Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 

Cresterea limitei de viteza pe autostrada

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
203 replies to this topic

#145
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,327
  • Înscris: 09.09.2006

 SpeedDemon, on 07 noiembrie 2021 - 20:51, said:

[...]Un aspect ar fi că Abu Dhabi e mega prosper, nu are nevoie de bani de la șoferi, in timp ce Dubai le e dator vândut.
Scuze, da' vorbești din pungă. Sigur că AD e foarte prosper, având în "gestiune" 96% din rezervele de petrol ale exportatorului nr. 4 mondial, da' de-aici și până la idei de genul "dxb are nevoie de banii din amenzile date șoferilor" e distanță mare de tot.
Amenzile sunt la fel peste tot în emirate, iar în AD au chiar mai multe decât în Dxb. De exemplu, doar în AD este amendă specială pentru distanța dintre mașini pe autostradă. Nu am idee cum o implementează (oricum nu am mai fost de mult pe acolo), dar presupun că se folosesc de camerele fixe. Au limită mare pe un sector de drum, și imediat reducere la jumătate în 50 de metri cu pre-semnalizare de kkt și radar la 20m de locul cu pricina. Stresant și inutil, pentru că drumul respectiv nu se modifică în nici un fel.
Oricum ar fi, adusul de bani la buget e ultima grijă a polițailor lor, și la unii și la alții. Cred că fac mai mulți bani din taxele de autostradă decât din amenzi, iar aici AD e chiar mai parșiv decât dxb. În dxb poți să treci în orice parte a orașului fără să plătești un fils, dacă ești dispus să ocolești. În AD nu poți să intri în oraș fără să plătești, pentru că au taxe pe fiecare pod.
Limita aia de 160 este pe sectorul de autostradă care merge spre KSA și care traversează Empty Quarter. Cred că intuiești de ce îi zice așa, da? Ăia 160km/h sunt puși ca să suplinească linia de tren care e încă în construcție și să permită autotrenurilor să se miște cu marfă. În locurile aglomerate e fix aceeași treabă ca în restul emiratelor, ba chiar mai jos.
AD este foarte întins ca teritoriu și totul este grupat în jurul insulelor. Au limite generoase prin locurile relativ goale, și restricții mai mari în locurile mai aglomerate. AD pare să aibă limite mai mari de viteză pentru că nu au acel buffer de 20km/h de care ne folosim în celelalte emirate. Ba chiar aș putea zice că au limite mai mici de viteză pe sectoarele similare, pentru că Dxb și NE au tot limita de 110 pe indicator (deci 130.9 practic) în timp de AD trece de la 140 la 120 sau 100, fără buffer.

#146
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007

 SpeedDemon, on 07 noiembrie 2021 - 22:54, said:

Pai pe autostrada poți evita obstacolele , știi sunt oameni care cred că 200 merge doar in linie dreapta, dar cu o mașină buna poți și vira, eu am luat viraje oarecum abrupt cu 230..

Suficient , ma retrag .

#147
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,366
  • Înscris: 29.01.2008
Acum câțiva ani, o mașină a încercat să iasă spre stânga de pe un drum secundar pe un drum național. S-a asigurat și a început manevra, dar dinspre stânga a venit la vale cu viteză mult peste limita legală o motocicletă. O curbă limita vizibilitatea la 60-80 de metri, iar în zonă mașinile nu depășeau 70-80 km/h, majoritatea mergând cu 50-60. Mașina nu a avut timp să finalizeze manevra și a fost lovită de motocicletă. Motociclistul a decedat pe loc.
Marea majoritate a șoferilor se asigură ținând cont și de viteza maximă legală. Când de după o curbă sau o zonă fără vizibilitate apare un vehicul cu viteză mult peste viteza legală pot fi surprinși înainte să-și termine manevra și să aibă loc accidente. Dacă ai o mașină de 270CP crezi că poți depăși un TIR în 100 de metri sau poate mai puțin (depinde de viteza lui), dar dacă vine din față de după curbă alt SpeedDemon care poate lua curbele cu 230 km/h, mai ai timp? Sau poți vedea prin obstacole?

#148
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,131
  • Înscris: 14.09.2007
E vezi....problema e ca toti care au murit in accidente de genul asta credeau ca lor nu li se intampla ca sunt soferi buni sau ca sunt bazati pe masina sau etc...doar ca legile fizicii nu le poti invinge .
Mai era un clip pe yt cu un Lambo prin HU ce zbura cu +300 pana a luat niste denivelari pe autostrada si a zburat la propriu de pe sosea , rezultatul..zarzavat .

#149
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Ăia cu Lambo au scapat, au ieșit pe picioarele lor. https://www.topspeed...e-ar167194.html Și mai e o chestie, mai bine mori instant la o viteză foarte mare decât să rămâi leguma sau infirm la o viteză legala. Cel puțin  așa văd eu lucrurile.

Edited by SpeedDemon, 09 November 2021 - 22:52.


#150
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,366
  • Înscris: 29.01.2008
Au avut baftă, când pierzi controlul unei mașini și la 80 km/h poate fi letal și poți scăpa nevătămat la viteze mult mai mari. Eu am scăpat doar cu niște tăieturi de la cioburile de la geam (ceilalți 4 din mașină nu au avut nimic) după un "test al elanului" făcut de nevoie la 130 km/h cu o mașină care nu avea șanse să treacă testul nici cu 80 și la care s-a întors mașina cu burta la soare pe autostradă, dar cu câteva zile înainte a fost aproape în același loc un accident asemănător soldat cu doi morți.
Au mai fost cazuri în care su rămas cu invalidități permanente în urma unor accidente stupide, în situații în care nu ar fi trebuit să fie probleme. Cea mai mare despăgubire acordată în urma unui accident a fost dată unei fete căruia i-a fost retezat brațul de un parapet metalic pătruns prin portiera mașinii; rănirea nu avea voie să se întâmple dacă parapetul era fixat corespunzător. Dar...
Mai bine e când nu se întâmplă.

#151
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,537
  • Înscris: 30.10.2003

 alin2pas, on 09 noiembrie 2021 - 07:34, said:

Acum câțiva ani, o mașină a încercat să iasă spre stânga de pe un drum secundar pe un drum național. S-a asigurat și a început manevra, dar dinspre stânga a venit la vale cu viteză mult peste limita legală o motocicletă. O curbă limita vizibilitatea la 60-80 de metri, iar în zonă mașinile nu depășeau 70-80 km/h, majoritatea mergând cu 50-60. Mașina nu a avut timp să finalizeze manevra și a fost lovită de motocicletă. Motociclistul a decedat pe loc.
Marea majoritate a șoferilor se asigură ținând cont și de viteza maximă legală. Când de după o curbă sau o zonă fără vizibilitate apare un vehicul cu viteză mult peste viteza legală pot fi surprinși înainte să-și termine manevra și să aibă loc accidente. Dacă ai o mașină de 270CP crezi că poți depăși un TIR în 100 de metri sau poate mai puțin (depinde de viteza lui), dar dacă vine din față de după curbă alt SpeedDemon care poate lua curbele cu 230 km/h, mai ai timp? Sau poți vedea prin obstacole?
"Nu ai acordat prioritate!" Clasic.
Au fost dicutii si discutii vizavi de clipurile postate cu accidente cu soferi care nu dadeau prioritate. Cand atrageam atentia ca nici celalalt nu respecta viteza legala si ca o parte din vina o poarta si el, sarea lumea la gat. E greu sa-ti dai seama de viteza unui autovehicul care vine inspre tine.

#152
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,366
  • Înscris: 29.01.2008
Când ai drumul vizibil pe o distanță de 150 de metri și nu vine nimic, consideri că ai timp suficient să virezi stânga, deoarece dacă vine cu viteza maximă legală ai 4 secunde pentru manevră. Dacă vine cu 200 km/h, te ia în plin.

#153
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
hai sa nu exageram dar daca ai vizibilitate doar 150m inseamna ca dupa acei 150m este curba. daca este curba inseamna ca nu "vine cu 200km/h"

#154
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,366
  • Înscris: 29.01.2008
Poate fi un vârf de pantă sau o curbă cu raza mare. Curbe cu rază relativ mică am luat-o cu mașini fără veleități sportive cu 70-80 km/h, iar legal anumite manevre sunt interzise la mai puțin de 50 metri de locurile fără vizibilitate. Când ieși de pe un drum secundar trebuie să te asiguri și din stânga, și din dreapta, apoi să ieși. Am exagerat puțin, dar ai observat câte intersecții cu drumuri secundare, ieșiri din parcare sau din curți și alte spații particulare sunt la mai puțin de 50 de metri de curbe fără vizibilitate, mai ales în satele de munte sau chiar în apropierea lor, în zone extraurbane?

Când vine SpeedDemon cu bolidul lui de 270CP cât îl țin "balamalele", de la ce distanță trebuie să te asiguri?

#155
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Eu pot sa scot destul de usor triplu fata de majoritatea limitarilor din zone periculoase fara sa fiu pe marginea limitei de controlabilitate. Asta nu face treaba asta o idee mai putin retardata decat este sau imi acorda vreun drept de vreun fel fata de ceilalti utilizatori de drum public. Si stiu sigur ca daca-s cetateni in jur, pentru ei sunt enervant si greu predictibil sau cer viteze de reactie pe care nu li le cere vreo lege.
Asa ca rezerv distractia asta pentru anumite circumstante, altele decat crede colegul nostru, si in trafic merg in rand cu ceilalti, cu luxul de a putea oricum face depasiri in jurul vitezei legale mai usor si comod decat multi din cei de pe drum.

Si, pe romaneste, orice idiot poate sa se tina de un volan in linie dreapta. Pur si simplu nu e fun.

#156
Numitorul_comun

Numitorul_comun

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 21.09.2021
130 km/h e chiar o limita destul de ridicata, mai degraba ar putea fi scazuta.
Prin Canada am condus si limita era 100 km/h, nu depasea nimeni, desi motoarele masinile erau de pe la 2.5 litri in sus.
Prin UK e 110 km/h.
Nu e neaparat o chestiune de siguranta, ci si de poluare. Dupa ce depasesti viteza de 100 km/h masinilie consuma mai mult combustibil datorita aerodinamicii, ce se traduce si prin poluare mult mai mare.

#157
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Canada e una din cele mai nasoale tari din lume la legislație rutieră și să mai vorbești și de poluare in a 2 a cea mai mare tara din lume dar cu o populație un pic mai mare decât a României,poluare minuscula in mijlocul lui nicăieri deja e aberant.
Cu cat aud mai mult aberațiile ecologiștilor, cu atât vreau să îmi iau o mașină sau un camion diesel din anii '70 să mă plimb aiurea sau sa îl las cu motorul pornit parcat în puncte cheie. 😁
In Germania tocmai au respins propunerea de limitare a ecologiștilor, bravo lor, m-am săturat până peste cap de ipocrizia ecologiștilor.

Edited by SpeedDemon, 15 November 2021 - 00:08.


#158
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021
Autostrăzile aste nu au ca scop să te miști mai repede de colo colo ?

Pai cine le folosește, își asumă și riscurile. Cine nu vrea, poate folosi drumurile naționale, care e problema ?

O țineți landra că la 130 se moare. Păi se moare și la 80, ce facem, ne întoarcem la cal și căruță, că acolo nu se moare ?

Ce ar fi ca snowflakesii să meargă pe naționale, in deplină siguranță și să i lase pe ceilalți în pace să dea viteză pe autostradă ?

#159
Numitorul_comun

Numitorul_comun

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 21.09.2021

 DarthBane, on 15 noiembrie 2021 - 00:49, said:

Autostrăzile aste nu au ca scop să te miști mai repede de colo colo ?

Pai cine le folosește, își asumă și riscurile. Cine nu vrea, poate folosi drumurile naționale, care e problema ?

O țineți landra că la 130 se moare. Păi se moare și la 80, ce facem, ne întoarcem la cal și căruță, că acolo nu se moare ?

Ce ar fi ca snowflakesii să meargă pe naționale, in deplină siguranță și să i lase pe ceilalți în pace să dea viteză pe autostradă ?

Pai intre 130km/h si 150km/h nu e o diferenta atat de mare incat sa poti spune ca ajungimuotvmai repede la destinatie.
Poate salvezi un 10 minute in plus, dar cu ce costuri? I-ai pus pe altii si pe tine in pericol, ai ars cativa litri de benzina/motorina in plus in mod inutil, ai poluat in plus planeta, ai poluat fonic, ai uzat in plus un set de anvelope, ai adus uzura in plus motorul ce a trebuit sa mearga supraturat.

#160
Freaka-the-Disk

Freaka-the-Disk

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 06.10.2021
limita maxima de viteza pe autostrazile din Romania este 130Km/h si daca am inteles bine politia rutiera romana "acorda" 10Km/h suplimentari peste cei 130Km/ pentru ca sa "avoid small talking" cu cei in culpa. acesti 140Km/h se traduc prin aprox. 148Km/h pe vitezometru. sint de parere ca, psihologic, ar fi ok, nu?

#161
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,968
  • Înscris: 03.12.2005
Mie mi se pare decent. Pana la urma cat poti face in Ro maxim pe autostrada intre orase ale tarii(nu spre vama)? 200 si ceva de km? Nu castigi mare lucru la genul asta de distante.

#162
DarthBane

DarthBane

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,486
  • Înscris: 22.03.2021

 Numitorul_comun, on 15 noiembrie 2021 - 08:55, said:



Pai intre 130km/h si 150km/h nu e o diferenta atat de mare incat sa poti spune ca ajungimuotvmai repede la destinatie.
Poate salvezi un 10 minute in plus, dar cu ce costuri? I-ai pus pe altii si pe tine in pericol, ai ars cativa litri de benzina/motorina in plus in mod inutil, ai poluat in plus planeta, ai poluat fonic, ai uzat in plus un set de anvelope, ai adus uzura in plus motorul ce a trebuit sa mearga supraturat.

In ce fel la 130 km/h nu e nici un pericol iar la 150 este ?
Nemții ăia cum pot merge cu 200 pe autostrada și nu pățesc nimic ?

Mai dă o naiba de poluare a planetei din mersul cu mașina, e un procent nesemnificativ in poluarea globală, vorbim de autostrăzi care sunt prin câmp, nu în oraș, idem pt poluarea fonică, asurzim ciorile sau berzele de pe marginea autostrăzii ?

Nu s vitezoman iar pe autostradă mașina mea se simte cel mai bine la 140 km/h deci limita actuală e ok pt mine.
N as avea însă nimic împotrivă să fie mărită limita la 150 km/h sau chiar 200.

Am condus în Germania, mergeam cu 160 și treceau alții pe lângă mine, n a fost nici o problemă.
Mult mai periculoși sunt cei care merg prea încet și sunt nevoite camioanele să i depășească.
Ăia n au ce căuta pe autostradă, nu ești capabil să menții 90 de km/h, du te tată pe drumurile naționale, nu mai încurca lumea.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate