Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Honda Civic Sedan 1.8 MT vs. Ford Focus Sedan 1.0 ecoboost

- - - - -
  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#37
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
@obreja_g , am facut test drive cu Ford Focus, nivel de echipare Titanium, motorul de 1 l si se misca bine, peste Megane 2 sedan Privillege 1,5 dci pe care-l conduc in prezent . Este mai confortabil si bine insonorizat. Mi-a permis consilerul de vanzari sa aleg eu traseul. Am mers in oras, apoi am mers pe drum betonat cu denivelari si apoi pe drum de tara cu gropi. Motorul este foarte silentios, in unele situatii avand impresia ca motorul este oprit (si nu era), masina este confortabila, tinuta de drum excelenta si motorul misca bine caroseria (am fost doar doua persoane si pe drum drept) dar cu AC pornit. Cel mai bine este sa faci tu un test drive pentru ca fiecare percepem si avem asteptari diferite de la masina. Nu pot sa-ti spun cum trage motorul la viteze mari (peste 140 km/h), daca se plafoneaza motorul la urcat pe dealuri, dar mie mi-a placut Focus. La capitolul insonorizare si confort (pe care si eu le urmaresc pentru viitoarea achizitie), stau bine Astra k, Golf, Focus.  Octavia este o masina practica, spatioasa, reteaua de service este bine dezvoltata in Romania, dar suspensia pe spate devine zgomotoasa pe drum cu denivelari si este un pic mai rigida. Trebuie sa faci test drive sa vezi daca te multumeste. La Honda o sa mergi doar pentru revizii daca nu ai incidente/accidente cu masina. Imi place mult Mazda3 sedan, tinuta de drum si dinamica acestei masini, dar astept sa apara varianta noua/facelift care este mai bine insonorizata si cu dotari noi fata de actuala.

#38
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Eu nu as lua Octavia. Masina are multe bube acum. Partea buna e ca exista forum si comunitate puternice, bubele sunt documentate. Si service gasesti, de ex Avia sunt foarte OK.

View Postcodesmm, on 14 noiembrie 2016 - 05:41, said:

Octavia este o masina practica, spatioasa, reteaua de service este bine dezvoltata in Romania, dar suspensia pe spate devine zgomotoasa pe drum cu denivelari si este un pic mai rigida.

Nefiind independenta, apropo de discutia de mai inainte.
Nu ma pricep la detalii tehnice, dar sigur acelasi model dotat cu suspensie independenta e mai bun decat fara.
Si la mine comportamentul rutier primeaza.
Consilierul de vanzari Skoda mi-a spus despre Octavia ca sa ma astept ca suspensia spate sa produca diverse zgomote. Independenta e la motorizarile incepand cu 180 cp, desi posesorii nu sunt prea fericiti nici cu aia.

#39
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Postunderb, on 13 noiembrie 2016 - 23:39, said:

Depinde de implementare. Sunt masini cu o banala punte H pe spate care rup circuitele in doua. Doar nu credeti ca tot ce nu e independent e osie de remoca iar tot ce e i dependent e miez.
Iar pe drum normal rup rinichii in doua. Iar daca ai prins gropi / valuri intr-un viraj pe care vrei sa-l iei mai cu aplomb topaie de zici ca e capra salbatica. Plus zgomotele de rigoare, specifice unei astfel de suspensii.

View Postunderb, on 13 noiembrie 2016 - 23:39, said:

Sa nu mai zic de partea comica. Mai toate economy boxurile astea subvireaza in draci iar lumea sufera de suspensie independenta pe spate cand problema e pe fata cu McPhersonul. Buna, rea, nu conteaza, independenta sa fie.
Nu toate subvireaza in draci, sunt unele cu un comportament mai aproape de neutru si in general acele sunt cele cu un tren de rulare setat ok si gandit inainte. Altfel, ce zici tu este " decat o suspensie ok pe spate si fata cu limitarile McPhersonului mai bine mediocru cap / coada".

View Postunderb, on 13 noiembrie 2016 - 23:39, said:

Personal o vad ca pe o complicatie inutila pe o masina de genul asta. Dupa ce aduni niste km in bord stai tot timpul sa faci geometria. Asta daca nu ignori pur si simplu problema si mergi asa cu ea cum fac cei mai multi.
Am aproape 165.000km fara nici o geometrie la activ.

@Initiator: mers acum vreo 2 saptamani cu Fordul 1.0 125cp si we-ul care a trecut cu Civic-ul sedan.
Sintetic:
- Honda mi s-a parut mai spatiasa in interior, cu precatedere in spate (abia am inceput in Ford in spatele scaunului soferului reglat ca pentru mine). De asemenea, in Honda ai si senzatia de spatiu, Fordul este mai...pestera un pic.
- Suspensia la Honda mi se parut sa ofere un compromis absolut ok intre stabilitate si comfort, evident cu o mica tenta sport. Cea din Focus mi s-a parut mai rigida si ca scutura ceva mai tare decat cea din Civic + ceva zgomote infundate, care la Honda nu existau.
- Materialele ok in ambele cazuri vizual. Tactil, un minus pentru Honda - bordul din plastic dur.
- La capitolul silentiozitate ambele au plusuri si minusuri din punctul meu de vedere (inevitabil compar cu masina curenta). In cazul Civicului motorul se aude extrem de putin in habitaclu, pana in 2500-2800 rpm nu prea se aude mare lucru dinspre el iar apoi nu este cine stie zgomotos (am urcat pana la 4500rpm in cateva randuri). In Focus se aude ceva mai tare in sarcina si nu foarte placut urechii as spune eu. Focusul este ceva mai bine izolat de zgomot de vant si zgomote de rulaj de la peste 80km/h, care in Civic se simt un pic mai tare. Diferenta nu este mare insa este. Ca tot isi faceau unii griji / isi dadeau cu parerea, la 3500 rpm rpm in treapta 6 (~140km/h) motorul era abia perceptibil. Din punct de vedere al sunetului motorului in habitaclu Civicul mi s-a parut ca sta mai bine.
- Frane: ambele mi s-au parut ciudate si..cumva fiecare in cate o extrema. Fordul are franele supra-asistate (stiam deja ca asa o sa fie) si apesi frana cu frica. La Civic insa mi s-au parut sub-asistate. Nu pot sa zic ca mor dupa vreuna dintre cele 2 variante insa as alege varianta de pe Civic daca as fi pus in situatia asta.
- Stabilitate: ambele mi s-au parut la fel de competente insa in afara de vreo 2 giratorii luate mai cu aplomb si cateva ocoliri de guri de canal mai in scurt n-am avut mare lucru unde sa le testez.
- Cutie de viteze: mult mai placuta cea de pe Civic. Cursa medie (nici prea scurta, nici prea lunga), actionare usoara, precisa, feeling fain la cuplare. Cea de pe Ford: cursa mai lunga, mai greoaie, nu la fel de precisa, nu-i plac schimbarile rapide, cursa nu este la fel de "curata", ai impresia ca iti faci loc printre..chestii. De asemenea, Fordul mi-a cuplat partial la in marsalier - lasat cu scurta caraiala.
- Directie - nici una nu mi s-a parut WOW. La Ford mi se pare ca se intareste un pic prea mult la viteze de peste 40-50km/h si nejustuficat. La Civic, contra-asistarea este mai progresiva, nu mi-a sarit in ochi nimic. Ambele ok la capitolul precizie, cea de pe Ford ceva mai rapida. Ca feeling, mai aproape de adevar cea de pe Honda, la Ford mi se parea cam mai artificiala.
- Vizibilitate generala: ambele sunt ok cu un mic plus pentru Honda. De asemenea, bordul etajat este foarte fain in mers, mult mai la indemana. Oglinzile retrovizoare mai ok in Civic (atat ca forma cat si ca dimensiune).
- Scaune: ambele la fel de ok, am stat ok in ambele.
- Dinamica. Eh, aici este aici. Iarasi, compar cu masina curenta, care dpdv putere este intre ele. La Honda mi-am dat seama ca pana in 2000rpm sau ceva sub nu prea ai ce sa-i ceri in trepte mari de viteza (4/5/6). Comparand cu masina mea (~200kg mai grea, cutie etajata mai lung) ma asteptam sa traga mai cu aplomb Honda de la ture mai mici. Daca cu a mea am curaj sa ma bag intr-o depasire normala in treapta 3 la 1800-2000rpm / 4 la 2300 rpm, cu Honda nu as face asta, masina cere sa fie macar la un 2500rpm in treptele 4 / 5 ca sa o simti ca trage. A nu se intelege gresit, nu trebuie turata sa-i sara capacele insa nici nu este un motor (aspirat) care sa traga jos (1500-1800rpm). Urca foarte repede in ture de la 2500-3000rpm in sus.
Cu Fordul, exact pe dos si nu prea. Sub 2000 rpm in treptele mari mi s-a parut destul de...absent. De pe la 2000 rpm insa incepe sa prinda viata si sa-l simti dintr-o data mai fortos decat era mai acum cateva secunde. In intervalul 2000-4000 rpm se simte ok si trage destul de constant daca il tii in sarcina insa nu mi s-a parut ca trage mai cu aplomb decat 1.8-ul meu. Turbo lag-ul este perceptibil, nema explozie de putere (nu simti "entuziasm" din partea lui). Problema mai nasoala apare insa dupa 4500rpm cand...nu prea mai vrea si se simte asta iar asta este cam neplacut. Treaba este asa: daca vrei sa accelerezi (mai rapid) cand mergi deja tarisor (sa zicem 120km/h) cam ai o problema iar retrogradarea nu este o solutie (cum este la Civic). Cam ramai cu..rabdarea.
Nu pot sa zic ca m-a dat pe spate vreunul insa pot sa zic ca nu m-a incantat deloc motorul Fordului, nu am vazut nici un avantaj real si faptul ca ai practic 2500-3000rpm de exploatat..mi se pare cam degeaba. Nici elasticitatea nu m-a dat pe spate.
Intre cele 2 mai placut in exploatare mi s-a parut cel de pe Civic, plus ca nu iti ai treaba cu lag. Pe termen lung, ma astept sa fie bullet-proof.

Daca mai are cineva intrebari, pls shoot. Ca o mentiune, Civicul avea ~2800 km, motorul nu-l consider a fi total rodat.

Edited by closchkutza, 14 November 2016 - 10:39.


#40
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Eu nu inteleg asteptarile unora la jumatatile astea de masura ...0,9;1.0;1.2 ... Astea is motoare pentru masini de 1200 kg ?

#41
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Am uitat sa precizez, ambele teste au fost facute in regim de incarcare sofer + 2 pasageri, AC oprit.

Edited by closchkutza, 14 November 2016 - 14:08.


#42
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010
Joia trecuta am facut drive test la diferenta de o jumatate de ora si pe acelasi traseu cu astra k (1.4t 125cp)si civic sedan.primul a fost astra k si vreau sa va spun ca dupa mine a batut civicul la toate capitolele. La interior nici nu se pot compara, nu mi-a placut deloc interiorul de civic cu plasticul ala dur.si la confortul in scaune astra a fost peste.motorul l-am simtit mai puternic pe astra, dar si civicul se misca ok.ce m-a surprins negativ la civic e zgomotul la rulare care mi s-a parut prea mare , parca si ceeduk din 2008 e antifonat mai bine.si nu am simtit-o asa stabila.ploua, insa unde cu astra am prins 140 fara sa-mi dau seama cu civicul nu am avut curaj sa urc mai mult de 120.eu civicul in ce ma priveste l-am scos de pe lista.

#43
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postcloschkutza, on 14 noiembrie 2016 - 10:35, said:

Iar pe drum normal rup rinichii in doua. Iar daca ai prins gropi / valuri intr-un viraj pe care vrei sa-l iei mai cu aplomb topaie de zici ca e capra salbatica. Plus zgomotele de rigoare, specifice unei astfel de suspensii.

Nu toate subvireaza in draci, sunt unele cu un comportament mai aproape de neutru si in general acele sunt cele cu un tren de rulare setat ok si gandit inainte. Altfel, ce zici tu este " decat o suspensie ok pe spate si fata cu limitarile McPhersonului mai bine mediocru cap / coada".

Am aproape 165.000km fara nici o geometrie la activ.

@Initiator: mers acum vreo 2 saptamani cu Fordul 1.0 125cp si we-ul care a trecut cu Civic-ul sedan.
Sintetic:
- Honda mi s-a parut mai spatiasa in interior, cu precatedere in spate (abia am inceput in Ford in spatele scaunului soferului reglat ca pentru mine). De asemenea, in Honda ai si senzatia de spatiu, Fordul este mai...pestera un pic.
- Suspensia la Honda mi se parut sa ofere un compromis absolut ok intre stabilitate si comfort, evident cu o mica tenta sport. Cea din Focus mi s-a parut mai rigida si ca scutura ceva mai tare decat cea din Civic + ceva zgomote infundate, care la Honda nu existau.
- Materialele ok in ambele cazuri vizual. Tactil, un minus pentru Honda - bordul din plastic dur.
- La capitolul silentiozitate ambele au plusuri si minusuri din punctul meu de vedere (inevitabil compar cu masina curenta). In cazul Civicului motorul se aude extrem de putin in habitaclu, pana in 2500-2800 rpm nu prea se aude mare lucru dinspre el iar apoi nu este cine stie zgomotos (am urcat pana la 4500rpm in cateva randuri). In Focus se aude ceva mai tare in sarcina si nu foarte placut urechii as spune eu. Focusul este ceva mai bine izolat de zgomot de vant si zgomote de rulaj de la peste 80km/h, care in Civic se simt un pic mai tare. Diferenta nu este mare insa este. Ca tot isi faceau unii griji / isi dadeau cu parerea, la 3500 rpm rpm in treapta 6 (~140km/h) motorul era abia perceptibil. Din punct de vedere al sunetului motorului in habitaclu Civicul mi s-a parut ca sta mai bine.
- Frane: ambele mi s-au parut ciudate si..cumva fiecare in cate o extrema. Fordul are franele supra-asistate (stiam deja ca asa o sa fie) si apesi frana cu frica. La Civic insa mi s-au parut sub-asistate. Nu pot sa zic ca mor dupa vreuna dintre cele 2 variante insa as alege varianta de pe Civic daca as fi pus in situatia asta.
- Stabilitate: ambele mi s-au parut la fel de competente insa in afara de vreo 2 giratorii luate mai cu aplomb si cateva ocoliri de guri de canal mai in scurt n-am avut mare lucru unde sa le testez.
- Cutie de viteze: mult mai placuta cea de pe Civic. Cursa medie (nici prea scurta, nici prea lunga), actionare usoara, precisa, feeling fain la cuplare. Cea de pe Ford: cursa mai lunga, mai greoaie, nu la fel de precisa, nu-i plac schimbarile rapide, cursa nu este la fel de "curata", ai impresia ca iti faci loc printre..chestii. De asemenea, Fordul mi-a cuplat partial la in marsalier - lasat cu scurta caraiala.
- Directie - nici una nu mi s-a parut WOW. La Ford mi se pare ca se intareste un pic prea mult la viteze de peste 40-50km/h si nejustuficat. La Civic, contra-asistarea este mai progresiva, nu mi-a sarit in ochi nimic. Ambele ok la capitolul precizie, cea de pe Ford ceva mai rapida. Ca feeling, mai aproape de adevar cea de pe Honda, la Ford mi se parea cam mai artificiala.
- Vizibilitate generala: ambele sunt ok cu un mic plus pentru Honda. De asemenea, bordul etajat este foarte fain in mers, mult mai la indemana. Oglinzile retrovizoare mai ok in Civic (atat ca forma cat si ca dimensiune).
- Scaune: ambele la fel de ok, am stat ok in ambele.
- Dinamica. Eh, aici este aici. Iarasi, compar cu masina curenta, care dpdv putere este intre ele. La Honda mi-am dat seama ca pana in 2000rpm sau ceva sub nu prea ai ce sa-i ceri in trepte mari de viteza (4/5/6). Comparand cu masina mea (~200kg mai grea, cutie etajata mai lung) ma asteptam sa traga mai cu aplomb Honda de la ture mai mici. Daca cu a mea am curaj sa ma bag intr-o depasire normala in treapta 3 la 1800-2000rpm / 4 la 2300 rpm, cu Honda nu as face asta, masina cere sa fie macar la un 2500rpm in treptele 4 / 5 ca sa o simti ca trage. A nu se intelege gresit, nu trebuie turata sa-i sara capacele insa nici nu este un motor (aspirat) care sa traga jos (1500-1800rpm). Urca foarte repede in ture de la 2500-3000rpm in sus.
Cu Fordul, exact pe dos si nu prea. Sub 2000 rpm in treptele mari mi s-a parut destul de...absent. De pe la 2000 rpm insa incepe sa prinda viata si sa-l simti dintr-o data mai fortos decat era mai acum cateva secunde. In intervalul 2000-4000 rpm se simte ok si trage destul de constant daca il tii in sarcina insa nu mi s-a parut ca trage mai cu aplomb decat 1.8-ul meu. Turbo lag-ul este perceptibil, nema explozie de putere (nu simti "entuziasm" din partea lui). Problema mai nasoala apare insa dupa 4500rpm cand...nu prea mai vrea si se simte asta iar asta este cam neplacut. Treaba este asa: daca vrei sa accelerezi (mai rapid) cand mergi deja tarisor (sa zicem 120km/h) cam ai o problema iar retrogradarea nu este o solutie (cum este la Civic). Cam ramai cu..rabdarea.
Nu pot sa zic ca m-a dat pe spate vreunul insa pot sa zic ca nu m-a incantat deloc motorul Fordului, nu am vazut nici un avantaj real si faptul ca ai practic 2500-3000rpm de exploatat..mi se pare cam degeaba. Nici elasticitatea nu m-a dat pe spate.
Intre cele 2 mai placut in exploatare mi s-a parut cel de pe Civic, plus ca nu iti ai treaba cu lag. Pe termen lung, ma astept sa fie bullet-proof.

Daca mai are cineva intrebari, pls shoot. Ca o mentiune, Civicul avea ~2800 km, motorul nu-l consider a fi total rodat.
Multumesc pentru review-ul atat de detaliat. Am insa unele nelamuriri daca poti sa-mi raspunzi:
- In privinta insonorizarii ai spus ca motorul de la Ford se aude mai tare decat cel de la Civic, in timp ce la viteze mari zgomotul de rulaj este mai mare in Civic. Ai mers cu Civic-ul cu 130 km/h ? Cum se auzea zgomotul de rulare ? Intreb asta deoarece cateodata se poate ca in habitaclu zgomotul de rulare sa fie mai mare decat cel al motorului. Cineva spunea pe forum ca pe autostrada cand trecea cate o masina pe langa el avea senzatia ca are un geam deschis. Ti s-a parut si tie la fel ?
- Ce masina ai tu (marca, putere) ? Incerc sa-mi dau seama de referinta pentru comparatia la dinamica. Tot la capitolul dinamica voiam sa te intreb cand se simte cel mai tare acel lag la Ford Focus ? Am inteles ca daca ridici piciorul de pe acceleratie si vrei apoi sa demarezi abia atunci se simte (ca si cum turbina intra mai tarziu in functiune). Daca insa mergi constant dar cu piciorul pe acceleratie atunci nu se mai simte acel lag la demaraj. Asa este ?

#44
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Chestia cu directia cred ca tine mai mult de obisnuinta. Am gasit Civicul mult prea asistat iar Focusul normal. Deh, obisnuit cu masinile europene.
Legat de dinamica, exact ce am zis si eu, la turatii normale se misca ca o compacta de 1.6.
Tinand cont de cutia mai scurta, greutatea mai mica si puterea mai mare ar fi trebuit sa se miste mai bine decat Avensisul. Nu la fel si in niciun caz mai slab decat el desi pe hartie se vrea mai rapida.

#45
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postcepy, on 14 noiembrie 2016 - 23:48, said:

Joia trecuta am facut drive test la diferenta de o jumatate de ora si pe acelasi traseu cu astra k (1.4t 125cp)si civic sedan.primul a fost astra k si vreau sa va spun ca dupa mine a batut civicul la toate capitolele. La interior nici nu se pot compara, nu mi-a placut deloc interiorul de civic cu plasticul ala dur.si la confortul in scaune astra a fost peste.motorul l-am simtit mai puternic pe astra, dar si civicul se misca ok.ce m-a surprins negativ la civic e zgomotul la rulare care mi s-a parut prea mare , parca si ceeduk din 2008 e antifonat mai bine.si nu am simtit-o asa stabila.ploua, insa unde cu astra am prins 140 fara sa-mi dau seama cu civicul nu am avut curaj sa urc mai mult de 120.eu civicul in ce ma priveste l-am scos de pe lista.
Eu scosesem mai demult Opelul de pe lista datorita insonorizarii proaste si a motorului 1.4 turbo 140 CP cu reprize foarte proaste. M-a intrigat insa postul tau in care scrisesei 125 CP. Prima oara am zis ca e o greseala de-a ta dar stazi am trecut pe la reprezentanta. Surpriza a fost totala. Astra K este o cu totul alta masina decat Astra I cu motorul mentionat de mine. Este o masina intradevar f. bine insonorizata iar motorul desi are mai putini CP trage mult mai bine. Ca sa o compar cu Civic-ul sau cu Ford Focus trebuie insa sa fac teste si cu acestea. Eram pregatit sa renunt la a mai face alte teste cu alte marci, cand mi-am adus aminte ca masina este hatch. Am zis sa deschid si portbagajul si mi-a cazut fata : nu era mai mare decat cel de la masina mea. Cu durere in suflet i-am spus dealer-ului pas (o negociasem la vreo 15000 fara rabla si avea vopsea metalizata, scaunele parca croite pentru spinarea mea beteaga, posibilitate de a oglindi telefonul pe un ecran de 7 inch, senzori de parcare etc.)
Am lasat o portita deschisa totusi si l-am rugat ca pana in martie cand trebuie sa ma decid ce masina sa-mi iau sa ma sune daca apare si varianta sedan (Astra I are si varianta sedan). A zis ca e posibil sa apara dar nu garanteaza pana in martie.
Oricum pentru cei care nu au nevoie de o masina cu portbagaj mare o recomand, caci mie pana sa vad portbagajul parca mi se lipise de suflet.

#46
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Pana la urma ai facut test cu Jul de zici de reprizele proaste si insonorizare?
De reprize ti-am zis. Mai compari si turatia pe care o ai la o anumita viteza, nu doar ce scrie pe schimbator. Ca degeaba scrie la una ca esti intr-a 4a iar la alta intr-a 5a cand tu de fapt ai aceeasi turatie la aceeas viteza. Cum le compari la reprize? A4a cu a5a adica dupa turatie sau a5a cu a5a dupa ce scrie pe nuca?

#47
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 20.06.2005
Auzi tu, Civicul prea asistat... Eu zic ca e invers. Luați-vă ce va place. Parerile sunt subiective de obicei. Inclusiv a mea :).

Edited by wolfydRg, 15 November 2016 - 23:46.


#48
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Intamplarea face ca masinile mele sa aiba in ultima treapta aceeasi turatie ca Astra J intr-a 4a si se duc pana la 180, una putin sub, alta putin peste.
Aia mai puternica(110 cai) in jurul la 100 la ora se aproape la fel intr-a 5a ca Jul intr-a 5a. Sa ma bucur ca nu trebuie sa retrogradez intotdeauna in depasiri si ca se misca cam la fel ca o masina mai puternica in tr 5 sau sa ma intristez ca La mine in ultima trepta e ca si cand as merge cu a4 cu Jul desi ala mai are 2 trepte in plus pe care, bineinteles, le folosesc. Conduc Jul ocazional.

#49
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

View Postobreja_g, on 15 noiembrie 2016 - 23:08, said:

Multumesc pentru review-ul atat de detaliat. Am insa unele nelamuriri daca poti sa-mi raspunzi:
- In privinta insonorizarii ai spus ca motorul de la Ford se aude mai tare decat cel de la Civic, in timp ce la viteze mari zgomotul de rulaj este mai mare in Civic. Ai mers cu Civic-ul cu 130 km/h ? Cum se auzea zgomotul de rulare ? Intreb asta deoarece cateodata se poate ca in habitaclu zgomotul de rulare sa fie mai mare decat cel al motorului. Cineva spunea pe forum ca pe autostrada cand trecea cate o masina pe langa el avea senzatia ca are un geam deschis. Ti s-a parut si tie la fel ?
Zgomotul de rulaj este una, cel dinspre motor altceva. Tocmai de aceea am facut referire la ele in mod separat.
Zgomotul motorului in habitaclu este legat de turatie, nu de viteza, astfel incat poate fi comparat la viteze mici, unde zgomotul de rulaj este neglijabil.
Nu pot sa zic ca la 130 se auzea tare zgomotul de rulare insa nici ca se auzea incet. Cert e ca se auzea mai pregnant decat in focus sau in masina mea. Nu trebuia sa tip pentru a vorbi cu cei din masina insa nu pot zice ca era liniste. Prin zgomot de rulare inteleg atat zgomot aerodinamic cat si zgomot dinspre trenul de rulare. N-am bagat de seama chestia cu geamul deschis insa nici nu m-a depasit cineva cat am mers pe centura.

View Postobreja_g, on 15 noiembrie 2016 - 23:08, said:

- Ce masina ai tu (marca, putere) ? Incerc sa-mi dau seama de referinta pentru comparatia la dinamica. Tot la capitolul dinamica voiam sa te intreb cand se simte cel mai tare acel lag la Ford Focus ? Am inteles ca daca ridici piciorul de pe acceleratie si vrei apoi sa demarezi abia atunci se simte (ca si cum turbina intra mai tarziu in functiune). Daca insa mergi constant dar cu piciorul pe acceleratie atunci nu se mai simte acel lag la demaraj. Asa este ?
Avensis 1.8 vvt-i 130cp. Nu este neaparat vorba despre ce scrie pe hartie (desi dpdv cuplu diferenta este insignifianta, 4Nm) ci de modul in care motoarele gandite si setate sa livreze cuplul.
Cel de pe masina mea a fost gandit pentru cuplu cat mai mare la turatii mici si medii. Cel de pe Civic probabil pentru performante la turatii mai ridicate. Am precizat ca Civicul avea putini km in bord si ca nu am ajuns in ture inalte cu nici una dintre ele ci m-am concentrat pe intervalul de turatie uzual (pentru mine cel putin), 1500-4000 rpm. La civic nu am simtit un raspuns prompt al motorului la turatii sub 2500 rpm in trepte superioare asa cum simt la masina mea, insa nu ca nu ar fi existat nici un raspuns. De focus am scris mai sus ce si cum.
Legat de lag, acesta se manifesta, mai redus, si cand mergi cu piciorul constant pe acceleratie insa esti in ture joase si o calci brusc pe coada. Daca esti mai sus in ture nu se mai simte.

#50
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
@obreja_g , pe Astra K este un motor nou, cel de 150 CP se misca bine dar si cel de 125 CP este ok.  Este un review pe http://www.turatii.ro/?s=Astra+K . Un consilier de la Ford (venit de la Opel) mi-a spus ca Opel va renunta sa mai faca Astra K sedan si vor ramane doar variantele hatchback si break. Si eu urmaresc aceleasi cerinte la o masina (confort bun la volan) fiindca am probleme cu coloana cervicala si trebuie sa tin cont de aceasta, altfel la drum lung este neplacut/rau. Ma deranjeaza masinile care scutura pe drum, care au suspensia tare, setata pentru o tinuta sportiva de drum si nu au confort. Am testat multe masini din clasa compacta, dar Civic sedan nu, deoarece dealerul local nu are masina de test drive (doar in showroom). Fiecare are particularitatile ei, iar in prezent masini proaste nu prea sunt pe piata auto fiindca competitia este mare, mai ales in clasa compacta. In schimb, daca urmaresti confortul la volan si stabilitatea masinii sunt diferente intre ele. De exemplu, intre noul Suzuki SX4 si Vitara (testate recent), diferenta de confort la drum este foarte sesizabila si net in favoarea lui SX4 (Vitara scutura). Ultima testata a fost Megane 4 sedan. Sedanurile au suspensia orientata mai mult spre confort comparativ cu hatchbackurile. Am testat de exemplu la Toyota, hatchbackul Auris  si imediat, pe acelasi traseu am testat Corolla vazand clar diferenta de confort intre ele (Corolla este o masina confortabila la drum). Sunt curios ce o sa alegi

#51
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postunderb, on 15 noiembrie 2016 - 23:36, said:

Pana la urma ai facut test cu Jul de zici de reprizele proaste si insonorizare?
De reprize ti-am zis. Mai compari si turatia pe care o ai la o anumita viteza, nu doar ce scrie pe schimbator. Ca degeaba scrie la una ca esti intr-a 4a iar la alta intr-a 5a cand tu de fapt ai aceeasi turatie la aceeas viteza. Cum le compari la reprize? A4a cu a5a adica dupa turatie sau a5a cu a5a dupa ce scrie pe nuca?
Nu am testat J-ul ci I-ul. J-ul nu mai este la dealeri.

View Postcodesmm, on 16 noiembrie 2016 - 07:14, said:

@obreja_g , pe Astra K este un motor nou, cel de 150 CP se misca bine dar si cel de 125 CP este ok.  Este un review pe http://www.turatii.ro/?s=Astra+K . Un consilier de la Ford (venit de la Opel) mi-a spus ca Opel va renunta sa mai faca Astra K sedan si vor ramane doar variantele hatchback si break. Si eu urmaresc aceleasi cerinte la o masina (confort bun la volan) fiindca am probleme cu coloana cervicala si trebuie sa tin cont de aceasta, altfel la drum lung este neplacut/rau. Ma deranjeaza masinile care scutura pe drum, care au suspensia tare, setata pentru o tinuta sportiva de drum si nu au confort. Am testat multe masini din clasa compacta, dar Civic sedan nu, deoarece dealerul local nu are masina de test drive (doar in showroom). Fiecare are particularitatile ei, iar in prezent masini proaste nu prea sunt pe piata auto fiindca competitia este mare, mai ales in clasa compacta. In schimb, daca urmaresti confortul la volan si stabilitatea masinii sunt diferente intre ele. De exemplu, intre noul Suzuki SX4 si Vitara (testate recent), diferenta de confort la drum este foarte sesizabila si net in favoarea lui SX4 (Vitara scutura). Ultima testata a fost Megane 4 sedan. Sedanurile au suspensia orientata mai mult spre confort comparativ cu hatchbackurile. Am testat de exemplu la Toyota, hatchbackul Auris  si imediat, pe acelasi traseu am testat Corolla vazand clar diferenta de confort intre ele (Corolla este o masina confortabila la drum). Sunt curios ce o sa alegi
Despre Suzuki nu stiu nimic, trebuie sa vad daca au reprezentanta la Bacau. Ai testat Suzuki SX4 si la viteze mari ? Cum este insonorizarea comparativ cu ceea ce ai mai testat pana acum ? In general dintre masinile testate care ti s-a parut cea mai bine insonorizata la viteze mari ?

#52
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
Mie imi place sa fac test drive cu masinile noi care apar pe piata, sa vad noile tehnologii care sunt puse pe masini si sa vad totodata spre ce sa ma orientez in perspectiva. Actual conduc un Megane 2 sedan Privillege (nu scutura si nu se aude zgomot de rulare, doar de la vant la viteze mai mari) si nu vreau sa achizitionez o masina sub confortul acestuia. Dupa ce fac un test drive, si nu sunt pe deplin edificat de confortul si tinuta de drum a masinii testate, merg imediat cu Megane-ul pe acelasi traseu ca sa pot face comparatia (la cald). In schimb, la  Megane-ul 2 sedan nu ma multumeste tinuta de drum fiind ca o barca (prea se leagana, mai ales pe drum cu denivelari deoarece nu are suspensie independenta pe spate si are Pachet Drumuri Grele din fabricatie). Suzuki SX4 este frumos (mie imi place), http://forum.softped.../#entry20107851 , dar se aude zgomot de rulare (nu exagerat dar se aude) mai tare ca la Golf, Focus, Mazda3, Megane4 sau Astra k. Nu le-am testat si la viteze mari (peste 120 km/h) pe toate, pentru ca nu toti consilierii de vanzari ai dealerilor au acceptat traseul dorit de mine. Nu prea vor sa mergi (pe costul lor) mult in afara localitatii daca nu esti hotarat sa cumperi. Apoi, masinile de test drive sunt de obicei la nivelul de echipare si dotare superior (mai bine antifonate, scaunele cele mai bune, materiale mai de calitate, dar si cele mai scumpe) iar atunci cand cumperi trebuie testata varianta de echipare pe care o doresti. De exemplu, Astra K are pe spate puntea Watt-link (multibrat) doar la motorizarea pe benzina de 150 CP, iar la cea de 125 CP nu are aceasta configurare/dotare care confera stabilitate si confort mai bun. Ce-i de la Opel nu spun acest lucru daca nu-i intrebi. Eu in general urmaresc sa nu scuture/zdruncine masina pe drum cu denivelari deoarece conduc si in zone rurale unde drumurile nu sunt cum ar trebui sa fie, iar drumuri lungi si la viteze mari am doar in concedii si delegatii. Pe forumuri, inclusiv cele monomarca, poti obtine multe informatii, dar pot fi si subiective in functie de asteptarile si viziunea fiecaruia despre masina respectiva. De aceea este bine ca tu cel ce dai banii sa testezi masinile, ca sa fii multumit de alegerea si achizitia facuta.

#53
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postcodesmm, on 16 noiembrie 2016 - 12:35, said:

Mie imi place sa fac test drive cu masinile noi care apar pe piata, sa vad noile tehnologii care sunt puse pe masini si sa vad totodata spre ce sa ma orientez in perspectiva. Actual conduc un Megane 2 sedan Privillege (nu scutura si nu se aude zgomot de rulare, doar de la vant la viteze mai mari) si nu vreau sa achizitionez o masina sub confortul acestuia. Dupa ce fac un test drive, si nu sunt pe deplin edificat de confortul si tinuta de drum a masinii testate, merg imediat cu Megane-ul pe acelasi traseu ca sa pot face comparatia (la cald). In schimb, la  Megane-ul 2 sedan nu ma multumeste tinuta de drum fiind ca o barca (prea se leagana, mai ales pe drum cu denivelari deoarece nu are suspensie independenta pe spate si are Pachet Drumuri Grele din fabricatie). Suzuki SX4 este frumos (mie imi place), http://forum.softped.../#entry20107851 , dar se aude zgomot de rulare (nu exagerat dar se aude) mai tare ca la Golf, Focus, Mazda3, Megane4 sau Astra k. Nu le-am testat si la viteze mari (peste 120 km/h) pe toate, pentru ca nu toti consilierii de vanzari ai dealerilor au acceptat traseul dorit de mine. Nu prea vor sa mergi (pe costul lor) mult in afara localitatii daca nu esti hotarat sa cumperi. Apoi, masinile de test drive sunt de obicei la nivelul de echipare si dotare superior (mai bine antifonate, scaunele cele mai bune, materiale mai de calitate, dar si cele mai scumpe) iar atunci cand cumperi trebuie testata varianta de echipare pe care o doresti. De exemplu, Astra K are pe spate puntea Watt-link (multibrat) doar la motorizarea pe benzina de 150 CP, iar la cea de 125 CP nu are aceasta configurare/dotare care confera stabilitate si confort mai bun. Ce-i de la Opel nu spun acest lucru daca nu-i intrebi. Eu in general urmaresc sa nu scuture/zdruncine masina pe drum cu denivelari deoarece conduc si in zone rurale unde drumurile nu sunt cum ar trebui sa fie, iar drumuri lungi si la viteze mari am doar in concedii si delegatii. Pe forumuri, inclusiv cele monomarca, poti obtine multe informatii, dar pot fi si subiective in functie de asteptarile si viziunea fiecaruia despre masina respectiva. De aceea este bine ca tu cel ce dai banii sa testezi masinile, ca sa fii multumit de alegerea si achizitia facuta.
Buna, daca tu cauti in primul rand suspensia cat mai buna sa stii ca ai facut bine ca ai achizitionat Renault care este renumita pentru suspensia soft pe care o are. Intradevar parca nu sta bine la un drum cu denivelari (trebuie sa reduci viteza dar intotdeauna trebuie sa faci un compromis. Stiu asta deoarece Fusion fiind inalta si ingusta (este din clasa mica) are o suspensie dura. Am mers pe acelasi drum Bacau - Vaslui (un drum foarte pros) atat cu a mea cat si cu o masina de la serviciu (Dacia Sandero care se spune ca are suspensie si mai soft si decat Renault-ul) si am putut vedea diferentele. Astfel cu a mea am putut merge si cu peste 100km/h in unele portiuni, in timp ce cu Dacia nu am putut face acest lucru deoarece aveam impresia ca pierd contactul cu soseaua (bineinteles ca era doar o impresie datorata amplitudinii mari a suspensiei).
Diferenta a fost ca am ajuns mai tarziu decat cu a mea dar nici nu m-am simtit cu rinichii urcati in gat cum m-am simtit cu a mea cand am ajuns. Problema la a mea este ca avand o suspensie tare puteam sa merg si incet cu a mea ca tot simteam fiecare denivelare.
Nu stiu cum va fi cu suspensie independenta, sper ca cei de la Ford sau Honda sa ma lase sa fac test drive si pe un drum denivelat.

#54
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010

View Postcodesmm, on 16 noiembrie 2016 - 12:35, said:

Mie imi place sa fac test drive cu masinile noi care apar pe piata, sa vad noile tehnologii care sunt puse pe masini si sa vad totodata spre ce sa ma orientez in perspectiva. Actual conduc un Megane 2 sedan Privillege (nu scutura si nu se aude zgomot de rulare, doar de la vant la viteze mai mari) si nu vreau sa achizitionez o masina sub confortul acestuia. Dupa ce fac un test drive, si nu sunt pe deplin edificat de confortul si tinuta de drum a masinii testate, merg imediat cu Megane-ul pe acelasi traseu ca sa pot face comparatia (la cald). In schimb, la  Megane-ul 2 sedan nu ma multumeste tinuta de drum fiind ca o barca (prea se leagana, mai ales pe drum cu denivelari deoarece nu are suspensie independenta pe spate si are Pachet Drumuri Grele din fabricatie). Suzuki SX4 este frumos (mie imi place), http://forum.softped.../#entry20107851 , dar se aude zgomot de rulare (nu exagerat dar se aude) mai tare ca la Golf, Focus, Mazda3, Megane4 sau Astra k. Nu le-am testat si la viteze mari (peste 120 km/h) pe toate, pentru ca nu toti consilierii de vanzari ai dealerilor au acceptat traseul dorit de mine. Nu prea vor sa mergi (pe costul lor) mult in afara localitatii daca nu esti hotarat sa cumperi. Apoi, masinile de test drive sunt de obicei la nivelul de echipare si dotare superior (mai bine antifonate, scaunele cele mai bune, materiale mai de calitate, dar si cele mai scumpe) iar atunci cand cumperi trebuie testata varianta de echipare pe care o doresti. De exemplu, Astra K are pe spate puntea Watt-link (multibrat) doar la motorizarea pe benzina de 150 CP, iar la cea de 125 CP nu are aceasta configurare/dotare care confera stabilitate si confort mai bun. Ce-i de la Opel nu spun acest lucru daca nu-i intrebi. Eu in general urmaresc sa nu scuture/zdruncine masina pe drum cu denivelari deoarece conduc si in zone rurale unde drumurile nu sunt cum ar trebui sa fie, iar drumuri lungi si la viteze mari am doar in concedii si delegatii. Pe forumuri, inclusiv cele monomarca, poti obtine multe informatii, dar pot fi si subiective in functie de asteptarile si viziunea fiecaruia despre masina respectiva. De aceea este bine ca tu cel ce dai banii sa testezi masinile, ca sa fii multumit de alegerea si achizitia facuta.

Chiar si fara acea suspensie de care zici opelul mi s-a parut mai lipit de sosea decat civic.opelul cu care am facut drive test era echiparea enjoy cu ceva optionale.legat de antifonare e o diferenta mare.in opel discutam linistit cu reprezentanta si la 140.in civic de la 80 mi se parea f mare zgomotul de rulare.pt mine din tot ce am testat pana acum ceedul mi-a placut cel mai mult.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate