Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
CAIET SERVICE PREDEAL II

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Tesla Model 3: Imaginea de ansamblu

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
5361 replies to this topic

#5311
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View PostMembruAnonim, on 20 august 2022 - 23:30, said:

Cine vrea isi poate lua Model3 Performance cu 1-2 luni de asteptat, schimba pe roti 18"
nu e asa usor. nu toate 18 intra, si oricum nu ai omologare pentru 18 in carte.

#5312
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016
El se referea la SUA unde nu exista nici o restricție in privința modificărilor la o mașina (atita vreme cit trece testul de emisii, acolo unde e),

#5313
Victor24D

Victor24D

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 156
  • Înscris: 20.05.2020

View Postvrajitoruldinoz, on 22 august 2022 - 09:55, said:

El se referea la SUA unde nu exista nici o restricție in privința modificărilor la o mașina (atita vreme cit trece testul de emisii, acolo unde e),

Exista, sunt anumite state care nu ti permit mare lucru la o masina, in special California

#5314
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016
California permite ce-ți tuna ți-e, dar trebuie sa trecu testul de emisii care se face dupã citiva ani.

#5315
rhadoo_ds

rhadoo_ds

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,199
  • Înscris: 19.02.2007
Sunt mai multe state in US care sunt foarte permisive ...

Jerry Rig a modificat un Hummer militar in EV si nu l-a verificat la nimic. La DMV a costat ceva 20usd 😂

#5316
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,205
  • Înscris: 05.10.2022
Sa mai adaug si eu ceva informatii ca producatorii de EV au gasit aici la mine un loophole ca sa beneficiezi de tax credit de $7,500 chiar daca nu te incadrezi, daca faci lease.
Asa ca la Tesla Model 3 cu $4,5k downpayment ajungi la o rata de $349/luna (inainte de taxe) pentru Model 3 RWD si $499/luna pentru Model Y.

O problema cu leasing-ul la Tesla e ca nu poti pastra masina dupa leasing asa ca defapt e un fel de long-term rental (dar oricum eu n-as fi vrut sa pastrez masina ca nu as vrea sa ma complic cu tinut masina aia in puf).

TL;DR : Atat eu cat si nevasta-mea suntem indecisi iar pe piata actuala pare una din cele mai bune oferte gasite de mine.

Ma uit la Model 3 pe ideea de a avea a doua masina in familie, in special nevasta-mea o va conduce si am luat una de la un prieten ca sa fac un test drive mai lung si sa vad cum ar fi de stat cu masina asta 3 ani.

Partile bune:
  • masini pe stoc si o iei in cateva zile
  • vizibilitate foarte buna
  • acceleratie decenta
  • dinamica decenta
  • foarte usor de condus
  • destul de practica
Partile mai putin bune (unele chestii minore, poate majoritatea):
  • nu mi-au placut deloc scaunele; sunt foarte moi dar mi s-au parut foarte inguste in partea de jos si cu sezutul foarte scurt de nici macar la GTI/MX5/BRZ si alte masini sport in care am stat n-am avut asa ceva (asta e deal breaker pentru mine)
    • eu am 1.85m inaltime si scaunele astea pe partea de sezut n-au nicio extensie gen cum au alte masini din clasa (Seria3)
  • scaunele nu se duc in jos suficient de mult pentru ce mi-ar place mie
  • manerele... urasc manerele alea si trebuie trantite portierele mai tare sa se inchida (am incercat pe vreo 3 modele) si se si aude ca dracu cand le inchizi (asta poate si din faptul ca geamurile n-au rama)
  • oglinzile sunt destul de mici si nu le poti ajusta decat din infotainment: fie oglinzi, fie volan... din infotainment trebuie sa selectezi pe care
  • prea multe informatii pe infotainment.. masina dadea ceva alerte si era foarte greu sa-mi dau seama de ce
  • blind spot monitoring: la toate masinile avute pana acum, BSM era foarte simplu: un LED in oglinda ce se aprindea cand aveai o masina in unghiul mort, puneai semnal si bipaia; la Mazda3 arata chiar si pe heads-up display; cum e la Tesla? pai nu e niciun LED cand ai masina in unghiul mort ci cand se face rosu ecranul dar..... cine se uita la ecran cand schimba banda?!
  • sa deschizi torpedo-ul e de pe touchscreen
  • comenzile la stergatoare e tot pe touchscreen dar e un buton pe semnalizare care le porneste
  • pentru 2023 au renuntat la senzori de parcare; cum naiba? masina "tech" din lume fara senzori de parcare?!
  • m-am obisnuit atat de mult cu heads-up display iar Model3 n-are nici macar bord normal
  • suspensia e ceva mai galagioasa la denivelari
  • sistemul de sunet e cel normal pe cand cel premium are 13 difuzoare, un subwoofer si doua amp-uri; nu prea are bass si suna.... cam ca un sistem normal de pe o masina de economie (gen sistemul de baza de pe o Mazda)
  • zgomot de rulaj considerabil
  • asigurarea de aproape 4 ori mai scumpa ca la o masina gen BMW X3/Mazda CX-5/etc.
    • astea e aproape deal breaker si e ce ne face sa fim indecisi acum
    • ar compensa putin partea ca mai incarc masina gratis pe la birou si nu mai pun benzina dar nu stiu cum ar fi daca as face un claim ca n-as vrea sa platesc urmatorul an $5k/an doar asigurare)
Cu multe din astea de mai sus sunt convins ca tine de adaptare si parerile au fost mai mult puse ca si comparatie cu Seria3.

Vroaim sa mai zic ca mi s-a parut ceva mai incet Model3 la plecatul de pe loc fata de Seria3; am zis ca doar e o senzatie dar acasa am cautat si pare ca nu a fost doar o senzatie.
Masinile au o masa similara si nu stiu daca asta e un punct mai slab pentru Model3 RWD sau un punct bun pentru Seria3 si ce au reusit sa faca cu generatia actuala, platforma asta si combinatia motor si cutie de viteza.

Nu e deloc o diferenta mare ci a fost o diferenta fata de asteptarile mele (cumva fara cutie de viteze si cu acel cuplu mai mare de la 0RPM, ma asteptam la mai mult)

Edited by sirronkcuhc, 04 March 2023 - 16:42.


#5317
jmek4you

jmek4you

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,282
  • Înscris: 22.05.2011

View Postsirronkcuhc, on 04 martie 2023 - 16:42, said:

  • asigurarea de aproape 4 ori mai scumpa ca la o masina gen BMW X3/Mazda CX-5/etc.
    • astea e aproape deal breaker si e ce ne face sa fim indecisi acum
    • ar compensa putin partea ca mai incarc masina gratis pe la birou si nu mai pun benzina dar nu stiu cum ar fi daca as face un claim ca n-as vrea sa platesc urmatorul an $5k/an doar asigurare)

Daca te referi la CASCO:
Daca e Standard Range e mai scumpa pentru ca bateria e LFP, care costa putin peste jumatate din valoarea masinii de inlocuit.
La modelele Long Range/Performance ar trebui sa fie putin mai ieftina ca bateriile sunt de tip NMC, tehnologie mai veche.

#5318
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,569
  • Înscris: 31.01.2010
La asigurari mai conteaza si elementele alea turnate de Al care in service nu se sudeaza, se inlocuiesc si...costa.

@sirronkcuhc
Cu regret, nu siti nimic, nu ati condus, nu ati folosit, cum sa aveti atitea pretentii, e suficient ca este masina "premium", nu v-o permiteti, sint acri strugurii! Posted Image

Pentru urmatoarele comentarii:

Posted ImagePosted Image
si daca vede cine trebuie...vor fi, mai ales la intimidare!

Edited by Ion_Bumbu, 04 March 2023 - 18:26.


#5319
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Wham Bam Tesla pe Youtube arata ca cele mai multe accidente cu masini Tesla au ca urmare reparatii costisitoare si chiar dauna totala economica.
Gigacasting-urile sunt geniale pe parte de montaj si productie, dar un dezastru la reparabilitate, exact cum sunt AirPods, le arunci cand se strica.

Torpedoul, avariile si alte balarii minore se pot pune pe butoanele "S3XY" care se pot pune usor la masina, la fel si instrumentarul de bord digital care in functie de model arata viteza si selectorul cutiei pana la autonomie, harti si CarPlay.

Urmaresc totul despre Model 3, Y este faina, dar este prea mare si "vaca" pentru ce am nevoie, desi un hayon nu strica la 3.

Treaba cu CASCO imi da si mie frisoane, la fel si reparatiile in caz de accident, mai ales ca actuala Toyota a stat in service de 3 ori din cauza la 3 cascati. Iar dupa un nenorocit de far am stat doua luni, in plina pandemie, la un Auris, o masina de duzina.

Pe lista scurta de inlocuit Auris, cam in 2 ani, vor fi 3, Prius 5 PHEV, UX sau Corolla 2.0HEV.
La SR RWD pierd si dotari interioare pe langa baterie si motoare?

Asteapta sa apara Hardware 4.0 la calculatorul central si acolo poate vor imbunatati parcarea cu sistem optic, ca si mie mi se pare dubios sa elimini senzorii cu ultrasunete. Pentru 3 exista Project Highland si pentru Y Juniper, care vor fi niste imbunatatiri aduse masinilor, momentan se speculeaza de la radar HD cu detectie de pietoni si antena incalzita, pana la cateva camere in plus si alte imbunatatiri de ordin mecanic.

#5320
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,569
  • Înscris: 31.01.2010
Problema cu subansamblele trunate este ca sint din Al si de reparat s-ar repara ele ca Al se poate suda insa trebuie sudor si aparatura dedicata pentru Al iar aia costa bani, sudorul bun la fel iar ca sa faci 2-3 reparatii din alea pe an mai bine se schimba totul, sa plateasca asigurarile, urmarea e tariful pina in pod!

#5321
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,205
  • Înscris: 05.10.2022
Noi ne-am orientat spre altceva acum si am sarit peste Model3 si sunt zvonuri ca vor adauga inapoi senzorii de parcare.
Peste 11 luni imi expira lease-ul la cealalta masina si o sa vad atunci care e piata si cum va fi cu Tesla si alte EV-uri.

View Postconnectorxp, on 06 martie 2023 - 18:32, said:

Torpedoul, avariile si alte balarii minore se pot pune pe butoanele "S3XY" care se pot pune usor la masina, la fel si instrumentarul de bord digital care in functie de model arata viteza si selectorul cutiei pana la autonomie, harti si CarPlay.
Avariile sunt deja pe buton si e sus in consola centrala intre luminile interioare.

View Postconnectorxp, on 06 martie 2023 - 18:32, said:

La SR RWD pierd si dotari interioare pe langa baterie si motoare?
Doar sistemul de sunet premium din ce am vazut eu.

Edited by sirronkcuhc, 06 March 2023 - 19:42.


#5322
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016

View Postsirronkcuhc, on 04 martie 2023 - 16:42, said:

Sa mai adaug si eu ceva informatii ca producatorii de EV au gasit aici la mine un loophole ca sa beneficiezi de tax credit de $7,500 chiar daca nu te incadrezi, daca faci lease.
Asa ca la Tesla Model 3 cu $4,5k downpayment ajungi la o rata de $349/luna (inainte de taxe) pentru Model 3 RWD si $499/luna pentru Model Y.
Attachment Screenshot 2023-03-04 at 6.22.50 AM.png
O problema cu leasing-ul la Tesla e ca nu poti pastra masina dupa leasing asa ca defapt e un fel de long-term rental (dar oricum eu n-as fi vrut sa pastrez masina ca nu as vrea sa ma complic cu tinut masina aia in puf).


Asta e definitia lease, adica poti pastra masina dar la sfirsit platesti valoare reziduala. Nu cred ca Tesal trimite masinile la topit dupa 3 ani.
Si cu 4500 si 400$ pe luna cu o restritie de 10000 de mile pe an e destul de dezavatajos. De banii aia, ok mai pui citeva mii, cumperi o masina mai banala oarecare si la 30k mile e inca noua.
Tesla merita finciar dar numai in anumite conditii.

Quote

nu mi-au placut deloc scaunele; sunt foarte moi dar mi s-au parut foarte inguste in partea de jos si cu sezutul foarte scurt de nici macar la GTI/MX5/BRZ si alte masini sport in care am stat n-am avut asa ceva (asta e deal breaker pentru mine)
eu am 1.85m inaltime si scaunele astea pe partea de sezut n-au nicio extensie gen cum au alte masini din clasa (Seria3)

Tot 185 si am GTi care are scaune foarte comode, parerea mea. Daca e ca la GTI e foarte bine.

#5323
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,205
  • Înscris: 05.10.2022

View Postvrajitoruldinoz, on 07 martie 2023 - 04:30, said:

Asta e definitia lease, adica poti pastra masina dar la sfirsit platesti valoare reziduala. Nu cred ca Tesal trimite masinile la topit dupa 3 ani.
Pai tocmai ca defapt nu e lease la Tesla ci e long-term rental dar ei folosesc tot numele de lease.
Nu poti pastra masina la Tesla dupa ce ti se termina "lease".

De pe site-ul Tesla:


#5324
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016
Lease = long term rental.
Faptul ca poti cumpara masina la sfisrit e irelevant, poti cumpara oricind o masina de 3 ani.

#5325
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,205
  • Înscris: 05.10.2022
Mie nu mi se pare deloc irelevant faptul ca poti sau nu cumpara masina la final; e greu de zis daca planul de acum se va mai pupa cu cel de peste trei ani si nu e deloc rau sa ai optiunea respectiva.
Foarte multi care au terminat lease in 2021 si inceput de 2022, au cumparat masina la final de lease si vandut-o ulterior pe o suma mai mare.

Apoi cum am mai zis, producatorii au gasit un loophole cu tax credits de $7,500 si il baga in leasing chiar daca nu te incadrezi ca income daca ar fi sa cumperi masina.

.

#5326
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016

Quote

Foarte multi care au terminat lease in 2021 si inceput de 2022, au cumparat masina la final de lease si vandut-o ulterior pe o suma mai mare.

Pai exact de aia au facut asta. In conditii de inflatie nu o sa mai ofere nimeni asa ceva. Doar ca Tesla se misca si adapteaza mai repede.
Nu poti sa blochezi pretul pe 3 ani (fara dobinda!) si la sfirsit sa fie optiunea ta, sau daca o sa poti o sa te coste.

Daca ai de invinovatit pe cineva, ala e guvernul nu firmele auto. E ca si cum ai spune ca bacile sunt de vina ca sunt dobiznile mari.
Singura variajta sa poti ingheta pretul e sa platesti masina toata la momentul achizitiei.

Edited by vrajitoruldinoz, 07 March 2023 - 05:48.


#5327
sirronkcuhc

sirronkcuhc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,205
  • Înscris: 05.10.2022
Cu leasing (exclud Tesla aici) stii de la inceput care e valoarea masinii peste 3 ani ca producatorul estimeaza cat crede el ca va fi; cate-odata ghiceste, alteori nu si iese el mai bine daca returnezi masina sau iesi tu mai bine daca, cumperi masina.
Plus ca sunt tot felul de calculatoare cum ar fi https://leasehackr.com/calculator si, stiind toate datele de la inceput iti faci o idee cam ce dobanda e prin lease si daca e avantajos pentru tine sau nu.

View Postvrajitoruldinoz, on 07 martie 2023 - 05:47, said:

Pai exact de aia au facut asta. In conditii de inflatie nu o sa mai ofere nimeni asa ceva.
La Model 3 si Model Y nu s-a putut cumpara masina dupa leasing niciodata.

Nu stiu de ce zici ca nu o sa mai ofere nimeni asa ceva ca toti ofera asa ceva (mai putin Tesla).

Edited by sirronkcuhc, 07 March 2023 - 05:49.


#5328
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016

Quote

La Model 3 si Model Y nu s-a putut cumpara masina dupa leasing niciodata.

Interesant, aici chiar nu inteleg de ce. Ce fac cu masinile alea?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate