Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare bec far VW Touran 1T3

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions
 Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...
 Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 

Tesla Model 3: Imaginea de ansamblu

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
5361 replies to this topic

#5347
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Eu mai am 14 luni de leasing si la fel - urmaresc piata :)
Inca nu stiu daca o sa o mai tin o perioada sau nu. Nici schimbatul masinilor la 3 ani nu mi se pare prea sustenabil ca sa fiu sincer - un 5 ani ar mai merge.

#5348
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
Nu e deloc sustenabil dar sweet spot la lease pare sa cam fie 3 ani (cel putin la astea din seria "premium") iar la Tesla nu poti sa pastrezi masina dupa lease; cam toate vin cu garantie bumper-to-bumper de 4 ani si ajuta cumva la durata asta de 3 ani ca urmatorul proprietar cumpara masina si inca e in garantie. (si mai ales ca daca o ia de la dealer, dupa acel 1 an de garantie urmeaza inca 1 an de "certified pre-owned").

O sa vad si eu ce va fi in 9 luni... mai urmaresc acum sa vad cum e cu piata, daca e sa dau vreo comanda care dureaza 3-4 luni sau..... sa pastrez masina dupa lease ca mai am 1 an garantie.

#5349
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
Uuuu ..... leaked facelift la Model 3 ... numai bine pentru refresh-ul de leasing din vara lui 2024 pentru mine Posted Image ...

Attached File  model3_facelift.jpg   228.36K   96 downloads

Edited by ro_explorer, 14 April 2023 - 16:54.


#5350
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022

View Postsirronkcuhc, on 04 martie 2023 - 16:42, said:

Sa mai adaug si eu ceva informatii ca producatorii de EV au gasit aici la mine un loophole ca sa beneficiezi de tax credit de $7,500 chiar daca nu te incadrezi, daca faci lease.
Asa ca la Tesla Model 3 cu $4,5k downpayment ajungi la o rata de $349/luna (inainte de taxe) pentru Model 3 RWD si $499/luna pentru Model Y.
Attachment Screenshot 2023-03-04 at 6.22.50 AM.png
O problema cu leasing-ul la Tesla e ca nu poti pastra masina dupa leasing asa ca defapt e un fel de long-term rental (dar oricum eu n-as fi vrut sa pastrez masina ca nu as vrea sa ma complic cu tinut masina aia in puf).

TL;DR : Atat eu cat si nevasta-mea suntem indecisi iar pe piata actuala pare una din cele mai bune oferte gasite de mine.

Ma uit la Model 3 pe ideea de a avea a doua masina in familie, in special nevasta-mea o va conduce si am luat una de la un prieten ca sa fac un test drive mai lung si sa vad cum ar fi de stat cu masina asta 3 ani.

Partile bune:
  • masini pe stoc si o iei in cateva zile
  • vizibilitate foarte buna
  • acceleratie decenta
  • dinamica decenta
  • foarte usor de condus
  • destul de practica
Partile mai putin bune (unele chestii minore, poate majoritatea):
  • nu mi-au placut deloc scaunele; sunt foarte moi dar mi s-au parut foarte inguste in partea de jos si cu sezutul foarte scurt de nici macar la GTI/MX5/BRZ si alte masini sport in care am stat n-am avut asa ceva (asta e deal breaker pentru mine)
    • eu am 1.85m inaltime si scaunele astea pe partea de sezut n-au nicio extensie gen cum au alte masini din clasa (Seria3)
  • scaunele nu se duc in jos suficient de mult pentru ce mi-ar place mie
  • manerele... urasc manerele alea si trebuie trantite portierele mai tare sa se inchida (am incercat pe vreo 3 modele) si se si aude ca dracu cand le inchizi (asta poate si din faptul ca geamurile n-au rama)
  • oglinzile sunt destul de mici si nu le poti ajusta decat din infotainment: fie oglinzi, fie volan... din infotainment trebuie sa selectezi pe care
  • prea multe informatii pe infotainment.. masina dadea ceva alerte si era foarte greu sa-mi dau seama de ce
  • blind spot monitoring: la toate masinile avute pana acum, BSM era foarte simplu: un LED in oglinda ce se aprindea cand aveai o masina in unghiul mort, puneai semnal si bipaia; la Mazda3 arata chiar si pe heads-up display; cum e la Tesla? pai nu e niciun LED cand ai masina in unghiul mort ci cand se face rosu ecranul dar..... cine se uita la ecran cand schimba banda?!
  • sa deschizi torpedo-ul e de pe touchscreen
  • comenzile la stergatoare e tot pe touchscreen dar e un buton pe semnalizare care le porneste
  • pentru 2023 au renuntat la senzori de parcare; cum naiba? masina "tech" din lume fara senzori de parcare?!
  • m-am obisnuit atat de mult cu heads-up display iar Model3 n-are nici macar bord normal
  • suspensia e ceva mai galagioasa la denivelari
  • sistemul de sunet e cel normal pe cand cel premium are 13 difuzoare, un subwoofer si doua amp-uri; nu prea are bass si suna.... cam ca un sistem normal de pe o masina de economie (gen sistemul de baza de pe o Mazda)
  • zgomot de rulaj considerabil
  • asigurarea de aproape 4 ori mai scumpa ca la o masina gen BMW X3/Mazda CX-5/etc.
    • astea e aproape deal breaker si e ce ne face sa fim indecisi acum
    • ar compensa putin partea ca mai incarc masina gratis pe la birou si nu mai pun benzina dar nu stiu cum ar fi daca as face un claim ca n-as vrea sa platesc urmatorul an $5k/an doar asigurare)
Cu multe din astea de mai sus sunt convins ca tine de adaptare si parerile au fost mai mult puse ca si comparatie cu Seria3.

Vroaim sa mai zic ca mi s-a parut ceva mai incet Model3 la plecatul de pe loc fata de Seria3; am zis ca doar e o senzatie dar acasa am cautat si pare ca nu a fost doar o senzatie.
Masinile au o masa similara si nu stiu daca asta e un punct mai slab pentru Model3 RWD sau un punct bun pentru Seria3 si ce au reusit sa faca cu generatia actuala, platforma asta si combinatia motor si cutie de viteza.

Nu e deloc o diferenta mare ci a fost o diferenta fata de asteptarile mele (cumva fara cutie de viteze si cu acel cuplu mai mare de la 0RPM, ma asteptam la mai mult)

Fata de atunci cand m-am uitat eu (inceputul lui martie), preturile s-au mai dus in jos cu $2-3k.
Masinile astea sunt pe stoc, livrare imediata si nu-mi dau seama cum astia ieftinesc masinile iar in acelasi timp alti dealeri cer peste pretul de lista.
Model3 e acum cu $2k mai putin ca la inceputul lui martie cand m-am uitat eu la masina; la banii astia de <$40k se apropie de o Mazda3 in echipare de top (10-15% mai mult) si pare sincer o optiune interesanta pentru o platforma RWD cu centru de greutate mai jos, vizibilitate buna, acceleratie decenta, etc.

Edited by sirronkcuhc, 20 April 2023 - 16:04.


#5351
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022

View Postsirronkcuhc, on 20 aprilie 2023 - 16:04, said:

Model3 e acum cu $2k mai putin ca la inceputul lui martie cand m-am uitat eu la masina; la banii astia de <$40k se apropie de o Mazda3 in echipare de top (10-15% mai mult) si pare sincer o optiune interesanta pentru o platforma RWD cu centru de greutate mai jos, vizibilitate buna, acceleratie decenta, etc.
Attachment Screenshot 2023-04-20 at 6.55.32 AM.png
Inca ~$2k mai putin fata de acum o luna si disponibil cu livrare imediata.

Model3 RWD sau GTI FWD? (care btw, dealerii vor peste pret de lista)

Edited by sirronkcuhc, 03 June 2023 - 16:57.


#5352
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,716
  • Înscris: 21.06.2016
R, nu GTI :).
GTIul era o mașina excelenta la prețul pe care l-am dat eu pe el, 22k acum vreo 5 ani. Acum nici nu m-aș gindi. La 45k cumperi un X3 sau A4 sau un Volvo.

#5353
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
Sub $55k nu prea poti lua acum Golf R; a disparut ce era acum 5 ani cu masinile iar cu inflatia din ultimii ani, poti uita ca va mai ajunge vreodata la suma respectiva.
De asta ma si mira ca Tesla tot reuseste sa reduca preturile: M3P e la $53k.

Edited by sirronkcuhc, 03 June 2023 - 19:23.


#5354
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,716
  • Înscris: 21.06.2016
La kbb spune 45k, bine plus taxe efc ajungi la 50+ dar nu 55.

#5355
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
Lasa kbb si du-te la dealer (in martie la mine aici in zona nu m-am putut apropia de GTI la pretul de lista si de Golf R la $10k markup).
Pe reddit si pe forumuri toti se bat cu pumnul in piept ca nu le cumpara cu markup dar dispar de la dealer repejor toate.
La fel e si cu GR Corolla (tot vreo $10k peste MSRP).

Uite de acolo de la tine.

Poate, poate il scoti la MSRP doar daca accepti sa cumperi si service package upfront, il iei doar prin credit cu conditiile si dobanda pusa de ei (d-asta poti scapa daca il platesti dupa) si daca iti mai baga ei paint protection si ce mai e. Du-te la dealer si zi cum e Posted Image

La Tesla e pretul de pe site si aia e, stii de la inceput; ce nu e clar la Tesla e cu asigurarea care difera de la zona la zona (pe mine ma ajunge de 2.5 ori mai mult decat ce platesc acum si am cautat la mai multi asiguratori si inclusiv brokeri de asigurare).

Edited by sirronkcuhc, 04 June 2023 - 00:10.


#5356
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,716
  • Înscris: 21.06.2016
Prețurile kbb/edmunds sunt bazate pe media tranzacțiilor. Restul tine de negociere. Prețurile pe internet și ce pun aia pe geamul la mașina la dealer nu au avut niciodată nimic de-a face cu realitatea.
Oricum ce sa fac la dealer, in afara de pierdut timpul? Regula Nr 1 e oricum sa nu calci la dealer, te duci acolo numai ca sa semnezi actele și sa iei mașina. De aia imi place de Tesla ca ai scăpat de e-mailuri și timp pierdut la negocieri.

Edited by vrajitoruldinoz, 04 June 2023 - 00:46.


#5357
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
Experienta Tesla e superba fata de ce e pe la alti dealeri.

#5358
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
$23k in California pentru cine se califica (cam cat Toyota Corolla entry level): https://finance.yaho...-195807162.html

Edited by sirronkcuhc, 07 June 2023 - 03:41.


#5359
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,716
  • Înscris: 21.06.2016
E aproape imposibil sa obții amindoua creditele pentru ca cerințele sunt contradictorii.
Amândouă sunt aberante: California da bani săracilor sa ia cumpere pe care nu și le permit in timp ce la federal se dau bani bogatilor sa ia mașini de lux.

Edited by vrajitoruldinoz, 07 June 2023 - 05:42.


#5360
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
Bogati? pai e cu income limit si la ala federal. Limita aia e cat? 10% din pretul unei case la tine acolo?

Trebuie sa cumperi vreo 5 Tesla Model3 d-astea sa-ti ajunga de un avans la o casa.

Edited by sirronkcuhc, 07 June 2023 - 17:26.


#5361
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,716
  • Înscris: 21.06.2016
La federal 300k$ e income limit pe familie care e de 5X venitul mediu si care in SUA e definit ca bogat (esti in top 2% cred) si masinile la care se aplica costa 50-80k care sunt masini de lux, pentru ca sunt o multime de masini foarte bune sub 30k.

#5362
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,223
  • Înscris: 05.10.2022
$300k e salariu de janitor la voi acolo Posted Image; lasa-l si pe el sa-si ia o Tesla cu $7.5k discount ca munceste mult: https://www.cnbc.com...-last-year.html

Au scazut pretul si la Model3 Performance cu $2k.

Edited by sirronkcuhc, 08 June 2023 - 15:35.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate