Volkswagen isi rascumpara greselile pe bani grei
#1
Posted 14 April 2017 - 22:03
Restrictiile cu privire la normele de poluare s-au dovedit foarte dure pentru unii producatori auto, impingandu-i sa redirectioneze sume importante pentru Cercetare si Dezvoltare. Unii au mers pe eficientizarea motoarelor altii pe adoptarea de noi tehnologii, insa VW a ales sa o ia pe scurtatura si sa implementeze pe masinile sale softuri jmechere care fenteaza testele de poluare. Ghinionul lor ca au fost prinsi. Nu ca ar fi singurii care au trisat, dar ei au si recunoscut ca si-au inselat clientii.
Cu toate acestea, in urma scandalului DieselGate, VW da dovada de "buna purtare", recunoscandu-si greselile si negociind cu autoritatile unele planuri pentru a-si spala pacatele. Astfel, VW a promis ca pana in 2025 grupul va ajunge la o productie intre 2 si 3 milioane de masini electrice pe an, deja anuntand unele modele si noua platforma MEB (Modularer Elektrobaukasten) care va fi baza acestor masini. Aceste planuri sunt la nivel global, insa in SUA, unde a avut loc procesul, VW a ajuns la un acord cu CARB (California Air Resources Board) si EPA (Environmental Protection Agency) prin care se angajeaza sa investeasca 2 miliarde de dolari in infrastructura pentru masinile electrice. Eu o vad ca pe o solutie perfecta. In loc sa platesca amenda care probabil i-ar fi trimis direct in faliment, vor investi esalonat cate 300 milioane semestrial pana in 2020 intr-o infrastructura necesara viitoarelor masini electrice pe care vor sa le produca, dar care va putea fi folosita si de alti utilizatori. Astfel, in California au anuntat ca vor implementa o retea de incarcare ultra-rapida pana la 320kw iar la nivel federal o retea cu 240 de puncte de incarcare de pana la 150kw, situate in apropierea marilor autostrazi. De aceste proiecte se va ocupa o subsidiara realizata de VW, denumita Electrify America. Aceasta va utiliza tehnologii publice de incarcare, de genul Combined Charging System (CCS), CHAdeMO si Open Charge Point Protocol (OCPP). “Electrify America will build a long distance high speed highway network consisting of charging stations along high-traffic corridors between metropolitan areas and across the country, with an initial target of approximately 240 highway sites installed or under development by the end of the first cycle, more than 150 of which are expected to be completed. These highway sites will be present in 39 U.S. states with higher anticipated ZEV average annual daily traffic (AADT, a Department of Transportation measure of road traffic density on an annual basis) by 2020.” Pe langa acestea vor construi puncte locale de incarcare cu viteze de nivelul 2, si low speed DC chargers (50kw+) pentru care au alocat 40 de milioane din prima transa. [ https://electrek.files.wordpress.com/2017/04/vw-national-ev-plan-1.png?w=764&h=139 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Aceste retele de incarcare promise de VW nu sunt cele mai puternice, ChargePoint anuntand recent o tehnologie de incarcare de pana la 400kw iar un consortiu european (BMW, Mercedes, Ford, Audi si Porsche) anuntand o retea de 400 de puncte in toata Europa cu putere de pana la 350kw, insa cu siguranta vor fi binevenite de utilizatorii de masini electrice, permitand o incarcare a bateriilor in doar cateva minute. Ce e drept, momentan, masinile electrice din productie nu accepta mai mult de 120kw. Merita mentionat si faptul ca Elon Musk (CEO Tesla) promitea versiunea a 3-a a SuperChargerelor Tesla (https://electrek.co/...pack-elon-musk/ ) cu o putere mai mare decat "doar 350kw". Acestea probabil vor fi folosite de noul Model 3 si viitoarele modele, printre care si Tesla Semi, capul tractor care va fi prezentat in septembrie. [ https://electrek.files.wordpress.com/2017/04/vw-national-ev-plan-2.png?w=416&h=333 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Din graficul de mai sus se vede ca VW va aloca o suma frumoasa si pentru educarea publicului cu privire la masinile electrice - 25 de milioane. Pacat ca de aceasta educatie nu vor beneficia si unii hateri ai masinilor electrice de pe acest forum LOL. Din pacate, in Europa nu vom beneficia prea mult de pe urma acestor investitii, deoarece statele cat si clientii inselati de VW nu au "cojones" necesare sa puna cutitul la gatul celor responsabili. INCA Nu stiu cum se face sau daca e doar o coincidenta ca unii fani VW sunt si cei mai aprigi dusmani ai masinilor electrice. Aceasta stire sigur le va creea o profunda stare de confuzie si pot doar spera ca isi vor revizui orientarea sau macar sa isi mai tempereze atitudinea. |
#2
Posted 14 April 2017 - 22:14
Daca au "gresit" odata ar trebui sa fie atenti cu ei si la masinile astea electrice pe care le vor scoate ca cine stie ce mai clocesc prin birouri.Oricum ar fi trebuit sa-i scuture mai mult pentru o inselaciune la nivel planetar,dar probabil operatiunea "sacosa"functioneaza peste tot,si ,in primul rand,sa-i oblige,de la patron pana la ultimul sefulet de la birouri sa foloseasca pe viata doar masini la priza
Edited by daniMMM, 14 April 2017 - 22:17. |
#3
Posted 14 April 2017 - 22:26
Multi o dau in sus si in jos cu masinile electrice....povesti de adormit copiii cretini....inca nu e vremea lor,poate peste 50-100 de ani.De ce mi-as lua masina electrica acum sau in viitorul apropiat? Autonomie de rahat in comparatie cu masinile clasice,infrastructura de incarcare..inexistenta,baterii scumpe si proaste...deci,de ce sa te legi la cap daca nu te doare?
|
#4
Posted 14 April 2017 - 22:27
eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:26, said:
Multi o dau in sus si in jos cu masinile electrice....povesti de adormit copiii cretini....inca nu e vremea lor,poate peste 50-100 de ani.De ce mi-as lua masina electrica acum sau in viitorul apropiat? Autonomie de rahat in comparatie cu masinile clasice,infrastructura de incarcare..inexistenta,baterii scumpe si proaste...deci,de ce sa te legi la cap daca nu te doare? Edited by YourFan, 14 April 2017 - 22:27. |
#6
Posted 14 April 2017 - 22:32
eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:26, said:
Multi o dau in sus si in jos cu masinile electrice....povesti de adormit copiii cretini....inca nu e vremea lor,poate peste 50-100 de ani.De ce mi-as lua masina electrica acum sau in viitorul apropiat? Autonomie de rahat in comparatie cu masinile clasice,infrastructura de incarcare..inexistenta,baterii scumpe si proaste...deci,de ce sa te legi la cap daca nu te doare? In state (ca despre ei e vorba in articol) gasesti la tot pasul. Majoritatea hotelurilor, benzinariilor, multe hipermarketuri au prize sa incarci; cel putin in zonele mai dezvoltate si civilizate, ca au si ei inapoiatii lor. |
#7
Posted 14 April 2017 - 22:33
YourFan, on 14 aprilie 2017 - 22:27, said:
Mersi pentru contribuirea la distrugerea planetei, meriti sa mergi cu autobuzul toata viata... Tu chiar crezi ca masinile electrice is "verzi" ? Tu ai idee cat de toxice sunt bateriile alea ale lor? Acumulatorii aia sunt de 10x mai toxici ca bateriile clasice care le stii! iti este de noxe? CO nu e problema atat de mare - in istoria planetei au fost perioade mai fierbinti si fara civilizatia umana - ci in alta parte: distrugerea necontrolata a mediului. or asta nu o contra-carezi cu masinute de jucarie la priza, ci ...nemaidistrugand mediul, ca dementii ce suntem ca specie |
#8
Posted 14 April 2017 - 22:36
eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:26, said:
Multi o dau in sus si in jos cu masinile electrice....povesti de adormit copiii cretini....inca nu e vremea lor,poate peste 50-100 de ani.De ce mi-as lua masina electrica acum sau in viitorul apropiat? Autonomie de rahat in comparatie cu masinile clasice,infrastructura de incarcare..inexistenta,baterii scumpe si proaste...deci,de ce sa te legi la cap daca nu te doare? 50-100 de ani? Avem cateva remarci pe forum din anul 2006,2007 cu privire la telefoane, si alte tehnologii. Si uite unde suntem azi. |
#9
Posted 14 April 2017 - 22:38
Pingu, relax - bateriile de masina electrica nu contin plumb ca la Dacie. Nici cadmiu. Poate ne spui tu ce le face atat de toxice; colorantii de pe eticheta?
pinguinul666, on 14 aprilie 2017 - 22:33, said: Tu chiar crezi ca masinile electrice is "verzi" ? Tu ai idee cat de toxice sunt bateriile alea ale lor? Acumulatorii aia sunt de 10x mai toxici ca bateriile clasice care le stii! |
#10
Posted 14 April 2017 - 22:42
YourFan, on 14 aprilie 2017 - 22:27, said:
Mersi pentru contribuirea la distrugerea planetei, meriti sa mergi cu autobuzul toata viata... Ca sa fabrici masinile alea electrice poluezi in draci.Ca doar nu crezi ca merg muncitorii la fabricile de ansamblat sau la fabricile de componente pe jos sau tramvaiul....apoi se polueaza in draci cu transportul pieselor...dar cel mai aiurea e cu bateriile,astea polueaza la greu.Apoi curentul ala sper ca-ti dai seama ca nu-l produci doar solar si eolian.... Mai lasa propaganda eco si hai in viata reala.Daca vrei sa vezi poluatori adevarati strange niste bani si fa o vizita in China.Ca doar nu crezi ca-ti creste Led-tv si smart-ul in copaci... |
|
#11
Posted 14 April 2017 - 22:57
Fabrica de baterii Tesla din Nevada isi acopera necesarul de energie electrica cu panourile solare de pe acoperis (70 MW) si va recicla bateriile uzate pentru producerea unora noi.
Muncitorii de la Mioveni vin cu Loganuri la serviciu; ia ghici, prapaditii astia de la Tesla crezi ca vor veni la munca cu pickups fullsize 12V pe benzina? |
#12
Posted 14 April 2017 - 22:58
eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:42, said: Ca sa fabrici masinile alea electrice poluezi in draci.Ca doar nu crezi ca merg muncitorii la fabricile de ansamblat sau la fabricile de componente pe jos sau tramvaiul....apoi se polueaza in draci cu transportul pieselor...dar cel mai aiurea e cu bateriile,astea polueaza la greu.Apoi curentul ala sper ca-ti dai seama ca nu-l produci doar solar si eolian.... Mai lasa propaganda eco si hai in viata reala.Daca vrei sa vezi poluatori adevarati strange niste bani si fa o vizita in China.Ca doar nu crezi ca-ti creste Led-tv si smart-ul in copaci... |
#13
Posted 14 April 2017 - 22:58
eireman, on 14 aprilie 2017 - 22:42, said:
Ca sa fabrici masinile alea electrice poluezi in draci.Ca doar nu crezi ca merg muncitorii la fabricile de ansamblat sau la fabricile de componente pe jos sau tramvaiul....apoi se polueaza in draci cu transportul pieselor...dar cel mai aiurea e cu bateriile,astea polueaza la greu.Apoi curentul ala sper ca-ti dai seama ca nu-l produci doar solar si eolian.... Mai lasa propaganda eco si hai in viata reala.Daca vrei sa vezi poluatori adevarati strange niste bani si fa o vizita in China.Ca doar nu crezi ca-ti creste Led-tv si smart-ul in copaci... UIte aici un link: http://www.afdc.ener...sions.phpĂ Ă baga acolo West Virginia care produce curent 96% din carbune si vezi ca tot mai putin polueaza o electrica. Ne lasi odata cu aberatiile tale? Edited by inuendo0, 14 April 2017 - 22:59. |
#14
Posted 14 April 2017 - 23:06
Bursul, on 14 aprilie 2017 - 22:58, said:
Domnule eireman, esti pe langa. In timp ce ne insiri povesti nemuritoare s-au mai cumparat o duzina de electrice. Deh, ce sa faci, nu toti citesc Softpedia. Serios? Ti-ai cumparat si tu intre timp sau iti place sa vorbesti aiurea? Daca da,unde o incarci sau o tragi cu calul? |
#15
Posted 14 April 2017 - 23:13
|
#16
Posted 14 April 2017 - 23:13
Se referea la mașini cumpărate în statele avansate, unde deja exista infrastructura. Of, înțelegerea a ceea ce citesc îi nemaipomenit de grea pentru unii.
Edited by fortzoso, 14 April 2017 - 23:14. |
#17
Posted 14 April 2017 - 23:18
inuendo0, on 14 aprilie 2017 - 22:58, said:
Ca sa fabrici orice masina poluezi in draci, fie ea electrica sau conventionala. Dar pe durata de viata a masinii, una electrica polueaza mult mai putin. UIte aici un link: http://www.afdc.ener... baga acolo West Virginia care produce curent 96% din carbune si vezi ca tot mai putin polueaza o electrica. Ne lasi odata cu aberatiile tale? Te întrebi ce autonomie are are o mașină electrică care a stat o noapte la -20 grade Celsius? fortzoso, on 14 aprilie 2017 - 23:13, said:
Se referea la mașini cumpărate în statele avansate, unde deja exista infrastructura. |
#18
Posted 14 April 2017 - 23:28
DaculScoril0, on 14 aprilie 2017 - 23:18, said: ai luat Ăźn calcul cĂąt poluează să produci și să reciclezi bateriile? Metale grele, alcaline, alea-alea? Te Ăźntrebi ce autonomie are are o mașină electrică care a stat o noapte la -20 grade Celsius? care-s alea? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users