Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Transporturile în S.U.A.

* * * - - 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
506 replies to this topic

#19
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă stai la să zicem maxim 10-15 k.m. de centrul unui oraş mare nu ai transport în comun?   Posted Image
Cum e în San Francisco?
Metroul New-Yorkez trebuia să fie şi mai mare, dar a venit criza şi după aia rezbelul. A avut şi vremuri mai proaste, în anii '70 şi '80, da' după aia l-au revitalizat, căci fără el nu se putea. Acum e în construcţie o linie nouă, care să mai degreveze Manhattanul.

Ştiu că există în S.U.A. trenuri de navetişti. Dar eu mă refeream la trenuri de mare vieză pe distanţe mai mari când am menţionat "Acela Express"

Am uitat să menţionez ceva în ceea ce priveşte automobilele din S.U.A.: în general acestea sunt mai mari decât cele Europene, deci nu ai senzaţia aia de înghesuială pe care o ai într-un automobil European. Am mers cu un "Cadillac" din 1976 şi a fost singura maşină în care m-am simţit la fel de confortabil precum în tren.

@ tomaso : de ce?  :huh:   Totuşi sunt unele oraşe mari unde nu toată lumea are maşină.

Edited by djl, 23 November 2016 - 23:56.


#20
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postdjl, on 23 noiembrie 2016 - 22:08, said:

O altă aberație a fost modul de construire a multor suburbii... în loc să ai un tipar tip carouri au făcut multe stărzi înfundate, ceea ce te face dependent de mașină, că de exemplu degeaba ar fi transportul în comun aproape, dacă tu trebuie să ocolești nu știu cât din cauza acestui tip de amenajare.
Acest aspect nu e o aberatie ci tine de un model de viata ales constient. Strazile fara linii drepte prea multe si cu cul-de-sac asigura maximul de intimitate in privinta traficului strainilor, zgomotului si privirii. Strazile de circulatie auto mai intensa sunt predeterminate de la bun inceput si nu se pot schimba.

In contrast, un caroiaj de tip roman promoveaza traficul pe anumite artere care se constituie in scurtaturi convenabile si permite un control mult mai mic in timp al zonelor cu trafic. Pe masura ce creste densitatea de masini, toate strazile se aglomereaza si calitatea vietii scade.

View Postdjl, on 23 noiembrie 2016 - 23:55, said:

Dacă stai la să zicem maxim 10-15 k.m. de centrul unui oraş mare nu ai transport în comun?
Stilul de viata american este diferit. Masini sunt multe, la SH sunt ieftine, carburantul e ieftin, locuri de parcare sunt destule*, de ce sa te chinui cu autobuzul?

*New York si mai precis Manhattan e un caz special: e o insula, nu au unde se duce decat in sus. E cel mai dens oras din SUA.

#21
Mount_Yerrmom

Mount_Yerrmom

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,288
  • Înscris: 05.08.2015
In cate pagini se va ajunge la eterna disputa intre fedayinii biciclisti si automobilistii talibani din Bucuresti, fara nicio legatura cu SUA?

Dupa doua-trei pagini apare si utopie cu date statistice despre Cluj. Favorabile. Clujului.

Dupa umila mea opinie, topicul nu are ce cauta in Poiana.






Sterg sau inchid atunci.

Edited by Rosebud09, 24 November 2016 - 00:52.
Precizare


#22
Balamache

Balamache

    Scriitor de carti de colorat.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,522
  • Înscris: 23.11.2013

View Postdjl, on 23 noiembrie 2016 - 23:55, said:

Am mers cu un "Cadillac" din 1976 şi a fost singura maşină în care m-am simţit la fel de confortabil precum în tren.

Banuiesc ca nu avea vagon restaurant, cuseta si toaleta! Posted Image

#23
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
The automobile is the king, and rules over all people. :lol:

Ce nu pricep unii aici, fara sa fie vina lor: distantele de strabatut in orase si intre orase. Numai dupa cotactul direct cu realitatea incep sa inteleaga cate ceva.
E un cerc vicios acolo: e nevoie de automobile din cauza distantelor si distantele se mentin mari din cauza automobilelor.

Transportul in comun are cateva probleme importante care au cantarit greu in defavoarea sa: nu poate ajunge intotdeauna acolo unde are omul nevoie, atunci cand are nevoie si in conditiile de confort si siguranta de care are nevoie (mai ales acum, cand alt rege este tot mai puternic: King "Confort"  la care se inchina fiecare  pe acolo).

Am fost in toate locurile pe care le-ati mentionat: chiar daca e doar perere personala, subiectiva, bazata pe un numar foarte mic de situatii, eu o tin pe a mea:  este inca bine, se putea si mai rau. In toate orasele acelea a existat o preocupare pentru imbunatatirea circulatiei, uneori a reusit lucruri importante, alteori nu.
Ce trebuie invatat de acolo, pentru romani ar fi sa faca acelasi lucru, atata vreme cat inca se mai poate. Prin locurile inghesuite din orasele mari romanesti s-a trecut peste limita, nu mai e nimic de facut decat ori restrictionat traficul ori demolat si facut loc.

Trenurile expres, de mare viteza sau capacitate sunt potrivite acolo unde sunt multi calatori, unde estre densitate mai mare de localitati si unde exista o foarte buna corelare intre transportul public de mare capacitate (tren/auto/avion) si cel individual (auto sau altfel) care asigura ajungerea calatorilor la locul dorit. Nu merg bine una fara alta.

Apoi, trebuie avut in vedere viitorul si posibila raspandire a automobilului/autobuzului autonome care va ridica probleme importante. Chair daca nu va fi asa ceva decat peste cel mai devreme o generatie, trebuie gandit de pe acum.

#24
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
@ bladhaund : de ce ai folosi transportul în comun? Ca să nu stai blocat în trafic. Dar asta presupune ca transportul în comun să ai propia sa cale separată.

#25
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,704
  • Înscris: 21.06.2016

View PostBlancone, on 23 noiembrie 2016 - 22:38, said:

Unul dintre motivele principale pentru care acestia au un sistem de transporturi atat de prost, se datoreaza lungimii oraselor lor. San Francisco de exemplu se intinde pe 100 de KM, de la un capat la altul.

LOL SF se poate traversa pe jos in vreo 2-3 ore. E un oras mic si dens dupa standardele americane...
Ai insa dreptate cu alte orase, care sint al naibii de raspindite.

View Postdjl, on 23 noiembrie 2016 - 22:41, said:

Pe distanţe foarte mari nu, dar pe distanţe mai scurte da. Poţi să reduci traficul auto. În unele zone merge tren + metrou.
Da, e considerat pentru săraci. Afară de unele zone, că prin Chicago şi New York merg şi ăia mai cu bani cu transportul în comun (bine, în N.Y.C. dacă ar avea mai mulţi maşină, nu s-ar mai putea circula). Dar oare se poate schimba această mentalitate? (cică generaţia millenials vrea transport în comun).

Eu am stat mereu in zone cu transport in comun. Problema esentiala e ca degeaba ai tren daca ai 5km pina in statie la amindoua capetele. Si nu e fezabil pui autobuze care sa deseveasca toata zona aia de 5km de jur imprejurul fiecarei statii daca care are densitate mica.
Si chiar daca ai autobuzul respectiv, un drum care ia o ora cu masin ajunge sa fie 2h cu tranportul in comun... dus si intors pierzi 2h si timpul insemna bani.

#26
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postdjl, on 24 noiembrie 2016 - 00:53, said:

@ bladhaund : de ce ai folosi transportul în comun? Ca să nu stai blocat în trafic. Dar asta presupune ca transportul în comun să ai propia sa cale separată.
Conform aceluiasi rationament, orice are propria sa cale separata nu sta blocat in trafic. Adauga ce ti-a spus Dl. Trandafir, cu distantele. Gandeste-te la Bucuresti si fa-le cam x4-x8, asa, pentru miscarea zilnica.

Dar aceste aparente (si iti garantez ca sunt doar aparente) sacrificii cu transportul in comun sunt pe deplin compensate de mediul urban care rezulta din dezvoltarea pe orizontala si cu tipologia de strazi pe care o vezi. Noi prin Romania nu avem pe nicaieri un cartier real de lux. Cel mult mici enclave de 50-100 m si atat. Iar in tipologia americana de suburbie, conditiile uzuale si normale sunt peste ce inseamna lux la noi (nu neaparat dimensiune casa, dar aproape si asta).

#27
Balamache

Balamache

    Scriitor de carti de colorat.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,522
  • Înscris: 23.11.2013

View Postvrajitoruldinoz, on 24 noiembrie 2016 - 00:57, said:

alte orase, care sint al naibii de raspindite.

Tu unde ai invatat romaneste?

#28
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Bucureştiu, dacă ar fi de vreo 4-6 ori mai lung ar putea fi parcurs cu metroul într-un timp acceptabil. Tramvaiul ar fi rentabil pe distanţe mai scurte.
Un oraş ar trebui totuşi să ai limitile sale de decenţă, nu să se întindă ca o peltea, că după aia începi să ai probleme. Da, dacă ar fi infrastructura mai ca lumea nu ar fi fost probleme dacă Bucureştiul ar fi fost cu vreo 5-10 k.m. mai lung pe ambele axe, dar la ce infrastructură nu are, şi aşa e mare...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mbEfzuCLoAQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,704
  • Înscris: 21.06.2016

View Postdjl, on 23 noiembrie 2016 - 23:55, said:

Dacă stai la să zicem maxim 10-15 k.m. de centrul unui oraş mare nu ai transport în comun?   Posted Image

Da cine sta la 10km? ca acolo poti sa iei bicicleta. Eu cred ca nu realizezi cum e organizata SUA: locurile de munca NU SINT IN ORASE! cu niste exceptii. De exemplu toate companiile din Silicon Valley sint in suburbii, foarte rar in San Francisco.
Eu acum fac cea mai scurta naveta din ultimii 10 ani:100km pe zi. Si nu pe autostarzi drepte, ci trec un "munte" (deal mai mare) pe serpentine, apoi in general depinzind de trafic pe strazi locale cu semafore.
Pin acum citiva ani faceam naveta 160km. Aia era naspa, nu distanta ci traficul infernal. Daca nu era trafic era lejer, 45 de minute din parcare in parcare.
Sint citeva motive prinipale pentru naveta asta pentru populatie, de exemplu locuri de munca pentru soti complet "divergente", unul la 50km intr-o directie si unul la 120 in cealalta. Pentru altii sint si preturile la locuite, scolile, familia, etc.
Pentru mine discutia cu transportul in comun in SUA nu are nici un sens pentru ca lipseste densitatea. Densitatea lipseste din multe motive, de exemplu pentru ca exista legi aberante si invechite.

View PostBalamache, on 24 noiembrie 2016 - 01:00, said:

Tu unde ai invatat romaneste?

Tu mereu incerci sa te faci te ris. De ce?

#30
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
Daca Bucurestiul ar fi mai lung de 4-6 ori, cum zice djl atunci si reteaua de metrou, daca ar exista, ar fi mult mai lunga,  si mai scumpa. Daca aceeasi populatie ar fi pe teritoriul acela de 4-6 ori mai lung (suprafata sa zicem de 16-36 ori mai mare.....) densitatea scazuta ar face metroul total nerentabil, o utopie, la fel ca si orice transport in comun decent.

Uite eu locuiesc intr-un orasel (sat ii mai spun unii, care stiu de ce :lol: ) care are cam 35/35 km sau aproape 900 km patrati, la 900.000 locuitori. Ca sa ajungi cu autobuzul din margine in centru trebuie cel putin o ora, pentru ca autobuzul serpuieste printre case, are zeci de statii, ca trebuie sa ia copii, batrani, handicapati, etc in primul rand. Plus ca dupa aceea trebuie mers pe jos cateva sute de metri, daca nu un kilometru pana unde vrei sa ajungi. Cu masina faci 15-20 minute maxim, fara sa-ti sufle in fata unul cu gripa, fara sa te buzunareaca sau agreseze cineva. Costul biletului de autobuz e mai mare decat costul benzinei, intretinerii si cotei din valoarea masinii.
Ce alegi?

#31
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Probabil maşina, dar şi o sugestie către primărie. La 900.000 de locuitori însă nu s-o fi gândit şi ei să facă 2-3 linii expres?
Cât despre metrou, da, depinde de densitatea populaţiei. Totuşi nu cred că nu ar exista în Bucureşti zone mai dens populate în care să nu fie necesar metroul.
Însă aşa precum unii nu-şi pot închipui viaţa fără maşină, aşa nu mi-o pot închipui eu pe aia în care să fiu forţat să conduc un automobil.

Ce mi se pare aiurea la Americani: ei care produceau unele dintre cele mai faine tramvaie şi trenuri din lume au ajuns să importe (nu în totalitate) asemenea vechicule. E un semnal de alarmă.

Edited by djl, 24 November 2016 - 01:36.


#32
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostRosebud09, on 24 noiembrie 2016 - 01:23, said:

Uite eu locuiesc intr-un orasel (sat ii mai spun unii, care stiu de ce Posted Image ) care are cam 35/35 km sau aproape 900 km patrati, la 900.000 locuitori.
Pentru o mai buna percepere a situatiei, in comparatie, Bucuresti are 228 kmp.

#33
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,704
  • Înscris: 21.06.2016
Ce sa faci ma cu 3 linii express daca dinstanta intre ele e 10km? adica poti sa stai la 5km de o linie express?
Cum ar fi sa aibe buucrestiul 20km raza? adica crcumferinta de 120km? citi km de metrou ar trebui sa fii la 1km de metrou cind esti pe circumferinta?

#34
ionutzitaly

ionutzitaly

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,082
  • Înscris: 04.03.2014
@Djl Daca mergi in USA te muti in Manhattan, prietenii la care am fost acolo(expati din Europa), sau prietena mea care a locuit cativa ani in Manhattan nu au avut niciodata masini, dar banuiesc ca sunt putine exceptiinde astea in US.

Edited by ionutzitaly, 24 November 2016 - 01:38.


#35
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004

View Postvrajitoruldinoz, on 24 noiembrie 2016 - 01:36, said:

Ce sa faci ma cu 3 linii express daca dinstanta intre ele e 10km? adica poti sa stai la 5km de o linie express?
Cum ar fi sa aibe buucrestiul 20km raza? adica crcumferinta de 120km? citi km de metrou ar trebui sa fii la 1km de metrou cind esti pe circumferinta?

Se poate face o reţea circulară + 2-3 radiale. Iei frumos o linie normală până la linia expres şi de acolo mergi cu aia expres. Da, poate mai trebuie să schimbi o dată. Cu schimbatul e nasol, dar se pot sicroniza cursele între ele în aşa fel încât să nu aştepţi mult. Sau se poate face un park & ride cu facilităţi. În fine, asta depinde de oraş. Bine, nu nevoie ca toată lumea să meargă cu autobuzul, dar unii pot fi determinaţi să renunţe la maşină.

Am zis ca raza maximă actuală să fie cu vreo 5-10 k.m. mai mare. Adică distanţa cea mai mare dintre 2 capete (Est-Vest, Nord-Sud) ale oraşului.

Edited by djl, 24 November 2016 - 01:42.


#36
ionutzitaly

ionutzitaly

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,082
  • Înscris: 04.03.2014

View Postdjl, on 24 noiembrie 2016 - 01:39, said:



Se poate face o rețea circulară + 2-3 radiale. Iei frumos o linie normală pĂąnă la linia expres și de acolo mergi cu aia expres. Da, poate mai trebuie să schimbi o dată. Cu schimbatul e nasol, dar se pot sicroniza cursele Ăźntre ele Ăźn așa fel ĂźncĂąt să nu aștepți mult. Sau se poate face un park & ride cu facilități. În fine, asta depinde de oraș. Bine, nu nevoie ca toată lumea să meargă cu autobuzul, dar unii pot fi determinați să renunțe la mașină.

Pai din exemplul lui Rosebud se intelege ca nu au probleme cu traficul, galonu' de combustibil eftin, nu prea si'ar avea rostul mega-proiectele astea de infrastructura intr-un oras de acel tip.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate