Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91
 LakeSide 11 Straulesti

datasheet crawling

Sanse refinantare

arii
 Sapa peste pardoseala

Smart phone pentru auz deficitar

Manager transport marfa. Pareri. ...

BIOS F.24 pentru HP Pavilion g7-2...
 

Cresterea limitei de viteza pe autostrada

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
203 replies to this topic

#127
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

 alin2pas, on 07 noiembrie 2021 - 14:37, said:

În SUA viteza maximă pe autostradă e de 65 mile pe oră (105 km/h) pentru toți. E drept, până la 70-72 nu-ți are nimeni treabă, dar de la 75 în sus...

In vreun stat mai sever, depinde de la stat la stat. Tine cont că e o nație care zice că fără 300 de cai nu poți merge pe autostrada, au un condus destul de agresiv. La ei legea e la latitudinea polițistului și a judecătorului, nu-i ca la noi, x viteza, y pedeapsa, au inclusiv chestia cu mersul in ritmul traficului, gen daca mergi singur cu 100 de mile ai șanse să ți-o furi, daca merg 5-6 mașini toți cu 100 mph nu îți are nimeni grija. In general e mai blândă legea ca la noi cu excepția unor câteva state super nasoale.

Quote

Portions of the Idaho, Montana, Nevada, Oklahoma, South Dakota, Texas, Utah, and Wyoming road networks have 80 mph (129 km/h) posted limits. The highest posted speed limit in the country is 85 mph (137 km/h) and can be found only on Texas State Highway 130.
.
Oricum la ei daca ești alb și îți știi bine textul poți să dregi busuiocul la viteze la care la noi legea e gen 190 - permisul 3...1 luni, la ei 120 mph, poți scăpa basma curata, doar cu amendă sau poti primi tot tacâmul.
Contează mult cum te prezinți, cum vorbești etc.

@sebulbus, aia e o nație unde toți camionagii au detectoare radar și tot tacâmul, camioanele nu sunt limitate ca la noi la 90, sunt limitate la 130 și ceva din cauza Texas. Și Texas nu e o bucățică, adică e absolut imens, gen de vreo 3 ori mai mare decât România.

Edited by SpeedDemon, 07 November 2021 - 15:55.


#128
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020
Probelma e ca Romania are cel mai vechi parc auto din europa. Deci daca dai drumul la 150, dai drumul pentru toate cotetele si tigaile si fumigenele.

Nu mai zicem de gaurile din gard sau de plasele furate cu totul pe unde trec cainii, caii, magarii, si circula pe autostrada.

Si nu in ultimul rand, cui dai limite mai mari de viteza? cetetenilor care intorc pe autostrada si merg pe contrasens ca sa nu stea in aglomeratie?

Eu cred ca limita de viteza ar trebui scazuta in Romania, nicidecum crescuta.

Edited by murdar, 07 November 2021 - 15:56.


#129
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,010
  • Înscris: 03.12.2005
Nu mai abera. La 20mph peste limita deja te expui serios la minim o noapte de facultate. Si nu exista vreo lege care sa limiteze puterea pentru acces pe autostrada. Doar o limita minima de 30mph. Sau parca si 45 pe benzile expres din jurul marilor orase.

#130
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,207
  • Înscris: 12.09.2013

 SpeedDemon, on 07 noiembrie 2021 - 11:20, said:

Sau sa isi bage picioarele de tot în Romania și să emigreze de tot în Germania. 😁
Privesc cu tot mai puțină speranță Ro. In Germania sa mergi cu 250 e o banalitate, la noi toți lentii "huooo, criminalii, ne omoară pe străzi" in timp ce ei freacă jantele de borduri și omoară motocicliști de varza ce sunt la condus.

Acuma serios, de exemplu unora li se pare wow 130 dar în Statele Unite și camioanele merg cu 136 km/h. (85 mph) Daca o magaoiae de 40t e safe la 136 pai ce mai putem spune despre o mașină mică?

Nu-i vorba că nu am bani, bani am destui, deja pot să îmi iau un M3, e problema de timp și oboseala, după câteva ore de condus până la un circuit crezi că mai ai chef de condus și după sa conduci și înapoi. E destul de obositor condusul in Ro. Mereu grija la toți care taie calea dar nu accelerează sa nu consume ...
Bag seama ca tu esti din cei care nu o sa moara acasa, ci pe sosea incarcerat...paguba-n ciuperci, doar sa nu iei si pe altii dupa tine.
Poti pleca in Germania....au nevoie de soferi...lasa-i pe cei mai lenti in Ro.

Edited by raducut123, 07 November 2021 - 15:59.


#131
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai oameni care încearcă să meargă invers pe autostrada îmi apar mereu la avertismentul electronic in Germania și Austria. In Ro unii cred că eunuc, dar se întâmplă și afara, efectiv pe lângă anunțurile TMC mainte trezești că o să și dj-ul la radio gen "aveți grijă cei de pe autostrada x că e unu pe contrasens".

 raducut123, on 07 noiembrie 2021 - 15:58, said:


Bag seama ca tu esti din cei care nu o sa moara acasa, ci pe sosea incarcerat...paguba-n ciuperci, doar sa nu iei si pe altii dupa tine.
Poti pleca in Germania....au nevoie de soferi...lasa-i pe cei mai lenti in Ro.
Ar fi o treabă daca ai fi capabil sa faci diferența între competență și incompetență, eu de bine de rău am evitat o groază de accidente și chiar am întâlnit o groază de lenți și victime ale lenților, oamenii ăia când au avut odată în viața de făcut o manevră mai brusca de evitare s-au dus direct în șanț/alt obstacol și rupt toate membrele. Poți conduce prudent, dar ramai nepregătit, și când te confrunți cu situația descoperita că Dacia sau alta mașină nasoala e un gunoi care pierde controlul ușor.

 sebulbus, on 07 noiembrie 2021 - 15:57, said:

Nu mai abera. La 20mph peste limita deja te expui serios la minim o noapte de facultate. Si nu exista vreo lege care sa limiteze puterea pentru acces pe autostrada. Doar o limita minima de 30mph. Sau parca si 45 pe benzile expres din jurul marilor orase.
Eu zic de concepția lor, aia e o nație unde ești sărac și nașpa daca ai doar un V6.
Și ți-am zis, nu te limita la anumite state, unele îs nașpa, altele sunt super relaxo.

Oricum la noi e și o problema la modul că o groază de moldoveni și olteni nici nu au apucat să meargă pe autostrada că nu sunt in zonele astea și li se pare wow 130, mie mi se pare super lent. Vad și în Germania și în România, viteza tipică de autostradă e cam 160-170 și e totul ok.

Edited by SpeedDemon, 07 November 2021 - 16:08.


#132
mihaicl1981

mihaicl1981

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,309
  • Înscris: 04.06.2009
Speed deamon.
Explică te rog fără atacuri la persoana sau alte nații de ce sa fie limita de viteza mai mare de 130kmh.
Nu mai da exemplu Germania. Este mai degrabă excepția (și aia limitata) care confirma regula.
Ce faci tu cu masina mergând cu 150 în loc de 130 (în afara de uzura mai mare și consum și reducerea siguranței rutiere în general).
Recunosc sunt un amarat cu 2 cazane(un diesel și un electric) , cu ambele merg cu maxim 110kmh și nu prea înțeleg totuși care e legătura cu topicul.

#133
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,010
  • Înscris: 03.12.2005

 SpeedDemon, on 07 noiembrie 2021 - 15:59, said:

Eu zic de concepția lor, aia e o nație unde ești sărac și nașpa daca ai doar un V6.

Asta o vezi tu de la televizor cu puterea mintii. Nimanui nu i se rupe ce masina ai pentru ca orice om care munceste isi permite una. Da-i usor sa-ti inchipui chestii din cabina tirului.

#134
cornel_r

cornel_r

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23
  • Înscris: 02.11.2021

 mihaicl1981, on 07 noiembrie 2021 - 19:16, said:

Speed deamon.
Explică te rog fără atacuri la persoana sau alte nații de ce sa fie limita de viteza mai mare de 130kmh.
Nu mai da exemplu Germania. Este mai degrabă excepția (și aia limitata) care confirma regula.
Ce faci tu cu masina mergând cu 150 în loc de 130 (în afara de uzura mai mare și consum și reducerea siguranței rutiere în general).
Recunosc sunt un amarat cu 2 cazane(un diesel și un electric) , cu ambele merg cu maxim 110kmh și nu prea înțeleg totuși care e legătura cu topicul.
nu ai drumuri pentru viteza mai mare de 130km/h in RO, si autostrazile vechi A1 și A2 sunt vai de ele, carpite. Nu sunt sigure.
Ar fi bine radar pe fiecare sens de mers, care da flashuri și o taie cu peste 140km/h saltat permisul pe loc și amenda mare.

#135
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai Germania e cea mai obsedată da mașini nație, unde industria funcționează suficient cat sa fie mereu pe plus țara și să nu aibă nevoie sa colecteze bani din amenzi. In schimb majoritatea natiilor exploatează șoferii că pe vaci de muls sau iau ecologiștii în serios în defavoarea libertăților umane.
Sunt anti limita 130 deoarece e stabilită acum e stabilită la modul că sa fie o viteza pe care 85% din șoferi o respectau...in 1960. După mașinile au evoluat enorm și a rămas doar de muls bani de la șoferi și justificat poliția excesiva.
Hai sa dau exemplu alta țară, Emiratele Arabe Unite, o țară foarte prospera cu mașini bune, la ei limita de autostradă e 160 km/h, ei nu se stresează de consum, acolo V8-ul e baza.
Multe nații europene au autostrazile trecand prin orașe și zone locuite și impun limite pt a reduce poluarea și zgomotul. Uzura nu e că îmi schimb uleiul la 7000 km și uleiul meu costa de 3-4 ori mai scump decât ce bagi tu. Consumul e problema mea ca și restul de costuri.

Quote

In the 1960s, in continental Europe, some speed limits were established based on the V85 speed, (so that 85% of drivers respect this speed).
Daca limita nu era doar pt muls bani de la șoferi puneau și ei direct ridicarea permisului la mers cu 51, dar sunt conștienți că pericolul adevărat incepe de abia pe la 100 in localitate așa că de abia la viteza aia îți ia permisul și până la viteza aia doar mulge de bani. De altfel aici e alta nedreptate, eu mă șterg la fund sa zic așa cu 650 de lei, amenda reală maxima din Ro, altul mai amarat muncește jumate de lună pt banii ăștia. Daca toată lumea ar merge legal am trăi într-o aglomerație imposibilă mereu doar in cozi, in Germania daca mă apuc sa respect limita de 60 pe naționale la camioane inclusiv polițiștii fac depășiri riscante, mergând legal pur și simplu o groază de mașini mici își riscă viața să mă depășească.
Nu-i vorba de reducerea siguranței, o chestie care dictatorul o introdusese era limita de viteza variabila, gen 80 pt Dacii, 90 pt mașinile mai decente străine. Acum ar sări lumea ofensată, cum sa pui limita diferita în funcție de mașină. Gen ți-o zic complet sincer că un Logan la 120 e mult mai periculos decât RS-ul meu la 170 pe acceleasi drum.
Și uite că austriecii au învârtit cumva treabă asta, gen au băgat limita redusă pt mașinile cu motor clasic și limita normala pt mașinile electrice. Cumva ar trebui asta sa fie ok, dar o regulă gen, mașinile cu peste 200 KW (270 de cai) din fabrica sa beneficieze de limite de viteza superioare fiind construite sa fie sigure și stabile la viteza mare ar totuși nedreaptă.
Iar Germania nu e limitata, au 8000 km de secțiune fara limită, asta e mai multa autostrada decât ceva țări la un loc.
O Românie mai sigură ar începe cu arestarea inspectorilor ITP care lasă pe drumuri toate căzăturile neîngrijite. Și nemții au mașini vechi, dar la ei un BMW de acum 30 de ani e țiplă și super îngrijit in timp ce la noi e mâncat de rugina și cu placutele cele mai ieftine. Regulile de la noi sunt făcute în niște vremuri când aveau sens, gen da era foarte periculos să treci cu Dacia 1310 de 130, dar acum poți merge cu 260 fara sa ai senzația de frica și vibrațiile din Dacie la 110. Ținând cont de situația economică precară a României și a aparatului bugetar supradimensionat nu o sa se schimbe nimic în România totuși.

 sebulbus, on 07 noiembrie 2021 - 19:53, said:

Asta o vezi tu de la televizor cu puterea mintii. Nimanui nu i se rupe ce masina ai pentru ca orice om care munceste isi permite una. Da-i usor sa-ti inchipui chestii din cabina tirului.
Îs pe multe grupuri auto americane și urmăresc și Vinwiki unde au o groază de povesti implicând viteza, poliția și consecințele. Au oameni care au făcut New York - Los Angeles in 25 de ore fara sa fie prinși așa că nu îmi tine teorii distopiene. Nu lucru în Ro, nu consider mașina un lux, dar se rade mult de aia cu V6. Nush de ce se leagă unii de meseria mea, e o meserie cu dificultăți plătită bine, in SUA a început să intre la 6 cifre pe an, in Europa cresc și aici salariile deci nush ce e de ras. Oricum îți trebuie școală și îndemânare și pt asta. Multi care râd dau cu rotile de borduri și le trebuie o eternitate să dea cu spatele o mașină mică sau să facă o parcare laterala, și după atâta ras se întreabă de ce sunt rafturile și benzinăriile goale.

Edited by SpeedDemon, 07 November 2021 - 20:19.


#136
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,010
  • Înscris: 03.12.2005
Vorbesti din desene animate. Un gumball cu jammere si statii si eventual antemergatori pe ici pe colo nu e totuna cu realitatea cotidiana, iar ce afli pe diverse grupuri de pasionati nu e realitatea cotidiana.
Iar la fel, limitele de viteza tin in general de capacitatea de a supravietui unui accident, nu are vreo treaba cu ce pot masinile si nu.
Despre Emirate nu stiu ce sa zic, dar eu nu retin sa fi vazut limita mai mare de 120 in Dubai. Sigur e cineva mai in tema.

#137
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Daca tu ai impresia că supraviețuiești unui accident la 130 la ora îți cam faci iluzii.
https://en.m.wikiped...d_Arab_Emirates

Quote

The United Arab Emirates employs minimum and maximum speed limits, which vary for different types of vehicles and roads. The roads are monitored by speed cameras to detect traffic violations such as speeding.[1] Heavy vehicles such as trucks, mini buses and buses are installed with speed limiters to prevent overspeeding.[2][3] The UAE is notable for having the highest posted speed limits in the world, with two major highways, the Abu Dhabi-Al Ain highway and the Sheikh Khalifa highway, both having limits of 160 km/h (99 mph). Speed limits in the Emirate of Abu Dhabi are generally higher than the other Emirates. The general speed limit in Abu Dhabi is 140 km/h whereas in Dubai it is 110 km/h and in the Northern Emirates its 120km/h. Every Emirate with the exception of Abu Dhabi also has a speed buffer, allowing motorists to drive 20 km/h above the posted speed limit without any fines.

Un aspect ar fi că Abu Dhabi e mega prosper, nu are nevoie de bani de la șoferi, in timp ce Dubai le e dator vândut. Un alt aspect ar fi că în Dubai vin mulți turiști din țări unde permisul se ia ridicol de ușor.

Edited by SpeedDemon, 07 November 2021 - 20:53.


#138
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,010
  • Înscris: 03.12.2005
Riscul si tipul de accident nu-s identice pentru fiecare scenariu/tip de drum in care se calculeaza riscul, dar sunt 100% sigur ca-mi pierd vremea dezvoltand subiectul asta daca ai ca ocupatie calaritul unui camion si ai impresia ca limitele de viteza se stabilesc dupa nevoia de bani la buget.

#139
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,138
  • Înscris: 14.09.2007

 SpeedDemon, on 07 noiembrie 2021 - 20:51, said:

Daca tu ai impresia că supraviețuiești unui accident la 130 la ora îți cam faci iluzii.
https://en.m.wikiped...d_Arab_Emirates

Un aspect ar fi că Abu Dhabi e mega prosper, nu are nevoie de bani de la șoferi, in timp ce Dubai le e dator vândut. Un alt aspect ar fi că în Dubai vin mulți turiști din țări unde permisul se ia ridicol de ușor.

In cat timp reduci viteza de la ~130 la 80 , si cat iti ia sa faci asta de la +200 in cazul in care iti apare ceva in fata ?

#140
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Pai pe autostrada poți evita obstacolele , știi sunt oameni care cred că 200 merge doar in linie dreapta, dar cu o mașină buna poți și vira, eu am luat viraje oarecum abrupt cu 230 deși aveam anvelope absolut nepotrivite situației. O problema la șoferul de rând e că e concentrat doar pe ce are in apropiere, eu mă uit multe rânduri de mașini în fața, sunt șoferi gen "oh shit se închide banda", eu mă uit cam cu un km înainte. Mai sunt din aia care își iau SUV cică să vadă mai bine dar degeaba.
Am suficientă experiență cat să bănuiesc care mașină o să se bage în bandă 2 aiurea, care o să iasă de undeva încălcând axul drumului, care o să plece taiandu-mi calea. Sunt la punctul la care am văzut cam toate situațiile posibile pe drum, par inconștient dar de fapt sunt destul de calculat și capabil sa prevad unde va lovi prostia umana. Ajuta mult când ai asta ca job să îți îmbunătățesti șansele de supraviețuire. Eu de exemplu nu as lucra niciodată ca șofer pe duba sau mașină mică din cauza că atunci când faci asta ca job pe rute fara separator de sens ai toate șansele să ai un accident frontal într-un milion de km.
Îs ceva gen "method behind madness". Am multe trucuri în mânecă dar nu împărtășesc tot.  Trebuie si noroc dar și să fii bine pregătit. Oricum pe autostrada ai banda de urgenta, și dacă simți că nu poți frana o poți folosi cu încredere, asta mai ales pt aia care fac caramboluri.

#141
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,449
  • Înscris: 29.01.2008
Ok, te cred că la performanța la volan ești la nivelul unui pilot de F1 și mașina ta face față la câteva tururi de circuit, dar mă crezi că autostrăzile sunt pentru TOȚI care dețin un permis și pentru TOATE mașinile care îndeplinesc condițiile minime de circulație?

#142
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Nu, nu te cred, că merg in Ro mă uit pe la rotile mașinilor, anvelope chinezești terminate, dot-uri de acum 10 ani, plăcute ajunse la metal, discuri absolut terminate, rugina, parbrize sparte sau cu o groază de prostii pe parbriz, sunt înfiorător de multe mașini care nu au ce căuta pe strada, eu îs chiar inocent fata de ăștia și monștrii care contra unei sume modice ii lasă pe strada. Plus că sunt mulți pe strada fără permis, unii suspendat, unii n-au avut niciodată, unii cu alcool, alții cu foarte mult alcool, unii fara RCA, alții cu RCA la City.  Știu whataboutism dar îs băiat chiar fain comparativ cu ororile de pe străzile din Ro și dacă am primit doar două amenzi în viața mea n-am cum să fiu așa nașpa.

#143
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,207
  • Înscris: 12.09.2013
Cand iti spun ca nu mori acasa, nu ma crezi....

#144
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,449
  • Înscris: 29.01.2008
Din păcate ai dreptate, SpeedDemon. Sunt prea multe mașini pe stradă care nu au ce căuta, mulți "șoferi" care nici ei nu au ce căuta. Unul dintre motive e faptul că poliția rutieră de ceva timp și-au redus activitatea doar la cea de pândaci și își fac planul la amenzi doar cu radarul, în rest sunt absenți.
Am trecut printr-o întâmplare în urmă cu ceva timp, când o rudă nu putea din motive obiective să meargă cu mașina la ITP și m-a rugat să merg eu cu mașina lui la ITP. Am plecat cu mașina și la prima încercare de frânare mi-am dat seama că mai ușor opream mașina direct cu picioarele pe jos decât cu frâna. Am dus mașina încet înapoi în parcare, i-am spus că nu are frâne aproape deloc și a răspuns că sunt eu răsfățat, că m-am obișnuit numai cu mașini noi. Asta ca exemplu de utilizator de drumuri.
Eu am avut și mașină de 18 ani vechime, dar ITP-ul l-am trecut tot timpul pe bune. Frânele erau mai bune (mult mai bine echilibrate) decât la un Logan la primul ITP de la ieșirea din fabrică (atunci era la 2 ani, nu la 3 ca acum).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate