Cum pot valorifica ideea unui joc?
#1
Posted 19 September 2016 - 12:43
sa presupunem ca ai o idee de joc video.
sa te duci sa protejezi ideea la osim nu merita, pentru simplul fapt ca te-ar costa enorm sa o protejezi si in afara, asa ca odata expusa public ea poate fi folosita in afara tarii. asa ca vin si intreb. exista firme romanesti care produc jocuri si care pot fi contactate si care sa zicem, sunt "serioase"? serioase in sensul ca nu dupa ce expui ideea ei iti multumesc frumos dar te refuza pe motiv ca ..., iar de a doua zi se pun pe treaba. evident daca ideea este intr-adevar una viabila si nu tampenie cap coada. (daca siti de astfel de firme chiar v-as ruga sa le mentionati) o a 2-a intrebare/idee, care sincer sa fiu ma intereseaza mai mult. este posibil sa aduni in romania o echipa cu care sa poti duce la bun sfarsit o astfel de intreprindere? oameni cu adevarat buni in diversele sectiuni de realizare a produsului. si ca sa preantampin intrebari de genul "ce buget ai alocat" sau ceva asemanator, plata muncii, spun ca nu. ideea ar fi ca nucleul format sa fie asociati cu parti egale intr-o societate comerciala si toate beneficiile (sau esecul total) se vor imparti in mod egal. asa ca toate costurle sunt acoperite de fiecare in parte poate mai putin anumite sectiuni hardware(nu stiu, zic si eu) stiu ca "eventualul" inters al cuiva ar depinde clar tipul jocului, dar momentan as vrea sa cunosc cateva opinii generale. deasemenea am sa va rog sa treceti peste partile care contin referiri la "genialitatea" sau inovativitatea" pe care ar avea-o jocul in spate. sa ne limitam la a considera ca este "doar" o idee explorabila. PS scuze daca nu este pe aria corecta dar nu am gasit ceva apropiat. daca exista ceva dedicat am sa rog moderatorii sa mute subiectul unde ii ste locul. multumesc Edited by nexusm, 19 September 2016 - 12:44. |
#2
Posted 19 September 2016 - 13:08
1. da, sunt firme din romania care dezvolta jocuri. chiar si firme mari (ubisoft, ea) au birouri aici
2. da, e posibil, dar nu asa cum vrei tu. cei cu adevarat buni au deja locuri de munca bine platite si nu vor avea motive sa alerge impreuna cu tine dupa o idee care s-ar putea sa nu aiba succes. pe scurt: in marea majoritate a cazurilor, idea unui joc conteaza destul de putin. poti sa ai o idee stralucita, daca nu vei reusi sa o implementezi cum trebuie nu va valora nimic. sfat: cauta si citeste pe net despre jocul "daikatana". si gandeste-te: daca nici o personalitate recunoscuta din domeniul jocurilor pe calculator, cu resurse gramada, n-a reusit sa dezvolte un joc de succes, ce te face pe tine sa crezi ca vei reusi? |
#3
Posted 19 September 2016 - 13:15
nexusm, on 19 septembrie 2016 - 12:43, said:
sa presupunem ca ai o idee de joc video. Art. 9 Nu pot beneficia de protectia legala a dreptului de autor urmatoarele: a) ideile, teoriile, conceptele, descoperirile stiintifice, procedeele, metodele de functionare sau conceptele matematice ca atare si inventiile, continute intr-o opera, oricare ar fi modul de preluare, de scriere, de explicare sau de exprimare; nexusm, on 19 septembrie 2016 - 12:43, said:
este posibil sa aduni in romania o echipa cu care sa poti duce la bun sfarsit o astfel de intreprindere? si ca sa preantampin intrebari de genul "ce buget ai alocat" sau ceva asemanator, plata muncii, spun ca nu. Edited by neagu_laurentiu, 19 September 2016 - 13:17. |
#4
Posted 19 September 2016 - 13:20
ok, sa inteleg atunci ca unica posibilitate e aceea de a incerca vanzarea "ideii", cu riscul real de a o pierde.
|
#5
Posted 19 September 2016 - 13:36
N-am de unde sa-ti cunosc viitorul, poti sa incerci. Eu am zis ce vad imprejurul meu. Mai poti darui ideea lumii intregi, si-ti fac altii jocul open-source, daca e ceva interesant.
|
#6
Posted 19 September 2016 - 14:04
@neagu.laurentiu, nu-i nevoie sa fii caustic.
si eu vad ce este in jurul meu. numai negare. de-asta am deschis subiectul. poate unii dintre noi sunt mai constructivi, poate unii dintre noi sunt mai pasionali, poate unii dintre noi sunt dispusi sa-si asume riscuri. si daca tot sustii idea ca fara buget nu se poate, da-mi un exemplu in ceea ce te priveste (poate ca pe PM), la ce-ai fi, tu, util unui astfel de proiect si care ti-ar fi pretul/luna sau /proiect. nu-ti imagina ca ceea ce definesc eu a fi "idee" este ceva de genul: "hai sa facem un joc" sau "hai sa facem un shooter, etc" fara a nu avea in spatele ei o sustinere teoretica, un scenariu (cu tot ceea ce-ar putea fi definit ca fiind "novator" si cu toate detaliile ce-ar fi necesare unei abordari profesioniste) eu incerc realmente sa evaluez o situatie, cu un posibil viitor sau nu, cu un posibil succes sau nu. nu cred ca esti posesorul unui glob de sticla, asa ca, ai dreptate, nu ai de unde sa-mi cunosti viitorul, nici macar in ceea ce priveste acesta idee de joc. din acesta cauza am mentionat ca nu-i nevoie sa fii caustic in exprimare. ti-am inteles parerea si fara sa o judec in niciun fel, o voi bifa ca statistica in dreptul "nu se poate, spre imposibil" (cu argumentele aduse de tine). dar atat. Edited by nexusm, 19 September 2016 - 14:09. |
#7
Posted 19 September 2016 - 14:14
Chiar n-am vrut sa fiu caustic!
In anii '9x, treaba asta cu alcatuitul echipelor de entuziasti mergea, acum eu sunt sceptic (dar acum zici, pune la statistica doar). Eu sunt programator, as putea sa "bat cu ciocanul" ce zici tu acolo. Insa sunt prins in proiecte pe bani, n-am nici un motiv sa renunt la contractele mele aducatoare de venit in favoarea oricarei idei de pe un forum. Edited by neagu_laurentiu, 19 September 2016 - 14:16. |
#8
Posted 19 September 2016 - 14:20
neagu_laurentiu, on 19 septembrie 2016 - 14:14, said:
Chiar n-am vrut sa fiu caustic! In anii '9x, treaba asta cu alcatuitul echipelor de entuziasti mergea, acum eu sunt sceptic (dar acum zici, pune la statistica doar). Eu sunt programator, as putea sa "bat cu ciocanul" ce zici tu acolo. Insa sunt prins in proiecte pe bani, n-am nici un motiv sa renunt la contractele mele aducatoare de venit in favoarea oricarei idei de pe un forum. corect si suficient, multumesc. |
#9
Posted 19 September 2016 - 14:27
neagu_laurentiu, on 19 septembrie 2016 - 13:36, said:
N-am de unde sa-ti cunosc viitorul, poti sa incerci. Eu am zis ce vad imprejurul meu. Mai poti darui ideea lumii intregi, si-ti fac altii jocul open-source, daca e ceva interesant. Traseul via open-source ar putea fi chiar viabil. Rareori jocurile (oss sau nu) ies bine de la prima iterație, însă dacă are un demo oss, are mai multă putere de convingere când se duce la firma de jocuri să își prezinte ideea. |
#10
Posted 19 September 2016 - 14:32
OriginalCopy, on 19 septembrie 2016 - 14:27, said:
Traseul via open-source ar putea fi chiar viabil. Rareori jocurile (oss sau nu) ies bine de la prima iterație, însă dacă are un demo oss, are mai multă putere de convingere când se duce la firma de jocuri să își prezinte ideea. ok, un punct de vedere ce merita retinut. in acest caz, care ar fi pasii de urmat? Edited by nexusm, 19 September 2016 - 14:36. |
|
#11
Posted 19 September 2016 - 15:50
Da o cautare pe net dupa asa ceva, vezi link-uri carte echipe/autori, acolo gasesti date de contact si intri in legatura cu ei.
|
#12
Posted 19 September 2016 - 15:52
nexusm, on 19 septembrie 2016 - 14:32, said: ok, un punct de vedere ce merita retinut. in acest caz, care ar fi pasii de urmat? O variantă ar fi să pui burta pe muncă, e greu să convingi oameni să îți programeze ție jocuri gratuit. Programezi singur, și speri că lumea va observa cât de mișto e jocul tău, și vor pune și ei osul la treabă. Mai greu să convingi programatori să contribuie, dacă tu însuți nu faci nimic. În acest punct în care te afli argumentul cum că "eu vin cu ideea" e fix pix. |
#13
Posted 19 September 2016 - 15:58
Ca sa-ti poti proteja legal ideea ai putea scrie scenariul jocului.
|
#14
Posted 19 September 2016 - 17:13
OriginalCopy, on 19 septembrie 2016 - 15:52, said:
O variantă ar fi să pui burta pe muncă, e greu să convingi oameni să îți programeze ție jocuri gratuit. Programezi singur, și speri că lumea va observa cât de mișto e jocul tău, și vor pune și ei osul la treabă. Mai greu să convingi programatori să contribuie, dacă tu însuți nu faci nimic. În acest punct în care te afli argumentul cum că "eu vin cu ideea" e fix pix. tu zici (si nu numai tu) ca "ideea" in sine este fix pix (de continuare, ne imaginam) ok. tu, colegul neagu dar si multi altii (doar) de pe aici sunt realmente niste meseriasi in "a da cu ciocanul" respect, meseriasul este meserias. cum ramana insa cu ideea in sine de "unde dam cu ciocanul?". asta nu ar fi suficient de mult pentru a acoperi "sarcina" celui cu "ideea", care nu face "nimic"? mai cu seama ca aici se mai ridica o suma de intrebari. tu (sa zicem) ca esti un "ciocanar" foarte bun. de ce nu te-ar interesa sa intri intr-un proiect unde sa "ciocanesti" pentru propria-ti "idee", plecand de la premisa ca o data ce echipa este formata si din punct de vedere legal totul este clarificat, esti la fel de responsabil si la fel de implicat ca oricare alt coleg. pentru ca daca este sa disecam in adanc, oricand pot apare opinii despre cat de valoroasa si ce mare aport are munca unuia in raport cu munca altuia, iar asta e pe bune. asa cum am spus, ideea constructiei unei echipe, se bazeaza pe egalitate. daca insa se constata ca "bai baieti, hai sa fim seriosi, in acest proiect eu fac "toate piesele", asa ca lasati-o dracu de echitate ca nu asa se face", da in acest context sunt de acord ca trebuie facuta o diferentiere, cu toate astea nu vreau sa crezi ca un "scenariu de joc" este chiar nimic. la urma urmei, un scenariu bun si atractiv, completat de o buna realizare, face ca produsul sa fie unul vandabil sau nu, asta intr-o piata full, unde doar ideile mai fac o diferenta. la tehnologie, intr-un fel sau altul, toti au acces (ma refer la tehnologia realizarii unui joc si nu la necesitatea de a detine tehnologia pentru al juca), dar atractivitatea sta in (doar) 2 elemente esentiale (in opinia mea) - scenariul - story-ul, modul de a "defalca" scenariul in sine. ce se asteapta lumea sa gaseasca azi pe piata jocurilor? detalii? grafica de-ti ia mintile?, sau provocari in ceea ce inseamna "filmul" in sine? cu ce te provoaca "povestea" jocului. am cam trecut de epoca in care ford-ul "T" era o unealta cu care de deplasai din punctul A in punctul B. acum suntem intr-o faza in care trebuie ( si cerem asta constructorilor) sa putem "trai" deplasarea cu un autoturism. fie-mi iertata comparatia, dar cam asa ceva "simt" eu ca se cere ca un next level al jocului. si da, admit din start ca totul sa fie o porcarie de la A la Z. cat despre a face jocul de unul singur as avea o singura intrebare (trecand peste faptul ca nu stiu nimic despre programarea unui joc) cam cat i-ar lua unui guru de gura sa faca de unul singur un MOHA, CoD, Silent Hunter. etc.? din cauza acestui motiv ma gandesc ca nu se poate fara o echipa. evident ca nu scap din vedere costurile de productie, dar, mai cu seama, imi este teama de cele de promovare, de marketing, acolo unde lupta se da la centima. este posibil ca un astfel de proiect sa ajunga intr-o faza destul de avansata, faza in care toti sa constientizeze faptul ca nu exista puterea de promovare necesara. caz in care poti alege sa vinzi un astfel de proiect (cu sau fara beneficii, cu sau fara amortizari de costuri, fie ele si voluntar acceptate), sau sa bei o bere cu colegii, de ramas bun si sa accepti ideea ca "bai, macar am incercat", sa da-i "delete" si sa mergi mai departe. si inchei prin a reveni la: "Mai greu să convingi programatori să contribuie, dacă tu însuți nu faci nimic. În acest punct în care te afli argumentul cum că "eu vin cu ideea" e fix pix." programatorii nu trebuie sa "contribuie" ei sunt parte a proiectului si daca unanim se decide ca "ideea este fix pix", atunci sa puna mana sa muncesca si sa atribuie omului cu ideea "fix pix" din procentul afacerii. da, cu asta as fi de acord. numai ca am senzatia ca nu asta asta sta problema, ci mai degraba intr-o chestie de mentalitate. nu vad motiv pentru care (pana la proba contrarie) cineva care are deja asigurate veniturile necesare lunare, sa nu se implice in asa ceva. nu scriu aici din cauza ca-s mort de foame, rupt in cur si fara cariera sau viitor. nicidecum. o fac din pozitia unui ins suficient de relaxat financiar pentru a-si permite o astfel de "extravaganta", daca vreti sa o numiti asa, cu toate ca, repet, este o chestie ce-ar putea fi, macar, explorata. nici nu urmaresc sa creez locuri de munca (asta asta ar putea surveni doar daca echipa, board-ul, va considera ca este necesar, ceea ce este posibil), incer doar sa vad daca este o optiune reala, aceea de a construi o echipa pentru realizarea unui astfel de demers. nimic mai mult. da, detaliile pot ruina totul dar in niciun caz principiile de baza. Mizu, on 19 septembrie 2016 - 15:58, said:
Ca sa-ti poti proteja legal ideea ai putea scrie scenariul jocului. |
#15
Posted 19 September 2016 - 17:18
nexusm, on 19 septembrie 2016 - 17:13, said:
cum ramana insa cu ideea in sine de "unde dam cu ciocanul?". Chestiunea e ca sunt oameni cu bani care au strans in jurul lor si ca mine, si ca tine, si ca altii. Ori acestia imi inspira incredere, stiu sa duca o afacere la bun sfarsit, au demonstrat-o in timp etc. Tu, fara sa fii vinovat, esti de necrezut doar cu o idee si aia ascunsa. O afacere e un complex de meserii. Edited by neagu_laurentiu, 19 September 2016 - 17:21. |
|
#16
Posted 19 September 2016 - 17:58
nexusm, on 19 septembrie 2016 - 17:13, said:
cam cat i-ar lua unui guru de gura sa faca de unul singur un MOHA, CoD, Silent Hunter. etc.? Pe forumul asta apar destepti cam in fiecare luna cu idei grozave in domeniul IT, dar fara cunostinte in domeniu. Ii privesc de 10 ani clacand, de cand sunt pe forumul asta, si pe tine te asteapta aceeasi soarta. Nici tu, si nici ideea ta, nu este nimic revolutionar, oricat de mult ti-ar place tie sa te minti ca ar fi. Edited by OriginalCopy, 19 September 2016 - 17:58. |
#17
Posted 19 September 2016 - 18:06
neagu_laurentiu, on 19 septembrie 2016 - 17:18, said:
[...]Tu, fara sa fii vinovat, esti de necrezut doar cu o idee si aia ascunsa. O afacere e un complex de meserii. de acord cu tine, mai putin partea din care s-ar deduce ca nu stiu ce-i aia o afacere si cata complexitate implica. am experienta muncii la stat de pe vremea lui ceasca. dupa '90 am o experienta paralela de angajat in privat dar si privat in sine. am experienta unei multi-nationale(una de top, chit ca nu-i in IT) si de ceva ani de experienta imm-ului pur romanesc, ala de se zbate intre a fi sau nu fi dupa cum vor guvernantii de la butoanele zilei respective. ceea ce incerc sa zic este faptul ca nu am deschis subiectul pentru a polua aria aiurea si daca ma acuzi (pe drept) ca vorbesc de o idee "ascunsa" este doar pentru ca vreau sa protejez potentialul ei. nu o fac din cauza maladiei cu continut mefistofelic, conspirationist sau secretomanie cronica. orice ins care a incercat sa-si valorifice o idee la un moment dat, nu poate sa nu accepte ca in atitudinea lui nu s-a stracurat si ceva elemente de paranoie. nu-i cazul meu, am la activ ceva brevete la osim, majoritatea depasite de vremuri astfel incat nu mai aduc venituri, asa ca imi permit sa-ti spun ca stiu "exact" cum sta treaba cu "miraculoasa idee" care nu duce nicaieri si cu o "basine idioata" care a devenit aducatoare de profit si mai stiu foarte exact ceea ce inseamna o ideea expusa public inainte de vreme. ce ma determina sa fac demersul pe forum este tocmai lipsa experientei in domeniu. chiar nu stiu cum "sa apuc" problema. sa incerc sa o vand asa brut? sa caut un investitor? sa incerc marea cu sarea prin realizarea efectiva a produsului? OriginalCopy, on 19 septembrie 2016 - 17:58, said:
Oricat de guru ai fi, iti trebuie o echipa de designeri, ca aia e munca artistica, nu analitica. Pe forumul asta apar destepti cam in fiecare luna cu idei grozave in domeniul IT, dar fara cunostinte in domeniu. Ii privesc de 10 ani clacand, de cand sunt pe forumul asta, si pe tine te asteapta aceeasi soarta. Nici tu, si nici ideea ta, nu este nimic revolutionar, oricat de mult ti-ar place tie sa te minti ca ar fi. si nu ar fi singurii ce-ar trebui racolati. mai sunt o sumedenie de oameni ce sunt necesari. din cauza asta intreb despre posibilitatea creionarii unei echipe. sa zicem ca tu ai fi interesat, dar la randul tau stii pe unul care se ocupa de grafica si zici: "bai nene, ma baga si mai aduc pe unu grafician cu mine" cool, ... dar pana la a inchega o echipa completa mai este si nu exclud ideea ca o data ce echipa de baza, cei ce-au admis sa mergem mai departe si sa discutam cu adevarat proiectul, sa constate la randul lor ca ne lipsesc oameni cheie (cum sunt graficienii, pentru ca tot i-ai adus in discutie) si repet ideea de baza, proiectul devine proprietatea tuturor celor implicati. in ce procente? daca nu egal, atunci se va hotara de comun acord. Edited by nexusm, 19 September 2016 - 18:10. |
#18
Posted 19 September 2016 - 18:18
nexusm, on 19 septembrie 2016 - 17:13, said:
.......tu zici (si nu numai tu) ca "ideea" in sine este fix pix (de continuare, ne imaginam)............ o observatie: trebuie neaparat sa clarifici ce intelegi prin "idee". poate fi vorba de o idee cu adevarat revolutionara, sau poate fi vorba de o implementare revolutionara a unei idei existente. uite, hai sa dau ceva exemple: prin '82, un nene a cam iventat conceptul de RTS cu jocul Cytron Masters. prin '98 a aparut Starcraft, tot un RTS, dar implementat atat de bine incat s-a ajuns la concursuri televizate prin corea de sud, cu o gramada de spectatori. tu unde crezi ca se incadreaza ce ai cu acum? ce aduci revolutionar? un tip de joc nou, un mod de joc nou al unui tip existent, o poveste noua care sa fac un tip de jocuri atractiv, o implementare mult mai buna decat a altora? |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users