Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Cele mai bune autobuze care au circulat vreodată în România

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#37
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
În 1994-1996 nu cred că erau chiar în faliment, deşi se importa s.h. Unele regii aveau bani de chestii mai noi şi cred că autobuzele alea aveau un preţ o.k. R.A.T.B. a avut totuşi autobuze noi din import pe atunci ("D.A.F.", importate în perioada 1994-1997 sau 1998, dar ce-i drept, asta a fost o excepţie). Apropos, autobuze 112 UD s-au produs paralele cu "de Simon"  Posted Image ... cred că până prin 1996. La ce foame era pe atunci, se cumpărau.

Edited by djl, 21 March 2018 - 22:16.


#38
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Daf-urile cred ca erau sh, dar starea fiind probabil f buna la aducere lumea a crezut ca-s noi.

Dac 112 cred ca pana in 1997 s-au facut, cel putin troleibuze de acel tip.

Cred ca erau foarte Ok dacurile 112 si 117, daca tineau 10 ani era ok chiar si 7 ani. Apoi luau altele si nu era ca acum sa umblii 30 de ani cu sh-uri sau noi cu tapiteriile imbacsite si tot interiorul plin de praf si mizerie.

Era chiar mai sanatos cu dacurile ieftine schimbarea directa a lor, iar uzina rocar sa aibe de lucru.

Strainii din tarile vestice sunt smecheri, fac ei masini bune insa nu umla ei cu ele 30 ani ci dupa vreo 15-20 ani le retapiteaza repara vopsesc si pun la vanzare ptr estici. Astfel isi recupereaza si din bani, nu ca nu s-ar amortiza, din contra fac profit din plin, dar astfel ei nu cheltuie mult si au tot mereu masini destul de noi si curate.

Ai noştrii sunt tâmpiţi insă şi rupţi după furat. Se imprumută pe 10-20 ani la BERD iau masini noi low end din turcia sau belarus sau ucraina, dupaia mai aduc si sh-uri si umbla cu toate in paralel, se imput, se imbacsesc, nici nu le imgrijesc, baga motorina cu apa, apa de la baltă pt răcire de se colmateaza racirile, filtrele nu le schimbă, uleiurile le lasă acolo neschimbate mult timp şi tot aşa, daca e vorba de luat ceva se imprumuta iar si astfel sunt tot pe pierdere, pierderea e compensata de cetateni.

Am văzut la o firma de transport acumvreo 2 ani in exploatare chiar reparat atunci un MAN din gama celor dupa care s-au facut la noi Roman 111 sau cum se numeau cele din anii 70-80 cu forme rotunde. masca din faţa era ca si la camioanele man de atunci si asemanatoate cu cea a camioanelor roman de la noi.
Aveau atunci si un Volvo cred ca avea peste 40 de ani, rotile erau cu spiţe ca la camioanele maz si liaz foarte vechi.

#39
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
"D.A.F." erau noi nouţe!
S.h. au fost Franţuzeştile "S.A.V.I.E.M." SC10U şi Elveţienele "Saurer" 5DUK-A (caroasate de "Hess") - ultimele au fost ajuns... troleibuze (nu am apucat să merg cu varianta autobuz  :(  ; mai ai şanse în Elveţia; dacă ajungeam până în 2009 la Miercurea Ciuc mă dădeam cu un "F.B.W." B71U din 1965, că aveau 3).

#40
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Ambele puteau fi piese de colectie.

dar de ce au luat atunci in 93 daf ? rocar ce au spus?

#41
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Un "SAVIEM" a ajuns la "Retromobil", unul e în curtea Politehnicii de la Grozăveşti (partea dinspre Bd. G-ral Vasile Milea), 2 zac în Autobaza Alexandria. "Saurer" nu mai e de nici un fel ... deşi le promiseseră unul fanilor transport în comun.
Troleibuz de epocă în stare bună mai găseşti la Timişoara... a un "Saurer" 4TIILM (cred că din 1959) recondiţionat. Mai era un articulat din acelaşi an, un "F.B.W." 51GTr la Sibiu (troleibuzul "Marele alb"), dar nu ştiu dacă a mai rămas ceva din el.

"D.A.F." a fost luat pe bază de Crin Halaicu. Dar au luat şi "Rocar", începând cu anul 1995: https://forum.softpe...ost__p__8497310

Edited by djl, 21 March 2018 - 23:10.


#42
KLMN

KLMN

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,916
  • Înscris: 21.09.2003
Dintre cele urbane vechi mi-au placut de la sfarsitul anilor '70, Skoda Karosa, iar inaintea lor cele romanesti TV-2U. Apropo, isi aduce cineva aminte de aceste autobuze ?

#43
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Eu nu le-am mai prins. Sunt născut în 1982...
Sunt curios însă dacă a mai rămas vreun "F.B.W." din ăla din 1965. Că unul ajunsese magazie la Miercurea Ciuc, mai erau 2 (sau toate) 3 într-o curte din Lupeni de HarCov. Nu am reuşit să ajung pe acolo.

#44
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Tot la o firma  de transport preorasenesc am vazut acum vreo 4 ani ca mai aveau un NAW dinala lung cu rotile la mijloc si in spate acoperite, cred ca avea cateva milioane de km facuti. Modificasera pe la motor si facea fum gros uneori, zgomotul era infundat, dar prindea viteza.

Si apropo ca spuneai ca Mercedes o305g aveau motorul in remorca, de fapt in spate, păi aia e moda si acum in materie de articulate, mercedes cred ca au fost primii care au implementat conceptul ala pe la sf anilor 70, fiind apoi preluat si de man. Era si mai rosbust si mai economicos de facut asa, luai o jumate de autobuz scurt la mijloc faceai o alungire puneai o axa cu 2 roti si un burduf si era gata. Pe cand sa alungesti in spate un autobuz scurt era dificil, trebuia introdus motorul jos si facut mai ydravan partea aia de mijloc sa poata sustine si motorul si jumate din remorca.

#45
KLMN

KLMN

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,916
  • Înscris: 21.09.2003
Cand eram copil imi placeau si cele TV-71, acestea, datorita formei sale scurte, au fost fabricate in serie redusa. Din cate stiu, astazi mai exista in singur TV-20R, cel de laOradea al lui Vizi Rudolf. Mai exista si altele ?

#46
babarzotea

babarzotea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,247
  • Înscris: 10.08.2017
Nici nu stiu cum au ăia in cehia pastrate aproape intacte masini originale si noi nu avem nimic.
Păi să vezi ce tatra au 813 si 815, unul din 815 de la raliurile paris dacar pastrat in muzeu. la noi un dac 665t daca mai vezi prin armata pană le-o arunca pe toate in cativa ani.
Si skoda sm11 care era in film aici de vezi exact cum merge.
Daca vreau sa vad un Tv dinala vechi de tip autobuz in functiune nici nu as avea unde sa vad. Sunt doar niste filme de 40 de ani fara sonor si s-au strecurat acolo intamplator cate un cadru cu asa ceva.
Steagu-Roman isi tine colectia de vreo 5-6 camioane emblematice sub cerul liber sa rugineasca.
Tv ade atunci, pe benzina am auzit ca erau, nici nu stiu cum mergeau cum erau ca dimensiuni reale.
Tinerii de acum chiar din bucuresti nici nu stiu ca in Romania s-au facut masini, stiu ei ceva de Dacia si aro. Păi imi spune acum câtiva ani unul din bucuresti nascut acolo ca el nici nu a auzit de IMGB, si acum cred ca are pe la 27 ani.

#47
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Se mai păstrează un "TV" 7 sau 71 la un muzeu din Germania (Leipzig parcă). Cel puţin aşa am auzit.
Cine ştie, poate o mai fi scăpat şi un 2. Acum mulţi ani văzusem o poză din România şi cu un "Ikarus" model mai vechi decât 556/180 - posibil să fi fost aşa ceva: https://de.wikipedia.../wiki/Ikarus_31

Edited by djl, 21 March 2018 - 23:54.


#48
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
:rolleyes:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Yxpcd6KQXWw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#49
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k53Pl0R2kmw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5ZRslbQaCHU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#50
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008

View Postowl1960, on 26 martie 2018 - 09:37, said:

.................

Poate ai treaba si te retinem...
Discuta ideile nu userii!

#51
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017

View Postdjl, on 21 martie 2018 - 19:05, said:

Au vrut să facă ieconomie punând acelaşi pifometru Ă®n ambele capete.
Limitările tehnologice ale vremii i-au obligat să faca economie pentru că pe vremea aia nu erau ușor de făcut măritele și sdv-urile ca să numai zic de presele hidraulice ce erau unele dintre cele mai scumpe investiții.
Pe hârtie era ușor de făcut orice proiect dar când te duceai în secție cu desenele tehnologii spuneau:uite utilajele spuneți voi cu ce putem noi sa punem în practică toate fanteziile voastre!
Azi e joacă de copii să faci orice caroserie pentru orice mașină.

#52
owl1960

owl1960

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,822
  • Înscris: 26.04.2017
Gata nu mai postează nimeni nimic?

#53
mccrya

mccrya

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,359
  • Înscris: 05.03.2005
vestitele Ikarus Posted Image

Attached Files


Edited by mccrya, 03 July 2018 - 11:44.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate