Ce ai nevoie pentru a fi angajat ca programator de jocuri fara experienta?
#19
Posted 08 September 2017 - 23:45
Rhesus, on 08 septembrie 2017 - 23:39, said:
Porneste de aici... Cu aceasta gandire, nu o sa ajungi departe. Rhesus, on 08 septembrie 2017 - 23:39, said:
Porneste de aici... Cu aceasta gandire, nu o sa ajungi departe. |
#20
Posted 08 September 2017 - 23:48
Iti recomand cu căldura: http://www.stroustru...rogramming.html
E o carte despre programare, care, printre altele foloseste C++ ca ,,limbaj ajutător de punere in practică”. Citeste sursele creatorilor. Indiferent ce vrei să faci. B. Stroustrup are 3 cărți (f. bune), pe nivele, în care ți se insuflă ideea că limbajul este doar o unealtă. După ce citești cele 3000+ pagini, poți incepe OpenGL: https://www.opengl.org/ . Incă o dată: axează-te pe idei, și nu pe mentalitatea aia tipic cretină din liceu: ,,dă să meargă codu'". Nu recomand să te arunci în scris cod, fără să ai niște principii la bază. De ex. eu am prins (de voie, de nevoie, de știință, și mai mult de neștiință), niște bad practices de care mult mai greu te lepezi, ulterior. Edited by Rhesus, 08 September 2017 - 23:56. |
#21
Posted 08 September 2017 - 23:49
Algoritmii clasici, cautare, sortare, <== cei mai importanti Citeste Donald Knuth Arta programarii calculatoarelor, e grea cu draci, dar iti faci o idee. sunt si probleme usoare, sunt numerotate alea grele vs alea usoare, recomand cu caldura cartea.
Apoi ai algoritmi de lucru cu date multe, vectori, matrice, baze de date(aici e un capitol mare si distinct, nustiu cat de mult se foloseste la jocuri) Apoi structuri de date. Liste, arbori, arbori de sortare, grafuri de tot felul, hashtable Si apoi algoritmi pe aceste structuri de date. Complexitatea algoritmilor (pentru estimarea costului de resurse) Si apoi algoritmii clasici pentru grafuri, partitionare de multimi, intersectii de multimi, chestii din astea aplicate pe matematica simpla (multimi in principal, dar si domenii 2D, 3D). Algoritmii nu-s chiar simpli, desi rezultatul matematic e simplu. In programare tre sa ai un algoritm pentru a obtine un rezultat matematic, fie el si simplu. In principiu exista o categorie a asa numitilor "algoritmi de programare", Cautari, parcurgeri, sortari, chestii de-astea. |
#22
Posted 08 September 2017 - 23:57
Rhesus, on 08 septembrie 2017 - 23:39, said:
By the way, trebuie să alegi o cale - in practică sunt 2 tipologii: - monkey coder: Acel programator, foooooooarte pasionat (fara ironie!, chiar este!), care codeaza 24/24h dar codează PROST. De ce? Te las pe tine să ghicești. - performant coder: Acel programator, care gândește, arhitecturează, are cunoștinte vaste despre principii de abstractizare ale datelor, tehnici, și apoi programează. The language is (just) a tool (B. Stroustrup) În general, cei din prima categorie, să zicem scriu 10000 de linii de cod/unitate de timp, cei din ultima categorie scriu 2000-3000 linii/u.t. Mor de plictiseala daca codez continuu, mai ales ca de obicei, mai ales ca sunt incepator, dau de probleme ce ma bat ore iar dupa ce le rezolt sunt de genul. Ok, tomorrow, chiar daca mai sar zilele in care imi propun pentru a imi linisti creierul. Acum ce sa spun... imi doresc doar sa fiu al doilea tip de coder Rhesus, on 08 septembrie 2017 - 23:48, said:
Iti recomand cu căldura: http://www.stroustru...rogramming.html E o carte despre programare, care, printre altele foloseste C++ ca ,,limbaj ajutător de punere in practică”. Citeste sursele creatorilor. Indiferent ce vrei să faci. B. Stroustrup are 3 cărți (f. bune), pe nivele, în care ți se insuflă ideea că limbajul este doar o unealtă. După ce citești cele 3000+ pagini, poți incepe OpenGL: https://www.opengl.org/ . Incă o dată: axează-te pe idei, și nu pe mentalitatea aia tipic cretină din liceu: ,,dă să meargă codu'". maccip, on 08 septembrie 2017 - 23:49, said:
Algoritmii clasici, cautare, sortare, <== cei mai importanti Citeste Donald Knuth Arta programarii calculatoarelor, e grea cu draci, dar iti faci o idee. sunt si probleme usoare, sunt numerotate alea grele vs alea usoare, recomand cu caldura cartea. Apoi ai algoritmi de lucru cu date multe, vectori, matrice, baze de date(aici e un capitol mare si distinct, nustiu cat de mult se foloseste la jocuri) Apoi structuri de date. Liste, arbori, arbori de sortare, grafuri de tot felul, hashtable Si apoi algoritmi pe aceste structuri de date. Complexitatea algoritmilor (pentru estimarea costului de resurse) Si apoi algoritmii clasici pentru grafuri, partitionare de multimi, intersectii de multimi, chestii din astea aplicate pe matematica simpla (multimi in principal, dar si domenii 2D, 3D). Algoritmii nu-s chiar simpli, desi rezultatul matematic e simplu. In programare tre sa ai un algoritm pentru a obtine un rezultat matematic, fie el si simplu. In principiu exista o categorie a asa numitilor "algoritmi de programare", Cautari, parcurgeri, sortari, chestii de-astea. maccip, on 08 septembrie 2017 - 23:49, said:
Algoritmii clasici, cautare, sortare, <== cei mai importanti Citeste Donald Knuth Arta programarii calculatoarelor, e grea cu draci, dar iti faci o idee. sunt si probleme usoare, sunt numerotate alea grele vs alea usoare, recomand cu caldura cartea. Apoi ai algoritmi de lucru cu date multe, vectori, matrice, baze de date(aici e un capitol mare si distinct, nustiu cat de mult se foloseste la jocuri) Apoi structuri de date. Liste, arbori, arbori de sortare, grafuri de tot felul, hashtable Si apoi algoritmi pe aceste structuri de date. Complexitatea algoritmilor (pentru estimarea costului de resurse) Si apoi algoritmii clasici pentru grafuri, partitionare de multimi, intersectii de multimi, chestii din astea aplicate pe matematica simpla (multimi in principal, dar si domenii 2D, 3D). Algoritmii nu-s chiar simpli, desi rezultatul matematic e simplu. In programare tre sa ai un algoritm pentru a obtine un rezultat matematic, fie el si simplu. In principiu exista o categorie a asa numitilor "algoritmi de programare", Cautari, parcurgeri, sortari, chestii de-astea. Edited by Bububeti, 08 September 2017 - 23:59. |
#23
Posted 08 September 2017 - 23:58
Atunci algoritmi, matematica(si fizica, dar in cazul programarii fizica e practic o sub-arie a matematicii).
Pentru inceput incearca sa faci optimizari, optimizari, optimizari. Daca te obisnuiesti asa, vei scrie un cod de calitate, altfel vei scrie cod la norma. |
#24
Posted 08 September 2017 - 23:59
Bububeti, on 08 septembrie 2017 - 23:55, said:
Multumesc pentru carte. Nu am ganduri in openGL avand in vedere ca e cu C++ si din ce am auzit la programatori mai buni nu va mai fi prea folosit in viitor fiind inlocuit de java/c#. Stiu ca are avantajul timpului dar are dezavantajul ca trebuie sa ai multa experienta si multi nervi ca sa programezi ceva serios. O zic din ce am auzit din alte parti cum ar fi ytb cum ar fi Simple programmer etc. Hai să-ți zic cum stă treaba cu C#/Java (ambele sunt OO). Mulți se aruncă pe limbajele acestea pentru că sunt ,,ușoare”. Dar foarte multe chestiuni de substrat sunt ignorate. Și nu simți codul, ce face codul in spate. De ce? Nivelul de abstractizare este mult mai ridicat, decât un limbaj mid-low level. E fata morgana OOP-ul ăsta. E, și nu e. Majoritatea persoanelor care incep direct cu OOP (in stilul dat de C#,Java), devin monkey coders. Dacă-i intrebi: ce face rutina aia in spate? Răspunsul vine sec: nu mă interesează, nu știu, o apelez acolo ca să-mi dea ce vreau. OOP-ul e o artă (părerea mea). Exact cum un sculptor modelează abstracții din viața reală (un scaun, o masă, etc.), așa un programator modelează aceleași abstracții în cod. Incepe cu C: să simți și tu hard-ul ăla puțin, să știi că-i ceri tu sistemului de operare memorie, să nu rămai cu memoria în ,,aer”, etc. Apoi treci ușor spre OOP (cu ajutorul C++), STL. Dar nu orice tutorial, vezi B.S. Edited by Rhesus, 09 September 2017 - 00:14. |
#25
Posted 09 September 2017 - 00:00
Nu. Knuth ti-l recomand de pe-acum sa-l ai.
Ca o sa-l citesti de mai multe ori, odata cu avansul prin matematica sau programare, o sa doresti sa-l recitesti. https://ro.wikipedia...calculatoarelor Eu cred ca e cartea de capatai a omului care vrea sa scrie cod de calitate. |
#26
Posted 09 September 2017 - 00:01
maccip, on 08 septembrie 2017 - 23:58, said:
Atunci algoritmi, matematica(si fizica, dar in cazul programarii fizica e practic o sub-arie a matematicii). Pentru inceput incearca sa faci optimizari, optimizari, optimizari. Daca te obisnuiesti asa, vei scrie un cod de calitate, altfel vei scrie cod la norma. |
#27
Posted 09 September 2017 - 00:06
maccip, on 09 septembrie 2017 - 00:00, said:
https://ro.wikipedia...calculatoarelor Eu cred ca e cartea de capatai a omului care vrea sa scrie cod de calitate. Eu aș merge pe asta: http://www.stroustru...rogramming.html Totul e subiectiv, bineinteles. |
#28
Posted 09 September 2017 - 00:06
Rhesus, on 08 septembrie 2017 - 23:59, said:
Hai să-ți zic cum stă treaba cu C#/Java (ambele sunt OO). Mulți se aruncă pe limbajele acestea pentru că sunt ,,ușoare”. Dar foarte multe chestiuni de substrat sunt ignorate. Și nu simți codul, ce face codul in spate. De ce? Nivelul de abstractizare este mult mai ridicat, decât un limbaj mid-low level. E fata morgana OOP-ul ăsta. E, și nu e. Majoritatea persoanelor care incep direct cu OOP (in stilul dat de C#,Java), devin monkey coders. Dacă-i intrebi: ce face rutina aia in spate? Răspunsul vine sec: nu mă interesează, nu știu, o apelez acolo ca să-mi dea ce vreau. maccip, on 09 septembrie 2017 - 00:00, said:
Nu. Knuth ti-l recomand de pe-acum sa-l ai. Ca o sa-l citesti de mai multe ori, odata cu avansul prin matematica sau programare, o sa doresti sa-l recitesti. https://ro.wikipedia...calculatoarelor Eu cred ca e cartea de capatai a omului care vrea sa scrie cod de calitate. |
|
#29
Posted 09 September 2017 - 00:08
Algoritmi seminumerici lasa-l deocamdata, e greu si necesita matematica mai multa.
Dar Algoritmi fundamentali si Cautare si Sortare ti le recomand sa le ai in biblioteca cat de repede. Cre ca e si pdf online, dar exista tendinta de a nu face exercitii cand citesti de pe ecranul calculatorului, trebuie facute exercitiile macar alea usoare. Sunt numerotate cu H10.. H50, sau HM10.. HM50 de la foarte usoare(de capacitate, sa zic asa) la extrem de grele (daca ai rezolvat un exercitiu de ala, fugi repede sa-ti ridici medalia Fields in matematica sau logica), necesitand matematica (alea cu MH) sau nu (alea notate cu H) |
#30
Posted 09 September 2017 - 00:09
Rhesus, on 09 septembrie 2017 - 00:06, said: Rhesus, on 09 septembrie 2017 - 00:06, said:
Trei ani, daca nu mai putin am timp de abele. Plus Arta programari se gaseste si in romana iar pana engleza mea devine mai buna, adica sa nu mai am nevoie de dictionar pentru uni termeni ce nu ii folosesc zilnic, as opta pentru prima carte. Totusi va fi si a ta pusa in lista, probabil le voi folosi pe ablele cand sunt blocat in anumite lucruri
|
#31
Posted 09 September 2017 - 00:14
Bububeti, on 09 septembrie 2017 - 00:06, said:
...daca chiar e asa buna... Rhesus, on 09 septembrie 2017 - 00:06, said:
Ah.. am uitat sa mentionez, eu nu-s programator (mai programez cate ceva, dar nu e jobul meu), deci cred ca totusi o sa te las pe tine sa recomanzi, stiu ca esti programator deci... sa dam Cezarului. |
#32
Posted 09 September 2017 - 00:15
maccip, on 09 septembrie 2017 - 00:10, said:
Ma faci sa rad. E o carte de care vei auzi de multe ori in viata de programator din asta de vrei tu sa fii. |
#33
Posted 09 September 2017 - 00:17
Succes tinere!
Mai treci pe-aici cand ai nevoie de sfaturi, baietii stiu sa te-ajute, daca nu ai ghinionul sa gasesti trolli. Cu rabdare si tutun vei gasi si oameni care sa te-ajute. |
|
#34
Posted 09 September 2017 - 00:18
maccip, on 09 septembrie 2017 - 00:14, said:
Ah.. am uitat sa mentionez, eu nu-s programator (mai programez cate ceva, dar nu e jobul meu), deci cred ca totusi o sa te las pe tine sa recomanzi, stiu ca esti programator deci... sa dam Cezarului. Poti sa fii si zugrav (interpreteaza in sens figurat). Atata timp cat esti pasionat, orice recomandare e buna! PS. Lista publicata de colegi, mentionata Sticky (in cadrul ariei), este aur curat. Pentru a cunoaște 1%, bineinteles . Un plus pentru initiator ar fi dacă și-ar schimba puțin mentalitatea: - nu ai să știi niciodată perfect (excelent) programare sau un limbaj - ținta e să fii cât mai bun - keep it simple! - gândire sceptică (+ capacitate de previziune) atunci când programezi, din toate punctele de vedere: Dacă ... ? Dar dacă ... ? Poate că nu e ok dacă ... Din păcate informatica din liceu te va strica cu: - superficialitatea in gândire (in programare/ in programele create) - multumirea cu ,,puțin” - profesori mai mult sau mai puțin deschiși la noutate. (îndobitocire sună prea urât). - foarte multe bad practice-uri. Foarte. Edited by Rhesus, 09 September 2017 - 00:26. |
#35
Posted 09 September 2017 - 00:24
E tanar, are timp sa se linisteasca si sa invete daca e pasionat.
|
#36
Posted 09 September 2017 - 00:28
maccip, on 09 septembrie 2017 - 00:24, said:
E tanar, are timp sa se linisteasca si sa invete daca e pasionat. Si eu sunt tanar, dar nu stii ce greu e sa te dezveti de niste chestiuni ,,infiltrare adanc” de anumiti și anumite. De aceea, colegii de pe forum (mult mai experimentați decât mine) încearcă să îl (să ne) aducă pe drumul cu sens unic. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users