Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 

De ce a renuntat Dacia la motoarele de 1,6?

- - - - -
  • Please log in to reply
203 replies to this topic

#1
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Sunt proprietarul unui Logan KissFm motorizare benzina 1,6 90 cp. A fost achizitionat in 2007. Masina merge bine si in prezent, dar deoarece are 9 ani ma gandesc sa o schimb.
Merg la un dealer Dacia. Ii spun ca sa dori tot un Logan berlina cu motorizare benzina. Da, avem de 1.2 si 0,9 turbo! Cand am auzit de turbo mi s-au agitat toate antenele. Se poate face un drive test? Da, desigur mi s-a spus politicos, numai ca avem un Sandero, nu o berlina pentru test. E ok sa imi fac o parere. Ma urc in masinuta si ii dau drumul. Si urmeaza dezamagirea. Desi are 90 de cai, mi s-a parut "lesinata" rau. Adica nu are nicio un pic de "vana" nu trage deloc. Angajatul dealerului imi spune ca la nu stiu ce turatie intra turbina... Il intreb daca pot sa o turez un pic. Desigur. Turez masinuta ... si nimic. Adica tot lesinata imi pare.
Am repetat testul cu o berlina de 1,2. Aceea era si mai "lesinata".  Am intrebat dealerul daca mai exista modele cu motorizari de 1,6. Imi spune ca nu, a fost decizia celor de la Dacia sa renunte la ele. Ma invita sa aleg un diesel, dar ii spun ca prefer benzinar, nu vreau diesel.
Ca o parere, actualele modele Dacia mi s-au parut mai puturoase chiar si decat masinuta mea de 9 ani si 65000 de km. Din cele doua motoare pe benzina nu prea ai ce sa alegi. Cel de 1,2 daca bagi piciorul in acceleratie, parca sta un pic sa se gandeasca si apoi raspunde. La Loganul de 1,6 cand accelerez parca raspunde aproape instantaneu.
Dupa acest drive test, i-am spus dealerului ca sincer ma mai gandesc daca sa schimb masina. Cu actuala masinuta cu remorca + un atv in remorca am trecut Campulung-Bran-Brasov. Fara sa simt un efort deosebit din partea masinii.
Attached File  2015-02-28 14.32.07.jpg   494.48K   205 downloads
Cu una de 1,2 sau 0,9 cred ca o sa ma chinui rau sa fac acelasi lucru. Adica imi va fi tare greu sa ma angajez cu remorca in spate in vreo depasire a unui camion.
Personal ma asteptam ca noile modele sa fie mai "vioaie" decat batranica mea. Dar m-am inselat.
De ce au renuntat oare la motoarele de 1,6?
LE: nota 10 cum s-a comportat dealerul. A fost extrem de amabil si extrem de politicos.

Edited by roland_s, 07 July 2016 - 16:30.


#2
Peter Blood

Peter Blood

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 13.02.2007
Ai dreptate. Păcat că au renuntat la motorizarea 1.6 mpi. Treaba asta e valabila si la Duster.
Poate pe viitoarea generatie vor reveni aceste motoare sau, de ce nu, cele de 2 litri

#3
luci_flash

luci_flash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 17.09.2010
Sunt mai vioaie, dar variantele pe diesel.

#4
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Deoarece se merge pe ecologie si downsizing. Imediat o sa dispara si astea si o sa fie inlocuite de electrice. S-ar parea ca se va lansa 1.2tce in toamna la facelift, insa nu e sigur.
Motorizari aspirate pe benzina nu o sa mai gasesti decat pe la Mazda. Dar daca iti plac atat de mult poti alege ceva sh cat mai recent. Sau daca esti multumit de Logan, poti lua unul ph2 din ultimul an de fabricatie (2012 parca) 1.6 16v cu max 50.000km si vreo 5500euro si ai impacat si capra si varza Posted Image
Dar au pe lodgy si dokker motorizare aspirata euro 6 de 102cp. Sau chiar pe Duster. S-ar putea sa iti placa.

Edited by TruculMagic, 07 July 2016 - 16:36.


#5
Lipsum

Lipsum

    Moderator extrem de rău

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,722
  • Înscris: 29.01.2008
Cel mai pacat e ca au renuntat la motorizarea 1.6 16v E4, cu care tragea foarte bine, si era cea mai optima pe Logan, avand consumul cel mai bun dintre toate. Pe de alta parte, 1.5dCi 90cp pe un Logan din 2015, m-a impresionat foarte mult. Consum redus (3,6% media) si putere suficienta.

Edited by Lipsum, 07 July 2016 - 16:38.


#6
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,128
  • Înscris: 10.07.2013
Cred ca motoarele de 1,6 erau prea performante......adica nu prea veneau in service!Posted Image

#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostLipsum, on 07 iulie 2016 - 16:37, said:

Cel mai pacat e ca au renuntat la motirizarea 1.6 16v E4, cu care tragea foarte bine, si era cea mai optima pe Logan, avand consumul cel mai bun dintre toate. Pe de alta parte, 1.5dCi 90cp pe un Logan din 2015, m-a impresionat foparte mult. Consum redus (3,6% media) si putere suficienta.

1.2 16v e cel mai economic din benzinarele aspirate de la Dacia.
Dieselul ala e placut, pacat ca are fap si e mai complicat, pe cand la un aspirat, apa paie si bataie :)

#8
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View Postxmanyacs77, on 07 iulie 2016 - 16:37, said:

Cred ca motoarele de 1,6 erau prea performante......adica nu prea veneau in service!Posted Image
Aici cam ai dreptate. In 9 ani si 65000 km nu am fost in service decat la schimb ulei si distributie. In rest nimic.

View Postmarius87ism, on 07 iulie 2016 - 16:36, said:

Nu vinzi 1.6-le? Posted Image
In viitorul apropiat da. Dar numai dupa ce ii voi gasi un inlocuitor.

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:36, said:

Deoarece se merge pe ecologie si downsizing. Imediat o sa dispara si astea si o sa fie inlocuite de electrice. S-ar parea ca se va lansa 1.2tce in toamna la facelift, insa nu e sigur.
Motorizari aspirate pe benzina nu o sa mai gasesti decat pe la Mazda. Dar daca iti plac atat de mult poti alege ceva sh cat mai recent. Sau daca esti multumit de Logan, poti lua unul ph2 din ultimul an de fabricatie (2012 parca) 1.6 16v cu max 50.000km si vreo 5500euro si ai impacat si capra si varza Posted Image
Dar au pe lodgy si dokker motorizare aspirata euro 6 de 102cp. Sau chiar pe Duster. S-ar putea sa iti placa.
As fi preferat berlina. Sunt mai de moda veche ... prefer berlina. Iar sh ... nu, mai bine o tin pe a mea.

Edited by roland_s, 07 July 2016 - 16:44.


#9
Lipsum

Lipsum

    Moderator extrem de rău

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,722
  • Înscris: 29.01.2008

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:39, said:

1.2 16v e cel mai economic din benzinarele aspirate de la Dacia.
Totodată, cu acel motor si 4 persoane in Sandero, pentru a pleca de pe loc, pedala trebuia s-o calc intotdeauna la podea ca sa nu moară, si pentru a accelera in trafic, trebuia sa schimb viteza la 4.000Rpm in mers normal. Iar la depașiri, de fiecare fata la 6.000Rpm.

#10
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004

View Postroland_s, on 07 iulie 2016 - 16:23, said:

Merg la un dealer Dacia. Ii spun ca sa dori tot un Logan berlina cu motorizare benzina. Da, avem de 1.2 si 0,9 turbo! Cand am auzit de turbo mi s-au agitat toate antenele. Se poate face un drive test? Da, desigur mi s-a spus politicos, numai ca avem un Sandero, nu o berlina pentru test. E ok sa imi fac o parere. Ma urc in masinuta si ii dau drumul. Si urmeaza dezamagirea. Desi are 90 de cai, mi s-a parut "lesinata" rau. Adica nu are nicio un pic de "vana" nu trage deloc. Angajatul dealerului imi spune ca la nu stiu ce turatie intra turbina... Il intreb daca pot sa o turez un pic. Desigur. Turez masinuta ... si nimic. Adica tot lesinata imi pare.
LE: nota 10 cum s-a comportat dealerul. A fost extrem de amabil si extrem de politicos.

Cand mai treci pe acolo poti sa-i explici, tot politicos, ca turbina e pe acelasi ax cu compresorul, asa ca se invarteste tot timpul.
Turbina e actionata de gazele de esapament si nu "intra" din cand in cand. A, efectul e mai pronuntat la turatii mai mari, da, dar asta e altceva.

Attached Files


Edited by Razvan_N, 07 July 2016 - 16:53.


#11
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

View PostLipsum, on 07 iulie 2016 - 16:45, said:

Totodată, cu acel motor si 4 persoane in Sandero, pentru a pleca de pe loc, pedala trebuia s-o calc intotdeauna la podea ca sa nu moară, si pentru a accelera in trafic, trebuia sa schimb viteza la 4.000Rpm in mers normal. Iar la depașiri, de fiecare fata la 6.000Rpm.

Eu ziceam de economie, nu de performante !

#12
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:36, said:

Sau daca esti multumit de Logan, poti lua unul ph2 din ultimul an de fabricatie (2012 parca) 1.6 16v cu max 50.000km si vreo 5500euro si ai impacat si capra si varza Posted Image


Nu prea se gasesc, sau daca sunt, e vai de ele! Cine isi da vrabia din mana?

#13
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

View Postroland_s, on 07 iulie 2016 - 16:23, said:


Angajatul dealerului imi spune ca la nu stiu ce turatie intra turbina...


L-ai putut crede?

De aia cred ca se si vand sh la pret mic...banuiesc ca au si consum mare in raport cu puterea cu tot cu turbo.

Edited by ionutz_joe2009, 07 July 2016 - 17:19.


#14
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Majoritatea care au motorul de 1,6, daca nu fac accident  trec de 600 K km si sunt modele care au trecut de milion cu motorul original.

65 K cat zici ca ai e o gluma....

Daca e ruginita poti pastra motorul.

Edited by loock, 07 July 2016 - 17:26.


#15
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004

View PostTruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:39, said:

1.2 16v e cel mai economic din benzinarele aspirate de la Dacia.

Pe hârtie. Tot 1,6 / 16v era optimul. Din păcate s-a renunțat la ele pentru că gama Dacia nu trebuie să facă concurență gamei Renault, așa că 90 de cai ajung pentru autoturismele normale. Adică, mno, dacă prostimea cumpără Prestige cu 75 de cai, de ce să le mai dea și motoare mai bune? Când o să scadă vânzările o să apară și motorul de pe Duster, de 1,2...

#16
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

View Postxmanyacs77, on 07 iulie 2016 - 16:37, said:

Cred ca motoarele de 1,6 erau prea performante......adica nu prea veneau in service!Posted Image
Mare dreptate ai !

#17
ionutz_joe2009

ionutz_joe2009

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 26.01.2011

View Postloock, on 07 iulie 2016 - 17:26, said:

Majoritatea care au motorul de 1,6, daca nu fac accident  trec de 600 K km si sunt modele care au trecut de milion cu motorul original.

65 K cat zici ca ai e o gluma....

Daca e ruginita poti pastra motorul.

La benzina?600 de mii fara set la majoritate?Cred ca te referi la motorina nu?Abia cele pe motorina ajung la un milion...

#18
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

View PostRazvan_N, on 07 iulie 2016 - 16:51, said:

Cand mai treci pe acolo poti sa-i explici, tot politicos, ca turbina e pe acelasi ax cu compresorul, asa ca se invarteste tot timpul.
Turbina e actionata de gazele de esapament si nu "intra" din cand in cand. A, efectul e mai pronuntat la turatii mai mari, da, dar asta e altceva.

View Postionutz_joe2009, on 07 iulie 2016 - 17:13, said:

L-ai putut crede?

De aia cred ca se si vand sh la pret mic...banuiesc ca au si consum mare in raport cu puterea cu tot cu turbo.
Chiar nu am stiut chestia asta, si l-am crezut. In plus dupa ce am depasit 5000 de rot/min, motorul a inceput sa "urle placut". Si chiar am crezut ca a intrat turbina in functiune ...

View Postloock, on 07 iulie 2016 - 17:26, said:

Majoritatea care au motorul de 1,6, daca nu fac accident  trec de 600 K km si sunt modele care au trecut de milion cu motorul original.

65 K cat zici ca ai e o gluma....

Daca e ruginita poti pastra motorul.
Cam aici e problema. Motorul nu are nimic, dar caroseria ... hm hai sa zic ca arata de nota 8 din 10. A cam inceput sa arate rugina. Cei drept masinuta a stat 9 ani afata in ploaie, ninsoare, vant ... asa ca asta e. Acesta era principalul motiv pentru care voiam sa o vand si sa iau alta.

Edited by roland_s, 07 July 2016 - 17:45.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate