Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Dieselul pe cale de disparitie in curand?

* * * - - 32 votes
  • Please log in to reply
31992 replies to this topic

#28387
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Vai, da' ce sensibil sunteţi. Eu, care mă îmbolnăvesc repede, care nu am rezistenţă fizică nu am nici o târşă să merg cu el când nu pot circula cu bicicleta. Doar Covidul îmi provoacă temere. Recunosc că mă enrervez uneori rău de tot pe programul de circulaţie sau şoferii şi vatmanii care ţin să prindă roşu.
Mergi cu maşina unde e transportul în comun prost, o.k., no problem. Ţii să aglomerezi şi mai mult zonele aglomerate, deşi nu ai nevoie pentru lucru de maşină şi nu faci parte din categoria de oameni care are nevoie de maşină (persoane cu copii mici, persoane cu handicap locomotoriu), atunci ia şi plăteşte pentru nesimţire.

#28388
DeliriumSilence

DeliriumSilence

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 124
  • Înscris: 27.04.2021
Ce bine e caad cosumul e de 5 la suta, iti vine sa te plimbi toata ziua, dieselul nu moare niciodata .

#28389
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
@hex, eu mai bine conduc o coaja poluanta la o mie de euro decât să mă stiu dator la ceva.
EV6 e mașina faina, ăla GT in special.
Alegerea ta e invariabil influențata de locul unde trăiești, eu când eram mai mic și mă gândeam la ce vedeam în Ro normal că visam la BMW e92, după ce m-am invatat cu Germania plina de hothatch-uri și am văzut câteva Megane RS știam clar ce vreau. In Germania vad cam un model 3 pe oră de ners. Aici nu prea au prins electricele prea tare, tot 3.0 tdi e forța.
In Austria sa zicem că vad cam 3-4 model 3/s pe oră. E ceva mai bine. In schimb parca Norvegia avea 70 la sută sau ceva de genul doar mașini electrice, și dacă mai ajunge o mașină de Norvegia in vacanță in sud, e Tesla.
When in Rome, do like the romans.
Când le zic la prietenii mei din Ro, unde seria 5 e preferata de tineri că de fapt aia e mașina de moșnegi la 70+ ani in Germania se uită cruciș.

Edited by SpeedDemon, 12 January 2022 - 18:40.


#28390
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,629
  • Înscris: 21.06.2016

View Postdjl, on 12 ianuarie 2022 - 13:48, said:


Sunt curios (întrebarea nu e pusă cu răutate) cu ce ţară ai comparat.

America de nord si sud, Astralia, africa :), UK.
Nu-s convins ca e mult mai bine in nici in Vestul Europei. Ultima oara cind m-am dat cu trenul in Germania am platit niste sute de euro daca tin bine minte.. nu mai spun ca mi-a furat banii aparatul din gara si a trebuit sa ma cert cu seful garii etc. Alta daca am luat ICE si s-a stricat pe undeva, am stat 1h in plus.
Problema transportului in Romania e ca nu e folosit. Adica degeaba faci trenul curat, romanului ii place sa stea in trafic si nu-l foloseste.

View PostBaXXXon, on 12 ianuarie 2022 - 16:22, said:

Te las pe tine sa te inghesui cu toti nespalatii in taxi, maxi taxi, trolebuz/ autobuz , eu prefer masina personala diesel chit ca fac 200m sau 200km+ .
Cat timp se permite sa arda in sobe si gunoaiele , voi merge cu dieselul si numai 10 metri, daca e nevoie.

Am corectat eu pentru tine :)
Exact ce spuneam mai sus.  E bonbardieru' ajuns, adica cum sa mearga el pe jos, cu bicicleta sau - oroare - cu nespalatii (acum cu covidul sa zicem ca se scuza).

View Postadrian_r5, on 12 ianuarie 2022 - 08:27, said:

Din lista aia ... pt.transport urban ... doar metrou' nu sta in trafic "bara la bara" deci clar e net superior .... pe locu' urmator e tramvaiu' care cu mici exceptii reuseste sa treaca de ambuteiaje  ... in rest ... D-zeu cu mila.

Si cu masina zbori pe deasupra?
Daca s-ar taxa masinile la pretuyl lor corect ar dispare urgent o mare parte din ele, si ca atare si majoritatea ambutejelor. Ia sa fie parcarea in bucuresti chiar numai 100E pe luna in oras si 300 in centru si sa nu ai voie sa parchezi decit in anumite locuri, nu pe trotuoare sau pe artere aglomerate, sa vezi cite masini ar mai fi.

#28391
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,332
  • Înscris: 15.10.2007
am asa o vaga banuiala ca in africa de Sud, poate, ca in rest pe continentul Africa nu prea cred ca ai respectivele mijloace de transport.
idem in America Centrala si de Sud, exceptie facand marile capitale

pana una alta eu pot sa inteleg entuziasmul dar nu si neintelegerea situatiei unora de pe aici, atata timp cat intreruperile de curent nu au fost mai mari de 5 min intr-un an. in zona lor de Europa, dar nu si neintelegerea situatiei din zona aceasta a Europei. a ca unii se fac ca nu inteleg si se uita cu scarba inapoi desi ei cred ca nu e sesizabila starea lor asta e altceva.
In alta ordine de idei vreau sa le transmit ecologistilor ca reteaua electrica din Romania conform legislatiei si a avizelor acordate consumatorilor nu se preteaza pentru masini electrice.
contoarele electrice  inteligente (daca s-ar monta la toti consumatorii) ar decupla consumatorii de la retea atunci cand puterea consumata este mai mare cu 10% decat cea avizata.
Nu mai vorbesc de faptul ca peste 70% din reteaua electrica din Romania este depasita atat fizic cat si moral ea fiind realizata in perioada 1960-1970 marea majoritate cu piese din RDG si fosta Cehoslovacie. La o evaluare facuta asa repede 80% din echipament este trecut la neconform.

#28392
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,690
  • Înscris: 23.04.2007

View Postvrajitoruldinoz, on 13 ianuarie 2022 - 04:27, said:

Si cu masina zbori pe deasupra?
Nu mai umbla noaptea pe forum ... e intuneric si nu intelegi ce citesti  Posted Image
Am spus - "Din lista aia" ... mai citeste o data acum pe lumina si arata-ne si noua unde apare cuvintu' "masina" in lista respectiva.

In plus se pare ca uiti de la mina pina la gura - chiar tu ai scris lista respectiva prezentind-o ca alternativa la masina.

View Postvrajitoruldinoz, on 13 ianuarie 2022 - 04:27, said:

Daca s-ar taxa masinile la pretuyl lor corect
Da ... ca la imobiliare - in functie de valoarea bunului respectiv.
Si fara pomeni la achizitie si exploatare ... ca nu subventionam aglomerarea traficului ci folosim variantele alternative.

Edited by adrian_r5, 13 January 2022 - 08:26.


#28393
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,629
  • Înscris: 21.06.2016
Felul tău de a scrie idei e foarte criptic și depășește cu mult puterea mea de înțelegere. Și problema e la time, nu la mine.
Dacă transportul in comun sta in trafic ca mașina, e tot încet dar mai ieftin.

#28394
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,332
  • Înscris: 15.10.2007
daca pe acest forum limbajul este criptic atunc intradevar ai mari carente in a intelege.

#28395
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,329
  • Înscris: 29.01.2008
Transportul în comun e mai ieftin unde există un transport de stat, cu abonament și eventual și cu subvenții. În București e 1200 lei pe an (100 lei/lună) nelimitat la orice mijloc de transport. În zona mea, pentru naveta soției la 6 km distanță e microbuzul 4,50 lei (9 lei dus-întors) sau 15 lei taxi (doar dus), asta de la 6 la 22. Noaptea e doar taxi (nici acela totdeauna), la tarife prohibitive. Mașina mea ia în regim urban pe distanțe scurte 7-7,5/100km. În plus, cu mașina personală ajunge în 10 minute, nu în 30-45 de minute (ar trebui să schimbe două microbuze). Sunt zone unde e mai greu, la navetă între localități, unde ai eventual câteva microbuze sau autobuze pe zi (bineînțeles, fără abonament sau subvenții).

Edited by alin2pas, 13 January 2022 - 13:35.


#28396
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

View Postalin2pas, on 13 ianuarie 2022 - 13:35, said:

Sunt zone unde e mai greu, la navetă între localități, unde ai eventual câteva microbuze sau autobuze pe zi (bineînțeles, fără abonament sau subvenții).
unde nu a existat cerere pt ca...masina personala.
ia sa fi fost cerere de transport in comun, sa vezi cum era bataie pe oferte.

#28397
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,473
  • Înscris: 17.09.2007

View Postalin2pas, on 13 ianuarie 2022 - 13:35, said:

Transportul în comun e mai ieftin unde există un transport de stat, cu abonament și eventual și cu subvenții. În București e 1200 lei pe an (100 lei/lună) nelimitat la orice mijloc de transport. În zona mea, pentru naveta soției la 6 km distanță e microbuzul 4,50 lei (9 lei dus-întors) sau 15 lei taxi (doar dus), asta de la 6 la 22. Noaptea e doar taxi (nici acela totdeauna), la tarife prohibitive. Mașina mea ia în regim urban pe distanțe scurte 7-7,5/100km. În plus, cu mașina personală ajunge în 10 minute, nu în 30-45 de minute (ar trebui să schimbe două microbuze). Sunt zone unde e mai greu, la navetă între localități, unde ai eventual câteva microbuze sau autobuze pe zi (bineînțeles, fără abonament sau subvenții).
Ca si la poluare, transportul in comun e prost/scump doar unde se ignora reguli de civilizatie si bun-simt (utilizarea domeniului public de toată lumea, dreptul la sanatate, acces la servicii publice, etc), ca si un calcul economic elementar.
Nu e vorba de nici o subventie, e absurd sa crezi ca e mai economic sa mergi singur cu o masina decat cu un mijloc de transport in comun iar comparatia cat costa biletul vs cat costa carburantul la o masina e aberanta, ca si cum masina aia ai primit-o gratis, nu ai casco/revizii/itp/impozite/taxe.
SUA nu e un bun exemplu aici (masina proprie vs transport in comun) desi nici acolo nu poti sa faci o comparatie generala la cost bilet. Si acolo sunt situatii unde transportul in comun e mai deficitar si esti obligat sa ai o masina proprie pentru naveta, asta nu inseamna ca e mai ieftina masina proprie ci ca e mai prost/inexistent transportul in comun.

#28398
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,690
  • Înscris: 23.04.2007

View Postvrajitoruldinoz, on 13 ianuarie 2022 - 10:00, said:

Și problema e la time, nu la mine.
Sta in firea omului sa fie subiectiv ... iar afirmatia de mai sus nu face exceptie ...

#28399
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,332
  • Înscris: 15.10.2007
Ca si la poluare, transportul in comun e prost/scump doar unde se ignora reguli de civilizatie si bun-simt

dupa toate statisticile inca suntem mult in urma ca numar de autotrurisme/cap de locuitor comparat cu tarile "dezvoltate"

deci tarile  cu reguli de civilizatie (asta inca nu am auzit-o) polueaza mai mult, sa nu mai spunem de economie.
nu mai bine va luati voi navele spatiale si ne priviti asa ca niste zei de pe orbita...nici macar nu mai poluati atmosfera.

#28400
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021

View PostDeliriumSilence, on 12 ianuarie 2022 - 18:35, said:

Ce bine e caad cosumul e de 5 la suta, iti vine sa te plimbi toata ziua, dieselul nu moare niciodata .
in exterior? asta fac si benzinarele.

#28401
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,329
  • Înscris: 29.01.2008
cele

View Postwrc2007, on 13 ianuarie 2022 - 13:50, said:

unde nu a existat cerere pt ca...masina personala.
ia sa fi fost cerere de transport in comun, sa vezi cum era bataie pe oferte.
Sunt zone la țară unde niciodată nu au fost mai mult de 3-4 curse pe zi. Acele linii de transport au fost abandonate de stat și preluate de linii private, dar au aceeași frecvență (dacă o mai au). Ce faci dacă ai de mers undeva în afara acelor ore sau pe alt traseu? Iei mașină și îți faci treaba sau renunți, să nu poluezi?

#28402
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,329
  • Înscris: 29.01.2008

View PostHansolo, on 13 ianuarie 2022 - 14:45, said:

Ca si la poluare, transportul in comun e prost/scump doar unde se ignora reguli de civilizatie si bun-simt (utilizarea domeniului public de toată lumea, dreptul la sanatate, acces la servicii publice, etc), ca si un calcul economic elementar.
Nu e vorba de nici o subventie, e absurd sa crezi ca e mai economic sa mergi singur cu o masina decat cu un mijloc de transport in comun iar comparatia cat costa biletul vs cat costa carburantul la o masina e aberanta, ca si cum masina aia ai primit-o gratis, nu ai casco/revizii/itp/impozite/taxe.
SUA nu e un bun exemplu aici (masina proprie vs transport in comun) desi nici acolo nu poti sa faci o comparatie generala la cost bilet. Si acolo sunt situatii unde transportul in comun e mai deficitar si esti obligat sa ai o masina proprie pentru naveta, asta nu inseamna ca e mai ieftina masina proprie ci ca e mai prost/inexistent transportul in comun.
Pe timpul lui Ceaușescu la mine în zonă circulau autobuzele articulate Ikarus pline ochi și cu oameni pe scară. După revoluție au început să circule maxi-taxi particulare (majoritatea Barkas-uri Posted Image ) și taxi, apoi autobuzele au dispărut, iar maxi-taxi au înlocuit mașinile cu microbuze mai noi și mai civilizate. Pe unele trasee au apărut autobuze mici (sub 30 de locuri). Dinainte de '85 se discuta de linii de troleibuze, de mai mulți ani se discută de linii de autobuze electrice... Probabil vor ieși și copii mei la pensie și va rămâne totul la stadiul de discuții, așa că activează doar privați, care nu fac abonamente. În aceste condiții, e mai ieftin și mai confortabil să merg cu mașina personală. E un fapt și nu am cum să modific eu această stare de lucruri, dar nici nu pot să aștept să circul civilizat și ieftin cu transportul în comun peste nu știu câți ani; eu am nevoie să circul ACUM. Când se vor schimba condițiile, poate îmi voi schimba opțiunea, dacă până atunci nu voi ajunge să miros florile la rădăcină.
Dacă nu e subvenționat transportul în comun, cum se face că în București doar metroul înghite sub formă de subvenții o mare parte a bugetului ministerului transporturilor, iar cel de suprafață e subvenționat de primărie? CU toate astea, tot e aglomerat, fără climatizare etc.
La mașina personală am cheltuit anul trecut 610 lei: impozit, RCA, rovinietă și un set de ștergătoare. Revizia o am gratuită, iar ITP voi face doar anul acesta (100-150 lei), iar naveta soției (sub 2.500 km) e doar o mică parte din totalul de 14.000 km făcuți. Cu mașina personală am mers pe Transfăgărășan, Transalpina, Transrarău, am făcut o mulțime de trasee prin România și prin Ungaria, Serbia, Bulgaria, Grecia (nu peste tot doar anul trecut). Se pot face acestea cu transportul în comun? În cât timp și cu ce preț? Când vreau să-mi vizitez fiul aflat la aproape 250 km distanță, plec dimineața cu mașina, stăm la el câteva ore, ne putem plimba alte câteva ore prin oraș, iar seara să fiu acasă. Dacă aș face asta cu transportul în comun aș sta la el o oră sau două și ar trebui să plec înapoi pentru a ajunge în aceeași zi acasă. Cine crede că aș putea să-l văd doar pe Skype sau WhatsApp, nu are decât să-și vadă el copii astfel toată viața.
Trăim doar o singură viață. În momentul în care aș putea să fac cu transportul în comun (eventual și cu mașină închiriată pentru unele drumuri sau perioade) ceea ce pot face cu mașina personală în condiții asemănătoare de cost și confort, voi renunța la mașina personală în favoarea transportului în comun. Dacă voi mai trăi atunci...
P.S. Cu o altă mașină am parcurs între 2009-2014 aproximativ 50.000 km cu un consum mediu de 7litri /100 km și am cheltuit în total mai puțin de 3000 de lei pentru revizii și reparații. Mașina a costat 1200 euro. Am ieșit considerabil mai ieftin și mai confortabil decât cu transportul în comun.
Dacă vorbim de poluare, în urma unor studii s-a ajuns la concluzia că vitele crescute pentru consumul uman emit mai mult CO2 decât toate mașinile de pe Terra. Avem o mare parte din curentul electric obținut din combustibili fosili, dar „vinovatele” pentru poluare sunt doar mașinile, după cum „vinovate” pentru o mulțime de boli sunt doar grăsimile și zahărul, nu și mulțimea de E-uri din alimente.

#28403
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postalin2pas, on 15 ianuarie 2022 - 08:21, said:

dar „vinovatele” pentru poluare sunt doar mașinile
N-a spus nimeni asa ceva.

Problema 1: Emisiile CO2. Autoturismele sunt responsabile pentru aproximativ 40% din emisiile CO2 aferente transportului (de 4 ori mai mult decat vapoarele) si pentru aproximativ 11% - 15% din emisiile globale totale de CO2. In toate domeniile trebuie luate masuri de reducere a emisiilor CO2.

Problema 2: Emisiile de noxe ale masinilor cu pistoane sunt problematice in aglomerarile urbane.

Intrucat suntem pe aria Auto, discutam in principal despre poluarea de la masini si cautam solutii care sa ne permita totusi sa avem "masina personala", sa nu trebuiasca sa ajungem sa ne umilim in transportul in comun.

Edited by kolfleading, 15 January 2022 - 15:05.


#28404
Horica00

Horica00

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 168
  • Înscris: 08.08.2019

View Postvrajitoruldinoz, on 12 ianuarie 2022 - 07:36, said:

Romania. Ai tren, maxi taxi, autobuz, troleibuze, metrou, tramvai, taxiuri de toate felurile, uber, avioane si aeroporturi etc. Sint o multime de tari unde nu ai atitea variante.

Bineinteles, probema este de cind a crescut nivelul de trai, toti au masini si multe variante de transport in comun au disparut, dar tot e bine.
Masina nu mai e de multa vreme doar un moft. Sunt zone unde abia circula un c*c*t de microbuz (si ala o bomba pe roti) de cateva ori pe zi si doar la anumite ore. Una e sa pleci cand vrei tu si alta e sa stai sa-ti vina ala. Daca mai ai si ceva bagaje dupa tine e si mai bine. Si unde stau eu (cartier nou construit, foarte aproape de oras) chiar ca nu m-as descurca fara masina. Aici nu avem nici macar un maxi-taxi din ala. O plimbare cu taxiul sau cu Bolt/Uber/etc. nu duce sub 20 de lei, transportul in comun e subdimensionat si vai de mama lui (nici nu vreau sa-mi inchipui ce ar fi sa se bazeze tot orasul pe transportul in comun), piste de bicicleta nu exista si lista poate continua. In schimb, suntem vaca de muls a unora cu patru clase mai mult ca trenul. Vad ca pe unii ii doare faptul ca nu sunt singurii detinatori de masina ori nu cred ca e cineva in masura sa le impuna celorlalti ce sa detina sau ce sa foloseasca. Atata timp cat nu pericliteaza siguranta rutiera, n-ar trebui sa fie o problema. Uite aici se face distinctia aia intre cine isi permite si cine nu. ITP-uri facute la sange si, in conditiile in care inca aud la unii ca au dat 200 de lei spaga ca sa treaca cu un bec ars, cand ala m-a costat (in reprezentanta) 15 lei cu tot cu manopera, pariez pe orice ca cel putin jumatate din parcul auto va fi tras pe dreapta. N-am constatat o crestere a nivelului de trai, ci doar scumpiri aberante ale acelorasi servicii mediocre si submediocre.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate