Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou
 La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...
 

AUTOSTRADA A 8 IASI-TG MURES

* * * - - 4 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1738 replies to this topic

#1
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,529
  • Înscris: 30.01.2008
Nu mai zic de necesitatea stringenta a acestei autostrazi ,

Din practica (adica eu personal)  cu masina mica de la Iasi ca sa iesi din tara spre Ungaria se fac cca 9-11 ore in functie de diferiti factori ,

Acum daca ai fi o firma care vrea sa produca ceva....unde ti-ai face productia....la Iasi sau la Cluj,Timisoara,etc  ??


Si povestea :

Autostrada Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni: o telenovelă care te umple de revoltă, rostogolită la nesfârşit de politicieni în studii de prefezabilitate şi fezabilitate, încât este greu de desluşit exact cum au decurs discuţiile din capul locului. Însă raportul Curţii de Conturi, obţinut de „Ziarul de Iaşi“, emis la finele anului trecut, care a determinat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să suspende studiile de fezabilitate pentru a doua oară, ajută la desluşirea unui adevărat „fir roşu“ de delăsare şi incompetenţă, descris chiar de raport: studii incomplete, plăţi neterminate, valori modificate semnificativ pentru aceleaşi servicii de la un studiu la altul. Concluzia? Date recepţionte ca fiind corecte în primul studiu au fost ignorate complet în al doilea. Ce s-a estimat iniţial, că studiul va costa 15.000 euro/km, a ajuns să coste în final 80.000. Urmarea? CNAIR nu a reluat nici până acum procedurile de atribuire a studiilor de fezabilitate, pentru a fi finalizate. Ca să vă faceţi o idee despre incompetenţa, sau poate intenţiile de fraudare, ale autorilor: pe porţiunea Iaşi - Tg Neamţ, adică deal-câmpie, erau prevăzute tuneluri de parcă se mergea prin Alpii elveţieni: nu mai puţin de opt.
Telenovela A8 începe în 2007, acum 11 ani, când fostul CNADNR, actualul CNAIR, încheie un contract cu IPTANA SA pentru a se realiza un studiu de prefezabi­litate pentru autostrada numită la vremea respectivă Târgu Mureş - Iaşi - Sculeni, cu valoarea de 2.340.000 de lei, fără TVA, apro­ximativ 720.000 de euro la mo­mentul respectiv. Lungimea estimată era de 320 de kilometri, însă pe parcursul studiului s-a determinat faptul că era mai eficient dacă autostrada lega Tg. Mureş de Ungheni, nu de Sculeni, iar ultima variantă, mai scurtă cu 20 de kilometri, a rămas cea definitivă.
Cum s-au pierdut deja 30 de milioane de euro
Este nevoie de 2 ani şi jumătate până la încheierea primelor studii de fezabilitate, în anul 2010, cu sume suportate de la bugetul de stat: aproximativ 3,3 milioane de lei pentru tronsonul Tg. Mureş - Ditrău, 3,8 milioane de lei pentru Ditrău - Tg. Neamţ şi 3,15 mi­lioa­ne pentru Tg. Neamţ - Ungheni.
„Pentru cele trei secţiuni de autostradă au fost predate Stu­diile de fezabilitate cu avizele aferente, mai puţin Acordul de Mediu. Pentru executarea auto­străzii, în anul 2012, Guvernul a respins proiectul întrucât costurile de implementare stabilite în studii ajungeau la 9 miliarde de euro, astfel încât licitaţiile programate pentru execuţie au fost anulate din lipsă de finan­ţare“, se consemnează în raport.
În 2014, Curtea de Conturi remarcă faptul că sunt lansate licitaţii pentru actualizarea studiilor, însă toate au fost anulate sau suspendate, fiind pierduţi circa 30 de milioane de euro, bani alocaţi din fonduri europene pentru realiza­-rea documentaţiilor până la finalul lui 2015.
După fostul CNADNR, se puteau face şi trei studii de fezabilitate
Haosul administrativ începe însă cu adevărat din 2015. În mai 2015 se semnează un contract de servicii pentru a completa şi actualiza studiul de fezabilitate existent pentru autostrada Tg. Mureş - Ditrău, cu valoarea de 22,8 mi­lioane de lei (de şase ori mai mare decât studiul de fezabilitate rea­lizat în 2010), aproximativ 5,1 milioane de euro la cursul valutar din momentul respectiv. Con­tractul însă a fost suspendat timp de 12 luni, pentru că autostrada Târgu Mureş - Ditrău este un proiect care a fost împins cu zece ani de ultimul Masterplan General pentru Transporturi. Conform acestui document, poate fi început sau revizuit în 2021, iar lucrările vor începe în 2022 sau 2023. Prin urmare, la nici trei luni de la semnarea contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul se suspendă din lipsă de finanţare în iulie 2015. Pe 30 septembrie 2016, acesta este deblocat, plănuit fiind să înceapă pe 30 noiembrie 2016, cu dată de finalitate aprilie 2018. Curtea de Conturi remarcă aici o fereastră lăsată, posibil intenţionat, pentru a face un al treilea studiu de fe­zabilitate.
„Începerea efectivă a lucrărilor este prevăzută în Mas­terplanul General pentru Trans­porturi pentru 2022/2023, adică patru ani după ce (teoretic) documentaţia va fi finalizată şi predată. Dacă se intenţionează utilizarea studiului de fezabilitate şi a întregii documentaţii în 2022, înseamnă că se naşte o nouă opor­tunitate de a reface studiul şi documentaţia pentru reali­zarea lucrărilor, datorită expiră­rii termenelor avizelor, acordurilor, autorizaţiilor etc.“, se precizează în raportul Curţii de Conturi.
În presă au apărut şi discuţii cu privire la celelalte două tronsoane ale austostrăzii - în special cu privire la valorile mărite pe care le au studiile pe care statul voia să le antameze în toamna anului trecut, studii care însă au ajuns să fie să anulate.
„Aşadar, programarea revizuirii studiului de fezabilitate pentru Autostrada Tg. Mureş - Ditrău a fost făcută avându-se în vedere executarea unui studiu de fezabilitate nou, fără a se ţine seama în nicio măsură de documentele existente în studiu iniţial, cel puţin formal, recepţionate şi achitate ca fiind corespunzătoare“, concluzionează raportul Curţii de Corturi.
Incredibil: opt tuneluri până la Târgu Neamţ
Ministrul Transporturilor, Radu Cuc, a declarat într-o vizită în Mol­dova că vrea să deblocheze cât mai urgent licitaţia pentru proiec­tarea şi execuţia segmentului dintre Târgu Neamţ şi Iaşi. Această licitaţie ar urma să aibă loc chiar în această toamnă, în noiembrie, însă specialiştii de la Asociaţia Pro Infrastructura, o structură neguvernamentală, avertizează că licitaţia va fi lansată pe baza studiului de fezabilitate realizat în 2010, „un studiu incomplet, făcut din birou, fără studii serioase de teren“.
Acest lucru se argumentează şi gândindu-ne că pe acest segment care leagă Iaşul de Târgu Neamţ există 8 tuneluri cu lungimea totală de 13 kilometri, dar şi numeroase poduri şi viaducte considerate a fi dificil de executat fără un studiu de fezabilitate care să prezinte corect situaţia din teren. Specialiştii de aici spun că, dacă se va merge pe acest studiu vechi, sub argumentul de a porni mai repede, vom ajunge în final să ne blocăm definitiv, având în vedere calitatea proastă a studiilor.


......................................

Edited by Daco_Get, 15 September 2017 - 11:23.


#2
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,499
  • Înscris: 30.10.2003
Aria SF e un pic mai sus.

#3
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,619
  • Înscris: 15.01.2017
Nu se construiesc cele cu adevărat importante, dar unele inutile.

#4
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006
mai repede se va face autostrada iasi-balti, catre rusia

#5
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Daco-getule, ai chef de glume?
A8? Posted Image

#6
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005

 Flat, on 15 septembrie 2017 - 11:31, said:

mai repede se va face autostrada iasi-balti, catre rusia
Sau spre Alexandria, Teleorman.

#7
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,120
  • Înscris: 04.02.2011
Este nevoie de construirea unei autostrăzi Chevereșul Mare - Bazoș ca o compensare a faptului că, în ciuda prezenței în zonă a unui indicator pe o perioadă de mai bine de 10 ani care a fost îndepărtat după ce a fost inscripționat de un cetățean binevoitor cu mesajul "fix p0la" deoarece traseul nu putea fi practicat decât cu elicopterul, în lipsa chiar și a unui simplu bac pe râul Timiș (acesta fiind și numele județului despre care discutăm).
Noroc bun și elicopter trainic, pentru a străbate căile aeriene ale patriei, marcate ca atare prin indicatoare plasate strategic.

Attached Files


Edited by benis, 15 September 2017 - 11:47.


#8
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010

 ericmario, on 15 septembrie 2017 - 11:40, said:

Daco-getule, ai chef de glume?
A8? Posted Image
Vrea si el un Audi si nu a stiut cum sa bata un apropo mai bine!...
Sa vedem cum o lase IBAN-ul, tot printr-un apropo subtil...Posted Image

#9
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,120
  • Înscris: 04.02.2011

 ericmario, on 15 septembrie 2017 - 11:40, said:

Daco-getule, ai chef de glume?
A8? Posted Image

Ar trebui să se numească a 35, pentru a fi în ton cu lansarea smartphone-ului s35 de la Samsung, dacă pănă atunci peninsula coreană nu dispare în urma unui război nimicitor.

 Flat, on 15 septembrie 2017 - 11:31, said:

mai repede se va face autostrada iasi-balti, catre rusia
Probabil că Rusia ar avea mai multe șanse să construiască o autostradă, având în vedere că ei au construit de la zero, acolo unde doar camioanele rusești cu tracțiune 6x6 aveau acces. Asta, desigur, după ce vor îndepărta regimul de la București, care ar putea să le pună piedici birocratice, prelungind inutil termenul de construcție de la 2 la 25 de ani.

Edited by benis, 15 September 2017 - 12:01.


#10
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 benis, on 15 septembrie 2017 - 11:53, said:

Ar trebui să se numească a 35, pentru a fi în ton cu lansarea smartphone-ului s35 de la Samsung, dacă pănă atunci peninsula coreană nu dispare în urma unui război nimicitor.
Scuza-mi iq-ul subunitar, dar nu am prins paralela asta.

#11
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
nici o autostrada nu o sa treaca muntii. ne facem iluzii degeaba. foarte probabil ca cineva vrea secersiunea in Romania.
o autostrada, daca exista vointa, se poate construi foarte usor.

#12
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,120
  • Înscris: 04.02.2011

 ericmario, on 15 septembrie 2017 - 11:57, said:

Scuza-mi iq-ul subunitar, dar nu am prins paralela asta.
Mă rog, ideea e că nu știu cum vor integra autostrada cu culoarele aeriene ce vor umple cerul peste următoarele decade/secole când la sol vor mai circula doar amatorii de plimbări ca în vremurile vechi.

 rich1974, on 15 septembrie 2017 - 11:59, said:

nici o autostrada nu o sa treaca muntii. ne facem iluzii degeaba. foarte probabil ca cineva vrea secersiunea in Romania.
o autostrada, daca exista vointa, se poate construi foarte usor.
secer what? Și ciorcanul?

Edited by benis, 15 September 2017 - 12:02.


#13
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Rezolvarea e una singurã
Ca la ukraina
Atuncați toți cu șuturi'n cur
Dar nu e democratic...și vor fura în continuare

#14
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,022
  • Înscris: 07.11.2006

 Daco_Get, on 15 septembrie 2017 - 11:22, said:

Nu mai zic de necesitatea stringenta a acestei autostrazi

De-abia astepti sa-mi faci o vizita,venind pe autostrada?Posted Image

#15
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,529
  • Înscris: 30.01.2008

 adisz, on 15 septembrie 2017 - 12:26, said:


De-abia astepti sa-mi faci o vizita,venind pe autostrada?Posted Image
Trec des prin Tg Mures. Dar as vrea sa ajung mai repede sa nu imi frec nervii si timpul pe strazi aiurea !

Probabil  pe la sfirsitul lunii trec iar pe acolo ...:)

#16
Pollux

Pollux

    Mandru ca sunt barbat alb, crestin, heterosexual si liberal-cons

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,339
  • Înscris: 28.02.2005

Quote

AUTOSTRADA A 8 IASI-TG MURES

Posted Image Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image Posted Image
nici pe aria Fun nu am citit glume atat de bune!

Edited by Pollux, 15 September 2017 - 12:29.


#17
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,237
  • Înscris: 29.12.2006

 rich1974, on 15 septembrie 2017 - 11:59, said:

o autostrada, daca exista vointa, se poate construi foarte usor.

Voinţă există. Bani nu sunt !

Sigur, românii sunt îndoctrinaţi că nu sunt bani deoarece îi fură politicienii. La fel de sigur e că da, se fură, şi la noi, şi la germani, şi la americani, ba chiar şi la finlandezi, dacă ne luăm de acuzele aduse prim-ministrului lor, anul trecut.

Realitatea e că România e o ţară săracă. E pe locul doi ca sărăcie în Uniunea Europeană, după Bulgaria. Şi în acest caz, oamenii îndoctrinaţi ne vor spune că "daaaa dom'le, suntem săraci din cauza politicienilor care ne fură !". Numai că sărăcia asta a românilor, e de sute de ani, de pe vremea turcilor.

Din cauză sărăciei, nouă românilor ne trebuie un timp mult mai lung, pentru a face ceva.

Edited by lupini, 15 September 2017 - 13:02.


#18
hobbysat

hobbysat

    #ilegalist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,540
  • Înscris: 19.12.2006
Am un teren in zona. Poate trece autostrada peste el....

Sa stii ca si eu astept. Fara gluma.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate