Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Chestie ciudata

De la un proiect scris in python ...
 Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS
 Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx
 Extindere rețea wireless int...

Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy
 

Germania propune legiferarea condusului autonom

- - - - -
  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#19
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Ia incetati cu atacurile! Voi chiar nu puteti posta referitor la subiectul topicului, ci doar la persoane?

#20
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,817
  • Înscris: 07.06.2014
deja s-a mai facut un rand de curatare posturi cu flame de dupa atentionarea colegului moderator. urmatoarele postari de genul vor beneficia si de atasamente la cazierul celui ce le posteaza.

Edited by Dany_Darke, 15 May 2017 - 00:30.


#21
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,102
  • Înscris: 04.02.2011
E clar mai sigur condusul computerizat, cazurile de accident se știu și se numără pe degete. Dacă erau "dorei" la volan, le pierdeai șirul.
Acuma, e drept că un pilot experimentat poate făcea zero accidente în cazurile date, însă n-avem decât sub 1% piloți experimentați pe șosele.

#22
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,609
  • Înscris: 21.06.2016

View Postunbrutus, on 14 mai 2017 - 21:59, said:

- nu cred ca a zis cineva ca e imposibil... la ani departare? Cu siguranta. Deocamdata, cel de la Tesla a dus la morti si raniti. Din cauza ca era cerul luminos si camionul deschis la culoare...


Apropo de asta, treaba cu conducerea autonoma e inginerie grea.
Sistemele astea cu retele neuronale sint sinsteme adaptive foarte complexe care isi calculeaza singure tot felul de parametri si coeficienti in procesul de invatare. Hardwareul e facut de oameni prin incercari succesive (reteaua neuronala) dar restul se face prin "invatare". Ca atare o problema de genul asta nu e un bug in software care il luam la depanat linie cu linie, pentru ca habar nu ai cum "gindeste" reteaua neuronala. E o cutie neagra. Nu ai acces intr-un mod inteligibil pentru oameni la "software".
Deci e foarte posibil ca la un moment dat sa apara o situatie la care reteaua neuronala nu face fata. Ori pentru ca nu a fost antrenata (cazul fericit) ori din lipsa de hardware, nu e suficient de complexa etc, poate chiar la partea de senzori.
Asa ca genul asta de siutuatii o sa mai fie, dar incet incet apar tot felul de unelte pentru vizualizarea procesului de "gindire" dar si lucrurile se imbunatatesc.

#23
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Ho bre, ca nu vorbim de inteligenta artificiala, sunt niste algoritmi, nimic mai mult.

#24
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
singura solutie viabila mi se pare cea in care se fac bezi de circulatie separate pentru cele autonome, benzi pe care sa mearga doar ele sau autovehicule trecute in mod automat...

#25
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
...si benzile alea sa fie separate cu parapeti de restul benzilor.
Nu de alta, dar nu mi-ar conveni sa intre o masina autonoma in mine in timp ce soferul ei doarme la propriu la volan.

#26
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
mai degraba sa nu intre un dorel intre doua tiruri care nu-l vad si-l fac bucatele....

masinile automate, daca le izolezi si le lasi sa-si faca treaba nu apar surprize, problema sunt doreii care-s imprevizibili....

parca si cu tempomantul a fost acesi problema ca-i ziceau pilot automat si sa rasturnat un destept cu motorhome ca dus sa-si faca o cafea... sa lasat cu procese in us... si au renuntat la denumirea de pilot automat...

Edited by arg, 15 May 2017 - 09:18.


#27
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
Sa inteleg ca ti-ar conveni mai mult sa intre in tine una neautonoma cu soferul adormit la volan ?
Nu de alta dar cazuri de astea au fost destule.
Mai sigura mi se pare o masina autonoma pentru cati se urca obositi la volan.
Bine, si atunci se poate sa uite sa o treaca pe autonom inainte de a adormi, dar oricum mai micsoram numarul factorilor de risc.

View Postericmario, on 15 mai 2017 - 09:01, said:

...si benzile alea sa fie separate cu parapeti de restul benzilor.
Nu de alta, dar nu mi-ar conveni sa intre o masina autonoma in mine in timp ce soferul ei doarme la propriu la volan.


#28
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,609
  • Înscris: 21.06.2016

View Postericmario, on 15 mai 2017 - 08:21, said:

Ho bre, ca nu vorbim de inteligenta artificiala, sunt niste algoritmi, nimic mai mult.


Ce algoritmi? tu crezi ca are un soft cu "if color=green go"? Sint fix retele neuronale. Un subiect care a fost in voga in anii 50 (parca), in anii 80-90 si acum a inviat din nou cu aplicatii practice. De altfel niste avantaje mari pe care le au Tesla si Uber (dar nu Apple si Google, nu fara aliante) sint excat datele colectate din condus pentru antrenamentul retelelor.
Iar acum se lucreaza exact la scule de scotocit creierii masinii.

#29
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
@fortzoso
Pe autostrada chiar ar prinde bine o banda speciala pentru mers automat...

View Postvrajitoruldinoz, on 15 mai 2017 - 09:21, said:

....
Iar acum se lucreaza exact la scule de scotocit creierii masinii.
si asa ajungem cu discutia la "caprica" si cyloni .....

masini cu cod sursa copiat de la oameni...

Edited by arg, 15 May 2017 - 09:28.


#30
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008
Daca baga autonome,trebuie bagat si ceva senzor antialcool,altfel e trai si viata in masina

#31
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,609
  • Înscris: 21.06.2016
Asta e un artcol despre un produs al nvidia dar da o idee:

http://spectrum.ieee...stems-black-box

Pe scurt:


A deep neural network’s ability to teach itself is a strength, because the machine gets better with experience, and a weakness, because it’s got no code that an engineer can tweak. It’s a black box.
That’s why the creators of Google Deep Mind’s AlphaGo couldn’t explain how it played the game of Go. All they could do was watch their brainchild rise from beginner status to defeat one of the best players in the world.
Such opacity’s okay in a game-playing machine but not in a self-driving car. If a robocar makes a mistake, engineers must be able to look under the hood, find the flaw and fix it so that the car never makes the same mistake again. One way to do this is through simulations that first show the AI one feature and then show it another, thus discovering which things affect decision making.

Edited by vrajitoruldinoz, 15 May 2017 - 09:32.


#32
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005

View Postvrajitoruldinoz, on 15 mai 2017 - 09:31, said:

Asta e un artcol despre un produs al nvidia dar da o idee:
.....

pe scurt o masina trebuie sa fie o masina nu un AI imprevizibil....

intrebarea este:
vream la volan "masini" care sa transforme autovechiculele in "vagoane de tren" sau inteligenta artificiala care sa joace carmageddon....?

Edited by arg, 15 May 2017 - 09:41.


#33
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017

View Postarg, on 15 mai 2017 - 09:26, said:

@fortzoso
Pe autostrada chiar ar prinde bine o banda speciala pentru mers automat...


Cu asta am fost de acord, ti-am dat si like. Un inceput in acest sens ar fi si faptul ca in unele mari orase, se propune creearea de benzi speciale pentru masinile electrice, chiar daca scopul acestei initiative este de fapt pentru incurajarea cumpararii de masini electrice.
Nu am fost de acord cu ideea lui ericmario de a face benzi izolate pentru ele si am explicat si de ce : personal mi se par mai sigure decat multe neautonome deoarece sunt programate sa respecte regulile de circulatie.
Dar se pare ca el are un inceput de paranoia de cand i-am explicat tot cu argumente ca el confunda viteza medie cu ceea ce programeaza pe CC. E treaba lui insa. Ce ar vrea sa nu-i mai combat nici-o idee ? Poate sa nu-mi mai citeasca reply-urile, nu sunt scrise numai pentru el.

#34
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016

View Postmyshyk, on 14 mai 2017 - 22:04, said:

Si in Germania nu te amendau pentru asta, nu-i asa? Doar ca acolo taci ca porcu-n cucuruz, ca daca te mai si agiti, o incasezi si mai ca lumea. Ce-ai avut impresia ca in Romania e tara nimanui, faci ce vrea muschii tai, doar in Germania trebuie sa respecti legea? De ce te agiti? Ai calcat pe bec, suporti consecintele. La fel ca si la nemti. In cate tari, in afara de Germania (si chiar si acolo, doar pe cateva autostrazi) ai vazut autostrazi fara limita de viteza?

Nu am scris nicaieri ca m-au amendat,poate ai probleme cu cititul,atat tu cat si cei care ti-au dat like...vezi ca in Germania doar cateva autostrazi au RESTRICTII de viteza,nu invers cum afirmi tu aici,dar asta e,ai timp sa strangi ceva bani sa mergi sa vezi tu cu ochii tai nu din ce-ti povestesc altii.Iar la partea cu Romania e tara nimanui,da,asa este din pacate,daca au furat si semnul cu restrictia de 100km/h de pe Arad Bypass.

#35
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

View Postbenis, on 15 mai 2017 - 06:50, said:

E clar mai sigur condusul computerizat, cazurile de accident se știu și se numără pe degete. Dacă erau "dorei" la volan, le pierdeai șirul.
Acuma, e drept că un pilot experimentat poate făcea zero accidente în cazurile date, însă n-avem decât sub 1% piloți experimentați pe șosele.
Tocmai ca nu e clar deloc, asta e si ideea... cota de piata a masinilor cu pilot autonom se rezuma la 0.0ceva... si la o singura marca.
Accidentele se numara pe degete la o asemenea cota de piata.
Un pilot experimentat care citea mailul sau se uita la harry potter nu facea nici o diferenta.
Nu iti inteleg logica deloc.

Soselele nu sint pt piloti... experimentati. Soselele sint pt (sau si pt) bunicute, biciclisti fara permis conducere, alti participanti la trafic fara legatura cu pilotajul.
Pilotii piloteaza pe circuite inchise circulatiei publice.

#36
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017
Germania e singura care nu are astfel de limita de viteza pe autostrazi si asta are o motivatie economica. Nu numai noi ci si celelalte tari din UE nu sunt dispuse sa faca asemenea cheltuieli cu infrastructura (astfel de sosele sunt si mai scumpe de construit dar si de intretinut). Sa vedem si cu Germania ce va mai fi. Deja au introdus taxe pentru masinile straine care circula pe ele, semn ca nu mai pot nici ei sustine la nesfarsit asemenea cheltuieli.

View Posteireman, on 15 mai 2017 - 10:32, said:


Nu am scris nicaieri ca m-au amendat,poate ai probleme cu cititul,atat tu cat si cei care ti-au dat like...vezi ca in Germania doar cateva autostrazi au RESTRICTII de viteza,nu invers cum afirmi tu aici,dar asta e,ai timp sa strangi ceva bani sa mergi sa vezi tu cu ochii tai nu din ce-ti povestesc altii.Iar la partea cu Romania e tara nimanui,da,asa este din pacate,daca au furat si semnul cu restrictia de 100km/h de pe Arad Bypass.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate