Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...
 

Ce ai nevoie pentru a fi angajat ca programator de jocuri fara experienta?

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#37
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
O sa imi dau silinta, legat de liceu stiu la ce te referi... Cand am intrebat profa daca ma poate ajuta cu linq mi-a zis sa iau sa rezolv nush ce problema... Frumusel :/. Da,  nu am gandirea de programator formata totusi vreau sa ma depasesc :)

Edited by Bububeti, 09 September 2017 - 00:30.


#38
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,253
  • Înscris: 06.01.2007
Exact asta face cartea lu Knuth, te obisnuieste cu gandirea de a vorbi cu masina.
Nici nu e necesara invatarea unui limbaj anume pentru Knuth.
Te invata el un limbaj masina, MIX se numeste, e un limbaj inventat de el si se foloseste doar in cartile lui pentru a rezolva problemele.
E un limbaj usor, nu te speria, nici nu se compara cu C# sau C/C++, e doar pentru a exemplifica algoritmii.

#39
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 22.04.2014
Este defapt un assembly ipotetic. Adica intim legat de instructiunile in cod binar.

Ceva mai actual este asa ceva: https://software.int...to-x64-assembly

Stiu ce zice initiatorul in sinea lui: Chiar am nevoie de toate prostiile astea pentru a crea jocuri? Raspunsul te plasează intr-una dintre categoriile mentionate de mine câteva mesaje mai sus.

Edited by Rhesus, 09 September 2017 - 00:47.


#40
IllusiveMan

IllusiveMan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 750
  • Înscris: 02.07.2017

 maccip, on 09 septembrie 2017 - 00:37, said:

Exact asta face cartea lu Knuth,
Trollezi omul cu prostia asta, really...

#41
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
O sa ma uit peste documentar. Inteleg ce zici cu faptul ca trebuie sa stiu multe dar nu am nevoie sa invat site-uri web, programare de soft-uri etc. daca eu vreau doar sa fac jocuri. Programarea e ca o cutie de scule, nu ai nevoie de cuie si piulite sa tai un copat, pentru asta exista drujba. Daca continui sa invat ce nu mi-ar fi de folos, nu vorbesc de cum functioneaza lucrurile ce le fac, as ajunge doar sa gasesc mai mult de invata, si iar mai mult si ajung cu o tona de informatii cu totul aberante pentru ce fac.

#42
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,602
  • Înscris: 30.07.2003
Nu, programare-i programare. Faptul ca apelezi functia X() sau Y() tine doar de API-ul folosit. Dar apelul asta poate sa-l faca si o "maimuta", stiinta asta consta in mult mai mult de atat.

#43
Rhesus

Rhesus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,884
  • Înscris: 22.04.2014

 Bububeti, on 09 septembrie 2017 - 12:18, said:

O sa ma uit peste documentar. Inteleg ce zici cu faptul ca trebuie sa stiu multe dar nu am nevoie sa invat site-uri web, programare de soft-uri etc. daca eu vreau doar sa fac jocuri. Programarea e ca o cutie de scule, nu ai nevoie de cuie si piulite sa tai un copat, pentru asta exista drujba. Daca continui sa invat ce nu mi-ar fi de folos, nu vorbesc de cum functioneaza lucrurile ce le fac, as ajunge doar sa gasesc mai mult de invata, si iar mai mult si ajung cu o tona de informatii cu totul aberante pentru ce fac.

@neagu_laurentiu a folosit cuvantul ,,maimuta”. De ce oare...?
Welcome to monkey coders - calea 1. Uh uh! Posted Image.

Spui foarte general, si foarte usor ,,sa fac jocuri”. Știi ce presupune? Sau ,,sună bine” ?

Edited by Rhesus, 09 September 2017 - 20:45.


#44
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
Atunci explica ce vrei sa spui. Ai dat foar niste denumiri la niste stiluri

#45
AndreiDrp

AndreiDrp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 07.12.2016
Ha ce tare primul meu joc l-am scris si eu in clasa a 9a in MSDOS iar apoi in OpenGL in a 10 deci va fi acum ca si cum imi scriu o scrisoare mie in trecut cu ce am invatat iata azi am 30 de ani :) Asadar:
Am lucrat intr-o firma de jocuri (Gameloft) ca programator-creativ si iti pot da niste amanunte:

Daca vrei sa te angajezi la o firma cam asa se face un joc:

1. Un joc se face folosind un "motor" De ex in cazul tau motorul se numeste Unity, firmele mai mari au motoarele proprii ex gameloft s enumeste glitch la altii unreal sunt foarte multe astfel de "motoare" Dupa cum stii un motor cumn e unity de ex iti pune la dispozitie unele unelte pentru ca tu sa poti face jocul de ex au clasa vector3 cu toate operatiile matematice (Apropos +1 pentru colegul care a spus de matematica, mai ales matematica vectoriala algebra liniara trebuie sa o stapanesti. de la vectori 3d vei ajunge chiar la quaternioni niste vectori 4d cu proprietati interesante pe rotatii dar asta e alta discutie)

2. Un joc se face cu mai multe echipe. Intr-o firma se lucreaz ain paralele la mai multe jocuri. Fiecare joc are o echipa de programatori creativi, game designeri si graficieni. Tu vei fi intr-una din echipe. Sau vei fi seful firmei de jocuri :)

Echipa artistilor care deseneaza sau fac sunete. Nu ma pricep, niste oameni exceptionali. Lucreaza pe tablete grafice au un director de creatie care nu e niciodata multumit de culoarea dominanta :)) In jocuri evident grafica este foarte importanta si din grafica trebuie sa retii ca in special lumina este cea mai importanta. Obiectel;e cu care interactioneaza jucatorul trebuie sa fie mai luminate umbrele dau realism etc etc etc.

Echipa game designerilor. Game designerii folosesc motorul in care se scrie jocul pentru a crea nivele si pentru a gandi actiunea jocului. Cate nivele sunt cat de greu se trece de un anumit inamic cati inamici se spawneaza dupa colt etc. Ei creeaza efectiv jocul adica ei fac misiunile ei SCRIPTEAZA actiunea fac scenele de camera fac partea de balansare (balansare inseamna mai ales in ziua de azi sa faci o misiune grea cat sa nu treci din prima dar sa te chinui putin sau sa dai 1 dolar sa cumperi nu stiu ce prostii din shop). Cum spuneam ei folosesc niste scripturi de ex lua sau c# sau js etc ca sa foloseasca motorul pentru crearea jocului.

Echipa de programare "creativa" Oamenii de aici ajuta la construirea jocului prin faptul ca mai fac niste extensii custom la motorul jocului ca sa il foloseasca gamedesignerii. Intr-un joc de multe ori apar buguri probleme ori de performanta ori de arhitectura si jocul fie se misca prea greu fie iese dine xecutie (crapa) Programatorul trebuie sa intelega foarte bine cum functioneaz ain spate motorul sa fie capabil cateodata sa modifice sa aduca imbunatatiri dar de cele mai multe ori el dezvolta noi entitati pentru gamedesigneri de ex programeaza o unitate de AI de tip sniper. Ulterior Gamedesignerul va veni in scriptul lui si va zice create new sniper si pac magie :) Motorul asta al jocului de obicei e deja facut se mai repara buguri la el este si nu este de fiecare data foarte palpitant.

Cand se lucreaza la un joc astea 3 echipe de mai sus sunt in general foarte solicitate sa scoata cat mai mut cat mai repede cu cat mai putine buguri.
Pe langa astea 3 echipe mai exista o echipa mai speciala de programatori unica pe toata firma echipa de tooluri.

Echipa de programatori pe tool-uri. Oamenii fac sau intretin tooluri sau librarii etc pentru a usura munca oamenilor de la creativ. Ei nu lucreaza la un joc anume. Interesant este ca ei preiau prima oara o platforma noua de ex cand au inceput sa porteze jocuri pe Windows 10 este jobul lor sa inceapa sa faca teste sa porteze motorul pe care il foloeste firma pentru noua platforma sa asigure suport etc. Ei lucreaza din cand in cand si la motorul jocului. Am lucrat si aici o vreme pot sa spunc a mai interesant era la creativ dar si mult mai solicitant stateam pana seara tarziu la munca sa termin treaba pt ca eram foarte putini si multe de facut :) O perioada simpatica dar nu m-as mai intoarce in industria jocurilor.

Atentie:
In orice echipa tea-i afla din astea d emai sus retine ca munca la un joc nu este intotdeauna una placuta in industria jocurilor mai ales in Romania firmele mizeaza pe pasiunea oamenilor ca tine si te determina sa ramai muulte zile si multe ore peste program pentru ca in general nu angajeaza suficienti oameni ca sa lucreze la un joc deoarece daca un joc crapa asta e e doar un joc nu moare nimeni - In schimp intr-o industrie mai serioasa cum este automotive sau medical sau aviatica programatorul este mult mai respectat are mai mult timp sa se gandeasca la o arhitectura sa documenteze ceeea ce face si in final sa execute o munca de calitate mai buna.
Primul meu joc a fost in clasa a 10a de asemenea pe vremea aceea in OpenGL fara motor(nu s einventase unity). Dar am lansat si joc in Unity pe cont propriu in andfroid market.
Te sfatuiesc sa inveti bine programare chiar intrand si in alte domenii de ex iti recomand calduros zona de robotica senzori arduino(desi sunt cam scumpe). Mai ales pentru ca esti tanar ai timpul necesar sa studiezi mai multe zone.

Daca totusi cand ajungi la varsta de angajare ( iti recomand sa nu te angajezi macar in primii 3 ani de facultate e o perioada superba care nu se mai intoarce) tot ramai cu pasiunea pt creat jocuri fie ca game designer fie ca programator angajeaza-te si vezi un an daca e ceea ce iti place dar fii de acum istet si incepe sa studiezi programarea ca o stiinta cum spunea cineva mai sus si incearca sa abordezi si proiecte din alte zone nu doar jocuri.

Succes!

#46
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
Ma bucur ca mi-a raspuns cineva cu experienta mare in domeniu. Mi-as dori sa fiu game designer, pare interesant. Nu imi permit acum bani pentru cursuri, de aici si motivul pentru care vreau sa ma angajez. As intra intr-o perioada de test prin a 12-a, am inpliniti 18 ani, cu vro 4 ore program. Nu dau motiv pentru care as vrea atunci ca probabil ar fi o mare argumentare. O sa ma apuc sa invat si alte arii, probabil web dar nu e batut in cuie. In special mi-as dori sa fac propria mea echipa dar nu gasesc oameni doritori, probabil varsta :))))).  Multumesc pentru toate sfaturile si pentru exemplificarea job-ului. E un lucru ce nu il gasesti pe net

#47
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

 Bububeti, on 08 septembrie 2017 - 22:55, said:

ok inteleg ce vrei sa zici. Totusi cat de multa matematica imi trebuie? Adica stiu sa lucrez cu vectori iar daca dau de ceva ce nu dau de cap pot oricand sa cer ajutor. Daca la asta te referi prin algebra liniara.
Suficienta cat sa poti fi capabil sa citesti orice paper stiintific de matematica si sa poti transpune in cod acele idei.

De multe ori vei citi idei matematice exprimate analitic, dar tu in calculator trebuie sa programezi metode numerice, aproximative, pentru ca pentru alea ai suport hardware in placile grafice.

Deci: trebuie sa mananci matematica si algoritmica pe paine. Ce stii tu despre matrici e un nimic. Cand intri in mecanica fluidelor te ia ameteala, daca mai trebuie si sa repari un bug printr-un engine d-asta gen unity (si nu iti imagina ca nu au buguri), intri direct in somaj daca nu esti maestru.

#48
AndreiDrp

AndreiDrp

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 07.12.2016

 Bububeti, on 11 septembrie 2017 - 18:50, said:

Ma bucur ca mi-a raspuns cineva cu experienta mare in domeniu. Mi-as dori sa fiu game designer, pare interesant. Nu imi permit acum bani pentru cursuri, de aici si motivul pentru care vreau sa ma angajez. As intra intr-o perioada de test prin a 12-a, am inpliniti 18 ani, cu vro 4 ore program. Nu dau motiv pentru care as vrea atunci ca probabil ar fi o mare argumentare. O sa ma apuc sa invat si alte arii, probabil web dar nu e batut in cuie. In special mi-as dori sa fac propria mea echipa dar nu gasesc oameni doritori, probabil varsta Posted Image)))).  Multumesc pentru toate sfaturile si pentru exemplificarea job-ului. E un lucru ce nu il gasesti pe net

Cum spune si @OriginalCopy mai sus in viitor prezent deja trebuie sa fii bun intr-un domeniu si as adauga eu flexibil ca sa poti sta fara griji. Globalizarea duce la cresterea concurentei. Concret, cineva care sa traga cateva obiecte in unity si sa scrie cateva scripturi poti gasi pe siteuri de freelancing cu foarte putini bani. Exemplul 2: foarte multe firme mari de jocuri acum lucreaza cu echipe din Vietnam pe game design si India pe testare la fel cum multe multinationale de afara prefera sa lucreze cu noi decat cu proprii lor americani sau nemti toate din acelasi motiv: oameni ieftini.

Revenind, eu inteleg ce spui tu pentru ca si eu sunt la fel cu multe din proiectele mele ma intereseaza sa am cea mai mare satisfactie si asta inseamna sa trag repede 2 entitati sa le pun mesh collider si sa vad cum se ciocnesc - misto! Ca sa stau sa fac eu motorul din spate care calculeaza ciocnirea fiindu-i date 2 puncte materiale cu masa m1 si m2 si vectorii de miscare si sa vad eu frame cu frame cum se ciocnesc si unde or sa fie noile pozitii asta mi-ar lua o saptaman si m-as plictisi mai rapid sa pun un mesh collider in unity. Dar asta mai tarziu va veni cu un cost si anume ca game designer nu ai flexibilitatea unui programator deoarece poti lucra in game desin sau cu cunostintele de scripting lua te poti angaja ca tester automat ceea ce nu e rau ca ambele sunt meserii misto si binisor platite(depinde si aici de experienta ca si la programatori) dar problema e ca ai doar 2 domenii. Eu ca programator de c++ am lucrat pana acum la 5 firme pe domenii diferite am schimbat mereu cand a devenit rutina si plictisitor si pentru a invata si alt domeniu cu ce se mananca etc

Fa-ti jocurile la care visezi ca o sa ai ce invata si din asta dar in paralel nu pierde din vedere poza mai mare si piata de joburi. Eu cu mintea de acum as alege inclusiv web dev fata de game dev. Sa stii ca in game dev cand lucrezi intr-o echipa cu alti 3 game devi nu e extraordinar de interesant fiecare o sa aveti cate o bucatica - erau colegii mei la un moment dat satui pana peste cap si exasperati pt ca toata ziua tot incercau acelasi nivel ca sa gaseasca niste valori bune pentru nu stiu ce situatie. Iarasi pt game dev trebuei sa citesti niste carti de game design stiu ca avea cineva o biblie din asta groasa pe birou the art of gamemaking sau asa ceva si in plus ca experienta la interviu din cate stiu dar nu sunt sigur trebuie sa fii foarte pasionat si sa stii foarte multe tipuri jocuri si mai ales sa stii mecanica din spatele lor.

Jocuri indie pe cont propriu e greut am investit si eu la un moment dat mutl timp vreo 1-2 ani intr-un joc de android impreuna cu un amic - e mai mult decta sa faci un joc in ziua de azi sutn atat d emulte jocuri incat dupa ce il faci trebuie constant sa il promovezi pt asta iti trebuie o armata de oameni de marketing si ceva banuti sa tina jocul in topuri sa scrie pe forumuri articole sa trimita la revieweri etc e mai greu sa promovezi un joc upa ce l-ai facut si oricum daca il promovezi abia dupa ce l-ai facut si nu ai inceput sa il promovezi inainte deja esti in urma:) Dar cum spuneam toate sunt experiente misto fa-ti jocul cauta oameni nu renunta poate mai gasesti pasionati cu timp liber un grafician ar fi bine:)

In paralel matematica, si cartea lui Stroustroup neaparat - nu ramane doar un utilizator de unity ca e pacat:)

#49
Bububeti

Bububeti

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 27.04.2017
Imi pare rau ca nu pot da "reply" fixa mesajele voastre dar acum sunt pe telefon. OriginalCopy o sa ma descurc cu matematica si fizica, nu imi e frica de ele si le inteleg foarte rapid, doar sa ajung la ele pe la liceu ca singur habar nu am ce invata. AndreiDrp comentariul tau ma readuce cu gandul la a gasi ceva aproape nefacut si sa ma axez pe aia, as putea incerca manipularea datelor,  daca asa se numea(sql). Dar nu stiu cat de dinamic e ce se intampla acolo:sa nu fac ceva de 100 de ori,  provocari etc. Revenind pe subiect e super ca ti-ai facut o echipa la un moment dat si ar fi ceva ce mi-as dori sa experimentez cat mai repede. Legat de jocul la care visez... de asta echipa/firma. Un joc in care copiezi lumea reala un VR si sa faci totul ca intr-un rpg nu e ceva de facut in timp liber :))). Ik, ik my dreams are big

Edited by Bububeti, 11 September 2017 - 21:10.


#50
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Incepe cu un Tetris sa vedem ce iese. Sau Pong.

Edited by MarianG, 20 September 2017 - 11:01.
limbaj


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate