Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Cele mai bune autobuze care au circulat vreodată în România

* - - - - 3 votes
  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,498
  • Înscris: 13.06.2004
La sugestia unui anume coleg (se ştie el care e), coleg care m-a sfătuit să fac un topic despre "vechituri", deschid acest subiect.
Nu sunt aşa de mare ca vârstă, nu am ajuns prin toate oraşe Patriei când trebuia, aşa că voi vorbi doar din experienţă personală. Cele mai bune mi s-au părut:
1) Cele din familia "Raba". "Ikarus" 260 (nici articulatele 280 nu au fost rele... cele de la Ploieşti sunt tare neîngrijite) şi alea puse pe şasiu şi carosate de "Ikarusul" Iugoslav/Sârbesc ("Ikarus" Zemun *), în speţă modelul IK 4. Cu un IK 4 am mai avut ocazia să merg în 2006, Iulie. IK 4 sunt nişte autobuze extrem de rare azi  Posted Image
Şi alea Ungureşti, şi alea Ungro - Sârbeşti aveau cutie manuală cu 6 trepte;

2) "D.A.F." SB220 cu caroserii Made in Spain, adică "Castrosua Carrocera" şi "Hispano Carrocera". Doar şasiu şi direcţia erau produse de "D.A.F.". Motoarele erau "M.A.N." şi cutia de viteze "Voith". La cât le-au chinuit, au ţinut bine;

3) "Mercedes-Benz" O305G. Am mers cu aşa ceva la Braşov. Deşi aveau motorul în semiremorcă!, se descurcau bine pe zăpadă.

4) "S.A.V.I.E.M." SC10U (deşi aveau maxim 13 ani când au ajuns în România). Cam uzate, dar totuşi frumoase şi confortabile.


* din 1992 fabrica şi-a schimbat denumirea în "Ikarsbus", pentru a se evita confuzia cu firma Ungurească.

Edited by djl, 21 March 2018 - 16:57.


#2
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Attached File  Brno,_Řečkovice,_depozitář_TMB,_©koda_706_RTO_MEX_č._128_(04).jpg   187.25K   62 downloadsAttached File  220px-Bus_©M11_Brno(1).jpg   12.87K   61 downloads

#3
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
Eu pe acestea le țin minte din copilarie.

#4
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,498
  • Înscris: 13.06.2004
Ceheşti. Primul avea motorul în faţă, celălalt era cu cutie automată. Din păcate în Bucureşti puneau uleiuri proaste şi le-au nenorocit repede; în schimb, la Constanţa au avut mai multă grijă de ele (cel puţin aşa am auzit).

#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
[ https://i.ytimg.com/vi/g4tENE6gAeo/hqdefault.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

ACESTA

#6
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006
cele mai misto erau alea cu oamenii ca ciorchinii pe scari de atingeau asfaltul...ziceai ca se rupe, dar era misto ca coborai unde vroiai si te urcai unde puteai

#7
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015
[attachment=2042014:images.jpeg
Ik4?

Attached Files


Edited by ct13mey, 21 March 2018 - 17:20.


#8
Neaceasca85

Neaceasca85

    Muzeul Lampilor

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,710
  • Înscris: 14.10.2008

 xcit, on 21 martie 2018 - 17:16, said:

cele mai misto erau alea cu oamenii ca ciorchinii pe scari de atingeau asfaltul...ziceai ca se rupe, dar era misto ca coborai unde vroiai si te urcai unde puteai
Alea cu gaz metan. Daca tot aveau asa ceva, mai bine puneau aparate de shaorma/kebab in ele. Posted Image

#9
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,498
  • Înscris: 13.06.2004
În Bucureşti nu era nasol fără a.c. la autobuze. Cel puţin nu la "Ikarus" 260. Că pe vremuri nu era atât de mult trafic şi mergeau mai repede, deci ventilaţie naturală. A murit de cald într-un "Ikarus" (varianta în 2 uşi, probabil motor în spate) prin Iulie sau August 1998 când mergeam dinspre Câmpina spre Proviţa de Sus. Că era prânz şi pe panta aia mare (şi de 10%) + serpentine nu aveau cum să meargă repede   Posted Image  Căldura fusese bună când am fost la bazinul acoperit (acum închis) din Câmpina.

@ ct13mey : da, ăla e un IK4. Nu mai ştiu dacă prima sau a 2-a serie (seriile diferă după grila aia din faţă).

Edited by djl, 21 March 2018 - 17:24.


#10
dea_dimi

dea_dimi

    cocksucker

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,637
  • Înscris: 12.02.2018

 djl, on 21 martie 2018 - 17:12, said:

Circoolat am scris intenţionat. Cool = mişto. De acolo şi pocirea intenţionată. Că era mişto să circuli cu ele.
Daaa era tare cool sa circuli iarna pe scara cu usa deschisa, cand autobuzul cobora o serpentina in panta de 12%

#11
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

Quote

"Cele mai bune autobuze care au circoolat vreodată în România"

Cum sa spui ca RABA este unul din cele mai bune autobuse/autocare care au circulat vreodata in Romania, cand pe drumurile noastre circula autocare SETRA modele noi ?
Setra e "regele" autocarelor cum e scania la camioane.
Am cunostiinte care transporta oameni si au si setra modele noi, insa intretinerea e mult mai scumpa ca la un Setra din 2000, ii costa mai mult transportul.

#12
dea_dimi

dea_dimi

    cocksucker

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,637
  • Înscris: 12.02.2018

 djl, on 21 martie 2018 - 17:21, said:

În Bucureşti nu era nasol fără a.c. la autobuze. Cel puţin nu la "Ikarus" 260. Că pe vremuri nu era atât de mult trafic şi mergeau mai repede, deci ventilaţie naturală. A murit de cald într-un "Ikarus" (varianta în 2 uşi, probabil motor în spate) prin Iulie sau August 1998 când mergeam dinspre Câmpina spre Proviţa de Sus. Că era prânz şi pe panta aia mare (şi de 10%) + serpentine nu aveau cum să meargă repede   Posted Image

@ ct13mey : da, ăla e un IK4. Nu mai ştiu dacă prima sau a 2-a serie (seriile diferă după grila aia din faţă).
Heh ai avut noroc, dinspre Campina inspre Telega erau masini d-alea de muncitori, cabina Raba si-nspate te urcai pe scarita, niste bancute pe lateral si restul in picioare la ce-nghesuiala era. si ca sa cobori trebuia sa zici sa bata la sofer in cabina.

#13
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,498
  • Înscris: 13.06.2004
Că unele autobuze erau prost întreţinute, nu era vina lor.
"Ikarus" erau simple, rapide şi destul de confortabile.

#14
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
ala din poza din dreapta, postate de @ct13mey imi aduce aminte de copilaria mea..., doamne, au fost vremuri frumoase, cel putin o perioada!

de unele lucruri imi aduc aminte numai cind mai posteaza cite cineva vreo fotografie; lucrurile astea fac bine la creieras, oricit ar parea de neverosimil.

#15
ct13mey

ct13mey

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,435
  • Înscris: 02.05.2015

 dea_dimi, on 21 martie 2018 - 17:25, said:


Heh ai avut noroc, dinspre Campina inspre Telega erau masini d-alea de muncitori, cabina Raba si-nspate te urcai pe scarita, niste bancute pe lateral si restul in picioare la ce-nghesuiala era. si ca sa cobori trebuia sa zici sa bata la sofer in cabina.
Cam ca ăstea?Am mers și la Brebu cu așa ceva.

Attached Files



#16
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,498
  • Înscris: 13.06.2004
"Škoda"-"Karosa" ŠM 11

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z-vY0VcGOLU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jtCgonXs9YI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6R2dqZe1rvU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#17
Music-Box

Music-Box

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,048
  • Înscris: 16.02.2017
Ca autocar Mercedesul Iranian..era lux de lux pe vremea lui Culae sa pleci cu asta.
Ca distractie si voie buna si senzatii deosebite,Dac Lebar cu burduf dar sa ocupi locuri in cpicioare la separeul din spate
Ca impact..Ikarus

Attached Files



#18
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,498
  • Înscris: 13.06.2004
Cu "Mercedes-Benz" - "IranNational" O302 am zis prin 2005-2007 că merg, dar nu mai ajuns.  Posted Image   Poate dau de băiatul ăla care a recondiţionat 2.
Cu autobuz <<Dac>> 117 am mers ultima oară acum aproape 21 de ani. Cu varianta troleibuz (117E sau 217E) am mers ultima dată acum 10 sau 11 ani.

Cât despre Bucureşti, aruncaţi un ochi pe aici   :yes:   https://forum.softpe...b/page__st__324

Edited by djl, 21 March 2018 - 17:59.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate