Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Expertiza eronata? Problema de fizica la un accident.

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014
Evenimentul:
O masina loveste un copil care este aruncat cu bicicleta cu tot circa 20 de metri prin aer. Expertiza de la fata locului are ca rezultat o viteza a automobilului de 52 km/h.
Datele problemei:
Greutate automobil- 1000 kg
Greutate copil cu bicicleta- 60 kg
Distanta la care a fost aruncat copilul- 20m
Viteza biciclist- 0
Fara urme de franare, viteza la impact s-a stabilit la 52 km/h
Conditiile de mediu sunt ideale.
Se cere:
1. viteza reala la impact, sau
2. distanta la care ar fi putut fi aruncat biciclistul daca viteza ar fi fost 52 km/h

Am postat aici pentru ca vreau un calcul competent, nu pareri.
Multumesc.

#2
TheRipper0607

TheRipper0607

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 649
  • Înscris: 14.11.2015
vrei sa-ti facem tema la matematica/fizica?:)

#3
Ciresarul

Ciresarul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 348
  • Înscris: 22.08.2016
O fi din politie. Sau din familia victimei.

#4
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
NU stiu daca e chiar bine dar nu ar trebui inclus in calcul unghiul sub care a fost lovit subiectul, eventual si deformarea masinii care a preluat din energia de impact?

Edited by bumpocbum, 09 September 2016 - 11:13.


#5
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
În ce condiţii se afla copilul? Înţeleg că staţiona; era în dreptul unei treceri pentru pietoni, lângă bicicletă? Era pe o pistă pentru biciclete? În zonă era cumva limită de viteză la 30 km/h şi şoferul era meseriaş?
"Fără urme de frânare" - deci şoferul nu era atent la drum şi nu a circulat conform condiţiilor de trafic.
"Condiţii de mediu ideale" - din câte ştiu, cazul ideal există doar în fizică şi doar teoretic, nu şi în lumea reală.
Deci... amănunte?

#6
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Formula este cunoscuta: X = V*2 x sin 2alfa : G
unde:
X= bataia
V= viteza initiala (*2 inseamna la patrat)
alfa= unghiul de aruncare
G= acceleratia gravitationala (g)

Pune numai unitati internatinonale cand faci calcule: m, m/s, grade (scala de 360), m/s*2 - astfel iti va iesi bataia in metri.

La o simpla calculatie cu 52 km/h si bataie de 20 m se cam verifica calculul... (apare un unghi de 10-15 grade).
Expertii folosesc si vreo 16 corectii (frecari, deformari, mase in miscare, etc).

#7
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Cred ca mai sunt si alte variabile gen suprafata de contact, pozitia bicicletei si a subiectului.

La urma urmei poti fi lovit de o masina la 100 km/h descrii un arc si aterizezi fix la 20m.

Doar un expert la fata locului poate calcula corect, tinand cont de o gramada de factori , cerinta problemei.

Se poate cere si o contraexpertiza.

Edited by bumpocbum, 09 September 2016 - 11:30.


#8
Guest_truet_*

Guest_truet_*
  • Grup: Guests
  • Înscris: --
La prima vedere estimarea e corecta, s-ar putea sa fie chiar sub 50km/h... nu stiu de ce are lumea impresia ca mereu vitezele sunt sau trebuuie sa fie duble Posted Image
In plus, distanta fata de ce e 20 de metri?

Edited by truet, 09 September 2016 - 11:37.


#9
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014

View PostTheRipper0607, on 09 septembrie 2016 - 11:05, said:

vrei sa-ti facem tema la matematica/fizica?Posted Image
Daca puteti... Cam greu cu scoala la pensionari...:)

View Posttruet, on 09 septembrie 2016 - 11:36, said:

La prima vedere estimarea e corecta, s-ar putea sa fie chiar sub 50km/h... nu stiu de ce are lumea impresia ca mereu vitezele sunt duble Posted Image

In plus, distanta fata de ce e 20 de metri?
De locul impactului.

#10
Guest_truet_*

Guest_truet_*
  • Grup: Guests
  • Înscris: --

View PostqawHaq1, on 09 septembrie 2016 - 11:37, said:

De locul impactului.
Stabilit cum?

#11
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014

View Postbumpocbum, on 09 septembrie 2016 - 11:11, said:

NU stiu daca e chiar bine dar nu ar trebui inclus in calcul unghiul sub care a fost lovit subiectul, eventual si deformarea masinii care a preluat din energia de impact?
Trebuie, insa ar fi de ajuns daca s-ar lua in considerare doua corpuri rigide.

#12
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,031
  • Înscris: 07.11.2006

View Posttruet, on 09 septembrie 2016 - 11:36, said:

La prima vedere estimarea e corecta, s-ar putea sa fie chiar sub 50km/h... nu stiu de ce are lumea impresia ca mereu vitezele sunt sau trebuuie sa fie duble
Efectele teribile a unei coliziuni tind sa fie asociate unei viteze mari.Cu cat este sange mai mult,cu atat mai repede se vor gasi martori (habarnisti) care sa afirme ca viteza de deplasare a fost de peste 100 de km/h,cu siguranta.

Edited by adisz, 09 September 2016 - 11:49.


#13
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014

View Posttruet, on 09 septembrie 2016 - 11:38, said:

Stabilit cum?
Prin masuratori, la naiba! :)

#14
Guest_truet_*

Guest_truet_*
  • Grup: Guests
  • Înscris: --
Adica nimeni nu stie si nu poate proba locul impactului, ci e si el la randul lui estimat.

#15
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014

View Postbumpocbum, on 09 septembrie 2016 - 11:28, said:

Cred ca mai sunt si alte variabile gen suprafata de contact, pozitia bicicletei si a subiectului.

La urma urmei poti fi lovit de o masina la 100 km/h descrii un arc si aterizezi fix la 20m.

Doar un expert la fata locului poate calcula corect, tinand cont de o gramada de factori , cerinta problemei.

Se poate cere si o contraexpertiza.
M-ar satisface un rezultat simplu, ca si cand ar fi doua corpuri rigide care se ciocnesc.

View Posttruet, on 09 septembrie 2016 - 11:42, said:

Adica nimeni nu stie si nu poate proba locul impactului, ci e si el la randul lui estimat.
Se cunoaste exact locul impactului si locul unde a ajuns corpul. Sunt 20 de metri.

#16
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostqawHaq1, on 09 septembrie 2016 - 11:43, said:

M-ar satisface un rezultat simplu, ca si cand ar fi doua corpuri rigide care se ciocnesc.

Nu ar corespunde cu realitatea. Si nu mai seamana cu un accident. Ar fi doar o problema de fizica pentru la scoala.

Mai doream sa completez:
Apropo biciclistul a fost aruncat in fata, lateral, in spatele masinii ?
O minge de tenis poate sa aterizeze in acelas loc chiar daca a fost lovita cu viteze diferite.
Dar cred ca nu asta e scopul topicului.....

Edited by bumpocbum, 09 September 2016 - 11:48.


#17
qawHaq1

qawHaq1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 880
  • Înscris: 14.03.2014

View PostQuantum, on 09 septembrie 2016 - 11:24, said:

Formula este cunoscuta: X = V*2 x sin 2alfa : G
unde:
X= bataia
V= viteza initiala (*2 inseamna la patrat)
alfa= unghiul de aruncare
G= acceleratia gravitationala (g)

Pune numai unitati internatinonale cand faci calcule: m, m/s, grade (scala de 360), m/s*2 - astfel iti va iesi bataia in metri.

La o simpla calculatie cu 52 km/h si bataie de 20 m se cam verifica calculul... (apare un unghi de 10-15 grade).
Expertii folosesc si vreo 16 corectii (frecari, deformari, mase in miscare, etc).
Asta voiam, multumesc. :) Avand in vedere ca pe la mijlocul distantei a sters si capota unei masini parcate, se probeaza si unghiul.

#18
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostqawHaq1, on 09 septembrie 2016 - 11:48, said:

Asta voiam, multumesc. Posted Image Avand in vedere ca pe la mijlocul distantei a sters si capota unei masini parcate, se probeaza si unghiul.

Daca precizai ca stii si unghiul de lovire problema era rezolvata din start.

Edited by bumpocbum, 09 September 2016 - 11:52.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate