Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Transporturile în S.U.A.
#37
Posted 24 November 2016 - 02:33
djl, on 24 noiembrie 2016 - 01:39, said:
Se poate face o reţea circulară + 2-3 radiale. O retea circulara? adica o multime cercuri concentrice vrei sa spui, nu? ia fa socoteala, daca pui spatiu intre cercurile astea de 1km sa zicem ca sa poti merge pe jos pina la ele, cite sute de km de metrou ies? si cit ia sa ajungi la prina raza cind ai de mers zeci de km pina la ea (nu uita: raza de 20km = 120km la periferie, impartit la 3 retele radiale = 40km intre ele!). Stii cit e km de metrou? Daca iei masina ai de facu 20km pina in centru si gata. Daca iei metroul ai atit numai ca sa ajungi la reteaua radiala, dupa care ai inca 20km, cu mers pe jos si asteptat in statii la schimbare. |
#38
Posted 24 November 2016 - 02:35
Se poate si fara masina daca stai unde trebuie. Eu stau la 9 km de centrul orasului - dar alte locuri la 9 km de centrul aceluaisi oras nu sunt la fel de fericite.
E un cartier mai aproape de centru decat al meu si de acolo cu aoutobuzul....efectiv serpuieste prin cartier si dureaza 30 de minute doar pana iese in drumul spre centru... Pe jos in 10 minute iesi la drumul spre centru... Eu am la 10 minute de mers pe jos de toate. Pana in centru fac 30 de minute cu autobuzul - care are banda speciala... Pana la munca tot asa - sau cu bicicleta tot 30 de minute... Dar dupa un an tot am luat masina ca sa pot merge la munte/alte parcuri si la niste prieteni care stau aproape - la 25 de km. Si e adevarat ca pana nu stai o perioada in SUA nu iti dai seama care e treaba cu distantele si cu masina. Te urci in masina sa mergi aproape - asta inseamna cam 30 de minute. In timpul asta poti face de la 4 km la 30-40 de km, depinde de zona, ora, autostrada... E ca si cum m-as duce in Romania la 30 de km sa cumpar ceva.... Sau sa merg 8 km sa ma duc la un film... |
#40
Posted 24 November 2016 - 02:47
djl, on 24 noiembrie 2016 - 02:40, said:
Deci foloseşti alterativ autobuzul şi automobilul? Pentru mers la munca/film/centru autobuzul si bicicleta. Nu ma urc in masina pentru mers la munca pentru ca: - nu am banda separata si fac aproximativ 20 de minute, in loc de 30 cu autobuzul/bicicleta. - nu am loc de parcare la munca inca si costa cam 20 de dolari pe zi sa parchez altundeva - din care pot primi inapoi doar 80 de dolari pe luna... - prefer autobuzul pentru ca pot citi/vedea ce se intampla in jur sau bicicleta pentru ca fac miscare... Pentru mers la munte/ alte locuri in care nu prea ajungi usor cu autobuzul folosesc masina. Dupa cateva calatorii de 2 ore dus plus 2 ore intors cu autobuzul pe care la fac in 45 de minute cu masina am considerat ca ne-am distrat destul cu autobuzul... Calatorii mai lungi - am folosit trenul de doua ori pentru mers pana in Canada. Intr-un sens, intarziere de 6 ore (la drum de 4), in celalalt sens, intarziere de 2 ore. A doua oara a fost mai bine. Am folosit si autobuzul pentru aceeasi calatorie pana in Canada si inapoi - asta a fost ok - pret bun, durata aproape cat si cu masina, doar ca m-a lasat in statie - de unde ori te ia cineva ori te descurci... |
#41
Posted 24 November 2016 - 03:03
#42
Posted 24 November 2016 - 03:25
Sunt situatii diferite de la loc la loc. In fiecare insa exista lucruri bune care ar putea fi implementate in alte parti, la romani sa zicem, dar totusi exista diferente mari in alte sectoare de care trebuie tinut cont: mentalitate, nivel al veniturilor, asezare geografica, climat.
Apoi e vorba de obiceiuri bune care pot fi imprumutate sau copiate ca de ex combinarea bicicletei si automobilului cu transportul in comun. Am mai spus cu alta ocazie de varianta utilizata frecvent: park and ride, adica parchezi masina proprie in zona unei statii mari de metrou/tren usor/autobuz, pe bani putini sau chiar gratis si apoi pana in centru (unde e scumpa parcarea) sau in alta parte iei magaoaia publica. La fel cu bicicleta, multe autobuze au suport de biciclete in fata unde se pot pune vreo 3-4 biciclete, trenul usor are si el loc mai larg langa usi unde este voie cu bicicleta. Ce face biciclistu cand e frig si ploaie: se intorarce cu coada intre picioare la masina care-l asteapta cuminte in garaj "stiam eu ca nu vei putea fara mine" Sosele expres: din cate am vazut exista in fiecare oras mai mare cateva. De obicei transportul in comun nu circula pe acolo sau o face pe distanta scurta. Cine vrea sa meraga in capatul celalalt al orasului va prefera intotdeauna aceasta varianta: fara stopuri (cele mai multe), 70-90 kmh constant, 2-3 benzi pe sens, iesiri la fiecare 10 strazi. Benzi rezervate transportului in comun: frecvent intalnite, chiar daca intotdeauna insuficiente si mult prea scurte. Deloc recomandabil sa calci cu masina ta pe ele la orele de varf: in doua zile primesti un pliculet cu o hartie, o poza si o invitatie politicoasa sa platesti ceva destul de consistent (sa zicem ca benzina pe o luna ) la adresa de internet cutare, sau daca nu, sa mergi in data de... la judecatorie . Pe alese. Centura: orice oras mai mare si cu pretentii trebuie sa aiba asa ceva si daca inca n-are trebuie sa faca urgent. Centurile astea sunt in general foarte scumpe pentru ca necesita tot felul de traversari, pasarele, iesiri, intersectii, lucrari diverse, iluminat semnalizari dese. Au durat si 20 ani pna sa se faca cate o centura de la cap la coada, de fapt inainte de terminare destule portiuni au trebuit renovate capital; mai pune variatia de temperatura vara- iarna de 80 grade C si gata gaura in buget. Specificul oraselor americane este ca au un asa numit downtown sau centru social si financiar cu cladiri inalte si inghesuiala si apoi sute si sute de kilometri patrati de strazi cu case, case si iar case, parcuri, cate un bloc isi si colo, centre comerciale (uneori cat un orasel din Ro de mari). Downtown*ul pe care-l vedeti prin poze reprezinta uneori mai putin de 0,5 % din suprafata orasului. Toate drumurile duc aparent acolo sau in apropiere, in tot cazul cele mai importante si cele mai importante linii de autobuz, metrou sau chiar tren daca exista (se poate sa nu existe transport feroviar de persoane, chiar la orase de peste un milion locuitori). Oricum, transportul public este foarte modest ca dezvoltare comparativ cu Europa. Densitatea si distantele sunt parte a problemei, alta parte este legata de benzina ieftina in raport cu veniturile, cu usurinta extrema de a cumpara masini bune, serviciile auto foarte bune si rapide, lucruri care fac ca automobilul personal sa fie ceva obisnuit, banal, "omu si masina" (daca nu doua) etc. Cum am spus nu peste tot e la fel, nu toata lumea locuieste la periferie sau in centru. Edited by Rosebud09, 24 November 2016 - 03:28. |
#43
Posted 24 November 2016 - 04:04
Daca nu traiesti aici este greu de inteles de ce nu poate functiona transportul in comun in America la fel ca in Europa.
in primul rand, asa cum au mai punctat si altii, distantele sunt imense. Zonele aglomerate cu high-rise-uri unde cam peste tot exista transport in comun chiar bun si functional sunt mici comparativ cu dimensiunea oraselor. Pe langa asta, aici zonele sunt foarte bine stabilite. cand o zona este clasificata ca residentiala nu este admis nici un business acolo - nu ai sa vezi vreodata chioscuri sau magazine mici. Lumea prefera linsitea in zona residentiala iar "cul-de-sac"-urile pe care le critica sineva mai sus sunt chiar cele mai scumpe intrucat nu intra nimeni pe strada respectiva fara treaba... Este fizic si economic imposibil sa ai o retea de transport in comun care sa acopere eficient si complet toaate zonele si asta ar crea poluare si zgomot pentru rezidenti. De exemplu cel mai apropiat loc de unde pot cumpara o paine (mizerabila) sau o sticla de lapte de unde stau eu e cam la 1km de mers pe jos. Magazinele sunt in zone comerciale - grupate in mall-uri sau pe strazile centrale ale oraselor - cel mai apropiat de mine e la circa 3-4km. pana la serviciu sunt 22km - si asta e considerat aproape. Am colegi care stau la peste 100km. Deci masina este cu adevarat o necesitate. Transport in comun exista si este destul de regulat - dar de obicei ai de mers 1-2km pana la statie, schimbi 2-3 linii, mai mergi iarasi 1-2km pe jos. Fara masina poti supravietui doar daca locuiesti si lucrezi in downtown. Comparativ, in Romania distantele mi se par acum minuscule si merg pe jos cand vin in tara mai mult decat oricare din cunoscuti. Edited by zoom0mooz, 24 November 2016 - 04:19. |
#44
Posted 24 November 2016 - 06:57
Pai tocmai aici e problema,americanul e oricand dispus sa-si parcheze masina si la o mila de locul unde are treaba,pe cand romanul nici nu concepe asa ceva.
In alta ordine de idei,propun sa o clonam pe firea si sa o trimitem in State pentru a rezolva problema transportului in comun din metropolele americane. Pe bune,suntem in cacat pana peste cap si noi discutam despre transporturile din SUA???!!! |
#45
Posted 24 November 2016 - 07:26
Chriss_Summer, on 24 noiembrie 2016 - 06:57, said:
Pe bune,suntem in cacat pana peste cap si noi discutam despre transporturile din SUA???!!! Io am o presimtire cum ca initiatorul acestei discutii a vazut SUA numai la tv si in poze, dar neavand alta ocupatie, emite teorii "valoroase" despre ce trebuie sa faca "fraierii" aia ca sa-si imbunateasca nivelul de trai... |
#46
Posted 24 November 2016 - 08:19
|
#47
Posted 24 November 2016 - 09:31
djl, on 23 noiembrie 2016 - 22:41, said:
Pe distanţe foarte mari nu, dar pe distanţe mai scurte da. Poţi să reduci traficul auto. În unele zone merge tren + metrou. Da, e considerat pentru săraci. Afară de unele zone, că prin Chicago şi New York merg şi ăia mai cu bani cu transportul în comun (bine, în N.Y.C. dacă ar avea mai mulţi maşină, nu s-ar mai putea circula). Dar oare se poate schimba această mentalitate? (cică generaţia millenials vrea transport în comun). Pe mine ma costa mai mult abonamentul la autobuz decat benzina. 120 de dolari pe luna ii. Chriss_Summer, on 24 noiembrie 2016 - 06:57, said:
Pai tocmai aici e problema,americanul e oricand dispus sa-si parcheze masina si la o mila de locul unde are treaba,pe cand romanul nici nu concepe asa ceva. In alta ordine de idei,propun sa o clonam pe firea si sa o trimitem in State pentru a rezolva problema transportului in comun din metropolele americane. Pe bune,suntem in cacat pana peste cap si noi discutam despre transporturile din SUA???!!! Ba mie nu mi se pare deloc ca isi parcheaza masina la o mila, sunt parcari in dreapta si in stange cu nemiliuta. Pana si sotul, din obisnuinta, cand mergem la un mall dintr-ala "deconstuit" se urca in masina si-o muta din parcare in parcare, chit ca sunt unele langa altele. Ii tot zic sa o lase in prima parcare, ca putem sa mergem pe jos, dar, nah, obisnuinta de a avea masina "la picior". |
#48
Posted 24 November 2016 - 09:55
În S.U.A. transportul în comun nu (prea) e subvenţionat, dar cum de se face că un abonament la autobuz e mai scump decât benzina pe o lună? Că da, la autobuz pe lângă chletuilele cu combustibilul (nu foarte scump) şi întreţinrea, intră şi cele cu plata şoferilor de autobuz (că are 2 pe zi) şi a celor care se ocupă de întreţinere, un autobuz transportă mai mulţi oameni decât un automobil, deci teoretic, costul per călător ar fi mai mic.
|
#49
Posted 24 November 2016 - 10:47
Oamenii sint foarte confuzi, costul benzinei e doar un mic procent din costurile unei masini.
Iar autobuzul ala de multe ori merge cu 2 oameni. Balamache, on 24 noiembrie 2016 - 08:19, said:
Tu ai deficiente mari de exprimare. Fac eforturi mari si totusi nu-ti inteleg postarile. E ok draga, ai si tu calitatile tale. Edited by vrajitoruldinoz, 24 November 2016 - 10:49. |
#50
Posted 24 November 2016 - 11:44
Blancone, on 23 noiembrie 2016 - 22:38, said:
San Francisco de exemplu se intinde pe 100 de KM, de la un capat la altul. La vreo 70 km, mai jos de Golden Gate esti deja in San Jose downtown. |
#51
Posted 24 November 2016 - 18:04
Mai era ceva pe tema asta, dar nu mai găsesc documentarul cu pricina
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GRBYJO6YTA4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#52
Posted 24 November 2016 - 20:01
djl, on 24 noiembrie 2016 - 09:55, said:
În S.U.A. transportul în comun nu (prea) e subvenţionat, dar cum de se face că un abonament la autobuz e mai scump decât benzina pe o lună? Că da, la autobuz pe lângă chletuilele cu combustibilul (nu foarte scump) şi întreţinrea, intră şi cele cu plata şoferilor de autobuz (că are 2 pe zi) şi a celor care se ocupă de întreţinere, un autobuz transportă mai mulţi oameni decât un automobil, deci teoretic, costul per călător ar fi mai mic. Habar n-am. Un bilet e 3 dolari, deci 6 pe zi. O masina, chiar si cu intretinere, te-ar scoate mai ieftin, ca 2 dolari e galonul de benzina acum. For what it's worth, suntem mereu aceleasi fete in autobuz. O am pe doamna care-l conduce in lista de prieteni, ne facem cadouri and stuff. Si ne stim pe nume intre noi. |
#53
Posted 24 November 2016 - 20:52
Adică mergi şi cu autobuzul?
djl, on 23 noiembrie 2016 - 23:55, said:
Am uitat să menţionez ceva în ceea ce priveşte automobilele din S.U.A.: în general acestea sunt mai mari decât cele Europene, deci nu ai senzaţia aia de înghesuială pe care o ai într-un automobil European. Am mers cu un "Cadillac" din 1976 şi a fost singura maşină în care m-am simţit la fel de confortabil precum în tren. Balamache, on 24 noiembrie 2016 - 00:41, said:
Banuiesc ca nu avea vagon restaurant, cuseta si toaleta! Am mers doar puţin prin Bucureşti (Obor - Băneasa via Fane Babanu şi Barbu Văcărescu). Da, la distanţe lungi e nasol fără toaletă. Pe autostrăzile interstantale sunt benzunării, dar pe cele urbane există locuri pe unde te opri să te uşurezi (mă refer la autostrăzile din S.U.A.). @ vrajitoruldinoz : da, faci 2-3 reţele inelare de autobuz. Între ele 1-2-3 expresuri. Până la expres ajungi cu autobuzul cu tarif normal. Mă refer la S.U.A., ca să fie clar. Bine, depinde şi de desnitatea oraşului, afacerile şi locurile de muncă de pe eventualele trasee. Şi precum am mai zis, nu toată lumea trebuie să folosească transportul în comun, dar acolo unde se poate, să crească numărul celor care folosesc transportul în comun. Edited by djl, 24 November 2016 - 21:04. |
#54
Posted 24 November 2016 - 22:13
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users