Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Honda Civic Sedan 1.8 MT vs. Ford Focus Sedan 1.0 ecoboost

- - - - -
  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#19
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Eu nu inteleg de ce cauti sedan. Ai un Fusion care e cred ca cea mai practica masina raportata la volumul ocupat pe care am condus-o vreodata si vrei sedan. Cauta un hatch sau un break. Uite-te si la coreene, daca nu vrei griji urmatorii zece ani un Ceed PE ti s-ar potrivi ca o manusa.

#20
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View Postobreja_g, on 11 noiembrie 2016 - 21:23, said:

Deoarece esti posesor de Honda de mai mult timp imi poti spune:
1) De pe la ce turatie devine zgomotoasa?
2) Ai fost pe drumuri mai inclinate ? In ce turatie trebuia s-o tii, nu neaparat ca sa ajungi in frunte dar nici sa nu incurci traficul. Eu am inteles ca trage destul de bine si la 2500, asa este ?
Revin cu astfel de intrebari deoarece este posibil sa nu pot prinde astfel de situatii la un drive test. Multumesc.
1. Pe la 3000 rpm incepi sa sesizezi motorul.
2. De la Novaci la Ranca am urcat cu a 3-a pe portiunile drepte. Se simtea ca aerul era rarefiat. Nu ai cum sa incurci traficul cu masina asta. Lucru curios, Civicul beculeste schimbarea intr-o treapta superioara pe la 1300 rpm, dupa parerea mea foarte jos. La 2500 esti deja intr-o zona foarte confortabila de cuplu si putere. Treapta a 6-a o cere pe la 47 km/h. La 5000 rpm, treapta a 6-a, ai 190 km/h. Mai mult n-am incercat.




View Postunderb, on 12 noiembrie 2016 - 00:59, said:

Cum ziceam, fa un test. Eu am facut cu ambele Posted Image
Cu schimbat in rosu, nu mai conteaza cuplul, daca motorul e aspirat sau turbo, benzina sau diesel. Conteaza doar greutatea, puterea si dupa o anumita viteza aerodinamica asa ca nu mira timpii Civicului doar ca asta e dinamica greu de obtinut si care necesita anticipare tot timpul.

Cum ziceam, testul e sfant.
Eu n-am facut test drive nici la Astra G, nici la Civic. Sunt foarte multumit de Astra si incantat de Civic.

Edited by danvlas, 12 November 2016 - 10:49.


#21
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postunderb, on 12 noiembrie 2016 - 00:59, said:

Cum ziceam, fa un test. Eu am facut cu ambele Posted Image
Dupa aia mai vorbim.
Datele sunt bune cand nu ai masinile la dispozitie dar nu zic totul despre cum si cand e livrata puterea.

Legat de Astra, are treptele mai lungi pt ca are puterea maxima incepand cu o turatie mai mica.
A4a de la Astra are cam aceleasi turatii ca a5a de la Civic iar a5a la Astra ca a6a la Civic si urmeaza si a6a care nu are corespondenta la Civic. Pana la urma te intereseaza raportul de transmisie nu ce numar are pe schimbator acea treapta. Avantajul e turatia mai mica la viteza mare. Degeaba scrie tr6 pe schimbator daca una are 2500rpm la 130 la ora iar alta spre 3500, la fel ca prima intr-a 5a. Ce compari? Cum raspund intr-a 6a la 130 sau cum raspund la 3500rpm la 130 la ora? Chestiile astea nu se vad pe hartie dar se vad pe drum.

Cu schimbat in rosu, nu mai conteaza cuplul, daca motorul e aspirat sau turbo, benzina sau diesel. Conteaza doar greutatea, puterea si dupa o anumita viteza aerodinamica asa ca nu mira timpii Civicului doar ca asta e dinamica greu de obtinut si care necesita anticipare tot timpul.

Cum ziceam, testul e sfant. Pe langa felul in care livreaza puterea sunt o multime de alte chestii care te pot face sa o alegi pe una sau pe alta. Asta mai ales ca nu vb de diferente f mari de dinamica desi ele exista.
Evident ca drive test-ul va fi decisiv in alegere dar cautam sa vad din discutiile pe acest forum ce anume trebuie sa verific la drive test. Nici nu stiu daca ma vor lasa sa-l fac cum vreau eu. Am inteles de la cineva ca pe el l=a lasat sa faca drive test doar in oras si pentru putin timp. Daca nu ma inteleg cu dealerul ca vreau sa fac un drive test cu 4 persoane in masina si in afara orasului la 130 km/h nici n-are sens sa mai discut cu ei. Nu mai vreau sa iau o masina numai dupa ce se spune despre ea. Dupa atatia ani de condus pe diverse masini la serviciu si dupa discutii in contradictoriu cu colegii asupra calitatii lor m-am lamurit ca o masina trebuie sa se muleze pe felul tau de a fi si a conduce si nu trebuie sa epateze pe altii. La Iasi inca nu am discutat conditiile drive test-ului deoarece doream sa-l fac in ianuarie pentru a putea sa vina si sotia cu mine si atunci a ramas ca revin ei cu un telefon. Oricum pareau destul de cooperanti fiind un dealer destul de mic. Mai degraba s-ar putea sa am probleme la mine in oras la Tiriac Auto care e firma mai mare, au vanzari mari pentru flote si de obicei se arata deranjati cand vine cu pretentii cate o persoana fizica caruia ii vand doar o masina. Dar o sa mai va tin la curent cu concluziile de dupa drive test.

View Postcodesmm, on 12 noiembrie 2016 - 07:23, said:

@obreja_g , se poate face/imbunatati insonorizarea aftermarket. Se gasesc materiale de calitate si se poate realiza o insonorizare eficienta. Confortul la volan se completeaza si cu confortul psihic dat de faptul ca motorul este suficient de puternic pentru o depasire rapida, in siguranta si fara risc. Poti sa afli mai multe despre Civic sedan pe jurnalul de bord facut destul de complet si obiectiv de colegul @marr   http://forum.softped...replacemet-car/ . Cei care au pus folii pe geamuri, spun ca se imbunatateste confortul termic (caldura de la soare se reduce) dar nu scade zgomotul din afara masinii si zgomotul de la vant. Asiaticele din clasa compacta (Honda Civic sedan, Mazda 3 sedan, Corolla, etc.) nu au geamuri atermice nici macar la optionale. Caroseria sedan (cu exceptia celor cu haion - Octavia, Rapid, Toledo) este cea mai nepractica fiindca desi are portbagaj mai mare, nu poti pune obiecte de dimensiuni mai mari din cauza spatiului de deschidere mic, dar este eleganta si frumos proportionata.
Stiu ca se pot face multe chestii after market dar din experienta mea de pana acum cu cei din service-uri n-as vrea sa trec pe la ei cu o masina noua. Daca folii intradevar pot sa pun deoarece mi-au spus ca pot sa le aplice fara sa demonteze nimic, in ceea ce priveste insonorizarea aftermarket mai bine spun pasPosted Image . Oricine stie ca la service dupa ce demonteaza ceva le raman suruburi in plus dupa ce pun totul la loc Posted Image !

#22
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Minusuri la Civic:
- geam cu impuls doar la sofer
- nu poti inchide geamurile cu cheia, daca le-ai uitat deschise
- taie curentul dupa 10 minute de la oprire. Daca stai in masina cu geamul deschis 10 minute, ca sa-l inchizi trebuie sa pui contactul.
- taie curentul la prima deschidere a unei usi din fata.
- porcbagaj pe masina greu de pus
- radio FM slabut.

Plusuri (aici sunt subiectiv):
- un motor incredibil
- o senzatie incredibila
- nu o confunzi in parcare, ca la VW sau BMW.



#23
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Comparativ cu Fusion-ul, oricare dintre cele doua masini va fi la ani lumina, atat la reprize cat si la confort. Parerea mea e ca e o chestiune de gust.

#24
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View PostdanX, on 12 noiembrie 2016 - 09:43, said:

Eu nu inteleg de ce cauti sedan. Ai un Fusion care e cred ca cea mai practica masina raportata la volumul ocupat pe care am condus-o vreodata si vrei sedan. Cauta un hatch sau un break. Uite-te si la coreene, daca nu vrei griji urmatorii zece ani un Ceed PE ti s-ar potrivi ca o manusa.
Fusion este practica dar are portbagajul mic si din ce am si la celelalte hatch-uri nici ele nu stau mult mai bine. Sincer m-am saturat sa tot fac scamatorii ca sa-mi incapa toate bagajele cand plec intr-o excursie de 2 - 3 saptamani. Ba cand am fost si cu soacra prin strainatate a trebuit sa pun si portbagaj suplimentar. Break-urile nu-mi plac cum arata indiferent de marca.
Coreenele din cate am inteles sunt extrem de silentioase la viteze mici dar devin zgomotoase la viteze mari. O sa incerc un drive test si cu un Hyundai (au tot la Tiriac la noi in oras) deoarece au garantie de 7 ani deci ar trebui sa fie fiabile.

#25
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Te vad ca tragi spre H :)
Nu stiu daca cel drept si cel inclinat sunt echivalente :)

#26
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postdanvlas, on 12 noiembrie 2016 - 16:37, said:

Minusuri la Civic:
- geam cu impuls doar la sofer
- nu poti inchide geamurile cu cheia, daca le-ai uitat deschise
- taie curentul dupa 10 minute de la oprire. Daca stai in masina cu geamul deschis 10 minute, ca sa-l inchizi trebuie sa pui contactul.
- taie curentul la prima deschidere a unei usi din fata.
- porcbagaj pe masina greu de pus
- radio FM slabut.

Plusuri (aici sunt subiectiv):
- un motor incredibil
- o senzatie incredibila
- nu o confunzi in parcare, ca la VW sau BMW.
Asta cu taiatul curentului sunt obisnuit deoarece si la Fusion este la felPosted Image ! Cu portbagajul sper sa nu fie nevoie deoarece de aia vreau sedan Posted Image ! Radioul pentru mine nu e o chestie prea importanta, un stick USB e tot ce-mi trebuie ca incape suficienta muzica pe elPosted Image . Dupa drive test o sa-ti spun daca esti sau nu subiectiv
Multumesc.

View Postdanvlas, on 12 noiembrie 2016 - 16:45, said:

Te vad ca tragi spre H Posted Image
Nu stiu daca cel drept si cel inclinat sunt echivalente Posted Image
Daca te referi la hatch vs. Sedan atunci sunt mult diferite. Hatch mi-as fi luat pana in 30 de ani. Intradevar ma incanta mai mult Honda (dotari mai multe la un pret mai mic decat Ford Trend si motor mai puternic decat 1.0 ecoboost)
Dar drive test-ul va decide. Sau daca pana in primavara Ford vine cu o oferta buna pentru 1.5 ecoboost sar sigur in barca cealalta. Sau cine stie daca celelalte drive teste nu imi rezerva surprize fata de teorie la alte marci ....
Deocamdata intradevar Honda e prima pe listaPosted Image

#27
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
la sedan platesti aerul de deasupra capacului porkbagajului degeaba. Mai ales ca la Sedan-uri compacte ai o deschidere foarte mica, astfel ca cei 500 de litri devin utili daca cari porumb vrac.
Atunca un ochi pe la Octavia. Pare-se ca motorul 1.0 TSI e chiar decent si fiabil.

#28
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Nu, ma refer la Honda (H drept) versus Hyundai (H inclinat)

Inca un minus: daca ai usile incuiate, pui cheile in portbagaj si inchizi portbagajul.... oops.

Edited by danvlas, 12 November 2016 - 17:27.


#29
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Asa e la toate cu inchiderea...

Referitor la concedii de 3 saptamani cu capra purcel etc fusionul inghite mai mult ca incarci pana sus, la sedan daca forma nu e ok e posibil sa ai surprize ca nu pui prea multe ca nu intra desi spatiul ar fi.

Plus cea mai crunta realizare e cand ai o cutie care incape in portbagaj dar nu trece de gura acestuia. Rezultatul e ca stai si te uiti la ea cand in fusion deja erai plecat. Daca spatiul portbagajului e important atunci practicalitatea unui break e foarte buna. Daca nu, exista skoda cu portbagaj de tip hatch.

Eu as arunca un ochi la Renault Megane sedan/break am mers cu el cu motorul diesel si era f ok insonorizata. Plus ca arata foarte bine.

Edited by t-balt, 12 November 2016 - 19:08.


#30
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postt-balt, on 12 noiembrie 2016 - 19:06, said:

Asa e la toate cu inchiderea...

Referitor la concedii de 3 saptamani cu capra purcel etc fusionul inghite mai mult ca incarci pana sus, la sedan daca forma nu e ok e posibil sa ai surprize ca nu pui prea multe ca nu intra desi spatiul ar fi.

Plus cea mai crunta realizare e cand ai o cutie care incape in portbagaj dar nu trece de gura acestuia. Rezultatul e ca stai si te uiti la ea cand in fusion deja erai plecat. Daca spatiul portbagajului e important atunci practicalitatea unui break e foarte buna. Daca nu, exista skoda cu portbagaj de tip hatch.

Eu as arunca un ochi la Renault Megane sedan/break am mers cu el cu motorul diesel si era f ok insonorizata. Plus ca arata foarte bine.
Skoda Octavia care este foarte bine insonorizata este din clasa medie (Passat, Mondeo) si este scumpa pentru mine dar daca gasesc vreo oferta o voi lua in considerare mai ales datorita portbagajului de tip hatch. Bineinteles exclud din start varianta cu motor 1.2TSI 86CP care mi se pare o gluma sinistra (chiar sunt curios daca incearca sa vanda asa ceva si intr-o tara din vest). La pret de lista cu motorul lor de 1.0 TSI este egala cu 1.5 ecoboost de la Focus ceea ce inseamna ca ar trebui sa ma impresioneze mult mai bine ca insonorizare si tinuta de drum pentru a o alege in detrimentul acestuia. Dar deja vorbesc de limita de sus a bugetului si asta in cazul in care apar oferte care sa mai scada ceva din pretul de lista.
Multumesc oricum pentru sugestii deoarece la drive test ma voi uita si la gura de incarcare la sedan-uri.

View Postdanvlas, on 12 noiembrie 2016 - 17:23, said:

Nu, ma refer la Honda (H drept) versus Hyundai (H inclinat)

Inca un minus: daca ai usile incuiate, pui cheile in portbagaj si inchizi portbagajul.... oops.

Nu ma prinsesem ce-s cu H-urile astea Posted Image ! Da Hyundai e undeva destul de departe in preferintele mele, dar voi face un drive test si cu ea, mai ales ca aici in Bacau se vinde tot la 'mustacios' ca si Ford-ul, poate-i incaier putin pe vanzatori sa scot un pret mai bun daca nu-mi iau totusi Honda.Posted Image !
Asta cu portbagajul am patit-o si eu la FusionPosted Image , nu degeaba a doua cheie sta tot timpul la nevasta-meaPosted Image !

View Postt-balt, on 12 noiembrie 2016 - 19:06, said:

Asa e la toate cu inchiderea...

Referitor la concedii de 3 saptamani cu capra purcel etc fusionul inghite mai mult ca incarci pana sus, la sedan daca forma nu e ok e posibil sa ai surprize ca nu pui prea multe ca nu intra desi spatiul ar fi.

Plus cea mai crunta realizare e cand ai o cutie care incape in portbagaj dar nu trece de gura acestuia. Rezultatul e ca stai si te uiti la ea cand in fusion deja erai plecat. Daca spatiul portbagajului e important atunci practicalitatea unui break e foarte buna. Daca nu, exista skoda cu portbagaj de tip hatch.

Eu as arunca un ochi la renault megane sedan/break am mers cu el cu motorul diesel si era f ok insonorizata. Plus ca arata foarte bine.
In legatura cu Megane am mers cu ambele variante (diesel si benzina) ca pasager si am remarcat ca varianta pe motorina era mai bine insonorizata (probabil datorita motorului mai zgomotos). E drept ca erau Megane 3. O sa vad daca nu au schimbat ceva din politica asta la Megane 4 caci pe motorina nu iau deoarece iese din buget si nici nu amortizez diferenta la 10000 pe an.

#31
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Octavia, in numele lui Cristi, e clasa compacta. Doar ca e catai balena. Mondeo si Passat au treaba cu Superb. Arunca un ochi la cateva breakuri compacte, care arata mai degraba a hatch-uri alungite: Ceed SW/i30 Break noi sau Volvo v40 sh.

#32
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015
E cineva care are sau a condus mai mult Ford Focus 1.0 ecoboost de 125 CP ? Pana acum nu au intrat pe acest topic decat posesori de Honda in afara celor de la care am primit sfaturi referitor la alte marci si carora la multumesc la toti. Dar as dori o parere despre acest Ford si direct de la cineva care l-a condus mai mult. Ma interesa cat de tare se simte la dinamica ei cand este incarcata cu 2-3 persoane, bagaje si AC pornit. Este clar ca se va resimti, dar m-ar interesa o comparatie cu o masina avuta anterior. Am vazut o astfel de comparatie pe club ford al unui fost posesor de VW 1,9 TDI si era foarte dezamagit, dar tinanad cont de motorizarea pe care a avut-o inainte nici nu ma mira. M-ar fi interesat comparatia cu o alta benzinara dar nu de 2000 cmc.

#33
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,083
  • Înscris: 09.01.2007

View Postdanvlas, on 11 noiembrie 2016 - 18:30, said:


25.000 km, absolut nici o problema, iar suspensia independenta spate cred ca m-a scapat ieri de o rasturnare intr-o manevra de evitare a unui BMW la cca 100 km/h.

dap, suspensia independenta e una din primele chestii la o masina
multi considera ca e un detaliu tehnic neinteresant, mai bine dau banii pe vopsea metalizata

#34
medecinsenior

medecinsenior

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 02.01.2016
Mergi la un drive test cu Octavia de 1.0 TSI si apoi mai vorbim. Eu detin o Octavia 2 (modelul anterior) si nu exista  echilibru mai bun design/utilitate/volum portbagaj ca sistemul de portbagaj al celor de la Skoda (liftback se cheama, design de sedan, dar utilitate de hatch cu volum de break).

Motorul de 115 cp trage bine si sanatos de la 2000 rpm pana dupa 5500, un consum foarte bun (la drive test, nemenajata deloc si cu trafic relativ aglomerat a scos 8.2l) acum o poti gasi foarte decent dotata la 13-14 000 euro. Neaparat sa negociezi cu dealerul, mie la prima strigare mi-a facut discount de 1000 euro. Dar incearca la cei din Bucuresti, in provincie sunt mai zgarciti :)

#35
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postoverseas, on 13 noiembrie 2016 - 22:01, said:

dap, suspensia independenta e una din primele chestii la o masina
multi considera ca e un detaliu tehnic neinteresant, mai bine dau banii pe vopsea metalizata
Depinde de implementare. Sunt masini cu o banala punte H pe spate care rup circuitele in doua. Doar nu credeti ca tot ce nu e independent e osie de remoca iar tot ce e i dependent e miez.

Sa nu mai zic de partea comica. Mai toate economy boxurile astea subvireaza in draci iar lumea sufera de suspensie independenta pe spate cand problema e pe fata cu McPhersonul. Buna, rea, nu conteaza, independenta sa fie.

Personal o vad ca pe o complicatie inutila pe o masina de genul asta. Dupa ce aduni niste km in bord stai tot timpul sa faci geometria. Asta daca nu ignori pur si simplu problema si mergi asa cu ea cum fac cei mai multi.

Edited by underb, 13 November 2016 - 23:43.


#36
obreja_g

obreja_g

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 428
  • Înscris: 14.12.2015

View Postmedecinsenior, on 13 noiembrie 2016 - 22:58, said:

Mergi la un drive test cu Octavia de 1.0 TSI si apoi mai vorbim. Eu detin o Octavia 2 (modelul anterior) si nu exista  echilibru mai bun design/utilitate/volum portbagaj ca sistemul de portbagaj al celor de la Skoda (liftback se cheama, design de sedan, dar utilitate de hatch cu volum de break).

Motorul de 115 cp trage bine si sanatos de la 2000 rpm pana dupa 5500, un consum foarte bun (la drive test, nemenajata deloc si cu trafic relativ aglomerat a scos 8.2l) acum o poti gasi foarte decent dotata la 13-14 000 euro. Neaparat sa negociezi cu dealerul, mie la prima strigare mi-a facut discount de 1000 euro. Dar incearca la cei din Bucuresti, in provincie sunt mai zgarciti Posted Image
Voi merge neaparat, am vazut si eu promotia asta iar skoda ma incanta prin deschiderea de tip hatch. In plus Octavia comparativ cu sora ei mai mica Rapid este mai bine insonorizata. Daca o iau va ramane insa ca un ghimpe in suflet problema fiabilitatii. Motorul e model mai nou decat cel de la Ford si recent pe Club Ford am citit de cineva care la 45000 km i-a crapat un piston.
Si ca tacamul sa fie complet dupa ce a durat 3 luni reparatia in garantie, la nici o luna a sesizat si scurgeri de antigel. Omul era de prin Timisoara deci parerea mea proasta despre service-urile Ford se adevereste. A mea am luat-o second hand, am mai mers 8 ani cu ea fara probleme si dupa prima interventie la ei am inceput sa-i vizitez mai des. O fi fost si vechimea masinii dar prea au inceput problemele sa curga dupa ce am avut prima interventie la ei.
Ce stii de service-urile de la Skoda ?
Cei care au Honda ce parere au despre service-uri ?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate