Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Toyota Yaris Hybrid 2017 1,5 VVT-I LUNA
Last Updated: Oct 16 2023 08:17, Started by
m6d
, May 13 2017 20:30
·
15
#1837
Posted 09 January 2022 - 12:31
Buna takis.
Multumesc de comentul detaliat, da este adevarat ca nu prea ne folosim de Daihatsu si nu nu asa arata ''nevastuica" mea ) dar cu tot cu bicicleta electrificata cu acest kit (https://www.dirtbike...lectrica-392850) nu "depaseste 72 kg. Deoarece am de mers zilnic nu mai mult de 10-15-20 km pana la serviciu dus-intors nu ma deranjeaza nici iarna sa ma dau cu bicicleta.Asa mai pot (putem) strange cureau pentru ceva mai nou cu 2 pedale... Sa nu mai vorbim de aroganta sofer vs sofer vs loc de parcare vs consum de benzina etc. Cred ca de prin "90-"92 era ultima data cand am mers cu tramvaiul... Noi ne-am gandit la una hybrida care (parca) are altcumva cutia de viteza, e cvt-ul.Nu cumva aces model de cutie este utilizat si pe prius, prius+,corolla,auris ? Noi tot in 3 avem la Daihatsu dar numai (aprox) 1 000 cmc fata de 1.5 de la noul Yaris. Daca a scazut si la Toyota sa terminat cu fiabilitatea atunci oare de la cine mai poti lua ceva in 2022 care sa te tina 10-12 ani ???? Korea, sau america-tesla ? Sau mai bine tinem "vechiturile" dar altcumva facute din 2005-2008 ? Toate cele bune. Cu stima. |
#1839
Posted 09 January 2022 - 17:03
#1840
Posted 09 January 2022 - 17:31
daemon, on 09 ianuarie 2022 - 13:04, said:
Ba da, eCVT nu are treabã cu CVT-ul uzual. E folosit pe toate hibridele Toyota și e fiabil. In rest, garantie Toyota hybrid 6 ani si pana la 10 ani pentru baterie. Iar consumu e o gluma, dar una buna. Cutia eCVT de pe hybridele Toyota are in general 3 moduri de conducere, Eco, Normal si Sport. In Sport se duce repede, nu e deloc lenesa. Trebuie calcata pedala mai putin brusc si da rezultate. |
#1841
Posted 09 January 2022 - 20:38
Eu n-am zis ca e mai complicata
Mie cel putin imi place ca nu mai am viteze. Calci pedala si masina merge, nu schimba nimic ca nu are ce. |
#1843
Posted 12 January 2022 - 12:21
#1845
Posted 18 October 2022 - 16:59
Scurt update .
Masina are tot foarte putini km, sub 25000, fiind folosita exclusiv in oras. Probleme tehnice nu au fost ( si nici nu ar trebui la 25000 km ???). Singura mare problema este ca din sistemul de ventilatie iese un miros ingrozitor pe care nu l-au rezolvat cei din service , ca cica trebuie facut tratament cu ozon. Facut de doua ori, fix aceeasi problema. Explicatia oficiala cum ca materiale astea noi sunt mai sensibile si se baga bacterii care miros foarte urat. Acum....am o masina veche de 18 ani care nu a mirosit ozonul in veci , zacand nefolosita saptamani intregi....si nu miroase nimic . Stie cineva ce ar fi de facut ? |
#1846
Posted 19 October 2022 - 09:08
Mecanicul la care ma duc de obicei are un aparat de igienizare instalatie de AC cu o tija lunga, cu care a zis ca pune spuma si pe radiator sau evaporator, cum ii zice. Mi-a spus ca spumele uzuale sau tratamentele cu ozon curata instalatia pe dinauntru, prin conducte, cu asta spala si exteriorul.
Ca e bine sau nu, cam la 2-3 ani ma duc sa faca o curatare de-asta si n-am probleme cu mirosul. Respect insa doua reguli: - AC trebuie folosit saptamanal, ca e vara ca e iarna - dupa un drum mai lung unde a mers AC non stop, e bine sa il opresti si sa lasi putin masina sa mearga, sa nu ramana asa inghetat si motorul oprit |
|
#1847
Posted 19 October 2022 - 10:47
daemon, on 19 octombrie 2022 - 09:08, said:
Mi-a spus ca spumele uzuale sau tratamentele cu ozon curata instalatia pe dinauntru, prin conducte, cu asta spala si exteriorul. Mirosul nasol din sistemul de climatizare poate veni din mai multe surse: - diverse resturi vegetale / animale in stare de descompunere ajunse in interiorul grilei de unde trage aer sistemul de ventilatie. Mirosul va fi unul specific si ar trebui sa dispara cand este cuplata recircularea; - un filtru de cabina colmatat cu mizerie (gen neschimbat de 80-100.000km) - se verifica starea lui - banui ca nu e cazul aici; - bacteriile care se formeaza pe suprafata evaporatorului (care este plin de condens AC-ul este in functiune). Apare mirosul specific de "sosete" prezent atat cand se opreste / porneste sistemul de AC (sau la pornirea motorului daca AC-ul este cuplat in permanenta). Pe masura ce acestea se acumuleaza mirosul poate persista pe toata durata deplasarii. Curatarea cu ozon intervine asupra ultimului punct de mai sus, ozon-ul fiind un gaz toxic care omoara bacteriile ce-si fac casa pe suprafata evaporatorului, eliminand astfel mirosul specific prezentei acestora. Curatarea cu diverse spume incearca acelasi lucru (distrugerea bacteriilor care isi fac casa pe suprafata evaporatorului) insa avantajul ozon-ului este ca fiind gaz ajunge mult mai eficient chiar si in cele mai mici spatii, pe cand spuma..nu chiar. Mai sunt spray-urile care sunt ceva mai eficiente decat spumele insa mai putin eficiente in comparatie cu ozon-ul. De mentionat ca si ozon-ul are la randul sau un miros specific si nu este perceput ca fiind placut de toata lumea. Acesta nu dispare imediat dupa curatarea cu ozon, poate dura cateva zile de aerisit masina / mers cu geam deschis pana dispare. Daca dupa o curatare cu ozon nu miroase a nimic in masina, singura curatare care s-a realizat a fost facuta portofelului clientului. Edited by closchkutza, 19 October 2022 - 10:50. |
#1848
Posted 19 October 2022 - 11:58
Exteriorul evaporatorului. Banuiesc ca nu al conductelor...
Barbologie sau nu, in masina nu miroase a nimic ciudat niciodata. Tratament cu ozon nu am facut niciodata, mi se pare abureala. Returi vegetale/de animale si filtru de polen imbacsit le-am exclus si eu in cazul de fata. |
#1849
Posted 19 October 2022 - 12:13
Pai barbologia este reprezentata in mod foarte evident de:
- faptul ca ar fi necesara curatarea instalatiei de AC pe interior (instalatie care este inchisa ermetic!!); - faptul ca ozon-ul ar fi injectat in interiorul instalatiei; Altfel ozon-ul este cel mai puternic dezinfectant cunoscut omului in momentul de fata (de zeci de ori mai eficient in comparatie cu clorul, de exemplu) si asta este o stare de fapt, nu o parere (adica nu o sa se schimbe in functie de ce parere ai tu sau altcineva despre asta). Edited by closchkutza, 19 October 2022 - 12:13. |
#1850
Posted 19 October 2022 - 15:18
m6d, on 18 octombrie 2022 - 16:59, said:
Singura mare problema este ca din sistemul de ventilatie iese un miros ingrozitor pe care nu l-au rezolvat cei din service , ca cica trebuie facut tratament cu ozon. Facut de doua ori, fix aceeasi problema. Explicatia oficiala cum ca materiale astea noi sunt mai sensibile si se baga bacterii care miros foarte urat. Acum....am o masina veche de 18 ani care nu a mirosit ozonul in veci , zacand nefolosita saptamani intregi....si nu miroase nimic . Stie cineva ce ar fi de facut ? E posibil sa ai un hoit de animal mic (pisicuta, soricel, vrabiuta etc) sau focar/cuib de bacterii si ciuperci. Solutia e una singura: Te duci frumos la un tinichigiu cu experienta si, cu implicarea ta 100% pe tot patcursul operatiunii, demontezi tot (da' tot!) si CURETI! Separi electronica de restul componentelor si cureti totul cu simt de raspndere exact cum te speli tu pe dinti, inclusiv punand piesele in baie de apa cu bicarbonat, spirt si otet si curatate cu atentie, in profunzime, cu perii si pensule (si ochelari pe ochi). Unde nu intra ustensila, bagi jet de apa fierbinte. Electronica curatata si ea similar, dar "uscat", cu pensule, periute de dinti si carpe. Unde nu intra ustensilele, pulverizezi cu spirt. Apoi lasate toate la uscat bine-bine 24-48 de ore. Eu asta as face, daca stai dupa sfintele reprezentante nu rezolvi niciodata nimic. Iar daca "rezolvi" ceva, aproape intotdeauna e treaba de mantuiala, facuta in scarba si multa gargara (prosteala pe fata). Daca nu le cureti ca si cum ar fi noi, n-ai facut nimic. Daca la desfacere ti se rupe vreo clema, vreo agrafa sau crapa ceva nu e sfarsitul lumii, cred ca sanatatea ta fizica si mentala e mai presus decat o adunatura de fiare. Dupa curatare, schimbi iar filtrul si repeti operatiunile de igienizare. Si mai du-te si pe la altii, la un detailing, la un tinichigiu etc si stai de vorba cu oamenii, vezi ce au de zis, oameni noi din breasla, experiente diferite, idei noi, pareri noi. Astept sa-mi spui ce ai facut. |
#1851
Posted 19 October 2022 - 15:31
Am gasit soareci morti in filtre, sa vezi ce 110 m garduri si-a luat mecanicul cand i-a cazut hoitul pe el
Stau la casa si acum cand sa raceste vin din camp si cauta surse de cazare. M-am trezit cu unu pe mine in timp ce conduceam, sa vezi ce 100m garduri mi-am luat prin masina norocul meu a fost ca era trafic si se circula incet. Nu stiu cam cum ar fi sa am+100km/h si sa sara o dracie de asta mica pe mine. Edited by CIP03, 19 October 2022 - 15:34. |
|
#1852
Posted 19 October 2022 - 19:45
Multumesc de sfaturi . Sa vad ce pot face concret. De mirosit miroase a amoniac / pipi de pisica …initial mirosea vara la pornirea ac iar mai recent si la aer cald.
Am facut un test si am dat la maxim incalzirea ( ca viteza ventilator) si in 2 minute nu a mai mirosit deloc. |
#1853
Posted 19 October 2022 - 20:04
closchkutza, on 19 octombrie 2022 - 12:13, said:
Pai barbologia este reprezentata in mod foarte evident de: - faptul ca ar fi necesara curatarea instalatiei de AC pe interior (instalatie care este inchisa ermetic!!); - faptul ca ozon-ul ar fi injectat in interiorul instalatiei; Exprimare defectuoasa. Curatarea conductelor de aer, alea de plastic, ar fi culmea sa cureti instalatia de AC pe dinauntru, unde e refrigerantul si ulei. La ozon stiu ca se tine masina cu usile si geamurile inchise in timp ce aparatul isi face treaba, normal ca nu il conecteaza la bornele instalatiei de AC. closchkutza, on 19 octombrie 2022 - 12:13, said:
Altfel ozon-ul este cel mai puternic dezinfectant cunoscut omului in momentul de fata (de zeci de ori mai eficient in comparatie cu clorul, de exemplu) si asta este o stare de fapt, nu o parere (adica nu o sa se schimbe in functie de ce parere ai tu sau altcineva despre asta). Sunt destui care fac curatarea asta cu ozon, nu stiu cat de bune sunt aparatele si ce treaba fac. Intr-adevar, cu cine am vorbit ca si-a facut tratamentul asta, a zis ca nu mirosea a nimic in masina dupa. |
#1854
Posted 21 January 2023 - 17:42
Revin pe problema cu mirosul. Datfiind ca nu a facutmai nimic ozonul ăla, am luat mașina câteva zile la băgat ventilatorul/clima pe maxim vreo 3-4 zile și aproape ca a dispărut. Trag concluzia ca e din cauza ca materialele aste extrem de rezistente , moderne și fiabile de la Toyota sun mumificate și au intrat in putrefacție. Ma rog, nici nu mai vreau sa au rahaturile nepricepuților de la service care după ce ca sunt bătuți in cap te mai și cred prost și iti dau niște răspunsuri de se școala mumia din piramida….
In alta ordine de idei as avea o întrebare legată de baterie. Am constatat ca , mai nou, cu bateria plină ( și zic chiar plină , undeva 80-90%) dimineața ies din curte, pe loc drept..chiar ușor la vale, o iau extrem de ușor sa evit pornirea motorului, la 15-25 km/h , fără climatizare pornita, afara temperaturi de 6-8 grade ( asta era săptămâna trecută) și ma trezesc ca pornește imediat motorul. Apoi, fiind atent la treaba asta , am constatat ca mașina asta de mult timp are consumul de 7-8 % indiferent cum mergi cu ea. Scade consumul doar când e cald afara și o folosești pe o perioada mai mare …ex faci o ora-doua de drumuri in oraș. Aproape ca nu mai poate sa propulseze mașina full electric, eventual in aglomerație o miști la stop între o oprire și alta. Dacă apare o mică rampa , de cea mai mică înclinație nu ai șanse sa urci electric la 30-40 km/ h. Și am simțit foarte acut diferența doar acum când am început sa ma joc cu noua Kona hybrid care face toate chestiile astea fără nici o problema. Pe trasee chiar mai scurte , care penalizează și prin temperatura e xterioara , am un consum mediu de 5,4-5,6 ……ce poate sa fie??? Atât de fiabila e bateria asta ca la 20000 km da rateuri? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users