Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Germania propune legiferarea condusului autonom
#37
Posted 15 May 2017 - 10:42
@unbrutus
Daca ar exista in romania asemenea benzi iti spun eu ca vor fi folosite si se vor umple rapid. mersul autonom prin trafic e o tampenie... |
#38
Posted 15 May 2017 - 10:55
unbrutus, on 15 mai 2017 - 10:35, said:
Tocmai ca nu e clar deloc, asta e si ideea... cota de piata a masinilor cu pilot autonom se rezuma la 0.0ceva... si la o singura marca. Accidentele se numara pe degete la o asemenea cota de piata. Un pilot experimentat care citea mailul sau se uita la harry potter nu facea nici o diferenta. Nu iti inteleg logica deloc. Soselele nu sint pt piloti... experimentati. Soselele sint pt (sau si pt) bunicute, biciclisti fara permis conducere, alti participanti la trafic fara legatura cu pilotajul. Pilotii piloteaza pe circuite inchise circulatiei publice. o fi cota de piata mai mica, dar circula pe aceleasi sosele cu cele neautonome deci intampina aceleasi chestii imprevizibile ca si celelalte. In schimb, un computer nu bea, nu se fardeaza la volan, nu conduce obosit, nu-l apuca dracii cand este depasit, nu uita regulile de circulatie etc. De aceea exact pentru categoriile acelea de participanti la trafic este mai sigur. Ca prezinta riscuri, desigur ! Dar orice masina prezinta riscuri, iar cel mai mare este din pacate exact temperamentele diferite ale soferilor aflati la volan. Ceea ce vad ca nu intelegi sau te faci ca nu intelegi, este faptul ca aceasta masina nu conduce autonom decat atunci cand o pui tu sa faca acest lucru, in rest o poti conduce cum vrei tu. Cand simti ca esti obosit si distras de alte activitati, mi se pare extraordinar sa ai un astfel de ajutor, mai ales ca deja sunt si pe alte masini senzori care detecteaza daca te urci baut la volan sau esti obosit cand conduci. In aceste cazuri m-as simti mai linistit ca masina sa preia obligatoriu controlul chiar daca tie ti se pare ca esti zmeu si nu-i nevoie. Ar merge linistit cu 50 prin localitati, nu s-ar baga de aiure in depasiri etc. Oricum nu te obliga nimeni s-o cumperi daca o sa-ti fie frica de ea. Dar nu mai baga si altora in cap ca este o catastrofa o masina autonoma, ca oricum nu este mai catastrofa decat majoritatea soferilor aflati acum in trafic. Edited by fortzoso, 15 May 2017 - 10:57. |
#39
Posted 15 May 2017 - 11:03
ericmario, on 15 mai 2017 - 08:21, said:
Ho bre, ca nu vorbim de inteligenta artificiala, sunt niste algoritmi, nimic mai mult. oricum am mai avut discutia asta, cu poza cu buhnici cu camera in mana... ce reactie sa aibe in caz de urgenta? Pana scoate camera de pe mana dureaza... Attached Files |
#40
Posted 15 May 2017 - 11:04
fortzoso, on 15 mai 2017 - 10:38, said:
Germania e singura care nu are astfel de limita de viteza pe autostrazi si asta are o motivatie economica. Nu numai noi ci si celelalte tari din UE nu sunt dispuse sa faca asemenea cheltuieli cu infrastructura (astfel de sosele sunt si mai scumpe de construit dar si de intretinut). Sa vedem si cu Germania ce va mai fi. Deja au introdus taxe pentru masinile straine care circula pe ele, semn ca nu mai pot nici ei sustine la nesfarsit asemenea cheltuieli. Daca circul cu 130 km/h e ok, dar deja la 150 km/h distrug asfaltul? Chiar nu stiu, au pus nemtii vigneta? Era vorba... dar na, nu m-a interesat prea tare. |
#41
Posted 15 May 2017 - 11:13
fortzoso, on 15 mai 2017 - 09:52, said: Cu asta am fost de acord, ti-am dat si like. Un inceput in acest sens ar fi si faptul ca in unele mari orase, se propune creearea de benzi speciale pentru masinile electrice, chiar daca scopul acestei initiative este de fapt pentru incurajarea cumpararii de masini electrice. fortzoso, on 15 mai 2017 - 10:55, said:
o fi cota de piata mai mica, dar circula pe aceleasi sosele cu cele neautonome deci intampina aceleasi chestii imprevizibile ca si celelalte. In schimb, un computer nu bea, nu se fardeaza la volan, nu conduce obosit, nu-l apuca dracii cand este depasit, nu uita regulile de circulatie etc. De aceea exact pentru categoriile acelea de participanti la trafic este mai sigur. Ca prezinta riscuri, desigur ! Dar orice masina prezinta riscuri, iar cel mai mare este din pacate exact temperamentele diferite ale soferilor aflati la volan. Ceea ce vad ca nu intelegi sau te faci ca nu intelegi, este faptul ca aceasta masina nu conduce autonom decat atunci cand o pui tu sa faca acest lucru, in rest o poti conduce cum vrei tu. Cand simti ca esti obosit si distras de alte activitati, mi se pare extraordinar sa ai un astfel de ajutor, mai ales ca deja sunt si pe alte masini senzori care detecteaza daca te urci baut la volan sau esti obosit cand conduci. In aceste cazuri m-as simti mai linistit ca masina sa preia obligatoriu controlul chiar daca tie ti se pare ca esti zmeu si nu-i nevoie. Ar merge linistit cu 50 prin localitati, nu s-ar baga de aiure in depasiri etc. Oricum nu te obliga nimeni s-o cumperi daca o sa-ti fie frica de ea. Dar nu mai baga si altora in cap ca este o catastrofa o masina autonoma, ca oricum nu este mai catastrofa decat majoritatea soferilor aflati acum in trafic. Si altii care ne spun ca in germania e lege deja... e doar un proiect. Mai e mult pana departe. Spui ca circula astfel de masini printre noi... nu chiar. Cel putin prin ro, nu... nici nu ar avea cum, marcajele rutiere dupa care se ghideaza sint fie lipsa, furate fie degradate. Am doar o pozitie mai putin extremista incercand sa temperez entuziasmul fara rezerve ar unor tineri fara masini de multe ori (inuendo de ex). Daca as locui in Germania, as fi mult mai interesat de aceste sisteme... in Ro, imi doresc sa intre cat mai tarziu, intai sa existe o infrastructura pt ele, altfel, baieti entuziasti cu bani avem destui, si vor deveni f periculosi pt altii pe sosea. Tesla s-a ciocnit cu un TIR si a murit doar soferul Teslei, dar daca intra intr-o masina normala... aici e problema. Fiecare intelegem mai usor cand ne asociem direct cu situatia respectiva |
#42
Posted 15 May 2017 - 11:16
#43
Posted 15 May 2017 - 11:22
ericmario, on 15 mai 2017 - 11:04, said:
Chiar nu stiu, au pus nemtii vigneta? Era vorba... dar na, nu m-a interesat prea tare. fortoso prezinta lucrurile un pic malitios, insa per total, e vorba de acest lider extremist si atata tot. Despre limitele de viteza sau lipsa lor: din nou, sa nu ducem lucrurile in extreme... nimic nu e alb si negru si ar fi bine daca ar invata toata lumea asta: - Wikipedia zice ca in 2008 33% din autostrazi aveau limita de viteza. Parerea mea este ca din 2008 tendinta a fost sa creasca portiunile limitate, nu sa scada. - tot acolo zice ca exista limite "advisory" de 130km/h, si in caz de accident, cel care conduce peste 130, are o responsabilitate legala. - si tot acolo zice ca sint limite de viteza in functie de condiitile meteo, deci 6 luni pe an e probabil ca sint limite (vant, ploaie, zapada etc) - mai sint niste limite si pe masini... Si faptul ca germania e singura tara din lume cu asa ceva spune multe... ramane de vazut pt cat timp. |
#44
Posted 15 May 2017 - 11:39
ericmario, on 15 mai 2017 - 11:04, said:
Serios? Ce cheltuieli au pentru viteza fara limita? (in afara de voturi) Daca circul cu 130 km/h e ok, dar deja la 150 km/h distrug asfaltul? Chiar nu stiu, au pus nemtii vigneta? Era vorba... dar na, nu m-a interesat prea tare. Chestia asta o stiu de la cineva care lucreaza la drumuri la proiectare, ca proiectele la orice drum se fac si in functie de viteza medie prezumata. In afara de inclinarea terasamentului si de raza curbelor, aceasta viteza are implicatii si asupra materialului din care se face stratul sau straturile terasamentului. Poate nu stiai dar autostrazile fara limita de viteza de la nemti au intre 5 si 7 straturi de sustinere facute din diverse materiale, unele facute de pe vremea lui Hitler. Cele pe care exista limita de viteza au mai putine. Oricum faptul ca viteza are implicatii asupra infrastructurii o poti deduce si din faptul ca pe podurile supuse reabilitarii sau slabite intotdeauna se pun restrictii de viteza de maxim 30 km/h, deci nu numai greutatea masinii conteaza. In ceea ce priveste vigneta nu m-am mai interesat daca a intrat in vigoare deoarece nu am mai avut drum in Germania. Cert este ca se va aproba in curand, fiind blocata de UE pe motiv de nearmonizare cu legislatia UE. De curand aceasta si-a dat acordul deoarece nemtii au facut in asa fel incat sa o armonizeze : taxa va fi pentru toti cei care utilizeaza autostrazile, numai ca 'bastinasilor' li se va deduce din impozit, deci pentru ei practic nu va exista, asa cum li s-a promis. |
#45
Posted 15 May 2017 - 11:42
fortzoso, on 15 mai 2017 - 11:39, said:
In ceea ce priveste vigneta nu m-am mai interesat daca a intrat in vigoare deoarece nu am mai avut drum in Germania. Cert este ca se va aproba in curand, fiind blocata de UE pe motiv de nearmonizare cu legislatia UE. De curand aceasta si-a dat acordul deoarece nemtii au facut in asa fel incat sa o armonizeze : taxa va fi pentru toti cei care utilizeaza autostrazile, numai ca 'bastinasilor' li se va deduce din impozit, deci pentru ei practic nu va exista, asa cum li s-a promis. e de preferat sa vorbim pe lucruri concrete sau sa le prezentam de la inceput asa cum sint, adica doar idei, proiecte si nu realitati. E pacat ca Germania si Austria au ajuns sa fie din nou influentate de lideri de extrema dreapta... in mileniul 3. |
#46
Posted 15 May 2017 - 11:57
unbrutus, on 15 mai 2017 - 11:42, said:
vezi ce interesant e cand nu mai vorbim in alb si negru de la o extrema la alta... incepem sa aflam ca legea din titlul topicului nu exista, e doar un proiect, taxa nu exista, e doar un proiect... e de preferat sa vorbim pe lucruri concrete sau sa le prezentam de la inceput asa cum sint, adica doar idei, proiecte si nu realitati. E pacat ca Germania si Austria au ajuns sa fie din nou influentate de lideri de extrema dreapta... in mileniul 3. Legea a fost aprobata iar taxarea va intra in vigoare din 2019 : http://www.digi24.ro...-straini-698322 A fost aprobata la sfarsitul lui martie, dar asa cum am zis nu m-am mai interesat |
|
#47
Posted 15 May 2017 - 12:13
unbrutus, on 15 mai 2017 - 11:13, said:
Nu pot exista benzi speciale pt electrice (nu ar fi loc fizic pt benzi speciale pt bus, electric, biciclete etc), ci doar sa le fie permis accesul pe banda speciala de autobuze (pe care sint permise si taxi-urile). Ai dreptate, asa este. Oricum ideea cu banda speciala pentru electrice mi se pare o idee buna nu numai din punct de vedere al sigurantei traficului, siguranta vazuta de mine in ambele sensuri, adica si cei cu autonome care merg relaxat sa fie feriti de teribilisti, nu numai cei care conduc neautonome sa fie paziti de eventualele erori de computer. Astfel am inteles ca se testeaza in Marea Britanie incarcarea wireless direct pe sosea a masinilor electrice. Nu stiu daca se va concretiza acest lucru care ar duce la adoptarea pe scara larga a electricelor, dar o banda speciala ar fi primul pas in acest sens. Din parte mea oricum n-ai decat sa crezi tu ce vrei, dar pentru mine o masina autonoma mi se pare mult mai sigura decat una supusa capriciilor soferului, cu amendamentul spus de tine ca vorbim de tarile avansate ca infrastructura. La argumentele prezentate anterior, vin si cu faptul ca eu stiu de un singur accident facut din vina pilotului automat. Restul toate, si ele putine, au fost facute fiindca nu s-au respectat limitele de utilizare ai acestui sistem, ceea ce se poate intampla si din nefericire chiar se intampla si la masinile neautonome (vezi masini care gonesc cu viteza mare pe carosabil umed etc.) In plus nu sunt nici impotriva utilizarii acestui sistem si in Romania , numai ca utilizarea lui va fi destul de limitata de infrastructura existenta si probabil din acest motiv doar entuziastii isi vor cumpara la noi asa ceva. |
#48
Posted 15 May 2017 - 13:03
fortzoso, on 15 mai 2017 - 11:39, said: Chestia asta o stiu de la cineva care lucreaza la drumuri la proiectare, ca proiectele la orice drum se fac si in functie de viteza medie prezumata. In afara de inclinarea terasamentului si de raza curbelor, aceasta viteza are implicatii si asupra materialului din care se face stratul sau straturile terasamentului. Poate nu stiai dar autostrazile fara limita de viteza de la nemti au intre 5 si 7 straturi de sustinere facute din diverse materiale, unele facute de pe vremea lui Hitler. Cele pe care exista limita de viteza au mai putine. Oricum faptul ca viteza are implicatii asupra infrastructurii o poti deduce si din faptul ca pe podurile supuse reabilitarii sau slabite intotdeauna se pun restrictii de viteza de maxim 30 km/h, deci nu numai greutatea masinii conteaza. In ceea ce priveste vigneta nu m-am mai interesat daca a intrat in vigoare deoarece nu am mai avut drum in Germania. Cert este ca se va aproba in curand, fiind blocata de UE pe motiv de nearmonizare cu legislatia UE. De curand aceasta si-a dat acordul deoarece nemtii au facut in asa fel incat sa o armonizeze : taxa va fi pentru toti cei care utilizeaza autostrazile, numai ca 'bastinasilor' li se va deduce din impozit, deci pentru ei practic nu va exista, asa cum li s-a promis. In rest, nu-mi zi mie cum e treaba in Germania. (tu o vezi doar pe net) |
#49
Posted 15 May 2017 - 13:04
notrust, on 14 mai 2017 - 21:35, said:
De ce nu ? Daca nu arunca KIM planeta in aer pana in 2019 Decizia nemtilor era una asteptata. In timp masinile autonome, IA si robotii vor prelua multe din sarcinile (si viata) noastra, fie ca vrem sau nu. Get used to it. |
#50
Posted 15 May 2017 - 13:19
@inuendo0
Pentru ultima oara iti spun, nu mai striga la noi! Faptul ca vrei sa bati cu pumnul in masa folosind font de 18, bold si culori, nu te ajuta sa-ti faci mesajul inteles. Te ajuta doar sa incalci regulamentul! Multumesc pentru intelegere. |
#51
Posted 15 May 2017 - 13:24
benis, on 15 mai 2017 - 06:50, said:
E clar mai sigur condusul computerizat,.. Acu' eu stiu ca dupa ceea ce voi scrie aici multi vor sari ca arsi sa-mi spuna ca aberez, dar in istoria tehnologiei umane multe idei considerate "aberatii" de catre contemporanii lor au ajuns sa fie aplicate in practica. Asadar, imaginati-va o masina dintr-asta "autonoma", al carei computer este "spart" de hackeri care preiau controlul masinii din mers si pot transforma acea masina intr-un adevarat "proiectil". V-ar placea sa fiti in acea masina sau sa va intersectati in trafic cu ea? Oricat ar suna de fantezist, sunt absolut sigur ca asemea situatii vor fi "la ordinea zilei" in momentul in care acest sistem "autonom" va incepe sa se extinda. |
|
#52
Posted 15 May 2017 - 13:32
unbrutus, on 15 mai 2017 - 11:13, said:
Tu incerci sa bagi in cap oamenilor diverse, nu te supara, eu doar comunic si ca au murit oameni din cauza acestor sisteme nu mite pompos automate, autonome etc in pliantele de marketing. Iar incepi cu abureli din astea. Zici "au murit oameni din cauza acestor sisteme". Vino cu date reale daca vrei. Nu le inventa. Deocamdata a murit doar UN OM. Nu mai multi cum zici tu. Si nici macar din cauza sistemelor alea automate, ci din cauza ca nu era atent la drum si cu mainile pe volan, cum ii cerea Tesla de fiecare data cand activa Autopilotul, cum il informa la cumparare, cum il informa si il punea sa semneze ca a luat la cunostinta de faptul ca inca nu e un sistem de conducere full-autonom si ca trebuie sa fie capabil sa ia controlul in orice moment. Am demonstrat ca autoritatea rutiera din SUA a demarat un larg studiu tocmai in acest caz si ghici ce...Tesla nu a fost gasita vinovata, deci nici sistemele alea. Dar tu inca nu esti capabil sa recunosti ca nu ai dreptate si o tii ca surdu-n doba. Toate astea le-am discutat pe topicul despre Autopilot, dar fiindca nu a ramas cum voiai tu, vii si explodezi pe aici crezand ca s-a uitat tot si poate demonstrezi ca ai tu dreptate. unbrutus, on 15 mai 2017 - 11:13, said:
Si altii care ne spun ca in germania e lege deja... e doar un proiect. Mai e mult pana departe. Vorbeai de analfabetism functional sau asa ceva. Reciteste titlul topicului si topicul si da-ti seama ca nu am zis in nici un moment ca e lege deja. "Legifereaza" e la prezentul continuu adica e o acctiune continua, se lucreza la asa ceva. unbrutus, on 15 mai 2017 - 11:13, said:
Am doar o pozitie mai putin extremista incercand sa temperez entuziasmul fara rezerve ar unor tineri fara masini de multe ori (inuendo de ex). Cu ce drept vii tu sa temperezi entuziasmul cuiva? E ceva gresit in entuziasmul meu? tineri fara masini de multe ori (inuendo de ex) zici? Ma cunosti cumva? poti demonstra ca nu am masina? Mi-ai mai cerut sa iti demonstrez ca am rezerva la Tesla Modelul 3 pe alt topic. Am facut-o si nici macar nu te-am mai auzit piuind dupa aia, puteai sa iti ceri scuze si sa imi dai dreptate. Acum banuiesc ca vrei sa iti demonstrez ca am masina? O pot face ca nu am nimic de ascuns. In aceeasi ordine de idei ti-as putea si eu cere sa demonstrezi ca ai carnet si masina. Pentru cultura ta generala cred am mai multi km condusi decat toata familia ta gramada. Asa ca mai subtire cu acuzatiile astea personale. Ai fost atentionat de moderatori si pot folosi si butonul de raportare. Edited by inuendo0, 15 May 2017 - 13:39. |
#53
Posted 15 May 2017 - 13:37
#54
Posted 15 May 2017 - 13:39
aeon, on 14 mai 2017 - 21:34, said:
germanii au strazi, autostrazi, reguli pe care le respecta.. la noi o sa crape de nervi "autonomul", nu are nici o sansa |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users