Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Mai face cineva fotografie pe film?
Last Updated: Feb 01 2021 14:05, Started by
djl
, Feb 24 2016 16:27
·
0
#253
Posted 27 May 2018 - 16:42
O reclama pe gustul nostalgicilor: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hwv82GIrHOg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#254
Posted 27 August 2018 - 11:36
Cum vreu să fac din nou poze pe film, m-am uitat ce se mai găseşte pe la f64 am găsit un film la care să-mi placă cât de cât tonalitatea de culoare.
Dar au avut (poate vor mai aduce) şi un film balansat pentru becurile cu incadescenţă: https://www.f64.ro/c...800-135-36.html Reclamele luminoase cu tub cu descărcare în gaz şi becurile cu vapor de sodiu sunt daylight sau tungsten? |
#256
Posted 28 August 2018 - 18:31
Asta ştiu, dar mai există şi alte surse de iluminat care dau aceaişi temperatură de culoare?
|
#257
Posted 28 August 2018 - 18:37
Tabel cu diverse valori http://www.bobatkins...emperature.html Si asta e doar axa galben-albastru. Mai e si cea verde-roz.
In mediul digital e mai simplu: grey card sau similare, tras RAW si ai rezolvat problema. Edited by dani.user, 28 August 2018 - 18:39. |
#258
Posted 28 August 2018 - 19:26
Ineteresant ce se spune în acel link. Hmm, deci cum există filtru pentru lumină de zi în cazul filmelor pentru Tungesten există şi filtru pentru Tungsten în cazul filmelor pentru lumină de zi.
Am văzut o poză cu un bec Nitraphot albastru... ăsta de ce era albastru şi nu mat? http://www.lampenmus...49q95&l=english Sper că anul ăsta sau la anul îmi voi lua şi un D.S.L.R. Dar asta nu înseamnă că mă despart de tot de fotografia pe film, deşi să fiu sincer pe film nu am mai pozat de cel puţin 6 luni, dar sper "să-mi revin" Hmm, s-au dus unele filme de pe stoc şi le-aş fi vrut Dar când a fost ultima dată când aţi văzut în comerţ filme de 25 A.S.A./15 o D.I.N.? Pe vremuri era greu să găseşti filme de sensbilitate mare (mai ales color), acum e greu să găseşti de sensbilitate mică. Colorul nu mă mai atrage aşa de mult (afară de "Kodak" Ekta şi ProImage plus unele dia color) pentru că nu diferă cu nimic la coloristică faţă de digital... acum 20 de ani mai existau diferenţe, dar tot ce e bun trebuie să dispară. |
#259
Posted 03 September 2018 - 19:41
djl, on 27 august 2018 - 11:36, said:
Cum vreu să fac din nou poze pe film, m-am uitat ce se mai găseşte pe la f64 am găsit un film la care să-mi placă cât de cât tonalitatea de culoare. Dar au avut (poate vor mai aduce) şi un film balansat pentru becurile cu incadescenţă: https://www.f64.ro/c...800-135-36.html Reclamele luminoase cu tub cu descărcare în gaz şi becurile cu vapor de sodiu sunt daylight sau tungsten? Nici pe digital nu e mult mai ușor, dar măcar nu poluezi mediul așa tare și nu aștepți luni de zile după după laborator Tot la fel e și cu lămpile cu mercur, CFL-urile, LED-urile și în general orice sursă de lumină care nu are la bază incandescența unui material oarecare. Edited by DaculScoril0, 03 September 2018 - 19:41. |
#260
Posted 03 September 2018 - 21:38
Deci e mai bine să folosesc blitz sau lămpi Nitrafot. Ori combinate.
Văd că nu se mai găsesc diapozitive ieftine. Nu ştiu de ce. Numai de la "Fuji" am găsit şi sunt 60, respectiv 70 Lei. O chestie interesantă (pentru cine ar facebook): https://www.facebook.com/isopatrusute/ |
#261
Posted 07 September 2018 - 02:51
djl, on 03 septembrie 2018 - 21:38, said:
Deci e mai bine să folosesc blitz sau lămpi Nitrafot. Ori combinate. nu știu ce rezultat vrei să obții dar nici așa nu e bine Dacă te bazezi exclusiv pe lumina blițului pierzi fundalul care devine întunecat. Lumina de la bliț e foarte dură, ai multe șanse să iasă ochi roșii, și mai sunt și alte bube. Cum ar fi diferență foarte mare între cromatica prim-planului și a fundalului, în cazul în care fundalul se vede cât de cât de cât. Bine, asta în afară de cazul în care ai mai multe lămpi, cu modificatoare adecvate, suporți, timp să pregătești scena, etc. Nu cred că e cazul aici. Eu unul accept o oarece deviație de culoare cu condiția să am toată scena luminată. Dacă folosesc bliț în condiții de iluminare artificială corectez lumina blițului cu un filtru. În husa blițului am în permanență filtre portocalii și verzi de diverse intensități pe care le pun pe bliț. djl, on 28 august 2018 - 19:26, said: Dar când a fost ultima dată când aţi văzut în comerţ filme de 25 A.S.A./15 o D.I.N.? Acum am un filtru ND 3.0 (10 stopuri) și pot face expuneri de minute la orice ISO în cea mai însorită zi chiar la amiază |
#262
Posted 07 September 2018 - 08:15
Lămpile Nitrafot se pot folosi la scene pregătite.
Avantajul la digital e că poţi folosi sensibilitate mai mare fără a obţine multă granulaţie, deci uneori nu mai e nevoie de blitz. Filmele cu sensibilitate mică aveau granulaţie mai fină. Se mai găsesc de 50 A.S.A. azi. Alea de sensibilitate foarte mică (6-9 A.S.A.) aveau contrast foarte mare şi se foloseau la reproduceri. În Ucrania s-au produs recent aşa ceva - nu ştiu dacă se mai produc: https://www.google.r...y-1aRyNjO3KIuM: |
|
#263
Posted 07 September 2018 - 09:45
djl, on 07 septembrie 2018 - 08:15, said:
Lămpile Nitrafot se pot folosi la scene pregătite. Avantajul la digital e că poţi folosi sensibilitate mai mare fără a obţine multă granulaţie, deci uneori nu mai e nevoie de blitz. Filmele cu sensibilitate mică aveau granulaţie mai fină. Se mai găsesc de 50 A.S.A. azi. Alea de sensibilitate foarte mică (6-9 A.S.A.) aveau contrast foarte mare şi se foloseau la reproduceri. În Ucrania s-au produs recent aşa ceva - nu ştiu dacă se mai produc: https://www.google.r...y-1aRyNjO3KIuM: |
#265
Posted 07 September 2018 - 21:40
#266
Posted 07 September 2018 - 22:39
Eu de ieri nu am mai făcut pe film şi digital (da, ieri am făcut de ambele). Pe digital am o "săpunieră"
Am văzut poze făcute cu "Kodak" T-Max 3200... foarte multă granulaţie (nu am reuşit să găsesc vreunele făcute pe format mediu, deşi cred că la fel de mare e granulaţia). |
#267
Posted 07 September 2018 - 23:56
De pe Ilford Delta 3200 am marit analogic 20x30 cm fara granulatie vizibila cu ochiul liber.
Insa am folosit un revelator Ilford ILFOTEC DD-X special pt. granulatie fina. Revelatorul este f. important. Am facut si push la 6400 ASA cu rezultate f. bune, granulatie fina. Asta cu film de 35. De pe format mediu am marit si la format similar A0, 1 x 0,7 m La A0 granulatia e vizibila, dar plastica, arata fain. Si cu T-Max 3200 poti sa scoti granulatie fina daca folosesti un revelator de granulatie fina. T-Max chiar are cristale T grain pt. a da granulatie fina, ceva oarecum asemanator cu tehnologia de la Fuji Xperia. Nu sunt fan T-Max, insa am folosit si asa ceva. Am folosit si mi-a placut si Fuji Neopan de toate sensibilitatile, 100, 400 si 1600 ASA. Nu am folosit 400CN care e de C-41, insa am incercat odata Ilford XP2 plus care e similar - de altfel au colaborat la ele. Si la Azomures foloseam o dilutie mai mare pt. granulatie ceva mai fina, insa DD-X e deja altceva. Totusi n-am mai lucrat analogic de ani de zile... Edited by loock, 08 September 2018 - 00:13. |
|
#269
Posted 08 September 2018 - 15:07
Na, că am găsit şi negativ color de 1.600 A.S.A./33 D.I.N.
Dar peliculă foto de 6.400 A.S.A./39 D.I.N. a văzut cineva? |
#270
Posted 08 September 2018 - 22:26
djl, on 08 septembrie 2018 - 15:07, said:
Na, că am găsit şi negativ color de 1.600 A.S.A./33 D.I.N. Dar peliculă foto de 6.400 A.S.A./39 D.I.N. a văzut cineva? Se foloseau (si inca se mai pot utiliza) filme de 1600 si 3200 ASA cu push 1 sau 2 EV pana la 6400. Se seteaza ASA din camera sau la exponometru la 6400 (sau se compenseaza daca nu ai setare pana la 6400), si apoi la developare se face push o treapta de la 3200 sau doua de la 1600. Am facut si eu cu Ilford Delta 3200 asa ceva odata, push la 6400 ASA, insa in general nu fac push, ba chiar din contra, la alb-negru mie in general imi plac chiar usor subexpuse - insa fac asta de la expunere, nu de la developare. Cu negativ color am folosit Fuji Press de 800 si de 1600 ASA fara push. Granulatia era vizibila dar tolerabila in f. de marire si subiect. ( odata am marit 50 x 70 cm si era aproape OK pt ca se mai pierdea granulatia in grafismul si textura imaginii, dar totusi se cam vedea pt ca era o granulatie colorata si fotografia era mai mult de alb-negru - dar asta am avut atunci in camera...) Am folosit si Kodak Ektar de 1000 ASA cu push la 3200 ( nu se mai fabrica de prin 94-'97..) si am marit 20x30cm si nu se vedea granulatia, insa filmul a fost developat intr-un laborator Kodak din Toulouse, la o calitate TOTAL INCOMPARABILA cu ce gaseai in laturile din alte parti...nu exista comparatie. Daca il developam in RO probabil ca vedeam granulatia si fara push, dar cu 2 trepte... Developate in RO se vede clar granulatia si pe 13x18 de pe Fuji Press de 1600 fara push... La Pentax K2 pot sa setez de la 8 la 6400 ASA, cu cate 2 trepte intermediare intre dublari, insa la 6400 ASA pierd complet posibilitatea de a compensa minus expunerea, mai merge sa compenez doar plus. La 3200 pot sa compensez doar o treapta in minus. Asta pe AV ( prioritate diafragma), altfel pe full manual nu am limitare. La Pentax MZ-S nu sunt astfel de limitari, pot sa setez de la 6 la 6400 ASA si am si +/- 3 EV compensare pe toata plaja de sensibilitate. La DSLR-ul Pentax *istD plaja iso e de la 200 la 3200. iso 200 e nativ si minim. Insa am facut push la conversia RAW pt expunere echivalenta cu iso 6400. Odata nu a declansat blitzul si a trebuit sa fac push 5 trepte la expunere, deci de la 200 la 6400... Edited by loock, 08 September 2018 - 22:52. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users