Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Trotinete
Last Updated: Apr 17 2024 13:27, Started by
_-_
, May 09 2017 19:39
·
1
#73
Posted 27 May 2017 - 11:41
#74
Posted 27 May 2017 - 11:42
Propun, totusi, sa revenim la discutia despre trotinete, trotinete versus biciclete, vehicule hibride intre trotineta si bicicleta sau la discutii care au legatura cu trotinetele. Deja s-a facut destul off-topic.
|
#75
Posted 27 May 2017 - 11:43
În ciclist poate fi si biciclist, dar un biciclist nu poate fi numit ciclist!
Așa cum un trotinetist nu poate fi biciclist. Sa nu mai vorbim de ciclist, că e cale lungă... |
#76
Posted 27 May 2017 - 11:59
Asta doar daca te referi la sensuri restranse al termenului de "ciclist" (ca sportiv amator sau profesionist care concureaza la intreceri folosind anumite tipuri de vehicule cu roti definite de catre organizatorii intrecerilor respective s.a.m.d.).
Sensul larg (primul enumerat in dictionare) este cel la care m-am referit mai sus. Nimeni nu a afirmat ca un trotinetist este biciclist sau chiar ciclist. |
#77
Posted 01 June 2017 - 08:19
master_oz, on 01 iunie 2017 - 08:08, said:
Bun. Am luat trotineta Oxelo Town 7XL de la dechatlon. Plus alte obiecte. Magazinul era foarte aglomerat duminica la ora 2. Neplacut a fost ca aveam o lista de obiecte fiecare salvata pe o pagina web a browserului telefonului iar in magazin nu functiona 3G, iar conexiunea wi-fi a magazinului ma obliga sa intru direct pe pagina web dechatlon, dar imi pierdeam istoricul. Noroc ca studiasem si stiam tot ce voiam sa cumpar. Sa revin la trotintineta: am probat-o sumar, dupa ce am deschis cutia am desfacut-o. M-am plimbat cu ea cam jumate de raion prin magazin si am decis ca e ok, chiar daca pe jos era un fel de linoleu si mergea ca unsa. Acasa a stat vreo 3 zile in bucatarie si ma dadeam din cand in cand prin camere cu ea. Am strans bine toate suruburile care se puteau strange: cele de la maner, am reglat un pic surubul pentru blocarea trotinetei in pozitie de utilizare. In rest toate suruburile erau foarte bine stranse, n-am insistat. N-am putut sa-i pun o sonerie, probabil va trebui sa-i gasesc un model mai mic fata de ceea ce am acum. Abia dupa 3 zile am avut drum prin oras si am descis s-o iau la proba pe teren. A fost o reala senzatie de satisfactie in raport cu ceea ce experimentasem cu Oxelo Town 5 XL pe care o probasem anterior in oras. Nu-mi mai clantaneau dintii pe dale. Am abordat fara griji trotuarele sparte si a mers excelent, cele doua suspensii facandu-si treaba. Ba chiar am mers linistit uitandu-ma in stanga si in dreapta fara frica de faptul ca dand intr-o groapa voi fi aruncat peste cap, la fel cum am patit cu Town 5XL. Nu am sesizat nici o senzatie de discomfort in ceea ce priveste inaltimea piciorului care sta pe platforma in raport cu pamantul, chiar daca e putin mai ridicata decat platforma modelului Town 5XL. Cumva, dar poate nu-mi aduc bine aminte, picioare incap mai bine in paralel pe platforma trotinetei Town 7XL. Oricum port masura 41-42 la papuc. Bun. Cam asta este ceea ce am scris pe topicul in care doream ajutor pentru a-mi lua trotineta. Sper sa revin cu impresii pozitive. De retinut: a nu ma scarpina la nas cand ma dau cu trotineta Serios: trotineta devine instabila daca o controlez cu o singura mana. Acum: trotineta ruleaza foarte bine, insa ma intreb daca i-as putea schimba rulmentii, daca nu chiar imediat macar in momentul in care ii voi schimba rotile, cu rulmenti cu specificatia ABEC9. 1. Ce modele de rulmenti se pot recomanda in acest sens? 2. Sau branduri? 3. Sa cumpar set pentru role, in ideea ca astea is 16 bucati la set, cele in plus fiind bune pentru altadata? 4. Cam dupa cati km se schimba rotile in general? 5. Se poate monta picior de sprijin pentru trotineta? Daca da, de unde gasesc? |
#78
Posted 01 June 2017 - 09:14
Sa o folosesti cu placere!
Este o trotineta excelenta. Aproape ca nu simti zdruncinaturile/ vibratiile pe drum prost si nici nu este zgomotoasa ca alte trotinete pliabile cu suspensii. Chiar daca are rulmenti ABEC 5, comparativ cu modelul 9 EF care vine cu rulmenti ABEC 7 parcurge o distanta relativ similara la un singur kick (iar datorita rotilor mai subtiri parcurge chiar o distanta mai mare pe anumite drumuri). Doar pe drum perfect plan (ceea ce extrem de rar intalnesti) ramane usor in urma. Parerea mea este ca nu ai de ce sa schimbi rotile. Are rulmenti de calitate. Pot exista rulmenti care in teorie au o precizie mai mare, joc mai redus etc., dar in practica sa fie calitativ inferiori altora cu ABEC mai mic. Nu are rost sa te gandesti de pe acum la schimbarea rotilor, mai ales ca nu sunt singurele care se uzeaza. Rotile sunt foarte rezistente. La mine aproape ca nu se observa ca au fost tocite, desi este cea mai veche trotineta a mea si am folosit-o destul de intens. Pozitia platformei este suficient de joasa. Se lasa destul de mult cand te asezi cu un picior pe ea datorita suspensiei de sub platforma. In plus, suspensia de sub podea produce acea senzatie placuta de plutire cand coboara sau urca platforma. In timp ce o rulezi platforma este un pic mai joasa decat la 9 EF. Doar cand nu stai asezat pe ea apare ca fiind mai sus. (Asta ca sa iti raspund si la postul de la celalalt topic). Ghidonul ingust o face mai greu de manevrat cu o singura mana, iar rotile mai subtiri implica un risc usor mai mare de alunecare pe asfalt umed. Dar daca tii picioarele in paralel pe platforma, atunci este relativ usor sa o conduci cu o singura mana. Un cric compatibil nu cred sa gasesti. Eu ii caut un loc unde sa o pot sprjini, iar la nevoie o depliez partial. Acum o folosesc destul de rar, chiar daca imi place foarte mult, deoarece platforma si ghidonul sunt prea scurte/ inguste pentru o inaltime de 1.85m si masura 45 la pantofi. Cu toate acestea exista zone in care nu as putea utiliza alta trotineta. De exemplu, 9 EF care are suspensie doar pe fata si antivibrator pe spate nu este practica pe asfalt prost (te zdruncina rau, manerele vibreaza, chiar daca sunt foarte moi, scoate un zgomot deranjant, parcurge distante cam scurte cu un singur kick). Sa nu fiu inteles gresit! 9 EF se descurca relativ bine pe teren prost, dar in anumite situatii (cum ar fi portiuni de drum cu pietris cimentat, zone cu dale de piatra asezate la inaltimi neuniforme, asfalt cu foarte multe crapaturi etc.) 7 XL se descurca si mai bine. Ca accesoriu poti sa cumperi geanta mare pentru ea (Atentie! Sunt doua modele, iar unul nu se potriveste): http://www.decathlon...a-town-bag.html Edited by _-_, 01 June 2017 - 09:31. |
#79
Posted 01 June 2017 - 09:50
Mi-am facut si eu cadou de ziua copilului (pentru copilul din mine) trotineta Globber My Too Kleefer 18.0 (modelul cu frana pe ghidon si cric): https://www.globber..../my-too-kleefer
Voi face un review sau o comparatie cu Oxelo dupa ce o testez. Deocamdata consider ca este modelul cu cel mai avansat sistem de pliere (cu piston), deoarece trotineta se pliaza singura dupa apasarea unui buton (cu un minim efort) si ramane pliata datorita tensiunii proprii (nu trebuie decat sa tragi in jos de podea pentru depliere). Are cel mai lat ghidon pe care l-am intalnit la o trotineta, dar nu este pliabil. In schimb se poate roti la 90 grade atunci cand trotineta este pliata, deci nu este greu de transportat pliata. Inaltimea normala a ghidonului este cea maxima (ghidonul se coboara doar daca trotienta va fi utilizata de un copil). Pentru pliere sau pentru stocare pe verticala dupa apasarea butonului pentru blocarea rotii de sprijin, ghidonul trebuie sa fie urcat pana in pozitia maxima (fata de alte trotinete la care trebuie sa cobori de tot ghidonul in vederea plierii). Singurul dezavantaj major al ei este ca nu are niciun fel de suspensii sau amortizoare, deci este utila doar in situatii care mai rar se intalnesc la noi (in cazul meu ar fi un singur parc local unde as putea-o utiliza)... Aceasta este oferta (eu am platit 770 RON): http://www.jucarii-o...ru-globber.html Ce mi se pare suspect este ca garantia ar fi de numai o luna (nu observasem cand am comandat, altfel o comandam de la Nichiduta chiar daca acolo este usor mai scumpa sau de la eMag): Globber.PNG 123.53K 35 downloads Mi-a venit fara factura, garantie (am doar chitanta de la curier), ba inca m-am trezit si cu contul sters de pe site-ul magazinului, imediat dupa primirea produsului. Cutia a venit sigilata, produsul ambalat foarte bine (cel mai mai bine ambalat produs pe care l-am primit vreodata), in sensul ca fiecare element din cutie a fost ambalat separat si protejat impotriva deteriorarii la transport. Am pierdut mai mult timp ca sa elimin ambalajul decat ca sa montez ghidonul si cricul pe partea dorita cu cheile din dotare. Edited by _-_, 01 June 2017 - 10:29. |
#80
Posted 01 June 2017 - 13:44
Eu am pierdut vreo 5 minute cu plierea trotinetei de m-au trecut toate transpiratiile pe motiv ca n-am probat-o suficient in magazin. Apoi am lasat-o asa ca oricum nu prea o pliez acasa si nici unde ma deplasez momentan. Mi-am facut ulterior de lucru, dat ma tot zgandarea ideea ca ceva nu e in regula, ca pe urma sa-mi dau seama ca eu aplicam doua forte opuse in acelasi timp. Doar erau imagini explicative pe trotineta, langa sistemul de pliere-depliere, dar a naibii prima oara m-am uitat ca pisica in calendar si nu pricepeam de ce nu functioneaza, insistenta nedand rezultat. Pe urma m-am prins si merge foarte bine.
Cric inca o sa mai caut. Dar daca rulmentii is ok asa, o sa ii las in pace. In fond nu prea exista drumuri unde sa pot sa prind viteza si frana trotinetei nu mi se pare asa de eficienta ca si frana bicicletei. |
#81
Posted 01 June 2017 - 13:57
Oricum frana trotinetei, chiar si cea actionata de mana, e doar pentru incetinire din ce am inteles. Cand ai viteza prea mare folosesti si frana pana poti incetini destul de mult incat poti pune piciorul pe jos sa te opresti cu el.
|
#82
Posted 01 June 2017 - 20:00
felicitari pentru achizitii.
de la magister astept un review detaliat iar pentru master am doua-trei sfaturi, avind in vedere ca am doua d'astea prin batatura - pe post de cric o depliezi putin sa ramina roata fata in aer, iar cheia stinga sa stringa atit cit sa nu se plieze complet singura. asa sta la fel ca town 9 - pe post de sonerie am montat pe fiecare ... sonerii de la decathlon, cele mai ieftine, cu clopotelul spre tine si tragaciul in sus. am avut reclamatie ca nu stau acordate in re minor ca atinge clopotelul de plasticul suportului ghidon pliat, am rezolvat cu briceagul taind un colt al suportului pentru 3-4 mm distantare - ambele au inceput sa scirtiie la mers, s-a dovedit a fi mecanismul de pliere. am incercat cheia stinga strinsa tare dar dupa o vreme iar scirt, apoi le-am slabit cum erau si am uns suprafetele care intra in contact, rezolvat. |
|
#83
Posted 01 June 2017 - 20:54
Poti sa pui o poza unde ai bagat Ulei? Și pe mine ma degajează scârțâitul.
|
#84
Posted 01 June 2017 - 22:00
Intr-un post anterior am facut o comparatie intre Oxelo Town 7 XL si Oxelo Town 9 EF completand informatiile si cu imagini in postul din link: https://forum.softpe...6#entry21165414
De aceasta data voi supune comparatiei trotinetele: 1) Oxelo Town 7 XL 2) Globber My Too 18.0 - Inaltimea ghidonului este un pic mai mare la prima trotineta. Cea de-a doua compenseaza prin latimea mult mai generoasa a ghidonului. Deci avem pe de o parte o trotineta cu ghidonul prea ingust vs alta cu ghidonul foarte lat: WP_20170601_14_38_44_Pro.jpg 793.81K 42 downloads (Amandoua trotinetele au ghidonul inaltat la maxim.) La inaltimea mea ma simt mult mai bine folosind trotineta cu ghidonul lat. Nu ma dranjeaza absolut deloc ca trotineta este usor mai scunda. Nu percep diferenta de inaltime cand circul pe trotineta. Tot in prima imagine se observa frana de pe ghidon de la al doilea model si cricul. La prima trotineta se poate observa agatatoarea de umar care lipseste de la al doilea model si nici nu se poate adauga, deoarece nu exista un sistem de prindere in dotare. - In a doua imagine puteti observa manerele de la ambele trotinete, maneta de frana si soneria montata de mine la a doua trotineta: WP_20170601_14_38_55_Pro.jpg 617.98K 42 downloads Manerele de la a doua trotineta sunt destul de tari si nu absorb foarte bine socurile. - In a treia imagine se observa trotinetele pliate si diferenta de marime a rotilor: roti de 200 mm la prima trotineta si roti cu diametrul de numai 180 mm la a doua trotineta. WP_20170601_14_40_44_Pro.jpg 653.71K 39 downloads Observati si diferenta de marime atunci cand sunt pliate fara ca ghidonul sa fie coborat din pozitia maxima. - Latimea platformei (in urmatoarele doua imagini trotineta Oxelo se afla in pozitia de parcare - semipliata): WP_20170601_14_42_26_Pro.jpg 619.05K 35 downloads WP_20170601_14_42_49_Pro.jpg 420.62K 29 downloads Trotineta Globber are platforma cu o jumatate de centimetru mai lata fata de trotineta Oxelo. Nu este prea mult, dar platforma imi permite, totusi, sa pastrez picioarele in paralel cand sunt incaltat cu tenisi. Mai mult decat atat, platforma de la trotineta Globber poate fi considerata mult mai lunga, deoarece permite pozitionarea oricaruia dintre picioare langa roata din spate. Deci se pot tine fara probleme picioarele cu unul in fata si altul in spatele celuilalt. In cea de-a doua imagine puteti observa butonul de pe maneta de frana care permite blocarea franei de pe roata din fata in asa fel incat trotineta sa poata fi asezata vertical. - Rotile vazute din fata si din spate: WP_20170601_14_43_12_Pro.jpg 629.36K 32 downloads WP_20170601_14_43_22_Pro.jpg 715.5K 31 downloads - Trotineta Globber parcata vertical: WP_20170601_16_31_14_Pro.jpg 765.89K 29 downloads Roata din fata fiind blocata de frana, trotineta nu se rostogoleste. Legat de frane: Trotineta Oxelo are frana doar pe roata din spate. Trotineta Globber are frane atat pe roata din spate cat si pe roata din fata. Frana de mana actioneaza asupra rotii din fata. Frana de mana (spre diferenta de frana de pe aripa din spate) actioneaza prin frecare asupra marginii rotii (adica asupra aceleiasi zone de contact care ruleaza pe sol). - Cum se comporta fiecare dintre trotinete in miscare? Pe asfalt plan nu am putut observa o diferenta in ceea ce priveste distanta parcursa cu un singur kick. Trotineta Globber poate fi pusa in miscare cu ceva mai putin efort, dar diferenta este aproape insesizabila. Pe trotuar prost trotineta Globber spre surprinderea mea nu produce un zgaltait exagerat, in schimb, manerele vibreaza cumplit. Lipsa amortizorului de pe roata din fata si manerele tari la trotineta Globber produc senzatii destul de neplacute. Practic esti cam fortat sa circuli pe langa trotineta, daca nu porti macar niste manusi moi sau nu slabesti stransoarea mainilor pe manere. Problema este ca daca circuli pe langa trotineta, trotineta socate un zgomot infernal cand treci peste denivelari. Cum te urci pe ea, cum devine perfect silentioasa, spre diferenta de trotineta Oxelo care este un pic zgomotoasa (dar nu deranjant) indiferent daca circuli pe ea sau pe langa ea. Suspensiile fata-spate de la trotineta Oxelo fac o mare diferenta pe drum prost. Cu trotineta Oxelo poti circula pe asfalt neintretinut, dar cu trotineta Globber este aproape imposibil pe anumite portiuni de drum la care Oxelo face fata. Cam astea ar fi concluziile dupa cateva ore de plimbare cu noua trotineta (Globber), alaturi de vechea trotineta. Sper sa imi fac timp si sa revin inclusiv cu o comparatie intre Globber My Too 18 si Oxelo 9 EF. Daca aveti intrebari... Edited by _-_, 01 June 2017 - 22:10. |
#85
Posted 02 June 2017 - 07:36
master_oz, on 01 iunie 2017 - 13:44, said:
Eu am pierdut vreo 5 minute cu plierea trotinetei de m-au trecut toate transpiratiile pe motiv ca n-am probat-o suficient in magazin. Apoi am lasat-o asa ca oricum nu prea o pliez acasa si nici unde ma deplasez momentan. Mi-am facut ulterior de lucru, dat ma tot zgandarea ideea ca ceva nu e in regula, ca pe urma sa-mi dau seama ca eu aplicam doua forte opuse in acelasi timp. Doar erau imagini explicative pe trotineta, langa sistemul de pliere-depliere, dar a naibii prima oara m-am uitat ca pisica in calendar si nu pricepeam de ce nu functioneaza, insistenta nedand rezultat. Pe urma m-am prins si merge foarte bine. Cric inca o sa mai caut. Dar daca rulmentii is ok asa, o sa ii las in pace. In fond nu prea exista drumuri unde sa pot sa prind viteza si frana trotinetei nu mi se pare asa de eficienta ca si frana bicicletei. Nu mi-am dat seama daca folosesti metoda corecta pentru pliere/ depliere... Ca sa pliezi trotineta trebuie sa deschizi mai intai siguranta (cea care seamana cu aceea care blocheaza ghidonul la o anumita inaltime) si apoi sa apesi pe maneta care declanseaza mecanismul de pliere/ depliere. In timp ce apesi pe aceasta maneta trebuie sa impingi usor de partea cu ghidonul in directie opusa (crescand unghiul dintre podea si ghidon) si atunci ar trebui sa declanseze fara efort. In mod asemanator se procedeaza pentru depliere. Ai nevoie de un efort mai mare doar ca sa desfaci acea siguranta de la mecanismul de pliere si de la ghidon, daca sunt bine stranse. Si este bine sa fie stranse (dar mai ales, sa nu uiti sa le inchizi). Ca sa opresti o trotineta metoda clasica este de a cobori de pe ea in timp ce o tii de ghidon ca sa nu cada. Ai nevoie de cel mult cativa pasi, la fel ca atunci cand vrei sa te opresti brusc din alergare. Franele de la trotineta se utilizeaza, de regula, doar pentru reducerea vitezei cand ai viteza prea mare (de exemplu, la coborarea unei pante), nu pentru oprire. |
#86
Posted 02 June 2017 - 16:26
N-am folosit metoda corecta pentru a plia trotineta, am actionat gresit prima oara. Ulterior mi-am dat seama cum se procedeaza si evident, acum imi pare extrem de usor.
Pentru a frana in conditii de siguranta atunci cand nu este aglomerat e ok solutia ta, am folosit-o la coborarea sau urcare de trotuare pentru ca nu stiu sa sar cu trotineta si bordurile imi par prea mari pentru a le aborda altfel. De fapt imi aduc aminte ca am distrus furca unei biciclete Pegas cu sa lunga, a carei roti erau considerabil mai mari in raport cu trotineta, pe vremea cand eram mic. Daca e aglomerat, necirculand prea repede, utilizez frana de picior, incetinind si nu ma mai dau jos jos tocmai in ideea ca odata ce "obstacolele umane" sunt depasite imi reiau impinsul trotinetei (era sa zic pedalatul). |
#87
Posted 03 June 2017 - 15:31
Adaug si cateva poze cu Oxelo Town 9 EF vs Globber My Too 18.0 by Kleefer (Globber ONE K ACTIVE BR):
- Cele doua trotinete pliate: WP_20170603_10_38_16_Pro.jpg 387.27K 37 downloads WP_20170603_11_01_12_Pro.jpg 863.34K 35 downloads Globberul este cu ghidonul ridicat in pozitia maxima. Oxelo este cu ghidonul coborat in pozitia minima. (In prima fotografie se vad si alte cateva "jucarii" ale mele.) - Cele doua trotinete pliate si depliate: WP_20170603_11_05_26_Pro.jpg 855.06K 31 downloads WP_20170603_11_19_08_Pro_cropped.jpg 894.86K 44 downloads Ambele trotinete au ghidonul ridicat in pozitia maxima. - Eu "calare" pe ambele trotinete cu picioarele asezate in paralel: WP_20170603_11_43_56_Pro.jpg 772.94K 56 downloads WP_20170603_11_44_38_Pro.jpg 796.1K 48 downloads Se observa ca pe platforma de la Oxelo picioarele incap mai bine in paralel. Pozitia este mai comoda, deoarece nu este nevoie sa fie mentinuta o tensiune musculara suficienta pentru a nu se rasuci picioarele (din articulatia gleznelor) spre exteriorul platformei. As zice ca si aderenta este mai buna la Oxelo. Trotineta Oxelo parcurge o distanta usor mai lunga cu un kick. Trotineta Globber se conduce cu un efort usor mai mic. Pe acele pietre cubice din imaginea de mai sus ambele trotinete pot fi utilizate cu o viteza mai mica. Evident ca trotineta Oxelo amortizeaza mai bine vibratiile. Trotineta Globber, in schimb, este mai silentioasa (atata vreme cat cel putin un picior apasa pe platforma, altfel devine mai zgomotoasa decat Oxelo). Pozele le-am realizat in asa fel incat sa se poata observa mai bine inaltimea ghidonului, latimea ghidonului, manerele, latimea platformelor, lungimea, respectiv inaltimea trotinetelor cand sunt pliate si asezate pe sol, unghiul dintre ghidon si platforma si latimea rotilor (din pacate, nu am o poza in care sa se vada distanta dintre roti, dar va pot spune ca este aproape identica). Edited by _-_, 03 June 2017 - 15:41. |
|
#89
Posted 03 June 2017 - 23:15
aceasta este a mea. pare interesanta pana acum, arata si bine
Attached Files |
#90
Posted 04 June 2017 - 08:12
Intr-adevar, arata foarte interesant inside the box.
Sa o stapanesti sanatoasa! Ce rost ar avea sa o expui primejdiilor scotand-o din cutie (sa cada o data cu tine, sa isi rupa vreo spita, sa i se fure farul, sa se indragosteasca de pasager vreun pieton etc. )? Acum, pe bune, cutia aceea este importanta pentru garantie. Deci ai mare grija de ea! In alta ordine de idei, sa o folosesti cu placere (acum despre trotineta vorbesc)! Si sa ne tii la curent cu ce se intampla dupa ce o scoti din cutie! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users