Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#28405
Z_E_U_S

Z_E_U_S

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 721
  • Înscris: 15.01.2020

 tatimeu, on 13 ianuarie 2022 - 15:04, said:

...
dupa toate statisticile inca suntem mult in urma ca numar de autotrurisme/cap de locuitor comparat cu tarile "dezvoltate"
...
Apropo de statistici... Posted Image

#28406
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Maşina are avantajele ei, trenul are avantajele lui. De fapt corect spus maşina are avantajele ei, transportul în comun are avantajele lui. Idem mersul pe bicicletă. Deci fiecare ar trebui folosit după cum e util. Ştiu că sunt unele locuri cu transport în comun naşpa, dar nu sunt peste tot (şi în S.U.A. există locuri cu transport în comun decent). Ce e mişto la transportul în comun: te duci şi bei la 2-3 vizite alcool şi poţi merge fără să produci accident(e) şi fără să plăteşti prea mult    Posted Image
În România parte din traficul aglomerat e produs de ambuteiaje. În alte ţări sunt multe maşini, la noi sunt maşinile parcate care îngustează arterele. Iar alea parcate aiurea...

Edited by djl, 15 January 2022 - 23:20.


#28407
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019

 alin2pas, on 15 ianuarie 2022 - 08:21, said:


Pe timpul lui Ceaușescu la mine în zonă circulau autobuzele articulate Ikarus pline ochi și cu oameni pe scară. După revoluție au început să circule maxi-taxi particulare (majoritatea Barkas-uri Posted Image ) și taxi, apoi autobuzele au dispărut, iar maxi-taxi au înlocuit mașinile cu microbuze mai noi și mai civilizate. Pe unele trasee au apărut autobuze mici (sub 30 de locuri). Dinainte de '85 se discuta de linii de troleibuze, de mai mulți ani se discută de linii de autobuze electrice... Probabil vor ieși și copii mei la pensie și va rămâne totul la stadiul de discuții, așa că activează doar privați, care nu fac abonamente. În aceste condiții, e mai ieftin și mai confortabil să merg cu mașina personală. E un fapt și nu am cum să modific eu această stare de lucruri, dar nici nu pot să aștept să circul civilizat și ieftin cu transportul în comun peste nu știu câți ani; eu am nevoie să circul ACUM. Când se vor schimba condițiile, poate îmi voi schimba opțiunea, dacă până atunci nu voi ajunge să miros florile la rădăcină.
Dacă nu e subvenționat transportul în comun, cum se face că în București doar metroul înghite sub formă de subvenții o mare parte a bugetului ministerului transporturilor, iar cel de suprafață e subvenționat de primărie? CU toate astea, tot e aglomerat, fără climatizare etc.
La mașina personală am cheltuit anul trecut 610 lei: impozit, RCA, rovinietă și un set de ștergătoare. Revizia o am gratuită, iar ITP voi face doar anul acesta (100-150 lei), iar naveta soției (sub 2.500 km) e doar o mică parte din totalul de 14.000 km făcuți. Cu mașina personală am mers pe Transfăgărășan, Transalpina, Transrarău, am făcut o mulțime de trasee prin România și prin Ungaria, Serbia, Bulgaria, Grecia (nu peste tot doar anul trecut). Se pot face acestea cu transportul în comun? În cât timp și cu ce preț? Când vreau să-mi vizitez fiul aflat la aproape 250 km distanță, plec dimineața cu mașina, stăm la el câteva ore, ne putem plimba alte câteva ore prin oraș, iar seara să fiu acasă. Dacă aș face asta cu transportul în comun aș sta la el o oră sau două și ar trebui să plec înapoi pentru a ajunge în aceeași zi acasă. Cine crede că aș putea să-l văd doar pe Skype sau WhatsApp, nu are decât să-și vadă el copii astfel toată viața.
Trăim doar o singură viață. În momentul în care aș putea să fac cu transportul în comun (eventual și cu mașină închiriată pentru unele drumuri sau perioade) ceea ce pot face cu mașina personală în condiții asemănătoare de cost și confort, voi renunța la mașina personală în favoarea transportului în comun. Dacă voi mai trăi atunci...
P.S. Cu o altă mașină am parcurs între 2009-2014 aproximativ 50.000 km cu un consum mediu de 7litri /100 km și am cheltuit în total mai puțin de 3000 de lei pentru revizii și reparații. Mașina a costat 1200 euro. Am ieșit considerabil mai ieftin și mai confortabil decât cu transportul în comun.
Dacă vorbim de poluare, în urma unor studii s-a ajuns la concluzia că vitele crescute pentru consumul uman emit mai mult CO2 decât toate mașinile de pe Terra. Avem o mare parte din curentul electric obținut din combustibili fosili, dar „vinovatele” pentru poluare sunt doar mașinile, după cum „vinovate” pentru o mulțime de boli sunt doar grăsimile și zahărul, nu și mulțimea de E-uri din alimente.
La noi în oraș abia de la 1 ianuarie s-au scos definitiv autobuzele Ikarus. Acum nici doi ani erau încă majoritare în parcul auto al regiei. O adevărată plăcere să mergi cu ele: căldura mergea doar vara și AC-ul doar iarna, miros insuportabil de ulei și noxe, ocazional mai ceda și articulația. Dacă ploua afară, ,,beneficiai" de duș și de curățătorie de haine în scaune. De asta la noi transportul în comun era cel mai scump din țară. Acum nu-l mai folosesc și nu știu cât mai costă.
Problema poluării este una reală însă contează cum și de către cine este pusă. Aleșii n-au o problemă cu tăierile necontrolate de păduri sau cu arderea deșeurilor de prin mai toate statele UE, dar vin și ne vorbesc de poluare. La fel și primarii, vor să impună taxe ,,Oxigen" în timp ce elimină cam tot ce înseamnă spațiu verde, lăsând loc betoanelor.
Apropo de RCA, la unii asiguratori mă ajunge aproape jumătate din valoarea mașinii. Dacă ar fi să o trec pe numele meu, cred că mi-aș cumpăra două la fel. O adevărată bătaie de joc într-o perioadă și așa tulbure.


#28408
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 Horica00, on 15 ianuarie 2022 - 23:20, said:

...miros insuportabil de ulei și noxe...
Intr-un cuvant: DIESEL

#28409
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019

 kolfleading, on 16 ianuarie 2022 - 09:21, said:


Intr-un cuvant: DIESEL
Mda, DIESEL cu uzură estimată undeva la peste 300% și reparate cu tot felul de improvizații. Luau ITP-ul (făcut la stația proprie a operatorului de transport) doar pentru că nu aveau suficiente mașini care să acopere necesarul.

#28410
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Autobuzele alea erau bataie de joc si pentru calatori si pentru plamanii nostri; la fel se intampla si cu dieseluri-le neintretinute.
Dar in realitate, pentru conducatorii nostri, nu masinile neconforme sunt problema, nici cele uzate aiurea ci politica pentru ca o data cu existenta electricelor apare si o activitate economica in multe zone/directii.
Ca daca ar vrea sa reduca pe bune poluarea ar face controale RAR zilnic si ar lua certificatele celor care nu au masinile ok, eventual ar interzice sau impozita serios masinile non euro apoi usor usor cele care sunt euro 1,2,3 si tot asa iar cu banii adunati ar da reduceri mai mari pentru masini noi. Oricum daca ar da acei 5000-10000 de euro reducere la masinile noi la fel cum este in cazul electricelor multi ar schimba masina si automat am respira aer mai curat.

Adica eu ma uit la mine care am schimbat acum 2 ani masina si intr-un buget de 25k de euro plecasem cu ideea sa iau o masina pe benzina si am luat diesel pentru ca, per total, a fost o alegere mai buna. Cand zic per total ma refer la pret,spatiu,performante,dotari iar cand le pui cap la cap, benzina era cam la fel (paradoxal, dar dupa discount-uri pretul final a fost putin mai mic la diesel),hibridele simple erau pe masini care nu isi meritau banii iar performantele nu sunt grozave iar mai sus un plug-in insemna cam 5000 de euro in plus. Electrica pura nu o iau nici acum in calcul ca nu am unde sa o incarc in oras iar batai de cap cu planificari nu vreau ca am destule pe cap. De fapt asta este si motivul pentru care multi ne luam masina noua, sa mearga ani de zile fara sa ne batem capul cu dusul in service sau eventual sa stam dupa masina sa se incarce.

#28411
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 geopsi, on 17 ianuarie 2022 - 12:21, said:

o data cu existenta electricelor apare si o activitate economica in multe zone/directii.
Interesant.

CEO-ul Toyota, in general opozant al BEV, a declarat: "a complete shift to electric vehicles will result in millions of job losses".

Quote

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

176,000 battery electric vehicles were sold in Western Europe this month – an all-time high – and more than 6% more than the number sold in December 2020. By comparison, almost 160,000 diesels were sold last month of 2021.

https://www.fr24news...first-time.html

Edited by kolfleading, 17 January 2022 - 13:50.


#28412
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Ceo-ul Toyota este un om in mare parte politic la fel ca cei din celelalte companii. De spus, spune una, de facut, face majoritatea modele cu motor termic ajutate sau nu de unul electric si asta pentru ca nu poate sa faca doar electrice. Problema lui este strict legata de profit si vanzari nu duce grija celor care lucreaza in industra petrolului iar ca utilizare tot se gaseste. Daca maine dispar masinile termice si apar doar electrice creste necesarul de energie electrica, statii de incarcare, intretinerea lor, etc. dar nu o sa avem avioane, vapoare electrice, nu mai zic ca liniile de cale ferata nu sunt toate electrificate.

Pe de alta parte, gandeste-te ca desi ne aflam la niste maxime legate de pretul carburantului iar cererea este pe masura totusi avem companii care produc, instalaeaza si intretin statii de incarcat masini electrice si asta pe moment. Ma gandesc numai daca se ajunge sa fie la mine in oras gen 1-5% masini electrice o sa fie nevoie de statii care sa asigure zeci de posturi de incarcare si care o sa ocupe o suprafata mare de teren plus ca ar creste necesarul energetic care necesita alte locuri de munca si tot asa pentru ca o masina electrica in casa dubleaza/tripleaza necesarul de energie electrica la o utilizare normala, dar daca in casa sunt 2-3 masini?

Legat de statistici, conteaza si unde sunt facute, cine le face, etc. https://www.financia...n-2022/2396697/

#28413
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,712
  • Înscris: 21.06.2016

 geopsi, on 17 ianuarie 2022 - 12:21, said:

Autobuzele alea erau bataie de joc si pentru calatori si pentru plamanii nostri; la fel se intampla si cu dieseluri-le neintretinute.
Dar in realitate, pentru conducatorii nostri, nu masinile neconforme sunt problema, nici cele uzate aiurea ci politica pentru ca o data cu existenta electricelor apare si o activitate economica in multe zone/directii.
Ca daca ar vrea sa reduca pe bune poluarea ar face controale RAR zilnic si ar lua certificatele celor care nu au masinile ok, eventual ar interzice sau impozita serios masinile non euro apoi usor usor cele care sunt euro 1,2,3 si tot asa iar cu banii adunati ar da reduceri mai mari pentru masini noi. Oricum daca ar da acei 5000-10000 de euro reducere la masinile noi la fel cum este in cazul electricelor multi ar schimba masina si automat am respira aer mai curat.

Adica eu ma uit la mine care am schimbat acum 2 ani masina si intr-un buget de 25k de euro plecasem cu ideea sa iau o masina pe benzina si am luat diesel pentru ca, per total, a fost o alegere mai buna. Cand zic per total ma refer la pret,spatiu,performante,dotari iar cand le pui cap la cap, benzina era cam la fel (paradoxal, dar dupa discount-uri pretul final a fost putin mai mic la diesel),hibridele simple erau pe masini care nu isi meritau banii iar performantele nu sunt grozave iar mai sus un plug-in insemna cam 5000 de euro in plus. Electrica pura nu o iau nici acum in calcul ca nu am unde sa o incarc in oras iar batai de cap cu planificari nu vreau ca am destule pe cap. De fapt asta este si motivul pentru care multi ne luam masina noua, sa mearga ani de zile fara sa ne batem capul cu dusul in service sau eventual sa stam dupa masina sa se incarce.


La traficul din Bucuresti si pretul benzinei din Romania, un hibrid plug pare o afacere foarte buna. In citiva ani scoti aia 5000E. Nu mai vorbesc de uzura motorului mult mai mica etc.

#28414
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Autobuzele alea erau şi neîngrijite (dacă e vorba de cele din Ploieşti). În Bucureşti erau destul de îngrijite (dar tot zornăiau geamurile la relanti   :disgust:   ). Dacă era şoferul vitezoman, se credea la raliu sau pe autostradă. Ce-i drept, alea aduse după comunism în Bucureşti erau 260, adică nearticulate. Da' la troleibuze articulate existau unii şoferi mai disperaţi.
Cu autobuzele "D.A.F." SB220 (motorizare "M.A.N.", cutie automată "Voith") se făceau curse de viteză la retragere când erau noi (1995-1998).

#28415
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008

 kolfleading, on 17 ianuarie 2022 - 13:49, said:


Interesant.

CEO-ul Toyota, in general opozant al BEV, a declarat: "a complete shift to electric vehicles will result in millions of job losses".

Apar niște locuri de muncă, pentru a realiza motoare electrice, baterii, rețele de electricitate și stații de încărcare, dar dispar cele care produc motoare termice, cutii de viteze, precum și componente pentru ele. Să nu mai vorbim de industria petrolieră. Oricum, și când au apărut automobilele și trenurile au dispărut poștalioanele, caii și poștele unde se schimbau caii. Lumea se schimbă.

#28416
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

 vrajitoruldinoz, on 17 ianuarie 2022 - 22:56, said:



La traficul din Bucuresti si pretul benzinei din Romania, un hibrid plug pare o afacere foarte buna. In citiva ani scoti aia 5000E. Nu mai vorbesc de uzura motorului mult mai mica etc.
Scoti greu 5000 de euro. Merita daca mergi mult, trebuie cam 60-70k de km sa ii amortizezi fata de un diesel si asta daca ai merge doar pe curent si sa fie gratis. Cred ca la un mers realist iti trebuie cam 100k de km sa amortizezi diferenta asta. La cum se ieftinisera dupa, cand a aparut si octavia plug-in, sincer as fi luat dar mai mult pentru cp in plus si pentru mersul mai rar in reprezentanta :)).

#28417
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021
in londra deja se gandesc sa-i taxeze pe toti cei cu motoare termice: https://www.bbc.co.u...london-60030127

#28418
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Asta e. Nu voi mai merge cu mașina în Londra. Nu că aș fi fost vreodată 😁. La noi nu au reușit nici să introducă o taxă "oxigen". Vor reuși probabil doar atunci când nu va mai afecta pe nimeni, pe modelul certificatului verde obligatoriu.

#28419
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004

 geopsi, on 18 ianuarie 2022 - 17:48, said:

Scoti greu 5000 de euro. Merita daca mergi mult, trebuie cam 60-70k de km sa ii amortizezi fata de un diesel si asta daca ai merge doar pe curent si sa fie gratis. Cred ca la un mers realist iti trebuie cam 100k de km sa amortizezi diferenta asta. La cum se ieftinisera dupa, cand a aparut si octavia plug-in, sincer as fi luat dar mai mult pentru cp in plus si pentru mersul mai rar in reprezentanta  Posted Image   ).

E mentalitate veche asta cu consmul, de când chiar exista diferenţă sesizabilă de consum la turisme ("maşini mici").
La gipane poate e ceva difrenţă încă.

#28420
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
tu vorbesti din experienta trenului sau cum?
iti spune ceva 4,2 l/100km motorina vs 7,5l/100km benzina?
acelas traseu aceasi numar de km
un motor diesel 1,6 130cp si un motor benzina 1,3 160cp

#28421
zippo123

zippo123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,958
  • Înscris: 04.05.2003

 tatimeu, on 19 ianuarie 2022 - 13:20, said:

tu vorbesti din experienta trenului sau cum?
iti spune ceva 4,2 l/100km motorina vs 7,5l/100km benzina?
acelas traseu aceasi numar de km
un motor diesel 1,6 130cp si un motor benzina 1,3 160cp

Chiar mai conteaza cat consuma dieselul in ziua de azi(daca tot dispare)? :)

apropo, motor 2.0, Viena - Bucuresti cu un plin de 60l (100km autonomie in Bucuresti - extra 3 ore stat pe loc pe langa Budapesta si 1 ora si ceva in vama).

Acest topic a fost lansat in 2016, iar dupa 6 ani inca se dezbate subiectul... inca aflat la categoria "Auto News".
Cred ca pentru toata lumea este clar faptul ca dieselul va disparea (la fel cum si benzina), dar vom mai avea multi km de facut de azi inainte cu motoarele astea.

#28422
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 zippo123, on 19 ianuarie 2022 - 13:33, said:

motor 2.0,
Simpla curiozitate tehnica  -  ce masina ... ce motor ?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate