Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 

Unele mașini hibride consumă de patru ori mai mult combustibil decât indică producătorii

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
67 replies to this topic

#37
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007

View Postmandrku, on 24 octombrie 2017 - 07:56, said:

Mașinile hibride au fost inventate pentru a scădea poluarea în oraș.
Ești în oraș, mergi pe curent. Ești în afara orașului, mergi pe carburant și încarci bateriile pentru următorul oraș.

Restul e CanCan...
poluare nu acționează punctual ci regional/global. aveți idee cât „poluează” un vulcan care erupe? sau toate vapoarele? dacă vreți luptă împotriva poluării, să o facem acolo unde trebuie, nu acolo „unde dă bine”...

View Postcspot, on 24 octombrie 2017 - 08:37, said:

  Producatorii se orienteaza dupa cererea pietei, si sunt destui fraieri care pun botu...
exact...mai trist este că unii iau un „rahat” în gură și se cred ingineri consacrați...deși sunt doar victimele marketingului.

legat de performanțe am mai zis:
Toyota Auris: 1.8 l și 136 de cai (99 de la motorul termic și 88 de la motorul electric. lucrând împreună furnizează 136). 10,9 s pentru 0-100km/h cel mai bun timp declarat (ambele motoare să ruleze la capacitate maximă). Se pot obține timpi mult mai slabi în funcție de starea bateriei.
Dacia Sandero. 0,9l tce și 90 de cai: 11,0 s pentru 0-100km/h
Deci un motor dublu ca și capacitate oferă aceleași performanțe dinamice.
Dacia sandero 1.5l dci are 90 de cai și 12 sec pentru 0-100 km/h
Toyota Auris are un consum mediu pe spritmonitor.de de 5,49 (pentru varianta hibrid)
Dacia sandero 0.9l tce are 6,44
Dacia sandero  1.5 dci are 5.17
Unde este eficiența hibridului? la performanțe sau la consum?

pe un topic al unui yaris hibrid (din păcate mesajele au fost șterse) am făcut o comparație și cu Volvo, seria 1, seat leon....și adevărul este că super tehnologia hibrid oferă aceleași rezultate.

la golf normal vs GTE...unde poți face comparație exactă între modele și prețuri, diferența de preț (cu tot cu prima de 6500 de euro inclusă) se amortizează în aproximativ 7 ani....super afacere...

#38
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
Iar poluarea vapoarelor? Uite mai jos sursele de poluare.
Zice ship& boats 2%. Mai usor cu dezinformarea.

Attached Files


Edited by inuendo0, 24 October 2017 - 09:03.


#39
faracreier

faracreier

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 30.08.2017

View Postbobalex18, on 24 octombrie 2017 - 08:55, said:

poluare nu acționează punctual ci regional/global. aveți idee cât „poluează” un vulcan care erupe? sau toate vapoarele? dacă vreți luptă împotriva poluării, să o facem acolo unde trebuie, nu acolo „unde dă bine”...
Depinde despre ce poluare vorbim.

In plus, poluarea trebuie masurata relativ la cantitatea de marfuri transportata. Daca vapoarele polueaza cat toate autoturismele la un loc, insa transporta de 2x cat toate autoturismele la un loc, atunci nu crezi ca acele vapoare sunt mai eficiente? \

Doar un dobitoc are impresia ca dieselul sau care impute orasul cand merge sa cumpere o paine e mai curat pentru mediu decat un vapor.

#40
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View Postinuendo0, on 24 octombrie 2017 - 09:02, said:

Iar poluarea vapoarelor? Uite mai jos sursele de poluare.
Zice ship& boats 2%. Mai usor cu dezinformarea.

Foarte bun graficul cu poluarea legatabde generarea electricitatii. Acuma cand nu orea sunt electrice, este enorma. Stai sa vezi cand o sa fie si mai multe masini electrice. Unii strigau altceva pe forum. He he he...

Iar minti cu poluarea vapoarelor.

http://m.automarket....lume-20182.html

"Un studiu britanic a dezvaluit faptul ca un singur vas transatlantic care transporta containere polueaza cat 50 de milioane de masini la un loc.

Un studiu britanic a relevat faptul ca 15 vase comerciale polueaza intr-un an mai mult decat toate masinile de pe glob la un loc. Acest lucru este cauzat de carburantul de calitate inferioara pe care il folosesc aceste vapoare, motorina folosita in industria navala are de 2.000 ori mai mult sulf decat cea folosita la autovehiculele moderne.

Cele 90.000 vapoare comerciale din lume polueaza deoarece peste 70% din emisiile acestora sunt eliberate in atmosfera la mai putin de 400 kilometri de tarm. Circa 85% din totalul global al emisiilor de noxe ale vapoarelor sunt eliberate in emisfera nordica a Globului. Transporturile maritime sunt responsabile pentru circa 3.5-4% din schimbarile climatice cauzate de emisii.

Un cargobot de dimensiuni mari poate sa genereze 5.000 tone de oxid de sulf pe an. Vasele comerciale sunt responsabile pentru 18-30% din intreaga poluare cu oxizi de azot a Pamantului si cu 9% din poluarea cu oxizi cu sulf a Globului. Acest lucru se intampla deoarece fiecare vapor este folosit 24 de ore pe zi, timp de circa 280 de zile pe an. Motoarele diesel ale acestor vase pot dezvolta chiar si 109.000 CP si cantaresc 2.300 tone.

Potrivit organizatiei americane de protectie a mediului, daca vapoarele nu ar naviga la mai putin 370 de kilometri de tarm, peste 8.000 de vieti ar fi salvate pe an - doar in Statele Unite ale Americii. Daca industria navala ar folosi motorina cu un continut de sulf redus cu 98% fata de nivelul actual, cantitatea de particule emisa de vapoare ar fi cu 85% mai mica, iar emisiile de oxizi de azot ar fi mai mici cu 80%.

Americanii au aprobat deja aceasta masura si parlamentarii din Canada urmeaza sa implementeze si ei o masura similara. Aceasta masura ar fi necesara si in Europa, continent in jurul caruia se afla unele dintre cele mai aglomerate cai maritime din lume. Uniunea Europeana pregateste introducerea unei zone cu emisii reduse in anul 2015. Aceasta masura va fi aplicata treptat pentru a le permite operatorilor navali sa isi adapteze echipamentele.

Organizatiile ecologiste din lume fac presiuni asupra Organizatiei Natiunilor Unite pentru a aplica aceste norme in intreaga lume cat mai repede posibil. Din pacate pentru tarile din lumea a treia, care au deja o problema serioasa cu emisiile si calitatea aerului, cele mai poluante vapoare ar putea fi trimise pe rute apropiate de tarmul lor, inrautatind calitatea aerului din zonele respective.

Un prim efect al regularizarii emisiilor de noxe ale vapoarelor comerciale ar duce la marirea costurilor de transport naval. Aceasta masura ar putea produce probleme serioase in anumite industrii care se bazeaza pe transportul naval pentru reducerea costurilor si eficientizarea transporturilor.

Emisiile ridicate de particule ale vapoarelor comerciale duc la un efect de racire globala de cinci ori mai puternic decat cel de incalzire globala al emisiilor de CO2. Emisiile de particule sunt legate puternic de decesul prematur al populatiilor de coasta din intreaga lume. Emisiile ridicate de particule produc cancer si forme grave de astm, precum si probleme cardiace."

Studiu facut de britanicii corecti si eco, aia cu Londra cu etc.cu diesel.....

http://m.ziare.com/s...lutitor-1422734

Edited by Torquemada-666, 24 October 2017 - 09:10.


#41
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007

View Postinuendo0, on 24 octombrie 2017 - 09:02, said:

Iar poluarea vapoarelor? Uite mai jos sursele de poluare.
Zice ship& boats 2%. Mai usor cu dezinformarea.

View Postfaracreier, on 24 octombrie 2017 - 09:05, said:

Depinde despre ce poluare vorbim.

In plus, poluarea trebuie masurata relativ la cantitatea de marfuri transportata. Daca vapoarele polueaza cat toate autoturismele la un loc, insa transporta de 2x cat toate autoturismele la un loc, atunci nu crezi ca acele vapoare sunt mai eficiente? \

Doar un dobitoc are impresia ca dieselul sau care impute orasul cand merge sa cumpere o paine e mai curat pentru mediu decat un vapor.
http://www.automarke...lume-20182.html

nu vă mai aruncați în tot felul grafice incomplet explicate. depinde foarte mult ce și unde se include.

http://www.ziare.com...lutitor-1422734


Bill Hemmings, un alt expert de la Bruxelles, spune ca aceste nave consuma la fel de mult ca un oras intreg.
Daniel Rieger declara ca multe companii care se ocupa de astfel de croaziere creaza imaginea unui sector turistic luminos, curat si prietenos cu mediul, dar ca adevarul este exact invers. "O nava de croaziera polueaza cat cinci milioane de masini care merg pe aceeasi distanta", spune Rieger.



scuze @Torquemada-666  am făcut un post similar.

Edited by bobalex18, 24 October 2017 - 09:23.


#42
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,677
  • Înscris: 22.05.2011
Trebuie corectate niste aspecte:
Toyota Yaris hybid are motorul ICE de 1.5 litri. Auris hybrid si Prius(si Lexus CT2900h) au motorul de 1.8.

#43
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007

View Postjakota, on 24 octombrie 2017 - 09:24, said:

Trebuie corectate niste aspecte:
Toyota Yaris hybid are motorul ICE de 1.5 litri. Auris hybrid si Prius(si Lexus CT2900h) au motorul de 1.8.
da...consum și performanețe de Sandero :)))

audi a4 2.0 tfsi 252 cai quattro are un consum de 8.5 pe spritmonitor. auris pe spritmonitor.de are 5,49. 3 litri diferență...prefer să nu fumez un pachet de țigări la fiecare 100 de km :))))))

Înțelegeți că este o glumă.

Al meu are o medie de 6.0 la 190 de cai și quattro. prefer să nu beau o cola la fiecare 100 de km :)))) asta nu e glumă :))))

#44
faracreier

faracreier

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 199
  • Înscris: 30.08.2017
Tocmai autoturismele electrice ar putea duce la scaderea poluarii rezultate din generarea curentului electric.

De exemplu eolienele genereaza curent doar cand... bate vantul. Daca vantul bate noaptea, acea energie este pierduta, fiindca nu ai consumatori. Daca autoturismele electrice ar fi mai populare, ele ar putea fi incarcate pe parcursul noptii (cand curentul e ieftin sau foarte ieftin, daca bate vantul in Dobrogea sau pe unde o mai fi eoliene), iar ziua fie circuli, fie bagi acea energie inapoi in retea (cand curentul e scump, deci obtii profit). Astfel am scapa de unele dezavantaje ale acestor tehnologii de generat energie electrica.

Cam asta e teoria si in mare masura viitorul daca reusim sa trecem de o problema majora: bateria. Aceasta are durata de viata limitata si costa mult sa fie fabricata si reciclata la sfarsitul vietii. In momentul in care se va inventa o baterie de cateva ori mai eficienta, cred ca vom vedea o explozie a numarului de autoturisme electrice. Un motor electric este superior la toate capitolele unuia cu combustie interna.

Insa pana atunci am putea de exemplu reintroduce troleibuzele in orase si electrifica liniile ferate pentru a muta inapoi pe ele cat mai mult din traficul de marfuri. E o tampenie sa blochezi drumurile de exemplu cu TIR-uri care transporta grau sau porumb, ce se preteaza foarte bine la transportul feroviar.



A doua chestie, nu toate hibridele sunt la fel. Nu vad de ce nu s-ar putea face o hibrida cu un motor normal si un motoras electric spre a fi utilizat doar in ambuteiaj. Motorul cu combustie interna este foarte eficient cand mergi constant, insa e dezastru la pornit - oprit - pornit - oprit, adica fix in zonele aglomerate din orase, fix acolo unde cele mai multe persoane vor respira dejectiile improscate de dieselul "euro 12". Faptul ca poluarea afecteaza toata planeta nu inseamna ca o afecteaza peste tot la fel. Daca ar fi fost distribuita uniform, indiferent de sursa, atunci n-ar exista orase curate si orase in care poti respira doar prin masca, n-ar mai exista zona restrictionata de la Cernobal s.a.m.d.


PS: E mai simplu de filtrat fumul de la o singura centrala pe carbune, decat de la zeci de mii de autoturisme.

#45
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

View Postbuntzi, on 24 octombrie 2017 - 08:03, said:

Păi și nu asta era ideea de bază a tărășeniei? Nu asta părea să-i doară pe toți, soarta planetei, a urșilor polari și a hectarelor de pădure distruse pentru bani? Ah, nu, nu ultima, de aia nu zice nimeni nimic.
Nu-mi amintesc să fi țipat vre-un avocat al electricelor/hibridelor că "luați mașinile noastre că sunt cele mai convenabile dpdv economic!" Toată lumea țipă că fac asta de dragul planetei și al ecologiei. Ipocriți mizerabili...
Ma refeream ca nu renteaza din punct de vedere economic hidrogenul comparativ cu masini full electric sau hibride. De asta toata ideea cu hidrogenul cam a fost abandonata.
Ai doua variante cu hidrogenul, fie convertirea unui motor pe benzina in unul pe hidrogen, varianta fun, sau pila de combustie pe hidrogen, adica hidrogenul alimenteaza un motor electric chestie care pare sa fi prins mai mult teren. Dar ideea e ca tot la motor electric ajungi. Asa ca full electricele si hibridele raman baza, mai ales in lipsa infrastructurii. Hibridele cu mod full electric sau fara is foarte ok daca de exemplu te tine bateria 40 km si tu faci zilnic 20 km pana la servici si inapoi dar cu avasntajul motorului pe benzina atunci cand ai nevoie.

#46
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
@Torquemada & @bobalex...link la studiul respectiv al "cercetatorilor britanici" aveti? Sau doar linkuri la ziare de 2 lei din Romania?

#47
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007
@faracreier pentru momentele în care bate vântul, termocentralele (cele care ard cărbune) sunt obligate să țină un bloc energetic pornit fără să livreze în rețea....pentru a interveni. la fel cum dezechilibrele generate de eoliene și solare sunt suportate de toți producătorii. eficiență și sustenabilitate zero.

pentru orașe trebuie adoptate soluții smart, de transport în comun. orice alt mijloc produce ambuteiaje și poluare.

@SpeedDemon problema hidrogenului este că costul foarte mare de producție. poate aici s-ar putea folosi energia eoliană sau solară sau un mix prin care producătorii de hidrogen să beneficieze de un preț preferențial al energiei consumate ca diferență între cerere și producția optimă pentru cost optim...o schemă mai complicată.

#48
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,173
  • Înscris: 28.06.2005
Nu știu cum era acum 5 ani, dar acum văd pe Yaris motor termic de 1,5l în varianta hibridă.

#49
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

View Postinuendo0, on 24 octombrie 2017 - 09:40, said:

@Torquemada & @bobalex...link la studiul respectiv al "cercetatorilor britanici" aveti? Sau doar linkuri la ziare de 2 lei din Romania?

Fata de graficul tau, care poate fi facut de tine in computer, diferenta e f.mare. Eu am pus link.uri, tu ai pus o poza. Cauta.

#50
mars2k

mars2k

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 20.12.2004
On topic - un articol in engleza, mai coerent, aici:
http://www.theadvoca...ing-shows/?cs=7

"Hibrida" aia care consuma de 4x mai mult decat consumul oficial -> era de fapt PHEV (hibrida incarcabila la priza) si normal ca cu cat faci distante mai mari, fara sa reincarci bateria, ai consum mai mare decat cel oficial, care se desfasoara in urmatoarele conditii:

Pornind de la o baterie full, se ruleaza testele standard de consum, initial in mod full-electric, pe urma dupa ce se termina bateria, se continua cu rulare in mod hibrid.

Asadar, pentru un PHEV consumul din specificatie este absolut arbitrar (raportat la cel din realitate):
- Fara nici o incarcare electrica (deci in regim full-hibrid) consumul poate fi 4x cel din specificatie, fara nici o problema.
- Pe de alta parte, la rulare exclusiv electrica in regim urban (aceasta presupunand incarcare zilnica acasa si/sau la serviciu) si cu drumuri extraurbane minime, se poate obtine un consum chiar mai mic decat cel din specificatie.

PHEV-urile sunt categoria cea mai neinteleasa de masini electrificate, fiind confundate fie cu full-electricele (intrebarea clasica: "Da' de ce are autonomia asa mica ???"), fie cu hibridele clasice (intrebarea clasica: "Da' de ce consuma atat de mult daca nu o incarc la priza???").

Edited by mars2k, 24 October 2017 - 16:24.


#51
The_Cult

The_Cult

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,423
  • Înscris: 11.11.2014
Mie mi se par dementiale.masinile PHEV. Practic ai 2 masini intr-una. Pleci in concediu linistit pe benzina/hibrid iar in oras mergi cam 70-80% electric. Foarte tare. Cred ca va fi viitoarea masina de familie.

#52
rogedan

rogedan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 376
  • Înscris: 06.02.2007

View Postsfantu.dracu, on 24 octombrie 2017 - 10:53, said:

Nu știu cum era acum 5 ani, dar acum văd pe Yaris motor termic de 1,5l în varianta hibridă.
Si acum 5 ani acelasi motor il avea : http://www.cars-data...ion-specs/49081

Edited by rogedan, 24 October 2017 - 19:04.


#53
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

View Postmandrku, on 24 octombrie 2017 - 07:56, said:

Mașinile hibride au fost inventate pentru a scădea poluarea în oraș.
Ești în oraș, mergi pe curent. Ești în afara orașului, mergi pe carburant și încarci bateriile pentru următorul oraș.

Restul e CanCan...

mda, Audi a3 etron de care pomeneam mai sus zice ca are autonomie de vreo 50km pe baterie.. realitatea este cam asa, zice ca mai sunt 12km disponibili pe baterie, dupa mai putin de 2 km zice ca mai am doar 7 si la final, vreo 4 km parcursi in total indica 5 disponibili. Adica estimare :-, 4km reali fara trafic deosebit, ac la minim, fara sprinturi si a consumat cat pentru 7km.
mai mult, pentru cei 12 km ipotetici (ca reali nu au fost mai mult de 7) am stat lipit de o statie de incare fix 40 de min... canCan

#54
Ford3

Ford3

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 25.06.2017

View PostThe_Cult, on 24 octombrie 2017 - 17:27, said:

Mie mi se par dementiale.masinile PHEV. Practic ai 2 masini intr-una. Pleci in concediu linistit pe benzina/hibrid iar in oras mergi cam 70-80% electric. Foarte tare. Cred ca va fi viitoarea masina de familie.

Au avantaje si dezavantaje. Daca nu stai la casa sa incarci in fiecare seara, consumul devine aproape de benzinara normala prin oras. De asta masina incriminata ca a avut un consum foarte mare a fost un PHEV

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate