De ce a renuntat Dacia la motoarele de 1,6?
#1
Posted 07 July 2016 - 16:23
Sunt proprietarul unui Logan KissFm motorizare benzina 1,6 90 cp. A fost achizitionat in 2007. Masina merge bine si in prezent, dar deoarece are 9 ani ma gandesc sa o schimb.
Merg la un dealer Dacia. Ii spun ca sa dori tot un Logan berlina cu motorizare benzina. Da, avem de 1.2 si 0,9 turbo! Cand am auzit de turbo mi s-au agitat toate antenele. Se poate face un drive test? Da, desigur mi s-a spus politicos, numai ca avem un Sandero, nu o berlina pentru test. E ok sa imi fac o parere. Ma urc in masinuta si ii dau drumul. Si urmeaza dezamagirea. Desi are 90 de cai, mi s-a parut "lesinata" rau. Adica nu are nicio un pic de "vana" nu trage deloc. Angajatul dealerului imi spune ca la nu stiu ce turatie intra turbina... Il intreb daca pot sa o turez un pic. Desigur. Turez masinuta ... si nimic. Adica tot lesinata imi pare. Am repetat testul cu o berlina de 1,2. Aceea era si mai "lesinata". Am intrebat dealerul daca mai exista modele cu motorizari de 1,6. Imi spune ca nu, a fost decizia celor de la Dacia sa renunte la ele. Ma invita sa aleg un diesel, dar ii spun ca prefer benzinar, nu vreau diesel. Ca o parere, actualele modele Dacia mi s-au parut mai puturoase chiar si decat masinuta mea de 9 ani si 65000 de km. Din cele doua motoare pe benzina nu prea ai ce sa alegi. Cel de 1,2 daca bagi piciorul in acceleratie, parca sta un pic sa se gandeasca si apoi raspunde. La Loganul de 1,6 cand accelerez parca raspunde aproape instantaneu. Dupa acest drive test, i-am spus dealerului ca sincer ma mai gandesc daca sa schimb masina. Cu actuala masinuta cu remorca + un atv in remorca am trecut Campulung-Bran-Brasov. Fara sa simt un efort deosebit din partea masinii. 2015-02-28 14.32.07.jpg 494.48K 205 downloads Cu una de 1,2 sau 0,9 cred ca o sa ma chinui rau sa fac acelasi lucru. Adica imi va fi tare greu sa ma angajez cu remorca in spate in vreo depasire a unui camion. Personal ma asteptam ca noile modele sa fie mai "vioaie" decat batranica mea. Dar m-am inselat. De ce au renuntat oare la motoarele de 1,6? LE: nota 10 cum s-a comportat dealerul. A fost extrem de amabil si extrem de politicos. Edited by roland_s, 07 July 2016 - 16:30. |
#4
Posted 07 July 2016 - 16:36
Deoarece se merge pe ecologie si downsizing. Imediat o sa dispara si astea si o sa fie inlocuite de electrice. S-ar parea ca se va lansa 1.2tce in toamna la facelift, insa nu e sigur.
Motorizari aspirate pe benzina nu o sa mai gasesti decat pe la Mazda. Dar daca iti plac atat de mult poti alege ceva sh cat mai recent. Sau daca esti multumit de Logan, poti lua unul ph2 din ultimul an de fabricatie (2012 parca) 1.6 16v cu max 50.000km si vreo 5500euro si ai impacat si capra si varza Dar au pe lodgy si dokker motorizare aspirata euro 6 de 102cp. Sau chiar pe Duster. S-ar putea sa iti placa. Edited by TruculMagic, 07 July 2016 - 16:36. |
#5
Posted 07 July 2016 - 16:37
Cel mai pacat e ca au renuntat la motorizarea 1.6 16v E4, cu care tragea foarte bine, si era cea mai optima pe Logan, avand consumul cel mai bun dintre toate. Pe de alta parte, 1.5dCi 90cp pe un Logan din 2015, m-a impresionat foarte mult. Consum redus (3,6% media) si putere suficienta.
Edited by Lipsum, 07 July 2016 - 16:38. |
#6
Posted 07 July 2016 - 16:37
Cred ca motoarele de 1,6 erau prea performante......adica nu prea veneau in service!
|
#7
Posted 07 July 2016 - 16:39
Lipsum, on 07 iulie 2016 - 16:37, said:
Cel mai pacat e ca au renuntat la motirizarea 1.6 16v E4, cu care tragea foarte bine, si era cea mai optima pe Logan, avand consumul cel mai bun dintre toate. Pe de alta parte, 1.5dCi 90cp pe un Logan din 2015, m-a impresionat foparte mult. Consum redus (3,6% media) si putere suficienta. 1.2 16v e cel mai economic din benzinarele aspirate de la Dacia. Dieselul ala e placut, pacat ca are fap si e mai complicat, pe cand la un aspirat, apa paie si bataie |
#8
Posted 07 July 2016 - 16:43
xmanyacs77, on 07 iulie 2016 - 16:37, said:
Cred ca motoarele de 1,6 erau prea performante......adica nu prea veneau in service! marius87ism, on 07 iulie 2016 - 16:36, said:
Nu vinzi 1.6-le? TruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:36, said:
Deoarece se merge pe ecologie si downsizing. Imediat o sa dispara si astea si o sa fie inlocuite de electrice. S-ar parea ca se va lansa 1.2tce in toamna la facelift, insa nu e sigur. Motorizari aspirate pe benzina nu o sa mai gasesti decat pe la Mazda. Dar daca iti plac atat de mult poti alege ceva sh cat mai recent. Sau daca esti multumit de Logan, poti lua unul ph2 din ultimul an de fabricatie (2012 parca) 1.6 16v cu max 50.000km si vreo 5500euro si ai impacat si capra si varza Dar au pe lodgy si dokker motorizare aspirata euro 6 de 102cp. Sau chiar pe Duster. S-ar putea sa iti placa. Edited by roland_s, 07 July 2016 - 16:44. |
#9
Posted 07 July 2016 - 16:45
TruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:39, said:
1.2 16v e cel mai economic din benzinarele aspirate de la Dacia. |
#10
Posted 07 July 2016 - 16:51
roland_s, on 07 iulie 2016 - 16:23, said:
Merg la un dealer Dacia. Ii spun ca sa dori tot un Logan berlina cu motorizare benzina. Da, avem de 1.2 si 0,9 turbo! Cand am auzit de turbo mi s-au agitat toate antenele. Se poate face un drive test? Da, desigur mi s-a spus politicos, numai ca avem un Sandero, nu o berlina pentru test. E ok sa imi fac o parere. Ma urc in masinuta si ii dau drumul. Si urmeaza dezamagirea. Desi are 90 de cai, mi s-a parut "lesinata" rau. Adica nu are nicio un pic de "vana" nu trage deloc. Angajatul dealerului imi spune ca la nu stiu ce turatie intra turbina... Il intreb daca pot sa o turez un pic. Desigur. Turez masinuta ... si nimic. Adica tot lesinata imi pare. LE: nota 10 cum s-a comportat dealerul. A fost extrem de amabil si extrem de politicos. Cand mai treci pe acolo poti sa-i explici, tot politicos, ca turbina e pe acelasi ax cu compresorul, asa ca se invarteste tot timpul. Turbina e actionata de gazele de esapament si nu "intra" din cand in cand. A, efectul e mai pronuntat la turatii mai mari, da, dar asta e altceva. Attached FilesEdited by Razvan_N, 07 July 2016 - 16:53. |
|
#11
Posted 07 July 2016 - 16:57
Lipsum, on 07 iulie 2016 - 16:45, said:
Totodată, cu acel motor si 4 persoane in Sandero, pentru a pleca de pe loc, pedala trebuia s-o calc intotdeauna la podea ca sa nu moară, si pentru a accelera in trafic, trebuia sa schimb viteza la 4.000Rpm in mers normal. Iar la depașiri, de fiecare fata la 6.000Rpm. Eu ziceam de economie, nu de performante ! |
#12
Posted 07 July 2016 - 16:59
TruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:36, said:
Sau daca esti multumit de Logan, poti lua unul ph2 din ultimul an de fabricatie (2012 parca) 1.6 16v cu max 50.000km si vreo 5500euro si ai impacat si capra si varza Nu prea se gasesc, sau daca sunt, e vai de ele! Cine isi da vrabia din mana? |
#13
Posted 07 July 2016 - 17:13
#14
Posted 07 July 2016 - 17:26
Majoritatea care au motorul de 1,6, daca nu fac accident trec de 600 K km si sunt modele care au trecut de milion cu motorul original.
65 K cat zici ca ai e o gluma.... Daca e ruginita poti pastra motorul. Edited by loock, 07 July 2016 - 17:26. |
#15
Posted 07 July 2016 - 17:31
TruculMagic, on 07 iulie 2016 - 16:39, said:
1.2 16v e cel mai economic din benzinarele aspirate de la Dacia. Pe hârtie. Tot 1,6 / 16v era optimul. Din păcate s-a renunțat la ele pentru că gama Dacia nu trebuie să facă concurență gamei Renault, așa că 90 de cai ajung pentru autoturismele normale. Adică, mno, dacă prostimea cumpără Prestige cu 75 de cai, de ce să le mai dea și motoare mai bune? Când o să scadă vânzările o să apară și motorul de pe Duster, de 1,2... |
|
#16
Posted 07 July 2016 - 17:36
#17
Posted 07 July 2016 - 17:40
loock, on 07 iulie 2016 - 17:26, said:
Majoritatea care au motorul de 1,6, daca nu fac accident trec de 600 K km si sunt modele care au trecut de milion cu motorul original. 65 K cat zici ca ai e o gluma.... Daca e ruginita poti pastra motorul. La benzina?600 de mii fara set la majoritate?Cred ca te referi la motorina nu?Abia cele pe motorina ajung la un milion... |
#18
Posted 07 July 2016 - 17:44
Razvan_N, on 07 iulie 2016 - 16:51, said:
Cand mai treci pe acolo poti sa-i explici, tot politicos, ca turbina e pe acelasi ax cu compresorul, asa ca se invarteste tot timpul. Turbina e actionata de gazele de esapament si nu "intra" din cand in cand. A, efectul e mai pronuntat la turatii mai mari, da, dar asta e altceva. ionutz_joe2009, on 07 iulie 2016 - 17:13, said:
L-ai putut crede? De aia cred ca se si vand sh la pret mic...banuiesc ca au si consum mare in raport cu puterea cu tot cu turbo. loock, on 07 iulie 2016 - 17:26, said:
Majoritatea care au motorul de 1,6, daca nu fac accident trec de 600 K km si sunt modele care au trecut de milion cu motorul original. 65 K cat zici ca ai e o gluma.... Daca e ruginita poti pastra motorul. Edited by roland_s, 07 July 2016 - 17:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users