Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Asus Zenbook-bateria nu se mai in...

Recomandare vopsitorie de calitat...

Merita sa iti pui implant dentar ...
 Exploziile la North Stream - Sabo...

Plachete omagiale "Eminescu 2...

Economia... in defavoarea clasei ...

Cati bani consumati pt naveta cu ...
 Tragere la sorti preliminarii EUR...

ALL QUIET ON THE WESTERN FRONT(20...

Casti, DAP-uri, dongles si DAC/AM...

Cum fac reclama pe youtube?
 Pedichiurist(a) la domiciliu

Nisi 9mm F/2.8 pentru APS-C&MFT

Cum se poate metamorfoza o imagin...

Pas cu Pas: Cum se poate face o a...
 

Tesla Model 3: Imaginea de ansamblu

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
5314 replies to this topic

#1
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,539
  • Înscris: 03.06.2007
Acesta va fi un post lung, asa ca recomand niste floricele la indemana Posted Image

Disclaimer: In mare parte acest post e preluat de pe un forum american asa ca nu imi asum originalitatea intru totul.

In decembrie 2015 aparea acest articol despre cea mai mare fabrica de baterii din SUA pe vremea aia: LG Chem din Holland, Michigan:
http://gas2.org/2015...-factory-in-us/

Pe scurt, laudau LG pt imensa capacitate de productie de 650MWh/an, si in acelasi timp puneau sub un mare semn de intrebare fabrica de baterii Tesla:

"But what of the GigaFactory that Tesla is building outside of Reno, Nevada? Tesla says it will eventually have enough capacity to make produce 50 gigawatt-hours of batteries a year — enough for 500,000 cars. Won’t it be the largest battery factory by far? Maybe. Before Tesla needs batteries for half a million  cars, it must first sell a half million cars. To do that, it will need more stores, more service centers and more SuperCharger locations. Its GigaFactory may be designed to make that many batteries, but it will be many years before it reaches its finished size and is capable of cranking out that many."

Si acum sa revenim in zilele noastre: ca sa construiasca cea mai mare fabrica de baterii din lume Tesla avea nevoie de:

1. Sa vanda jumatete de milion de masini. Imposibil!   Posted Image
2. Sa deschida mai multe magazine, service-uri si SuperChargere, in mai multe tari si intr-un ritm sustinut. Imposibil!   Posted Image Posted Image Posted Image  
Si printre altele:
3. Sa extinda masiv si agresiv GigaFabrica1 cat de repede poate si apoi sa planuiasca GigaFabrica2, 3 si 4 cat mai repede. Imposibil!   Posted Image Posted Image
4. Sa inventeze, apoi sa produca o baterie optimizata pentru performanta, stocare, si sa fie cea mai ieftina. Imposibil!   Posted Image
5. Sa identifice curba de alimentare cu energie solara astfel încât să poată alinia si satisface cererea utilizatorului final cu solutii de stocare la prețuri accesibile (PowerWall). Imposibil dar Posted Image
6. Sa preia Solar City și sa inventeze noi panouri solare, astfel încât să poata pune intr-adevar accentul pe solutiile solare rezidențiale. Posibil și   Posted Image
7. Sa faca din problema stocarii energetice la nivel industrial (sau nivel de retea electrica) o realitate economică și practică, folosind aceste noi baterii. Imposibil!   Posted Image
8. Sa il convinga pe Donald Trump că "Ce este bun pentru Tesla este chiar mai bine pentru America". Imposibil? [Juriul încă se indoieste foarte tare in aceasta privinta].
Iar când ai făcut aceste 6 lucruri imposibile, Elon, poți avea cea mai mare fabrică de baterii din lume și, desigur, poti apoi lua "micul dejun la Milliways".
(“If you've done 6 impossible things this morning, why not round it off with breakfast at Milliways, the Restaurant at the End of the Universe?” - Douglas Adams, The Restaurant at the End of the Universe)
Va trebui doar să construiască o navă spațială capabilă de a-l duce acolo.
Unii ar remarca: "La ce referi prin: <Da, fac asta>?!?"

Cam asa sta treaba cu GigaFabrica, despre care se spunea ca nu isi are rostul si ca e o demostratie falica a lui Elon Musk. Si ca sa pun ordine in ideile despre Modelul 3 m-as putea hazarda sa afirm ca toate specificatiile anuntate vor fi spulerate la prezentarea finala: autonomia, performantele, siguranta, estetica vor depasi asteptarile.

Saptamana trecuta, la Consumer Electronics Show 2017 se prezenta un bord auto plan, fabricat din aceeasi sticla ca ecranele telefoanelor: Gorilla glass. In dreptul pasagerului s-ar putea vedea un film, iar in fata soferului ar putea fi proiectate instrumentele de bord.
Cautati "mashable& Gorilla Glass is jumping from phones to cars".

Ce legatura are asta cu Modelul 3? Priviti bordul plan si simetric al prototipului. Nu prea e "ca o nava spatiala" cum zice Musk, dar sa ne amintim ca Tesla a inceput sa dezvolte o tehnologie care implica multa sticla.
In timpul prezentarii acoperisurilor solare (cautati Tesla Solar Roof tile), Elon mentiona cat de versatila, ieftina si deci normal de a fi integrata in masini e sticla. Deci banuiesc ca ecranul ala lipit in mijlocul bordului e pus doar la deruta, aspectul final sigur va fi ceva similar a ce s-a prezentat la Consumer Electronics Show 2017.
Pana la urma Modelul 3 va trebui sa fie atat LHD cat si RHD, iar un bord complet de sticla, plan si simetric, care sa integreze functiile de control, ar fi solutia ideala pentru a evita complicatiile unui bord diferit pentru LHD si RHD. O simpla setare din software ar modifica bordul de la stanga la dreapta.

Cat despre baterii, cred că nimeni (în afara câtiva) au înțeles cu adevărat ce "sos secret" este în acele baterii 2170 pe care P100DL le utilizează acum și se spune că Modelul 3 la fel.
Doar legand diferit aceste baterii se poate urca usor voltajul de la 400V la 800V, fiind astfel posibil sa bagi de doua ori mai repede curent in ele, la acelasi amperaj.

Elon a dat un indiciu cu privire la un "ou de Paști": "extra performance easter egg", de care urmeaza sa beneficieze în curând modelele P100DL - ramane de văzut, exact ce performante ofera.
Dar cred ca aceste celule 2170 sunt asul din maneca Tesla si vor avea un nivelul de performanță și timpul de încărcare nemaivazute, în timp ce costul va fi mult mai mic decât "30%" cifra citată în timpul prezentarii Modelului 3 și de multe ori de atunci.

Recent Musk facea o aluzie la viitoarele Superchargere versiunea 3, iar cand a fost intrebat daca vor avea puterea de 350KWh, acesta a glumit, zicand ca aceasta putere ar fi pentru jucarii: https://electrek.co/...pack-elon-musk/

Urmatoarea versiune a Superchargerelor va avea un efect dublu - va elimina problema călătoriilor lungi pentru cei care fac multi km zilnic, dar nu doresc să cumpere o baterie mult mai mare, și va putea permite modelului de bază sa reclame mai multe credite ZEV in cazul in care incarca 100% in mai putin de 15 minute.
Chiar dacă macar una dintre aceste idei de mai sus se apropie de ce va fi in final dezvaluit, atunci cred că Modelul 3 va fi o mașină cu adevărat uimitoare. Două sau mai multe idei  - si asta va face ca toate masinile actuale și cele anuntate pe viitor, dar încă  neconstruite de catre Audi, BMW, Mercedes etc sa arate ca niste dinozauri în comparație cu Tesla. Ii va trimite plangand pe nemti inapoi la plansa de desen.

Oare cand marii producatori auto vor lua in serios necesitatea de a accelera productia de masini electrice?

#2
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,544
  • Înscris: 27.10.2007

View Postinuendo0, on 07 ianuarie 2017 - 21:40, said:

Oare cand marii producatori auto vor lua in serios necesitatea de a accelera productia de masini electrice?
cand se va inventa ceva cu adevarat memorabil in materie de baterii...
cum am spus de mai multe ori, premiul nobel pentru electro chimie nu s-a mai luat de mult ...

Later: chiar asa, cand sunt -10 grade afara, cat poti merge cu o masina electrica, cu caldura pornita ?

Edited by strongsss, 07 January 2017 - 22:02.


#3
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,539
  • Înscris: 03.06.2007
Cati km pe zi conduci în medie? Sau dintr-o bucata fără sa te oprești sa piși, mănânci, sa te dezmorțești?

Later: intreaba-i pe norvegieni....aia chiar au multe mașini electrice și chiar e frig la ei

#4
Cornel

Cornel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 448
  • Înscris: 02.04.2003
Un test destul de interesant la -6 grade:

http://0-100.hotnews...sibiu-si-retur/

#5
diabolik213

diabolik213

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 848
  • Înscris: 25.09.2011

View Poststrongsss, on 07 ianuarie 2017 - 21:53, said:

Later: chiar asa, cand sunt -10 grade afara, cat poti merge cu o masina electrica, cu caldura pornita ?

https://www.tesla.com/models

Dai scroll pana la "Range per charge".

#6
ZIGZAG20

ZIGZAG20

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 20.04.2013
Hai sa nu ne uitam la capra vecinului.Avem nevoie de investitii masive in infrastructura de energie in Romania pentru viitorul masinilor electrice.SMART GRID-uri etc etc,noi inca suntem la inceputul liberalizari energiei pentru populatie.Ca viitorul este in panouri solare,generatoare eoliene asta e alta mancare de peste,pentru distributie si offload in cartierul tau sa orasul tau ai nevoie de o intrastructura smart.

Edited by ZIGZAG20, 07 January 2017 - 22:15.


#7
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,539
  • Înscris: 03.06.2007
Ai făcut ceva calcule de ai ajuns la concluzia asta? E adevărat ca nu sunt încă Superchargere în România, dar vor fi pana va apare Modelul 3.

#8
diabolik213

diabolik213

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 848
  • Înscris: 25.09.2011

View PostZIGZAG20, on 07 ianuarie 2017 - 22:11, said:

Hai sa nu ne uitam la capra vecinului.Avem nevoie de investitii masive in infrastructura de energie in Romania pentru viitorul masinilor electrice.SMART GRID-uri etc etc,noi inca suntem la inceputul liberalizari energiei pentru populatie.Ca viitorul este in panouri solare,generatoare eoliene asta e alta mancare de peste,pentru distributie si offload in cartierul tau sa orasul tau ai nevoie de o intrastructura smart.

Completare:

Noi inca nu suntem in stare sa avem zapezi fara caderi de curent in toate satele si orasele.

#9
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,202
  • Înscris: 01.01.2010
Nu stiu daca a atins cineva tema pretului. O masina pe baterii, costa cat 2 pe gaz. QED. Cand imi scot su 18000 E din combustibil? Like, never!
Energia electrica este raspunsul, dar nu pe calea asta. Nu cu o tona de baterii sub...posterior.

#10
addysoftware

addysoftware

    Ecological Member :)

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,453
  • Înscris: 12.04.2007
Ceea ce ma da pe mine, ca utilizator circumspect, inapoi de la a utiliza un vehicul electric, este pretul destul de mare al bateriilor.

Bateria este un element cu viata limitata. Bateriile folosite de Tesla sunt dintr-un "aliaj" oarecum inedit, LiNiMnAlOxide. Adica "le-are pe toate"... dar oare de ce nu a folosit LiFePO4, care deja este consacrat, are durata mare de viata, 2000-3000 de cicli la descarcari complete? S-ar parea ca si LiNiMnAlO are durata de viata buna, dar nu atat de mare ca LiFePO4 - daor 1500-2000 de cicli. Iar pretul este mai mare la aceasta chimie, singurul avantaj fiind densitatea energetica putin mai buna.

Una peste alta, costul unei sute de km cu "bateria" este egal cu cca 2,5-3 litri de benzina la noi in Europa. Asa ca... cine si-ar lua electric, ar face-o doar de amorul artei, si pt ca-l dau banii afara din casa. Da, in America sint destui d-astia.

#11
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,202
  • Înscris: 01.01.2010

View Postdiabolik213, on 07 ianuarie 2017 - 22:18, said:


Completare:

Noi inca nu suntem in stare sa avem zapezi fara caderi de curent in toate satele si orasele.
+Completare:
Avem 4G+, dar nu gasim peste tot 3G.
Zapada ne surprinde oricand.
Salariul minim este cat un weekend la mare.
Romanii cumpara masini din trecut, cu gandul la viitor.
Tesla?! Poate pentru cei care viseaza.

View Postaddysoftware, on 07 ianuarie 2017 - 22:21, said:

Pe scurt: din cauza randamentului mic (cu cat pui mai multe baterii si obtii mai mult curent, cu atat incarcatura este mai grea si cere mai mult).

#12
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,539
  • Înscris: 03.06.2007
Ne cam plângem de mila, dar adevărul e ca unde rețeaua suporta un aparat de sudura suporta și o masina electrica. Plus ca ideea e ca o incarci noaptea, când prețul e mai mic și consumu la fel.
Iar despre durata de viata, Tesla iti da garanție 8 ani fără limita de km pt baterie, motor și trenul de rulare. Deci au încredere în produsul pe care îl vând.
Și de preț...cate x6, m3, m5, Range Rover es, exotice de peste 100k euro se vad pe străzile României?  Destul de multe zic eu...asa ca sa nu ne plângem de mila

View Postaddysoftware, on 07 ianuarie 2017 - 22:21, said:

Ceea ce ma da pe mine, ca utilizator circumspect, inapoi de la a utiliza un vehicul electric, este pretul destul de mare al bateriilor.

Bateria este un element cu viata limitata. Bateriile folosite de Tesla sunt dintr-un "aliaj" oarecum inedit, LiNiMnAlOxide. Adica "le-are pe toate"... dar oare de ce nu a folosit LiFePO4, care deja este consacrat, are durata mare de viata, 2000-3000 de cicli la descarcari complete? S-ar parea ca si LiNiMnAlO are durata de viata buna, dar nu atat de mare ca LiFePO4 - daor 1500-2000 de cicli. Iar pretul este mai mare la aceasta chimie, singurul avantaj fiind densitatea energetica putin mai buna.

Una peste alta, costul unei sute de km cu "bateria" este egal cu cca 2,5-3 litri de benzina la noi in Europa. Asa ca... cine si-ar lua electric, ar face-o doar de amorul artei, si pt ca-l dau banii afara din casa. Da, in America sint destui d-astia.

De unde unde scoți costurile alea? Din burtica nu?
Chiar și la 2.5-3litri/100km e bine. As vrea eu ca masina mea sa consume 3%

Edited by inuendo0, 07 January 2017 - 22:35.


#13
OutOfMind

OutOfMind

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,548
  • Înscris: 04.06.2012

View Postinuendo0, on 07 ianuarie 2017 - 21:40, said:

Si acum sa revenim in zilele noastre: ca sa construiasca cea mai mare fabrica de baterii din lume Tesla avea nevoie de:

1. Sa vanda jumatete de milion de masini. Imposibil!   Posted Image


Ca sa vanda jumatate de milion de masini trebuie intai sa produca 7000 * 500.000 = 350.000.000 de baterii 18650.

Edited by OutOfMind, 07 January 2017 - 23:10.


#14
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 114,476
  • Înscris: 07.02.2003

View PostYOUR_GOD, on 07 ianuarie 2017 - 22:21, said:

Energia electrica este raspunsul, dar nu pe calea asta. Nu cu o tona de baterii sub...posterior.
Alfel n-ai cum, nu o sa puna nimeni reactor pe masina :)

View PostOutOfMind, on 07 ianuarie 2017 - 23:09, said:

Ca sa vanda jumatate de milion de masini trebuie intai sa produca 7000 * 500.000 = 350.000.000 de baterii 18650.
Se ocupa gigafabrica.

#15
Kersim

Kersim

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 15.10.2016

View PostYOUR_GOD, on 07 ianuarie 2017 - 22:21, said:

Nu stiu daca a atins cineva tema pretului. O masina pe baterii, costa cat 2 pe gaz. QED. Cand imi scot su 18000 E din combustibil? Like, never!
Energia electrica este raspunsul, dar nu pe calea asta. Nu cu o tona de baterii sub...posterior.
Daca esti soarece de oras care face multi kilometrii in regim urban (si nu vorbim de taximetristi sau curieri) ai sanse sa recuperezi investitia destul de repejor.

#16
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,202
  • Înscris: 01.01.2010

View PostKersim, on 07 ianuarie 2017 - 23:30, said:

Daca esti soarece de oras care face multi kilometrii in regim urban (si nu vorbim de taximetristi sau curieri) ai sanse sa recuperezi investitia destul de repejor.
Daca faci multi km in oras, ii faci cand vrei tu, nu cand ai baterie.
Alo, mi-a plecat barbatul de acasa, vino pe la mine.
Auzi, nu se poate sa vin peste 3 ore cand mi se incarca masina?

#17
Kersim

Kersim

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 15.10.2016

View PostYOUR_GOD, on 07 ianuarie 2017 - 23:43, said:

Daca faci multi km in oras, ii faci cand vrei tu, nu cand ai baterie.
Alo, mi-a plecat barbatul de acasa, vino pe la mine.
Auzi, nu se poate sa vin peste 3 ore cand mi se incarca masina?
O autonomie de cam 350 de kilometrii pentru oras nu-ti pare ok? Mie imi pare. In oras ai parte din plin de avantajele unei masini electrice. Cand esti acasa sau la birou poti sa-ti pui masina la incarcat, si iar ai scos cateva zeci de kilometrii.

fara sa vorbim de parcarile din metropolele europene, unde toate sunt cu plata si toate au priza de incarcare (ma refer la parcarile supraetajate, nu alea in spic de-a lungul strazilor, ca alea sunt doar cu bani, fara priza).

#18
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,202
  • Înscris: 01.01.2010

View PostKersim, on 07 ianuarie 2017 - 23:52, said:

Eu nu vreau compromisuri. Progresul trebuie sa insemne progres. Ce facem cu bateriile uzate? De ce nu 600 km? Ca toti sa trecem pe electrice, trebuie sa vedem plusuri: pret mic, autonomie mare. Moda trece prin buzunar.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate