Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

"How Tesla Will Change The World" by Tim Urban

* * * - - 4 votes
  • Please log in to reply
8256 replies to this topic

#7741
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020

 SorinGT, on 26 ianuarie 2022 - 11:07, said:

Asa probabil ai fi zis si pina s-a deschis fabrica din China, ca au atat cerere cat pot produce pina acolo.
E evident că atunci când scade prețul din diverse motive (fabrica locală), crește cererea. E clar de ce Tesla deschide fabrici în SUA, Europa și China: sunt cele mai mari piețe de mașini electrice. În SUA domină, în principal fiindcă nu a existat competiție. În Europa și-a luat-o peste bot cam de la toată lumea, fiindcă toți vor să vândă mașini electrice în Europa (norme de emisii). În China și-o ia peste bot de la companiile locale: SAIC, BYD, etc. Practic, Tesla nu domină unde există competiție, dar nu e nevoie să domine, că are segmentul ei unde poate mânca o pâine, la fel cum BMW o duce bine fără să domine.

#7742
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 SorinGT, on 26 ianuarie 2022 - 11:07, said:

... pina incepe fabrica din Berlin sa functioneze la capacitatea maxima si sa vedem efectele.
Capacitate maxima? Posibil sa treaca cativa ani pana sa produca la capacitate maxima. Producatorii produc cat trebuie, eventual putin peste.
Iar daca fabrica din Berlin ar produce de una singura, peste 2 ani, cam 1.000.000 de masini/an, nu inseamna ca daca Tesla le-ar fi avut pe alea in 2021 le-ari fi vandut.

#7743
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,301
  • Înscris: 23.07.2014

 valitudor, on 26 ianuarie 2022 - 11:21, said:

Capacitate maxima? Posibil sa treaca cativa ani pana sa produca la capacitate maxima. Producatorii produc cat trebuie, eventual putin peste.
Iar daca fabrica din Berlin ar produce de una singura, peste 2 ani, cam 1.000.000 de masini/an, nu inseamna ca daca Tesla le-ar fi avut pe alea in 2021 le-ari fi vandut.

Nu inseamna nici ca nu. E o cerere de dovada a negatiei, n-ai cum sa demonstrezi nici ca da, nici ca ba.

#7744
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
E adevarat ce zici, insa lista de asteptare dupa masini este in limite normale, la fel ca la ceilalti. Pe mine asta ma face sa cred ca dorinta era pe undeva pe unde era si putinta

#7745
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015

 valitudor, on 26 ianuarie 2022 - 10:19, said:


Penibili? Toti fac planuri pe banii altora. Musk n-a facut planuri pe banii altora?
Iar penibilii aia sunt proaspeti castigatori de Nobel pentru pace. Nu cred ca sunt chiar "penibili". Musk a declarat ca le da 6 miliarde daca vin cu un plan. Au venit, ai mai auzit de Musk?
Este ridicol modul cum incerci sa-l scuzi pe Musk, cum ca ar fi aia penibili...


Pai tocmai ti-am vorbit de Brattain, Bardeen si Shockley ale caror inventii ii fac sa merite cu prisosinta locul langa Edison. Parere personala si posibil gresita, n-are rost sa discutam pe seama ei.
Insa ai dreptate, sunt aproape necunoscuti, probabil ca imensa majoritate care il considera pe Musk ca fiind mare inventator/inovator n-a auzit de ei.
Insa asta nu este vina inventatorilor, este vina educatiei a fiecaruia dintre noi, asa cum este si vina mea ca nu stiu numele fiecarui mare inventator din zilele noastre. Dar asta nu-l face pe Musk demn de titulatura pe care i-o dati...


Mare bazaconie ai mai spus. (Super) inginerii, inventatorii, inovatorii (sau Wozniak daca vrei), savantii au facut lumea mai buna pentru toti, pentru intreaga societate in ansamblul ei. Vanzatorii, gen Musk sau Jobs, au facut lumea mai buna pentru ei, pentru companiile si investitorii lor. Au stiut sa vanda si au adus banii pentru companiile lor. Ei sunt cei mai importanti pentru companii, insa nu valoreaza mai lucru pentru societate, sau cel putin nu la fel de mult ca cei care inventeaza.
Super vanzatorii astia de azi exista doar pentru ca social media a capatat o putere nemaintalnita pana acum in istorie. Bezos sau Zuckerberg intra si ei aici, insa nu va place voua de ei, voi ii preferati pe Tesla si Edison sa-i alaturati lui MuskPosted Image
Sincer, Zuck macar a pornit de la 0, aproape, din Universitate. Elon a avut parte și de ceva sprijin financiar din partea familiei, o familie înstărită de altfel. Nu îi ia nimeni din merite, însă dacă s-ar fi născut în vreun cătun românesc, albanez ceva, nu ajungea unde e astăzi. Ah,  că e la modă să-ți placă Musk, vezi atoatecunoscatorii ăștia, care, brusc, știu ei despre planurile lui Elon și alte gogorițe, ce să-ți povestesc, inclusiv, aici, pe forum, plin de atoatecunoscatori, chiar dacă dețin Tesla sau orice altceva. Se simt indignați, devin nervoși, daca zici ceva, de zici că i-ai jignit personal, nene. Eu o numesc jucărioară, nu ar fi mașină pentru bărbați, dar asta e altă discuție. :)

Edited by Vlad_22, 26 January 2022 - 11:36.


#7746
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,301
  • Înscris: 23.07.2014

 horny_hornet, on 26 ianuarie 2022 - 11:20, said:

E evident că atunci când scade prețul din diverse motive (fabrica locală), crește cererea. E clar de ce Tesla deschide fabrici în SUA, Europa și China: sunt cele mai mari piețe de mașini electrice. În SUA domină, în principal fiindcă nu a existat competiție. În Europa și-a luat-o peste bot cam de la toată lumea, fiindcă toți vor să vândă mașini electrice în Europa (norme de emisii). În China și-o ia peste bot de la companiile locale: SAIC, BYD, etc. Practic, Tesla nu domină unde există competiție, dar nu e nevoie să domine, că are segmentul ei unde poate mânca o pâine, la fel cum BMW o duce bine fără să domine.

N-ai cum sa spui ca si-a luat-o peste bot cand Model 3 e cel mai bine vandut model de electrica (in Europa vorbesc, worldwide nici nu mai are sens sa vorbim).
https://www.autocar....-top-selling-ev
https://insideevs.co...s-november2021/
Eu as tine pariu ca si Y va fi, ba inca si mai vandut decat 3-ul. S-ul mai putin, iar X-ul  da, se vinde slab. Asta trage totalul in jos. VW are mai multe modele EV care se vand bine (nici unul comparabil cu Model 3, dar in total depasindu-l si depasind tot ce vinde Tesla in Europa (cum spuneam, S-ul avand cerere relativ limitata, iar X slaba).
  Nu stiu, probabil dupa Y vor incepe sa produca si un hatchback compact (gen Model 2), e adevarat ca hatchbackurile sunt o afinitate a europenilor.

Edited by SorinGT, 26 January 2022 - 11:39.


#7747
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020
Ce contează ce ar fi fost dacă ...?
Contează ce e. Contează că avem alternative la Tesla dacă vrem mașină electrică. Fanii Tesla afirmau că Tesla va domina piața de mașini electrice, că ceilalți sunt cu 10 ani în urmă. Nu e deloc așa.

După cum zic cei care au comparat KIA EV6 cu Tesla Model Y: dacă ar fi banii noștri, am cumpăra Kia. Posted Image
Nu m-ar deranja dacă Tesla ar fi pentru mașinile electrice ce e Apple pentru smartphones. Important e că pot să-mi cumpăr un Samsung sau Xiaomi, sau ce-o fi.

#7748
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 horny_hornet, on 26 ianuarie 2022 - 11:39, said:

După cum zic cei care au comparat KIA EV6 cu Tesla Model Y: dacă ar fi banii noștri, am cumpăra Kia. Posted Image
Am condus toate modelele Kia electrice si tot Tesla as alege si acum. Dpdv al tehnologiei Tesla sunt mult in fata.

Gusturi si gusturi.

#7749
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,301
  • Înscris: 23.07.2014

 horny_hornet, on 26 ianuarie 2022 - 11:39, said:

Contează că avem alternative la Tesla dacă vrem mașină electrică.

Foarte bine ca sunt alternative. Asta e bine si pentru fanii Tesla, la urma urmei. A fost o chestie reciproca, eu cred ca Tesla a grabit lucrurile, daca tesla nu ar fi existat, drumul asta spre electrificare ar fi fost semnificativ mai lent. In revers, faptul ca acum exista alternative, obliga si Tesla sa nu se culce pe o ureche. De pilda generatiile noi de tesle se imbunatatesc calitativ,
Discutia era alta, cum ca (spui tu) Tesla si-o ia peste bot in Europa, ceea ce e evident fals. Cu un singur model practic se bate in Europa cu tot brandul VW (nu vorbim de tot grupul VW, de la Skoda si Seat pina la Porsche, ca ala e cu 24%, brandul e la 10).

Edited by SorinGT, 26 January 2022 - 11:52.


#7750
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020

 ro_explorer, on 26 ianuarie 2022 - 11:46, said:

Am condus toate modelele Kia electrice si tot Tesla as alege si acum. Dpdv al tehnologiei Tesla sunt mult in fata.
Ai dreptate, dar bănuiesc că mașinile Kia nu vin cu probleme de genul:
https://insideevs.co...sing-brake-pad/

Pentru mine contează chestiile astea, fiindcă țin la viața mea. Nu știu alții cum sunt.

 SorinGT, on 26 ianuarie 2022 - 11:47, said:

eu cred ca Tesla a grabit lucrurile, daca tesla nu ar fi existat, drumul asta spre electrificare ar fi fost semnificativ mai lent.
Am tot pus pe aici articolul în care VAG își ia amendă pentru emisii, cu tot cu mașini electrice. Cum crezi că ar fi procedat VAG dacă nu exista Tesla? Ar fi luat amenzi cu stoicism? Ar fi trecut la hibride? Mie mi se pare că dieselgate le-a dat un șut în fund în direcția electrificării, plus normele de emisii. Părerea mea e că au fost obligați, dar sunt curios de părerea ta.

#7751
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015

 ro_explorer, on 26 ianuarie 2022 - 11:46, said:


Am condus toate modelele Kia electrice si tot Tesla as alege si acum. Dpdv al tehnologiei Tesla sunt mult in fata.

Gusturi si gusturi.
Macar acolo, că la interior se știe că se mai taie din costuri... :)
Eu nu sunt fan al tabletei ăleia și problema e că îți este băgată pe gât, vrei nu vrei. Ar fi o idee să fie opțională și să se rezume doar la medianav ceva, mai mic, cum e la alte brand-uri.
Sigur, tu le-ai condus pe toate. Hai man... Dacă ai condus tu, nu înseamnă nimic, sunt opinii strict subiective, poate altora le place. Nu înseamnă că și înțelegi musai, ce conduci.

Edited by Vlad_22, 26 January 2022 - 12:13.


#7752
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020

 Vlad_22, on 26 ianuarie 2022 - 12:11, said:

Macar acolo, că la interior se știe că se mai taie din costuri... Posted Image
Eu nu sunt fan al tabletei ăleia și problema e că îți este băgată pe gât, vrei nu vrei. Ar fi o idee să fie opțională.
Nu-mi vine să cred că nu-ți place tableta de pe bordul inspirat de Ikea. :lol:

#7753
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Nu, ideea în sine este bună, însă ar trebui să fie opțională, dpmdv. Acum vor sări alții, că ăsta e viitorul, nu înțeleg eu și alte bazaconii. Nici nu-mi pasă, nu dau 2 bani, e strict o părere.

Edited by Vlad_22, 26 January 2022 - 12:14.


#7754
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,301
  • Înscris: 23.07.2014

 horny_hornet, on 26 ianuarie 2022 - 11:57, said:

Ar fi trecut la hibride?

Da, eu asa cred. Cam toti producatorii s-ar fi balacit ani buni de acum incolo in hibride, ev-urile fiind o raritate, niste chestii cel mult de nivel I3, cu autonomii reale de vreo 120-150km (si alea ar fi fost deja considerate dincolo de standard range) si preturi prohibitive (nu piperate, cum in general sunt acum).

 Vlad_22, on 26 ianuarie 2022 - 12:14, said:

Nu, ideea în sine este bună, însă ar trebui să fie opțională, dpmdv. Acum vor sări alții, că ăsta e viitorul, nu înțeleg eu și alte bazaconii. Nici nu-mi pasă, nu dau 2 bani, e strict o părere.

Optional, daca nu-ti place acel model de design, e sa alegi altceva.
Eu zic ca modelele Tesla mai au un atu...de la "low-entry" (standard range) la Performance, win cu pachetul complet, unele exceptii la Standard Range, dar ideea e ca, daca Long Range e 50 si ceva de ii de euro, stii ca ala e pretul de care ai toata tehnologia Tesla si optionalele la dispozitie ( nu ai FSD-ul, dar multi vor spune "who cares?"). Deci nu mai esti in situatia in care la pretul de plecare ai niste scaune care nu au  nimic a face cu cele de "versiune premium", nu ai active cruz control ca optiune, pina si sistemul de alarma la fel samd. I4 de pilda (e-40) e marketat ca pornind de la 58k, dar ca sa pui cele enumerate (nu vin standard, sunt la optionale) si alte cateva chiar necesare, atingi 75k. Similar e cu Polestar 2.
La Tesla mai schimbi culoarea si (daca vrei) alte jante si gata.

Edited by SorinGT, 26 January 2022 - 12:35.


#7755
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

 horny_hornet, on 26 ianuarie 2022 - 11:57, said:

Ai dreptate, dar bănuiesc că mașinile Kia nu vin cu probleme de genul:
https://insideevs.co...sing-brake-pad/
Nu, vin cu alt fel de probleme ... cum ar fi, scaunul electric de la sofer blocat pe maxim in fata.
Chestia aia cu placuta de frana lipsa este o pata neagra pe QC-ul Tesla, care oricum nu excela. Si masina mea are multe chestii care puteau fi mai bine reglate.
Cat timp lucrurile astea (gen placuta de frana) raman cazuri unice intra la categoria accidente. Orice firma are probleme de genul la un moemnt dat.

Sa mentionez acum vreo 2 ani cand un Model 3 cu interior alb avea o portiera spate cu tapiterie neagra? :D

 Vlad_22, on 26 ianuarie 2022 - 12:11, said:

Eu nu sunt fan al tabletei ăleia și problema e că îți este băgată pe gât, vrei nu vrei. Ar fi o idee să fie opțională și să se rezume doar la medianav ceva, mai mic, cum e la alte brand-uri.
Cum poti sa emiti asa ceva? Adica indicatoarele de bord sunt optionale? Asta este implementarea panourilor si controalelor de bord la tesla. Nu iti baga nimeni pe gat nimi. Vrei sa cumperi, cumperi. Nu vrei sa cumperi? mergi la alt producator.

 Vlad_22, on 26 ianuarie 2022 - 12:14, said:

Nici nu-mi pasă, nu dau 2 bani, e strict o părere.
Pai nu trebuie sa dai nici un ban, dau cei care vor. Si aparent vor o gramada.

#7756
horny_hornet

horny_hornet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 15.10.2020

 SorinGT, on 26 ianuarie 2022 - 12:31, said:

Da, eu asa cred. Cam toti producatorii s-ar fi balacit ani buni de acum incolo in hibride, ev-urile fiind o raritate, niste chestii cel mult de nivel I3, cu autonomii reale de vreo 120-150km (si alea ar fi fost deja considerate dincolo de standard range) si preturi prohibitive (nu piperate, cum in general sunt acum).
Care ani buni? Nu știi că normele de emisii se vor înăspri în continuare? Uite:
Cars: 15% reduction from 2025 on and 37.5% reduction from 2030 on
https://ec.europa.eu...ars-and-vans_en

Din 2030, nici măcar hibridele nu se vor încadra în normele de emisii, deci ce rost ar fi avut investițiile masive în hibride? Eu nu văd logica la ce zici. Ceea ce se întâmplă acum în piața auto din Europa era inevitabil, părerea mea.

 ro_explorer, on 26 ianuarie 2022 - 12:32, said:

Nu, vin cu alt fel de probleme ...
Omul cu plăcuțele de frână ar fi avut de așteptat 3 săptămâni pentru a intra la service Tesla. Nu știu cum e la ceilalți, dar mă îndoiesc că e în halul ăsta.

#7757
Vlad_22

Vlad_22

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,002
  • Înscris: 16.07.2015
Quality a la Musk...

#7758
SorinGT

SorinGT

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,301
  • Înscris: 23.07.2014

 horny_hornet, on 26 ianuarie 2022 - 12:57, said:

Din 2030, nici măcar hibridele nu se vor încadra în normele de emisii, deci ce rost ar fi avut investițiile masive în hibride? E

Nu cred ca investitiile alea masive ar fi fost o piedica, ar fi facut ulterior adaptarea din mers. Ai masini electrice acum (chiar din cele cu pretentii, gen BMW I4), care nici macar nu sunt design start from scatch, sunt facute pe aceeasi platforma ca seria 3-4 normala. Similare cazuri ai la Kia, Vauxhall, Mini si Ioniq-ul pina la I5.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate