Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

ITP anual la mașinile vechi

- - - - -
  • Please log in to reply
297 replies to this topic

#91
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007

 ursamajor, on 27 aprilie 2017 - 15:15, said:


Raționamentul tău se bazează pe supoziții, nu pe elemente reale, deci e fără valoare. De unde știi tu că ăla cu mașina de 15 ani n-a schimbat chiar mai multe (și la timp) decât ăla cu cea de 5 ani și 250 k kilometri? Ba logic chiar așa trebuie să se întâmple. Posted Image

Rationamentul meu intr-adevar a fost prea complex. Hai sa privim realitatea, ca si procent sunt mai multe masini cu defectiuni VECHI sau NOI?! E clar ca alea vechi. E o realitate, mergem acum in sosea sau in parcare si vedem :)). Asta e realitatea, la modul general. Degeaba o intretin eu sau tu exemplar , in general posesorul de masina veche nu o poate intretine (financiar) si atunci la nivel teoretic masura asta e buna.
Dar repet, aplicarea proasta a ei (se fraudeaza itpul cu orice defectiune ai avea) duce ca legea sa nu aiba niciun efect real.

#92
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,050
  • Înscris: 25.06.2007

 silesax, on 27 aprilie 2017 - 14:33, said:

E o porcărie masura asta ,adică de 27 de ani merge treaba asa cum e si dintr o dată poc se face taxă anuală .că serviciu este nu .o să se schimbe..nimic.peste ani dacă o să găsească un stat care face la sase luni..o să bage si ei asa..foame de bani.
Daca ai locui intr-o tara unde ITP-ul se face anual, ce ai face? Ai renunta la masina, in semn de protest?
Nu e mai bine ca stii ca e intr-o stare impecabila? Nu e mai bine cand stii ca si celelalte masini din trafic sunt intr-o stare impecabila si nu le lasa franele tocmai cand sotia/ copilul tau trece strada?

 bossake, on 27 aprilie 2017 - 15:32, said:

Dar repet, aplicarea proasta a ei (se fraudeaza itpul cu orice defectiune ai avea)
Si cum se poate frauda raportul tehnic generat de computerul de testare?

#93
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005

 bossake, on 27 aprilie 2017 - 15:32, said:

Rationamentul meu intr-adevar a fost prea complex. Hai sa privim realitatea, ca si procent sunt mai multe masini cu defectiuni VECHI sau NOI?! E clar ca alea vechi.
Aici nu e vorba de mașini NOI și VECHI. Clar că cele noi n-au defecte. Sunt perfect de acord să facă ITP la 3 ani. Raționamentul tău e iarăși șubred (nu complex, din păcate). Posted Image
Aici e vorba de mașin de 5-7-10 vs 12 ani, de exemplu.

 Karhu, on 27 aprilie 2017 - 15:36, said:

Daca ai locui intr-o tara unde ITP-ul se face anual, ce ai face? Ai renunta la masina, in semn de protest?
Nu. Dacă ar face unii la 6 luni și alții la 1 an, da. Posted Image

Edited by ursamajor, 27 April 2017 - 15:50.


#94
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007

 ursamajor, on 27 aprilie 2017 - 15:48, said:

Aici nu e vorba de mașini NOI și VECHI. Clar că cele noi n-au defecte. Sunt perfect de acord să facă ITP la 3 ani. Raționamentul tău e iarăși șubred (nu complex, din păcate). Posted Image
Aici e vorba de mașin de 5-7-10 vs 12 ani, de exemplu.


da, sunt de acord, asta am si spus, ca e prea mare limita la 12 ani.
de la 8 ani in sus ar trebui sa se faca anual. e doar parerea mea. prin masina noua ma refer una de maxim 4-5 ani. de la vechimea asta incepe sa se invecheasca. sa nu crezi ca sunt vreun snob si eu tot masini vechi am dar asta e adevarul :)

intreba mai sus cineva cum se poate frauda computerul. ce computer? se baga un analizator de gaze pentru noxe care se fraudeaza foarte usor. eu am vazut personal cum inspectorul incalzea la un diesel cu bricheta teava aia care intra in toba finala.
de asemenea se fraudeaza si altfel, baga un raport de la o masina buna. la fel si la frane.
metode sunt pentru absolut orice defectiune. sa va spun ca am mers cu cineva care a trecut itpul cu xenoane din alea rromesti? bani sa ai, sa mergi dupa ora 4 sau sambata si se trece orice. cam 15 min dureaza, cand e aranjat e gata instant itp-ul Posted Image)nici nu iti mai face verificarile de rigoare. adica iti face frane si noxe si apoi poza de la final. nu mai verifica jocuri, serie motor etc

stiu servisuri cand dupa ora 4 se face coada de masini Posted Image) ca pana in ora 4 exista riscul sa te blocheze sa vina supra control, dupa 4 nu mai exista acest risc.

Edited by bossake, 27 April 2017 - 16:10.


#95
autom2

autom2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,561
  • Înscris: 26.01.2007
Sunt de acord cu ITP-ul anual!

Cu o singura conditie!

Sa se faca, pe langa RAR inca o institutie numita RDR ( Registrul Drumurilor din Romania)

RDR-ul sa aiba competente sa inchida drumurile care sunt neconforme. Tot asa, sa se faca anual verificarea.

Edited by autom2, 27 April 2017 - 16:20.


#96
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 bossake, on 27 aprilie 2017 - 16:08, said:

da, sunt de acord, asta am si spus, ca e prea mare limita la 12 ani.
de la 8 ani in sus ar trebui sa se faca anual. e doar parerea mea. prin masina noua ma refer una de maxim 4-5 ani. de la vechimea asta incepe sa se invecheasca. sa nu crezi ca sunt vreun snob si eu tot masini vechi am dar asta e adevarul Posted Image
Daca s-ar face ITPul pe bune, LOGANUL nici n-ar trebui fabricat.

#97
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007
perfect de acord.
ma mir ca vad atata lume care nu este de acord cu masura asta. intr-o tara ca Romania care are un parc auto vai de el si care din pacate este in continua degradare odata cu scoaterea taxei voi va plangeti ca se instituie un control mai des exclusiv la masinile vechi.

Edited by bossake, 27 April 2017 - 16:24.


#98
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Nu sânt nebun să circul cu masina dacă nu este în regulă..dar de aici la faptul că scoti noxe si nu iei itp e cale lungă...sau ai o gaură de rugină pe capotă..
Ce treabă are că nu iesi bine la noxe cu siguranta rutieră ?
Masinile statului trec noxele ?
Masinile armatei de exemplu..?

Edited by silesax, 27 April 2017 - 16:30.


#99
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,368
  • Înscris: 10.09.2014

 rumlegok, on 27 aprilie 2017 - 14:12, said:

Sa inteleg ca si acolo bat apropouri la spaga sau pur si simplu te pun sa bagi bani degeaba in masina desi nu ai nevoie.
Nu esti fortat sa platesti sau sa faci reparatiile la ei. Poti cere si o alta parere. Plus ca la serviceurile nationale primesti garantie (nu trebuie neaparat sa te duci cu ea la serviceurile marcii pe care o ai daca nu mai e in garantie). Pentru TUV oricum programezi un pic mai devreme iar daca ceva nu e bine si nu ai banii pe loc exista 2 solutii: Mai mergi cu ea o vreme (cat mai putin) fara sa o repari daca nu e un defect major (poti primi amenda daca nu ai TUV de la politie dar depinde strict de cand tu nu mai ai TUV) sau poti plati reparatia in rate prin SEPA.

De spaga nu vei auzi. Daca mentionezi asta, probabil vei fi poftit afara cu acuzatia de jignire. (sunt sigur ca exista spaga si in De dar nu am intalnit pana acum oriunde am fost).

#100
rumlegok

rumlegok

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,808
  • Înscris: 06.03.2017
Spaga nu se cere, se ia... dupa ce te incurajeasa sa o dai Posted Image
Ce naiba, crezi ca germanul nu stie ca nu trebuie sa ceara?
Doar in tarile astea mai nedezvoltate se cere pe fata ca nu prea exista justitie.
Dar pana si pe la noi, eu pe majoritatea I-am vazut ca doar bat apropouri asa distante, cu gandul ca poate inregistrezi si sa fie ceva vag, care sa poata fi intrepretat ca altceva decat cerut spaga.

Edited by rumlegok, 27 April 2017 - 17:01.


#101
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,368
  • Înscris: 10.09.2014

 rumlegok, on 27 aprilie 2017 - 17:00, said:

Ce naiba, crezi ca germanul nu stie ca nu trebuie sa ceara?
Am auzit de un caz si s-a lasat cu descinderea politiei, demisia echipei care a acceptat spaga si inchiderea filialei. Scurt pe doi. Ca noua romanilor ni se pare SF. E problema noastra. Nu prea merita sa iti pierzi slujba pe o spaga in Germania, serios. Iar daca dai TUV unei masini care face accident dintr-un "defect trecut cu vederea" si constatat de "organul german", vai de c*rul filialei de service auto care a facut aia.

Lucrurile sunt mai stricte. La noi in Ro...maimuțăreala.

Iar eu nu ma trag pe c*r pentru o interventie, de ex. schimbarea completa a franelor pe fata care costa 10% din salariul meu net din Germania si se face o data la cativa ani. Da, bine in Ro ar fi cu totul altceva. Din cauza asta cat am fost salariat in RO (6 ani) nici nu mi-am luat masina.

#102
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,431
  • Înscris: 06.02.2008

 autom2, on 27 aprilie 2017 - 16:20, said:

Sunt de acord cu ITP-ul anual!

Cu o singura conditie!

Sa se faca, pe langa RAR inca o institutie numita RDR ( Registrul Drumurilor din Romania)

RDR-ul sa aiba competente sa inchida drumurile care sunt neconforme. Tot asa, sa se faca anual verificarea.
Și noi pe unde să mai circulăm? Cred că mai rămân doar drumurile europene și nici alea toate :)

#103
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,074
  • Înscris: 24.02.2006

 bossake, on 27 aprilie 2017 - 16:23, said:

perfect de acord.
ma mir ca vad atata lume care nu este de acord cu masura asta. intr-o tara ca Romania care are un parc auto vai de el si care din pacate este in continua degradare odata cu scoaterea taxei voi va plangeti ca se instituie un control mai des exclusiv la masinile vechi.
problema e daca se justifica sau nu controlul mai des. exista vreo piesa care se strica mai des daca e pusa pe o masina veche (comparativ cu montarea ei pe o masina mai noua)?
as vrea sa vad o justificare pentru indesirea ITP-ului, ceva care sa justifice perioada de 1 an si pragul de 12 ani. la prima vedere par valori scoase "din burta".

#104
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 caiuscorneliu, on 27 aprilie 2017 - 09:26, said:

Masinile noi vor face inspectia tehnica periodica o data la 3 ani si nu la 2, ca acum, iar schimbarile se vor aplica de anul viitor, a declarat directorul general al Registrului Auto Roman.

E abuz clar, nimeni nu va mai trece pe la ITP.  Va fi ca si in cazul RCA. Lumea va circula, masiv, FARA.
Daca statul roman vrea ITP anual sa scoata banul sa plateasca ITP-ul.

#105
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,431
  • Înscris: 06.02.2008
Suma nu e mare să faci anual, sa zicem 100 de lei dacă mașina e în regulă. Dar vor fi afectați tocmai ăia care au bani mai puțini de fel și mașini vechi.

#106
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007

 _Smiley_, on 27 aprilie 2017 - 18:13, said:

problema e daca se justifica sau nu controlul mai des. exista vreo piesa care se strica mai des daca e pusa pe o masina veche (comparativ cu montarea ei pe o masina mai noua)?
as vrea sa vad o justificare pentru indesirea ITP-ului, ceva care sa justifice perioada de 1 an si pragul de 12 ani. la prima vedere par valori scoase "din burta".
tu ai o masina de 5 ani.

eu una de 16.

astazi facem amandoi itp-ul. plecam de la ideea ca astazi ambele masini sunt in stare buna (am luat amandoi itp-ul pe bune).

eu la vechitura mea, desi azi e ok pentru ca am reparat tot la ea, am sanse enorme ca de astazi pana la anul (12 luni) sa imi apara alte 1000 de defecte. Pe care sa nu le repar din lipsa de bani, lipsa de interes (merge si asa) si asa mai departe.
Tu la masina ta ai toate sansele sa iti apara putine defecte in decurs de 1 an. Despre asta e vorba, ca principiu.

Evident periodicitatea de 1 an si vechimea de 12 ani sunt subiective. Cum spuneam eu as fi bagat de la 8 ani sa se faca anual dar aici nimeni nu poate detine adevarul absolut, deci discutam si ne dam cu parerea.

cum puteti fi impotriva acestei masuri atata timp cat exista la greu masini ca asta:
https://www.olx.ro/o...html#59a71c8250

vanzatorul spune clar ca are probleme la "bucsaraie" probabil pivoti...
oricum la pretul care o da va dati seama ca asa cum a luat-o asa a mers cu ea, nu a reparat nimic (decat daca defectul a imobilizat masina, nu mai putea merge cu ea). si la fel va fi si ala care o va cumpara. merge porneste si aia e. ca mai bate, ca e stramb volanul, ca are 2 cauciucuri firma diferita pe aceeasi punte ce vrei frate, are si ea o varsta (cum scrie si in anunt) :))

Edited by bossake, 27 April 2017 - 19:39.


#107
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002

 Karhu, on 27 aprilie 2017 - 15:36, said:

Daca ai locui intr-o tara unde ITP-ul se face anual, ce ai face? Ai renunta la masina, in semn de protest?
Nu e mai bine ca stii ca e intr-o stare impecabila? Nu e mai bine cand stii ca si celelalte masini din trafic sunt intr-o stare impecabila si nu le lasa franele tocmai cand sotia/ copilul tau trece strada?


Si cum se poate frauda raportul tehnic generat de computerul de testare?

Eu as fi de acord sa se faca ITP la 6 luni, dar sa fie gratis, GRATIS ! si uite ca toti am avea masini bune

#108
dd13

dd13

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 345
  • Înscris: 12.01.2017

 caiuscorneliu, on 27 aprilie 2017 - 19:04, said:

Dar vor fi afectați tocmai ăia care au bani mai puțini de fel și mașini vechi.

Foarte bine. Cine nu-si permite sa intretina o masina sa-si cumpere bicicleta sau abonament de tramvai. Asa se vor mai elibera strazile si parcarile.

Edited by dd13, 27 April 2017 - 19:36.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate