Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...
 Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana
 Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 

Germania propune legiferarea condusului autonom

- - - - -
  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#73
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007
Bun, cateva impresii personale:
1. Compania Tesla NU a fost vinovata pentru nici un accident atribuit de hateri ,,autopilot"-ului. Nici macar acuzata oficial dpdv legal, dar apoi sa fi avut un proces pierdut. Spre deosebire...
2. Asa cum arata stirea din Der Spiegel e putin senzationalista si fara nici un substrat. Am mentionat in acest post https://forum.softpe...6#entry21043980 sunt multe state americane care permit testarea sistemelor autonome pe strazi. Diferenta e ca in varianta din SUA trebuie sa ofere PUBLIC mai multe informatii:
To receive a permit, companies must submit details on the vehicles they plan to test, the drivers supervising them and the training program drivers must complete to operate the cars. Along with a $150 application fee, companies must also post a $5 million bond.
The DMV requires companies that receive a permit to report any accidents their vehicles are involved in, which are made available to the public. The agency also publishes annual reports from each company on how often drivers intervene while testing the cars in autonomous mode -- called disengagement reports.
(e un link la site-ul DMV unde se pot vedea toate informatiile publicate de fiecare producator)

Nu am vazut nimic de acest gen in articolul initial, un link mai cu capul pe pamant la http://europe.autone...ng-vehicles-law
Spune de un blackbox pentru autoritati dar nici vorba de vina producatorului pentru accidente daca e in modul autopilot, cred ca aia a fost o inventie stupida a Der Spiegel.
Ca sa fie clar, modificarea legislativa trebuie sa fie absolut radicala pentru a permite acest transfer de responsabilitate si cred ca nici un producator actual nu este pregatit sa-si asume o astfel de responsabilitate.
Mai vad si chestii penibile gen citit mail la volan, la modul serios, cel mult la semafor stand pe loc sau cu un autopilot intr-o congestie de trafic, altfel cred ca oricine ar face asta acum i-ar lipsi o doaga.

Ca sa concluzionez cu topicul, parerea mea e ca producatorii germani vazand ca le fuge pamantul de sub picioare (pardon, roti) au renuntat sa faca teste oficiale in SUA (dat fiind faptul ca acolo trebuie sa publice tot) si aplauda masura din Germania unde vor informa doar ... autoritatile germane.

Edited by Hansolo, 16 May 2017 - 21:10.


#74
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016

View Postflomelomanul, on 16 mai 2017 - 09:59, said:

In niciun caz. Dar n-ar strica sa fim mai cumpatati in implementarea sistemelor cibernetice acolo unde, poate, n-ar fi stricta nevoie de ele.


Autopilotul e insa in foarte mare nevoie. E o aplicatie de cea mai mare importanta.
Ce poate fi mai important decit o chestei care reduce cea mai importanta sursa de moarte din tarile civilizate? Ce poate fi mai important decit o chestie care recupereaza sute de ore pe an unui om obisnuit? Adica iti da zeci de zile din viata inapoi, anual?
Eu personal as plati inca o data costul masinii pentru autopilot. Un autopilot adevarat, care sa imi permita sa dorm sau sa citesc sau sa lucrez.

#75
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postinuendo0, on 14 mai 2017 - 21:23, said:

Am subliniat o idee cu bold deoarece pe topicul despre Autopilotul de la Tesla unii contestau decizia NHTSA care considera acel sistem ca un plus de siguranta adus conducerii auto. Acum si Germania considera acest lucru.
Vad ca te referi din nou la mine si nu faci altceva decat sa demonstrezi din nou ca privesti lucrurile complet lipsit de logica.
Daca un studiu statistic demonstraza ca masinile echipate cu ABS determina o scadere a nr. accidentelor cu 40% fata de masinile fara ABS, nu se demonstreaza decat ca introducerea ABS-ului a facut masinile mai sigure.
Este total lipsit de logica sa prezumi dintr-un asemenea studiu ca ABS-ul este mai sigur decat omul cu 40%, pentru ca este o prostie sa spui ca ABS_ul poate inlocui de unul singur omul.
Ei bine, tu impreuna cu Elon Musk tocmai asta ati sustinut. Ca AutoPilot este mai sigur decat soferul uman cu 40%, de 2 ori, de tanspe ori...

NHTSa nu are nicio legatura cu ce am spus eu si nu am contestat nimic din ce au spus ei...

View Postinuendo0, on 14 mai 2017 - 21:23, said:

- legiuitorul considera ca sistemele de conducere autonoma asigura o mai mare siguranta

care este sistemul ala de conducere autonoma despre care legiuitorul german considera ca este mai sigur decat omul? Ca despre asta era vorba in topicurile anterioare? Ca aduce un spor de siguranta pe langa condusul uman? Da, este adevarat, sau cel putin asa cred, desi nu stiu daca chiar a fost demonstrat cu siguranta.

Unele masini germane, nipone, suedeze, franceze, etc, au "sisteme de conducere autonome" de nivel 2 de cel putin 15 ani si cred ca au adus un spor de siguranta traficului, unele mai mult decat altele. Nimic nou sub soare aici.
Sistemul AutoPilot al Tesla este exact un sistem de nivel 2, adica un ACC care lucreaza in tandem cu un lane assist.

Propunerea de modificare a legii germane este foarte buna si are un singur scop: le permite producatorilor sa testeze masinile pe strada, cu ingineri la bord. Nu cum a facut Tesla, testand cu clienti la bord. Altfel, producatorii germani erau nevoiti sa foloseasca exclusiv poligoane private sau sosele din strainatate (USA).

In acest moment, 21.05.2017, NU exista niciun sistem autonom in lume care sa faca obiectul acestei legi, aplicat clientilor finali, altii decat inginerilor angajati de companiile auto.

Ce este foarte interesant si complet diferit de Tesla's way:

Quote

Passiert ein Unfall, während das Auto selbstständig fährt, ist der Hersteller in der Verantwortung

Asadar producatorul poarta intreaga responsabilitate daca accidentul se produce cand masina se conduce autonom.
Dar cum a fost cu accidentul in care a murit ala de se uita la film, sau cel din China? Ahh, am uitat ca Musk s-a scos afisand un mesaj de averizare in manualul masinii, desi nu a facut nimic ca masina sa NU se conduca fara sofer, sau cu soferul chiar dormind.
Cu alte cuvinte a fost viclean si s-a acoperit de eventualele implicatii legale in SUA.

O abordare complet mizerabila a celor de la Tesla, complet diferita fata de cum au ales sa faca lucrurile cei de la Google, Volvo, Mercedes, Lexus, etc.

#76
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostHansolo, on 16 mai 2017 - 21:08, said:

Mai vad si chestii penibile gen citit mail la volan, la modul serios, cel mult la semafor stand pe loc sau cu un autopilot intr-o congestie de trafic, altfel cred ca oricine ar face asta acum i-ar lipsi o doaga.

Ca sa concluzionez cu topicul, parerea mea e ca producatorii germani vazand ca le fuge pamantul de sub picioare (pardon, roti) au renuntat sa faca teste oficiale in SUA (dat fiind faptul ca acolo trebuie sa publice tot) si aplauda masura din Germania unde vor informa doar ... autoritatile germane.
Ha, ha, ha. Propunerea legislativa din Germania arata caorice act legislativ de bun simt, asa cum ar trebui sa arate si cel din USA. Daca aceasta lege ar fi existat in USA, Tesla ar fi fst gasita vinovata de moartea nenorocitului ala.
Legea germana prevede clar ca daca sistemul autonom este activat, responsabilitatea revine producatorului masinii. Daca in schimb conditiile reale de trafic depasesc capacittile de procesare ale sistemului, iar sistemul avertizeaza soferul si se dezactiveaza, insa soferul refuza sa preia controlul masinii, responsabilitatea revine soferului. Absolut decent, lucru pe care l-am tot repetat in decurs de un an de zile de cand a aparut scandalul cu AP.

Cum a ales Tesla sa procedeze? Simplu si meschin: a implementat un sistem de nivel 2 (adica neautonom) si a avertizat soferii ca trebuie sa stea cu mainile pe volan si sa preia controlul masinii daca sistemul greseste.
Serios? Pai care ar fi rostul unui sistem autonom daca te obliga sa stai cu mainile pe volan si foarte atent la trafic, sa fii in masura sa preiei controlul masinii in orice moment?
Este o ineptie logica. Ce avantaje imi aduce fata de condusul meu, traditional? Din contra, cand conduc eu de unul singur este mult mai relaxant decat atunci cand conduce altul (sistemul autopilot) iar eu trebuie sa stau incordat cu mana pe volan sa n-o ia in balarii cu mine cu tot.

Evident ca un sistem de conducere autonom TREBUIE sa-ti permita sa poti sa-ti citesti email-ul in timp ce masna se deplaseaza, fara ca tu sa fii nevoit sa fii atent. Ca de asta ii zice autonom. Insa este la fel de evident ca responsabilitatea in aceste cazuri TREBUIE sa revina poducatorului masinii, nu soferului.

In sfasit o lege care loveste crunt in marketingul iresponsabil al Tesla, asa cum scrie si in articolul pe care tu l-ai elogiat mai sus, insa ai trecut cu vederea peste...


View Postvrajitoruldinoz, on 16 mai 2017 - 23:58, said:

Autopilotul e insa in foarte mare nevoie. E o aplicatie de cea mai mare importanta.
Ce poate fi mai important decit o chestei care reduce cea mai importanta sursa de moarte din tarile civilizate? Ce poate fi mai important decit o chestie care recupereaza sute de ore pe an unui om obisnuit? Adica iti da zeci de zile din viata inapoi, anual?
Eu personal as plati inca o data costul masinii pentru autopilot. Un autopilot adevarat, care sa imi permita sa dorm sau sa citesc sau sa lucrez.
Absolut de acord cu tine. "Autopilot-u"l (mai bine spus conducerea autonoma, ca nu ma refer la Tesla aici)  va reprezenta cea mai importanta inovatie din domeniul auto, iar eu as fi dispus sa platesc o taxa anuala semnificativa pentru imbunatairea acestui domeniu. Ina pretind ca acest Autopilot sa vina cu responsabilitati clare pentru producatorul sistemului, exact cum acest proiect legislativ german incearca sa faca.

P.S. Este interesant ca Hansolo ti-a dat un like pentru ce ai scris, desi in postul anterior el spunea ca daca un sofer s-ar lasa dus de un sistem AutoPilot in timp ce isi citeste mailul ar face-o, probabil, numai pentru ca i-ar lipsi o doaga. Acum vad ca e de acord cu tine cand spui ca un sofer ar putea sa doarma sau sa lucreze cu un sistem autonom adevarat :D
Evident ca si eu sunt de acord ca un sistem autonom trebuie sa-ti permita sa citesti sau sa lucrezi in timp ce mergi cu masina, insa doar cu asumarea responsabilitatii.

so, BIG LIKE pentru legea germana

#77
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006
Io nu prea văd cum poți prelua rapid controlul dacă citești sau faci altceva care implică să nu fi atent la drum.

#78
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Probabil este vorba de un interval de ordinul secundelor, 1,2, 3 secunde, nu de ordinul ms.

Crezi ca te ajuta cu ceva daca stai cu mana pe volan, esti atent la drum, sistemul autopilot este activat, iar acesta decide in urma unei erori sa te arunce intr-un stalp din exteriorul unei curbe? Adica, crezi ca atentia ta la drum face vreo diferenta? Mai ai timp de reactie chiar daca ai mainile pe volan si atentia 100% indreptata la drum?
Cand faci un sistem autonom pe care se bazeaza viata unor oameni, se presupune ca il testezi temeinic inainte de a-l lansa pe piata.
Nu merge sa-l faci s-o ia pe contrasens iar cand mai sunt 5 m pana la impactul cu masina de pe contrasens sa dingane si sa-ti spuna: pune mana pe volan, de aici este responsabilitatea ta

#79
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

View Postabancor, on 21 mai 2017 - 11:46, said:

Io nu prea văd cum poți prelua rapid controlul dacă citești sau faci altceva care implică să nu fi atent la drum.
Eu am spus in ce conditii poate fi util un astfel de sistem (gen Autopilot-ul Tesla). Anume cand esti intr-un trafic infernal si iti poti consulta mail-ul, masina putand porni/opri fara mari probleme.
Altfel actualele sisteme iti solicita atentia si esti responsabil daca esti la volan. Eu unul nu m-as baza pe actualul sistem L2, chiar si cel mai bun din lume (Tesla) si sa citesc la viteze mari mail sau sa fac altceva decat sofat.
Revenind la topic, nu stiu cum au descoperit astia de la Spiegel ca propunerea Germaniei e prima. Din articolul AN se pare ca producatorii locali traiesc cu impresia asta (ca a facut Germania o lege pentru ei), in realitate alte tari s-au miscat deja: https://en.wikipedia...car#Legislation
Vom vedea la final cum va evolua legislatia.

PS. Nasol ca pe Tapatalk tot primesc notificari nedorite. Vad ca haterii Tesla s-au reactivat...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate