Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 

ITP anual la mașinile vechi

- - - - -
  • Please log in to reply
297 replies to this topic

#73
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,488
  • Înscris: 18.06.2007

View Postursamajor, on 27 aprilie 2017 - 13:32, said:

Argumente?
Fiindcă în condiţii normale de exploatare aia cu 100k e mai OK decât cealaltă. Chiar dacă există o diferenţă de vârstă de 10 ani. Tehnologiile nu evoluează aşa spectaculos (dacă ăsta ar fi "argumentul" sau norma de poluare) pe cât ar vrea să te facă să crezi imbecilii ăştia ce vor să-şi vândă maşinile noi şi n-au cui. Că de-acolo pleacă chestiunea de fapt. Posted Image
După mine e o măsură discriminatorie şi atât. Vrei să prevezi circulaţia hârburilor, pune controale în trafic, că de-aia ai Autorităţi abilitate şi dă amenzi serioase. Dar nu discrimina.
diferență de 10 ani înseamnă Audi a4 b6/7 și b9...nu a avansat tehnologia?dacă mașina de 5 ani a avut garanție 5 ani...aș merge oricând pe mâna ei chiar dacă are 500.000 de km.

exact cum spune și @caiuscorneliu, ideea este să vedem mai puține hârburi pe străzi, nu neapărat mașini vechi.

am căutat să cumpăr o mașină second de pe piața internă...nu cred că vă puteți închipui cu ce cauciucuri sunt echipate mașini care se vând în jurul sumei de 15.000 de euro.....

Edited by bobalex18, 27 April 2017 - 14:07.


#74
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,931
  • Înscris: 25.06.2007

View Postursamajor, on 27 aprilie 2017 - 13:32, said:

După mine e o măsură discriminatorie şi atât. Vrei să prevezi circulaţia hârburilor, pune controale în trafic, că de-aia ai Autorităţi abilitate şi dă amenzi serioase. Dar nu discrimina.
Cel mai corect si nediscriminatoriu, din cate cunosc eu, e cum am vazut aici in Fi: ITP anual, cu emiterea pe loc, la unitatea constatatoare, a unui nou certificat de inmatriculare, valabil 1 an. Daca-i totul in regula, poate sa aiba masina oricati ani, nu-i nicio problema, ai trecut. Daca-s probleme, te trimite la service-ul tau. Constatatorii sunt firme Private autorizate, avand acest domeniu de activitate. Verificarea e computerizata, totul ramane consemnat, nimeni nu-si risca painea cu diverse matrapazlacuri...

#75
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017

View Postmissionnad, on 27 aprilie 2017 - 12:31, said:

Un prieten care locuiește in Germania si-a facut TUV-ul de curând,in prima faza l-a respins din cauza discurilor frână față care aveau puțină "muchie".
A intrebat de curios care e motivul,masina frana bine,se incadra in parametri.
Stiti ce a zis neamțu? Acum e ok,nu au ajuns la uzura minima admisa,dar pana la următoarea verificare vei parcurge zeci de mii de km,acele discuri nu vor mai duce atat.

View PostLeopardSurd, on 27 aprilie 2017 - 13:24, said:

Asta a fost si cazul meu. M-am dus, i-am schimbat cauciucurile pentru vara si am cerut un check general de iesire din iarna: discuri frana fata cu inceput de "muchie" (verschließen). Mi-a zis ca pot sa mai merg cateva mii de km asa dar nu stii cand cedeaza si pica la TÜV asa ca am cerut schimbare. Oricum a mea desi are 9 ani fiind intretinuta bine cu inspectii la zi, a avut la ultimele check-uri doar 2 bube cu caroseria mentionate (o adancitura de un deget pe plafon si un defect de 1 cm de lac pe aripa spate) dar fara rugina.
Sa inteleg ca si acolo bat apropouri la spaga sau pur si simplu te pun sa bagi bani degeaba in masina desi nu ai nevoie.
Asta cu muchiile e o prostie, nici nu stiu ce dracu vrea sa insemne asta.
O spun din proprie experienta, am condus masina care nu avea schimbat nimic pe ea de cel putin 5 ani de zile de cand a fost cumparata (SH) si frana mai bine decat o masina cumparata cu 6 luni in urma noua... pare imposibil de crezut, asa am spus si eu... m-am convins ca asta cu inlocuitul franelor, discurilor, etc nu e decat o prostie sa te faca sa cheltui bani, nu are alt scop decat acesta.
De atunci au trecut vreo 2 ani si am mai condus masina de cateva ori.. franeaza perfect, si nu, nu are nimic inlocuit pe ea, cunosc proprietarul si stiu sigur ca nu a inlocuit nimic altceva decat ulei si filtre la ea... si cauciucurile.

Ps: are aproape 300.000 pe bord masina... ca or mai fi si in plus e posibil, dar in minus sigur nu Posted Image

Edited by rumlegok, 27 April 2017 - 14:14.


#76
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,931
  • Înscris: 25.06.2007

View Postrumlegok, on 27 aprilie 2017 - 14:12, said:

cu inlocuitul franelor, discurilor, etc nu e decat o prostie sa te faca sa cheltui bani, nu are alt scop decat acesta.
Pai daca ti le testeaza si valorile sunt in parametri normali, nu are cum sa te puna sa le inlocuiesti.

#77
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007

View Postursamajor, on 27 aprilie 2017 - 13:32, said:

Argumente?
Fiindcă în condiţii normale de exploatare aia cu 100k e mai OK decât cealaltă. Chiar dacă există o diferenţă de vârstă de 10 ani. Tehnologiile nu evoluează aşa spectaculos (dacă ăsta ar fi "argumentul" sau norma de poluare) pe cât ar vrea să te facă să crezi imbecilii ăştia ce vor să-şi vândă maşinile noi şi n-au cui. Că de-acolo pleacă chestiunea de fapt. Posted Image
După mine e o măsură discriminatorie şi atât. Vrei să prevezi circulaţia hârburilor, pune controale în trafic, că de-aia ai Autorităţi abilitate şi dă amenzi serioase. Dar nu discrimina.

Nici vorba sa argumentez cu diferenta de tehnologie.
E vorba ca la o masina cu multi ani in spate, chiar daca are putini km multe elemente sunt imbatranite. Poate nu ai joc in articulatii, suspensii, dar bucsa aia e inevitabil imbatranita. poate amortizorul e in parametrii dar in niciun caz nu se simte cum se simtea acum 5 ani. nu ma crezi pe cuvant? baga intr-o masina de 15 ani 1000euro si o sa vezi dupa aia ca ai alta masina. multi se obisnuiesc cu ele asa si nu simt diferenta(mai ales ca merg putini km pe an, nu se pricep, au perceptia asta ca domne are putini km e masina bunaaa etc), dar dupa ce schimbi una alta imediat iti dai seama ca nu era totul in parametrii.
la o masina veche uzura se gaseste peste tot. te uiti sub ea inevitabil se vede ca au trecut anii, chiar daca e putin rulata.

iar una de 250.000km si vechime mica are avantajul ca foarte probabil deja a schimbat destule piese fata de aia de 100.000 in 15 ani care foarte probabil are multe piese originale dar care sunt la limita.


una peste alta, nu inteleg ce atata discriminare. pentru cine e 100% cu masina in regula care e problema sa mai platesti 80 lei in plus o data pe an? nu vad nicio problema, daca stii ca esti in regula......dar...fara sa particularizez cred ca cei carora nu le convine masura mai au si ei defecte si prefera sa mai dea o atentie decat sa plateasca mult sa isi puna masina la punct. ptr ca asta e adevarul sa pui 100% la punct o masina veche te costa nene. si aici intram intr-un cerc vicios. e mult mai ieftin sa intretii o masina mai noua decat una mai veche - in situatia in care pe aia veche vrei sa o pui 100% la punct. o masina veche ieftina, nu merita decat daca o tii la limita deplasarii. - punctul meu de vedere. altfel decat sa bagi o galagie in reparatii, nervi, stres, timp pierdut pe la service, mecanici nepriceputi,mecanici care te ard la bani etc eu recomand o masina mai noua cu care vei avea batai de cap mai putine :) chiar daca achizitia va fi mai scumpa

Edited by bossake, 27 April 2017 - 14:20.


#78
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,931
  • Înscris: 25.06.2007
ITP la un ''cazan'' de epoca, la Espoo, langa Helsinki.

Attached Files



#79
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017

View PostKarhu, on 27 aprilie 2017 - 14:14, said:

Pai daca ti le testeaza si valorile sunt in parametri normali, nu are cum sa te puna sa le inlocuiesti.
Mie dupa 2 ani de zile la o masina deja meseriasii din reprezentanta imi recomandau sa schimb toate draciile... i-am bagat la origini si nu am mai calcat pe acolo, mi-am dat seama ca umbla la ciupeala, sa faca profitul gros.
De atunci ITP il fac la baieti care nu au interes sa te convinga sa schimbi, ca ei nu fac bani din asta.

Edited by rumlegok, 27 April 2017 - 14:19.


#80
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostKarhu, on 27 aprilie 2017 - 10:16, said:

Nu e taxa, e contravaloarea serviciului prestat,

La fel cum platesti si la stomatolog sa-ti faca un control dentar, o data pe an, cu scopul de a depista afectiuni a caror tratare te-ar costa mult mai mult.

Unele taxe sunt/vor fi mascate sub contravaloarea unui serviciu prestat.

Si timbrul de mediu era  un fel de serviciu prestat .Niste angajati lucrau ca sa-ti calculeze timbrul si sa elibereze niste foi iar o parte din banii din timbrul de mediu se `foloseau`pentru programele de mediu ex: impadurire - deci inspirai un aer mai curat .

Din 80 lei (cat costa in medie un serviciu prestat - ITP) probabil vreo 20-25% (poate si mai mult) ajung la stat sub forma de Tva + alte taxe/impozit profit-venit/etc. Sa zicem vreo 10-20 lei de vehicul x  aprox. 4-5.000.0000 de vehicule care depasesc varsta de 12 ani = sa zicem 40-100.000.000 lei (aprox. 10-20.000.000 Euro) . Inca vreo 5-10 prestari servicii de genul asta (pe care nu le poti contesta) si se acopera lipsa de bani datorata eliminarii timbrului de mediu.

Nu zic ca e un lucru rau treaba cu ITP. Ma enerveaza atitudinea statului roman (prin politicieni magicieni) care ia forma unei marmote ce ambaleaza ciocolata in staniol ,ma enerveaza faptul ca unii angajati vor profita mai mult (mai ales de la RAR) si isi vor mai umple conturile  cu sume frumusele , ma enerveaza faptul ca infrastructura rutiera nu este bine pusa la punct.  
Eu ca un cetatean corect , ce imi verific masina la fiecare 6 luni (pentru ca trebuie sa ajung la revizia de 15.000), deci nu am nevoie de ITP ca sa mi se spuna ca ceva este in neregula ......asist la toate astea,scot bani din buzunar, platesc bunuri sau prestari servicii (sub care sunt ascunse diverse taxe deturnate/aberante ex: fosta supraacciza pe carburant) si mi-o iau la m... ! De ce ? Pentru ca voi fi in continuare inconjurat de masini (unele dintre ele mai noi de 12 ani) cu probleme tehnice grave si drumuri proaste !

Edited by polizei, 27 April 2017 - 14:34.


#81
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
E o porcărie masura asta ,adică de 27 de ani merge treaba asa cum e si dintr o dată poc se face taxă anuală .că serviciu este nu .o să se schimbe..nimic.peste ani dacă o să găsească un stat care face la sase luni..o să bage si ei asa..foame de bani.

#82
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,397
  • Înscris: 06.02.2008
Au calculat și încasările deja. Se așteaptă la vreo sută de milioane de euro, bănuți la buget.

#83
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,931
  • Înscris: 25.06.2007

View Postrumlegok, on 27 aprilie 2017 - 14:19, said:

Mie dupa 2 ani de zile la o masina deja meseriasii din reprezentanta imi recomandau sa schimb toate draciile
Degeaba iti recomandau, daca raportul tehnic indica valori in limitele admise nu avea ce sa-ti faca.

#84
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Ce ma indigneaza pe mine, e ca nimeni nu vrea sa vedem cine e cu adevarat individul cu ideea de ITP anual, cum si faza cu ITPul anual oricum  e o mizerie.

#85
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017
Cum cine, Dragnea, nu el e seful suprem care da ordine?

#86
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postbobalex18, on 27 aprilie 2017 - 12:32, said:

când te duci la reprezentanță la revizie nu îți schimbă doar uleiul. cred că nu ai fost niciodată la revizie la reprezentanță și ți le faci singur în fața blocului.

vorbim totuși de o mașină nouă cu garanție....
Iti verifica directia ? Jocul la rulmenti ? Suspensiile ? Jocul la bucsi , capete de bara , bielete ? Pe dracu iti verifica ; ce fac ei , inspecteaza vizual si atat !!
Eu cred ca tu nu ai avut masina noua in viata ta si vorbesti din auzite .

#87
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002
Sa nu uitam cel mai important lucru, starea defectuoasa a soselelor contribuie 100% la starea proasta a masinilor, si nimeni nu are interes sa schimbe actuala stare de fapt

#88
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

View Postbossake, on 27 aprilie 2017 - 14:16, said:

Nici vorba sa argumentez cu diferenta de tehnologie.
E vorba ca la o masina cu multi ani in spate, chiar daca are putini km multe elemente sunt imbatranite. Poate nu ai joc in articulatii, suspensii, dar bucsa aia e inevitabil imbatranita.

iar una de 250.000km si vechime mica are avantajul ca foarte probabil deja a schimbat destule piese fata de aia de 100.000 in 15 ani care foarte probabil are multe piese originale dar care sunt la limita.


una peste alta, nu inteleg ce atata discriminare. pentru cine e 100% cu masina in regula care e problema sa mai platesti 80 lei in plus o data pe an? nu vad nicio problema, daca stii ca esti in regula......

Raționamentul tău se bazează pe supoziții, nu pe elemente reale, deci e fără valoare. De unde știi tu că ăla cu mașina de 15 ani n-a schimbat chiar mai multe (și la timp) decât ăla cu cea de 5 ani și 250 k kilometri? Ba logic chiar așa trebuie să se întâmple. ;)
Discriminarea e clară: unii la 2 ani, alții la 1 an. Nu, controale în trafic (căci asta contează de fapt) și amenzi usturătoare. Atunci nu mai circuli cu hârbul. Fiindcă așa cum am spus și a sesizat bine cineva mai sus, e diferență între o mașină (mai) veche și un hârb.

View Postbossake, on 27 aprilie 2017 - 14:16, said:

una peste alta, nu inteleg ce atata discriminare. pentru cine e 100% cu masina in regula care e problema sa mai platesti 80 lei in plus o data pe an? nu vad nicio problema, daca stii ca esti in regula......
Exact pe genul ăla de atitudine românească se bazează și ei când introduc taxa asta, căci e o taxă, de fapt. Taci și înghite, adică. ;)
Șicane, ca să facă românul să cumpere mașini noi, de parcă marea masă ar avea cu ce.

#89
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,693
  • Înscris: 22.11.2007
stimularea achizitiilor de  masini noi exista peste tot in lume. dar nu despre asta e vorba aici.
s-a pus o limita de 12 ani intre periodicitatea de 1 si 2 ani (prea mare pentru mine) si voi spuneti ca se trimite lumea sa cumpere masini noi. cum asa ceva? poti sa iei masina SH de 3 ani , de 7 ani si te doare la basca de legea asta.

la fel cum nici discutiile ca incaseaza statul roman nu stiu cati bani nu mi se par reale. fratilor, sunt statii de itp cu 70 lei. asadar eu deduc ca RAR-ul incaseaza f putin din fiecare itp, probabil 20-30% maxim. de asemenea banii care intra la RAR sunt folositi pentru ei, nu intra in bugetul tarii...

mai ramane sa spuneti ca se maresc lefurile bugetarilor din legea asta...

#90
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,931
  • Înscris: 25.06.2007

View PostBaxon, on 27 aprilie 2017 - 15:03, said:

, inspecteaza vizual si atat !!
Aia nu-i verificare, verificare reala e aia in care primesti foaie cu valorile ce au iesit la testarea computerizata.

View Postursamajor, on 27 aprilie 2017 - 15:15, said:

Șicane, ca să facă românul să cumpere mașini noi, de parcă marea masă ar avea cu ce.

Hmm, nu stiu daca ITP-ul anual ar avea un astfel de efect. Aici de exemplu nu prea are, e plin de masini vechi in circulatie, insa intr-o stare tehnica foarte buna, dovada ca trec de verificare.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate