Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Ce ai nevoie pentru a fi angajat ca programator de jocuri fara experienta?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#1
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
Titlul spune tot. Pun intrebarea asta pentru ca nu am gasit ceva coerent pe net. La momentul de fata stiu doar c# stiind destul de bine sa lucrez in unity (am terminat primul prototip de joc acu ceva timp), mai stiind desigur sa lucrez cat de cat in Visual Studio. Zic cat de cat pentru ca am lucrat la inceput sa invat c# prin ceva numit parca Windows Form, nu imi amintesc exact.

M-as bucura daca ar raspunde cineva cu experienta in domeniu sau daca ati putea sa imi dati un contact cu cineva ar fi la fel de perfect. Mentionez ca sunt doar a 10-a si mai am timp de invatat.

Multumesc in avans

#2
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,651
  • Înscris: 13.06.2011
experienta

LE: parca ubisoft cereau portofoliu daca nu veneai din domeniu. Am vazut anunturi circulate pe FB de la prieteni plecati in UK dar nu specifica cerintele legate de experienta. Parca la King erau anunturile. Incerc sa-l caut daca te intereseaza.

Edited by un_dac, 08 September 2017 - 22:09.


#3
Owidiu

Owidiu

    ***

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,360
  • Înscris: 11.08.2008

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 21:43, said:

Mentionez ca sunt doar a 10-a si mai am timp de invatat.

Multumesc in avans
Dai email la mai multe companii. Te prezinti, spui ce stii, arati ce ai facut si ii intrebi in ce directie trebuie sa mergi pentru a lucra la ei.
Companiile in general isi formeaza angajatii tineri pentru anumite posturi.

#4
IllusiveMan

IllusiveMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 02.07.2017

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 21:43, said:

Zic cat de cat pentru ca am lucrat la inceput sa invat c# prin ceva numit parca Windows Form, nu imi amintesc exact.
N-ai invatat mai nimic, ai bajbait aiurea. Nu se incepe cu chestii precum Windows Forms, ci cu chestiuni elementare, programele in consola.

#5
nostrimo

nostrimo

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 496
  • Înscris: 23.08.2017

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 21:43, said:

Titlul spune tot. Pun intrebarea asta pentru ca nu am gasit ceva coerent pe net. La momentul de fata stiu doar c# stiind destul de bine sa lucrez in unity (am terminat primul prototip de joc acu ceva timp), mai stiind desigur sa lucrez cat de cat in Visual Studio. Zic cat de cat pentru ca am lucrat la inceput sa invat c# prin ceva numit parca Windows Form, nu imi amintesc exact.

M-as bucura daca ar raspunde cineva cu experienta in domeniu sau daca ati putea sa imi dati un contact cu cineva ar fi la fel de perfect. Mentionez ca sunt doar a 10-a si mai am timp de invatat.

Multumesc in avans

Ce ai nevoie ca sa te angajez ca programator de jocuri?

In primul rand, sa pleci dracu din tara asta.

Angajatorii romani sunt neseriosi, exploatatori  si tepari.


In al doilea rand, gasesti numeroase tutoriale si cursuri pe net. N-ai nevoie sa platesti niste cursuri pe care le poti invata singur si gratuit.

In al treilea rand, evita cu orice pret companii gen Ubisoft si EA, niste basini de companii conduse de maimutoi avizi doar dupa cantitate, nu dupa calitate.

Te-ai putea baga pe companii indie sau din alea mici pentru inceput

Edited by nostrimo, 08 September 2017 - 22:39.


#6
IllusiveMan

IllusiveMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 02.07.2017

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 21:43, said:

Mentionez ca sunt doar a 10-a si mai am timp de invatat.
Ooops, n-am observat. Stai calm deocamdata, vezi de scoala.

#7
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 21:43, said:

Titlul spune tot. Pun intrebarea asta pentru ca nu am gasit ceva coerent pe net. La momentul de fata stiu doar c# stiind destul de bine sa lucrez in unity (am terminat primul prototip de joc acu ceva timp), mai stiind desigur sa lucrez cat de cat in Visual Studio. Zic cat de cat pentru ca am lucrat la inceput sa invat c# prin ceva numit parca Windows Form, nu imi amintesc exact.

M-as bucura daca ar raspunde cineva cu experienta in domeniu sau daca ati putea sa imi dati un contact cu cineva ar fi la fel de perfect. Mentionez ca sunt doar a 10-a si mai am timp de invatat.

Multumesc in avans
Algebra liniara, algoritmica la greu, si in general, cat mai multa matematica.

Ce stii tu e fix pix.

#8
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 22.04.2014
Ca sa raspund intrebarii puse de initiator, raspunsul este scurt: pile. Mai nou, ele se numesc referințe .... (făcând o paralelă la firmele menționate de colegul nostru @nostrimo)

Edited by Rhesus, 08 September 2017 - 22:54.


#9
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
WoW, deci pana la urma nu are sens sa pun intrebari pe forumuri romanesti.

View PostIllusiveMan, on 08 septembrie 2017 - 22:35, said:

N-ai invatat mai nimic, ai bajbait aiurea. Nu se incepe cu chestii precum Windows Forms, ci cu chestiuni elementare, programele in consola.
Stiu algoritmica, e usoara. Si o invat si acum si o voi mai invata, e doar inceput de drum.

Am uitat sa mentionez in intrebare ca cei ce incep cu: Esti a 10-a mai ai de invatat pot sa plece.

View PostOriginalCopy, on 08 septembrie 2017 - 22:41, said:

Algebra liniara, algoritmica la greu, si in general, cat mai multa matematica.

Ce stii tu e fix pix.
ok inteleg ce vrei sa zici. Totusi cat de multa matematica imi trebuie? Adica stiu sa lucrez cu vectori iar daca dau de ceva ce nu dau de cap pot oricand sa cer ajutor. Daca la asta te referi prin algebra liniara.

P.S.: Motivul pentru care vreau sa ma angajez e sa fac niste bani din ce imi place si sa deschid o companie asta daca nu gasesc niste oameni ce ar vrea sa colaboram

Edited by Bububeti, 08 September 2017 - 22:57.


#10
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 22.04.2014

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 22:55, said:


Stiu algoritmica
... Adica stiu sa lucrez cu vectori iar daca dau de ceva ce nu dau de cap pot oricand sa cer ajutor. Daca la asta te referi prin algebra liniara.

De care vectori?

#11
c3ezar

c3ezar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 16.10.2011
Sfatul meu e sa incepi ceva proiecte, sa iti formezi un portofoliu cu jocuri dezvoltate de tine.

Nu conteaza ce IDE folosesti sau in ce Game Engine lucrezi. Cum stai cu programarea ce ai invatat pana acum?  Cunosti bine oop, structuri de date si ce tine de gestiunea memoriei? Cu matematica si fizica te descurci?

Ce ai reusit sa implementezi in prototipul ala de joc facut in Unity?

#12
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017

View PostRhesus, on 08 septembrie 2017 - 23:03, said:


De care vectori?
  Pai sa zicem ca stiu doua tipuri, ce faci in clasa a 9-a si chestiile alea ce sunt prezentate in unity cu vector2, vector3. Acestea bazandu-se pe asezarea obiectelor in spatiu si rotatia acestora pe axele X,Y,Z . Majoritatea calculelor cu vectori le fac cu ajutorul comenzilor lor. Daca nu ai lucrat cu el ai fi surprins ce au prin librarii. Daca vorbiti de alt fel de vectori as fi bucuros daca mi-ai spune ce sunt, cum ii gasesc pe net/ce sa le cer la profesori si de restul ma ocup

View Postc3ezar, on 08 septembrie 2017 - 23:06, said:

Sfatul meu e sa incepi ceva proiecte, sa iti formezi un portofoliu cu jocuri dezvoltate de tine.

Nu conteaza ce IDE folosesti sau in ce Game Engine lucrezi. Cum stai cu programarea ce ai invatat pana acum?  Cunosti bine oop, structuri de date si ce tine de gestiunea memoriei? Cu matematica si fizica te descurci?

Ce ai reusit sa implementezi in prototipul ala de joc facut in Unity?
Sa zicem ca stau la un nivel mediu, acum invat procedural generation. Cunosc oop bine, altfel nu m-as fi descurcat de loc stiu inheritance, nested class, functii, interfate etc. Probabil ca le scriu numele gresit dar asta e. De structuri de data nu stiu mai nimic, adica stiu de XML (cum arata si ce face) si de postgreSQL dar la fel doar cunostinte vagi.

In joc am implementat diferita chesti, e un joc 2D, cum ar fi raycast, couroutine, instatiare de obiecte, as fi putut si obj pooling dar am renuntat la idee ca nu avea rost. un mic shop sistem si salvare de date intre scene + sistem de omorat monstri.

Cu matematica si fizica stau bine, nu ar fi asta o problema

#13
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,266
  • Înscris: 06.01.2007
Cred ca colegul se referea la algebra liniara, aia cu matrici, valori proprii, vectori proprii.
Faptul ca stii cum arata o matrice de rotatie, nu-i rau, altii nu stiu nici asta, dar mai trebuie bobinat, algebra nu se opreste aici.
Daca esti a10a, mai ai timp, nu-i panica.
Din ce imi aduc aminte, parca matricile le-am facut intr-a 11a, iar programare n-am facut deloc in liceu.

#14
IllusiveMan

IllusiveMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 02.07.2017

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 23:08, said:

  Pai sa zicem ca stiu doua tipuri, ce faci in clasa a 9-a si chestiile alea ce sunt prezentate in unity cu vector2, vector3. Acestea bazandu-se pe asezarea obiectelor in spatiu si rotatia acestora pe axele X,Y,Z . Majoritatea calculelor cu vectori le fac cu ajutorul comenzilor lor. Daca nu ai lucrat cu el ai fi surprins ce au prin librarii. Daca vorbiti de alt fel de vectori as fi bucuros daca mi-ai spune ce sunt, cum ii gasesc pe net/ce sa le cer la profesori si de restul ma ocup
Pai vezi? Nu stii mai nimic elementar. Lasa librariile unity, lasa chiar si algoritmii. Ia-o de la capat cu chetii elementare: tipuri de date, variabil, bucle, structuri de control samd. .. dupa aia oop... dupa aia ceva api-uri importante... si abia dupa aia "specializari"

#15
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017

View Postmaccip, on 08 septembrie 2017 - 23:15, said:

Cred ca colegul se referea la algebra liniara, aia cu matrici, valori proprii, vectori proprii.
Faptul ca stii cum arata o matrice de rotatie, nu-i rau, altii nu stiu nici asta, dar mai trebuie bobinat, algebra nu se opreste aici.
Daca esti a10a, mai ai timp, nu-i panica.
Din ce imi aduc aminte, parca matricile le-am facut intr-a 11a, iar programare n-am facut deloc in liceu.
Matrici adica vectori bidimensionali? stiu sa lucrez si cu ele. O sa ma documentez in legatura cu vectorii si valorile proprii. Daca stau dupa liceu mai ajung sa fac ceva pe la vro 30 de ani

View PostIllusiveMan, on 08 septembrie 2017 - 23:17, said:

Pai vezi? Nu stii mai nimic elementar. Lasa librariile unity, lasa chiar si algoritmii. Ia-o de la capat cu chetii elementare: tipuri de date, variabil, bucle, structuri de control samd. .. dupa aia oop... dupa aia ceva api-uri importante... si abia dupa aia "specializari"
Dar e imposibil sa programezi fara ele, nu am cum sa nu le stiu. Stiu absolut tot ce tine de acest limbja de programare. Doar nu crezi ca in loc de for/while as da copy paste la un cod? Putin sarcasm stiu la ce te referi dar nu as fi facut nimic bun fara ele. Fara variabile chiar nu as fi facut nimic. Sa va fac o idee stiu ce inseamna C#. Mai ales ca am terminat a 9-a si chestiile astea se fac si la scoala. Am stiudiat si api in VS

Edited by Bububeti, 08 September 2017 - 23:24.


#16
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,266
  • Înscris: 06.01.2007
Algebra asta liniara nu e grea, se poate invata si la liceu, dar nu-i nici usoara, in sensul ca e destul de voluminoasa, daca vrei sa patrunzi in esenta ei, adica in zona in care devine utila cu adevarat.
Apoi ai fizica. Sisteme de referinta inertiale, neinertiale, transformari, forte aparente, momente de inertie, fizica solidului rigid, ciocniri elastice, plastice de obiecte 3D.  Eu nu ma pricep la programare jocuri, dar daca vrei sa faci ceva realist, obiectele(spriteurile) trebuie sa respecte realitatea fizica.


De facut ceva, poti face. Inveti algoritmii clasici. Taca esti tare citeste Donald Knuth Arta programarii calculatoarelor. E o carte grea.

Realist cu adevarat inseamna si mecanica undelor, daca vrei sa-ti iasa picaturile de ploaie calumea. Mai ai statistica pentru fenomene random.
O gramada de matematica, dar si o multime de satisfactii, nu de ordin material.

#17
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017

View Postmaccip, on 08 septembrie 2017 - 23:29, said:

Algebra asta liniara nu e grea, se poate invata si la liceu, dar nu-i nici usoara, in sensul ca e destul de voluminoasa, daca vrei sa patrunzi in esenta ei, adica in zona in care devine utila cu adevarat.
Apoi ai fizica. Sisteme de referinta inertiale, neinertiale, transformari, forte aparente, momente de inertie, fizica solidului rigid, ciocniri elastice, plastice de obiecte 3D.  Eu nu ma pricep la programare jocuri, dar daca vrei sa faci ceva realist, obiectele(spriteurile) trebuie sa respecte realitatea fizica.


De facut ceva, poti face. Inveti algoritmii clasici. Taca esti tare citeste Donald Knuth Arta programarii calculatoarelor. E o carte grea.

Realist cu adevarat inseamna si mecanica undelor, daca vrei sa-ti iasa picaturile de ploaie calumea. Mai ai statistica pentru fenomene random.
O gramada de matematica, dar si o multime de satisfactii, nu de ordin material.
Parte cu fizica o invat cu timpul. La o parte din ce ai zis gasesc sensul, la jumatate (aia de jos) abia le pot citi.
Nu stiu ce vrei sa spui cu algoritmi "clasici". Gen aia elementari? Cu divizori etc? Dap... aa.. nu prea mai au sens la un moment dat, zic de implementarea lor in jocuri, depinde totusi acum de joc dar in mare nu vad ce ar fi folositor. Ca din ce observ nu mai exista algoritmi clasici ci concepte cum ar fi square marching la care trebuie tu sa il construiesti, cel putin algoritmul nu l-am gasit.
O sa ma documentez despre carte, adica nu vad de ce as citi toata cartea daca probabil prin ea e vorba si de programare de site-uri sau de soft-uri ce nu ma intereseaza. Mersii

#18
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 22.04.2014

View PostBububeti, on 08 septembrie 2017 - 23:22, said:

Stiu absolut tot ce tine de acest limbja de programare.

Porneste de aici... Cu aceasta gandire, nu o sa ajungi departe.

By the way, trebuie să alegi o cale - in practică sunt 2 tipologii:
- monkey coder: Acel programator, foooooooarte pasionat (fara ironie!, chiar este!), care codeaza 24/24h dar codează PROST. De ce? Te las pe tine să ghicești.
- performant coder: Acel programator, care gândește, arhitecturează, are cunoștinte vaste despre principii de abstractizare ale datelor, tehnici, și apoi programează. The language is (just) a tool (B. Stroustrup)

În general, cei din prima categorie, să zicem scriu 10000 de linii de cod/unitate de timp, cei din ultima categorie scriu 2000-3000 linii/u.t.

Edited by Rhesus, 08 September 2017 - 23:44.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate