Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Expertiza eronata? Problema de fizica la un accident.
Last Updated: Sep 12 2016 16:28, Started by
qawHaq1
, Sep 09 2016 10:56
·
0
#37
Posted 11 September 2016 - 08:27
#38
Posted 11 September 2016 - 10:46
Tot un drac pentru ãia . Apoi îi cauta casco pe ãia de si-au îngropat copilul cu colecta.
Edited by caiuscorneliu, 11 September 2016 - 10:47. |
#39
Guest_truet_*
Posted 11 September 2016 - 10:47
Cine greseste trebuie sa plateasca, indifferent de cat de bogat sau sarac e...
|
#41
Posted 11 September 2016 - 13:48
Totusi pana la urma cine era vinovat de accident ? Inteleg ca, copilul statea pe loc. Si daca statea pe loc cum de a dat peste el ?
Daca soferul este vinovat de accident reparatia pe CASCO se va face cu regres pe RCA-ul lui. |
#42
Guest_truet_*
Posted 11 September 2016 - 22:48
Eu inteleg ca acel copil, aflat cu bicicleta a patruns brusc pe carosabil prin loc nepermis iar inevitabilul s-a produs si l-a aruncat in masina initiatorului.
|
#44
Posted 12 September 2016 - 08:23
Cel cu masina a incercat sa-l depaseasca la o o intersectie. Copilul a virat brusc la stanga, fara sa se asigure. A fost vina biciclistului, dupa parerea mea. Se pare ca cel cu masina, in loc sa franeze, a accelerat, incercand probabil sa treaca de biciclist, luandu-l insa in plin, din lateral.De-aia am pus viteza 0, pentru ca nu se deplasa spre inainte sau inapoi. Interesant e ca nu a franat nici dupa ce l-a lovit, a oprit lent, 50 de metri mai incolo. Vina inca nu a fost stabilita, procesul va dura ceva, de-aia am apelat la casco.
De acord ca cel care a gresit trebuie sa plateasca. Chestia e ca daca vina apartine exclusiv biciclistului, nu am tupeul sa ma duc la parinti sa ma despagubeasca, stiind in ce conditii traiesc. Mi se pare ca au platit deja prea mult pentru o greseala atat de mica. Daca asigurarile merg mai departe si ii incarca, e deja peste ceea ce pot face eu. Asta-i tot. |
#45
Posted 12 September 2016 - 10:14
bumpocbum, on 10 septembrie 2016 - 12:10, said:
La raspunsul 1 ai folosit 2 variabile nespecificate de initiator, respectiv V si alfa. La raspunsul 2 ai folosit X si alfa Poate gresesc eu dar fara date complete nici macar o estimare nu e corecta. O estimare generica se poate totusi face. La aruncarea pe oblica cu viteza V, neglijand frecarea cu aerul, timpul de urcare este egal cu cel de coborire -> tu = tc = Vy/g, distanta parcursa pe orizontala in timpul tu + tc este d = 2 Vx Vy/g = V2 sin(2alpha)/g asa cum a fost mentionat. Daca biciclistul sterge capota unei masini (circa 1,5 m) in punctul de inaltime maxima ( hmax = Vy2/(2g) ), putem calcula cu aproximatie tg(alpha) = 0,3 de unde sin(2alpha) = 0,55 si deci avem V2 = 20*10/0,55, de unde V = 19 m/s. Masa masinii fiind mult mai mare decat a biciclistului, viteza acestuia dupa un impact elastic poate fi aproximata cu dublul vitezei masinii, ceea ce ar duce la o viteza minima a masinii V0 = 9,5 m/s -> 34 km/h. In realitate, ciocnirea a fost sigur inelastica, deci viteza masinii in momentul impactului trebuie sa fi fost ceva mai mare (insa nu cu mult mai mare): o viteza de 52 km/h este cam o data si jumatate mai mare decat valoarea minima de mai sus, o estimare perfect rezonabila. |
#46
Posted 12 September 2016 - 13:27
Se poate sa aveti perfecta dreptate, fizica nu e punctul meu forte.
Problema mea se reduce cam la urmatoarea. Ce viteza maxima la pornire poata sa aiba un corp de 60kg lansat la un unghi de 0 grade de la 1.5m inaltime care sa loveasca o masina aflata la 10m distanta si sa o faca zob, presupunand ca a 2-a masina este in acelas plan orizontal si are tot cam 1.5m inaltime ? Daca difera planurile situatia e si mai complicata. Cred.... mdionis, on 12 septembrie 2016 - 10:14, said:
Masa masinii fiind mult mai mare decat a biciclistului, viteza acestuia dupa un impact elastic poate fi aproximata cu dublul vitezei masinii Adica daca lovesc un corp cu 100km/h, el va pleca teoretic cu 200 ? Edited by bumpocbum, 12 September 2016 - 13:51. |
|
#47
Posted 12 September 2016 - 14:15
dupa cum a scris si mdionis, viteza data de expertiza este plauzibila, viteza exacta este insa destul de greu de determinat, dar eu tind sa cred ca a fost mai mare:
1. cel mai important factor mi se pare a fi "masina zobita" de la 10 m. e foarte greu de estimat fara a vedea macar poze, dar pare a fi o ciocnire destul de puternica, in urma careia copilul+bicicleta ar trebui sa piarda ceva energie cinetica, dar nu s-au oprit dupa cativa metri, ci dupa inca 10... 2. rezistenta din partea aerului, probabil proportionala cu patratul vitezei copilului in zbor, nu e neglijabila 3. evident, ciocnirea dintre masina si automobil nu a fost perfect elastica, deci probabil viteza initiala a copilului a fost ceva mai mica decat dublul vitezei masinii, sa zicem un 1.9x (pura estimare) 4. probabil copilul s-a si rotit prin aer, deci si asta e o sursa de pierdere a impulsului =>viteza automobilului a fost mai mare. Quote Adica daca lovesc un corp cu 100km/h, el va pleca teoretic cu 200 ? Edited by newbie13, 12 September 2016 - 14:19. |
#48
Posted 12 September 2016 - 15:28
newbie13, on 12 septembrie 2016 - 14:15, said:
depinde de mase si de tipul ciocnirii Intotdeauna am avut o aversiune fata de problemele abstracte. Daca nu deranjez poate imi explica si mie chiar teoretic ce masa are un corp care prin lovirea altuia sa poata sa ii imprime o viteza dubla. Ciocnire perfect elastica. Eu unul personal vad problema si cam asa. Iau un tun si trag o ghiulea cu tangenta in masina de la 10m in masina initiatorului. Ce viteza are ghiuleaua la pornire ? |
#49
Posted 12 September 2016 - 16:03
Quote Intotdeauna am avut o aversiune fata de problemele abstracte. Daca nu deranjez poate imi explica si mie chiar teoretic ce masa are un corp care prin lovirea altuia sa poata sa ii imprime o viteza dubla. Ciocnire perfect elastica. Quote Iau un tun si trag o ghiulea cu tangenta in masina de la 10m in masina initiatorului. Ce viteza are ghiuleaua la pornire ? o viteza ceva mai mica decat viteza sunetului in gazele rezultate in explozie |
#50
Posted 12 September 2016 - 16:10
newbie13, on 12 septembrie 2016 - 16:03, said:
??? E pur teorie, ma gandeam ca intr-un interval atat de mare cum au ajuns la concluzia ca 52km/h se verifica. De fapt, dupa mine, ( o persoana care nu se pricepe prea mult la fizica), se verifica orice viteza. Apropo daca eu zic ca masina avea 100km/h cred ca se verifica foarte bine aceasta viteza conform formulelor teoretice. De fapt cred ca totul se rezuma in energia necesara pentru a face masina initiatorului "zob". Parerea mea... Edited by bumpocbum, 12 September 2016 - 16:17. |
#51
Posted 12 September 2016 - 16:28
bumpocbum, on 12 septembrie 2016 - 15:28, said:
Intotdeauna am avut o aversiune fata de problemele abstracte. Daca nu deranjez poate imi explica si mie chiar teoretic ce masa are un corp care prin lovirea altuia sa poata sa ii imprime o viteza dubla. Ciocnire perfect elastica. Masa mult mai mare decat a primului. Se facea in clasa a noua la fizica si se chema "ciocnirea cu un perete". Ciocnirea elastica a unei bile (e.g.) cu peretele inseamna in mod echivalent ca viteza isi schimba semnul insa nu si marimea dupa ciocnire. Din punct de vedere matematic, peretele se poate modela ca avand o masa ce tinde la infinit. Daca consideram ciocnirea din SR al bilei initiale, peretele se apropie cu o viteza V pe care si-o mentine si dupa impact, in vreme ce bila trece de la viteza 0 la 2V. Quote Eu unul personal vad problema si cam asa. Iau un tun si trag o ghiulea cu tangenta in masina de la 10m in masina initiatorului. Ce viteza are ghiuleaua la pornire ? N-are a face aici. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users