Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...

Bibelorui, macrameuri si altele
 Inventia secolului din Afganistan?

G84 - pro și contra

Masina de familie,buget 11000-120...

In ce situatii cereti o a doua op...
 DigiMobil - IP public?

Glet de finisaj peste chit acrili...

La multi ani @Passenger001!

La multi ani @barbosa1bis!
 La multi ani @MikeSpike!

Cum curat gletul de pe perete

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 

In 2017 au fost înmatriculate peste 518.000 de mașini second-hand din import in Romania

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#73
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,286
  • Înscris: 16.08.2016

View PostKroghy, on 15 ianuarie 2018 - 23:56, said:


Eu nu inteleg oamenii asa de saraci incat sa foloseasca si acum masini ca Astra G. E ca si cum as incerca sa inteleg pe cei care mananca din gunoi pt. ca e mai ieftin. Nici nu pot si nici nu vreau sa-i inteleg.
La fel de saraci ca cei ce își cumpără mașini pentru "statut social". Ambele categorii vor sa para ce nu sunt.

#74
martian_693

martian_693

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,507
  • Înscris: 27.07.2016

View Posttfmercedez, on 15 ianuarie 2018 - 23:58, said:


aceiasi parere ca si colegul. decat sa iei ceva care e o mizerie mai bine nu

View PostMicroEdge, on 16 ianuarie 2018 - 07:38, said:

La fel de saraci ca cei ce își cumpără mașini pentru "statut social". Ambele categorii vor sa para ce nu sunt.

alti nebuni

#75
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View PostMicroEdge, on 16 ianuarie 2018 - 07:38, said:


La fel de saraci ca cei ce își cumpără mașini pentru "statut social". Ambele categorii vor sa para ce nu sunt.

Este vorba si de statut social, dar nu neaparat la toata lumea. Ca multi care nu au facut nimic in viata, nu au cultura, prestanta si rafinament au masini pt.statut, este stiut.
Dar multi chiar au motiv pt.un statut real si bine cladit in ani de zile, sau tranaferat din generatie in generatie, sa.si cumpere astfel de masini.

Si mai e si variabta ca viata e scurta si dc sa nu ma bucur de ea sa o traiesc si sa.mi ofer ce este mai bun in fct.de posibilitati. Daca pot sa cumpar si sa ma bucur de un S sau un 7, clar nu voi sta in Astra sau Folf sau Fiat ....

P.S. Unii chiar sunt ceea ce par.

Edited by Torquemada-666, 17 January 2018 - 09:41.


#76
Rdaneel

Rdaneel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 12.09.2017

View Postmartian_693, on 15 ianuarie 2018 - 22:42, said:



esti tu delasator

Din cate se pare lumea gândește că 2 ani e un interval rezonabil pentru o anumită vechime a mașinii și pentru uz general.
Și nu gândește pt că așa îi cășună ci în urma unor analize.
Că ai tu chef să se facă la un an, altul poate vrea la șase luni e irelevant.

Atâta agitație cu hârburi, cazane și toate caracterizările...
Până acum avea un golf 1 și acu și a luat Golf4. Nu e mai bine ?
Sau trebuia să și ia golf 7 direct ?
De ala a avut bani. Tu de ce ți ai luat Honda și nu ți ai luat Lexus ?
Nu vreți voi să dați o lege,toate mașinile mai vechi de 5 ani sa se caseze automat ?
Sunteți incredibili,parca n ar fi salariul minim 300 euro.

#77
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Asa este. Cei mai tari sunt aia cu Logan noi care au impresia ca masina lor e mai buna decat un Golf 4 in stare buna. Posted Image

Edited by Kroghy, 19 January 2018 - 08:57.


#78
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017

View PostRdaneel, on 19 ianuarie 2018 - 08:53, said:

Până acum avea un golf 1 și acu și a luat Golf4. Nu e mai bine ?
Sau trebuia să și ia golf 7 direct ?


Sau poate nu trebuia sa-si ia deloc. Ba parca ne-am nascut cu totii in masina, altceva nu mai stim. Nici la gunoi nu mai putem merge decat tot in masina. Chiar daca e de 15 ani, da sa fie acolo.
Las ca va dezvata tata Dragnea. Impozit de 200 Euro pentru masinile vechi, ITP-ul la un an si uite asa reinvata lumea si mersul pe jos.... ca face piciorul frumos.
Si ajuta si la sanatate pe multiple cai : inveti sa faci miscare, mai putin trafic inseamna mai putine noxe, mai putine harburi inseamna mai putine accidente.
Vezi ca se gandeste PSD-ul si la oameni ?

Edited by Ford4, 19 January 2018 - 09:55.


#79
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006

View PostFord4, on 19 ianuarie 2018 - 09:52, said:

Ba parca ne-am nascut cu totii in masina, altceva nu mai stim. Nici la gunoi nu mai putem merge decat tot in masina.
Se cheama evolutie atat a societatii cat si personala. Numarul de masini in fiecare familie trebuie sa fie cel putin egal cu numarul posesorilor de permis de conducere.

#80
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017
Tot invatul are si dezvat. Cand o sa ai de platit 200 euro anual, nu face daraua cat ocaua :) !

#81
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,035
  • Înscris: 29.06.2011
Mda, si masina ta aia noua cand o sa mai treaca anii ce o sa faci cu ea ? O sa platesti 200E taxa ? De de vandut conform gandirii tale nu ar trebui sa ai cui, ca e bun mersul pe jos............
Traiasca capra vecinului............

#82
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017
Eu le fac buyback cam la 7 ani, deci nu apuc taxa aia de 200 Euro. Iar daca nu aveam bani suficienti, ma duceam si ma distram, nu bagam putinii bani intr-un fier vechi.

#83
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,035
  • Înscris: 29.06.2011
Pai faci buyback deoarece sunt altii care-ti cumpara harbul, aia care ii inviti sa mearga pe jos.........vai de capul nostru............

#84
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017
Eu profit doar de faptul ca sunt destui care din pacate nu asculta sfaturile mele si prefera sa cotizeze la buget. Daca nu ar fi, ar fi spre folosul meu ca as fi si eu mai sanatos si cu mai multi bani in buzunar :) !

#85
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,035
  • Înscris: 29.06.2011
Pai si tu de ce nu-ti urmezi sfatul, ai fi mult mai sanatos si cu si mai multi bani in buzunar..........

#86
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017
Fiindcă am încă destui bani încât să-mi fac și unele mofturi ?
Dacă te referi la partea de sănătate, stai liniștit că nu prea merg cu mașina prin oraș și fac și destulă mișcare în comparație cu marea majoritate a oamenilor. Dar tot de nevoie am învățat că e benefică pentru sănătate, așa că de aia zic că un impozit mărit îi va scuti pe multi mai târziu de multe probleme de sănătate :) !

#87
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,035
  • Înscris: 29.06.2011
Pai poate din acest motiv isi cumpara si cei cu venituri mai modeste masini mai vechi, implicit mai ieftine, sa le ramana bani si pentru unele mofturi.
Cine esti tu sa le impui cum sa-si cheltuiasca banii munciti sau ei sunt buni doar pentru munca ?
In rest, zici gresit, un impozit marit va aduce doar bani la buget, de fapt tu ca si  multi alti nu mai puteti de grija caprei vecinului.

#88
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Uimitor Posted Image)) Aici era una din marile probleme din Romania... De ce isi iau unii masini in loc sa mearga pe jos!?!!?

In loc sa ne bucuram ca lumea poate acum sa se miste mai usor dintr-o parte in alta a tarii... Ca pot merge sa vada lucruri noi in loc sa putrezeasca in acelasi fund uitat de lume.

Si mai amuzant: sunt unii care sustin ca majoritatea isi iau teapa cu masinile SH si ca de fapt ajung sa plateasca mai mult decat cel care isi ia masina noua... De fapt, lucrurile stau taman pe dos.

La un momentdat cochetasem cu ideea de a lua o masina noua si ma uitasem la 2 optiuni: 20,000 EUR (era un Vitara nou) sau 55,000 EUR (un X3 nou). Cand m-am uitat mai atent mi-am dat seama ca masina noua inseamna bani aruncati aiurea.

Sa luam cazul masinii de 20,000 EUR:
- un 20% din start inseamna pret umflat din cauza TVA-ului --> pretul masinii scade acum la 16,000 EUR; TVA-ul nu exista cand cumperi un SH
- un 15% sa fie profitul pentru vanzator + producator --> inca vreo 2,500 EUR care nu se reflecta in valoarea masinii care scade la 13,500 EUR
- un 10% devalorizare cum a iesit pe poarta dealerului daca vrei sa o vinzi peste 2-3 luni --> inca 1,350 EUR care nu se reflecta in valoarea masinii care e acum la 12,150 EUR

In 7 ani daca o poti vinde la jumatate de pret te consideri norocos; asta daca este si intretinuta bine, adica daca ai mai bagat si bani in ea pe langa pretul de achizitie. Daca nu, dealer-ul care accepta buyback o ia la 20 - 30% din pret ca trebuie sa faca si el profit cand o revinde.

Deci o vinzi cu intre 4,000 - 7,000 EUR daca e in stare buna. Daca nu, un 2,000 EUR pentru unul rupt in fund care mai trage de ea incat 5-6 ani pana cand pica de tot (cu investitii modice).

Costul pe an pentru SH: ~1,700 EUR
Costul pe an pentru masina noua: ~3,000 EUR
Cel care cumpara un SH economiseste 43% din banii pe masina noua (procentul creste si mai mult pentru masinile premium). Per total, cel care cumpara masina SH din exemplul nostru economiseste ~8,000 EUR; dar isi si asuma niste riscuri.

De acord, cei 43% inseamna:
- garantie de X ani
- masina e nou nouta si ai ultimele tehnologii pe ea (desi la masini de duzina nu se aplica acest lucur)
- nu bate, nu troncane, nu are greieri (macar primul an, desi am mai auzit povesti)
- placerea de a avea lucru nou
- origine "controlata" si sigur nu a avut accident

Pentru mine personal acea diferenta de 43% din pret nu renteaza si, din punctul meu de vedere, masina noua nu renteaza pentru mine.

Concluziile mele erau atunci (si se pare ca raman valabile in continuare):
- preturile masinilor sunt in continuare mult umflate fata de valoarea lor reala
- exista un efort concertat din partea unor grupuri interesate de pune presiune pe cei care cumpara masini SH (in special din partea industriei auto)
- din ce in ce mai multi oameni si-au dat seama ca nu renteaza absolut deloc sa iei masina noua decat daca o tii pana incepe efectiv sa se dezintegreze
- pare mai avantajos sa iei un SH cat timp nu tii mortis sa ii dai tu tiplele jos (mai ales cand e vorba de o putere de cumparare scazuta cum e in Romania)
- ia timp pana gasesti un SH corect si, da, este o loterie uneori cand alegi cu ochii inchisi
- exista niste ofticosi care nu suporta ca altii sa isi cumpere masini SH


PS: Impozite marite si taxe noi inseamna parc auto si mai vechi. Sa lucram pe un exemplu concret pentru ca problemele nu sunt la cei care isi cumpara acum masini noi de +20,000 EUR sau care dau 20,000 EUR pe un SH din Germania. Problemele sunt la cei care cumpara masini in plaja de pret de 2,000 - 5,000 EUR.

Sa zicem un buget de 4,000 EUR pentru o masina ca sa isi schimbe Dacia actuala. Omul nostru sta la sat si are nevoie de masina sa ajunga la oras unde lucreaza la patron. Nu are microbuz disponibil din sat pana la oras sau e la ore nepotrivite, deci masina ii este absolut necesara.

200 EUR pe an inseamna ca in 5 ani strange cu 1000 EUR mai putin. Din 4000, se fac 3,000. Omul va avea 2 optiuni:
- pastreaza "cazanul" lui si polueaza in continuare cel putin la fel de mult pentru ca nu mai are cum sa cumpere ceva mai nou / mai bun
- cumpara alt "cazan" pentru ca nu are bani sa-si inlocuiasca masina cu ceva mai nou / bun si va polua cel putin la fel de mult ca inainte

Edited by Quoriah, 19 January 2018 - 11:53.


#89
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,166
  • Înscris: 13.11.2017
N-ai înțeles. Eu de fapt nu mai pot de poluarea produsa de toate hârburile. Degeaba faci mișcare dacă o faci in mediu poluat
Chestia cu banii de la buget mă interesează doar dacă se mărește numărul de tichete Rabla +, în rest mă interesează indirect doar fiindcă duce la stoparea intrărilor de hârburi in țară.
Știai că în 2017 importul de sh-uri sub 8 ani a fost de sub 30% ?

View PostCGDBZ, on 19 ianuarie 2018 - 11:17, said:

Pai poate din acest motiv isi cumpara si cei cu venituri mai modeste masini mai vechi, implicit mai ieftine, sa le ramana bani si pentru unele mofturi.
Cine esti tu sa le impui cum sa-si cheltuiasca banii munciti sau ei sunt buni doar pentru munca ?
In rest, zici gresit, un impozit marit va aduce doar bani la buget, de fapt tu ca si  multi alti nu mai puteti de grija caprei vecinului.

Edited by Ford4, 19 January 2018 - 11:53.


#90
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View PostFord4, on 19 ianuarie 2018 - 11:47, said:

...
Știai că în 2017 importul de sh-uri sub 8 ani a fost de sub 30% ?

Si va fi si mai mic daca apar taxe si impozite noi.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate