De ce creste consumul la autoturismele cu cutie automata
#55
Posted 14 March 2018 - 11:31
Automata probabil consuma mai mult decat una manuala in general, dar depinde de sofer.
Si sa dau niste exemple din experienta personala. Am avut un Focus cu motor ecoboost pe benzina inainte. Asta mergea condus si "la consum" si mai "sportiv". La un moment dat mi-am pus ambitia sa obtin cupa aia virtuala de sofer economic (si iti trebuie ceva zile pana o iei, ca nu merge sa stai in frana de motor la vale si gata cupa). Adica trebuia sa iau 5 stele la anticipare, viteza de deplasare si parca era consumul, nu mai retin. Alea doua saptamani am umbat cu masina cu maxima atentie la pedala, sa schimb vitezele cat mai aproape de indicatiile masinii (ca feeling era mereu un mers subturat), sa fac frane de motor lungi si line, sa accelerez cat mai putin cand e inutil (urmeaza frana la semafor). Am luat cupa, consumul mediu a fost vro 6.5 parca. Dupa care mi-am revenit la stilul de mers normal si consumul mediu a revenit la 8+. Pe acelasi traseu, aceeasi masina, acelasi sofer dar stil diferit de condus. Acum am automata (Powershift de la Ford, deci DCT). Pe drumul casa-munca si inapoi daca merg eu, obtin o medie de 8.5. Daca merge sotia, scoate sub 8, mai spre 7.5. Si e fix acelasi traseu, aceiasi oameni in masina. Diferenta e cat de mult abuzam pedala de acceleratie. Eu accelerez mai ferm, ea mai lin, ea o lasa sa "curga" in frana de motor la 80 la ora din varful dealului pana la localitatea urmatoare, eu accelerez la 110 si franez cand vine localitatea urmatoare. Si pentru a clarifica unele dileme: masina face frana de motor, dar incearca in mod normal sa-ti mentina viteza. Daca sunt intr-a 4-a la vale si iau piciorul de pe pedala, nu o sa treaca neaparat in a 5-a sau a 6-a decat daca e panta mare si prinde viteza, deci ajunge si turatia mai sus. Astea in modul D. Daca o pun in S(port) tine turatia mai sus, pe la 2500-3000 in frana de motor si retrogradeaza daca franez, tinand turatia mai sus decat in D. Daca vreau, pot sa trec si in modul manual si atunci schimb vitezele din padele si fac frana de motor la ce turatie vreau eu. Deci povestile cu "n-are frana de motor", "merge subturat" samd sunt doar povesti. Consumul depinde cel mai mult de stilul de mers (accelerari / franari) si mult mai putin de tipul cutiei. |
#56
Posted 14 March 2018 - 11:58
adipelcz, on 14 martie 2018 - 11:31, said:
[...]Si e fix acelasi traseu, aceiasi oameni in masina. Diferenta e cat de mult abuzam pedala de acceleratie. Eu accelerez mai ferm, ea mai lin, ea o lasa sa "curga" in frana de motor la 80 la ora din varful dealului pana la localitatea urmatoare, eu accelerez la 110 si franez cand vine localitatea urmatoare[...] Consumul depinde cel mai mult de stilul de mers (accelerari / franari) si mult mai putin de tipul cutiei. |
#57
Posted 14 March 2018 - 12:52
adipelcz, on 14 martie 2018 - 11:31, said:
Automata probabil consuma mai mult decat una manuala in general, dar depinde de sofer. Si sa dau niste exemple din experienta personala. Am avut un Focus cu motor ecoboost pe benzina inainte. Asta mergea condus si "la consum" si mai "sportiv". La un moment dat mi-am pus ambitia sa obtin cupa aia virtuala de sofer economic (si iti trebuie ceva zile pana o iei, ca nu merge sa stai in frana de motor la vale si gata cupa). Adica trebuia sa iau 5 stele la anticipare, viteza de deplasare si parca era consumul, nu mai retin. Alea doua saptamani am umbat cu masina cu maxima atentie la pedala, sa schimb vitezele cat mai aproape de indicatiile masinii (ca feeling era mereu un mers subturat), sa fac frane de motor lungi si line, sa accelerez cat mai putin cand e inutil (urmeaza frana la semafor). Am luat cupa, consumul mediu a fost vro 6.5 parca. Dupa care mi-am revenit la stilul de mers normal si consumul mediu a revenit la 8+. Pe acelasi traseu, aceeasi masina, acelasi sofer dar stil diferit de condus. Acum am automata (Powershift de la Ford, deci DCT). Pe drumul casa-munca si inapoi daca merg eu, obtin o medie de 8.5. Daca merge sotia, scoate sub 8, mai spre 7.5. Si e fix acelasi traseu, aceiasi oameni in masina. Diferenta e cat de mult abuzam pedala de acceleratie. Eu accelerez mai ferm, ea mai lin, ea o lasa sa "curga" in frana de motor la 80 la ora din varful dealului pana la localitatea urmatoare, eu accelerez la 110 si franez cand vine localitatea urmatoare. Si pentru a clarifica unele dileme: masina face frana de motor, dar incearca in mod normal sa-ti mentina viteza. Daca sunt intr-a 4-a la vale si iau piciorul de pe pedala, nu o sa treaca neaparat in a 5-a sau a 6-a decat daca e panta mare si prinde viteza, deci ajunge si turatia mai sus. Astea in modul D. Daca o pun in S(port) tine turatia mai sus, pe la 2500-3000 in frana de motor si retrogradeaza daca franez, tinand turatia mai sus decat in D. Daca vreau, pot sa trec si in modul manual si atunci schimb vitezele din padele si fac frana de motor la ce turatie vreau eu. Deci povestile cu "n-are frana de motor", "merge subturat" samd sunt doar povesti. Consumul depinde cel mai mult de stilul de mers (accelerari / franari) si mult mai putin de tipul cutiei. Problema era: acelasi stil, aceeasi masina, transmisii diferite. De ce automata consuma mai mult? Nu ce sa facem ca sa consumam mai putin? Altfel zic si eu: Luati tramvaiul buntzi, on 14 martie 2018 - 10:24, said:
Gee, numai asemenea troace de cutii automate ai găsit? Nașpa tare la 'murica, Focus nou e troaca? Fusion nou e troaca? Malibu nou, e troaca? Lincoln MKZ nou? Eu zic altcelva, naspa tare cu soferi de duminica, da, pentru ei si pentru sotie, e mai bine cu autoamata, sa fie cel putin atenti la trafic nu la pedale |
#58
Posted 14 March 2018 - 13:11
Aberezi la greu cu "soferii de duminica". Daca tu esti fan manuale nu inseamna ca toti restul sunt prosti si ca se incurca in pedale. Eu am condus 15 ani manuale si acum am automata si nu m-as intoarce niciodata la manuala. Dar bine, sa ne intoarcem in epoca de piatra daca se poate in loc sa privim inainte. Sincer, as conduce o electrica. Aia tot doua pedale are si nici macar nu are cutie de viteze. Dupa ce te plimbi putin cu una d-asta, cand revii la masina ta cu cutie automata, simti cumva ca e ceva rudimentar. Sa fie si manuala, e si mai rudimentar.
Dar stiu, doar barbatii adevarati pot schimba vitezele la o manuala. Restul sunt niste pampalai care nu se descurca cu 3 pedale. Cand am de condus cate 2000 km prefer o automata cu ACC (adaptive cruise control) si nu am probleme in traficul cu viteza variabila. Apropo de asta ACC-ul consuma si ala ceva mai mult decat omul, pentru ca nu poate sa anticipeze la fel de bine. El, la fel ca si cutia automata reactioneaza la situatia curenta, si de multe ori accelereaza aiurea pentru ca e loc destul pana la masina din fata, chiar daca eu vad ca ala din fata fix acum incepe sa franeze. Eu as lua piciorul de pe pedala, dar ACC-ul accelereaza inca, apoi se prinde ca masina din fata incetineste de fapt si franeaza. Eu nu acceleram, nu franam ci lucram din frana de motor lejer. In trafic aglomerat, ACC-ul nu e la fel de bun ca mine, dar uneori e mai confortabil, si atunci il prefer. Intrebarea din topic pleaca de la o premisa gresita: cutia automata nu consuma mai mult decat soferul in orice conditii. Consumul depinde mai mult de sofer in cazul manualei decat al automatei si POATE fi mai mic in cazul manualei daca soferul se preocupa sa conduca optim dpdv consum. In realitate soferii nu schimba toti treptele fix cum e optim, nu toti stau sa anticipeze, samd. Stilul de condus (brutalitatea cu care se accelereaza / franeaza) afecteaza consumul in ambele cazuri. La manuala consumul mai poate fi influentat si de sofer peste asta, fie in plus, fie in minus. |
#59
Posted 14 March 2018 - 14:39
Sunt 2 situatii aici.
1. Subiectul. Care este, focus Adi, focus te rog, de ce automata consuma mai mult decat manuala. Pentru ca consuma mai mult. Si raspunsul NU este soferul, pentru ca subiectul NU se refera la sofer, se refera DOAR la TIPUL TRANSMISIEI. Daca e sa pui soferul, un sofer prost va consuma mai mult combustibil pe manuala decat pe automata, dar un sofer normal care stie sa schimbe vitezele, aluia i se va arata ca automata consuma mai mult. Suntem intelesi pana aici? 2. Subiectul NU esti tu, ci ati sarit toti la mine ca eu de fapt nu pot schimba vitezele mai rapid decat o face o automata. Ca voi va simtiti loviti in aripa de afirmatia mea, nu e treaba mea. Eu spun doar ca in afara de cutiile de sport (raliu sau viteze pe circuit), care NU au cutii automate, nu am intalnit masina sa poata schimba vitezele mai rapid decat o fac eu. Daca nu reusesti, nu esti la nivelul meu. Ce e asa de greu de inteles? Crezi ca e unul mai bun ca tine in lume pe schimbarea vitezelor? Good, asta-i tot. Daca-mi spui ca nu pot, atunci da-mi voie sa te categorisesc sofer de duminica. Ca-ti place mai mult automata? Ghicesti ce? Nu esti singurul pe lume caruia ii place mai mult automata (ma refer la cei care stiu sa conduca manuala). E okay. Pot intelege, numai ca nu-mi veni cu parascovenii ca eu nu pot ca habar n-ai ce pot si ce nu pot eu. |
#60
Posted 14 March 2018 - 14:53
Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 14:39, said: Eu spun doar ca in afara de cutiile de sport (raliu sau viteze pe circuit), care NU au cutii automate, nu am intalnit masina sa poata schimba vitezele mai rapid decat o fac eu. De ce insisti in greseala? Mai ales cand ti-am demonstrat cu cifre ca te inseli? DSG-ul schimba mai repede decat pilotii profesioinisti, nu mai vorbesc de un nene care merge pe sosea cu masina. |
#61
Posted 14 March 2018 - 15:05
Eu n-am zis ca tu nu poti schimba mai repede ca o automata. Altii au zis, dar...focus, focus Tsunnnnami ...subiectul este despre cum consuma automatele mai mult decat alea manuale, nu despre cat de repede schimbi tu vitezele
Si am zis doar si eu, automatele consuma in general mai mult date aceleasi conditii. Motivele sunt stiute: pierderi in transmisie, greutate mai mare a ansamblului, lipsa capacitatii de a anticipa traficul samd. Acum cred ca discutia a evoluat de acolo spre "e mai buna totusi o automata desi consuma mai mult?". Daca nu, atunci ne putem opri aici, ca orice s-ar mai spune e off-topic sau ar repeta ce s-a zis deja. |
#62
Posted 14 March 2018 - 15:24
@adipelcz: Pe de alta parte, automatele au marele avantaj de a schimba permanent viteza si a tine masina in treapta cea mai eficienta pentru conditiile date. Vreau sa vad si eu soferul care poate merge cu masina intr-un trafic aglomerat si care nu are nici o problema sa schimbe treapta atat de des pe cat o face o cutie automata. Nu mai spun de limitarile tehnologice, cutia manuala are maxim 6 trepte, iar cea automata are 8 sau 9.
De aceea, pe modelele mai noi, masinile automate consuma mai putin decat fix aceeasi masina, dar cu cutie manuala. Pe teste oficiale. |
#63
Posted 14 March 2018 - 15:34
Noi inca ne luam masini cu 3000 de Euro si ne uitam la cat consuma o automata sau o manuala.
Sau unii isi iau cu 15000 Euro si se uita cat consuma. La banii astia, nici nu m-as uita la cat consuma, ca se presupune ca-ti permiti sa dai atatia bani pe combustibil. Depinde mult de cum conduci masina, orice transmisie ar avea. Si daca consuma automata ceva mai mult decat manuala, as da bani, pentru ca e vorba de confortul meu in trafic. La noi in tara inca sunt multi care se cred piloti de curse... |
#64
Posted 14 March 2018 - 16:01
Consumul e si el relevant in momentul in care faci 40.000 km/an. E o diferenta daca iti consuma masina 12 la suta sau 8 la suta. Asta inseamna 3500 vs 5300 pe an, ceea ce in 5 ani, inseamna o diferenta de 9000 Euro. Acum putem zice ca daca cineva isi cumpara o masina de 30.000 nu se mai uita la aia 9000 diferenta, dar eu as zice ca nu-i asa. Nu vorbesc aici ca aceeasi masina cu cutie automata consuma cu 50% mai mult sau ceva. Zic doar de mentalitatea asta cu "cine are bani de X masina, nu se uita la consum". Eu as reformula si as spune "cine conduce putini km pe an, nu se uita la consum". Ideea e ca se aduna: cutia automata de obicei nu se gaseste pe cele mai slabe motorizari, ci pe alea mai puternice. Deci din start motor mai puternic = consum mai mare, cost de achizite mai mare. Pui si automata, sare si de acolo ceva la pret.
Adica iei Passat chel (ca tot e o discutie pe al topic) cu 20.000, manuala, 125 CP. Daca vrei Passat cu DSG, cea mai ieftina e 26.000, cu motor de 150 CP, probabil ceva dotari in plus. Ideea e ca aia 6000 se aduna la ce consuma in plus. Si mai pui si ceva intretinere extra la DSG-ul ala. Deci consumul in plus la o automata vs manuala e de fapt neglijabil daca iei in calcul pretul minim pentru fiecare din cele 2 variante. Diferenta doar pt cutie e 2000 euro. Dar un Passat d-asta chel cu motor mai slabut si cutie manuala costa in ansamblu mai putin, dar nu-i la fel de confortabil. In final, platesti confortul automatei, si asta e un cumul de costuri, nu doar din consum. |
|
#65
Posted 14 March 2018 - 18:41
adipelcz, on 14 martie 2018 - 13:11, said:
Intrebarea din topic pleaca de la o premisa gresita: cutia automata nu consuma mai mult decat soferul in orice conditii. Consumul depinde mai mult de sofer in cazul manualei decat al automatei si POATE fi mai mic in cazul manualei daca soferul se preocupa sa conduca optim dpdv consum. In realitate soferii nu schimba toti treptele fix cum e optim, nu toti stau sa anticipeze, samd. Stilul de condus (brutalitatea cu care se accelereaza / franeaza) afecteaza consumul in ambele cazuri. La manuala consumul mai poate fi influentat si de sofer peste asta, fie in plus, fie in minus. bai3tzash, on 14 martie 2018 - 15:34, said:
Noi inca ne luam masini cu 3000 de Euro si ne uitam la cat consuma o automata sau o manuala. Sau unii isi iau cu 15000 Euro si se uita cat consuma. La banii astia, nici nu m-as uita la cat consuma, ca se presupune ca-ti permiti sa dai atatia bani pe combustibil. Depinde mult de cum conduci masina, orice transmisie ar avea. Si daca consuma automata ceva mai mult decat manuala, as da bani, pentru ca e vorba de confortul meu in trafic. La noi in tara inca sunt multi care se cred piloti de curse... 2. Chiar daca as da 15 sau 20k sau 30k euro pe o masina asta nu e un motiv sa nu caut ceva mai economic sau macar sa ma interesez despre consumuri. Ca tu daca ai avea atatia bani nu te-ai uita la consum asta tine doar de tine nu de subiectul topicului. Edited by arsmundis, 14 March 2018 - 18:41. |
#66
Posted 14 March 2018 - 20:59
adipelcz, on 14 martie 2018 - 15:05, said:
Si am zis doar si eu, automatele consuma in general mai mult date aceleasi conditii. Motivele sunt stiute: pierderi in transmisie, greutate mai mare a ansamblului, lipsa capacitatii de a anticipa traficul samd. Acum cred ca discutia a evoluat de acolo spre "e mai buna totusi o automata desi consuma mai mult?". Daca nu, atunci ne putem opri aici, ca orice s-ar mai spune e off-topic sau ar repeta ce s-a zis deja. pai asta ai copiat din textul meu de la postul "7": pentru ca eu am scris: Tsunnnami, on 12 martie 2018 - 12:25, said:
Masina cu cutie automata e mai grea. Cat stai la semfor, consuma mai mult fiind in sarcina tot timpul Are frecari mai mari decat cutia normala + ambreiaj Iar tu: adisz, on 12 martie 2018 - 12:27, said:
Consumul unui motor nu este dat de statistici sau de producatori.Consumul este dat de persoana care utilizeaza acel motor,asa cum zice si JurasikMan. Deci? figo1988, on 14 martie 2018 - 15:24, said:
De aceea, pe modelele mai noi, masinile automate consuma mai putin decat fix aceeasi masina, dar cu cutie manuala. Pe teste oficiale. Vreau sa vad si eu testele alea oficiale. Le ai la indemana? Ca mi-ai dat exemple numai prostii, compari Loganul cu Bugati Veyron: figo1988, on 14 martie 2018 - 14:53, said:
De ce insisti in greseala? Mai ales cand ti-am demonstrat cu cifre ca te inseli? DSG-ul schimba mai repede decat pilotii profesioinisti, nu mai vorbesc de un nene care merge pe sosea cu masina. Care cifre? De la Veyron???? Ia uite-te in poza ce exemple mi-ai dat Schimba pe dracu!, eu am DSG la masina si nu-mi schimba asa repede cum crezi tu. Vrei sa filmez? Nu ma refer dintr-a 4-antr-a 5-a, ci din Drive in Reverse, deci nu-mi veni cu povesti D-aia Focusul are pe varianta STI NUMAI manuala, si la fel si pe 4x4-ul RS, tot numai manuala Daca vreti sa vorbiti ca profesionistii sunt aici, daca veniti cu prostii, asteptati-va la raspuns pe masura Attached Files |
#67
Posted 14 March 2018 - 21:41
Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 20:59, said:
Care cifre? De la Veyron???? Ia uite-te in poza ce exemple mi-ai dat Se vede altfel imaginea in US? Timpul mediu de schimbat viteza este undeva la 500ms pentru un sofer de rand, un pilot schimba pe la 200-300 daca imi aduc bine aminte. Acum hai sa vedem cate din masinile alea au timpi mai buni de atat (decat pilotul, e clar ca pe softpedia vorbim cu Lewis Hamilton si Alonso, nu cu soferi de duminica): - Toate DSG si S-Tronic de la VW si Audi (pe testate, si eu am DSG) - Alfa Romeo DCT - Renault EDC ( http://press.renault...c51cffac74.aspx) Daca te uiti in link o sa vezi ca Renault pune transmisia aia si pe Kangoo. Si tu ziceai ca doar masinile de curse si raliu schimba mai repede decat omul, iar eu ti-am aratat ca pana si o duba Renault o face... Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 20:59, said:
Schimba pe dracu!, eu am DSG la masina si nu-mi schimba asa repede cum crezi tu. Vrei sa filmez? Nu ma refer dintr-a 4-antr-a 5-a, ci din Drive in Reverse, deci nu-mi veni cu povesti D-aia Focusul are pe varianta STI NUMAI manuala, si la fel si pe 4x4-ul RS, tot numai manuala Daca vreti sa vorbiti ca profesionistii sunt aici, daca veniti cu prostii, asteptati-va la raspuns pe masura 1. Deci profesionistii refuza dovezile formulate de producatorii respectivelor masini, dar se ofera sa filmeze cu telefonul? 2. Nu exista STI la Ford. Confunzi. Poate ST. Si vine cu transmisia automata ca optionala. Ca multe alte masini sport. Vrei cutia automata, platesti extra. BMW da consumurile pe toate modelele. Masinile cu cutie automata au consum mai mic sau in cel mai rau caz egal, in acelasi ciclu de testare. Informatii luate de pe BMW USA. arsmundis, on 14 martie 2018 - 18:41, said:
Intrebarea nu pleaca de la o premisa gresita, intrebam doar de ce aceeasi masina condusa de acelasi sofer daca are transmisie automata va consuma ceva mai mult. Si m-am lamurit gratie unor raspunsuri pertinente pentru care multumesc. Conteaza mai putin rapiditatea schimbarii vitezelor. Dar majoritatea automatelor noi nu consuma mai mult... Edited by figo1988, 14 March 2018 - 21:38. |
#68
Posted 14 March 2018 - 21:47
Vorbesti aiureli.
Eu AM DSG si nu schimba mai repede decat o fac eu cu mana. Deci pana acum nu mi-ai arata nici o dovada din ceea ce sustii. 1. Timpul in care schimba vitezele un DSG normal, CIFRE! 2. Un model de masina automata care are un consum inferior aceleiasi masini cu transmisie mecanica Exista Ford ST, Faptul ca am pus o litera in plus nu inseamna ca stii ce vorbesti. Astept fapte si cifre. Daca n-ai canta la alta masa figo1988, on 14 martie 2018 - 21:41, said:
BMW da consumurile pe toate modelele. Masinile cu cutie automata au consum mai mic sau in cel mai rau caz egal, in acelasi ciclu de testare. Informatii luate de pe BMW USA. Vrajeli de 2lei. Pune aici copy/paste sau printscreen unde imi arati ca acelasi model de masina consuma cu automata mai putin. Ai? figo1988, on 14 martie 2018 - 21:41, said:
Daca te uiti in link o sa vezi ca Renault pune transmisia aia si pe Kangoo. Si tu ziceai ca doar masinile de curse si raliu schimba mai repede decat omul, iar eu ti-am aratat ca pana si o duba Renault o face... Ti-am spus sa termini cu prostiile ca NU O POATE FACE Eu iti arat pe viu. Ce vrei mai mult? Am si spus ca daca ai fi avut dreptate Fordul o punea pe modelele impinse, pe ST si RS N-au facut-o. Pentru ca ar pierde din performante |
#69
Posted 14 March 2018 - 22:06
Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 21:43, said:
Vorbesti aiureli. Eu AM DSG si nu schimba mai repede decat o fac eu cu mana. Deci pana acum nu mi-ai arata nici o dovada din ceea ce sustii. 1. Timpul in care schimba vitezele un DSG normal, CIFRE! Si eu am DSG. Si 9G-Tronic si manuala. Si merg si la curse. DSG-ul schimba mai repede in sus decat toti soferii cu care am mers, dupa cum spun si CIFRELE, mama lor de cifre. ss.png 17.85K 17 downloads https://en.wikipedia...t-shift_gearbox E a 3-a oara cand iti dau cifrele si te faci ca nu le vezi. Schimbarile in sus sunt facute in 8ms (adica de 60 de ori mai rapid decat un sofer foarte bun) si, in cel mai rau caz, la fel de repede ca cei mai rapizi soferi (600ms). Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 21:43, said:
2. Un model de masina automata care are un consum inferior aceleiasi masini cu transmisie mecanica ss2.png 8.79K 14 downloads https://www.bmwusa.c...ifications.html Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 21:43, said: Nu, faptul ca ai spus ca nu exista decat cutie manuala arata ca nu stii ce vorbesti. Eu ti-am spus ca nu stii nici modelul si nici nu stiai ca vine cu cutia automata ca optonal. http://m.ford.ro/autoturisme/focus-st Totul clar acum? Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 21:47, said:
Am si spus ca daca ai fi avut dreptate Fordul o punea pe modelele impinse, pe ST si RS N-au facut-o. Pentru ca ar pierde din performante Serios, vorbim de masini sport si ne blocam in ST si RS? Uite-te la masinile sport adevarate, gen Porsche, Ferrari, sau un pic mai jos la Mercedes AMG, BMW M si Audi RS. Vezi cate modele au cutie manuala si mai discutam. Edited by figo1988, 14 March 2018 - 21:55. |
|
#70
Posted 15 March 2018 - 07:13
Tsunnnami, on 14 martie 2018 - 20:59, said:
Schimba pe dracu!, eu am DSG la masina si nu-mi schimba asa repede cum crezi tu. Vrei sa filmez? Nu ma refer dintr-a 4-antr-a 5-a, ci din Drive in Reverse, deci nu-mi veni cu povesti Voi n-ati observat partea asta? A dat-o la intors cand a vazut ca nu tine povestea ca schimba mai rapid decat o automata. Edited by petman, 15 March 2018 - 07:13. |
#71
Posted 15 March 2018 - 08:08
Ba am văzut dar nu am vrut să ne băgăm în polemică. Schimbarea din drive în revers e de fapt schimbarea direcției de mers și se face manual indiferent de cutie.
|
#72
Posted 15 March 2018 - 09:15
@Tsunnnami, n-am copiat nimic din raspunsul tau. Doar nu ai pretentia ca esti singurul care stie unele lucruri si detinatorul adevarului absolut. Daca altii scriu ceva ce confirma ideea ta nu inseamna ca o copiaza.
Apropo, vezi ca nu toti userii care incep cu adi sunt aceiasi. "adipelcz" si "adisz" sunt probabil diferiti, nu crezi? Dar nah, in valtoarea evenimentelor se mai pierd detalii. Eu ma opresc aici cu discutia, ca nu mai am nimic de adaugat si vad ca se diseca acum posturile si se face analiza pe text, deci nu pot sa mai contribui. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users