Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...
 

Trotinete

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
700 replies to this topic

#19
Flat

Flat

    Bugetar Esențial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,875
  • Înscris: 23.06.2006

 andreic, on 10 mai 2017 - 08:16, said:

Chiar e cineva care are masina ca sa mearga 1-2km pe jos de fiecare data cand vine/pleaca undeva ? Hai sa lasam ipocrizia totusi Posted Image

da eu am 1.8km pana la metrou
ii faceam in 15 minute pe jos
cu trotineta Oxelo 7 ii fac in 4 minute, mai ales ca e si panta

cu masina sa ajung in acelasi punct trebuie sa ocolesc tot cartierul si daca e blocaj (de obicei este) fac si 30 de minute

#20
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

 andreic, on 10 mai 2017 - 08:16, said:

Chiar e cineva care are masina ca sa mearga 1-2km pe jos de fiecare data cand vine/pleaca undeva ? Hai sa lasam ipocrizia totusi Posted Image

Sunt destui, cu siguranta; inclusiv tineri care au obtinut recent permisul de conducere, si-au cumparat masina sh adusa din Germania si vor sa arate ca au si ei masina.
La noi masina este mai mult decat decat un rau necesar. A devenit moda, criteriu de departajare sociala. Ai masina, te crezi mai important... Ce iti pasa tie de poluare!
Iar la altii este pur si simplu vorba de lene. Cum sa care ei ceva intr-un rucsac sau intr-o sacosa? Se duc cu masina la piata, la hipermarket, in parc...
Doamne fereste sa astepte intr-o statie sau sa se inghesuie ei intr-un mijloc de transport in comun sau sa se oboseasca mergand cativa kilometri pe jos! Pot sa plece mai tarziu de acasa, sa se urce imediat in masina proprie, fiind siguri ca nu intarzie (prea mult la) la servici. Iar daca intarzie, atunci au posibilitatea sa dea vina pe trafic.
Cam asa este romanul. Se urca in masina si ii injura pe "hipsterii" care ii incurca cu bicicletele lor, datorita necunoasterii Codului rutier ii claxoneaza pe soferii care ocupa prima banda cand ei vor sa vireze la dreapta in intersectiile care au semafor cu lumina verde intermitenta si dupa ce injura destul, ajung acasa si isi injura mai departe nevasta/ sotul sau isi bat copii, deoarece si-au conservat destula energie fizica si au de unde sa dea...
Cand circula un adult cu trotineta pe trotuar atat pietonii cat si soferii intorc capul si se amuza, deoarece doar masina este ceva "serios", iar bicicletele pur si simplu ii enerveaza si atat. Culmea este ca persoanele in varsta sunt mai intelegatoare. Mai sunt si cei putini (tineri sau persoane in varsta) care apreciaza si ar dori o trotineta, dar nu indraznesc, deoarece se tem de reactia celor din jur (sa nu ii ia lumea drept nebuni).
Folosind atat masina, cat si bicicleta, trotineta sau alte vehicule ecologice/ sportive m-am confruntat cu o gama variata de reactii, majoritatea negative, desi nu ar trebui sa se intample asa. Si asta se intampla, deoarece la noi masina a devenit similara cu normalitatea cand, de fapt, este o anormalitate. Personal, as fi printre primii care ar vota impotriva permisiunii autoturismelor personale de a circula prin centrele oraselor sau de a patrunde in unele parcuri. Doar asa ar putea fi determinat romanul sa mai lase deoparte masina (macar cand este vreme frumoasa).

Edited by _-_, 10 May 2017 - 09:02.


#21
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,043
  • Înscris: 02.09.2005
trotinetele oxelo sunt niste carute pe langa astea
http://www.micro-sco.../mini-micro.php

http://www.trotinetemicro.ro/

Edited by jericho, 10 May 2017 - 09:18.


#22
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Alea sunt jucarii pentru copii supraevaluate.
Micro nu au stat niciodata bine la capitolul trotinete urbane pentru adulti. Sunt pe primul loc (sau erau candva) la trotinete freestyle.

#23
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

 Flat, on 10 mai 2017 - 08:57, said:

da eu am 1.8km pana la metrou
ii faceam in 15 minute pe jos
cu trotineta Oxelo 7 ii fac in 4 minute, mai ales ca e si panta
Inteleg ca e panta, dar 27km/h?

#24
demin2609

demin2609

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 22.11.2009
Exact asta zic și eu. Mă vede cu bicla la serviciu și îmi zice că nu am bani de benzină... Plm ei merg 1.5 km cu mașina, într-un oraș nu prea aglomerat... dar are cine să îl înghesuie. Iar un coleg a zis că nu are loc să treacă pe stradă de mine... are un diesel ce scoate un nor de fum... o plăcere să îl respiri! Oi fi eu sucit la cap.. sau nu trăiesc unde trebuie.

#25
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,606
  • Înscris: 07.02.2003

 _-_, on 10 mai 2017 - 09:00, said:

Sunt destui, cu siguranta; inclusiv tineri care au obtinut recent permisul de conducere, si-au cumparat masina sh adusa din Germania si vor sa arate ca au si ei masina.
La noi masina este mai mult decat decat un rau necesar. A devenit moda, criteriu de departajare sociala. Ai masina, te crezi mai important... Ce iti pasa tie de poluare!
Iar la altii este pur si simplu vorba de lene. Cum sa care ei ceva intr-un rucsac sau intr-o sacosa? Se duc cu masina la piata, la hipermarket, in parc...
Chestia ca si daca le e lene sau nu... motivatia e treaba lor pana la urma, nu a unei nise sociale Posted Image Nu mai zic ca si taxele sunt mari, pana la urma nimeni serios nu-si ia masina sa mearga pe jos... nu e logic, daca poti merge pe jos sau ai chef, atunci la ce dai bani pe masina nu ? Posted Image

 _-_, on 10 mai 2017 - 09:00, said:

Cand circula un adult cu trotineta pe trotuar atat pietonii cat si soferii intorc capul si se amuza, deoarece doar masina este ceva "serios", iar bicicletele pur si simplu ii enerveaza si atat. Culmea este ca persoanele in varsta sunt mai intelegatoare. Mai sunt si cei putini (tineri sau persoane in varsta) care apreciaza si ar dori o trotineta, dar nu indraznesc, deoarece se tem de reactia celor din jur (sa nu ii ia lumea drept nebuni).
Nu se intampla asa, eu merg deseori cu trotineta si nu intoarce nimeni capu cu exceptia copiilor care probabil vor si ei sau se simt motivati Posted Image Nu trebuie sa te justifici in fata celor din jur indiferent ca ai masina sau trotineta, e fix treaba si dreptul tau Posted Image

 _-_, on 10 mai 2017 - 09:00, said:

deoarece la noi masina a devenit similara cu normalitatea cand, de fapt, este o anormalitate.
De ce ar fi o anormalitate ?

Edited by andreic, 10 May 2017 - 18:52.


#26
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Cum alegem o trotineta pentru adulti? Care sunt criteriile principale de comparatie?

1) Brand-ul.
Desi nu este cel mai important, unele persoane acorda cea mai mare importanta brand-ului.
Cel mai popular brand este Razor. Razor nu produce neaparat trotinete de calitate, dar cu siguranta trotinetele lor au un raport calitate/ pret care au facut din acest brand unul foarte cunoscut cam peste tot pe glob.
Micro a incercat sa se lanseze comercializand trotinete pentru adulti, dar nu a avut prea mare succes, asa ca s-a reorientat spre productia de trotinete pentru copii. In general, toate produsele lor sunt construite din materiale de calitate care justifica preturile mari la care se comercializeaza. Utilizatorii care cumpara trotinete pentru distractie in parcuri special amenajate prefera trotinetele produse de Micro, deoarece sunt mai rezistente atunci cand sunt utilizate pentru "acrobatii".
Atat Razor cat si Micro au fost reticenti in legatura cu implementarea sistemelor de amortizare (cum ar fi suspensiile), deoarece acestea reduc distanta parcursa cu un singur kick (nu cu mult) si pot ceda mai repede decat alte componente. De asemenea, au preferat sistemul clasic de pliere, desi este mai incomod. Nici unii, nici ceilalti nu au (din cate cunosc) modele cu frana pe ghidon, ci cu frana de picior (in general, utilizata prin apasarea cu piciorul a aripei de pe roata din spate).
Oxelo este un brand foarte popular in Europa, dar a ajuns sa fie apreciat si in alte parti ale lumii, cum ar fi S.U.A.
Cea mai populara trotineta pentru adulti era Razor A5, dar la ora actuala nu prea mai este apreciata din cauza ca are platforma scurta si ingusta, ghidonul prea ingust si nu amortizeaza absolut deloc socurile.
Micro a lansat o trotineta cu suspensii si alta cu platforma flexibila in vederea amortizarii socurilor (este vorba de Micro Suspension, respectiv Micro Flex). Au si cateva variatiuni usoare de la aceste modele (de exemplu, o varianta Micro Flex cu roti pneumatice care sa compenseze lipsa suspensiilor sau sa completeze platforma flexibila). Problema este ca neavand suficienta experienta in producerea unor trotinete de acest gen au produs nemultumiri clientilor. Totusi, unii le vor cumpara pentru brand.
Alternativa mai buna la Micro Suspension este considerata Oxelo Town 7 XL care arata aproape la fel, se comporta la fel, in schimb are suspensii de calitate mai buna (calitatea restului componentelor nu este neaparat peste cea de la Micro, in schimb, trotineta este aparent mai fiabila). Vine si cu o curea pentru umar.
Modelul Micro Flex este criticat pentru faptul ca necesita un efort mai ridicat pentru inaintare si pare sa ii cedeze platforma in cazul utilizatorilor cu o greutate mai apropiata de cea maxima suportata. Atat trotinetele lor cat si altele similare au lasat loc altor producatori pentru a lansa pe piata trotinete mai adecvate utilizariii in mediul urban de catre adulti.

2) Aspectul.
Unele trotinete pentru adulti au aspectul similar al trotinetelor pentru copii. Fata de trotinetele pentru copii, cele pentru adulti suporta o greutate mai mare, iar ghidonul poate fi inaltat ceva mai mult, dar fizic pot fi usor confundate cu trotinetele pentru copii. De aici si aspectul ceva mai caraghios pe care il are un adult calatorind pe o astfel de trotineta. Micro sau Razor produc trotinete de acest gen. Unii utilizatori (in general, persoanele mai scunde, cu greutate mai mica, mai tinere) le prefera, deoarece sunt mai usoare, au volum mai mic si permit, de regula, parcurgerea unor distante mai lungi cu un singur kick (fie datorita platformei joase, fie datorita lipsei suspensiilor). Astfel de trotinete sunt mai adecvate pe terenuri plate, fara denivelari, ceea ce mai rar se gaseste la noi.
Alte trotinete pentru adulti au aspect mai elegant, mai potrivit adultilor. De regula, astfel de trotinete au platforma mai lunga si/ sau mai lata, ghidonul este mai lat, sunt dotate cu suspensii sau alte mijloace pentru amortizarea vibratiilor, pot avea frana pe ghidon si sonerie, mecanisme de pliere/ depliere mai avansate (mai rapide), sistem antifurt, accesorii specifice etc. In general, astfel de trotinete sunt ceva mai voluminoase si mai grele (dar nu cu mult). Un adult arata mai putin caraghios pe o astfel de trotineta, in schimb, unora le-ar putea parea prea grosolana sau cu aspect de "caruta" (cum spunea colegul jericho mai sus).

3) Rotile.
Ca idee generala, cu cat sunt rotile mai mari si mai putin late, cu atat trotineta permite atingerea unei viteze mai ridicate. Cele mai recomandate sunt rotile cu diametru de 200 mm si o latime standard (nu prea exista variatiuni in acest sens). Exista mai rar trotinete cu roti mai late (de obicei, aceste roti sunt si cu diametru mai mic). Acestea ofera o stabilitate mai ridicata (inclusiv atunci cand apar obstacole in drum, cum ar fi pietre, crengute, sine de tramvai etc.), in schimb, fac mai dificila efectuarea virajelor si pierd la capitolul viteza.
Alta variabila importanta masoara calitatea rulmentilor (precizia de fabricatie, toleranta rulmentilor) pe o scala numita ABEC care este de la 1 la 9 (doar numere impare). Valoarea 9 ofera cea mai ridicata precizie, eficienta, viteza. Trotinetele de calitate au, de regula, rulmenti ABEC 7 si ABEC 5. Cele cu ABEC 7 sunt, de obicei, mai scumpe. O trotineta la care roata nu se invarte singura foarte mult atunci cand o tii cu roata ridicata si ii dai un impuls este o trotineta cu rulmenti de calitate proasta sau cu defecte de fabricatie. Frecarea trebuie sa fie minima, adica roata sa nu para ca franeaza singura dupa ce a efectuat doar cateva rotatii complete sau sa se opreasca brusc dupa ce a scazut viteza de rotatie la minim.
Duritatea rotii (A Wheel Hardness) reprezinta, de asemenea, o variabila importanta. O duritate mai mare se traduce printr-o rezistenta mai mare in timp, iar o duritate mai mica se traduce printr-o aderenta mai buna si absorbtie mai ridicata a socurilor. De exemplu, o roata cu duritatea de 100A are o aderenta redusa, absoarbe mai putin socurile, se toceste mai greu, suporta o greutate mai mare, in timp ce o roata cu duritatea de 72A are o aderenta ridicata, absoarbe mai bine socurile, se toceste mai rapid, suporta o greutate mai mica.
Unele trotinete vin cu roti pneumatice sau suporta inlocuirea rotilor din dotare prin roti pneumatice. Rotile pneumatice permit cea mai buna absorbtie a socurilor, au aderenta mai ridicata, dar nu sunt recomandabile persoanelor cu o greutate mare. In functie de greutatea pasagerului camerele se umfla mai mult sau mai putin, dar intre anumite limite clare, temperatura atmosferica si presiunea aerului din camere trebuie monitorizate in mod constant si reglate pe traseu, daca este nevoie. Deci pompa cu manometru devine un accesoriu obligatoriu, alaturi de un kit anti-pana (sau scule si camera de rezerva).

4) Platforma.
Cu cat platforma este mai joasa, cu atat confortul muscular este mai mare la inaintare si se poate obtine o viteza mai mare. De regula, inaltimea platformei se apreciaza in raport cu axul rotilor de un anumit diametru (atunci cand platforma suporta intreaga greutate a pasagerului). Cu cat diametrul rotilor este mai mare, cu atat platforma trebuie sa coboare mai mult fata de axul rotilor pentru un confort ridicat, aceasta traducandu-se, de fapt, prin inaltimea platformei fata de sol. Cu cat platforma este mai apropiata de sol cu atat creste riscul de a atinge partea de jos de anumite obstacole. Trotinetele urbane au, de obicei, o inaltime a platformei fata de sol un pic mai mare decat trotinetele freestyle. Dar nu trebuie sa fie nici prea mare; altfel efortul depus este mai ridicat, viteza mai mica, confortul mai scazut.
Latimea platformei, de asemenea, poate contribui semnificativ la confort (pentru unele persoane reprezinta o variabila decisiva). Cea mai comoda modalitate de a calatori pe o trotineta urbana este cu picioarele bine sprijinite in paralel pe platforma. Astfel de trotinete nu au nevoie ca platforma sa fie prea lunga. Unele trotinete care au platforma scurta si lata sunt dotate cu un ghidon usor curbat spre inainte pentru un confort mai ridicat (altfel iti vine ghidonul in burta). Platforma nu trebuie sa fie nici prea lata, deoarece daca este prea lata, atunci stinghereste inaintarea, obligand pasagerul sa tina piciorul utilizat pentru propulsie ceva mai departat. Aceasta s-ar "traduce" prin efort mai ridicat si viteza mai mica. Majoritatea trotinetelor nu au platforma suficient de lata ca sa permita sprijinirea completa a ambelor talpi (partile laterale raman mai mult sau mai putin in afara platformei). Alte trotinete (in general cele care au platforma mai ingusta) au platforma mai lunga. Platforma mai lunga permite sprijinirea ambelor picioare pe platforma, dar unul in fata si altul in spate. Acesta este modul traditional de a calatori pe o trotineta. In schimb, trotinetele pentru adulti rareori au platforma suficient de lunga si atunci piciorul din spate (cel care este folosit si la propulsie) nu se poate sprijini decat cu varful, calcaiul ramanand in aer si pregatit pentru a actiona frana de picior. Acest mod de a circula pe o trotineta (obisnuit la freestyleri) face mai dificila schimbarea piciorului utilizat pentru inaintare si devine, in timp, obositor. Pentru a reduce oboseala, unii utilizatori ai unor astfel de trotinete prefera sa tina, din cand in cand, picioarele pe platforma oblic - unul mai in fata, altul mai in spate si cu o mica portiune in paralel, dar cu ambele talpi sprijinite pe platforma, chiar daca varful unui picior si calcaiul celuilalt depasesc platforma (raman in aer). Din pacate, majoritatea trotinetelor (si toate cele produse pana la ora actuala de Micro sau Razor) nu au platforma nici lata si nici lunga (pentru a reduce volumul si greutatea). Ba inca au si ghidonul drept sau chiar inclinat spre coada trotinetei, ceea ce implica si un efort mai ridicat al bratelor. Multi utilizatori ai trotinetelor de acest gen ajung la concluzia ca trotineta nu este un vehicul prea util, ca bicicleta este mai confortabila, ca trotinetele sunt bune doar pentru cine vrea sa faca sport etc. Aceasta se intampla, deoarece ei nu au cunoscut avantajele unei trotinete cu platforma suficient de lata ca sa permita fie sprijinirea ambelor talpi in paralel - ceea ce este preferabil pentru confort maxim (nici prea lata ca sa nu incomodeze deplasarea), fie sprijinirea ambelor picioare unul in fata celuilalt fara ca un picior sa se sprijine doar in degete sau sa oblige la tinerea oblica a talpilor (cu varful piciorului sprijinit de platforma - piciorul din fata - orientat spre interior in timp ce se trage cu bratele de ghidon pentru a nu cadea pe spate sau se sta cu pieptul coborat peste ghidon).

5) Inaltimea si latimea ghidonului.
Evident ca trotinetele pentru adulti trebuie sa permita inaltarea ghidonului pana la o inaltime care sa asigure confortul pasagerului. La trotinetele cu platforma scurta (cum sunt cele produse de Razor sau Micro, de exemplu), ghidonul, de regula, nu se poata inalta prea sus. Nici nu ar fi util, deoarece ghidonul vine prea aproape de corp si bratele ar trebui tinute prea flexate, devenind o pozitie obositoare. Si atunci este preferabila coborarea ghidonului chiar daca aceasta face mai dificila pastrarea echilibrului.
Pentru a compensa neajunsul produs de platforma scurta, ghidonul in loc de a fi perpendicular pe platforma sau inclinat spre interior, la unele modele de trotinete (mai putin cele de la Micro sau Razor dintre producatorii cei mai importanti) este fie inclinat spre exterior, fie curbat spre exterior, aceasta permitand o pozitie mai inalta a ghidonului, ceea ce creste siguranta si confortul muscular. De remarcat insa, ca un ghidon inclinat spre exterior (la unii producatori) sau perpendicular pe platforma (cum este la trotinetele Micro, de exemplu) creste riscul de accidentare atunci cand una dintre roti intalneste un obstacol (trotineta tinde sa se rastoarne catre fata) comparativ cu situatia in care ghidonul formeaza un unghi ascutit cu platforma, tija ghidonului fiind orientata catre interior (cum este la trotinetele Oxelo de la Decathlon, de exempli). Un alt factor important este latimea ghidonului. Cu cat ghidonul este mai lat, cu atat confortul muscular si siguranta creste. Cu cat ghidonul este mai aproape de corp, cu atat trebuie sa fie mai lat. Din pacate, multi producatori comercializeaza trotinete cu ghidonul prea ingust (la Razor si Micro este extrem de ingust, mai ales ca acesti producatori opteaza, deseori, pentru ghidon nepliabil).
Deci inaltimea ghidonului se raporteaza nu doar la inaltimea pasagerului, ci si la lungimea platformei sau a unghiului/ formei ghidonului, pe de o parte, respectiv latimea ghidonului, pe de alta parte.
In functie de tipul trotinetei, ghidonul este mai confortabil sa vina in dreptul pieptului sau in dreptul stomacului sau chiar sub nivelul bazinului (in ultimul caz, doar la trotinetele cu platforma scurta si ghidonul orientat spre spate). Cele mai practice trotinete pentru utilizare urbana sunt cele care te fac sa te simti cel mai confortabil atunci cand corpul este perfect drept.
Pe scurt, sunt preferabile trotinetele care au un ghidon mai ridicat si care sa vina mai departe de corp atunci cand corpul este in pozitie verticala, dar cu tija ghidonului usor orientata spre interior, ceea ce se imbina cu o platforma nu foarte scurta.

6) Suspensiile sau alte mijloace pentru amortizarea socurilor.
Pe langa cauciucurile umplute cu aer (care vin si cu dezavantaje), amortizarea cea mai buna a socurilor este realizata cu ajutorul suspensiilor. Suspensiile sunt fie doar pe fata (atenuand zdruncinaturile produse la impactul rotii din fata cu denivelarile drumului), fie atat pe fata cat si pe spate (suspensia de pe spate se afla sub podea si permite oscilarea platformei atunci cand se traverseaza o zona cu denivelari, atenuand socurile).
Unele modele de trotinete au platforma flexibila sau suportul platformei flexibil. Exista si trotinete care combina suspensia fata cu o alta modalitate de atenuare a socurilor pentru platforma.
Indiferent de prezenta amortizoarelor de la nivelul ghidonului sau al platformei, unele trotinete sunt dotate cu manere special concepute pentru a absorbi o parte din socuri.
Daca o trotineta nu are niciun fel de amortizare, atunci disconfortul este maxim. Majoritatea trotinetelor nu amortizeaza socurile in niciun fel, compensand prin faptul ca rezista mai mult in timp, deci nu esti obligat sa inlocuiesti trotineta prea des. De asemenea, avantajul unei astfel de trotinete este ca permite parcurgerea unei distante mai mari cu un singur kick si indirect atingerea unei viteze usor mai mari, deoarece suspensiile absorb o parte din energie. In schimb, cine detine o astfel de trotineta cu siguranta nu o va utiliza prea des, deci trotineta va putea fi pastrata multa vreme in stare buna... Dar proprietarul ei se va putea lauda ca trotineta lui merge un pic mai mult la un sut in asfalt aplicat cu aceeasi forta de impingere, decat una cu amortizoare si ca poate chiar depasi ca viteza o trotineta cu suspensii (asta daca presupunem ca cele doua trotinete difera intre ele doar prin prezenta amortizoarelor, altfel pot fi numeroase cazuri in care o trotineta cu suspensii este mai rapida decat una ieftina fara suspensii sau permite parcurgerea unei distante mai mari pana la oprirea completa).
Daca cineva a facut greseala de a cumpara o trotineta fara amortizoare, mai poate reduce un pic din tremuratul obrajilor, clantanitul dintilor si durerile de cap slabind usor strangerea mainilor pe ghidon atunci cand nu circula pe teren perfect plan (ceea ce implica un usor risc de accidentare) sau invelind manerele cu o banda moale.

7) Franele.
Cea mai uzuala metoda de a opri o trotineta este coborarea de pe ea si invingerea inertiei prin aplicarea unei forte de sens contrar, folosind musculatura picioarelor care imping in asfalt si frecarea talpilor incaltamintei de asfalt. Daca viteza este prea mare, oprirea trotinetei necesita executarea mai multor pasi. Evident ca in tot acest timp trotineta nu trebuie scapata din mana.
Cea mai uzuala tehnologie de a opri o trotineta este frana instalata pe roata din spate. Franarea pe roata din spate se poate realiza prin apasarea aripei sau a unui buton special aflat in dreptul calcaiului piciorului care trebuie tinut in spate, pregatit sa apese frana in situatii de urgenta. Unele trotinete dotate cu frana pe roata din spate vin si cu frana pe ghidon care, de regula, actioneaza asupra rotii din fata si permite scurtarea distantei de franare. Aceste tipuri de frana se utilizeaza, de regula, in combinatie. La viteze mai mici se poate utiliza exclusiv frana de pe roata din fata, dar la viteze mari, actionarea ei izolat fata de frana de pe spate poate produce un accident (rasturnarea trotinetei si aruncarea pasagerului peste ghidon).
Unele trotinete cum ar fi Oxelo Town 9 Easy Fold are frana pe ghidon, dar aceasta frana actioneaza asupra rotii din spate. Aceasta frana permite mentinerea talpilor in pozitie paralela pe platforma, deci nu te obliga sa intinzi piciorul in spate (ceea ce implica uneori, inclusiv schimbarea pozitiei ambelor picioare) pana cand nimeresti declansatorul pentru frana.
Nu am intalnit inca trotiente pentru adulti care au frane pe ghidon pentru fiecare roata, dar nu este exclus sa existe.

8) Modalitatea de pliere (daca este vorba de o trotineta pliabila).
La majoritatea trotinetelor plierea/ deplierea se realizeaza prin actionarea unui surub cu ajutorul cheii atasate la surub. De regula, acest surub este greu de actionat, deoarece trebuie sa fie strans suficient de bine. La unele trotinete este necesara apasarea unui picior pe platforma, impingerea ghidonului spre fata cu o mana in timp ce cu cealalta mana se slabeste surubul respectiv. O astfel de trotineta este mai incomoda in utilizare, daca este necesara plierea/ deplierea ei de mai multe ori in cadrul unui trip.
La unele trotinete plierea se realizeaza prin actionarea unui buton mecanic care, de regula, este dificil de apasat si in timp devine tot mai greu pana la imposibil de apasat, daca nu este bine intretinut prin ungere periodica.
Alte trotinete vin cu un buton similar, dar care combina forta mecanica cu cea hidraulica sau cu alte tehnologii care usureaza aceasta operatiune. Sunt rare astfel de trotinete.
Unele trotinete permit inclusiv plierea manerelor de la ghidon. Cel mai avansat tip de pliere a ghidonului se gaseste la trotinetele care permit rotirea manerelor pe cate o axa si blocarea lor. Majoritatea trotinetelor, insa, permit scoaterea de tot a manerelor care raman agatate unul de altul intr-un elastic ce se largeste in timp. Manerele extrase intra in cate un suport de plastic ce se largeste in timp. De regula, trotinetele ce permit extragerea manerelor sunt dotate si cu un mecanism de siguranta pentru blocarea manerelor care impiedica, totodata, manerele sa se miste. Din pacate, la unele trotinete lipseste acest mecanism.

9) Volumul si greutatea.
Materialele din care este confectionata o trotineta, marimea platformei, lungimea si latimea ghidonului, diverse dotari, cum ar fi suspensiile, sistemul de franare, mecanismul de pliere etc. se reflecta in volumul si greutatea trotinetei. Unele materiale sunt mai usoare, dar mai putin rezistente, un ele sunt mai grele, dar asigura o fiabilitate sporita, unele tehnologii (pentru pliere, franare) pot creste semnificativ volumul si greutatea, unele accesorii (cum ar fi luminile, suportul pentru bagaj etc.) nu sunt neaparat necesare s.a.m.d. Fiecare poate trage singur concluziile, deoarece posibilitatile si nevoile difera de la om la om.

10) Modalitatea de transport, depozitare si asigurare impotriva furtului.
Unele trotinete sunt dotate cu un sistem de blocare a unei roti pentru ca trotineta sa se poata sprijini vertical pe acea roata.
Unele trotinete vin cu o curea pentru a putea fi atarnate de umar sau cu "urechi" pentru agatarea unei curele, altele nu.
Unele trotinete vin insotite de o geanta sau husa pentru transport, la altele geanta sau husa sunt accesorii optionale sau nu exista niciun fel de accesoriu de acest gen.
Unele trotinete vin cu un sistem ce permite asigurarea impotriva furtului cu ajutorul unui lant cu lacat pentru biciclete, altele sunt mai greu sau imposibil de asigurat.

11) Dotari suplimentare. Accesorii dedicate. Piese de schimb. Service.
Cateva dintre dotarile mai importante ale unor trotinete deja le-am mentionat mai sus si nu are rost sa le repet.
O parte dintre accesoriile originale ce pot fi achizitionate separat, de asemenea, le-am mentionat.
Pentru unele trotiente exista si piese de schimb. De exemplu, magazinul Decathlon ofera roti de schimb, set de suruburi si husa de transport pentru unele trotinete Oxelo. De asemenea, asigura service.
Pentru unele trotinete nu exista piese de schimb. Din pacate, pentru trotineta de la Globber mentionata in primul post, utilizatorii se plang ca nu se gasesc piese de schimb.
Exista trotinete pentru care se asigura service, dar nu intotdeauna service-ul se afla in Romania.
Nu are rost sa dezvolt mai mult acest "capitol".

12) Topuri si review-uri.
La sfarsitul primului post am oferit mai multe link-uri cu topuri mai recente pentru trotinete dedicate adultilor. Tot in primul post sau in urmatoarele posturi (inclusiv in cel de fata) am oferit si link-uri unde pot fi citite review-uri pentru unele trotinete mai cunoscute.
In ceea ce ma priveste, am mentionat deja modelul ales de mine, Oxelo Town 9 Easy Fold, care se constituie deseori in reper pentru alegerea unei alte trotinete urbane dedicate adultilor (de catre cine opteaza pentru alt model de trotineta). In link exista numeroase review-uri si adaug totodata link cu review-uri la geanta dedicata.
Eu am oscilat intre Town 9EF si Globber My Too. M-am decis mai greu pe care sa o iau. Modelul de la Globber are un mecanism de pliere superior, se poate sprijini vertical si are ghidonul nepliabil (deci nu zdrangane). Materialele din care este confectionata sunt probabil de o calitate mai buna. Am optat pentru prima, deoarece are frana tot pe ghidon, dar actioneaza asupra rotii din spate, are o sonerie (micuta), dar si la cealalta se poate adauga, are suport pentru lant antifurt, este mai usoara si se pliaza mai bine. In plus, se gasesc unele piese de schimb si accesorii pentru ea, fiind si mai ieftina.

Postul este probabil prea lung, dar sper ca va fi de folos celor care doresc sa achizitioneze o trotineta.
Nu garantez ca toate informatiile expuse sunt corecte (unele le-am preluat de pe site-uri diverse, altele se datoreaza experientei personale si nu este exclus sa fi fost subiectiv). Orice idee care sa corecteze "ghidul" de mai sus este binevenita.
Nu am rabdare sa recitesc textul, deci probabil ca am lasat unele greseli in urma sau fraze mai putin inteligibile, dar cred ca o sa va descurcati. Posted Image
Spor la citit!

Edited by _-_, 16 July 2020 - 09:56.


#27
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 casablanca1000, on 09 mai 2017 - 23:39, said:

din seria prostiilor importate de la hipsterii din occident, acum: trotineta

nu erau destul de enervanti puradeii cu rucsace in spate prin autobuzele si asa inghesuite, nu erau de ajuns nici mamicutzele cu carucioare, acum mai se indeasa si ditai adultii in toata firea cu trotinete!!! Posted Image

triciclete cand va luati?
Dar cine te-a chinuit nene in halul asta de te deranjaza orice, de la copii care se duc la scoala dimineata cu autobuzul pana la hipsterii pe role sau trotinete?

Edited by underb, 11 May 2017 - 06:00.


#28
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

 andreic, on 10 mai 2017 - 18:53, said:

Chestia ca si daca le e lene sau nu... motivatia e treaba lor pana la urma, nu a unei nise sociale Posted Image Nu mai zic ca si taxele sunt mari, pana la urma nimeni serios nu-si ia masina sa mearga pe jos... nu e logic, daca poti merge pe jos sau ai chef, atunci la ce dai bani pe masina nu ? Posted Image


Nu se intampla asa, eu merg deseori cu trotineta si nu intoarce nimeni capu cu exceptia copiilor care probabil vor si ei sau se simt motivati Posted Image Nu trebuie sa te justifici in fata celor din jur indiferent ca ai masina sau trotineta, e fix treaba si dreptul tau Posted Image


De ce ar fi o anormalitate ?

Eu am inceput sa utilizez mai rar masina pe distante scurte din cauza blocajelor de circulatie, a  imposibilitatii de a gasi un loc de parcare, a combustibilului consumat excesiv, a timpului consumat in exces, a uzurii exagerate a ambreiajului si franei etc.
De multe ori ma deplasez mai rapid cu trotineta electrica decat cu masina, plus ca daca folosesc trotineta nu mai duc grija lipsei locurilor de parcare sau a amenzilor.
Nu demult mi-am luat amenda de la un politist retardat pentru ca am stationat cateva minute cu avariile aprinse pe jumatate din banda a doua a unui drum cu 3 benzi ca sa incarc niste saci in masina. Militianului i se parea mai "logic" sa incurci circulatia autovehiculelor carand sacii cu caruciorul sau cate unul pe bicicleta. Deci vrand-nevrand ajungi si la compromisuri, desi in unele situatii un pic de efort fizic chiar nu strica, motiv pentru care am cumparat si o trotineta clasica pe langa cea electrica (pe trotuare aglomerate cu pietoni sau daca ai nevoie sa intri in magazine trotineta electrica nici nu este prea utila - trebuie sa circuli cu viteza mica, sa opresti des si sa suporti greutatea trotinetei unde nu o poti folosi).

Da, ai dreptate, nu trebuie sa te justifici celor din jur, totusi unii inca mai considera trotinetele vehicule doar pentru copii. Teoretic ar trebui sa se obisnuiasca sau chiar sa-i influenteze sa foloseasca si ei trotinete, dar inca nu se vad prea multi adulti pe trotinete (cel putin la noi).

Cum spuneam, masina a devenit o anormalitate, deoarece s-a constituit in moda (nejustificata in centrele oraselor, in conditiile in care masina mai mult te incurca atunci cand se circula bara la bara sau nu gasesti locuri de parcare), criteriu de departajare sociala (se considera ca daca ai bani, atunci neaparat trebuie sa detii un autoturism si sa te arati cu el), sursa de poluare etc. Acestea pe langa numarul de accidente (uneori cu victime) ce cresc odata cu cresterea numarului de autoturisme, o justificare de a nu face miscare (ceea ce se reflecta asupra sanatatii) s.a.m.d.

#29
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Pai și cum la incarci sacii în trotineta???

#30
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
@_-_
politistul ala a stat langa tine si a cronometrat 5 minute....

#31
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013

 QuickSpeed, on 11 mai 2017 - 10:44, said:

Pai și cum la incarci sacii în trotineta???

Am si bicicleta, dar pentru asta folosesc masina.

#32
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005

 _-_, on 11 mai 2017 - 12:33, said:

Am si bicicleta, dar pentru asta folosesc masina.
am vazut si eu cativa indivizi pe trotinete electrice, uau cat de repede merg printre oameni si cat sunt de manevrabile......

Edited by arg, 11 May 2017 - 12:51.


#33
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Trotineta electrica este muuult mai comoda decat o trotineta clasica, prinde viteza incomparabil mai mare si intr-adevar este ceva mai manevrabila, de exemplu, poti efectua viraje mai stranse inclinand trotineta ceva mai mult pe o parte si accelerand in momentul efectuarii virajului. Doar ca pe distante mici nu prea este practica. Pierzi vremea ca sa o incarci inainte de plecare (a mea se incarca destul de lent, pentru protejarea acumulatorului) si nu iti permiti nici sa pastrezi pe termen mai lung bateria foarte incarcata (si nici prea descarcata), deoarece i-ai reduce in mod semnificativ viata sau ar distruge acumulatorul (care este componenta cea mai scumpa). Daca utilizezi trotineta aproape zilnic, atunci nu ar fi o problema sa o pui la incarcat si sa o incarci complet imediat ce ajungi acasa (eu nu o utilizez cu regularitate), altfel trebuie sa respecti regula lui 40%-80% ca procent de incarcare a bateriei, in functie de cand estimezi ca o vei utiliza din nou (asta daca poti macar sa apreciezi nivelul de incarcare, deoarece nu la orice trotineta electrica este posibil).
Partea proasta la trotinetele electrice este ca nu ai randament la utilizarea lor ca si trotinetele obisnuite (asta daca macar permit utilizarea lor ca trotinete obisnuite): distanta pacursa la o impingere este foarte mica si viteza maxima pe care poti sa o atingi este mult mai mica decat in cazul unei trotinete clasice, efortul depus find destul de mare, deci cam depinzi de baterie.

Si pentru ca tot am dat-o in versus, voi posta si o comparatie intre doua dintre cele mai bune trotinete de pe piata:
1) Oxelo Town 7 XL
2) Oxelo Town 9 EF

Ambele modele sunt produse de Oxelo (care au fost achizitionati de Decathlon) si au trecut de-a lungul timpului prin diverse "upgrade-uri" corespunzatoare editiilor sub care s-au prezentat in anumiti ani de fabricatie. Oxelo este o marca frantuzeasca si respecta niste standarde de fabricatie care i-au facut cunoscuti inclusiv pe continentul american, in Asia si nu numai. Nimic din ceea ce este produs de Oxelo nu este fabricat in China, deci trotinetele lor sunt realizate cu o mai mare atentie si nu includ "renumitul" metal chinezesc (care se rupe sau toceste repede) sau plasticul chinezesc care este casant, imbatraneste rapid, isi schimba structura devenind lipicios etc.
Ambele sunt trotinete urbane ce pot fi utilizate de catre adulti, dar modelul dedicat exclusiv adultilor este cel de-al doilea model enumerat.
Amandoua sunt pliabile, amandoua sunt capabile sa reduca o parte din socuri, amandoua vin insotite de o curea pentru transport. Cea de-a doua vine in plus cu sculele necesare pentru strangerea suruburilor si este compatibila cu mai multe accesorii ce pot fi achizitionate separat: husa pentru transport (dar care se potriveste si la primul model), platforma pentru copil si lant anti-furt (doar ca este greu de gasit unul compatibil cu diametrul foarte mic al gaurii dedicate). Pentru amandoua se gasesc unele piese de schimb (roti, suruburi etc.).
Voi detalia mai jos, pe cat posibil structurat, alte cateva aspecte mai importante care se pot constitui in criterii de comparatie pentru cele doua modele:

1) Platforma.
La primul model platforma este cam ingusta pentru adulti (cu greu pot fi asezate picioarele unul langa celalalt). La cea de-a doua, daca plasam picioarele in paralel, jumatate din talpa incaltamintei de la fiecare picior sta in aer (cel putin la mine, deoarece port numarul 45 la pantofi), dar stabilitatea este relativ buna si nu este necesar sa repozitionezi prea des picioarele pe platforma in caz ca unul dintre ele nu mai incape pe platforma. Platforma are si o dunga pe mijloc care ne poate ghida atunci cand pozitionam picioarele pe platforma. Pastrarea picioarelor unul langa altul (in paralel) ne permite sa schimbam rapid piciorul, atunci cand piciorul care sta sprijinit oboseste datorita tensiunii musculare.
Pentru cine nu cunoaste, piciorul care sta sprijinit pe platforma suporta greutatea corpului, atunci cand celalalt picior trage suturi pentru inaintare. Daca incercati sa executati genuflexiuni intr-un picior sau sa stati mai multa vreme intr-un picior cu genunchiul usor flexat, atunci va puteti face o idee asupra efortului suportat de musculatura.
Niciunul dintre modele nu permite asezarea completa a talpilor una in spatele celeilalte (ambele fiind cu platforma scurta, deoarece ambele sunt trotinete portabile, pliabile). Cine circula in acest mod va trebui sa aseze piciorul utilizat pentru propulsie doar cu varful in spatele celuilalt. Pe termen scurt, aceasta pozitie este relaxanta, dar dupa o vreme devine obositoare. Cel mai bine este sa fie alternate cele doua modalitati mentionate.
Primul model de trotineta este un pic mai lung (are platforma mai lunga cu cativa centimetri), in schimb, latimea platformei este aceeasi latime intalnita la trotinetele pentru copii (insuficienta pentru cine poarta numar mare la pantofi).
La al doilea model platforma este un pic mai joasa (mai apropiata de sol) ceea ce usureaza efortul la inaintare, musculatura ramane ceva mai relaxata, pozitia mai joasa permitand totodata atingerea unei viteze mai mari.

2) Ghidonul.
La primul model ghidonul este un pic mai inalt la inaltimea maxima (doar cu cativa milimetri). In schimb, cea de-a doua compenseaza prin faptul ca ghidonul este curbat spre inainte si prin latimea ghidonului care este mai mare. Din aceste motive este mai adecvata persoanelor mai inalte. Pentru mine (care am 1.85m inaltime) ghidonul mi se pare cam jos (as fi preferat sa fie mai inalt), dar ma descurc, adica nu ma deranjeaza prea tare. Din discutiile pe care le-am avut cu anumiti copii ar rezulta ca este mai confortabil pentru ei sa le vina ghidonul in dreptul pieptului, sa tina bratele flexate nu foarte mult (deci relativ intinse) si mainile cat mai departate. Din pacate, pentru adulti nu exista astfel de trotinete. Au ghidonul usor mai inalt doar trotinetele cu ghidonul necurbat spre exterior si cu latime mica, deci inaltimea mai mare a ghidonului nu ajuta decat pentru a compensa celelalte doua lipsuri, desi aceasta eu consider ca este o eroare de proiectare, deoarece daca ghidonul se afla prea aproape de corp, atunci este necesar sa il cobori pentru ca bratele sa poata fi intinse mai mult, altfel scade controlul si creste efortul de sustinere a ghidonului.
Primul model de trotineta permite ajustarea ghidonului pe 3 pozitii (se blocheaza pe una din cele 3 pozitii). La cel de-al doilea poate fi selectata orice inaltime intre cea minima si cea maxima (are si gradatii).
La ambele modele manerele sunt detasabile si dupa ce sunt detasate raman agatate intr-un elastic. La amandoua sistemul de prindere a manerelor detasate este prost proiectat. Manerele ies singure din suporturile lor. Pot fi pastrate montate, dar aceasta incomodeaza atunci cand caram trotineta agatata de umar, cu manerele montate trotineta nu incape in geanta de transport, plus ca ar ocupa mai mult spatiu atunci cand o depozitam sau o caram in masina ori intr-un mijloc de transport in comun.
La primul model manerele se fixeaza in mod similar blocarii inaltimii ghidonului. Are un fel de cuie care trec prin niste gauri. Numai la primul model exista o clapeta care coboara peste manere pentru a le asigura si a le impiedica sa se miste. Cea de-a doua este dotata cu niste cuie similare, dar de forma ovala (au o suprafata mult mai mare). Neavand niciun sistem care sa le impiedice sa se miste au un usor joc.
A doua trotineta a fost conceputa pentru a putea fi pliata si depliata rapid, ceea ce este extrem de util in anumite situatii.

3) Plierea.
Prima trotineta este dificil de pliat/ depliat, necesitand executarea mai multor operatiunii si un pic de forta. De asemenea, timpul consumat este sensibil mai mare decat in cazul modelului secundar.
Cel de-al doilea model are un buton in fata care trebuie apasat cu podul palmei in timp ce restul degetelor intra pe sub suportul care contine butonul si il trag in jos (altfel nu se deschide). Cel mai simplu este de apasat cu piciorul pe butonul respectiv si aplicata brusc o presiune puternica (asa a si fost proiectat sa fie utilizat). Eu prefer sa folosesc mana ca sa nu murdaresc trotineta.
La al doilea model ghidonul poate fi coborat imediat dupa ce se intinde parghia care il fixeaza (nu are acel cui si gauri prin care sa treaca - sistem intalnit la majoritatea trotinetelor). Si tot la al doilea model, manerele de la ghidon, asa cum am spus, nu mai au acea clapeta pentru fixare ce trebuie ridicata sau apasata cu forta, iar butoanele ce fixeaza manerele fiind mai mari usureaza operatiunea de extractie a manerelor.

4) Amortizarea socurilor.
Ambele modele au suspensie pe fata.
Primul model are suspensie si pe spate care face o mare diferenta comparativ cu cauciucul din jurul suportului pentru axul rotii si placa antivibratoare de la al doilea model. Deci primul model face experienta mult mai placuta atunci cand se traverseaza o zona cu drum care nu este plan (asfalt zgrunturos, cu multe crapaturi, drum denivelat, guri de canal, pietricele, ramurele etc.).
Evident ca amandoua isi fac treaba la capitolul "amortizare a socurilor" comparativ cu trotinetele care nu sunt dotate cu asa ceva. Din punctul meu de vedere este pur si simplu o prostie sa cumperi o trotineta fara amortizoare ca sa o utilizezi in oras. Pentru mine ar fi inutilizabile (cel putin la greutatea mea de 83 Kg).
Al doilea model are niste manere special concepute pentru a absorbi o mare parte din socuri. Primul model are manere moi, dar sunt departe de calitatea manerelor de la modelul superior.

5) Rularea.
Al doilea model avand rulmenti mai buni, platforma usor mai joasa si neavand suspensie cu arc pentru platforma este evident ca permite obtinerea unor performante usor mai mari: o distanta mai mare parcursa la o singura lovitura de picior si o viteza mai ridicata.
Rotile de la ambele modele au acelasi diametru si aici se opresc asemanarile. Duritatea lor pare si ea similara sau apropiata, in schimb, rotile de la cel de-al doilea model sunt usor mai late (ceea ce teoretic ofera o stabilitate mai ridicata, dar performante de rulare mai scazute decat in cazul unei roti subtiri). Vizual rotile difera destul de mult de la un model la celalalt. Roata din fata de la modelul superior are pe laterale cate un capac transparent care nu mi-am dat seama la ce foloseste (posibil sa contribuie doar la estetica).

6) Zgomotul.
Amandoua sunt silentioase pe drum plan.
Cu cat drumul este mai prost cu atat creste zgomotul produs de aceste trotinete (de la un usor sau ocazional zdranganit la un zgomot "infernal" continuu). Pe drum foarte prost zgomotul mai poate fi redus prin micsorarea vitezei.
Primul model este mai silentios. Al doilea scoate un zdranganit destul de puternic pe drum prost si nu m-am prins de unde vine (cred ca din mai multe surse).

7) Dotari.
Amandoua trotinetele au frana pe roata din spate care poate fi actionata cu piciorul. La al doilea model franarea (tot pe roata din spate) se poate realiza prin actionarea franei de pe ghidon care de la primul model lipseste.
Al doilea model include si sonerie. Mai are in plus acea gaurica pentru anti-furt despre care am amintit si mai sus.
Cureaua pentru transport cand este atasata la al doilea model interfereaza cu mecanismul de pliere, deci nu prea poate fi pastrata atasata sau daca ramane atasata, atunci trebuie executata manevra de pliere sau depliere cu mare atentie (reorientand catarama cu mana), altfel catarama poate bloca sau strica sistemul ori poate ceda ea insasi.

8) Pretul.
In momentul in care scriu acest post, primul model costa 350 RON, iar al doilea costa 600 RON la Decathlon: http://www.decathlon...rotinete-adulti

In concluzie, fiecare dintre ele este cu plusuri si minusuri. Daca merita sau nu achitarea diferentei de pret pentru modelul superior depinde doar de voi; mai exact de bugetul disponibil, de inaltime, greutate si marime a pantofilor, de modul de utilizare, de nevoia unui mecanism de pliere superior, de dorinta de a depune mai putin efort si de a atinge viteze mai mari, de atractia pentru un model cu aspect mai adecvat adultilor etc. Daca sunteti mai scund, purtati incaltaminte cu numar mic si nu va deranjeaza platforma mai ridicata, mecanismul mai dificil de pliere, efortul doar usor mai mare pe care trebuie sa il efectuati pentru inaintare, atunci puteti beneficia de suspensiile cu arc de la modelul mai ieftin.

Edited by _-_, 13 May 2017 - 20:17.


#34
calinux

calinux

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 301
  • Înscris: 19.09.2002
La mine Town 9 'locuieste' permanent in portbagaj iar cele doua Town 7 o insotesc adesea.
Azi e putin altfel, insotitoare sunt un skate si un penny board.

Attached File  2017-05-11 13.57.21.jpg   406.49K   55 downloads

O concluzie scurta la versusul tau dealtfel corect:
- copii mei prefera Town 7 din cauza suspensiilor, directia e putin mai comoda iar alunecarea este aproape la fel (abec 5 vs. 7, dar si incarcari diferite)
- eu ma multumesc cu ce am Posted Image chiar daca suspensia la Town 9 e inferioara, macar se pliaza rapid, frina pe ghidon da siguranta si nu in ultimul rind arata mai 'altfel'

#35
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Doua observatii legate de pozitia piciorului pe platforma si inaltimea ghidonului pt inaltimea de 180 si cativa cm.
Pt o utilizare mai activa a trotinetei si tensiune mai putina pe genunchi (la cele cu platforma joasa) mi se pare mai potrivita pozitionarea piciorului de sprijin cat mai in spate (eu tin calcaiul lipit de aparatoarea rotii spate) si lasarea greutatii pe varful piciorului nu pe calcai. Corpul usor aplecat in fata dar fata a-ti sustine greutatea pe coarne (pe care le tin pe pozitia intermediara, nu ridicate la maxim desi am putin peste 180cm). Strokeul porneste cu aplecarea corpului in fata din glezna nu din genunchi. In felul asta ajungi usor la pamant cu piciorul celalalt si foarte in fata, moment in care iti folosesti piciorul pus pe pamant si pentru sustinerea a mare parte din greutate, nu doar pt a inainta. Pe la jumatatea strokeului indoi putin genunchiul dar tot pastrand greutatea pe piciorul de pe pamant deci fara a solicita prea tare genunchiul de pe platforma si iti indrepti putin corpul care initial era aplecat spre fata si mutandu-ti centrul de greutate putin in spate, moment in care iti folosesti si greutatea pt a te deplasa, impingand trotineta.  In felul asta nu iti oboseste atat de usor piciorul de pe platforma, miscare este una ampla si puternica iar frana e mult mai eficienta, avand piciorul de sprijin cat mai in spate (plus ca iti poti transfera mare parte din greutate pe roata din spate daca indoi putin genunchiul si te apleci putin).
Din pacate la cele cu platforma inalta nu prea merge, trebuind sa iti folosesti mult genunchiul de sprijin.

#36
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Pe drum mai plan mie mi se pare ca aluneca mai bine Town 9. Pe drum denivelat (asfalt zgrunturos, crapat etc.) parca aluneca un pic mai bine Town 7 XL. Dar poate fi o impresie subiectiva.

Eu nu prea folosesc franele. Nici frana de pe ghidon si nici frana de pe aripa din spate nu blocheaza roata complet la viteze mai mari, nici macar in combinatie (fiecare frana actioneaza asupra unei parti distincte de la roata din spate). Rareori cand folosesc frana, o prefer pe cea de la ghidon.

In ceea ce priveste pozitia piciorului pe platforma, daca eu tin un picior paralel cu platforma mai raman doar cativa centimetri in fata sau in spatele lui, deci nu prea am de ales. Cand am ambele picioare pe platforma, daca sunt mai in spate si vreau sa stau cu spatele drept, atunci mainile nu-mi mai ajung la ghidon decat cu degetele usor desfacute.

Legat de modul de impingere nu stiu ce sa spun. Cred ca depinde de obisnuinta si de care grupe musculare sunt mai dezvoltate. Eu variez mai multe metode. Cand vreau sa o obtin o viteza mai mare, ma las in jos ceva mai mult si uneori mai "fur" cate un impuls puternic aplecand trotineta in lateral spre partea pe care cobor piciorul. Mai folosesc si alte mici trucuri, dar le variez tot timpul.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate