Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Apa sub termosistem acoperis tip terasa

- - - - -
  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#55
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007

 fsoare03, on 20 iunie 2016 - 22:48, said:

am si cerut o oferta undeva-n bucuresti, pentru tabla! am vazut ca aveau ceva mai special, si sa vedem ce iese!
insa la vata sau la termosistemul cu vata bazaltica nu renunt, chiar daca mai bag odata aceeiasi bani, care i-am bagat initial! o sa ma omoare nevasta-mea Posted Image acuma, dar sper sa re-invii mai spre iarna/primavara, odata cu testul iernii, asta vis-a-vis de caldura si facturile aferente!Posted Image
cauta frate un inginer mai batran care a facut terase la blocurile comuniste. terasele alea au trecut proba timpului si nu au nici pe dracu. nu te mai lua dupa toate pseudotehnologiile actuale.

#56
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Pai blocurile comuniste nu erau cu termoizolatie pe acoperis. Aveau doar un gol de aer cam de 30 cm intre 2 placi de beton. Practic era tavanul si undeva mai sus inca o placa. Hidroizolatie era pe placa de deasupra. Nu stiu daca toate erau asa, dar la mine in oras cam asa erau alea pe care am urcat prin 95 sa facem acoperis in 2 ape pe ele.
Practic erau tot sistemul asta cu terasa sus doar ca in loc de termoizolatie aveau un fel de perna de aer.
Acum intreb si eu ca prostul: Intre vata bazaltica si sapa este ceva membrana? Apa aia nu e posibil sa nu fie de la ploaie si sa fie de la sapa. Ca doar aia se prepara cu apa, nu e uscata.

Edited by PoeOvidiu, 24 June 2016 - 07:27.


#57
sinta

sinta

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 22.10.2015

 rich1974, on 24 iunie 2016 - 06:52, said:


cauta frate un inginer mai batran care a facut terase la blocurile comuniste. terasele alea au trecut proba timpului si nu au nici pe dracu. nu te mai lua dupa toate pseudotehnologiile actuale.


Dar nu mai bine pune paie? Ca inainte.....

#58
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

 fsoare03, on 20 iunie 2016 - 22:48, said:

am si cerut o oferta undeva-n bucuresti, pentru tabla! am vazut ca aveau ceva mai special, si sa vedem ce iese!
insa la vata sau la termosistemul cu vata bazaltica nu renunt, chiar daca mai bag odata aceeiasi bani, care i-am bagat initial! o sa ma omoare nevasta-mea Posted Image acuma, dar sper sa re-invii mai spre iarna/primavara, odata cu testul iernii, asta vis-a-vis de caldura si facturile aferente!Posted Image

Cred ca interventiile de aici mai rau te-au incurcat. Nu fiecare  in parte, ci combinatia asta in care fiecare-ti o alta solutie, fie ca vrei sau nu.

Sfatul meu: du-te inapoi la proiect, la ceea ce ti-ai dorit din prima. Deci, este vorba despre o terasa (semi)circulabila, cu izolatie din doua straturi de vata bazaltica hidrofobizata Posted Image peste care se toarna o sapa usoara, nearmata. Pana aici, nimic iesit din comun.
Straturile de vata bazaltica au dispozitivele acelea, de eliminare a umiditatii provenite din condens. Bine instalate, isi fac treaba . Din nou, nimic iesit din comun.
Peste toate acestea se toarna sapa. E ok.
Peste sapa se aplica membrana pentru hidroizolatie. E corect. Membrana se poate aplica peste un alt strat, optional - as spune eu. Nu are cine stie ce importanta.

Deci proiectul tau e in ordine. Nu are rost sa-l schimbi, mai ales ca asta-ti doresti. Problema este ca proiectul - ca orice alt proiect! - trebuie sa fie bine executat. Iar la capitolul asta, din nou, nu-i mare filozofie, daca constructorul tine cont de urmatoarle chestii:
1. Sapa nearmata se incadreaza la capitolul sape flotante. Adica, nu trebuie sa te bazezi pe o legatura puternica si permanenta cu structura aticului; ma refer la parapet. Deci, zona acelei imbinari se va trata ca un rost de dilatare; adica silicon.
2. Sapa nu are rol de izolatie hidro. Asta se face cu o membrana aplicata ulterior. Din punctul meu de vedere, o membrana (de orice fel ar fi ea; chiar si smoala!) e - in configuratia asta - de o mie de ori mai sigura decat orice solutie minune de turnat sau amestecat in ciment sau mai stiu eu ce. Nu fiindca as contesta unele materiale, ci pentru ca o membrana are mai mare elasticitate si permite preluarea dilatarilor, respectiv contractarilor materialelor de constructie.
3. Trebuie urmata directia de curgere a apei. Deci se fac pantele corespunzatoare catre gurile de scurgere (care pot fi in pozitia din proiect, numai sa nu fie ingropate in ciment. Cimentul se va umezi si astfel umiditatea ajunge in - ai ghicit! - stratul de vata.). Se aplica membrana incepand cu partea "orizontala" a terasei. Dupa care se aplica membrana pe parapetul perimetral, astfel incat suprafata de suprapunere, in punctul unde parapetul se intalneste cu terasa, sa vina peste membrana terasei. Membrana parapetului merge peste parapet, pana spre fatada casei; vreo 10 cm. Ulterior se poate aplica o "caciula" estetica peste parapet, astfel incat sa nu se vada membrana. Aceasta trebuie sa iasa si sa acopere si membrana de pe fatada. In plus, trebuie sa aiba o buza de scurgere a apei, astfel incat apa sa picure in exterior, nu sa se scurga direct pe fatada, infiltrandu-se in materialul de constructie.

In concluzie, o terasa bie izolata are pante de scurgere care gurile de scurgere Posted Image iar membrana formeaza un "caus" continuu care nu permite apei sa patrunda in elementele de constructie.

Spor la treaba ! Desfa ce ai de desfacut, vezi ce poti recupera si refa tot ce trebuie refacut.

#59
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
Gata, am draci pe mine si m-am enervat
Uite cum rezolvi problema
Pune o poza aici cu casa , spune in ce cartieer e locata, si vreau sa stiu si cum arata casa de sus
Te rezolv io instantaneu daca imi raspunzi la intrebarile astea .......si bineanteles ca vor mai urma vreo doua
Fii atent la ce ce iti voi zice ca eu sunt buricul pamantului in constructii

Edited by petre69, 24 June 2016 - 19:02.


#60
fsoare03

fsoare03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 08.11.2007

 petre69, on 24 iunie 2016 - 19:01, said:

Gata, am draci pe mine si m-am enervat
Uite cum rezolvi problema
Pune o poza aici cu casa , spune in ce cartieer e locata, si vreau sa stiu si cum arata casa de sus
Te rezolv io instantaneu daca imi raspunzi la intrebarile astea .......si bineanteles ca vor mai urma vreo doua
Fii atent la ce ce iti voi zice ca eu sunt buricul pamantului in constructii

o sa incerc sa pun poze un pic mai tarziu, sau maine!
sper sa iti treaca nervii pana atunci...:)
sunt din pitesti, daca ajuta la ceva.....

#61
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
Ok . Pitesti
Si la ce iti trebuie neaparat saracia aia de terasa ?


#62
fsoare03

fsoare03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 08.11.2007

 DIY, on 24 iunie 2016 - 18:50, said:

Cred ca interventiile de aici mai rau te-au incurcat. Nu fiecare  in parte, ci combinatia asta in care fiecare-ti o alta solutie, fie ca vrei sau nu.

Sfatul meu: du-te inapoi la proiect, la ceea ce ti-ai dorit din prima. Deci, este vorba despre o terasa (semi)circulabila, cu izolatie din doua straturi de vata bazaltica hidrofobizata Posted Image peste care se toarna o sapa usoara, nearmata. Pana aici, nimic iesit din comun.
Straturile de vata bazaltica au dispozitivele acelea, de eliminare a umiditatii provenite din condens. Bine instalate, isi fac treaba . Din nou, nimic iesit din comun.
Peste toate acestea se toarna sapa. E ok.
Peste sapa se aplica membrana pentru hidroizolatie. E corect. Membrana se poate aplica peste un alt strat, optional - as spune eu. Nu are cine stie ce importanta.

Deci proiectul tau e in ordine. Nu are rost sa-l schimbi, mai ales ca asta-ti doresti. Problema este ca proiectul - ca orice alt proiect! - trebuie sa fie bine executat. Iar la capitolul asta, din nou, nu-i mare filozofie, daca constructorul tine cont de urmatoarle chestii:
1. Sapa nearmata se incadreaza la capitolul sape flotante. Adica, nu trebuie sa te bazezi pe o legatura puternica si permanenta cu structura aticului; ma refer la parapet. Deci, zona acelei imbinari se va trata ca un rost de dilatare; adica silicon.
2. Sapa nu are rol de izolatie hidro. Asta se face cu o membrana aplicata ulterior. Din punctul meu de vedere, o membrana (de orice fel ar fi ea; chiar si smoala!) e - in configuratia asta - de o mie de ori mai sigura decat orice solutie minune de turnat sau amestecat in ciment sau mai stiu eu ce. Nu fiindca as contesta unele materiale, ci pentru ca o membrana are mai mare elasticitate si permite preluarea dilatarilor, respectiv contractarilor materialelor de constructie.
3. Trebuie urmata directia de curgere a apei. Deci se fac pantele corespunzatoare catre gurile de scurgere (care pot fi in pozitia din proiect, numai sa nu fie ingropate in ciment. Cimentul se va umezi si astfel umiditatea ajunge in - ai ghicit! - stratul de vata.). Se aplica membrana incepand cu partea "orizontala" a terasei. Dupa care se aplica membrana pe parapetul perimetral, astfel incat suprafata de suprapunere, in punctul unde parapetul se intalneste cu terasa, sa vina peste membrana terasei. Membrana parapetului merge peste parapet, pana spre fatada casei; vreo 10 cm. Ulterior se poate aplica o "caciula" estetica peste parapet, astfel incat sa nu se vada membrana. Aceasta trebuie sa iasa si sa acopere si membrana de pe fatada. In plus, trebuie sa aiba o buza de scurgere a apei, astfel incat apa sa picure in exterior, nu sa se scurga direct pe fatada, infiltrandu-se in materialul de constructie.

In concluzie, o terasa bie izolata are pante de scurgere care gurile de scurgere Posted Image iar membrana formeaza un "caus" continuu care nu permite apei sa patrunda in elementele de constructie.

Spor la treaba ! Desfa ce ai de desfacut, vezi ce poti recupera si refa tot ce trebuie refacut.

ok,
incerc sa trec prin aceste sfaturi...
de 2 zile nu mai curge apa prin gaurile efectuate in placa! insa....azi a plouat! nu iesea nici un fel de apa acum vreo 2 ore, dar abia astept sa ma duc dimineata la prima ora acolo!
am facut hidroizolatia ieri, peste sapa, si pe verticala, pe atic! am facut un fel de scafa pe la colturi, si pe cele orizontale, si pe cele verticale! apoi am dublat cu un fel de banda perimetrala! dupa care s-a venit cu 3 straturi de hidroizolatie, de la iz.....mat! alb, elastic, dat cu trafaletul!
cum am zis, azi a plouat, dar vedem rezultatul ploii maine dimineata!
tot maine dimineata as vrea sa pun capacul peste atic, comandat deja, si adus la locatie!
ca si straturi, ar fi asa:
hidroizolatie peste placa
vata bazaltica hidrofobizata, doua straturi
folie anticondens sau anti vapori....nu mai stiu exact....
sapa peste acea folie, armata cu fulgi de polietilena sau fibra de sticla.... cu panta catre scurgerile apei pluviale
hidroizolatie in 3 straturi
sper ca nu am omis ceva

 petre69, on 24 iunie 2016 - 21:38, said:

Ok . Pitesti
Si la ce iti trebuie neaparat saracia aia de terasa ?

am vrut sa fie ...altceva....
si pana una-alta, a iesit altceva...;)

#63
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

 fsoare03, on 24 iunie 2016 - 21:45, said:

ca si straturi, ar fi asa:
hidroizolatie peste placa
vata bazaltica hidrofobizata, doua straturi
folie anticondens sau anti vapori....nu mai stiu exact....
sapa peste acea folie, armata cu fulgi de polietilena sau fibra de sticla.... cu panta catre scurgerile apei pluviale
hidroizolatie in 3 straturi
sper ca nu am omis ceva..
Sigur nu ai omis ceva?!Posted Image
Daca e folie - bariera contra vaporilor - ati facut o prostie, caci nu se mai usuca vata aia, iar un material ud transfera de cca 2,5 ori mai multa caldura..iar daca mai si ingheata - si de 10 ori mai multa..;
Daca e folie de difuzie (anticondens) - situatia se schimba, insa conteaza foarte mult ce permiabilitate la vapori are.. vezi ""patarania'" de aici: http://forum.softped...8#entry19443662
Eu m-as fi asteptat ca peste vata sa fie o folie de difuzie, apoi un strat din (spre exemplu) folie cu crampoane pe unde vaporii sa poata usor migra spre exterior fara sa caute sa se '"infiga'" in sapa - suportul hidroizolatiei. In cazul in care vaporii intampina rezistenta pana a intalni orificiile prin care sa iasa afara, ei vor penetra sapa, iar sapa fiind iarna in domeniu negativ al temperaturilor va incepe sa se sfarme sub hidroizolatie si te trezesti ca in cativa ani hidroizolatia sta pe '"nisipuri miscatoare'"..si orice miscare neatenta ti-a si rupt-o...
Uite in atas o posibila alcatuire conforma a straturilor (Posted Image nu si grosimea termoizolantului).. Insa ce s-a pus de facto acolo numai voi stiti, sper..

Attached Files



#64
[email protected]

[email protected]

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 15.02.2005
Salut,

Am o situatie similara, cu ceva apa ramasa sub termosistem (2 straturi de 10 cm de termotop) si membrana de bariera de vapori. apa a intrat prin sapa pana am pus ultima membrana de hidroizolatie fianal peste sapa de panta pe terasa necirculabila. Se prelinge (i-am lasat putin gol pe langa a fluviala care strapunge placa la un sifon de scurgere, doar atunci cand e presiune apa pe terasa de la ploaie.

#65
fsoare03

fsoare03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 08.11.2007

 andreilesan, on 25 iunie 2016 - 07:50, said:

Sigur nu ai omis ceva?!Posted Image
Daca e folie - bariera contra vaporilor - ati facut o prostie, caci nu se mai usuca vata aia, iar un material ud transfera de cca 2,5 ori mai multa caldura..iar daca mai si ingheata - si de 10 ori mai multa..;
Daca e folie de difuzie (anticondens) - situatia se schimba, insa conteaza foarte mult ce permiabilitate la vapori are.. vezi ""patarania'" de aici: http://forum.softped...8#entry19443662
Eu m-as fi asteptat ca peste vata sa fie o folie de difuzie, apoi un strat din (spre exemplu) folie cu crampoane pe unde vaporii sa poata usor migra spre exterior fara sa caute sa se '"infiga'" in sapa - suportul hidroizolatiei. In cazul in care vaporii intampina rezistenta pana a intalni orificiile prin care sa iasa afara, ei vor penetra sapa, iar sapa fiind iarna in domeniu negativ al temperaturilor va incepe sa se sfarme sub hidroizolatie si te trezesti ca in cativa ani hidroizolatia sta pe '"nisipuri miscatoare'"..si orice miscare neatenta ti-a si rupt-o...
Uite in atas o posibila alcatuire conforma a straturilor (Posted Image nu si grosimea termoizolantului).. Insa ce s-a pus de facto acolo numai voi stiti, sper..


Salut,

Știu ca au trecut vreo cativa ani buni de la ultima postare!

Adica, peste sapa de panta (sapa care spre surprinderea mea/noastra, avea o grosime de peste 10cm, spre 15cm), s-a montat o folie care am crezut ca este de eliminare a vaporilor etc., dar nu, pur si simplu o folie neagra, de plastic. Peste ea, s-a montat polistiren comandat special cu panta, dupa calculele facute local. Apoi o alta folie anticondens, etc., etc. Iar la final, folie PVC sudata la cald, peste tot ce era acolo, plus peste atic, dar care a avut si acolo (la atic ma refer) mici defecte de execuție. Bineinteles ca tot ce-a fost montat a lucrat împotriva mea, sa spunem. Acel condens, sau umiditatea respectiva, existenta in vata bazaltica, in urma fisurilor din sapa de panta, si a deteriorării membranei / soluției de hidroizolatie, nu a mai avut pe unde sa iasa. Chiar si cu încă 4 deflectoare montate ulterior.
La un moment dat coloana de apa existenta in termosistemul initial, cel cu vata bazaltica, era undeva la 20-30cm, la o suprafata a terasei de 110mp.

După câteva încercări de remediere a situației, nereusite, mi-am luat inima-n dinți si am purces la decopertare.

Atasez cateva fotografii, pentru cei care vor sa afle cum "asa nu se face", si incerc sa impartasesc cu altii situatia mea actuala!
Inclusiv in căutarea de soluții, dupa ce decopertez tot, curat toata terasa.

Attached Files



#66
fsoare03

fsoare03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 08.11.2007

 fsoare03, on 21 mai 2023 - 15:57, said:

Salut,

Știu ca au trecut vreo cativa ani buni de la ultima postare!

Adica, peste sapa de panta (sapa care spre surprinderea mea/noastra, avea o grosime de peste 10cm, spre 15cm), s-a montat o folie care am crezut ca este de eliminare a vaporilor etc., dar nu, pur si simplu o folie neagra, de plastic. Peste ea, s-a montat polistiren comandat special cu panta, dupa calculele facute local. Apoi o alta folie anticondens, etc., etc. Iar la final, folie PVC sudata la cald, peste tot ce era acolo, plus peste atic, dar care a avut si acolo (la atic ma refer) mici defecte de execuție. Bineinteles ca tot ce-a fost montat a lucrat împotriva mea, sa spunem. Acel condens, sau umiditatea respectiva, existenta in vata bazaltica, in urma fisurilor din sapa de panta, si a deteriorării membranei / soluției de hidroizolatie, nu a mai avut pe unde sa iasa. Chiar si cu încă 4 deflectoare montate ulterior.
La un moment dat coloana de apa existenta in termosistemul initial, cel cu vata bazaltica, era undeva la 20-30cm, la o suprafata a terasei de 110mp.

După câteva încercări de remediere a situației, nereusite, mi-am luat inima-n dinți si am purces la decopertare.

Atasez cateva fotografii, pentru cei care vor sa afle cum "asa nu se face", si incerc sa impartasesc cu altii situatia mea actuala!
Inclusiv in căutarea de soluții, dupa ce decopertez tot, curat toata terasa.

Alte fotografii de cand s-a montat al doilea strat de termosistem, peste acea sapa de panta.

Attached Files


Edited by fsoare03, 21 May 2023 - 16:27.


#67
fsoare03

fsoare03

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 490
  • Înscris: 08.11.2007
Planul terasei.
Sunt marcate zonele de colectare a apei pluviale. Aticul are 80cm inaltime, este din beton de pompa, iar gurile pentru jgheaburi sunt undeva la vreo 35-40cm de placa. Ma gandesc sa le dau alte gauri, cu carota, exact la nivelul plăcii, pentru o mai buna colectare....
As dori modificarea întregii terase, in sensul construirii unei sarpante ascunse, cu panta spre jgheaburi, plecând de la înălțimea aticului, in dreapta planului, cu coborare catre baza aticului, acolo unde-s gurile pentru jgheaburi. Nu știu dacă panta ar fi suficientă, data fiind înălțimea aticului, si lungimea pe partea respectivă, de 10,45m, conform plan.
Printre altele, avem si panouri solare montate pe terasa, si încerc să evit demontarea lor, si găsirea unei soluții cat se poate de eficienta pentru acest lucru.

Attached Files



Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate