Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...

Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...
 

De ce a renuntat Dacia la motoarele de 1,6?

- - - - -
  • Please log in to reply
203 replies to this topic

#55
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View PostKroghy, on 07 iulie 2016 - 21:25, said:

Paranoia si teoria conspiratiei.
Motoarele vechi de 1.6 nu s-au scos pt. ca erau prea bune ci pt. ca erau invechite dpvd tehnic.
Chestia asta am observat-o si la mosnegii care sustineau ca Dacia lor 1300 din 1970 toamna e cea mai buna Dacie si ca dupa aia toate au fost facute mai slab calitativ.
Trezirea, lumea evolueaza, 1.6 mpi e un motor antic de pe vremea dinozarilor iar inlocuitorul lui, adica 0.9 turbo e un motor excelent.

Gandire  snoaba ...Prefer un motor mai vechi dar fiabil  unuia mai nou caruia nu  i se cunoaste fiabilitatea pe termen lung.
Daaar, in general Renault nu face stifturi de motoare, dar ca de obicei, ceva nou mai prezinta mici probleme si mai suporta mici imbunatatiri o  perioada.

View PostiancuMIC, on 07 iulie 2016 - 21:28, said:

Ce prostie!
Adica unii dintre voi, va ganditi ca cei de la Dacia au scos motoarele de 1,6 pentru ca erau prea fiabile si in felul asta masinile Logan tineau mult si bine. Posted Image  Nu dragilor, Posted Image  Loganul oricum ajunge la rabla, cu motorul in parametrii, datorita tablei; mai mult de 12 ani nu cred ca se poate pune baza pe aceasta..

Aaa, asta era doar o teorie, cert este ca motoarele au fost bune. Si  oricum, ele au tinut clar si  inca mai t in  pe taxi-uri, care  nu prea  au nevoie de 12 ani ca s a fa ca sute de mii de km.
Si  nu, tabla nu tine doar 12 ani, eu am deja 10 ani si un pic, si se  prezinta super-ok. Da, am ceva probleme de rugina-doar in zona unde a fost lovita si reparata, din cauza service-ului, insa le tin sub control. Tabla originala mai tine mult si bine. Asta e o obsesie  nejustificata:vai are un punct de rugina, gata  la rabla.

Edited by ipopovici11, 07 July 2016 - 21:40.


#56
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Motorul K7 indeplinea initial norma E3; a fost dus pana la E5. Mai departe, nu mai era rentabil; asta e toata povestea.
Simplu ca buna ziua; restul sunt doar speculatii si mult off topic. Posted Image

Edited by iancuMIC, 07 July 2016 - 21:44.


#57
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostKroghy, on 07 iulie 2016 - 21:25, said:


Trezirea, lumea evolueaza, 1.6 mpi e un motor antic de pe vremea dinozarilor iar inlocuitorul lui, adica 0.9 turbo e un motor excelent.
Aoleu!!! Ai laudat cumva motorul 0,9 turbo de pe Dacia? Adica ai laudat un motor Renault? Blasfemie!!!

Se numeste downsizing si e o prostie.
Tine ascutitoarea aia de motor cat e in garantie. Daca ai noroc.
Dupa garantie, Dumnezeu cu mila si cu biciu'.

#58
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016
Inlocuitorul motorului K7, aka 0,9 TCe de 90cp, e un motor  bine adaptat Loganului, ca masina de familie, low cost.
Mai cititi impresiile celor ce l-au testat, precum si ale celor ce detin un Logan echipat cu acest motor, inainte sa va dati cu parerea. Pana la urma e chestiune de documentare, inainte de a cumpara asa ceva.
Apropo; cate motoare turbo de 0,9l de pe Logan, ati vazut sau auzit ca au ..."crapat" ? Sau dati-mi un exemplu de motor pe benzina de la Renault care nu s-a dovedit fiabil.

Edited by iancuMIC, 07 July 2016 - 22:42.


#59
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 29.05.2004
În plus, TCe-urile au distribuția pe lanț, care e proiectat să dureze cât motorul. Contează și asta, nu?

#60
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Ok, e bun, dar de la ce pret pleaca acel 0.9 tce pe Logan?Ca o comparatie sa fie facuta corect trebuie sa se stie si pretul lui.Pe site la ei nu pot folosi configuratorul cel putin pe telefon.

L-am gasit pe Logan Mcv Laureate de ex  care e aproape de 11 mii si deja la pretul asta sunt si alte variante de masini.

http://www.dacia.ro/...toggles=&show=1

Edited by ionutz_joe2009, 08 July 2016 - 00:12.


#61
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007
motorul k7 eu stiu ca e lansat pe la jumatea anilor 90, a fost la baza euro2.
voi voiati sa il faca euro6? e evident ca asta nu a fost posibil.
cel k4m a fost montat in 98 prima data, asta a fost mereu euro3, dar tot nu putea fi adus la standarde euro6 fara cine stie ce investitii si cine stie ce posibile probleme de fiabilitate pe termen lung

pe de alta parte intr-adevar, sunt de acord ca motorizarile pe benzina aflate acum pe Logan nu prea sunt ce trebuie Posted Image. nici eu daca ar fi sa cumpar un logan nu prea as fi multumit cu acel 0.9.

o problema la noi in Romania este ca nu se intelege efectul asta de downsizeing al motoarelor. pentru ca la noi taxele sunt mici! diferenta intre 1.2 si 1.6 sau 1.6 si 0.9 nici nu o simti. cativa zeci de lei la impozit si la fel la asigurare! zeci de lei.

ia intrebati pe unul din alta tara care poate odata cu aparitia motoarelor astea scuteste cine stie cat la taxe.

din pacate Loganul2 pe langa problemele de lipsa calitatii pe care le are si loganul1 vine si cu o fiabilitate in media gamei. Loganul1 cam excela la capitolul asta, la fiabilitate. La logan2 nu prea este asa, daca Loganul1 a lasat o parere generala fff buna per total si in special la fiabilitate la Logan2 nu e asa, si aici deja e o mare problema.
adica faci un compromis de calitate, mai renunti la una alta...dar faci asta in ideea de fiabilitate.

dar poate e de explicat, loganul1 a fost gandit intr-o perioada cand inca se mai punea accent pe fiabilitate in timp ce acum nu prea se mai pune. la fel alta explicatie este ca unele motorizari, de fapt nu doar motorizari ci solutii tehnice de pe logan2 sunt ..cat de cat de actualitate in timp ce la logan1 se folosea tehnologie deja testata cu muulti ani in urma.

Edited by bossake, 08 July 2016 - 00:21.


#62
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,191
  • Înscris: 28.06.2005

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2016 - 18:41, said:


Unde ai vazut aspirat 1.6 aspirat modern euro 6 de 140cp ?
In afara de Honda cu motorul ala de pe civicurile de prin anii 90, care motor aspirat mai scoate +139/140cp ??? Si mai vorbesti si de euro 6. As zice sa iti mai faci cate un control la logica, inainte sa postezi ca sa te aflii in vorba pe aici.
Hyundai i30, 1.6 aspirat. Euro 6. Dar vai, are doar 135CP.

De ce tonul agresiv?

#63
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Din cate se pare 0.9 ar fi mai ok chiar, dar nu am reusit sa scot decat acel link din Google pt ca site-ul se pare ca are pbl la configurator.Pe Laureate , dupa cum se vede este 0.9, pe Acces cica e indisponibil.Pai ca sa-l iau sar la 11 mii.Pai ce faci ma nene...nu vad mai nimic de motorizari pe site, alegi model motorizare ioc.

Sa ma corecteze cineva daca gresesc, dar nu vad 0.9 pe Acces de ex , nu prea am unde inafara de acel link.Siteul e aproape imposibil de folosit.

Edited by ionutz_joe2009, 08 July 2016 - 00:36.


#64
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Pai nu-ti mai cumperi Logan iti cumperi dokker .

#65
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,191
  • Înscris: 28.06.2005
Roland, habar n-am să-ți răspund la întrebarea/nedumerirea ta și nici recomandări nu-ți fac.

Dar cu această polemică despre cât de bună/rea e reducerea capacității motoarelor coroborată cu ridicarea puterii cu ajutorul turbinelor și cât de ne/fiabile sunt ele și că nu putem depăși tirul cu ele pe valea Oltului, propun să ne uităm puțin pe harta lumii. Surpriză, nu suntem singurii și nici miezul. Ce-i trebuie francezului și/sau neamțului etc navetist să retrogradeze când depășește tirul? Ei/el merg/e pe autostradă.

#66
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011
Din cate se pare, din ce am reusit sa vad, e scumpa echiparea cu 0.9 si turbo.Am deja aproape Ceed pe 1.4 100 cai cat si direct Rio.Unde mai e masina Dacia ieftina?

Poate gresesc, nu am reusit sa vad echiparile cu motoare pe site.Cert e ca pe Mcv pe Laureate am vazut 0.9, Acces nu..Poate cineva stie mai multe in legatura cu echipare motor /pret.

O alta pbl.Directie asistata.Cu ce?Banuiesc ca daca era electronica scriau cu rosu.

Edited by ionutz_joe2009, 08 July 2016 - 01:13.


#67
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
Vrei o dacie? Incearca la un dealer LADA...

Vezi LADA.ru, au si varianta sport, 1.6 118CP...

Sa nu cauti Logan, ii spune GRANTA si la varianta drick Largus

Edited by Hedonist, 08 July 2016 - 01:11.


#68
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,195
  • Înscris: 22.05.2003
Hmm nu credeam ca cineva considera motorul 1.6 MPI ca fiind puternic, decat in comparatie cu 1.4 MPI, care era teribil, cam ca cel de 1.2l actual.
0.9TCe mi se pare chiar reusit, doar ca sufera de problema specifica motoarelor supraalimentate, adica dupa o anumita turatie, cuplul se prabuseste.
Senzatia e ca nu mai are aer, dar e subiectiva.

Motoarele aspirate natural au o curba mult mai progresiva, de aici impresia ca trag mai bine.

0.9 TCe
Attached File  2449_2.png   48.36K   46 downloads

1.6 mpi

[ http://rototest-research.eu/spec/view/png/graph/STR-09021301-kW-Nm-C.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#69
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,579
  • Înscris: 11.06.2010

View PostKroghy, on 07 iulie 2016 - 20:00, said:

La diesel nu exista motor fara turbina si sunt masini care fac sute de mii de km fara probleme.
Fobia asta a benzinarilor la turbina e o boala grea dar in timp se vindeca.
Turbina e o piesa mecanica care aduce multe avantaje si care este folosita de aproape toate motoarele pe motorina asa ca frica benzinarilor e nejustificata si denota informarea slaba.
Nu e vorba de fobie, e vorba de matematica. "e na, asa poate pica orice piesa" . DAR pe aspirata ai X piese , pe turbo ai X+1 piese deci matematic te expui la X riscuri versus X + 1  riscuri. Iar realitatea a aratat ca acel +1 se poate strica, nu-i o piesa infailibila.

#70
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007

View PostHandicarpati, on 07 iulie 2016 - 18:44, said:

Si totusi, 0-100 la 0.9 tce este de 11.1  , la 1.6 90 cai e de 11.5 .

Daca il ajuti cu vreun drs ascuns scoate 11,1 secunde, pana acu nu demult era specificat 12,2 sec, eu zic ca asta e real (cum e si la Clio 0.9) .

Cand am facut drive test nu mi s-a parut lesinata (cu 3 pers in masina) doar ca nu mi-a placut cum e gestionata turbina (la schimbarea treptelor isi da in nas daca nu turezi bine pe inferioare, sa pici la peste 2500 rpm in superioara, din 2000rpm e mort) si nu mi-a placut tr V la ~100-110/h, tot din cauza turbinei (nu se intampla mai nimic daca apesi acc la podea, indicat sa dai tr IV pt accelerare).

In rest, pe 2500-6000rpm se misca bine, zgomotul motorului iti aduce aminte ca ai un polizor sub capota :))

View PostiancuMIC, on 07 iulie 2016 - 18:17, said:

Odata cu trecerea la normele E5, Dacia a renuntat la 1,4MPI, pentru ca nu au reusit sa-l faca compatibil cu aceasta norma, fara ca pretul sa creasca substantial. A fost preferat 1,2 16v, cu un cuplu mic de doar 107Nm, fata de 112 al MPI-ului de 1,4l; diferenta nu pare insemnata, dar care in realitate, pare sa fie mult mai mare, spun utilizatorii.
..................................
Am condus 1.4 (al meu, si stock, si remapat si re-remapat) si 1.2 stock, nici poveste sa se simta in defavoarea 1.2 diferenta de cuplu, din contra, pe inferioare iti da senzatia ca se misca mai bine, trage mai bine din 2000 rpm pr tr I-III-IV decat 1.4 mpi, are rapoartele mai scurte, de unde suplineste cu brio diferenta de cuplu.
Ca sa fie ok, trebuie sa umbli cu el in turatii ceva mai sus 3000-4000 rpm, dar nu se "supara".

#71
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,012
  • Înscris: 09.05.2009

View Postionutz_joe2009, on 08 iulie 2016 - 00:53, said:

Poate cineva stie mai multe in legatura cu echipare motor /pret.
Pretul pentru 0.9 incepe de la 8800. Si este disponibil de la varianta Ambiance care e echiparea medie.

View Postionutz_joe2009, on 08 iulie 2016 - 00:53, said:

O alta pbl.Directie asistata.Cu ce?Banuiesc ca daca era electronica scriau cu rosu.
Tipul asistarii difera in functie de motor. Poate fi mecano-hidraulica sau electro-hidraulica. La 0.9 e electro-hidraulica.

Edited by DannyMC, 08 July 2016 - 08:42.


#72
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,997
  • Înscris: 06.04.2007

View PostAdm, on 08 iulie 2016 - 01:17, said:

Hmm nu credeam ca cineva considera motorul 1.6 MPI ca fiind puternic, decat in comparatie cu 1.4 MPI, care era teribil, cam ca cel de 1.2l actual.
0.9TCe mi se pare chiar reusit, doar ca sufera de problema specifica motoarelor supraalimentate, adica dupa o anumita turatie, cuplul se prabuseste.
Senzatia e ca nu mai are aer, dar e subiectiva.

Motoarele aspirate natural au o curba mult mai progresiva, de aici impresia ca trag mai bine.

0.9 TCe
Attachment 2449_2.png

1.6 mpi


Lasa ca nici mpi-urile nu sunt un exemplu bun de urmat, dupa ~4800-5000 rpm se duce dracu cuplusi la astea.
La 0.9 din ~2500 rpm trage aproape liniar pana la 6000 rpm, nu am simtit o scadere dramatica de cuplu, vad ce zice graficul, dar iti spun de la volan ce am simtit, si asta incercat pe tr II, III, IV.

Si eu ma asteptam ca la ~5000rpm sa se gatuie, dar surpiza placuta,la nevoie il duci fara probleme de putere pana in ~6000 rpm .

Pacat ca la turatii mici nu e gestionat cum trebuie (cum e la Ford 1.0, asta trage frumos inca de la 1500 rpm pe tr inferioare)


PS: incercat in 6000 rpm doar tr II si III, scuze.

View Postroland_s, on 07 iulie 2016 - 16:23, said:

.......
De ce au renuntat oare la motoarele de 1,6?
.......
Pt ca sunt mega invechite, in prezent e cea mai proasta gluma sa ai 1.6 aspirat cu 85cp (Euro 5).

Pacat ca au renuntat la 1.6 16V, la asta s-ar mai fi putut lucra sa-l duca la 120-130 cp, dar asta e trendu...motoare de cilindree mica cu turbo.

In viitor va fi si varianta de 1.2 tce pe Logan, dar mai dureaza...e pur marketing.

Edited by Octavian___, 08 July 2016 - 08:48.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate