Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
AUTOSTRADA A 8 IASI-TG MURES
#1351
Posted 12 November 2018 - 01:36
sorin40, on 12 noiembrie 2018 - 00:25, said:
Această autostradă este foarte scumpă. Doar secțiunea Ditrău - Tg. Neamț ar costa 4 miliarde de eur La momentul semnării contractului guvernul ar trebui să aibă acești bani. Plus fondurile necesare costurilor neeligibile. România va împrumuta în 2018 aproximativ 15 miliarde de euro România a fost nevoită să împrumute în 2017, un an cu așa mari reușite economice, exact cât a împrumutat de la FMI în anul negru de criză 2009. 11,83 miliarde euro Guvernul PSD amanetează viitorul României. 10 miliarde de euro, împrumutate în 7 luni Hai ma pesedel, ne face pe noi 4 miliarde de euro? Macar de astia ai vedea ceva util si concret facut, nu pomeni inutile cu zero beneficii pe termen lung. Pai ne explicau tovarasii ca nu conteaza cat imprumutam, sa fie bairam acum, oricum n-o sa-i platim niciodata inapoi si daca e ceva ne salveaza ue. Acuma cand e de construit ceva util pentru tara, nu de dat 10 lei in plus la pulime, brusc suntem fiscally conservative? Edited by shefu_de_combinat, 12 November 2018 - 01:46. |
#1352
Posted 12 November 2018 - 06:27
sorin40, on 12 noiembrie 2018 - 00:25, said:
Această autostradă este foarte scumpă. Doar secțiunea Ditrău - Tg. Neamț ar costa 4 miliarde de eur (la nivelul prețurilor din 2011)! Adică cât Sibiu-Pitești și Comarnic-Brașov la un loc! Se pot gasi trasee noi, se pot executa fazari. Se poate face un singur sens pe tunele, se poate construi prima data un sens iar mai apoi celalalt. Solutii se pot gasi. Dar nu au fost in stare sa gaseasca(vorba vine) bani pentru studiul de fezabilitate, care ne anunta tanti Cretu de la PSD (!!) ca sunt si aia eligibili si inca in acest exercitiu financiar. Ba mai mult, ne asigura ca autostrada e eligibila, doar sa depunem proiectul. Nu te supara, in momentul in care observi cu ochiul liber ca guvernul nu are absolut niciun moment intentia sa faca ceva pentru infrastructura, recurgi la gesturi extreme, mai dansezi nitel pe granita constitutionalitatii, mai fortezi nitel. Singura greseala e ca in lege eu as fi bagat cate o autostrada pentru fiecare regiune istorica, sa nu pot fi acuzat ca fac o lege pentru un proiect anume si nu in general. Cu termene diferite, functie de importanta. Avem de terminat Sibiu - Pitesti si ce mai ramane. Daca tot e inceputa, nu ar fi rau sa terminam A3, macar ce e inceput. Trebuie sa facem autostrada asta prin Moldova. Sebes-Turda nu e departe de a fi terminata. Astea ar trebui sa fie prioritatile, mai ales ca toate sunt eligibile pentru fonduri europene. Apoi pentru restu merg si sosele rapide, expres sau cum vrei. Dar nu mai putem accepta ca intreg bugetul Romaniei sa mearga pe salarii si pensii. P.S.Pentru mine si judetul BN cea mai tare autostrada ar fi Suceava-Bistrita-Dej-Satu Mare. Ar merge si un drum expres, las de la mine. Ce sa mai vorbesc ca ar putea fi partial rezolvata problema inexistentei centurii Bistrita. Cum dracu la 29 de ani de la revolutie, ma rog, sa nu ai centuri pentru toate municipiile tarii? Sa nu ai o centura pentru Bucuresti?? Nu observi ca e foarte clar ca nu se doreste infrastructura pentru Romania?? SI CULMEA, din partea autoritatilor romane! Asa ca as fi tare curios sa vad cine va contesta legea la CC si va pierde astfel o halca mare din electoratul moldovean. Edited by oaspetele, 12 November 2018 - 06:23. |
#1353
Posted 12 November 2018 - 06:33
shefu_de_combinat, on 12 noiembrie 2018 - 01:36, said:
România va împrumuta în 2018 aproximativ 15 miliarde de euro România a fost nevoită să împrumute în 2017, un an cu așa mari reușite economice, exact cât a împrumutat de la FMI în anul negru de criză 2009. 11,83 miliarde euro Guvernul PSD amanetează viitorul României. 10 miliarde de euro, împrumutate în 7 luni Hai ma pesedel, ne face pe noi 4 miliarde de euro? Macar de astia ai vedea ceva util si concret facut, nu pomeni inutile cu zero beneficii pe termen lung. Pai ne explicau tovarasii ca nu conteaza cat imprumutam, sa fie bairam acum, oricum n-o sa-i platim niciodata inapoi si daca e ceva ne salveaza ue. Acuma cand e de construit ceva util pentru tara, nu de dat 10 lei in plus la pulime, brusc suntem fiscally conservative? |
#1354
Posted 12 November 2018 - 07:26
shefu_de_combinat, on 12 noiembrie 2018 - 01:36, said:
nu pomeni inutile cu zero beneficii pe termen lung. oaspetele, on 12 noiembrie 2018 - 06:27, said:
Asa ca as fi tare curios sa vad cine va contesta legea la CC si va pierde astfel o halca mare din electoratul moldovean. |
#1355
Posted 12 November 2018 - 07:27
morenno, on 11 noiembrie 2018 - 08:08, said:
deci...nu baga nimeni harletul in pamant pana in...2021, cel putin?! ok, ne auzim atunci. Plenul Camerei Deputaților a inclus, astăzi, 7 noiembrie, într-un proiect de lege procedura construcției Autostrăzii Iași - Târgu Mureș. În calitate de for decizional, plenul a aprobat investițiile necesare pentru începerea construcției autostrăzii. După votul final, deputatul UDMR, Benedek Zakariás, specialistul Uniunii în domeniul transporturilor, a precizat faptul că după publicarea legii în Monitorul Oficial, ministerul de resort va avea la dispoziție treizeci de zile pentru a demara procedura de licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate, necesar pentru construirea autostrăzii. "O infrastructură modernă se bazează pe existența autostrăzilor. Dacă sunt autostrăzi, economia națională și în special cea regională progresează semnificativ. UDMR susține și sprijină toate inițiativele și eforturile de construire a autostrăzilor. Avem convingerea că dezvoltarea Transilvaniei este posibilă numai dacă vom crea condiții favorabile în acest sens. Am votat pentru o garanție legală a construirii autostrăzii, în cel mai scurt timp posibil”, a declarat reprezentantul Uniunii în Parlament. Inițiativa multipartită a fost necesară deoarece guvernul tehnocrat condus de Dacian Cioloș a programat construcția acestei autostrăzi pentru perioada 2023-2030, însă Parlamentul și Guvernul ar da startul cât mai curând la începerea lucrărilor, cu mult înainte de termenul prestabilit. Printre co-inițiatorii actului normativ se află deputații UDMR Vass Levente, Erdei- Dolóczki István și Seres Dénes, dar și senatorii Túros Lóránd și László Attila. Edited by Hunor_66, 12 November 2018 - 07:28. |
#1356
Posted 12 November 2018 - 11:48
Măcar să fie UDMR ca și cei din Ungaria ce fac multe autostrăzi.
|
#1357
Posted 12 November 2018 - 13:50
Problema cu studiile de fezabilitatea este ca sunt doar... studii.
Tote de bani aruncati pe tone de hartii. Ceea ce nu inseamna neaparat si trecerea la etapa urmatoare. Din experientele trecute nu m-as entuziasma prea tare, desi tare as vrea sa ma insel. |
#1358
Posted 13 November 2018 - 22:13
Hunor_66, on 12 noiembrie 2018 - 07:27, said:
[...] Inițiativa multipartită a fost necesară deoarece guvernul tehnocrat condus de Dacian Cioloș a programat construcția acestei autostrăzi pentru perioada 2023-2030, însă Parlamentul și Guvernul ar da startul cât mai curând la începerea lucrărilor, cu mult înainte de termenul prestabilit. Printre co-inițiatorii actului normativ se află deputații UDMR Vass Levente, Erdei- Dolóczki István și Seres Dénes, dar și senatorii Túros Lóránd și László Attila. Acum am înțeles de a fost blocată licitația pentru refacerea studiului de fezabilitate... Hunor_66, on 12 noiembrie 2018 - 07:27, said:
[...] După votul final, deputatul UDMR, Benedek Zakariás, specialistul Uniunii în domeniul transporturilor, a precizat faptul că după publicarea legii în Monitorul Oficial, ministerul de resort va avea la dispoziție treizeci de zile pentru a demara procedura de licitație pentru realizarea studiului de fezabilitate, necesar pentru construirea autostrăzii. [...] Această afirmație din păcate nu are suport real: Proiectul de lege spune că Quote
Art.4. - Ministerul Transporturilor va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, procedurile necesare pentru realizarea obiectivului de investiții Autostrada Unirii. Lăsând la o parte că nu este menționată nici un fel de pedeapsă pentru nerespectarea acestei prevederi (probabil că inițiatorii se bazează pe „abuzul în serviciu” pentru asigura implementarea legii), atâta vreme cât la Art.2., la sursele de finanțare, este scris „și/sau parteneriat public/privat”, demararea procedurilor pentru parteneriatul public/privat acoperă cerința de la Art.4. Edited by sorin40, 13 November 2018 - 22:13. |
#1359
Posted 14 November 2018 - 19:57
Quote În sfârșit, o voce din rândul parlamentarilor PSD Iași recunoaște lipsa de influență a filialei ieșene a PSD la nivelul Ministerului Transporturilor în chestiunea autostrăzii, în același timp recunoaște lipsa de interes a PSD Bacău pentru autostrada Iași - Târgu Mureș. Recentele declarații ale senatorului Vasile Toma pun pe tapet ceea ce am afirmat în ultimele săptămâni, anume că atât timp cât PSD Bacău deține portofoliul Transporturilor, A8 nu are nicio șansă. Spre deosebire de aceasta declarație pertinentă și curajoasă, care merită apreciată în contextul în care va fi continuată și prin acțiuni concrete, prim consilierul județean emite declarații în stil găunos-pompos, asa cum ne-a obișnuit, anunțând că a găsit sursă de finanțare pentru studiile de fezabilitate la autostradă. Prin POIM. WOW! Toate asociațiile pro autostradă, PNL, specialiștii in infrastructură, comisarul european Corina Crețu, cu toții au afirmat de vreo doi ani încoace, că UE finanțează inclusiv documentații gen studii de fezabilitate, proiecte și avize. A descoperit gaura la ac. |
#1360
Posted 16 November 2018 - 06:52
Dupa ce au sustinut autostrada Iasi – Targu Mures, parlamentarii PNL vor sa initieze un proiect de lege pentru constructia autostrazii Bacau-Brasov.
Quote
Dupa ce au initiat si au sustinut Legea pentru constructia ”Autostrazii Unirii” Ungheni – Iasi – Targu Mures, parlamentarii bacauani sunt decisi sa militeze si pentru cea de-a doua varianta care poate scoate judetul Bacau si intreaga Regiune Nord-Est din izolare si care poate duce la dezvoltarea zonei. Parlamentarii de Bacau ai Partidului National Liberal, deputatii Ionel Palar si Tudorita Lungu si senatorul Daniel Fenechiu, au primit din partea Biroului Politic Judetean al PNL Bacau mandat sa initieze un proiect de lege pentru constructia autostrazii Bacau-Brasov. ”In iunie 2015, la initiativa PNL Bacau a fost semnata «Rezolutie pentru Moldova», in care, alaturi de toti presedintii liberali din cele sase judete ale regiunii, ne-am declarat intentia clara de a forta orice Guvern, indiferent de culoarea lui politica, sa tina seama de nevoile Moldovei istorice si sa gandeasca strategii si proiecte pentru atragerea fondurilor necesare dezvoltarii. Principalul punct pentru care am militat au fost si raman constructia celor doua autostrazi. De aceea, dupa Iasi – Targu Mures, care s-a transformat in lege, urmatorul pas este Bacau – Brasov. Este o decizie pe care am luat-o in forurile politice ale PNL Bacau si care are sustinerea filialei. Sustinem orice fel de demers, ceea ce ne intereseaza este sa avem autostrazi, daca se poate, realizate in paralel”, a precizat Ionel Palar, presedintele PNL Bacau. Comunicat PNL Bacau https://www.bacau.ne...QELFGHmBRJ_TGlQ Sa fie intr-un ceas bun. |
|
#1361
Posted 16 November 2018 - 06:58
chaosss, on 16 noiembrie 2018 - 06:52, said:
Dupa ce au sustinut autostrada Iasi – Targu Mures, parlamentarii PNL vor sa initieze un proiect de lege pentru constructia autostrazii Bacau-Brasov. https://www.bacau.ne...QELFGHmBRJ_TGlQ Sa fie intr-un ceas bun. Si cum ar fi acum ca toti parlamentarii din Moldova sa se abtina la vot asa cum au facut cei din Bacau ? Sper sa voteze asa cum trebuie nu asa cum au facut cei din Bacau ! Intre timp : „Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat, Contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani - Bacău” cu operatorul economic CONSITRANS S.R.L”, anunță Compania de Drumuri într-un comunicat remis HotNews.ro Obiectul contractului constă în Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru "DRUM DE MARE VITEZĂ FOCȘANI - BACĂU", pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare. „Valoarea contractului este de 20.123.408,52 Lei fără TVA, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului”, transmite CNAIR. Consitrans a fost desemnată câștigătorul licitației încă din 27 august. https://monitorizari...O_3_eV0NUS7JtJE Edited by Daco_Get, 16 November 2018 - 07:02. |
#1362
Posted 16 November 2018 - 20:15
Daco_Get, on 16 noiembrie 2018 - 06:58, said:
Si cum ar fi acum ca toti parlamentarii din Moldova sa se abtina la vot asa cum au facut cei din Bacau ? Sper sa voteze asa cum trebuie nu asa cum au facut cei din Bacau ! Intre timp : „Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. a semnat, Contractul de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focșani - Bacău” cu operatorul economic CONSITRANS S.R.L”, anunță Compania de Drumuri într-un comunicat remis HotNews.ro Obiectul contractului constă în Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru "DRUM DE MARE VITEZĂ FOCȘANI - BACĂU", pregătirea documentației de atribuire pentru execuția lucrărilor, precum și asigurarea asistenței pentru susținerea aplicației de finanțare și asigurarea asistenței pe durata desfășurării procedurii de achiziție publică pentru execuția lucrărilor, în conformitate cu Caietul de Sarcini și cu respectarea legislației în vigoare. „Valoarea contractului este de 20.123.408,52 Lei fără TVA, iar durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului”, transmite CNAIR. Consitrans a fost desemnată câștigătorul licitației încă din 27 august. https://monitorizari...O_3_eV0NUS7JtJE 4 pesedisti din Bacau, nu toti. |
#1363
Posted 16 November 2018 - 20:43
#1364
Posted 17 November 2018 - 11:30
sorin40, on 12 noiembrie 2018 - 00:25, said: Această autostradă este foarte scumpă. Doar secțiunea Ditrău - Tg. Neamț ar costa 4 miliarde de eur (la nivelul prețurilor din 2011)! Poate in realitatea pesedista sa fie 35 de mil de euro km. Putin mai ieftin ca tunelul Gotthard care e construit prin stanca. |
#1365
Posted 17 November 2018 - 11:35
chaosss, on 16 noiembrie 2018 - 06:52, said:
Dupa ce au sustinut autostrada Iasi – Targu Mures, parlamentarii PNL vor sa initieze un proiect de lege pentru constructia autostrazii Bacau-Brasov. Sa fie intr-un ceas bun. |
|
#1366
Posted 19 November 2018 - 02:49
oaspetele, on 12 noiembrie 2018 - 06:27, said:
In 2014 s-a incercat refacerea studiilor de fezabilitate. Se pot gasi trasee noi, se pot executa fazari. Se poate face un singur sens pe tunele, se poate construi prima data un sens iar mai apoi celalalt. Solutii se pot gasi. Dar nu au fost in stare sa gaseasca(vorba vine) bani pentru studiul de fezabilitate, care ne anunta tanti Cretu de la PSD (!!) ca sunt si aia eligibili si inca in acest exercitiu financiar. Ba mai mult, ne asigura ca autostrada e eligibila, doar sa depunem proiectul. [...] Din păcate „tanti Crețu” vorbește doar la nivel de principii, că există posibilitatea de finanțare, dacă guvernul va pregăti foarte bine proiectele, bla, bla, bla. în cazul de față, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor, a apelat la experții BEI PASSA pentru elaborarea unei analize privind realizarea unei autostrăzi care să lege Moldova de Ardeal. Această analiză, contestată furibund de susținătorii A8, este însă asumată de BEI PASSA, și puteți fi siguri că are prioritate la Bruxelles în fața oricăror argumente emise de persoane fizice sau juridice din România! Iată textul acestei analize: Analiza de optiuni Coridorul Est-Vest Moldova-Transilvania.pdf 1.35MB 7 downloads Concluzia finală este: Quote În concluzie, se recomandă ca proiectul Brașov – Bacău să fie analizat mai departe, la nivel de studiu de fezabilitate. Se recomandă ca studiul de fezabilitate să fie urmat de elaborarea proiectului tehnic iar contractul de lucrări să fie unul de execuție. În măsura în care este ales proiectul Brașov – Bacău, celelalte proiecte nu ar trebui analizate mai departe. Scopul analizei de opțiuni este de a selecta un proiect. De altfel, rezultatele analizei cost-beneficiu arată că implementarea în paralel a două proiecte ar avea ca și consecință împărțirea traficului pe cele două proiecte și faptul că niciunul din cele două proiecte nu ar mai atinge pragul de rentabilitate socio-economică. Astfel, se recomandă ca autoritățile competente să efectueze o alegere clară. Adică nici vorbă să se finanțeze din bani europeni vreun studiu de fezabilitate pentru Tg. Mureș - Iași! |
#1367
Posted 19 November 2018 - 03:03
Quote În măsura în care este ales proiectul Brașov – Bacău, celelalte proiecte nu ar trebui analizate mai departe. Scopul analizei de opțiuni este de a selecta un proiect. De altfel, rezultatele analizei cost-beneficiu arată că implementarea în paralel a două proiecte ar avea ca și consecință împărțirea traficului pe cele două proiecte și faptul că niciunul din cele două proiecte nu ar mai atinge pragul de rentabilitate socio-economică. Gandire de contabili marunti care nu pot trece dincolo de cifrele dintr-un tabel excel si care pentru binele tuturor ar trebui trimisi sa sape tuneluri pentru autostrazi. Jumate din ei pe ruta Iasi-Targu Mures, jumatatea cealalta pe ruta Brasov-Bacau. Mare noroc pe noi ca in epocile relevante pentru dezvoltarea tarii (adica 1859-1990) n-am avut oameni atat de mici, ca altfel mai facea sulea spataru cai ferate prin munti, baraje si alte fineturi. Ca nu atingeau pragul de rentabilitate socio-pix, siktir vedea-v-as la huila (pe autorii docomentului, nu sariti cu report! Decat daca sunteti autorii, caz in care, love). Quote
-Ce este aici? -O zona saraca. -Mhm. -Pai si voi ce vreti? -Pai autostrada. -Pai spre ce, spre saracia asta? -Da, ca sa...investitii, fabrici, tiruri logistica etc. -...fie, sa zicem. -Cate masini circula acum pe aici? -x -Pai pentru x masini nu s.e merita autostrada Solid Romanian long term planning 10/10 Asa am ajuns cu otopeni cu de 2x mai multi pasageri decat capacitatea optima a terminalului. Hai ma, ce vise is astea 13 milioane de pasageri pe an, unde dracu va credeti, pai e declin demografic cifrele herpderp. Oricum suntem prea ratati sa facem si Brasov-Bacau, deci discutia n-are obiect, sa fim seriosi inca n-a sapat nimeni o cupa de excavator la Pitesti-Sibiu. [ https://i.postimg.cc/0NxfJq8b/2018-11-19-030020.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Băbăeți, vreau si eu ce fumati voi, pm pls cu numaru baiatului de la care luati. Sau aveti pe undeva o clona cibernetica de Lee Kuan Yew pe care o activati de 1 decembrie si o puneti la butoane peste tara? Ca asa, poate poate... Edited by shefu_de_combinat, 19 November 2018 - 03:12. |
#1368
Posted 19 November 2018 - 06:17
Eu unul am niste nelamuriri : de ce nu au cerut atunci pesedistii bani pentru Bacau - Brasov? Studiul a fost facut in aprilie-mai daca nu ma insel.
Este tanti Cretu o mincinoasa? Atunci de ce a fost propusa si sustinuta de PSD pentru europarlamentare? Crezi ca toata strazile si autostrazile ieseau OK dpdv al rentabilitatii daca veneau nenii astia sa o calculeze inainte de a demara proiectul? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users