte mari.
Eu am dat exemplu de maşini pentru care merg bugete mai mici. Că dacă îţi iei maşină mai specială nu îţi cumperi una şi nu o repari aproape deloc. O bicicletă trebuie întreţinută, dapăi o maşină. La astea mai comune şi mai simple scapi cu bani mai puţini, dar pentru una din aia specială trebuie să fi pregătit să arunci şi 1.000 Euro ca popa dacă e ceva mai complicat şi nu cred că o să am eu prea curând banii ăştia. Când oi avea, atunci îmi voi permite să mă gândesc la ceva mai elevat. "Renault" Avantamie nu cred că e cine ştie ce complicăiune, dar tot are electronică şi asta nu o rezolvi aşa de uşor. Componente mecanice ai şanse mai faci la comandă, dar alea electronice...

Edited by djl, 24 March 2018 - 17:14.


#11
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,039
  • Înscris: 24.02.2006

View Postdjl, on 24 martie 2018 - 16:22, said:

Ideea era că poate în 2-3 ani iau în una mai ponosită, o repar mecanic (cred că la un atelier, că nu am graj) şi după aia strâng bani de recondiţionare.

View Postdjl, on 24 martie 2018 - 17:11, said:

pentru una din aia specială trebuie să fi pregătit să arunci şi 1.000 Euro ca popa dacă e ceva mai complicat şi nu cred că o să am eu prea curând banii ăştia

la cum ai pus problema, o sa fie doar o alta rabla care rugineste pe spatiul verde de langa un bloc.
tu vrei o masina din lista aia pentru ca-ti inchipui ca sunt ieftine si deosebite. ei bine, chestiile astea nu le poti avea impreuna in acelasi timp :)
si pana sa te gandesti cu groaza cum va trebui sa arunci 1000 euro pe o chestie complicata, gandeste-te ca o sa dai in fiecare an:
-rca-ul : cam 400 lei
-itp-ul inca 100
-impozitul cam 100
-o revizie minimala: 300 lei
si asta fara sa misti masina de pe loc :)

#12
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,727
  • Înscris: 06.07.2005

View Postdjl, on 24 martie 2018 - 17:00, said:

@ vinman : una e să nu mai fi circulat cu ele (dar măcar să le fi protejat), alta e că le-au trimis la distrus  Posted Image
Lu' vinman ii place vinul.
Pai aia e, ca nu da nimeni o bijuterie la remat pentru rahatul ala de tichet. Foarte multe dintre masinile vechi sunt nepotrivite pentru restaurare.
Iti trebuie sa ai si tu o baza, nu ajung numai actele, optimism si o galeata de chit.

#13
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Sunt unele maşini care într-adevăr sunt prea distruse ca să mai poată fi recondiţionate. Dar măcar să poţi lua ce se mai poate lua de pe ele.
Nu ştiu dacă se duc pentru tichet, dar am văzut în poze o <<Volga>> M21 şi un "Ford" Taunus P7 la casat şi când am ajuns eu la un centru se ocupau de un biet "F.I.A.T." 1800.
Eu am zis să dai doar pe un reparat cel puţin 1.000 Euro. Că dacă R.C.A. + impozit + revizie + I.T.P. + reparaţie nu sare de 1.000 Euro e acceptabil cât de cât. Oricum, nici nu voi forţa maşina prea mult, că la ce nevoi prevăd nu fac mai mult de 1.000-2.000 k.m. pe an.
Mai există soluţia de a aştepta 5-6 ani şi să dau 7.000 - 10.000 Euro pe una gata recondiţionată.

#14
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Asta o fi pe bune?  :w00t:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6a0r5h5c848?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,746
  • Înscris: 26.08.2008
Topicul se poate inchide, djl a fumat interzise*) astazi Posted Image

*) Ce altceva sa crezi cand legat de astfel de masini citesti intrebari legate de consum Posted Image , auzi ca vor fi reparate / reconditionate "la service" si ca vor fi tinute in fata blocului...?

View Postdjl, on 24 martie 2018 - 18:58, said:

Oricum, nici nu voi forţa maşina prea mult...
Posted ImagePosted Image

Edited by BlueKing-69, 24 March 2018 - 22:28.


#16
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postdjl, on 24 martie 2018 - 18:58, said:

Oricum, nici nu voi forţa maşina prea mult, că la ce nevoi prevăd nu fac mai mult de 1.000-2.000 k.m. pe an.
Eu zic intai sa iti iei permisul, vezi tu dupa aia ce cazatura ai sa conduci.

Oricum, daca chiar te pasioneaza vechituri, gasesti gata reconditionate, doar ca te minti singur cu aia 10K € .... poate ceva care sa arate cat de cat ok si sa se poata tarai singura din A in B sa gasesti la banii aia ...
opel https://www.classic-...00s/1966/126523
ford https://www.classic-...1700/1965/49323
Samd ...

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Dar ştie cineva cum funcţiona sistemul ăla cu ambreiaj automat. Erau nişte maşini care aveau cutie manuală, dar le lipsea pedeala de ambreiaj, nevând decât pedalele de acceleraţie şi de frână.

#18
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Alea sunt cutiile de viteze sincrone secventiale. Functioneaza similar cu transmisia de motocicletele. Oricum, este un ambreiaj si la astea, e folosit la plecarea de pe loc.

Edited by ro_explorer, 25 March 2018 - 19:12.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate