Un 4x4 accesibil
Last Updated: Dec 07 2019 19:27, Started by
johnnydanut
, Oct 27 2016 13:44
·
0
#55
Posted 28 October 2016 - 07:13
Ala intra la "drum pietruit"? Din cauza noroiului nu urci.
Si vine primaria sa dezapezeasca pe acolo? Cred ca-s foarte plictisiti. Decit sa-ti mai iei un fier de mii de euro vezi ce meseriasi/santiere/constructii ai prin zona si ce poti improviza cu niste materiale si un bacsis. Drumul e mult mai important, poate mai vine careva la tine, poate ai o urgenta. Edited by f300, 28 October 2016 - 07:14. |
#56
Posted 28 October 2016 - 07:29
cea mai buna varianta de 4x4 la bugetul tau ar fi un Land Rover freelander(cu volan pe stanga si inmatriculat ajunge undeva la 2500 e) am testat eu 2 pana acum si merita doar ca atentie motor 2000 diesel(modelul de bmw) nu 1,8 benzina ca-s consumatoare.asta in cazul in care vrei 4x4 neaparat cu toate ca repararea drumului cred ca e cea mai buna varianta
|
#57
Posted 28 October 2016 - 07:58
Acolo drumu-i problema, nu masina. Cauta sa mai iei din "cocoasa" aia, sa nu mai fie asa abrupta, ca asta nu te lasa sa urci. Combinata cu noroiul ... ca piatra cam lipseste ... Daca pui niste piatra, in asa fel incat urcarea sa se faca putin "in trepte", dar urcabile, sa-ti dispara "cocoasa" de sus, vei putea urca linistit.
Edited by shymano, 28 October 2016 - 07:58. |
#58
Posted 28 October 2016 - 08:29
MikeSpike, on 28 octombrie 2016 - 00:52, said:
"Pentru sanatatea d-voasta faceti zilnic miscare(sport)".Hai ma,ce draq,pt.3,5,50 mt schimbi masina? shymano, on 28 octombrie 2016 - 07:58, said:
Acolo drumu-i problema, nu masina. Cauta sa mai iei din "cocoasa" aia, sa nu mai fie asa abrupta, ca asta nu te lasa sa urci. Combinata cu noroiul ... ca piatra cam lipseste ... Daca pui niste piatra, in asa fel incat urcarea sa se faca putin "in trepte", dar urcabile, sa-ti dispara "cocoasa" de sus, vei putea urca linistit. Cred ca o masina cu tractiune spate ar urca mai usor acolo (nu degeaba imi recomanda cineva sa urc in marsarier) pentru ca cele cu tractiune fata pierd aderenta din cauza ridicarii trenului fata. N-am mai fost de cand era uscat pe acolo si acum am vazut si eu ca a cam disparut piatra de pe drum (a luat-o apa) asa ca se impune o noua pietruire . Edited by johnnydanut, 28 October 2016 - 08:36. |
#59
Posted 28 October 2016 - 09:55
Dupa poze, nu-ti trebuie ceva cu unghiuri de trecere, nu ai nevoie. Merge si un break 4x4, cand e noroi singura solutie sunt anvelope dedicate de teren.
|
#60
Posted 28 October 2016 - 10:30
johnnydanut, on 28 octombrie 2016 - 08:29, said: Cred ca o masina cu tractiune spate ar urca mai usor acolo (nu degeaba imi recomanda cineva sa urc in marsarier) pentru ca cele cu tractiune fata pierd aderenta din cauza ridicarii trenului fata.. Drumul daca-l faci din beton cu bare de fierbeton striat deasupra , ii faci o " fundatie " din piatra concasata si ridici nivelul drumului deasupra pamantului astfel , la ploi , nu-ti intra tina pe calea de rulare . |
#61
Posted 28 October 2016 - 10:50
Tractiunea spate are mai multe efecte.
La demarare si accelerare are randament mai mare, ca de altfel si la urcare, dar..... Pe de alta parte, tractiunea spate limiteaza abrupt controlul directiei, atat pt. ca directia fara motricitate este bleaga, cat si pt. ca rotile motrice spate pot sa traga masina aiurea, dupa cum apare la intamplare o tendinta de alunecare intr-o directie su alta. Din cauza asta si din altele suplimentare, tractiunea integrala este superioara, deoarece pastreaza avantajele ambelor sisteme. Randamentul mai mare la urcare poate avea efect negativ, daca masina fuge in alta directie decat vrea soferul. Edited by loock, 28 October 2016 - 10:52. |
#62
Posted 28 October 2016 - 11:10
cobi1, on 28 octombrie 2016 - 10:30, said:
Din nefericire habar nu ai ce vorbesti daca ai impresia ca urci mai bine cu tractiune spate . Ca cineva iti recomanda sa urci in R e altceva .... Drumul daca-l faci din beton cu bare de fierbeton striat deasupra , ii faci o " fundatie " din piatra concasata si ridici nivelul drumului deasupra pamantului astfel , la ploi , nu-ti intra tina pe calea de rulare . |
#63
Posted 28 October 2016 - 12:00
Eu zic ca degeaba bagi betoane in pamant, de la apa se distruge in 3 ani, trebuie sa-i mai faci si fundatie cu pietris etc; iar daca e apa multa sau noroi pe ciment tot aluneca rau.
|
#64
Posted 28 October 2016 - 12:44
Dar nu va e mai usor sa luati din coama ?? Sa faceti imbinarea mai lina.
Piatra peste noroiul ala tot trebuie pusa ... sau altceva. |
|
#65
Posted 28 October 2016 - 12:57
Cum o dai, cum o scoti iesi in pierdere dc schimbi loganul pe care il cunosti doar ca sa iei un 4x4.
Nu e solutie sa puneti toti bani si sa cumparati terenul necesar pt serpenina ? |
#66
Posted 28 October 2016 - 13:21
vladdy99, on 28 octombrie 2016 - 12:57, said:
Cum o dai, cum o scoti iesi in pierdere dc schimbi loganul pe care il cunosti doar ca sa iei un 4x4. Nu e solutie sa puneti toti bani si sa cumparati terenul necesar pt serpenina ? shymano, on 28 octombrie 2016 - 12:44, said:
Dar nu va e mai usor sa luati din coama ?? Sa faceti imbinarea mai lina. Piatra peste noroiul ala tot trebuie pusa ... sau altceva. |
#67
Posted 28 October 2016 - 14:04
Peisajul e mirific, bravo, dar nu scapi de a lua un 4x4 cu minim 18 cm garda la sol.
(pana atunci pune 2 avelope cu rizuri mari, peste M&S) |
#68
Posted 28 October 2016 - 15:02
Uite cum au facut altii la un drum in rampa accentuata. E drept ca un 2x4 nu poate urca dar nici nu ai asemenea inclinatie.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qvPEDHbLclQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#69
Posted 28 October 2016 - 15:03
Mai mult ca sunteti 3 cotizanti la drum , merita sa faceti drumul si puneti fierul striat doar pe potiunile cu panta mai accentuata ( fier beton de fi10-12 , 20 de ani nu ai treaba ca nu se " manca " ) . Nici nu ar fi asa de necesar , dar am zis ca o masura suplimentara . Cand drumul e din beton poa sa ploaie cu galeata si tot urci cu orice tiriboanta , iarna imprastii niste nisip ici colo unde e panta mai abrupta si mergi fara griji , nisipul pana vara , se matura singur deci nici nu-i stres .
Daca tot insisti cu 4x4 atunci sfatul meu e sa-ti iei unul greu , nu o trompeta de Jimny care are 800 kg cu tot cu sofer , ca pe gheata si in panta te poti kk pe el 4x4 ... Edited by cobi1, 28 October 2016 - 15:23. |
|
#70
Posted 31 October 2016 - 15:02
Ma nene ma, ala nu-i drum, e sleau noroios. Acolo cind ploua vrei MT-uri si reductor. Poti incerca si fara reductor, mai vezi tu ce gard demolezi.
Cu un 4x4 in mintile lui si cu gumele potrivite te joci pe acolo, cu toate ca daca se face gheata in virful ala de panta nu-i amuzant nici asa. Problema este ca o masina echipata pentru conditiile alea nu se impaca nicicum cu asfaltul. Si nici bugetul tau nu se impaca cu un 4x4 in care poti avea incredere ca nu se rupe la prima fortare. |
#71
Posted 31 October 2016 - 18:54
Da , m-am cam resemnat in privinta unui 4x4 accesibil ca pret . La primavara o sa incercam sa facem chestia cu betonul si daca nu da randament cu loganul o sa iau un 4x4 caruia ii va fi oricum mai bine pe betonul ala decat prin mocirla. Si vorba cuiva , poate mai vine cineva pe la mine cu masina personala si-i prinde bine ca n-o mai chinuie pe noroi.
|
#72
Posted 31 October 2016 - 21:16
Dalat, aranjat, sare si nisip iarna si merge un 2x4 fara probleme.
Dar un 4x4 pentru distractie in off-road....merita. Edited by bumpocbum, 31 October 2016 - 21:18. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users