Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Volkswagen isi rascumpara greselile pe bani grei
#37
Posted 15 April 2017 - 07:43
Razvan_N, on 14 aprilie 2017 - 22:38, said:
Pingu, relax - bateriile de masina electrica nu contin plumb ca la Dacie. Nici cadmiu. Poate ne spui tu ce le face atat de toxice; colorantii de pe eticheta? Contin litiu , asta e tot ce trebuie sa stii , cum se extrage? pai cauta si tu pe internet sa vezi ce inseamna o "mina" de litiu si ce face imprejurul ei. |
#38
Posted 15 April 2017 - 07:51
Propun schimbarea titlului topicului in "Care masina polueaza mai mult?"
|
#39
Posted 15 April 2017 - 08:01
FreeThinker, on 15 aprilie 2017 - 07:51, said:
Propun schimbarea titlului topicului in "Care masina polueaza mai mult?" Greu de stabilit.Daca o masina are un sofer gras in ea atunci lucreaza mai mult deci automat polueaza mai mult.Poti avea 2 masini identice iar diferenta sa fie facuta de suncile la sofer. |
#40
Posted 15 April 2017 - 08:09
YourFan, on 14 aprilie 2017 - 22:27, said:
Mersi pentru contribuirea la distrugerea planetei, meriti sa mergi cu autobuzul toata viata... |
#41
Posted 15 April 2017 - 08:30
LeopardSurd, on 15 aprilie 2017 - 03:21, said:
Pana se mai imbunatateste toata tarasenia cu incarcarea rapida a bateriei unei masini 100% electrice si cu autonomia ei cred ca cea mai buna solutie ar fi asocierea motorului electric cu cel cu ardere interna: 1. Motorul electric ar trebui sa fie cel care pune masina in miscare 2. Motorul cu ardere interna (care ar trebui sa fie pe benzina din mai multe motive) ar trebui sa asigure incarcarea bateriilor motorului electric pe durata unei calatorii in asa fel incat astea sa nu se descarce (cel putin). Un astfel de motor nici macar nu trebuie sa fie puternic sau sa fie mare. Doar silentios, de tip aspirat, cu cilindree mica si cu doua stari de functionare fara viteze (pornit si oprit). Incercari am mai vazut dar niciuna cum trebuie. Majoritatea celor hibride actuale folosesc ambele motoare pentru tractiune. Eu as vrea o implementare in genul Fisker Karma dar mult mai optimizata si adaptata unei masini subcompacte si compacte nu uneia cu valente sport sau de lux care ma lasa rece. Insa desi in teorie ideea ta ar fi ok, nu ar putea genera probabil suficient curent sa poata incarca eficient bateriile. Ar lua o vesnicie sa se incarce. In plus, regimul asta de tip incarcare continua in timpul funtionarii, ar incalzi bateriile. Mie mi se supraincalzeste telefonul uneri, darmite mii de celule Victor19R, on 15 aprilie 2017 - 07:43, said:
Contin litiu , asta e tot ce trebuie sa stii , cum se extrage? pai cauta si tu pe internet sa vezi ce inseamna o "mina" de litiu si ce face imprejurul ei. E o copilarie sa spui ca electrica nu polueaza... sa vedem masinile pe celule de combustibil, gen hidrogen, desi si alea au cam aceleasi belele... |
#42
Posted 15 April 2017 - 08:42
unbrutus, on 15 aprilie 2017 - 08:30, said: E o copilarie sa spui ca electrica nu polueaza... sa vedem masinile pe celule de combustibil, gen hidrogen, desi si alea au cam aceleasi belele... Dar putem sa punem capat maine la poluare.Oprim industrie ,oprim tot .Ne intoarcem in evu mediu si rezolvam problema.Astia care salveaza planeta sunt pur si simplu bolnavi la mecla....ce atata civilizatie umana pe Terra ,o ardem ecologisti. Am mai spus si o repet ,ecologistii trebuie internati la psihiatrie si studiati.E singura metoda prin care putem afla care e problema cu ei.Eu suspectez ca e o caracterista a psihopatiei dar pana nu ii studiem nu aflam ce au. Ai vazut vreodata un ecologist din asta sa vina cu o inventie ceva care sa extraga CO2 din aer cum fac plantele? Ai vazut sa se ofere voluntari la plantat copaci?Este psihopatie pura. Edited by amtct, 15 April 2017 - 08:44. |
#43
Posted 15 April 2017 - 08:43
#44
Posted 15 April 2017 - 08:45
Torquemada-666, on 15 aprilie 2017 - 00:33, said:
Nu mai dau share la graficele puse de mine de multe ori, in care studiile facute de americani, arata ca producerea curentului pt.electrice este aproape la fel de poluant ca masinile cu combustibili. Concluzia era ca o electrica este aproape la fel de poluanta ca o masina cu combustibili. http://shrinkthatfoo...c-car-emissions Cititi graficele si la subsol. Mai starge zambetul electrificatilor https://www.google.r...reen-think/amp/ Nici Tesla nu e asa verde. Vai vai. Unii chiar nu inteleg ca anumite interese platesc studii si articole anti masini electrice. Cand vii cu link-uri de genul asta iti cam pierzi credibilitatea, Torquemada. Arunca o privire pe linkul asta...din sursa guvernamentala si vezi ca o electrica nu "e aproape la fel de poluanta ca o masina cu combustibili" http://www.afdc.ener...c_emissions.php Uite si grafic cu un stat in care energia electrica se obtine in proportie de 96% din carbune (carbunele polueaza mai mult decat gazul natural, benzina, dieselul, etc). Attached FilesEdited by inuendo0, 15 April 2017 - 09:12. |
#45
Posted 15 April 2017 - 08:54
eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:42, said:
apoi se polueaza in draci cu transportul pieselor... Daca vrei sa vezi poluatori adevarati strange niste bani si fa o vizita in China.Ca doar nu crezi ca-ti creste Led-tv si smart-ul in copaci... Fabricatul e un cost comun, deci nu vad ce rost are in comparatia ta decat pentru a semnala faptul ca ai probleme grave de rationament. eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:42, said: Apoi curentul ala sper ca-ti dai seama ca nu-l produci doar solar si eolian.... E mai usor sa verifici daca o termocentrala chiar are filtre de desulfare functionale, decat sa verifici mii de autoturisme. Apoi, un motor diesel e eficient la o anumita turatie, in rest e dezastru. Deci fix in oras va polua cel mai mult. |
#46
Posted 15 April 2017 - 08:56
dd13, on 15 aprilie 2017 - 08:54, said:
Dar o masina neelectrica creste in copaci? Fabricatul e un cost comun, deci nu vad ce rost are in comparatia ta decat pentru a semnala faptul ca ai probleme grave de rationament. Cam cat litiu sau nichel intra intr-o masina normala? Ca tot veni vorba de rationament poate faci o lista cu materialele. dd13, on 15 aprilie 2017 - 08:54, said: E mai usor sa filtrezi dejectiile unui singur motor de termocentrala decat a mii de motoare de autoturisme. E mai usor sa verifici daca o termocentrala chiar are filtre de desulfare functionale, decat sa verifici mii de autoturisme. Apoi, un motor diesel e eficient la o anumita turatie, in rest e dezastru. Deci fix in oras va polua cel mai mult. E usor? Sa inteleg ca e usor de aia nu se face. |
|
#48
Posted 15 April 2017 - 09:21
unbrutus, on 15 aprilie 2017 - 08:30, said: Motorul diesel ar fi cel mai potrivit acelui regim de functionare (functionare indleungata la regim constant) Insa desi in teorie ideea ta ar fi ok, nu ar putea genera probabil suficient curent sa poata incarca eficient bateriile. Ar lua o vesnicie sa se incarce. In plus, regimul asta de tip incarcare continua in timpul funtionarii, ar incalzi bateriile. Mie mi se supraincalzeste telefonul uneri, darmite mii de celule Si litiul, ca si petrolul sau carbunele, nu este o resursa regenerabila! E o copilarie sa spui ca electrica nu polueaza... sa vedem masinile pe celule de combustibil, gen hidrogen, desi si alea au cam aceleasi belele... Ne mai inebunesti mult cu motoarele diesel ? Sunt mai leneșe, mai scumpe, mai poluante si mai zgomotoase decât omoloagele lor pe benzina. Sper că n-am uitat niciunul din beneficiile motorului diesel. |
#49
Posted 15 April 2017 - 09:24
pinguinul666, on 14 aprilie 2017 - 22:33, said: Tu chiar crezi ca masinile electrice is "verzi" ? Tu ai idee cat de toxice sunt bateriile alea ale lor? Acumulatorii aia sunt de 10x mai toxici ca bateriile clasice care le stii! |
#50
Posted 15 April 2017 - 09:26
Torquemada-666, on 15 aprilie 2017 - 01:02, said:
Si vazut petrolistii speriati de electrice? Au venit cu delaratii, presiuni? Concluzionati singuri. Alta chestie: stii cine sunt fratii Koch si cam cate milioane cheltuie anual pe articole, studii si lobby anti masini electrice si energii renovabile? Stii ca Exon Mobile si Shell stiau inca de acum zeci de ani care sunt efectele poluarii prin arderea hidrocarburilor? Si au ales sa ascunda acest lucru prin studii platite si propaganda anti renovabile. Vezi ca a fost scandal mare in SUA pe tema asta. E noaptea mintii sa afirmi ca petrolistii stau cu mainile incrucisate cand sfarsitul lor e aproape. Dar tu continua in legea ta. |
#51
Posted 15 April 2017 - 09:28
|
#52
Posted 15 April 2017 - 09:48
#53
Posted 15 April 2017 - 10:00
amtct, on 15 aprilie 2017 - 08:42, said:
Dar putem sa punem capat maine la poluare.Oprim industrie ,oprim tot .Ne intoarcem in evu mediu si rezolvam problema.Astia care salveaza planeta sunt pur si simplu bolnavi la mecla....ce atata civilizatie umana pe Terra ,o ardem ecologisti. Am mai spus si o repet ,ecologistii trebuie internati la psihiatrie si studiati.E singura metoda prin care putem afla care e problema cu ei.Eu suspectez ca e o caracterista a psihopatiei dar pana nu ii studiem nu aflam ce au. Ai vazut vreodata un ecologist din asta sa vina cu o inventie ceva care sa extraga CO2 din aer cum fac plantele? Ai vazut sa se ofere voluntari la plantat copaci?Este psihopatie pura. Deci cantitatea de poluanti ajunsi in atmosfera va fi aceeasi indiferent cate masini electrice vor fi vandute! Nu va lasa nimeni petrolul in pamant abandonat sa treaca la altceva. De aia se investeste in noi tehnologii de extractie din nisip, din stanci (fracking) etc Petrolul si gazul vor fi utilizate pana la capat. fortzoso, on 15 aprilie 2017 - 09:21, said:
Ne mai inebunesti mult cu motoarele diesel ? Sunt mai leneșe, mai scumpe, mai poluante si mai zgomotoase decât omoloagele lor pe benzina. Sper că n-am uitat niciunul din beneficiile motorului diesel. Daca esti analfabet si nu stii lucruri de baza, nu te lua de altii te rog, mersi. https://en.wikipedia...i/Diesel_engine The diesel engine has the highest thermal efficiency (engine efficiency) of any practical internal or external combustion engine due to its very high expansion ratio and inherent lean burn which enables heat dissipation by the excess air. Daca lasi un motor pe benzina pornit in regim constant mult timp, apar probleme, la diesel nu. Cat despre mai lenese... lol... toata lumea stie ce cuplu ai de la turatii joase la un diesel. Scartaie rotile si in viteza a 3 a la a mea... Mai scumpe? Tu chiar nu stii sa citesti, fara a vrea sa jignesc, uite preturile mai jos, ti le-am mai postat de 3 ori, motorul diesel de 1.6 e mai ieftin decat 2 din motoarele pe benzina cu cuplu mai mic!!!: Mai poluante? Ba omule, vezi in poze e trecut si ca emit mai putin CO2... fortzoso, on 15 aprilie 2017 - 09:48, said:
Mai trainice au fost acum 20 de ani, acum au mai multe probleme. Mai economice da, dacă o diferența de 2 l la suta de km, compenseaza toate celelalte neajunsuri. Doar ca alea pe benzina nu sint trainice nici motoarele Attached FilesEdited by unbrutus, 15 April 2017 - 09:59. |
#54
Posted 15 April 2017 - 10:04
unbrutus, on 15 aprilie 2017 - 09:53, said:
Trebuie sa acceptam toti ca petrolul va fi exploatat pana la capat. Pana cand nu va mai exista. Deci cantitatea de poluanti ajunsi in atmosfera va fi aceeasi indiferent cate masini electrice vor fi vandute! Nu va lasa nimeni petrolul in pamant abandonat sa treaca la altceva. De aia se investeste in noi tehnologii de extractie din nisip, din stanci (fracking) etc Petrolul si gazul vor fi utilizate pana la capat. Pai nu e nevoie sa fie exploatat pana la capat pentru ca putem produce combustibili in mod artificial.Am vazut ca exista niste bacterii ce produc etanol din apa + cupru (nu sunt chimist si nu imi dau seama cum functioneaza) .Totusi ideea este ca de ars carburant o sa ardem indiferent de cantitatea de petrol disponibila. Daca este unu care vrea ecologie adevarata si pe bune atunci putem discuta de extractia CO2 din atmosfera.Exista unele sugestii cum s-ar putea face asta ,dar cum nimeni nu vorbeste despre asa ceva ci despre "interziceri" e si normal ca nu exista.Nu o sa ne oprim din produs CO2.Neil degrasse Tyson vorbea intr-un documentar de ce se poate face fara a fi nevoie sa te opresti din produs CO2.Astia care vor economiile distruse au probleme serioase.Ce e drept pe wikileaks spunea cum ca CIA-ul promova isteria cu incalzirea globala pentru ca putea sa forteze guvernele sa controleze prin legi diverse corporatii. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users