Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Trotinete

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
700 replies to this topic

#55
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Postadriangreab, on 25 mai 2017 - 12:56, said:

Poate o sa spuneti ca pretul este piperat dar va asigur ca aveti nevoie de o trotineta foarte stabila si durabila in timp din cauza infrastructurii noastre.

De regula la trotinetele Micro nu se poate vorbi de pret piperat, deoarece platesti pentru ce primesti, adica platesti pentru calitate.
Si eu eram la un moment dat tentat de modelul Flex, iar la bani nu ma uit cand este vorba de un produs de calitate. Ce m-a oprit au fost in primul rand dimensiunile prea mici. Sincer, nu mi se pare prea adecvata nici pentru cineva cu inaltimea de 181 cm, deoarece tot numar mare la pantofi poarta, iar ghidonul mi se pare prea ingust (macar daca se putea inalta mai mult). In al doilea rand m-a oprit sistemul de amortizare a socurilor. Este mai bun decat nimic si te cred ca senzatia este placuta pe asfalt plan. In schimb, ca tehnologie de amortizare a socurilor este sub tehnologia cu suspensii pe baza de arc din otel. Dar daca tu esti multumit, atunci este suficient.
Faptul ca este usoara conteaza si el. As vrea ca a mea sa fie mai usoara. Dar am sacrificat greutatea mai mica in favoarea dimensiunilor mai mari, mecanismului avansat de pliere, suspensiilor din arc de otel, a franei pe ghidon, soneriei etc.
A mea este silentioasa numai pe drum plan. Zgomotul creste pe masura ce scade calitatea drumului, uneori zdranganind atat de rau (pe ciment zgrunturos) incat sunt nevoit sa merg pe langa ea, ba inca si cu partea din fata ridicata sau in mod trolley (altfel ar intoarce toata lumea capul). Deci am amortizare mai buna, dar sunt situatii in care tot nu pot folosi trotineta din cauza poluarii sonore. Macar pot sa o pliez dintr-o singura miscare si sa o trag dupa mine pe o roata cand traversez un drum prea dificil. Pe trotuar nu foarte prost zdranganitul de la suspensii, mecanismul de pliere, agatatoarele metalice de la banda de umar etc. nu este deranjant.
Pentru cine doreste o trotineta silentioasa care sa amortizeze cat de cat socurile modelul Flex merita, dar cine doreste sa reduca si mai mult vibratiile deranjante si nu se teme de intretinerea camerelor cu aer ar putea sa opteze mai curand pentru modelul Flex Air care are roti pneumatice. Astfel senzatia placuta produsa de platforma flexibila ar fi amplificata de cauciucurile moi.
In ceea ce ma priveste, m-as descurca mai greu cu ea din cauza platformei mici. Si la a mea care are o platforma destul de generoasa ma mai trezesc uneori ca nu am unde sa mai pun piciorul care impinge si trebuie sa raman cu el in aer sau sa il repozitionez pe cel de pe platforma ca sa incapa si celalalt. De asemenea, nu sunt prea multumit de a mea din cauza ca ghidonul este prea scurt si as fi vrut sa fie chiar un pic mai lat, dar nu prea am avut de ales. As fi cumparat Globber One K Active Br, dar aia amortizeaza socurile doar la nivelul manerelor, ceea ce o face cam inutila pe drumurile patriei...
In concluzie, fiecare este cu avantaje si dezavantaje. Nu exista trotineta perfecta. Deci fiecare doritor al unei trotiente trebuie sa se gandeasca bine ce anume primeaza pentru el.
Mai exista si varianta de a detine cate o trotineta pentru anumite situatii specifice: una pe care sa o folosesti cand iesi undeva mai aproape de locuinta si ai mai mare nevoie sa o pliezi/ depliezi rapid, alta cu amortizare cat mai buna pentru drumuri mai lungi prin oras, alta pentru distractie in parc etc.

#56
adriangreab

adriangreab

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.05.2017

View Post_-_, on 25 mai 2017 - 13:57, said:



De regula la trotinetele Micro nu se poate vorbi de pret piperat, deoarece platesti pentru ce primesti, adica platesti pentru calitate.
Si eu eram la un moment dat tentat de modelul Flex, iar la bani nu ma uit cand este vorba de un produs de calitate. Ce m-a oprit au fost in primul rand dimensiunile prea mici. Sincer, nu mi se pare prea adecvata nici pentru cineva cu inaltimea de 181 cm, deoarece tot numar mare la pantofi poarta, iar ghidonul mi se pare prea ingust (macar daca se putea inalta mai mult). In al doilea rand m-a oprit sistemul de amortizare a socurilor. Este mai bun decat nimic si te cred ca senzatia este placuta pe asfalt plan. In schimb, ca tehnologie de amortizare a socurilor este sub tehnologia cu suspensii pe baza de arc din otel. Dar daca tu esti multumit, atunci este suficient.
Faptul ca este usoara conteaza si el. As vrea ca a mea sa fie mai usoara. Dar am sacrificat greutatea mai mica in favoarea dimensiunilor mai mari, mecanismului avansat de pliere, suspensiilor din arc de otel, a franei pe ghidon, soneriei etc.
A mea este silentioasa numai pe drum plan. Zgomotul creste pe masura ce scade calitatea drumului, uneori zdranganind atat de rau (pe ciment zgrunturos) incat sunt nevoit sa merg pe langa ea, ba inca si cu partea din fata ridicata sau in mod trolley (altfel ar intoarce toata lumea capul). Deci am amortizare mai buna, dar sunt situatii in care tot nu pot folosi trotineta din cauza poluarii sonore. Macar pot sa o pliez dintr-o singura miscare si sa o trag dupa mine pe o roata cand traversez un drum prea dificil. Pe trotuar nu foarte prost zdranganitul de la suspensii, mecanismul de pliere, agatatoarele metalice de la banda de umar etc. nu este deranjant.
Pentru cine doreste o trotineta silentioasa care sa amortizeze cat de cat socurile modelul Flex merita, dar cine doreste sa reduca si mai mult vibratiile deranjante si nu se teme de intretinerea camerelor cu aer ar putea sa opteze mai curand pentru modelul Flex Air care are roti pneumatice. Astfel senzatia placuta produsa de platforma flexibila ar fi amplificata de cauciucurile moi.
In ceea ce ma priveste, m-as descurca mai greu cu ea din cauza platformei mici. Si la a mea care are o platforma destul de generoasa ma mai trezesc uneori ca nu am unde sa mai pun piciorul care impinge si trebuie sa raman cu el in aer sau sa il repozitionez pe cel de pe platforma ca sa incapa si celalalt. De asemenea, nu sunt prea multumit de a mea din cauza ca ghidonul este prea scurt si as fi vrut sa fie chiar un pic mai lat, dar nu prea am avut de ales. As fi cumparat Globber One K Active Br, dar aia amortizeaza socurile doar la nivelul manerelor, ceea ce o face cam inutila pe drumurile patriei...
In concluzie, fiecare este cu avantaje si dezavantaje. Nu exista trotineta perfecta. Deci fiecare doritor al unei trotiente trebuie sa se gandeasca bine ce anume primeaza pentru el.
Mai exista si varianta de a detine cate o trotineta pentru anumite situatii specifice: una pe care sa o folosesti cand iesi undeva mai aproape de locuinta si ai mai mare nevoie sa o pliezi/ depliezi rapid, alta cu amortizare cat mai buna pentru drumuri mai lungi prin oras, alta pentru distractie in parc etc.
Ma bucur de raspunsul tau adecvat si corect.Si inca o data ma bucur sa mai cunosc si alti iubitori al acestui sport.Fie ca aceasta comunitate a detinatorilor de orice vehicul nemotorizat sa dospeasca.Cultura sportului la noi in tara lasa de dorit.Dar ce bucurosi suntem cand vedem cum ne privesc copiii si cum ne admira varstnicii!

#57
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Postadriangreab, on 25 mai 2017 - 14:08, said:

Dar ce bucurosi suntem cand vedem cum ne privesc copiii si cum ne admira varstnicii!

Daca am putea sa ignoram cu usurinta si pe unii adolescenti sau tineri care zambesc sau arunca replici ce lor li se par amuzante cand vad oameni in toata firea calare pe trotinete...
Romanii (si nu doar ei) in general asociaza trotinetele cu varsta copilariei si adolescentei. Daca ar sti ce pierd... :)

#58
adriangreab

adriangreab

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.05.2017

View Post_-_, on 25 mai 2017 - 14:18, said:



Daca am putea sa ignoram cu usurinta si pe unii adolescenti sau tineri care zambesc sau arunca replici ce lor li se par amuzante cand vad oameni in toata firea calare pe trotinete...
Romanii (si nu doar ei) in general asociaza trotinetele cu varsta copilariei si adolescentei. Daca ar sti ce pierd... :)
Ii ignoram cu castile in urechi tot "micro"��

View Postadriangreab, on 25 mai 2017 - 14:34, said:


Ii ignoram cu castile in urechi tot "micro"��
Statisticile spun ca acest trend(de trotineta vorbim)ia amploare in lumea larga.Vezi la britanici cum se duc copiii mici la scoala si cate accidente sunt la nivel national.

#59
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Este vorba de educație și infrastructură. Sau invers...

#60
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Postadriangreab, on 25 mai 2017 - 14:36, said:

Statisticile spun ca acest trend(de trotineta vorbim)ia amploare in lumea larga.Vezi la britanici cum se duc copiii mici la scoala si cate accidente sunt la nivel national.

A mai fost o tentativa in anii '90. Aparusera si pe la noi primele trotinete usoare, pliabile, pentru adulti, dar nu prea au avut succes. Ce e drept, pe atunci nu erau atatea masini si erau preferate biciclete, mopede etc. Acum iti cam risti sanatatea/ viata cu bicicleta pe drumurile publice, legislatia este mai putin permisiva cu privire la circulatia mopedelor, scuterelor motorizate etc., iar daca circuli cu bicicleta pe trotuare risti sa iei amenzi. Piste pentru biciclisti nu prea sunt ori, daca sunt, atunci sunt deseori sunt amplasate prost. Deci s-ar putea sa recastige teren trotineta urbana.
In ceea ce priveste trotineta ca mijloc de a face sport sau de a te distra in parc, desi apar tot mai multe trotinete prin parcuri, observ ca pe langa ele creste si numarul de skateboard-uri, penny board-uri, waveboard-uri, role alaturi de vehicule electrice cum ar fi: hoverboard, monociclu electric, Segway etc. Deci trotineta are concurenta.
Eu sper din toata inima sa fie cum zici.

#61
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Post_-_, on 25 mai 2017 - 15:31, said:

Eu sper din toata inima sa fie cum zici.

si nu o sa incetez sa sper...

Quote

The first thing you need to know about scooters is that it’s impossible to look cool riding one. [...]
The second thing you need to know about scooters is that there’s a decent chance you’re going to be riding one soon.
https://www.wired.co...scooter-future/

Why all adults should ride a scooter
http://www.micro-sco...ride-a-scooter/

7 good reasons to use a scooter over your car!
https://www.oxelo.co...your-car-a_2515

Introduction to Adult Kick Scooting - see the scooters and how they are used

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/x58PmPlLHjI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Scooters Find Popularity With Adults, Too

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5R0HQQOdjEY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Beware of adults on scooters, the kids’ toy is now a fitness trend
http://www.theaustra...c19d4e86302c196

Scooters for Grownups Are Hot This Spring
http://time.com/mone...ts-spring-2016/

Confesiunile unui "trotinist" adult: http://t.co/sCVNBPMXIL

Quote

HELLO. MY NAME is Michael Hsu. I’m an adult. And I ride a kick scooter.

Yes, I’m aware how ridiculous I look when scooting around the city. Baffled toddlers point and stare. Dork-averse teens snicker. Haughty cyclists guffaw when they pass me in the bike lane. Although it’s well known that motorists despise bikers, they hate scooter-riders even more. In the urban-transportation food chain, an adult on a kick scooter is krill.

Why am I so willing to subject myself to such disdain? As any scooter-junkie will tell you: the ride. Being on a scooter is like having speed-walking superpowers. Suddenly, you’re zipping around the city twice as fast as you can on foot—without the hassles of a bike.

[...] Over the past two years, it’s never been stolen. Even thieves have more dignity than that.

[...] While the number of adults on kick scooters hasn’t reached a tipping point, the statistics are encouraging for riders, like me, who’ve always felt like an outcast.

[...] So what’s the harm, you may ask, if a few shame-resistant adults want to scoot around town? It’s a free country, after all, and we’re not hurting anyone.

[...] Everyone begins thinking, “I’ll only scoot with my kids.” I’m just saying: Be careful. A kick scooter is so practical and fun to ride, it’s easy to get carried away.

Pe mine m-au amuzat confesiunile acestui scooterist. Posted Image

Si la toate acestea as adauga un link catre articolul lui Teodor Frolu (un arhitect si antreprenor in industrii creative, initiator al mai multor proiecte de dezvoltare in Bucuresti si in Delta): Bucureştiul văzut de un trotinist prin care adreseaza un apel catre toti "trotinistii" din Bucuresti sa se adune si sa isi ceara drepturile intr-un context in care <<tema „dreptului la trotuar“ se pierde printre multe alte probleme pe care Bucureştiul le ignoră de multă vreme">>.

Edited by _-_, 27 May 2017 - 15:56.


#62
master_oz

master_oz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 13.08.2009

View Post_-_, on 25 mai 2017 - 14:18, said:


Daca am putea sa ignoram cu usurinta si pe unii adolescenti sau tineri care zambesc sau arunca replici ce lor li se par amuzante cand vad oameni in toata firea calare pe trotinete...
Romanii (si nu doar ei) in general asociaza trotinetele cu varsta copilariei si adolescentei. Daca ar sti ce pierd... Posted Image
Tocmai pentru ca am probat si mi-a placut vreau sa-mi iau si eu trotineta si sper sa revin aici cu impresii preferabil pozitive.

View Post_-_, on 25 mai 2017 - 15:31, said:

... iar daca circuli cu bicicleta pe trotuare risti sa iei amenzi.

Nici nu stiam ca sunt amenzi pentru circulatul pe trotuare. Dupa o pauza considerabila de cativa ani de cand nu m-am mai dat cu bicicleta, inainte de pauza dandu-ma pe carosabil, in trafic, si dupa un avertizment pentru ca nu-mi era echipata bicicleta, am ales sa circul mai usor, mai lent in oras pe trotuar. Cumva, pe trotuar pare mai sigur in raport cu deplasarea pe sosea si, intodeauna am fosta atent la ceilati care merg pe jos.

Oricum, actuala bicicleta e echipata corespunzator si merg cu ea pe carosabil cand am chef de o drumetie 20 - 30km.

Si ca veni vorba de trotuare si de trotinete imi aduc aminte ca in perioada de proba a unei trotinete, ma deplasam pe partea de trotuar destinata biciclistilor. Faza care mi s-a parut a fi neplacuta e ca trotuarul era ocupat in intregime 4 adolescenti care stateau pe skateboard-uri atat pe partea pentru pietoni cat si pe partea pentru biciclisti. Devreme ce acel spatiu era destinat exclusiv lor, nu inteleg de ce nu mi-au facut loc si mie, desi m-au vazut, fiind nevoit ca in dreptul lor sa opresc si sa cobor.

M-a impresionat intr-un mod total neplacut. Cand alerg ma salut cu alti alergatori, desi nu ii cunosc. Cand merg cu bicicleta ma salut cu alti participanti desi nu-i cunosc.

#63
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,626
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmaster_oz, on 26 mai 2017 - 18:06, said:

nu inteleg de ce nu mi-au facut loc si mie, desi m-au vazut, fiind nevoit ca in dreptul lor sa opresc si sa cobor.
Pune clopot de bicla pe trotineta si fa sunete sa se dea la o parte :)

#64
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

View Postmaster_oz, on 26 mai 2017 - 18:06, said:

Nici nu stiam ca sunt amenzi pentru circulatul pe trotuare.

Exista destul de multe restrictii pentru biciclisti, inclusiv cu privire la circulatia pe trotuare.

Poti consulta aici o sinteza actualizata a prevederilor legale cu privire la circulatia bicicletelor: http://ccncluj.blogs...era-pentru.html
Iata si o varianta mai scurta (dar neactualizata): http://www.avocatnet...le-publice.html

Cateva puncte de interes din primul link:

Quote

Art. 161 (1) Se interzice conducatorilor de biciclete:
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista acostament practicabil;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista acostament practicabil;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar in functie de directia de deplasare;
Art. 167   (1) Se interzice pietonilor si persoanelor asimilate acestora:
g) sa circule pe pistele pentru biciclete, amenajate si semnalizate corespunzator.

In concluzie, scooteristii (sau trotinistii - cum vreti sa le spuneti) sunt deocamdata avantajati d.p.d.v. legislativ in ceea ce priveste circulatia trotinetelor in spatii destinate circulatiei pietonilor, deoarece sunt tratati ca pietoni. Trotineta este un vehicul pentru pietoni la fel ca si skateboardul, rolele, cosul de cumparaturi dotat cu roti, scaunul cu rotile pentru obezi etc. Deci pe trotuare se poate circula (deocamdata) legal cu trotineta (si sper sa ramana lucrurile asa), dar nu cu bicicleta. Cu toate acestea, legea nu se aplica intotdeauna (adica nici politistii nu sar imediat sa dea amenzi cum observa un biciclist pe trotuar), deoarece exista situatii in care circulatia bicicletelor pe drumul public ar stingheri grav circulatia autoturismelor, ar putea obliga biciclistul sa circule pe a doua banda de circulatie, daca prima banda este ocupata de masini stationate ilegal (ceea ce ar fi tot o incalcare a legii), ar putea fi pusa in pericol viata biciclistului (pe sosele aglomerate) etc. In schimb, daca un biciclist circula cu bicicleta pe un totuar aglomerat in loc de a merge pe langa bicicleta sau traverseaza o trecere de pietoni facand slalom printre prietoni calare pe bicicleta, atunci poate fi amendat.

View Postmaster_oz, on 26 mai 2017 - 18:06, said:

Si ca veni vorba de trotuare si de trotinete imi aduc aminte ca in perioada de proba a unei trotinete, ma deplasam pe partea de trotuar destinata biciclistilor. Faza care mi s-a parut a fi neplacuta e ca trotuarul era ocupat in intregime 4 adolescenti care stateau pe skateboard-uri atat pe partea pentru pietoni cat si pe partea pentru biciclisti. Devreme ce acel spatiu era destinat exclusiv lor, nu inteleg de ce nu mi-au facut loc si mie, desi m-au vazut, fiind nevoit ca in dreptul lor sa opresc si sa cobor.

Acei adolescenti nu aveau voie sa ocupe pista pentru biciclisti. Si nici scooteristii care folosesc kick scooters. Desigur, ca legea nu se aplica intotdeauna...
Trebuia sa ii claxonezi un pic mai "nervos". Eu am sonerie din dotare la trotineta, dar se pot achizitiona separat sonerii mici care se potrivesc si la trotinete.
Cum spunea cineva care facea un review la o trotineta Oxelo Town 9 EF (dupa ce detinuse anterior o trotineta fara sonerie): "De acum inainte intru si eu in tagma claxonatorilor, alaturi de ciclisti.". Soneria este importanta la o trotineta, ca doar nu te apuci sa ii bati pe umar pe pietoni si sa ii rogi "timid" sa iti faca loc cand ocupa toata latimea trotuarului si nici nu tipi in spatele lor ca sa faca "partie". Posted Image

Edited by _-_, 27 May 2017 - 09:24.


#65
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Cicliștii n-au claxon, doar bicicliștii au!
În unele țări, biciclete sub 10 kg sunt execeptate de la unele accesorii ( sistemul de avertizare sonora, de exemplu.).

#66
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Adica triciclistii nu au claxon?

Sau nu exista cvadricicluri cu claxon?

Sau nu pot exista monocicluri cu claxon? Ori alte vehicule asemanatoare bicicletelor care au mai multe roti dispuse una in spatele celeilalte, roti ajutatoare dispuse in lateral etc.?

Oricum, ca idee, primul sens din DEX pentru substantivul "ciclist" este:

Quote

CICLÍST, -Ă, cicliști, -ste, s. m. și f., adj. 1. S. m. și f. Sportiv care practică ciclismul; persoană care umblă cu bicicleta; biciclist.

Termenul "ciclist" se utilizeaza fie ca sinonim pentru "biciclist", fie ca termen mai general care il include in primul rand pe cel de "biciclist", deoarece bicicletele sunt de departe cele mai populare, fie ca termen (cu sens restrans) care desemeneaza o persoana ce face sport cu bicicleta.
Etimologia termenului este in substantivul grecesc "kyklos" care inseamna cerc sau roata sau substantivul latin "cyclus".

View PostQuickSpeed, on 27 mai 2017 - 09:55, said:

Cicliștii n-au claxon, doar bicicliștii au!

Biciclistii sunt ciclisti.

Poftim si din NODEX:

Quote

BICICLÍST ~stă (~ști, ~ste) m. și f. Persoană care merge cu bicicleta; ciclist.

https://dexonline.ro...nitie/biciclist

Edited by _-_, 27 May 2017 - 10:48.


#67
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Am o veste proasta: TU ești biciclist!

#68
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Gresesti. Sunt biclist doar atunci cand circul cu bicicleta.

Iar atunci cand mai multe dictionare iti spun ca te inseli si nici nu esti lexicograf de profesie (altfel nu ai fi facut afirmatiile de mai sus), parerea mea este sa iti revizuiesti cunostintele, deoarece si tu faci parte din comunitatea vorbitorilor de limba romana, nu esti doar un "ciclist".

Edited by _-_, 27 May 2017 - 11:07.


#69
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Vezi, vorbești ca un biciclist!

#70
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Vorbesc ca o persoana care s-a documentat un pic si care observa prea des confuziile care se fac, confuzii pe care le-ai facut si tu.
Termenii respectivi nu fac parte dintr-un jargon al biciclistilor ("vorbire a biciclistilor" cum ii spui tu), ci sunt fie definiti la nivelul lexicului general al limbii romane, fie nedefiniti inca, dar utilizati tot la nivel de lexic general (precum termeni ca "trotinist", "trotinetist", "scooterist" - termen (re)imprumutat din limba engleza pentru a desemna conducatorii de kick scooters - pentru a nu se confunda cu cel de "scuterist" patruns in limba romana pe filiera franceza si care se refera la conducatorii de scutere - motociclete usoare, nu de "trottinettes", cum spun francezii etc.).

Oricum, ar fi cam greu sa vorbesc "ca un biciclist" avand in vedere ca bicicleta este pe ultimul loc in preferintele mele pentru a face sport. La ora actuala am pastrat o singura bicicleta, una pliabila, pe care o scot din casa o data pe luna sau chiar mai rar.
Pe langa trotinete, vehiculele preferate de mine pentru a face sport sau simple plimbari prin parc sunt cele care fac obiectul discutiei de la acest topic: https://forum.softpe...-electrica-etc/

Edited by _-_, 27 May 2017 - 15:58.


#71
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Exista diferente intre șoferi și conducători auto?


#72
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Este greu sa cauti intr-un dictionar?
https://dexonline.ro...efinitie/șofer

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate