Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m

Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...
 Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii
 Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )
 Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Roka Residence Doamna Ghica
 

Trotinete

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
700 replies to this topic

#361
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Pana la sfarsitul verii as adauga la colectie si o trotineta freestyle sau, mai bine zis, pentru "dirt scooting" cu roti pneumatice care sa faca fata cat de cat drumurilor neasfaltate, potecilor, zonelor alunecoase etc. (off-road) si sa nu se farame prea usor. Ceva idei?
As vrea ceva de acest gen:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/N6jyd7Cc9p4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu mai am varsta potrivita pentru "scheme", dar unele trucuri mai simple (cum ar fi salturi peste anumite obstacole, mers pe o roata etc.) as putea face. Evident ca pentru asta ar trebui sa renunt la suspensii, frane si plierea trotinetei. Sau or fi existand si trotinete pliabile care sa reziste la "scheme"? Nu am mai detinut nimic de acest gen si nici nu prea am dat atentie la astfel de trotinete.

#362
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,847
  • Înscris: 07.06.2014
oz - depinde de cat de ocupati sunt, dar cred ca o pot face si pe loc cu conditia sa aiba materialele necesare in caz ca trebuie inlocuit ceva. pe de lata parte, nu ai si blocarea pe inaltime? de ce sa-ti coboare ghidonul singur? la ce forte l-ai supus de s-a dus asa?

_-_ cred ca te incumeti la prea multe, in sensul ca vei prinde curaj pt mai mult, sunt sigura de asta, ideea este sa fii si tu sigur ca poti. e o idee buna sa fie ceva pneumatic, dar pliabil ... neah. la ce forte sunt pt freestyle, ceva pliabil s-ar rupe.

uite cum este oxelor, partea frontala se tine intr-un ax, aia e de fapt toata rezistenta. va rezista cat de cat la socurile zilnice, dar o ceva de genul in freestyle, cedeaza din primele incercari. greutatea si cu forta gravitationala in combinate, nu fac casa buna cand vine vb de sustinere in doar un ax.

#363
master_oz

master_oz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 13.08.2009

View PostDany_Darke, on 22 iulie 2017 - 18:54, said:

oz - depinde de cat de ocupati sunt, dar cred ca o pot face si pe loc cu conditia sa aiba materialele necesare in caz ca trebuie inlocuit ceva. pe de lata parte, nu ai si blocarea pe inaltime? de ce sa-ti coboare ghidonul singur? la ce forte l-ai supus de s-a dus asa?

Ma sprijin pe el, ce forte sa fie? Probabil pentru ca am mers pe un drum cu multe dale si cand ma sprijineam cand ma lasam mai pe spate. Cu toate astea, butonul care regleaza inaltimea de ce se apasa singur ca n-ar avea motiv...

Nu stiu, vad daca se repeta problema si dau trotineta cuiva care merge mai des la Timisoara sa o duca in service.

Ar mai fi optiunea de a-i infinge un surub sa tina ghidonul fix doar pentru inaltimea mea, dar nu mi-ar prea surade interventia asta, mai ales in garantie, se mai strica ceva si poate o sa bombane.

#364
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Ma tenteaza Razor Dirt Scoot Diamond John Radtke Phase Two, dar este cam scumpa: https://www.compari....two-p247816867/
Aparent la Biciclop ar costa 879 RON conform compari.ro. Totusi, daca este accesat link-ul apare cu pretul de 1099 RON.

Attached File  John Radtke.PNG   129.36K   16 downloads

Din comentariile de pe Amazon nu m-am lamurit daca ar fi adecvata inaltimii mele (in rest pare cat se poate de ok): https://www.amazon.c...r/dp/B00DIRG44S

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zaqXiAwwcLE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

O varianta pliabila ar fi Razor A5 Air, dar asta nu stiu daca rezista la "scheme". Conform manualului are o rotita la mecanismul de pliere care in functie de cat este de stransa reduce zgomotul, dar strangerea, daca am inteles bine, este optionala, ceea ce mi se pare interesant. Platforma, insa, mi se pare destul de ingusta.

@master_oz
La mine nu a iesit niciodata acel buton, deoarece se strange foarte bine. Nu se deplaseaza ghidonul nici daca acel "buton" nu trece printr-una din gauri. Trebuie sa rezolvi cumva cu strangerea.

#365
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,878
  • Înscris: 06.01.2008

View Post_-_, on 22 iulie 2017 - 21:01, said:

@master_oz
La mine nu a iesit niciodata acel buton, deoarece se strange foarte bine. Nu se deplaseaza ghidonul nici daca acel "buton" nu trece printr-una din gauri. Trebuie sa rezolvi cumva cu strangerea.
Si eu ma gandeam la asta. Ar trebui strans mai tare surubul de la clema ce blocheaza mecanismul de glisare a ghidonului, si pe urma nu ar mai trebui sa faca figuri.
La mine clema de la mecanismul de pliere si cea de la manere se tot destrang progresiv de la socuri sau de la utilizare, si le-am mai strans putin suruburile saptamana asta.

Edited by Hider141, 23 July 2017 - 09:38.


#366
master_oz

master_oz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 13.08.2009
Da, aia era, dar sa mor de mi-a picat fisa in timp ce foloseam trotineta. Am strans surubu un pic acasa, cu mana si asa m-am dumirit ce trebuie facut:adica e clar ca trebuie strans cu inbusul.

Oricum, prima oara am strans surubul cu cheia inbus, dar probabil, nu oi fi vrut sa-l fortez si de la trepidatii s-o fi slabit. De data asta o sa-l strang mai tare.

#367
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,847
  • Înscris: 07.06.2014
chiar ieri mi-am verificat strangerile de suruburi si nici macar unul nu s-a miscat. desi am tot mers pe drumuri mai putin bune, in sensul de trepidatii. aseara am mai avut un tur de vreo 2 ore pe ici pe colo cu trotineta.

#368
master_oz

master_oz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 13.08.2009
Io le-am verificat azi si a trebuit sa strang cateva sururburi: pe la roata din fata, in partea de jos si in partea de sus a ghidonului, la suspensie si am mai strans putin la manere. Acolo as fi putut sa trang mai mult ca oricum nu le dau jos nici macar la deplierea trotinetei.

la roata din fata umblesem dupa cateva ore de folosire sa curat rulmentii, n-oi fi strans suficient de bine ulterior.

#369
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am testat Maxtar Matrix - un dirt scooter cu aspect de trotineta freestyle, doar ca are roti (pneumatice) de dimensiuni mai mari decat al trotinetelor freestyle obisnuite.
Singurele aspecte pozitive pe care le-am remarcat la acest tip de trotineta si, in particular, la acest model sunt: 1)  lipsa totala a zgomotului (este perfect silentioasa) si 2) deplasarea mai lina decat cu o trotineta cu roti din PU, deoarece cauciucurile pneumatice, nefiind umflate foarte puternic erau capabile sa absoarba o mare parte din vibratii. In acest punct vine si aspectul negativ cel mai neplacut pe care l-am experimentat la o trotineta: 1) efortul depus pentru impingerea trotinetei este mult mai ridicat decat la o trotineta clasica (as zice ca este de cateva ori mai mare), iar deplasarea trotinetei cu un singur kick (in forta) este de numai cativa metri, deci practic trebuie sa ii dai picioare continuu ca sa nu se opreasca. Se comporta ca si cum ar fi ceva care te trage inapoi.
Nu am avut posibilitatea sa testez trotineta si in conditiile umflarii cauciucurilor la o presiune ridicata, dar din experienta stiu ca presiunea cu cat este mai ridicata cu atat amortizarea socurilor este mai slaba, cauciucurile umflate prea puternic absorbind mai putin din vibratii decat suspensiile de la o trotineta cu roti clasice si suspensii. Evident ca umflarea cauciucurilor la o presiune ridicata are avantajul ca reduce efortul depus in vederea deplasarii: cu cat presiunea in cauciucuri este mai ridicata cu atat efortul depus pentru deplasare scade, trotineta inaintand mai mult cu un singur kick, dar oricat ar fi cauciucurile de umflate tot vor fi mai putin eficiente decat rotile din PU.
Suspensiile cresc si ele efortul depus pentru deplasare, dar mult mai putin. Totusi, daca ar fi combinate suspensiile fata-spate cu rotile pneumatice, atunci energia consumata ar fi si ea mai mare, ceea ce ar reduce cu mult distanta pe care ai putea utiliza o astfel de trotineta. Probabil ca din acest motiv nu se fabrica trotinete care sa aiba si suspensii fata-spate si roti pneumatice.
Urmatorul aspect negativ la acest model de trotineta este: 2) latimea platformei care este exagerat de mica (nu am intalnit vreodata o trotineta cu platforma mai ingusta). Deoarece nici lungimea paltformei nu este prea mare, abia am avut loc ca sa imi inghesui ambele picioare asezate oblic pe platforma. Aceasta pozitie pentru mine este cea mai obositoare, mai ales cand si inaltimea ghidonului este destul de mica. Si aici urmeaza inca un aspect negativ: 3) inaltimea ghidonului este suficient de mica pentru a nu sta cocosat nici macar cand tii degetele intinse, sustinand ghidonul doar cu varfurile lor (aceasta de la inaltimea mea de 1.85m). As zice ca nu poate fi utilizata confortabil de o persoana care are o inaltime mai mare de 1.80m. In orice caz, nu poate fi utilizata confortabil decat de persoane care au picioare mult mai mici decat ale mele care port marimea 45 la incaltaminte. Cu alte cuvinte, aceasta trotineta nu este cu adevarat proiectata pentru adulti sau au fost exclusi din start adultii cu o inaltime peste medie.
Alte aspecte negative sunt: 4) imposibilitatea de a o plia (ocupa mult spatiu si este dificil de carat in mana), 5) greutatea (mi se pare destul de ridicata) si 6) protectia ineficienta impotriva stropirii (char daca rotile pneumatice o fac mai potrivita pentru a circula dupa o ploaie decat rotile unei trotinete obisnuite).
Un aspect neutru ar fi latimea ghidonului care este suficient de mare pentru a creste stabilitatea, in schimb, nu ofera confort unei persoane inalte, deoarece ghidonul este prea jos si incomodeaza la depozitare si transport, nefiind pliabil.
Cam acestea ar fi in linii mari impresiile mele. Cumva aceasta trotineta mi-a cam luat gandul de la achizitionarea unui dirt scooter...

#370
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
...si pentru ca tot voiam ca pana la pana la sfarsitul verii sa adaug la colectie ceva diferit, dar mi-am luat pentru moment gandul de la un dirt scooter, mi-a revenit ideea de a experimenta si cu un hibrid intre trotineta si bicicleta.
Un hibrid de acest gen care mi se pare mai interesant decat ce exista pe piata la ora actuala este un model pe care il mentionasem si in primul post al topicului, Space Scooter x580:

[ https://player.vimeo.com/video/157902687 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Avantaje:
- poate fi folosit atat in mod trotineta cat si in mod "space scooter";
- este pliabil;
- are platforma lunga si permite fara probleme asezarea picioarelor unul in spatele celuilalt, chiar si in ceea ce priveste persoanele care poarta numar mare la incaltaminte;
- latimea platformei este acceptabila (nu este prea ingusta);
- are frana pe ghidon ca la biciclete;
- are spatiu suficient pe ghidon pentru montarea de accesorii (sonerie, lumini etc.);
- ghidonul este suficient de inalt pentru ca o persoana cu inaltime peste medie sa nu stea aplecata, cel putin la utilizarea in modul trotineta;
- poate fi utilizat legal si pe drumurile publice in modul "space scooter", deoarece poate fi asimilat bicicletei, avand "pedale";
- solicita musculatura intr-un mod diferit fata de o bicicleta clasica, stepper s.a.m.d.;
- in modul "space scooter" ambele picioare raman pe platforma si pot controla viteza scooterului sau se pot relaxa in timp ce scooterul isi reduce treptat viteza la fel ca un kick scooter obisnuit;
- pretul este mai apropiat de cel al unei trotinete clasice si cam la jumatate fata de modelul echivalent, Hudora Wipp, care nici nu are review-uri la fel de bune;
- are review-uri, in general, bune pe Amazon: https://www.amazon.c...ews/B004QBTVIG/

Dezavantaje:
- ghidonul nu este suficient de inalt pentru ca un rider cu o inaltime mai mare de 6 picioare sa poata sta drept in modul "space scooter", dar nici nu trebuie sa se "cocoseze" la fel de mult ca pe o bicicleta;
- greutatea riderului nu poate depasi (teoretic) 90 Kg;
- greutatea scooterului este mai mare decat cea a unei trotinete clasice, dar mai mica decat a unei trotinete electrice sau a unei biciclete, in general;
- inaltimea platformei este prea mare pentru a fi utilizat confortabil in modul "trotineta";
- datorita mecanismului de transmisie, roata din spate functioneaza usor franat si distanta parcursa cu un singur kick in modul trotineta este mai mica decat la o trotineta obisnuita;
- scooterul nu este dotat cu suspsensii, roti pneumatice sau cu alte mijloace pentru amortizarea socurilor sau reducerea vibratiilor;
- are componente ce necesita intretinere (lantul, de exemplu, trebuie curatat si uns periodic) sau care se pot defecta mai rapid decat la o trotineta clasica;
- plierea, deplierea, comutarea intre modurile "space scooter" si "kick scooter" par a fi dificile pentru persoanele care nu reusesc sa extrapoleze instructiunile (superficiale) din manualul de pe CD;
- fiind un vehicul hibrid, atrage atentia publicului curios si poate starni zambete din partea celor care sunt socati de tot ce iese din comun (reflexul de a rade este declansat de situatii care apar pe neasteptate pentru o anumita persoana si care nu pun persoana respectiva intr-un pericol imediat).

Edited by _-_, 29 July 2017 - 10:58.


#371
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,847
  • Înscris: 07.06.2014
aaaa, stu modelul, l-am vazut si pe la mine prin fata blocului. este interesant, nu am indraznit sa-i cer jucaria, insa mi s-a parut interesanta. chiar sunt curioasa cum merge o asa ceva. din ce am vazut la persoan respectiva chiar mergea lejer, era ridicata, nu stiu daca la maxim, dar era destul.

si ca veni vb de trotinete, tocmai ce am incheiat mentenanta, partiala as zice, pt ca nu am desfacut rotile pt a curata rulmentii, cred ca intr-un episod viitor o voi face si pe asta.

astfel ca enervata de zgomotul de trosneala care era indus de mecanismul de pliere, am decis sa verific ungerea, desi de cand a fost in service a fost unsa si vaselina era inca prezenta. dar am zis sa veific situatia. astfel ca am incercat sa o pliez, moment in care s-a auzit zgomotul mirific de frecare cu praf. atunci am decis ca nu voi face nimic inteligent daca doar curat la suprafata, pt ca praful a intrat in ghidon direct.

astfel ca am trecut le dezasamblare si amdemontat tot ghidonul, astfel ca am ramas cu baza separat. am curatat suprafetele de asezare, am curatat toate suruburile si filetele si am trecut la remontare. partea frumoasa a fost faptul ca la demontare a sarit arcul de tensionare si a trebuit sa il reasez, initial l-am asezat prost, astfel ca la depliere nu se mai bloca piedica. am demontat din nou si am verificat principiul, atunci am realizat ce am gresit, apoi chin cu montarea, pt ca arcul trebuie tensionat pt mintaj, iar cu unghiile mele si cu pozitia incomoda de manipulare, m-am chinuit putin. dar l-am montat, l-am pus pe pozitie si am strans totul la loc.

de data asta nu am avut vaselina siliconica, astfel ca am pus la piedica si la suruburi vaselina spray, iar la suprafetele de frecare ale grhidonului pt pliere am pus vaselina maroie, de asta aveam, capatata si ea. am reglat si mecanismul de blocare a cursei de depliere, acum e pregatita pt alte drumuri kilometrice.

restul de suruburi erau deja stranse, asa ca nu am avut ce sa mai fac la ele.

#372
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Ai fost harnica. Eu nu m-am incumetat sa trec la astfel de operatiuni. Doar la trotineta electrica am facut-o... de nevoie...
Ai scapat de zgomot?

#373
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,847
  • Înscris: 07.06.2014
da da, de zgomotul ala am scapat. am facut cativa km azi, nu stiu cati ca nu am pornit aplicatia, insa am umblat destul, 2 drumuri la supermarkete diferite, cel mai aproape fiind la 2 km de mine, apoi dupa prin cartier pe la mine, cativa km ca am ocolit de cateva ori zona si chiar am plecat si dincolo de cartierul meu la un moment dat. la un calcul estimativ, cam vreo 4 ore am bagat azi.

va trebui sa curat si rulmentii, se aude un zgomot suparator de la ei. insa tare imi e sa nu fie probleme si la interior. insa nu as vrea sa scot camasile de pe ei pt a verifica.

#374
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Rulmentii de la trotinetele Oxelo nu cred ca cedeaza atat de repede. Sigur zgomotul nu este din alta parte? Cand circuli cu trotineta pe teren perfect plan se mai aude acel zgomot suparator?

#375
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,847
  • Înscris: 07.06.2014
da, chiar am mers pe un asfalt foarte fin, am prins niste portiuni de  strada si clar e de acolo. acum ca am eliminat si restul de scartaituri si orice alt zgomoy nasol, sunt sigura de unde provine acel zgomot suparator. daca nu uit, la urmatoarea tura, o sa si inregistrez zgomotul de fond, mai ales pe zonele bune. sa vad cum va iesi cu curentul de aer, ca sigur va fi un fasait din cauza lui, daca mai bate si vantul putin ...

zgomotul se aude cand prinzi viteza, daca doar pleci de pe loc nu se aude nimic.

#376
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Revin cu link-uri utile pentru Space Scooter x580:

Owner's manual: http://www.easy2orde...-manual(GB).pdf
Maintenance manual: http://www.easy2orde...nancemanual.pdf
Instruction videos: http://spacescooter.eu/qr/ess1

Si cateva poze facute la unboxing:

Attached File  u1.jpg   276.99K   10 downloads  Attached File  u2.jpg   238.02K   12 downloads  Attached File  u3.jpg   241.51K   15 downloads

Manerul pe care se afla frana nu sta pliat din cauza tensiunii cablului de la frana. Am legat manerele ca sa nu se desfaca.
Pentru pliere ghidonul se poate rasuci la 180 grade (asa vine si in cutie). Astfel scooterul are o forma mai compacta, iar ghidonul nu este lasat sa se rasuceasca. Dezavantajul ar fi ca rotirea ghidonului la 180 grade sau inapoi nu se poate efectua decat sub un anumit unghi, dupa cum se vede in a doua imagine de mai jos, plus ca manerul de la frana se poate freca de podea la transport:

Attached File  f1.jpg   480.93K   14 downloads  Attached File  f2.jpg   172.13K   13 downloads  Attached File  f3.jpg   268.99K   21 downloads

Soneria i-am montat-o eu.

Inaintea operatiunilor de pliere/ depliere/ schimbare a modului de lucru si dupa incheierea lor se actioneaza intotdeauna manerul Open/ Close, iar operatiunile enumerate se realizeaza prin actionarea butoanelor marcate cu "A", "B", "C" si "Space Scooter" (SC):

Attached File  b1.jpg   389.19K   10 downloads  Attached File  b2.jpg   273.75K   10 downloads  Attached File  b3.jpg   196.63K   9 downloads  Attached File  b4.jpg   194.11K   10 downloads

Butonul SC se foloseste intotdeauna impreuna cu actionarea asupra deck-ului (platformei), fie prin ridicarea partii ei din fata cu o mana pentru modul "Space Scooter", fie prin coborarea ei cu ajutorul unui picior pana la capat (cand partea din fata este inaltata la maxim) pentru modul "Kick scooter" (trotineta) sau in vederea plierii.

Attached File  b1.jpg   389.19K   10 downloads  Attached File  b2.jpg   273.75K   10 downloads  Attached File  b3.jpg   196.63K   9 downloads  Attached File  b4.jpg   194.11K   10 downloads

Instructiuni rapide (se respecta ordinea butoanelor):

1)  Mod kick scooter:
a. Din pozitia de pliere: A, B.
b. Din modul space scooter: SC+deck, B.

2) Mod space scooter:
a. Din pozitia de pliere: A, SC+deck.
b. Din modul kick scooter: C, SC+deck.

3) Plierea:
a. Din modul kick scooter: C, B
b. Din modul space scooter: SC+deck, B

La actionarea butoanelor A, B sau C se ridica un pic de ghidon, altfel butoanele se apasa mai greu sau nu se pot apasa cu mana.
Manualul este destul de confuz, motiv pentru care mi-am facut schita de mai sus pentru a o utiliza in caz ca ma incurc. Cine nu respecta instructiunile de mai sus poate strica scuterul sau nu va reusi sa il utilizeze. De aici si unele plangeri in comentariile de pe Amazon, mai ales dupa ce au folosit ciocanul ca sa deplieze scooterul...

Pe mine m-a ajutat si acest video:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9xpjoqMEKpg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In ceea ce priveste experienta in utilizare, m-am dat prea putin cu el ca sa pot oferi suficiente detalii.
Este distractiv modul Space Scooter, dar efortul de a pune scooterul in miscare mi se pare cam mare, iar pozitia, cel putin pentru mine, este relativ incomoda din cauza ca trebuie sa stau aplecat peste ghidon, deoarece ghidonul este prea jos. De asemenea, acest scooter mi se pare mai instabil decat o trotineta. Sunt nevoit sa tin tot timpul ambele maini stranse pe ghidon. Ma gandesc serios ori sa il returnez ori sa gasesc o teava mai lunga ca sa pot inalta ghidonul.
Pedalele nu sunt greu de apasat, in schimb, este suprasolicitata musculatura pulpelor, totusi mai putin decat atunci cand pedalam la o bicicleta fara a sta asezati in sa.
Viteza maxima pe care o pot obtine este mai redusa decat cea a unei trotinete obisnuite. Nu pot forta "pedalele", deoarece daca apas prea tare scapa lantul. La pornirea de pe loc trebuie apasat prea puternic pe pedale si aproape intotdeauna scapa lantul. Pentru a preveni acest lucru singura solutie este de a porni dand mai intai un impuls cu piciorul ca la o trotineta si apoi crescand treptat viteza. Daca se procedeaza asa nu mai scapa lantul.
Punerea scooterului in miscare necesita mai mult efort decat o trotineta. Poate ca dupa ce capat un pic de antrenament si experienta va fi altceva. Sau poate chiar ma voi obisnui cu pozitia mai aplecata ca a unui biciclist sau a unui rider de trotinete freestyle. Pe distante scurte este placut si categoric este bun pentru fitness in aer liber. Nu il vad ca pe un mijloc de transport util cum este o bicicleta sau o trotineta. Este exclusiv pentru sport sau distractie.

Adaug si o poza cu mine pe scooter altaturi de biciclisti:

Attached File  __B__.PNG   1.53MB   20 downloads

In aceasta pozitie, cu piciorul din fata coborat, nu stau foarte aplecat. Dar situatia se schimba cand ambele picioare ajung la aceeasi inaltime si fundul se ridica sau cand piciorul din spate ajunge jos in timp ce fundul se deplaseaza spre spate. Chiar daca nu stau la fel de aplecat ca pe bicicleta, pozitia este mai obositoare, mai ales ca trebuie tinut capul tot timpul intors spre spate. La bicicleta nu am suportat niciodata faptul ca trebuie sa ma "cocosez" (deseori circul pe bicicleta cu mainile ridicate de pe ghidon ca sa imi pot indrepta spatele). Nu am avut niciodata o bicicleta cu ghidon inalt. Oare s-ar putea monta o pereche de "coarne" in forma de "U" la ghidonul scooterului sau un adaptor inaltare pipa/ furca de genul asta sau asta care sa inalte ghidonul?

Update:
Revin cu detalii...

Am fost la un service de biciclete unde aveau prelungitoare pentru ghidon, dar nu mi-au montat prelungitor din cauza ca ghidonul este prins si cu un nit, nu doar in suruburi si ar exista riscul de a se desface daca nitul este eliminat, deoarece suprafata de prindere este destul de mica. Compromisul pe care l-am facut a fost de a inalta ghidonul atat cat permite, chiar daca nu mai este fixat cu acel buton care trece printr-o gaura, ci strans suficient doar prin acel 'quick release lever'. Ramane o bucata buna de teava in interior si ar trebui sa reziste. O sa incerc ca nici sa nu fortez ghidonul prea tare. Astfel nu mai stau prea cocosat, daca strang ghidonul numai intre varfurile degetelor... Totusi, scooterul se poate manevra si intr-o pozitie mai cocosata, doar ca este mai instabil si mai obositor. Il voi utiliza si in acest fel (cu ghidonul la inaltime normala).

Rectific ce am postat acum cateva zile si va anunt ca s-a dovedit a fi un scooter mai eficient decat o trotineta. Dupa ce te obisnuiesti cu stilul de a-l conduce este mai putin obositor decat o trotineta conventionala si poti ajunge mai repede cu el la destinatie. Am facut un concurs cu cineva care are o greutate usor mai mare decat mine si mai mult antrenament: eu pe acest scooter si el pe o trotineta obisnuita, pe o distanta de cca. 5 Km. La inceput m-a depasit, apoi obosea si reducea viteza, timp in care eu il ajungeam din urma, apoi iar ma depasea si tot asa... Nici macar nu a fost necesar sa pedalez continuu (dar nici el nu dadea kick-uri continuu). Dupa un timp am ajuns sa reduc eu viteza ca sa nu ma indepartez prea mult si la final eu eram fresh, el gafaia de zor. De aici deduceti si voi cum este...

In alta dezordine de idei, pe asfalt prost acest scooter este oribil. Nimic altceva nu m-a zgaltait in halul asta. In plus este de departe cel mai zgomotos. Pe asfalt bun face zgomot ca o caruta, dar pe asfalt prost cred ca se aude de la 1 Km...
In rest este distractiv si il voi scoate la plimbare cel putin o data pe saptamana. :)

Edited by _-_, 02 August 2017 - 19:44.


#377
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,847
  • Înscris: 07.06.2014
sa o folosesti sanatos. pare interesanta. ideea pozitiei mai cocosate pe ea mi se pare de rau augur. adica in timp sa te oboseasca peste masura si eventual sa parcurgi distante mult mai mici decat cu una obisnuita pt simplul fapt.

cum este roata de angrenare? cum arata ma refer, pt ca din ce zici, daca scapa lantul inseamna si o uzura prematura, care ma gandesc eu ca nu e acoperita de garantie pt ca e uzura normala. de altfel ma gandesc ca si lantul poate ceda in aceste conditii.

#378
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Multumesc. Nu m-am decis inca daca o pastrez. Cred ca a fost proiectata pentru persoane cu o inaltime mai mica. Sau poate ca nu sunt eu obisnuit sa stau aplecat peste ghidon. In videoclipuri am observat persoane cu inaltimi diferite care stau aplecate pe space scooter. Poate ca o fi mai stabila asa. Nu imi dau seama.
Poze cu angrenajul se gasesc in "Maintenance manual". Am pus link mai sus.
Lantul scapa doar daca apas prea puternic sau prea rapid pe pedale. Posibil sa nu fie intins suficient sau sa se blocheze o za din cand in cand, dar nu imi este clar. Nu este exclus nici ca problema sa se rezolve de la sine prin rodaj. Si la biciclete noi se mai intampla.
Cred ca maine o sa dau o fuga pe la cateva magazine sau service-uri de biciclete ca sa intreb de un adaptor compatibil pentru inaltarea ghidonului.

In ceea ce priveste trotineta ta, eu sunt de parere sa circuli cu ea asa si sa vezi daca in timp creste zgomotul. Nu am auzit pe nimeni care sa demonteze rulmentii ca sa ii curete, mai ales la o trotineta noua. In mod normal rulmentii sunt protejati si nu ajunge mizeria la ei. Mai curand zgomotul este din alta parte. Un simplu surub slabit sau nit poate emite un zgomot teribil cand prinzi viteza.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate