De ce a renuntat Dacia la motoarele de 1,6?
#55
Posted 07 July 2016 - 21:32
Kroghy, on 07 iulie 2016 - 21:25, said:
Paranoia si teoria conspiratiei. Motoarele vechi de 1.6 nu s-au scos pt. ca erau prea bune ci pt. ca erau invechite dpvd tehnic. Chestia asta am observat-o si la mosnegii care sustineau ca Dacia lor 1300 din 1970 toamna e cea mai buna Dacie si ca dupa aia toate au fost facute mai slab calitativ. Trezirea, lumea evolueaza, 1.6 mpi e un motor antic de pe vremea dinozarilor iar inlocuitorul lui, adica 0.9 turbo e un motor excelent. Gandire snoaba ...Prefer un motor mai vechi dar fiabil unuia mai nou caruia nu i se cunoaste fiabilitatea pe termen lung. Daaar, in general Renault nu face stifturi de motoare, dar ca de obicei, ceva nou mai prezinta mici probleme si mai suporta mici imbunatatiri o perioada. iancuMIC, on 07 iulie 2016 - 21:28, said:
Ce prostie! Adica unii dintre voi, va ganditi ca cei de la Dacia au scos motoarele de 1,6 pentru ca erau prea fiabile si in felul asta masinile Logan tineau mult si bine. Nu dragilor, Loganul oricum ajunge la rabla, cu motorul in parametrii, datorita tablei; mai mult de 12 ani nu cred ca se poate pune baza pe aceasta.. Aaa, asta era doar o teorie, cert este ca motoarele au fost bune. Si oricum, ele au tinut clar si inca mai t in pe taxi-uri, care nu prea au nevoie de 12 ani ca s a fa ca sute de mii de km. Si nu, tabla nu tine doar 12 ani, eu am deja 10 ani si un pic, si se prezinta super-ok. Da, am ceva probleme de rugina-doar in zona unde a fost lovita si reparata, din cauza service-ului, insa le tin sub control. Tabla originala mai tine mult si bine. Asta e o obsesie nejustificata:vai are un punct de rugina, gata la rabla. Edited by ipopovici11, 07 July 2016 - 21:40. |
#56
Posted 07 July 2016 - 21:43
Motorul K7 indeplinea initial norma E3; a fost dus pana la E5. Mai departe, nu mai era rentabil; asta e toata povestea.
Simplu ca buna ziua; restul sunt doar speculatii si mult off topic. Edited by iancuMIC, 07 July 2016 - 21:44. |
#57
Posted 07 July 2016 - 21:58
Kroghy, on 07 iulie 2016 - 21:25, said: Trezirea, lumea evolueaza, 1.6 mpi e un motor antic de pe vremea dinozarilor iar inlocuitorul lui, adica 0.9 turbo e un motor excelent. Se numeste downsizing si e o prostie. Tine ascutitoarea aia de motor cat e in garantie. Daca ai noroc. Dupa garantie, Dumnezeu cu mila si cu biciu'. |
#58
Posted 07 July 2016 - 22:19
Inlocuitorul motorului K7, aka 0,9 TCe de 90cp, e un motor bine adaptat Loganului, ca masina de familie, low cost.
Mai cititi impresiile celor ce l-au testat, precum si ale celor ce detin un Logan echipat cu acest motor, inainte sa va dati cu parerea. Pana la urma e chestiune de documentare, inainte de a cumpara asa ceva. Apropo; cate motoare turbo de 0,9l de pe Logan, ati vazut sau auzit ca au ..."crapat" ? Sau dati-mi un exemplu de motor pe benzina de la Renault care nu s-a dovedit fiabil. Edited by iancuMIC, 07 July 2016 - 22:42. |
#59
Posted 07 July 2016 - 22:33
În plus, TCe-urile au distribuția pe lanț, care e proiectat să dureze cât motorul. Contează și asta, nu?
|
#60
Posted 08 July 2016 - 00:01
Ok, e bun, dar de la ce pret pleaca acel 0.9 tce pe Logan?Ca o comparatie sa fie facuta corect trebuie sa se stie si pretul lui.Pe site la ei nu pot folosi configuratorul cel putin pe telefon.
L-am gasit pe Logan Mcv Laureate de ex care e aproape de 11 mii si deja la pretul asta sunt si alte variante de masini. http://www.dacia.ro/...toggles=&show=1 Edited by ionutz_joe2009, 08 July 2016 - 00:12. |
#61
Posted 08 July 2016 - 00:15
motorul k7 eu stiu ca e lansat pe la jumatea anilor 90, a fost la baza euro2.
voi voiati sa il faca euro6? e evident ca asta nu a fost posibil. cel k4m a fost montat in 98 prima data, asta a fost mereu euro3, dar tot nu putea fi adus la standarde euro6 fara cine stie ce investitii si cine stie ce posibile probleme de fiabilitate pe termen lung pe de alta parte intr-adevar, sunt de acord ca motorizarile pe benzina aflate acum pe Logan nu prea sunt ce trebuie . nici eu daca ar fi sa cumpar un logan nu prea as fi multumit cu acel 0.9. o problema la noi in Romania este ca nu se intelege efectul asta de downsizeing al motoarelor. pentru ca la noi taxele sunt mici! diferenta intre 1.2 si 1.6 sau 1.6 si 0.9 nici nu o simti. cativa zeci de lei la impozit si la fel la asigurare! zeci de lei. ia intrebati pe unul din alta tara care poate odata cu aparitia motoarelor astea scuteste cine stie cat la taxe. din pacate Loganul2 pe langa problemele de lipsa calitatii pe care le are si loganul1 vine si cu o fiabilitate in media gamei. Loganul1 cam excela la capitolul asta, la fiabilitate. La logan2 nu prea este asa, daca Loganul1 a lasat o parere generala fff buna per total si in special la fiabilitate la Logan2 nu e asa, si aici deja e o mare problema. adica faci un compromis de calitate, mai renunti la una alta...dar faci asta in ideea de fiabilitate. dar poate e de explicat, loganul1 a fost gandit intr-o perioada cand inca se mai punea accent pe fiabilitate in timp ce acum nu prea se mai pune. la fel alta explicatie este ca unele motorizari, de fapt nu doar motorizari ci solutii tehnice de pe logan2 sunt ..cat de cat de actualitate in timp ce la logan1 se folosea tehnologie deja testata cu muulti ani in urma. Edited by bossake, 08 July 2016 - 00:21. |
#62
Posted 08 July 2016 - 00:27
TruculMagic, on 07 iulie 2016 - 18:41, said: Unde ai vazut aspirat 1.6 aspirat modern euro 6 de 140cp ? In afara de Honda cu motorul ala de pe civicurile de prin anii 90, care motor aspirat mai scoate +139/140cp ??? Si mai vorbesti si de euro 6. As zice sa iti mai faci cate un control la logica, inainte sa postezi ca sa te aflii in vorba pe aici. De ce tonul agresiv? |
#63
Posted 08 July 2016 - 00:32
Din cate se pare 0.9 ar fi mai ok chiar, dar nu am reusit sa scot decat acel link din Google pt ca site-ul se pare ca are pbl la configurator.Pe Laureate , dupa cum se vede este 0.9, pe Acces cica e indisponibil.Pai ca sa-l iau sar la 11 mii.Pai ce faci ma nene...nu vad mai nimic de motorizari pe site, alegi model motorizare ioc.
Sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar nu vad 0.9 pe Acces de ex , nu prea am unde inafara de acel link.Siteul e aproape imposibil de folosit. Edited by ionutz_joe2009, 08 July 2016 - 00:36. |
#65
Posted 08 July 2016 - 00:42
Roland, habar n-am să-ți răspund la întrebarea/nedumerirea ta și nici recomandări nu-ți fac.
Dar cu această polemică despre cât de bună/rea e reducerea capacității motoarelor coroborată cu ridicarea puterii cu ajutorul turbinelor și cât de ne/fiabile sunt ele și că nu putem depăși tirul cu ele pe valea Oltului, propun să ne uităm puțin pe harta lumii. Surpriză, nu suntem singurii și nici miezul. Ce-i trebuie francezului și/sau neamțului etc navetist să retrogradeze când depășește tirul? Ei/el merg/e pe autostradă. |
#66
Posted 08 July 2016 - 00:53
Din cate se pare, din ce am reusit sa vad, e scumpa echiparea cu 0.9 si turbo.Am deja aproape Ceed pe 1.4 100 cai cat si direct Rio.Unde mai e masina Dacia ieftina?
Poate gresesc, nu am reusit sa vad echiparile cu motoare pe site.Cert e ca pe Mcv pe Laureate am vazut 0.9, Acces nu..Poate cineva stie mai multe in legatura cu echipare motor /pret. O alta pbl.Directie asistata.Cu ce?Banuiesc ca daca era electronica scriau cu rosu. Edited by ionutz_joe2009, 08 July 2016 - 01:13. |
#68
Posted 08 July 2016 - 01:17
Hmm nu credeam ca cineva considera motorul 1.6 MPI ca fiind puternic, decat in comparatie cu 1.4 MPI, care era teribil, cam ca cel de 1.2l actual.
0.9TCe mi se pare chiar reusit, doar ca sufera de problema specifica motoarelor supraalimentate, adica dupa o anumita turatie, cuplul se prabuseste. Senzatia e ca nu mai are aer, dar e subiectiva. Motoarele aspirate natural au o curba mult mai progresiva, de aici impresia ca trag mai bine. 0.9 TCe 2449_2.png 48.36K 46 downloads 1.6 mpi [ http://rototest-research.eu/spec/view/png/graph/STR-09021301-kW-Nm-C.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#69
Posted 08 July 2016 - 05:53
Kroghy, on 07 iulie 2016 - 20:00, said:
La diesel nu exista motor fara turbina si sunt masini care fac sute de mii de km fara probleme. Fobia asta a benzinarilor la turbina e o boala grea dar in timp se vindeca. Turbina e o piesa mecanica care aduce multe avantaje si care este folosita de aproape toate motoarele pe motorina asa ca frica benzinarilor e nejustificata si denota informarea slaba. |
|
#70
Posted 08 July 2016 - 08:38
Handicarpati, on 07 iulie 2016 - 18:44, said:
Si totusi, 0-100 la 0.9 tce este de 11.1 , la 1.6 90 cai e de 11.5 . Daca il ajuti cu vreun drs ascuns scoate 11,1 secunde, pana acu nu demult era specificat 12,2 sec, eu zic ca asta e real (cum e si la Clio 0.9) . Cand am facut drive test nu mi s-a parut lesinata (cu 3 pers in masina) doar ca nu mi-a placut cum e gestionata turbina (la schimbarea treptelor isi da in nas daca nu turezi bine pe inferioare, sa pici la peste 2500 rpm in superioara, din 2000rpm e mort) si nu mi-a placut tr V la ~100-110/h, tot din cauza turbinei (nu se intampla mai nimic daca apesi acc la podea, indicat sa dai tr IV pt accelerare). In rest, pe 2500-6000rpm se misca bine, zgomotul motorului iti aduce aminte ca ai un polizor sub capota ) iancuMIC, on 07 iulie 2016 - 18:17, said:
Odata cu trecerea la normele E5, Dacia a renuntat la 1,4MPI, pentru ca nu au reusit sa-l faca compatibil cu aceasta norma, fara ca pretul sa creasca substantial. A fost preferat 1,2 16v, cu un cuplu mic de doar 107Nm, fata de 112 al MPI-ului de 1,4l; diferenta nu pare insemnata, dar care in realitate, pare sa fie mult mai mare, spun utilizatorii. .................................. Ca sa fie ok, trebuie sa umbli cu el in turatii ceva mai sus 3000-4000 rpm, dar nu se "supara". |
#71
Posted 08 July 2016 - 08:40
ionutz_joe2009, on 08 iulie 2016 - 00:53, said:
Poate cineva stie mai multe in legatura cu echipare motor /pret. ionutz_joe2009, on 08 iulie 2016 - 00:53, said:
O alta pbl.Directie asistata.Cu ce?Banuiesc ca daca era electronica scriau cu rosu. Edited by DannyMC, 08 July 2016 - 08:42. |
#72
Posted 08 July 2016 - 08:53
Adm, on 08 iulie 2016 - 01:17, said:
Hmm nu credeam ca cineva considera motorul 1.6 MPI ca fiind puternic, decat in comparatie cu 1.4 MPI, care era teribil, cam ca cel de 1.2l actual. 0.9TCe mi se pare chiar reusit, doar ca sufera de problema specifica motoarelor supraalimentate, adica dupa o anumita turatie, cuplul se prabuseste. Senzatia e ca nu mai are aer, dar e subiectiva. Motoarele aspirate natural au o curba mult mai progresiva, de aici impresia ca trag mai bine. 0.9 TCe 2449_2.png 1.6 mpi La 0.9 din ~2500 rpm trage aproape liniar pana la 6000 rpm, nu am simtit o scadere dramatica de cuplu, vad ce zice graficul, dar iti spun de la volan ce am simtit, si asta incercat pe tr II, III, IV. Si eu ma asteptam ca la ~5000rpm sa se gatuie, dar surpiza placuta,la nevoie il duci fara probleme de putere pana in ~6000 rpm . Pacat ca la turatii mici nu e gestionat cum trebuie (cum e la Ford 1.0, asta trage frumos inca de la 1500 rpm pe tr inferioare) PS: incercat in 6000 rpm doar tr II si III, scuze. roland_s, on 07 iulie 2016 - 16:23, said:
....... De ce au renuntat oare la motoarele de 1,6? ....... Pacat ca au renuntat la 1.6 16V, la asta s-ar mai fi putut lucra sa-l duca la 120-130 cp, dar asta e trendu...motoare de cilindree mica cu turbo. In viitor va fi si varianta de 1.2 tce pe Logan, dar mai dureaza...e pur marketing. Edited by Octavian___, 08 July 2016 - 08:48. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users