Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 

Poze Dacia Solenza...ultimul racnet in domeniu auto!!!

- - - - -
  • Please log in to reply
208 replies to this topic

#19
AIWAMAN

AIWAMAN

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 4,532
  • Înscris: 26.11.2001
http://www.expres.ro...69e9d42728e5d4c

http://www.libertate...articleID=36169

#20
TheNTmAx

TheNTmAx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 407
  • Înscris: 21.09.2002
prety much varza

#21
bcata

bcata

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 04.06.2002
Pentru toti cei care eticheteaza masina drept "varza": ati facut cumva vreun drive-test cu ea? Ati mers inainte cu vreo supernova? Nu vad aici decat "din cate am auzit", "dupa cum se vede", "asa pare"... ma dezamagiti...

Pai bai nene, hai sa va spun eu cum sta treaba, ca am DSN de mai mult de 2 ani. DA, intr-adevar au fost niste probleme majore cu radiatorul, si DA, s-au schimbat radiatoare in draci. 99% in garantie, asa ca nu vad de ce s-ar plange careva. DA, masina troncane si chitzaie, dar rezolvarea e extremd e simpla (un pic de banda izolatoare si ti-ai asigurat linistea). DA, plasticele de pe bord sunt de tot kktu (chiar daca NU se crapa de la soare, cum spunea Courage).

DAR: voi ati fi in stare sa dati INCA 5000$$ (diferenta pana la cea mai ieftina MASINA - Renault Clio in speta) pentru asta? Ca sa aveti plastice frumoase pe bord? Ca sa aveti claxonul pe volan "mijto" in loc de covrigul de la Dacia? Ca sa platiti asigurarea Casco 500$/an in loc de 100$? Ca sa aveti 2-3 service-uri, si alea cu mecanici indoielnici? Well, eu unul NU am fost dispus.

Nu pot inteleg cum unii au pretentia absurda de a avea la 5000$ o masina comparabila cu un BMW, cu un Mercedes, alea alea. NU SE POATE. Punct. Vrei masina cu ABS, Airbag, centuri pretensionate (BTW, poate imi scapa mie ceva, dar centuri pretensionate exista pe dacie de pe vremea berlinei), scoate nene cel putin dublu din buzunar si ai rezolvat problema. Nu te mai plange ca nu-ti da Dacia toate astea la juma de pret. In loc sa zici saru'mana ca iti poti permite o masina care sa nu te lase in drum, in care sa stai frumos in toiul verii cu A/C-ul pornit, sa nu mai transpiri ca porcu, o masina in care sa te simti totusi confortabil, fara sa auzi motorul huruind la 90/ora, o masina in care ai loc cu toata familia ta si mai bagati si bagaje, si care va urca pe munte pe toti 5 fara sa dea nici un semn de oboseala, voi stati si aruncati cu pietre. Treaba voastra.

Am impresia ca multi ati avut (sau aveti inca) o berlina de-aia veche care toata lumea stie cum mai merge, si acum asimilati orice "Dacia" cu respectiva. Well, mai departe de adevar nici ca se poate. Incercati totusi sa trageti o tura cu o DSN sau chiar si cu o Solenza, cand o apare, sa vedeti si voi de ce nu exista termen de comparatie intre ce a fost si ce este acum. Dar, asta daca nu cumva strugurii sunt prea departe, caz in care intr-adevar, sunt si acri.

#22
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Well, cred ca ai scos din calcul Cielo, care este la varianta de baza cu tot cu TVA, 7200$ si este infinit mai buna ca Dacia, TCO (Total Cost of Ownership) este orbitor in favoarea Cielo.

Greets,
Speedo

#23
bcata

bcata

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 04.06.2002
Speedo: tu ti-ai mai cumpara ACUM Cielo nou? Avand in vedere situatia firmei Daewoo, avand in vedere ca masina, desi buna, si-a avut perioada de glorie, si acum este depasita? Oricum ar fi, spune-mi si mie te rog cat este acel "infinit mai bun", si cum ai calculat tu TCO-ul de ti-a iesit asa "orbitor" in favoarea Cielo-ului. Repet, comparabil cu o DSN sau Solnitza, nu cu berlina.

Legat de TCO, vrei sa facem o comparatie intre pretul reviziilor la Dacia si la Cielo? Ca am colegi care au Cielo, si cand ii vad cu facturi de 7.000.000 lei pentru o revizie, imi vine sa crap. Pai pe mine ma costa 2-3 mil, de unde diferenta? Apoi, consumul de bezina este in favoarea Daciei, deci pe termen lung la carburant iesi mai ieftin.

Pretul de baza la DSN era pe undeva pe la 4000$ (nu stiu exact cat), iar la Solnitza la 5100$. Cum justifici diferenta de 2-3000$? (>50% din pretul de achizitie!!!)

#24
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

Quote

SupeRNova Europa, 1.397 cmc, 75 CP, 4.500€
SupeRNova Confort, 1.397 cmc, 75 CP, 4.800€
SupeRNova Rapsodie, 1.397 cmc, 75 CP, 5.050€  
SupeRNova Campus, 1.397 cmc, 75 CP, 5.300€  
SupeRNova Clima, 1.397 cmc, 75 CP, 5.700$

Quote

CIELO STANDARD, MT, 7.390€  
CIELO STANDARD, AC MT/AC, 7.900€
CIELO STANDARD, AC/LPG MT/AC, 8.400€  
CIELO EXE, DOHC/MT/AC, 8.790€  
CIELO EXE, LPG MT/AC, 9.290€  
- MT - cutie de viteze manuala
- AT - cutie de viteze automata
- AC - aer conditionat
- DOHC - dublu ax prindere in came
- DAB - dublu air-bag
- ABS - anti-blocking system (sistem antiblocare a rotilor in caz de franare)
- LPG - instalatie gaz petrolier lichefiat


Astea sunt preturile CU TVA la vanzarea cu banu jos, dupa cum vezi diferenta dintre versiunile de este de 2.890€, iar la versiunile cu echipare de top (nu vorbesc de Executive ca n-are concurent la Dacia)  este o diferenta de 2.200€, asta pentru SN veche, ca la asta noua (5100€ varianta de baza) se reduce ecartul mai mult; respectiv 2.290€ standard si 1.550€ ful option.

Sa mentionez ca la Dacie nu poti opta pentru ABS, asa printre altele?
Am la servici Cielo, atat Executive cat si normal, Dacia si Super Nova cu Renault cat si cel vechi.
Nu ti-as dori sa mergi cu nici o SuperNova de asta noua, zgomote la rulare, joc la suspensii, caroserie inmuiata in general asa, intelegi ce zic, tabla dusa, ploua in ele pe la chedere, si nu au mai mult de 80.000Km la bord.
Acelasi kilometraj au Cielo, arata dar crede-ma ca e o placere sa mergi cu ele, si acum sunt la fel, nu scartaie, motoarele n-au fost reparate o data, doar la trenul de rulare s-a intervenit.

Eu avand masinile astea in fata ochilor zi de zi si vorbind si cu soferii mi-am format o opinie, Dacia SN nu este o optiune pentru cineva care chiar are nevoie de masina.

Ca sa nu mai luam in calcul ca la second hand Cielo e mai ieftin decat Dacia noua si infinit mai buna.

Spui de service, dar fostele service-uri Dacia uiti ca au fost preluate de Daewoo si sunt peste tot, Daewoo fiind masini simple (mai ales Cielo, Matiz) le repara oricine acum, piese se vor gasi pentru ca nu sunt mare inginerie.

Spui ca vara nu transpiri in Super Nova, dar ati fost macar 3 barbati in ea sub soare dogoritor la 40grade, aerul ala conditionat devine o boare cu urma de racoare, nici vorba sa nu mai transpiri. De asta taximetristii isi monteaza aer de Matiz pe Dacie, ca ala original este varza. Nu mai spun ca nu poti sa-i reglezi treptele de racire, ci doar puterea ventilatorului.

Benzina mai putina la Dacie, da, poate, dar daca conduci Cielo bine nu esti mult peste.

Valoare de revanzare la Dacia mica, la Cielo mare, degradare in timp la Dacie, foarte mare, la Cielo mica, in aceleasi conditii de exploatare.

Asta este TCO!

Greets,
Speedo

#25
root

root

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 06.05.2002
1. Spatele e de-a dreptul hilar.
2. Calitatea interiorului e exact asa cum ma asteptam.
3. Gurile de aerisire seamana izbitor de mult cu cele de la Alfa 33.
4. Farurile si calandrul arata oarecum bine si pot sa le consider cu unele retineri un plus.
5. Nu exista nici o motorizare diesel.
6. Consumul de 6% mixt poate parea pt. unii redus... Dar in nici un caz pentru puterea de numai 75 CP.

Fani SuperVoma :) am vazut o gramada, dar majoritatea inainte de a-si achizitiona "minunea" au fost posesori de 1300, 14xx, Oltcit etc. asa ca nu exista termen comparatie. Desi personal raman la parerea ca cea mai fiabila Dacie a fost originala 1300 cu piese "made in France"...

Pentru bcata: la 5000$ iti cumperi o masina de import SH care are si ABS si AC si nici nu trebuie sa folosesti banda izolatoare ca sa nu scartie :lol:
Si te rog sa nu-mi dai vreo replica de genul "cat te costa service-ul la aia straina si cat te costa la DSN?" ca nu tine.

#26
bcata

bcata

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 04.06.2002
1. La Dacie vei putea opta pentru ABS, dar peste cateva luni. La fel si pt airbag-uri. Nu au fost gata pana la lansare.

2. Da, stiu ca nu e asa de bine inchegata caroseria la DSN, dar trebuie mentionat ca este cea de pe Nova. DSN a fost in primul si in primul rand o Nova cu motor si cutie frantuzesti, plus cateva chestii schimbate. Si DA, am recunoscut ca scartzaie si sunt o gramada de zgomote, care dau o senzatie neplacuta. DAR daca stii ce trebuie sa faci, in cateva ore si cu banii de pe o bere le rezolvi. Dar trebuie sa fie masina ta, sa-ti dai interesul.. ;) Ca daca e masina de servici, cred si eu ca te doare'n cot.
Cu plouatul ai doua veriante: te duci la service (ca esti in garantie) si ti-o izoleaza ei (ceea ce ar fi trebuit sa faca fabrica, dar deh, a fost problema nou aparuta si nu au stiut) sau pui tu mana pe un silicon si ti-o rezolvi in parcare in alte cateva ore.

Am mers cu un taximetrist cu DSN la 180.000 km. Masina era impecabila. Silentioasa, motorul torcea frumos, cand m-am urcat in ea am crezut ca-i noua. Cand l-am intrebat ce i-a facut de a pastrat-o asa, mi-a spus ca i-a facut reviziile la timp. What can I say?

Da, stiu ca vei spune ca poate tu nu esti dispus sa stai sa umbli la ea, tu vrei sa ridici capota doar sa-i pui lichid de spalat parbrizul, dar eu poate nu sunt dispus sa platesc mii de euro pentru niste chestii marunte care le pot face intr-o zi cu soare.

Nu vad de ce cineva care chiar are nevoie de masina, cum spui tu nu si-ar putea lua Dacie. Pe mine in doi ani de zile m-a dus intotdeauna acolo unde am vrut eu, si am folosit-o in fiecare zi. Si nici macar o singura nu m-a lasat in drum (well, o singura data, cand s-a terminat benzina, da' asta nu se pune ;) ).

La second hand nu vorbesc, ca nu ma intereseaza. Asa, exista o gramada de alte masini SH care sunt de 10 ori mai bune decat Cielo, si la preturi comparabile. De la o masina vreau sa stiu eu ce gropi a luat, si pe unde a fost sifonata.

Legat de service-uri, cat e ora de manopera la service-urile Daewoo? Si cat costa piesele? E foarte bine poti gasi piese si ateliere la tot pasul, dar cat costa? Caci in fond, e vorba de "cost"-ul din TCO, nu? De acord ca Cialo si Matiz sunt masini simple, dar Dacia este deja arhi-cunoscuta. In afara de motor care este nou, restul ansamblelor sunt arhi-cunoscute tuturor mecanicilor, chiar si soferilor amatori.

Am prins 2 veri cu DSN-ul, si stiu cum e. So, de-abia astept sa vina caldura sa ma pot simti si eu bine in masina. ;) Iar taximetristii isi pun aer de Matiz pe Dacie (care dacie?) pentru ca asta original nu se pune decat in fabrica, si numai pe varianta Clima sau Rapsodie, (ori ei au Europa - cheala), si costa mult (900euro ca optional).
BTW, poti regla daca vrei temperatura aerului, care de fapt se realizeaza prin combinarea aerului rece de la A/C cu cel cald de la calorifer. Compresorul nu are decat doua stari - oprit/pornit.

Cu consumul unei DSN iti pot spune sigur ca iesi mai avantajos decat dara ar fi avut motor Diesel (care e cu 1500$ mai mult).

Cat despre valoarea de revanzare, nu stiu daca e chiar asa. Am vazut Cielo Executive SH de 10.000km la preturi sub 7000$, ceea ce denota o degradare destul de mare.


In concluzie, sa nu uitam cateva lucruri: Fosta fabrica Oltcit, cumparata de Daewoo, producea niste masini super-calitative. Dpdv al calitatii, Oltcit-ul era cu cel putin un ordin de marime peste Dacia. Asta se intampla acum 13 ani. De atunci, au venit si coreenii peste ei, cu un surplus de tehnologie, asa ca "mostenirea" Daewoo-ului este una de foarte buna.
Pe de alta parte, la Dacia, pana acum 2 ani cand i-au luat Renault-ul, se produceau bombe. Iti dai seama ca e greu sa faci schimbari majore intr-un timp atat de scurt. Si mai ales sa recuperezi avansul de 10 ani al altora! Eu sincer nu ma asteptam sa poata face vreo schimbare in bine, cel putin una sesizabila, si cu toate astea, vad ca eforturile lor sunt cel putin impresionante. Sa nu uitam ca o masina nu este doar un morman de fiare facute la Mioveni, ci reprezinta un ansamblu de componente produse de sute/mii de alte firme. Si oricat ai imbunatati tu calitatea intr-o parte, celelalte tot te vor face de cacao.

Exemplu concret: radiatoarele de la DSN, fabricate de Romradiatoare Brasov. Ce vina a avut Dacia la faza asta? Daca ar fi avut un alt furnizor disponibil, ar fi facut schimbarea IMEDIAT, dar nu are. :-( Vezi cazul amortizoarelor, care au fost schimbate (de la Bilstein la Monroe). Asta este, pana la urma calitatea Daciei va fi influentata de calitatea celui mai slab furnizor.

#27
bcata

bcata

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 04.06.2002
Aditzanu': daca tu crezi ca economic este rentabil sa cresti pretul unei masini de familie (nu de carat) cu 30% pentru a putea avea si motor Diesel, incearca sa-i convingi pe cei de la Renault.

Cat despre vestita masina SH de import la 5000$, ma faci sa rad. Urmeaza sa-mi spui ca e de fapt un Opel Vectra din '80 si ca trebuie sa umblu prin cimiterele de masini dupa piese si sa ma duc in targ sa cumpar talon ca s-o inmatriculez. Chiar nu are sens discutia, stiu si eu o gramada de fani de SH-uri, eu nu sunt unul dintre ei.

Si de ce ma rog nu tine intrebarea normala "cat ma costa service-ul la aia straina"? Acuma, sa nu-mi spui tu ca nu te duci cu aia straina in service, ca inseamna ca nu ai mai vazut Bucurestiul de mult. O singura intrebare: cat costa un amortizor pt super-masina aia straina de 5000$? Daca e mai mult de 30$, forget it!

#28
root

root

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 06.05.2002
bcata:
1. Opel Vectra nu se fabrica in '80.
2. Te inteleg ca nu te intereseaza SH, e dreptul tau si apreciez asta. Sunt persoane care intradevar vor sa fie primul proprietar al unui bun. Dar sa afirmi ca la 5000$ iti cumperi o masina SH si esti nevoit sa "te duci in targ sa cumperi talon ca s-o inmatriculezi" sau sa "umblii prin cimitirele de masini dupa piese" e complet gresit. Crede-ma ca stiu ce spun. Am avut timp de doi ani un Fiat Croma TD fabr. in '87 pe care am dat 2000$, inmatriculat PF si in tot timpul asta nu am bagat mai mult de 300$ in el. Si nici nu m-a lasat in drum. Pe de alta parte, consumul de motorina era de numai 7% in afara si 8% in oras in conditiile unui motor TD de 2500cmc, 100CP.
3. Te-ai gandit vreodata ca poate pretul unei DSN e totusi nejustificat de mare? Ce te face sa crezi ca in conditii REALE adoptarea unui motor diesel pt. o masina Dacia ar creste pretul cu 30%? Eu cred ca mai degraba pretul e deja cu 30% mai mare decat ar trebui.
4. Exemplu de pret (normal) in Germania: Audi 80, an fabr. 1990, TD 1.9l, ABS, AC, tapiserie piele, servo-total, inch. centr., alarma, geamuri el.: 2900EUR. Si asta la autohaus. In pret intra revizia tehnica si inmatricularea.

#29
bcata

bcata

    Moderator

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 04.06.2002
Adi:
1. Okey, te cred pe cuvant. '87 sa fie atunci. :)
2. Stii ca de ceva timp incoace nu mai poti inmatricula decat masini Euro3? Si nu mai vechi de 8 ani? Well, guvernul face si el tot posibilul sa sustina productia autohtona, chiar si prin reglementari aberante. Dar nu avem ce face decat sa ne conformam.
Vorbesc de masini SH luate din afara, ceea ce ar mai fi cat de cat acceptabil. In nici un caz nu m-as risca la un SH luat de la noi..
Legat de consum, mie unul mi se pare mic. Intr-adevar, si 75CP sunt putini, dar mie unul imi sunt suficienti. Pur si simplu nu am nevoie de mai mult.
3. La Clio (de unde e luat motorul asta si de unde ar fi luat si diesel-ul) diferenta intre benzina si diesel e de 1500$. :( Deci aceeasi diferetna (daca nu cumva mai mare) ar fi si la DSN, fiind vorba de aceleasi motoare. Dacia este inca "masina saracului", si a-i creste pretul nejustificat, nu este rentabil.. Vezi varianta Europa, unde au scos tot ce se poate scoate numai pentrua micsora pretul si a o face mai accesibila, asta la cererile pietii..

#30
onyx

onyx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 12.10.2002
Ultima noutate...va fi disponibil motor diesel(nu stiu daca turbo sau atmosferic) pe Solenza si pt cei care mai vor ceva cai in plus la taraboantza, pt 150$ e disponibil un chip care iti mai salta puterea cu 12 cai...aici aveti linkul http://www.motorpower.ro/

#31
onyx

onyx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 929
  • Înscris: 12.10.2002
Cu riscul de a parea rau si a fi injurat de anumite persoane, vreau sa spun ca sint de acord ca Dacia e masina saracului...dar nu inteleg de ce un om sarac trebuie (musai) sa aibe masina (exista mij. de transport in comun). In tarile civilizate nu oricine isi poate permite o masina, nu neaparat din cauza pretului, ci din cauza taxelor si impozitelor, preturi ridicate la service, carburant etc. Acolo nu e o rusine sa nu ai masina. Numai la noi tot tzaranu atirna la volanul unei chestii (pe care nu pot sa o numesc masina) care nu valoreaza mai mult de 300$ cu rezervorul plin si de care ti-e frica sa te apropii...nu cumva sa-i sara vreo roata sa ceva de genul asta. Din moment ce fabrica autohtona de SuperNove(NO VAlue) nu e capabila sa fabrice o masina cit de cit sigura si fiabila, sa se reprofileze pe alte produse (frigidere, masini de spalat, cusut, etc.), care nu atenteaza la viata si integritatea sistemului nervos al posesorului.  :drac:

#32
Grogu

Grogu

    Humble Homo Sapiens

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,668
  • Înscris: 11.09.2002
cred ca am sa o iau in calcul la achizitionarea unei masini noi in vara....nu stie nimeni ce firma sunt difuzoarele si cd-playeru????

#33
Grogu

Grogu

    Humble Homo Sapiens

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,668
  • Înscris: 11.09.2002
tabla romaneasca.....oricum cea mai rezistenta masina de cand ma stiu mi s-a parut Mercedes cobra....mama ce tabla avea ala....dadeai cu ciocanu in el si numai se zgaria :)

#34
root

root

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 06.05.2002
Offtopic:

Quote

Originally posted by geo2001
tabla romaneasca.....oricum cea mai rezistenta masina de cand ma stiu mi s-a parut Mercedes cobra....mama ce tabla avea ala....dadeai cu ciocanu in el si numai se zgaria :)

Did you ever see a Volvo?  :cool:

#35
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
oferta Dacia e ... cum sa spun.... amuzanta. francezul ramane asha cum este... palavragiu. chiar shi la pretzul ala, o mashina fara airbag nu merita. mashina asta pare o evolutzie supernova... la randul ei o evolutzie nova... la randul ei evolutie Renault 12. deci cercul se inchide... uzinele renault n'au facut decat sa'sh lege la picior o ghiulea... n'are nici o treaba cu eficientza... decizia e una politica... shi ROSHIE.

in rest, ce sa zic... fraierii sa cumpere dacii. ca o coincidentza... shosele patriei sunt pline de astfel de "produse" ... cele mai multe cumparate dupa 90. cand o sa priceapa shi rumanu' ca e prea sarac sa'sh permita gioarse ? ca o mashina uzata de un neamtz sau alt european (shi pe care rumanu' ii dispretzuieshte) e cert mai buna decat o dacie poate sa fie... TEORETIC? shi la un pretz mai mic....

rumanuu e de vina, pe bune... daca rumanii i'ar pune pe aia ce decid in coltzul ala de lume ce shi cum... sa umble cu dacii, POATE ca situatziile aberante s'ar mai reglementa, iar problema priveshte multe alte domenii, nu doar cel auto.


dar toate acestea... doar in momentul in care romania va inceta sa mai fie o tzara roshie... cand oare ?

#36
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
bcata: ma crezi ca eu la mahina mea HABAR NU AM pe unde se pune lichidul pt spalat parbrizul? abia daca shtiu cum se deschide la motor... adica daca e sa o fac, am dificultatzi... nu shtiu niciodata dupa ce apa butonul in interior, cum fac acolo la botul mashinii... e o chestie care o tragi cumva, sub capac. n'am facut NICIODATA shi nici nu cred ca am sa fac VREODATA.

in romania, toata lumea shtie de toate shi nimic... adica omul dupa ce ishi pune banda izolatoare prin mashina, se duce acasa shi ishi pune faiantza.... ntre timp se gandeshte cum sa'sh faca el la mini strungul pe care il are desigur... un jigler pe care sa'l puna la mashina... etc.

shi culmea e ca chiar se mandreshte ca e polivalent... ca shtie sa faca de toate. cu toate astea.. niciodata nu are bani... iar ca el... sunt milioane de expertzi in toate.

"proshtii" de occidentali fac altfel... dau pe mashina de trei-cinci ori mai mult decat da rumanu' ... n'au habar de motor sau altceva.. ei ishi vad de treaba lor... EXCLUSIV. Iar treaba pe care o fac, o fac cam e 30%-40% din valoarea mashinii. Iar daca vrea sa'sh puna faiantza, pune 10% din cashtigul lunar shi face treaba.

Daca vezi big picture... itzi dai seama ca ala care'i pune faiantza... nu repara mashini... ci face doar atat.. pune faiantza shi banii pe care'i obtzine lunar sunt pe la 20%-30%-40% din mashina pe care o conduce :)

sistemul e simplu... se cheama, fiecare sa'sh vada de treaba.

revenind la Dacia (shi nu numai).... in conditziile unei economii reale  dacia shi peste 90% din industria "serioasa" mare romaneasca este falimentara. nu te mai aburii cu apa. dacia e un eshec... oricato vopseshti tot eshec ramane.

renault oricum e o firma de mashini destul de prost cotata pe piatza mondiala... low cost, putzin raspandita... frantza shi in special in tzarile sarace... de pilda o sa gasesht foarte mult Renault in iraq :)

romanu' nu se dezice... alegerile pe care le face nu ies din regula de alegere proasta pe care le'a facut de veacuri. iar dacia noua... nu face exceptzie...

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate