Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
AUTOSTRADA A 8 IASI-TG MURES
Last Updated: Dec 08 2021 21:03, Started by
Daco_Get
, Sep 15 2017 11:22
·
0
#1
Posted 15 September 2017 - 11:22
Nu mai zic de necesitatea stringenta a acestei autostrazi ,
Din practica (adica eu personal) cu masina mica de la Iasi ca sa iesi din tara spre Ungaria se fac cca 9-11 ore in functie de diferiti factori , Acum daca ai fi o firma care vrea sa produca ceva....unde ti-ai face productia....la Iasi sau la Cluj,Timisoara,etc ?? Si povestea : Autostrada Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni: o telenovelă care te umple de revoltă, rostogolită la nesfârşit de politicieni în studii de prefezabilitate şi fezabilitate, încât este greu de desluşit exact cum au decurs discuţiile din capul locului. Însă raportul Curţii de Conturi, obţinut de „Ziarul de Iaşi“, emis la finele anului trecut, care a determinat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să suspende studiile de fezabilitate pentru a doua oară, ajută la desluşirea unui adevărat „fir roşu“ de delăsare şi incompetenţă, descris chiar de raport: studii incomplete, plăţi neterminate, valori modificate semnificativ pentru aceleaşi servicii de la un studiu la altul. Concluzia? Date recepţionte ca fiind corecte în primul studiu au fost ignorate complet în al doilea. Ce s-a estimat iniţial, că studiul va costa 15.000 euro/km, a ajuns să coste în final 80.000. Urmarea? CNAIR nu a reluat nici până acum procedurile de atribuire a studiilor de fezabilitate, pentru a fi finalizate. Ca să vă faceţi o idee despre incompetenţa, sau poate intenţiile de fraudare, ale autorilor: pe porţiunea Iaşi - Tg Neamţ, adică deal-câmpie, erau prevăzute tuneluri de parcă se mergea prin Alpii elveţieni: nu mai puţin de opt. Telenovela A8 începe în 2007, acum 11 ani, când fostul CNADNR, actualul CNAIR, încheie un contract cu IPTANA SA pentru a se realiza un studiu de prefezabilitate pentru autostrada numită la vremea respectivă Târgu Mureş - Iaşi - Sculeni, cu valoarea de 2.340.000 de lei, fără TVA, aproximativ 720.000 de euro la momentul respectiv. Lungimea estimată era de 320 de kilometri, însă pe parcursul studiului s-a determinat faptul că era mai eficient dacă autostrada lega Tg. Mureş de Ungheni, nu de Sculeni, iar ultima variantă, mai scurtă cu 20 de kilometri, a rămas cea definitivă. Cum s-au pierdut deja 30 de milioane de euro Este nevoie de 2 ani şi jumătate până la încheierea primelor studii de fezabilitate, în anul 2010, cu sume suportate de la bugetul de stat: aproximativ 3,3 milioane de lei pentru tronsonul Tg. Mureş - Ditrău, 3,8 milioane de lei pentru Ditrău - Tg. Neamţ şi 3,15 milioane pentru Tg. Neamţ - Ungheni. „Pentru cele trei secţiuni de autostradă au fost predate Studiile de fezabilitate cu avizele aferente, mai puţin Acordul de Mediu. Pentru executarea autostrăzii, în anul 2012, Guvernul a respins proiectul întrucât costurile de implementare stabilite în studii ajungeau la 9 miliarde de euro, astfel încât licitaţiile programate pentru execuţie au fost anulate din lipsă de finanţare“, se consemnează în raport. În 2014, Curtea de Conturi remarcă faptul că sunt lansate licitaţii pentru actualizarea studiilor, însă toate au fost anulate sau suspendate, fiind pierduţi circa 30 de milioane de euro, bani alocaţi din fonduri europene pentru realiza-rea documentaţiilor până la finalul lui 2015. După fostul CNADNR, se puteau face şi trei studii de fezabilitate Haosul administrativ începe însă cu adevărat din 2015. În mai 2015 se semnează un contract de servicii pentru a completa şi actualiza studiul de fezabilitate existent pentru autostrada Tg. Mureş - Ditrău, cu valoarea de 22,8 milioane de lei (de şase ori mai mare decât studiul de fezabilitate realizat în 2010), aproximativ 5,1 milioane de euro la cursul valutar din momentul respectiv. Contractul însă a fost suspendat timp de 12 luni, pentru că autostrada Târgu Mureş - Ditrău este un proiect care a fost împins cu zece ani de ultimul Masterplan General pentru Transporturi. Conform acestui document, poate fi început sau revizuit în 2021, iar lucrările vor începe în 2022 sau 2023. Prin urmare, la nici trei luni de la semnarea contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate, contractul se suspendă din lipsă de finanţare în iulie 2015. Pe 30 septembrie 2016, acesta este deblocat, plănuit fiind să înceapă pe 30 noiembrie 2016, cu dată de finalitate aprilie 2018. Curtea de Conturi remarcă aici o fereastră lăsată, posibil intenţionat, pentru a face un al treilea studiu de fezabilitate. „Începerea efectivă a lucrărilor este prevăzută în Masterplanul General pentru Transporturi pentru 2022/2023, adică patru ani după ce (teoretic) documentaţia va fi finalizată şi predată. Dacă se intenţionează utilizarea studiului de fezabilitate şi a întregii documentaţii în 2022, înseamnă că se naşte o nouă oportunitate de a reface studiul şi documentaţia pentru realizarea lucrărilor, datorită expirării termenelor avizelor, acordurilor, autorizaţiilor etc.“, se precizează în raportul Curţii de Conturi. În presă au apărut şi discuţii cu privire la celelalte două tronsoane ale austostrăzii - în special cu privire la valorile mărite pe care le au studiile pe care statul voia să le antameze în toamna anului trecut, studii care însă au ajuns să fie să anulate. „Aşadar, programarea revizuirii studiului de fezabilitate pentru Autostrada Tg. Mureş - Ditrău a fost făcută avându-se în vedere executarea unui studiu de fezabilitate nou, fără a se ţine seama în nicio măsură de documentele existente în studiu iniţial, cel puţin formal, recepţionate şi achitate ca fiind corespunzătoare“, concluzionează raportul Curţii de Corturi. Incredibil: opt tuneluri până la Târgu Neamţ Ministrul Transporturilor, Radu Cuc, a declarat într-o vizită în Moldova că vrea să deblocheze cât mai urgent licitaţia pentru proiectarea şi execuţia segmentului dintre Târgu Neamţ şi Iaşi. Această licitaţie ar urma să aibă loc chiar în această toamnă, în noiembrie, însă specialiştii de la Asociaţia Pro Infrastructura, o structură neguvernamentală, avertizează că licitaţia va fi lansată pe baza studiului de fezabilitate realizat în 2010, „un studiu incomplet, făcut din birou, fără studii serioase de teren“. Acest lucru se argumentează şi gândindu-ne că pe acest segment care leagă Iaşul de Târgu Neamţ există 8 tuneluri cu lungimea totală de 13 kilometri, dar şi numeroase poduri şi viaducte considerate a fi dificil de executat fără un studiu de fezabilitate care să prezinte corect situaţia din teren. Specialiştii de aici spun că, dacă se va merge pe acest studiu vechi, sub argumentul de a porni mai repede, vom ajunge în final să ne blocăm definitiv, având în vedere calitatea proastă a studiilor. ...................................... Edited by Daco_Get, 15 September 2017 - 11:23. |
#3
Posted 15 September 2017 - 11:31
Nu se construiesc cele cu adevărat importante, dar unele inutile.
|
#4
Posted 15 September 2017 - 11:31
mai repede se va face autostrada iasi-balti, catre rusia
|
#6
Posted 15 September 2017 - 11:42
#7
Posted 15 September 2017 - 11:47
Este nevoie de construirea unei autostrăzi Chevereșul Mare - Bazoș ca o compensare a faptului că, în ciuda prezenței în zonă a unui indicator pe o perioadă de mai bine de 10 ani care a fost îndepărtat după ce a fost inscripționat de un cetățean binevoitor cu mesajul "fix p0la" deoarece traseul nu putea fi practicat decât cu elicopterul, în lipsa chiar și a unui simplu bac pe râul Timiș (acesta fiind și numele județului despre care discutăm).
Noroc bun și elicopter trainic, pentru a străbate căile aeriene ale patriei, marcate ca atare prin indicatoare plasate strategic. Attached FilesEdited by benis, 15 September 2017 - 11:47. |
#8
Posted 15 September 2017 - 11:48
#9
Posted 15 September 2017 - 11:53
ericmario, on 15 septembrie 2017 - 11:40, said:
Daco-getule, ai chef de glume? A8? Ar trebui să se numească a 35, pentru a fi în ton cu lansarea smartphone-ului s35 de la Samsung, dacă pănă atunci peninsula coreană nu dispare în urma unui război nimicitor. Flat, on 15 septembrie 2017 - 11:31, said:
mai repede se va face autostrada iasi-balti, catre rusia Edited by benis, 15 September 2017 - 12:01. |
#10
Posted 15 September 2017 - 11:57
|
#11
Posted 15 September 2017 - 11:59
nici o autostrada nu o sa treaca muntii. ne facem iluzii degeaba. foarte probabil ca cineva vrea secersiunea in Romania.
o autostrada, daca exista vointa, se poate construi foarte usor. |
#12
Posted 15 September 2017 - 12:01
ericmario, on 15 septembrie 2017 - 11:57, said:
Scuza-mi iq-ul subunitar, dar nu am prins paralela asta. rich1974, on 15 septembrie 2017 - 11:59, said:
nici o autostrada nu o sa treaca muntii. ne facem iluzii degeaba. foarte probabil ca cineva vrea secersiunea in Romania. o autostrada, daca exista vointa, se poate construi foarte usor. Edited by benis, 15 September 2017 - 12:02. |
#13
Posted 15 September 2017 - 12:21
Rezolvarea e una singurã
Ca la ukraina Atuncați toți cu șuturi'n cur Dar nu e democratic...și vor fura în continuare |
#14
Posted 15 September 2017 - 12:26
#15
Posted 15 September 2017 - 12:28
|
#16
Posted 15 September 2017 - 12:29
Quote AUTOSTRADA A 8 IASI-TG MURES nici pe aria Fun nu am citit glume atat de bune! Edited by Pollux, 15 September 2017 - 12:29. |
#17
Posted 15 September 2017 - 12:32
rich1974, on 15 septembrie 2017 - 11:59, said:
o autostrada, daca exista vointa, se poate construi foarte usor. Voinţă există. Bani nu sunt ! Sigur, românii sunt îndoctrinaţi că nu sunt bani deoarece îi fură politicienii. La fel de sigur e că da, se fură, şi la noi, şi la germani, şi la americani, ba chiar şi la finlandezi, dacă ne luăm de acuzele aduse prim-ministrului lor, anul trecut. Realitatea e că România e o ţară săracă. E pe locul doi ca sărăcie în Uniunea Europeană, după Bulgaria. Şi în acest caz, oamenii îndoctrinaţi ne vor spune că "daaaa dom'le, suntem săraci din cauza politicienilor care ne fură !". Numai că sărăcia asta a românilor, e de sute de ani, de pe vremea turcilor. Din cauză sărăciei, nouă românilor ne trebuie un timp mult mai lung, pentru a face ceva. Edited by lupini, 15 September 2017 - 13:02. |
#18
Posted 15 September 2017 - 12:35
Am un teren in zona. Poate trece autostrada peste el....
Sa stii ca si eu astept. Fara gluma. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users