Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

De ce creste consumul la autoturismele cu cutie automata

- - - - -
  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#19
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,774
  • Înscris: 23.09.2005
in principiu cutiile automate sunt de 3 feluri:
CVT
AT clasice cu planetary gear set
DCT

Primele 2 (CVT si AT) sunt legate la motor prin intermediul unui convertor de cuplu, acest convertor consuma destulă energie din frecarile interne. consumul asta e mai ales la relantii, dupa o anumita viteza se face lock (la masinile moderne) si nu mai sunt pierderi.

DCT este foarte asemanatoare ca si manuala, nu are convertor are ambreiaj ca cea manuala. Aici diferentele de consum sunt minime si previn mai mult din differenta de greutate.

de obicei DCT este mai brutala fata de AT si de asta se monteaza mai mult pe masinile mai sportive, cele premiu orientate spre confort vin mai mult cu CVT sau AT

#20
xplozia

xplozia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 02.02.2005
Diferenta de consum nu cred ca este relevanta, daca obtii 0,5-1 l /100Km, are vreo importanta?

Edited by xplozia, 12 March 2018 - 13:26.


#21
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Cum sa nu ? Toate conteaza si consumul in plus si banii dati in plus la achizitie .
Daca nu ar conta , toti si-ar lua Mercedes AMG ....

#22
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,196
  • Înscris: 09.02.2007

 relu_24, on 12 martie 2018 - 13:17, said:

in principiu cutiile automate sunt de 3 feluri:
CVT
AT clasice cu planetary gear set
DCT

Primele 2 (CVT si AT) sunt legate la motor prin intermediul unui convertor de cuplu, acest convertor consuma destulă energie din frecarile interne. consumul asta e mai ales la relantii, dupa o anumita viteza se face lock (la masinile moderne) si nu mai sunt pierderi.

DCT este foarte asemanatoare ca si manuala, nu are convertor are ambreiaj ca cea manuala. Aici diferentele de consum sunt minime si previn mai mult din differenta de greutate.

de obicei DCT este mai brutala fata de AT si de asta se monteaza mai mult pe masinile mai sportive, cele premiu orientate spre confort vin mai mult cu CVT sau AT

Le-ai cam ametit.

In primul rand DCT vine de la Dual-clutch transmission, adica transmisie cu dublu ambreiaj. (exemple: DSG de la VW, Powershift de la Ford, EDC de la Renault, etc)
Pe langa DCT, transmisiile mai pot fi si robotizate: un singur ambreiaj ca la cutia manuala actionat de 2 actuatoare (roboti). (exemple: i-shift de la Honda, easytronic de la Opel, easy-R de la Dacia, etc).

Ca si preferinte (am condus si conduc masini automate de multi ani) ar fi:
1. DCT - Cele mai rapide, consum ok, feeling bun, insa sunt modele care nu sunt f. fiabile.
2. AT clasic cu convertizor de cuplu - Fiabile, schimbari line si destul de rapide, insa ca si consum stau cel mai rau.
3. CVT si robotizate. Le bag in aceeasi oala pt ca mie unul nu-mi plac. Chiar daca CVT-ul este mai eficienta, nu iti ofera feelingul unei transmisii clasice, neavand practic decat o singura viteza. Iar cele robotizate sunt lente (au lag) si se resimte schimbarea treptelor mult mai tare.

#23
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,774
  • Înscris: 23.09.2005

 shadow_x3x, on 12 martie 2018 - 13:49, said:

Le-ai cam ametit.

In primul rand DCT vine de la Dual-clutch transmission, adica transmisie cu dublu ambreiaj. (exemple: DSG de la VW, Powershift de la Ford, EDC de la Renault, etc)
Pe langa DCT, transmisiile mai pot fi si robotizate: un singur ambreiaj ca la cutia manuala actionat de 2 actuatoare (roboti). (exemple: i-shift de la Honda, easytronic de la Opel, easy-R de la Dacia, etc).

Ca si preferinte (am condus si conduc masini automate de multi ani) ar fi:
1. DCT - Cele mai rapide, consum ok, feeling bun, insa sunt modele care nu sunt f. fiabile.
2. AT clasic cu convertizor de cuplu - Fiabile, schimbari line si destul de rapide, insa ca si consum stau cel mai rau.
3. CVT si robotizate. Le bag in aceeasi oala pt ca mie unul nu-mi plac. Chiar daca CVT-ul este mai eficienta, nu iti ofera feelingul unei transmisii clasice, neavand practic decat o singura viteza. Iar cele robotizate sunt lente (au lag) si se resimte schimbarea treptelor mult mai tare.

cu ce le-am ametit?
eu am discutat despre cum functioneaza ele si de unde provine consumul mai mare fata de manuale.
nu am zis nimic de preferinte.

#24
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
La mașina anterioară aveam consum de 8% în oraș și avea vreo 60 și ceva de cai (manuală).

Mașina actuală cu cutie automată are consum de 8% tot în oraș și are 120 de cai. Plus că la stop i se oprește motorul, dacă merg încet stă la 1200 rpm, imediat ajunge într-a III-a când pornesc de pe loc și, per ansamblu, nu mai am treabă cu mestecatul manetei și apăsatul ambreiajului (care la mașina veche trebuia să mă împing în scaun să o pot apăsa ce greu era - nu știu cum e la alte mașini sau dacă era defect ambreiajul).

Uneori e enervantă că aș vrea să merg cu 80 km/h într-a doua la 5000-6000 rpm, dar apoi mi-e lene să trec în modul manual (ar însemna să folosesc mâna dreaptă - OMG!).

#25
arsmundis

arsmundis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,448
  • Înscris: 14.02.2018

 Baxon, on 12 martie 2018 - 13:01, said:

O fi sau n-o fi mai eficienta una automata fata de manuala , nu prea conteaza cat diferenta de pret la achizitia unui auto nou . Binenteles ca si emisiile de CO2 sunt mai mari la automata asa ca de banii de diferenta intre cutii pui mai multe optionale pe masina cu cutie manuala si te feliciti pt alegerea facuta , adica stai fara grija ca se strica ...


In functie si de nr de km anual alegi una sau alta , daca nu faci prea multi , cu atomata iesi in pierdere , grav de tot daca mai ai si nenorocul sa se strice ceva la ea ...

https://forum.softpe...ale-4x4-si-4x2/
Nu diferenta de consum m-ar face sau nu sa optez pentru o automata. Pana acum am condus doar manuale asa ca nu prea pot sa imi dau cu pararea cat de confortabile sau cat de bune sint alea automate. Poate ca as alege din comoditate niste optiuni suplimentare la valoarea cutiei automate.  De stricat nu cred ca se strica prea repede, pana la urma se poate strica la fel de bine si cutia manuala sau cine stie ce alte sisteme de pe masina. Ar fi hotaratoare diferenta de pret la cumparare si de revizie, astea nu stiu cam cat ar fi.

Edited by arsmundis, 12 March 2018 - 14:25.


#26
Bylly00

Bylly00

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,729
  • Înscris: 27.06.2015
Nu stiu daca e mai mare consumul sau in orice caz este nesemnificativ atunci cand vorbim de masini moderne.

Caz concret x1 2014 consum mediu pe cei 65000 km - 6.4L la 100km (motor 2.0 L ~140CP, xdrive)

Venind de pe un C200 2006 cutie manuala 6 trepte 2.1 L  mi se pare o schimbare enorma in bine. In primul rand esti mult mai relaxat dupa un drum, se acumuleaza vizibil mai putina oboseala.

Legat de frana de motor - are asa ceva si intra automat in frana de motor din momentul in care iei piciorul de pe acceleratie. Evident ca daca ai 100km/h si iei piciorul nu va sta in treapta a 7 a sau in care este ea pana ajungi la 20km/h ci va retrograda in functie de viteza de rulare. Schimbarea treptelor e foarte lina si uneori nici nu iti dai seama cand se schimba.

Comportamentul ei este foarte inteligent - isi da seama cam mereu de situatia in care te afli. Calci pedaua tare sau la maxim retrogradeaza 1-2 trepte pentru o acceleratie optima, vede ca stai cu piciorul doar putin apasat - isi da seama ca ai ajuns la viteza de croaziera dorita si evita sa schimbe.

Singura chestie de reprosat ar fi ca atunci cand cobori o panta are tendinta sa se tureze cam mult (dupa gustul meu).

#27
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
Cutia automata CVT de la Toyota Corolla determina un consum mai mic ca una manuala (se poate verifica pe site-ul Toyota), dar nu la toata lumea place cum reactioneaza cutia cu variatie continua a vitezei, precum si faptul ca in modul sport este galagioasa.
Consumul la masinile cu cutie automata este un pic mai mare, fiindca o (mica) parte din puterea motorului in loc sa ajunga la roti este folosita (se pierde) pentru schimbarea vitezelor in locul soferului. Este mai placuta/eficienta la schimbarea vitezelor (nu produce socuri, nu se simte schimbarea treptelor), dar nu este mai economica ca una manuala (cu exceptia cutiei CVT Toyota).

#28
shadow_x3x

shadow_x3x

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,196
  • Înscris: 09.02.2007

 relu_24, on 12 martie 2018 - 13:56, said:


cu ce le-am ametit?
eu am discutat despre cum functioneaza ele si de unde provine consumul mai mare fata de manuale.
nu am zis nimic de preferinte.
Confunzi DCT (dual clutch) cu automata robotizata (cea cu ambreiaj ca la manuala). Practic sunt 4 categorii de transmisii automate.
Si ai mai zis de CVT cum ca are torque converter. CVT (continuously variable transmission) poate avea si ambreiaj (evident nu ca la manuala) si este foarte ok din punct de vedere al consumului.

#29
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,293
  • Înscris: 07.02.2003

 bai3tzash, on 12 martie 2018 - 12:24, said:

cica optima.
Doar ca nu e optima din perspectiva consumului.

#30
YourFan

YourFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 30.01.2017

 arsmundis, on 12 martie 2018 - 12:08, said:

De ce creste consumul la autoturismele cu cutie automata
Se presupune ca cel care a avut bani de-o masina cu automatica, are bani si de benzina. Posted Image

Edited by YourFan, 12 March 2018 - 15:23.


#31
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,032
  • Înscris: 16.10.2007
Si se mai poate spune ca a fost inventata pt femei :)
Un barbat adevarat schimba viteza manual ......

#32
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
La consum cea mai importanta piesa se afla intre volan si scaunul soferului ! O "piesa buna" poate scoate DACA VREA consumuri mult mai mici cu o manuala sau DACA VREA mult mai mari daca alege o deplasare rapida . Eu nu cunosc soferi adevarati care prefera masinile cu cutie automata ...dar poate cunosc eu prea putina lume Posted Image  ! Cutiile automate fac ce vor ele , cutiile manuale ...ce vrea soferul .

#33
Alex90USA

Alex90USA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 314
  • Înscris: 06.02.2018
Consuma mai mult pentru ca o cutie automata face ca masina sa fie mai grea decat daca ar avea cutie manuala. Daca mergi la turatie suficient de mare, si manuala poate sa consume mai mult decat te astepti, decat spune producatorul.

#34
Supermax

Supermax

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,154
  • Înscris: 25.01.2018
Consumul mai mare la automata se datoreaza in mod majoritar turatiei de functionare si nu neaparat greutatii . De exemplu un sofer de manuala poate schimba viteza exact la turatia de cuplu maxim , o automata merge mai turat pentru a se putea de exemplu urca usor o panta !

#35
RedDev

RedDev

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,924
  • Înscris: 29.10.2014
Mașina mea are cuplul maxim la 1900 rpm și schimbă între 2000 și 2500 (1 -> 2 la 2500, apoi pe la 2000). Când urcă schimbă la 2900. La mers constant merge și la 1200 rpm într-a V-a sau a VI-a. Și e benzină.

#36
lex2010

lex2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,466
  • Înscris: 21.10.2009
O intrebare legata de automate...
Eu am cutie manuala, daca merg cu 80 km/h in treapta a 4-a si vad ca urmeaza un semafor, iau piciorul de pe acceleratie si las masina sa curga in treapta a 4-a, pana ajunge pe la 10 km/h si abia atunci las pe liber.

La cutie automata, daca iau piciorul de pe acceleratie, va retrograda in toate treptele de viteza? 4>3>2>1 ?

Edited by lex2010, 12 March 2018 - 16:59.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate